BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Cruijff: "Transferperiode is competitievervalsing"

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Jordi-B
 Jordi-B - maandag 10 augustus 2009 - 12:30   quote  deeplink  
Johan Cruijff stelt dat de huidige transferperiode competitievervalsing in de hand werkt. De voormalig stervoetballer laat weten dat hij de UEFA hierop zal aanspreken. Ook wil hij de 6+5-regeling nog eens aankaarten.

"Een seizoen dat in juli begint, ik ben er niet op ingesteld", schrijft Cruijff in zijn column in De Telegraaf. "Helaas de voetbalwereld ook niet. Daarom zitten we met een situatie opgescheept, dat clubs al competitiewedstrijden hebben gespeeld, terwijl de transfermarkt nog tot 31 augustus geopend is."

"Dus kunnen de uitblinkers nog verkocht worden en doen spelers die goed in de markt liggen voor de internationale voorrondes alsof ze geblesseerd zijn, waardoor ze straks voor de Europa League en Champions League ook voor hun eventuele nieuwe club speelgerechtigd blijven."

"Het zal duidelijk zijn, dat voor het seizoen goed en wel is begonnen, er zo op veel fronten competitievervalsing in de hand wordt gewerkt. Het is ook één van de punten die ik aan ga kaarten tijdens de jaarlijkse bijeenkomst die UEFA-president Michel Platini in Genève heeft gepland met ex-voetballers en topbestuurders met wie hij zijn nieuwe ideeën en beleid wil bespreken."

"Natuurlijk zal ik in Zwitserland ook niet nalaten om opnieuw de 6+5-regeling aan te kaarten. Ik vind nog steeds, dat juist Nederland daarin een leidende rol moet nemen. Laat de clubs een herenakkoord afsluiten en geef daarmee een signaal af aan het internationale voetbal. Je hebt dan niet alleen een voorbeeldfunctie, je bent meteen ook leading in de discussie die de komende jaren alleen maar zal toenemen."

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Cruijff: "Transferperiode is competitievervalsing"









0.0087020