BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: De grote verschillen van Ajax tussen Psv en Vooral Feyenoord,

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - donderdag 13 augustus 2009 - 19:08   quote  deeplink  
Er komen goed tijden voor AJax...
En er komen zware tijden voor Psv maar vooral voor Feyenoord

De Laatste 10 Jaar vanaf de Boertjes heeft Ajax het meeste verdient aan Transfers..Ik hoor altijd van mensen Ajax heeft een slechte scouting Maar als je de feiten bekijkt heeft Ajax niet alleen het meeste verdient aan Zelfopgeleide spelers maar heeft Ajax ook het meeste verdient aan gescoute spelers..Natuurlijk het kan altijd beter en Ajax heeft een paar spelers over het hoofd gezien.Maar het feit blijft wel dat de scouting niet zo slecht is als men denkt we hebben er immers meer aan verdient dan welke club dan ook in nederland de afgelopen 10Jaar...

Feyenoord bijvb De Guzman einde van het seizoen loopt zijn contract af hij wilt hem niet verlengen of hij gaat voor een kleine bedrag nu weg want clubs staan niet in de rij of volgend jaar loopt tie gratis weg..Terwijl hij vorig jaar voor 15miljoen naar ManchesterCity kon de inversteerder willen ook nog geld zien voor hem Dus meer schulden terwijl ze veel aan hem konden verdienen,,En miljoen via inversteerder voor Cisse die wilt zijn geld ook nog is een keer terug zien ik heb in de 2 wedstrijden en voorbereiding niet gezien dat Cisse een aanwinst is feyenoord heeft niet veel spelers waar ze 100% zeker van zijn dat ze voor vele miljoenen in de toekomst verkocht gaan worden enkele talenten..En als ze dan verkocht worden gaat het geld naar of schulden of afbetaling inversteerders...

En Psv laatste 10jaar het beste gepresteerd maar hebben ze aan opgeleide spelers veel verdient??Nee en hebben ze veel verdient aan hun sterSpelers??Nee ook dat niet als je dat allemaal afzet met Ajax,Dan heeft Ajax simpel het meeste verdient en kan daarom als Enige club in nederland hele grote bedragen betalen...
En haken in de komende jaren Psv en zeker natuurlijk Feyenoord af om veel geld te kunnen besteden aan transfers.

Ajax sinds 1998 niet veel meer gewonnen,Maar die vele transfers maken veel goed.sinds 1998 3 titels 5 Bekers 4 nederlandse supercups JS....Is niet best maar alleen Psv heeft het beter gedaan Feyenoord bijvb 3 titels in 25jaar
1 beker in 13jaar...Dus zo slecht doet Ajax het nog niet..
Psv domineerde gewoon maar als je tog nog veel beter presteerd dan de rest + de miljoenen aan transfers
dan zie ik alleen maar meer motivatie voor de komende periode en qua Geld heeft Ajax geen concurrentie in Nederland....Heb het al vaak gezegd Ajax valt of staat niet na een slechte periode....Maar wat is slecht??
als 2de nederlandse club de meeste prijzen + de veriende transfers...En Ajax heeft weer spelers in de selectie waar ze veel aan gaan verdienen..

Hier onder het rijtje vanaf 1999

Frank en Ronald De Boer---------22 Miljoen
VD Sar---------------------------6 Miljoen
Benni McCarthy-------------------5 Miljoen
Sunday Oliseh-------------------10 Miljoen
Dani-----------------------------2 Miljoen
Jesper Grønkjær-----------------13 Miljoen
Mido----------------------------12 Miljoen
Chivu---------------------------18 Miljoen
Andy van der Meyde---------------8 Miljoen
Van Damme------------------------3 Miljoen
Zlatan--------------------------16 Miljoen
Vd Vaart-------------------------7 Miljoen,doorverkoop meegerekent
Escude---------------------------2 Miljoen
De Jong--------------------------3 Miljoen,Doorverkoop meegerekent
Lobont---------------------------4 Miljoen
Rosenberg------------------------3 Miljoen
De Mul---------------------------5 Miljoen
Babel---------------------------18 Miljoen
Sneijder------------------------27 Miljoen
Maduro---------------------------3 Miljoen
Huntelaar-----------------------20 Miljoen kan oplopen tot 27Milj
Vermaelen-----------------------13 Miljoen
Heitingha-----------------------10 Miljoen

Totaal Ruim € 231 Miljoen...+ kleiner transfers onder de 2Miljoen + geld die Ajax maar blijft krijgen omdat de spelers van Clubs veranderen..Daar verdient Ajax ook veel aan...
Dubble O ms
 Dubble O ms - donderdag 13 augustus 2009 - 20:35   quote  deeplink  
Als de prestaties uitblijven, omdat spelers verkocht worden vlak voor aanvang van een nieuw seizoen heb je niks aan dat geld. Tussentijds worden dan weer (B)spelers aangetrokken ik noem geen namen hoor! Als die veer uit je kont is..! moet je er eens aan gaan ruiken.
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - donderdag 13 augustus 2009 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 20:35 schreef Dubble O ms het volgende:
Als de prestaties uitblijven, omdat spelers verkocht worden vlak voor aanvang van een nieuw seizoen heb je niks aan dat geld. Tussentijds worden dan weer (B)spelers aangetrokken ik noem geen namen hoor! Als die veer uit je kont is..! moet je er eens aan gaan ruiken.
daar gaat de topic niet over gaat meer over de Toekomst ect..Beter lezen
het gaat over beleid winst enz
dat de prijzen uitbleven daar staat of valt Ajax niet mee
Ajax moest in de periode alleen Psv voor zich dulden met meeste prijzen

oke Sneijder ging toen weg jammer..Maar wel 27miljoen
das altijd beter dan De Guzman gratis weg laten gaan en je on er 15miljoen voor krijgen
Of Affelay die een gelimiteerde transfersom in zijn contract heeft staan,...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 augustus 2009 door ajaxrulezz --
Dubble O ms
 Dubble O ms - donderdag 13 augustus 2009 - 21:10   quote  deeplink  
Vertel me dan ook waar die 231 miljoen zijn gebleven?
feyenoordq
 feyenoordq - donderdag 13 augustus 2009 - 21:53   quote  deeplink  
Weet je wat ik vind...
Wat is je montuur glazen 0-20 of met een Amsterdams tintje ... ja.
Je noemt ajax de beste en dat ajax gouden tijden aan ziet komen en psv feyenoord wegzakken.... man zet die bril af en kijk realistisch.

We beginnen maar even met het eerste stukje die nog NORMAAL is.
Met de ajax scouting is niks mis.
Zlatan;Rosenberg;Mido,
allen was dat het werk van Beenhakker die nu de scepter in rotterdam in handen heeft en daar de club op de benen aan het zetten en alles op orde maken.

Het tweede stukje ben ik al minder met je eens dat van het ''wanbeleid jij van Feyenoord vind'' je zegt het niet maar bedoelt het wel.
Op het feit dat over de de Guzman ben ik wel een beetje met je eens maar Cissé, je beoordeeld hem op 2 wedstrijden maar zonder Sampdoria,Venlo te hebben gezien hij heeft nog een heel seizoen voor zijn voeten staan en jij zegt dat hij mislukt dan hebben we nog wat mislukkingen van ajax Silva,Oleguer,Mitea,Colin,Kennedy,Wielaert,Sno,Lindgren,Luque,Leonardo,Delorge, Urzaiz, die zijn al mislukt ben er nog zat vergeten maar dit is van de laatste jaren en Rommedalh die het vorige week goed deed staat er ook bij.
Suljemani die voor veel te veel is binnengehaald is ook een zware blunder.
13 mislukte spelers die al hebben gespeeld en zwaar tegenvallen maar in Rotterdam lopen er ook wel een paar rond maar Cissé er al bij te zetten alla Biseswar 2 seizoenen geleden vorig seizoen was hij de man van de mooie goals.

de derde slaat ook nergens op je beoordeeld Psv alleen op eigen jeugd transfers terwijl er onder 3 kwart is gekocht van een andere clubs wat ajax doet en dat lijstje daaronder bewijst het wel.
Affellay;Marcellis;Bakkal;Wuytens;Aissati ja die zit bij jullie maar Affelay marcellis die gaan binnenkort de stap naar de grote clubs maken Bakkal naar een mooie middenmoot in Europa die zijn opgeleid door Psv dus dat slaat weer nergens op en dat van dat Psv niks verdient aan grote transfers Gomes;V of H;Farfan zijn nog veel meer maar dat moet je aan psv'ers vragen maar dat zijn er al drie.
Feyenoord verdiende ook wel veer geld eraan hoor Kuyt 18 mil; Kalou 8 mil; v Persie 4 mil; Drenthe 13mil Charisteas 3mil; Castelen 3mil;Smolarek5mil komt nog 2 bij zijn toch niet de minste berdragen en is toch 56mil om nog maar een paar spelers te hebben gekozen
en Feyenoord heeft genoeg spelers waar ze plezier aan gaan beleven als het om trasfers gaat.
Darley;Mulder;Vlaar;Nieveld;Leerdam;Fer;Wijnaldum;el Ahmadi ;Janota ;Bruins ;Biseswar;Cissé;Pattinama;Erarsus;Castaignos;de Vrij en die noem jij spelers waar geen geld uit te halen is nou denk het van niet en er komt nog een lichting aan voor het eerste en kijk Excelsior maar even dan zie je het.
maak je maar geen zorgen over de situatie financieel gebied de schulden kelderen 3 jaar geleden stond het dubbele er nog en er komt een nieuw stadion als Feyenoord dit jaar Europaleague speelt is de begroting op eens 44 mil met Championsleague veel hoger alleen dat kan je bijna vergeten zodra de begroting stijgt is er opeens veel meer ruimte en het stadion komt er zeker dus en het geld dan ook.

Dan nu het laatste stukje.
Ik wordt er ziek van in dit stukje dat je oneven getallen gebruikt met ajax om er een extra prijsje er in te doen of met Feyenoord er 1 jaar ervoor te stoppen.
We beginnen met ajax 11 jaar terug pak even een mooi getal 10 lijkt me beter dat is dus al 4 Knvb bekers 2x kampioenschappen 4 JS schaal dat jaartje erbij stelen de clubs in de eredivisie wordt beoordeeld op de laatste 10 jaar niet 11.
Feyenoord doe je het ook alleen dan net voor stoppen als ze de prijzen winnen zwak heet dat als ik begin met de landstitel 3 in 25 jaar ja zo kan ik het ook nog wel net stoppen voor doe er een paar jaar bij en ze hebben er een paar bij nee daar net voor stoppen.
Knvb beker dan jij zegt 1 in 13 jaar zeg dan 1 in 10 jaar of 3 in 15 jaar of 5 in 20 jaar dat zijn mooie gemiddeldes niet net even 1 jaar meepikken om er een prijs bij te pakken of zoals je bij Feyenoord doet een jaar minder om er een prijs minder bij te doen.
En dat ajax goede tijden tegoed gaat klopt ook niet echt individueel prima voetballers allen samen bagger de jeugd van ajax loopy allemaal naar andere club van Duijn Feyenoord Wormgoor Utrecht van der Heijden wil naar Groningen zijn toch spelers met potentie de jeugd van psv en feyenoord wordt beter opgeleid dan ajax bij Psv wordt de beste opleiding structuur en Feyenoord daar breken de laatste jaren steeds meer door en er zijn nog zoveel jonkies die ik zie dat die er gaan komen ajax heeft er ook wel een paar hoor die door gaan breken maar niet zoveel als Feyenoord dan zullen ze toch de structuur van psv en Feyenoord over moeten nemen.

De toekomst ziet er prima uit voor zowel Psv;Feyenoord;Psv;Twente.
Psv verdient het meest aan het stadion die is 100% van hun en sterke jeugd. Feyenoord krijgt de grootste stadion van nl en heeft een massaal doorbrekende jeugd.
Ajax blijft goeie spelers van de NL middenmoot binnenhalen met hier en daar een jeugd speler en een goeie internationale speler erbij Twente die gaat het stadion uitbreiden en geven spelers voor veel geld weg en halen er voor weinig een terug en heeft een prima toekomst als het zo doorgaat.
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - donderdag 13 augustus 2009 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 21:53 schreef feyenoordq het volgende:
Weet je wat ik vind...
Wat is je montuur glazen 0-20 of met een Amsterdams tintje ... ja.
Je noemt ajax de beste en dat ajax gouden tijden aan ziet komen en psv feyenoord wegzakken.... man zet die bril af en kijk realistisch.

We beginnen maar even met het eerste stukje die nog NORMAAL is.
Met de ajax scouting is niks mis.
Zlatan;Rosenberg;Mido,
allen was dat het werk van Beenhakker die nu de scepter in rotterdam in handen heeft en daar de club op de benen aan het zetten en alles op orde maken.

Het tweede stukje ben ik al minder met je eens dat van het ''wanbeleid jij van Feyenoord vind'' je zegt het niet maar bedoelt het wel.
Op het feit dat over de de Guzman ben ik wel een beetje met je eens maar Cissé, je beoordeeld hem op 2 wedstrijden maar zonder Sampdoria,Venlo te hebben gezien hij heeft nog een heel seizoen voor zijn voeten staan en jij zegt dat hij mislukt dan hebben we nog wat mislukkingen van ajax Silva,Oleguer,Mitea,Colin,Kennedy,Wielaert,Sno,Lindgren,Luque,Leonardo,Delorge, Urzaiz, die zijn al mislukt ben er nog zat vergeten maar dit is van de laatste jaren en Rommedalh die het vorige week goed deed staat er ook bij.
Suljemani die voor veel te veel is binnengehaald is ook een zware blunder.
13 mislukte spelers die al hebben gespeeld en zwaar tegenvallen maar in Rotterdam lopen er ook wel een paar rond maar Cissé er al bij te zetten alla Biseswar 2 seizoenen geleden vorig seizoen was hij de man van de mooie goals.

de derde slaat ook nergens op je beoordeeld Psv alleen op eigen jeugd transfers terwijl er onder 3 kwart is gekocht van een andere clubs wat ajax doet en dat lijstje daaronder bewijst het wel.
Affellay;Marcellis;Bakkal;Wuytens;Aissati ja die zit bij jullie maar Affelay marcellis die gaan binnenkort de stap naar de grote clubs maken Bakkal naar een mooie middenmoot in Europa die zijn opgeleid door Psv dus dat slaat weer nergens op en dat van dat Psv niks verdient aan grote transfers Gomes;V of H;Farfan zijn nog veel meer maar dat moet je aan psv'ers vragen maar dat zijn er al drie.
Feyenoord verdiende ook wel veer geld eraan hoor Kuyt 18 mil; Kalou 8 mil; v Persie 4 mil; Drenthe 13mil Charisteas 3mil; Castelen 3mil;Smolarek5mil komt nog 2 bij zijn toch niet de minste berdragen en is toch 56mil om nog maar een paar spelers te hebben gekozen
en Feyenoord heeft genoeg spelers waar ze plezier aan gaan beleven als het om trasfers gaat.
Darley;Mulder;Vlaar;Nieveld;Leerdam;Fer;Wijnaldum;el Ahmadi ;Janota ;Bruins ;Biseswar;Cissé;Pattinama;Erarsus;Castaignos;de Vrij en die noem jij spelers waar geen geld uit te halen is nou denk het van niet en er komt nog een lichting aan voor het eerste en kijk Excelsior maar even dan zie je het.
maak je maar geen zorgen over de situatie financieel gebied de schulden kelderen 3 jaar geleden stond het dubbele er nog en er komt een nieuw stadion als Feyenoord dit jaar Europaleague speelt is de begroting op eens 44 mil met Championsleague veel hoger alleen dat kan je bijna vergeten zodra de begroting stijgt is er opeens veel meer ruimte en het stadion komt er zeker dus en het geld dan ook.

Dan nu het laatste stukje.
Ik wordt er ziek van in dit stukje dat je oneven getallen gebruikt met ajax om er een extra prijsje er in te doen of met Feyenoord er 1 jaar ervoor te stoppen.
We beginnen met ajax 11 jaar terug pak even een mooi getal 10 lijkt me beter dat is dus al 4 Knvb bekers 2x kampioenschappen 4 JS schaal dat jaartje erbij stelen de clubs in de eredivisie wordt beoordeeld op de laatste 10 jaar niet 11.
Feyenoord doe je het ook alleen dan net voor stoppen als ze de prijzen winnen zwak heet dat als ik begin met de landstitel 3 in 25 jaar ja zo kan ik het ook nog wel net stoppen voor doe er een paar jaar bij en ze hebben er een paar bij nee daar net voor stoppen.
Knvb beker dan jij zegt 1 in 13 jaar zeg dan 1 in 10 jaar of 3 in 15 jaar of 5 in 20 jaar dat zijn mooie gemiddeldes niet net even 1 jaar meepikken om er een prijs bij te pakken of zoals je bij Feyenoord doet een jaar minder om er een prijs minder bij te doen.
En dat ajax goede tijden tegoed gaat klopt ook niet echt individueel prima voetballers allen samen bagger de jeugd van ajax loopy allemaal naar andere club van Duijn Feyenoord Wormgoor Utrecht van der Heijden wil naar Groningen zijn toch spelers met potentie de jeugd van psv en feyenoord wordt beter opgeleid dan ajax bij Psv wordt de beste opleiding structuur en Feyenoord daar breken de laatste jaren steeds meer door en er zijn nog zoveel jonkies die ik zie dat die er gaan komen ajax heeft er ook wel een paar hoor die door gaan breken maar niet zoveel als Feyenoord dan zullen ze toch de structuur van psv en Feyenoord over moeten nemen.

De toekomst ziet er prima uit voor zowel Psv;Feyenoord;Psv;Twente.
Psv verdient het meest aan het stadion die is 100% van hun en sterke jeugd. Feyenoord krijgt de grootste stadion van nl en heeft een massaal doorbrekende jeugd.
Ajax blijft goeie spelers van de NL middenmoot binnenhalen met hier en daar een jeugd speler en een goeie internationale speler erbij Twente die gaat het stadion uitbreiden en geven spelers voor veel geld weg en halen er voor weinig een terug en heeft een prima toekomst als het zo doorgaat.
Wat een jaloezie weer ik kom gewoon met feiten
Natuurlijk hebben psv een aantal verkochte spelers,Maar lang niet zoveel als Ajax
Gomez werd voor een prikkie verkocht als je kijtk wat zijn kwaliteiten zijn,nogmaals die lijst met spelers die ik opnoemde kan geen enkele club opnoemen met al die bedragen

En 3keer in 11 jaar dat klopt
en feyenoord 3 in 25jaar ik kan bij Ajax dan ook wel meer jaren erbij doen en dan komen we op 29keer...

En psv sterke jeugd?

De meeste opgeleide spelers voor het nederlandselftal is nog altijd Ajax,ook bij andere nederlandse jeugdeftallen..

Ik kan met elke supporter ook psv goed discuseren hier altijd
alleen feyenoord supporters zoals jij nemen het weer zo personelijk op.

Ik heb in me topic niets anders dan feiten neergezet..toekomst perspectief
gebasseerd op de huidige situatie en ga zo maar door.

En VD Heijden wilt idd naar groningen om verhuurt te worden AJax heeft een grote selectie
Wormgoor werd niet voor niets weggestuurd Bij Utrecht kwam hij ook al niet aan de bak,is nu inmiddels verhuurt aan de graafschap..

We hebben Stekelenburg,VDWiel,Vertonghen,Aldeweireld,Anita,Donald,VD Heijden,De Jong,Emanuelson,Sarpong,Zeegelaar.Vermeer,Padt,Supusepa,Van der Meulen,Shakison,Aslan,Lazic,Blind,Martina,Bonevacia,Claasen,Sousa Campos,Castillion,Jongebloet,Özbiliz allemaal talenten uit de Jeugd en jah VD Heijden bijvb gaat verhuurt worden goede zaak!!!!

En idd Twente gaat het zeker goed doen die zijn feyenoord al voorbij gestreefd
De Zeeuw komt niet van een middenmoter en Suarez natuurlijk wel maar die is nu al het 3 dubbele waard Sulejmani gaat het ook onder Jol maken.Twente heeft Ruiz zijn tog allemaal meer klasse spelers dan Cisse.en feyenoord verdient niet aan Cisse

Zeg niet dat Psv die trouwen geen miljoenen verdient aan het stadion dat die het slecht gaan doen en Feyenoord Maar financieel krijgen jullie het moeilijk om aan te haken met
Az,Twente,Ajax

En Beenhakker die idd bij jullie de scepter zwaait hahaha die heeft het zeker goed gedaan bij Ajax Nou goed toch??of wil je zeggen dat het de verdienste van feynoord was?hij stond gewoon op de loonlijst bij Ajax netzoals 1990 toen hij kampioen werd met Ajax en in 1980 dus jah??

Ik heb gewoon een inhoudelijke topic met feiten dat Feynoorders meteen aangevallen voelen vind ik niet zo gek..maar hier heb je je reactie ook weer inhoudelijk allemaal met feiten

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 augustus 2009 door ajaxrulezz --
R()b
 R()b - donderdag 13 augustus 2009 - 23:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 19:08 schreef ajaxrulezz het volgende:

Feyenoord bijvb De Guzman einde van het seizoen loopt zijn contract af hij wilt hem niet verlengen of hij gaat voor een kleine bedrag nu weg want clubs staan niet in de rij of volgend jaar loopt tie gratis weg..Terwijl hij vorig jaar voor 15miljoen naar ManchesterCity kon de inversteerder willen ook nog geld zien voor hem Dus meer schulden terwijl ze veel aan hem konden verdienen,,En miljoen via inversteerder voor Cisse die wilt zijn geld ook nog is een keer terug zien ik heb in de 2 wedstrijden en voorbereiding niet gezien dat Cisse een aanwinst is feyenoord heeft niet veel spelers waar ze 100% zeker van zijn dat ze voor vele miljoenen in de toekomst verkocht gaan worden enkele talenten..En als ze dan verkocht worden gaat het geld naar of schulden of afbetaling inversteerders...

Blablabla

De Guzman kon niet voor 15 miljoen weg , maar voor 9 miljoen , dus dat zuig je uit je dikke neus.
Begin niet over een constructie van talentpools , als je geen eens weet hoe het in elkaar zit.
Dan je laatste gelul nog even over investeerders:
Die kopen Cissé voor ons maar bij verkoop houden ze het aankoopbedrag.
Alles wat daar boven komt wordt verdeeld met Feyenoord (pure winst).
2016 staat het nieuwe stadion er , dus die schuld wordt echt wel omgezet naar hoge winst cijfers.
Dus geniet nog.. nu het nog kan.
R()b
 R()b - donderdag 13 augustus 2009 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 23:06 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]
Ik heb gewoon een inhoudelijke topic met feiten dat Feynoorders meteen aangevallen voelen vind ik niet zo gek..maar hier heb je je reactie ook weer inhoudelijk allemaal met feiten
Feiten uit de Fabeltjeskrant bedoel je!

34f0hs2.jpg
Feyenoorder in hart
 Feyenoorder in hart - vrijdag 14 augustus 2009 - 08:27   quote  deeplink  
Ik zat het verhaal te lezen en dacht moet ik hier op reageren, want dan laat ik mij zakken tot het lage niveau van deze ajax-supporter.

Je bent namelijk een europese beker voor feyenoord vergeten. Het is de beker die voorlopig door geen een nederlandse club meer zal worden gewonnen.

Ik ben het met je eens dat feyenoord het financieel gezien moeilijk gaat krijgen, maar dat hebben ze al vanaf 1990.

Jij noemt het rijtje van wat ajax verdiend heeft aan transfers, maar je moet ook nog even het geld eraf halen wat ze voor de spelers hebben betaald. (huntelaar bijvoorbeeld 9 miljoen).

Dat is zo vreemd aan de grote bekken van de supporters van ajax. Jullie vinden jezelf altijd de beste en het mooiste voetbal spelen, maar zoveel presteren jullie niet en dat terwijl je elk jaar zoveel kunt investeren.
Dat is nog het trieste. Je bestempeld je als de nummer 2 van Nederland, maar de afgelopen 2 jaar ben je dat al niet meer. 3 en 4 jaar geleden wordt je tweede en wat denk je verlies je de voorronde van de Champions L. tegen tegenstanders die alleen kunnen dromen van een begroting zoals ajax.

Ik denk dat het dan ook terrecht is dat de mensen niet meer zo arrogant moeten zijn want als je kijkt naar de prestaties in de afgelopen 5 jaar dan stelt het ook niks voor.

Feyenoord kan het niet heel veel zwaarder meer krijgen. Ik denk dat het diepste punt al bereikt is, dus wij kijken alleen maar weer naar boven. Dat is ook niet moeilijk als je de laatste jaren 6 en 7de bent geworden, maar desondanks blijven de supporters komen. Als ajax zoiets meemaakt dan heb je een half stadion. Als echte supporter steun je je club in goede en slechte tijden.

Het gaat je goed
dennie
 dennie - vrijdag 14 augustus 2009 - 09:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 23:06 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]

Wat een jaloezie weer ik kom gewoon met feiten
Natuurlijk hebben psv een aantal verkochte spelers,Maar lang niet zoveel als Ajax
Gomez werd voor een prikkie verkocht als je kijtk wat zijn kwaliteiten zijn,nogmaals die lijst met spelers die ik opnoemde kan geen enkele club opnoemen met al die bedragen

En 3keer in 11 jaar dat klopt
en feyenoord 3 in 25jaar ik kan bij Ajax dan ook wel meer jaren erbij doen en dan komen we op 29keer...

En psv sterke jeugd?

De meeste opgeleide spelers voor het nederlandselftal is nog altijd Ajax,ook bij andere nederlandse jeugdeftallen..

Ik kan met elke supporter ook psv goed discuseren hier altijd
alleen feyenoord supporters zoals jij nemen het weer zo personelijk op.

Ik heb in me topic niets anders dan feiten neergezet..toekomst perspectief
gebasseerd op de huidige situatie en ga zo maar door.

En VD Heijden wilt idd naar groningen om verhuurt te worden AJax heeft een grote selectie
Wormgoor werd niet voor niets weggestuurd Bij Utrecht kwam hij ook al niet aan de bak,is nu inmiddels verhuurt aan de graafschap..

We hebben Stekelenburg,VDWiel,Vertonghen,Aldeweireld,Anita,Donald,VD Heijden,De Jong,Emanuelson,Sarpong,Zeegelaar.Vermeer,Padt,Supusepa,Van der Meulen,Shakison,Aslan,Lazic,Blind,Martina,Bonevacia,Claasen,Sousa Campos,Castillion,Jongebloet,Özbiliz allemaal talenten uit de Jeugd en jah VD Heijden bijvb gaat verhuurt worden goede zaak!!!!

En idd Twente gaat het zeker goed doen die zijn feyenoord al voorbij gestreefd
De Zeeuw komt niet van een middenmoter en Suarez natuurlijk wel maar die is nu al het 3 dubbele waard Sulejmani gaat het ook onder Jol maken.Twente heeft Ruiz zijn tog allemaal meer klasse spelers dan Cisse.en feyenoord verdient niet aan Cisse

Zeg niet dat Psv die trouwen geen miljoenen verdient aan het stadion dat die het slecht gaan doen en Feyenoord Maar financieel krijgen jullie het moeilijk om aan te haken met
Az,Twente,Ajax

En Beenhakker die idd bij jullie de scepter zwaait hahaha die heeft het zeker goed gedaan bij Ajax Nou goed toch??of wil je zeggen dat het de verdienste van feynoord was?hij stond gewoon op de loonlijst bij Ajax netzoals 1990 toen hij kampioen werd met Ajax en in 1980 dus jah??

Ik heb gewoon een inhoudelijke topic met feiten dat Feynoorders meteen aangevallen voelen vind ik niet zo gek..maar hier heb je je reactie ook weer inhoudelijk allemaal met feiten
Hahaha wat jij zegt zijn feiten???? Grotere onzin heb ik nog niet gelezen op headliner forum.. FC Twente heeft Feyenoord al voorbij gestreefd zegt ie dan.. op welke feiten baseer je dat dan? Dat ze effe 2 jaar op rij boven hun eindigen ook al was het de 50 jaar daarvoor andersom? Ja klinkt heel logisch allemaal..
dennie
 dennie - vrijdag 14 augustus 2009 - 09:48   quote  deeplink  
en geloof mij maar pik, van die 231 miljoen is niks meer over, je zet hier namelijk wel een mooi rijtje verkopen in maar pff je zou het rijtje miskopen is moeten zien dan krijg jij als ajacied ter plekke een hartaanval geloof mij..
dennie
 dennie - vrijdag 14 augustus 2009 - 09:50   quote  deeplink  
We hebben Stekelenburg,VDWiel,Vertonghen,Aldeweireld,Anita,Donald,VD Heijden,De Jong,Emanuelson,Sarpong,Zeegelaar.Vermeer,Padt,Supusepa,Van der Meulen,Shakison,Aslan,Lazic,Blind,Martina,Bonevacia,Claasen,Sousa Campos,Castillion,Jongebloet,Özbiliz allemaal talenten uit de Jeugd en jah VD Heijden bijvb gaat verhuurt worden goede zaak!!!!

En je noemt hier jeugdspelers maar om nou te zeggen dat ze allemaal zo getalenteerd zijn niet echt dus.. 3/4e van dit rijtje ken ik niet eens en dan kan je wel als zo'n bijdehante ajacied kome lullen van hoe weet je dan dat ze slecht zijn maar dan had ik echt al wel wat van ze gehoord, stel eerst je eigen feiten op orde voor je over anderen gaat praten ok..
Bootjuhh
 Bootjuhh - vrijdag 14 augustus 2009 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 20:53 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]

daar gaat de topic niet over gaat meer over de Toekomst ect..Beter lezen
het gaat over beleid winst enz
dat de prijzen uitbleven daar staat of valt Ajax niet mee

Ik vond het een leuk stukje om te lezen ajaxrulezz, wat ik alleen niet snap is de zin die je hierboven neer zet. Je hebt het over de periode vanaf de Boertjes. Maar als Ajax vanaf die tijd verreweg het meeste verdiend aan transfers en de prijzen uitblijven, waarom zou dit dan ineens nu veranderen? Daar gaat het uiteindelijk toch om? Door deze zin lijkt het een beetje een bijzaak vind ik. Of werk jij bij Ajax en verdien jij meer als Ajax winst maakt want als dat niet het geval is zou ik eigenlijk helemaal niet zo blij zijn dat Ajax zo perfect zijn spelers verkoopt en dat dit niet tot resultaten lijkt. Misschien is het beleid dan toch niet zo goed en moet je je misschien zorgen maken dat Ajax het moeilijk gaat krijgen.
R()b
 R()b - vrijdag 14 augustus 2009 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 09:50 schreef dennie het volgende:
We hebben Stekelenburg,VDWiel,Vertonghen,Aldeweireld,Anita,Donald,VD Heijden,De Jong,Emanuelson,Sarpong,Zeegelaar.Vermeer,Padt,Supusepa,Van der Meulen,Shakison,Aslan,Lazic,Blind,Martina,Bonevacia,Claasen,Sousa Campos,Castillion,Jongebloet,Özbiliz allemaal talenten uit de Jeugd en jah VD Heijden bijvb gaat verhuurt worden goede zaak!!!!
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 09:51 schreef dennie het volgende:
denkt dat ie et allemaal wel ff weet wat een mafkees..
Ja hij noemt nog net geen F-jes.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 augustus 2009 door R()b --
craven
 craven - vrijdag 14 augustus 2009 - 12:02   quote  deeplink  
Citeer:daar gaat de topic niet over gaat meer over de Toekomst ect..Beter lezen
het gaat over beleid winst enz
dat de prijzen uitbleven daar staat of valt Ajax niet mee

Nee? hmmm aardig gek, wat denk je nou dat spelers blijven komen als je nix wint? Jullie arrogantie is misplaats en knul Feyenoord heeft echt op dit moment de beste jeugdopleiding. Check yourself before you wreck your self fool...
feyenoordq
 feyenoordq - vrijdag 14 augustus 2009 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 23:06 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]

Wat een jaloezie weer ik kom gewoon met feiten
Natuurlijk hebben psv een aantal verkochte spelers,Maar lang niet zoveel als Ajax
Gomez werd voor een prikkie verkocht als je kijtk wat zijn kwaliteiten zijn,nogmaals die lijst met spelers die ik opnoemde kan geen enkele club opnoemen met al die bedragen

En 3keer in 11 jaar dat klopt
en feyenoord 3 in 25jaar ik kan bij Ajax dan ook wel meer jaren erbij doen en dan komen we op 29keer...

En psv sterke jeugd?

De meeste opgeleide spelers voor het nederlandselftal is nog altijd Ajax,ook bij andere nederlandse jeugdeftallen..

Ik kan met elke supporter ook psv goed discuseren hier altijd
alleen feyenoord supporters zoals jij nemen het weer zo personelijk op.

Ik heb in me topic niets anders dan feiten neergezet..toekomst perspectief
gebasseerd op de huidige situatie en ga zo maar door.

En VD Heijden wilt idd naar groningen om verhuurt te worden AJax heeft een grote selectie
Wormgoor werd niet voor niets weggestuurd Bij Utrecht kwam hij ook al niet aan de bak,is nu inmiddels verhuurt aan de graafschap..

We hebben Stekelenburg,VDWiel,Vertonghen,Aldeweireld,Anita,Donald,VD Heijden,De Jong,Emanuelson,Sarpong,Zeegelaar.Vermeer,Padt,Supusepa,Van der Meulen,Shakison,Aslan,Lazic,Blind,Martina,Bonevacia,Claasen,Sousa Campos,Castillion,Jongebloet,Özbiliz allemaal talenten uit de Jeugd en jah VD Heijden bijvb gaat verhuurt worden goede zaak!!!!

En idd Twente gaat het zeker goed doen die zijn feyenoord al voorbij gestreefd
De Zeeuw komt niet van een middenmoter en Suarez natuurlijk wel maar die is nu al het 3 dubbele waard Sulejmani gaat het ook onder Jol maken.Twente heeft Ruiz zijn tog allemaal meer klasse spelers dan Cisse.en feyenoord verdient niet aan Cisse

Zeg niet dat Psv die trouwen geen miljoenen verdient aan het stadion dat die het slecht gaan doen en Feyenoord Maar financieel krijgen jullie het moeilijk om aan te haken met
Az,Twente,Ajax

En Beenhakker die idd bij jullie de scepter zwaait hahaha die heeft het zeker goed gedaan bij Ajax Nou goed toch??of wil je zeggen dat het de verdienste van feynoord was?hij stond gewoon op de loonlijst bij Ajax netzoals 1990 toen hij kampioen werd met Ajax en in 1980 dus jah??

Ik heb gewoon een inhoudelijke topic met feiten dat Feynoorders meteen aangevallen voelen vind ik niet zo gek..maar hier heb je je reactie ook weer inhoudelijk allemaal met feiten
Dat van psv ze een sterke jeugd hebben is nog niet zo maar ze hebben de BESTE OPLEIDINGSTRAJECT en dat duurt even voordat dat werkt.
Ik ben niet jaloers op dat ajax hoor dat feyenoord weinig prijzen heeft gewonnen dat klopt maar de uefa cup is wel wat meer waard dan drie landstitels als je naar inkomsten toen keek.

maar de ajax arrogantie zit bij jou veel te hoog en de haat aan feyenoord zit er ook bij jou in,feyenoord gaat financieel er veel beter uit zien de volgende jaren ik heb mijn bronnen een vriend van mij is al een tijdje bezig om er een verslag van te maken (sportweek redacteur) en daar zie je dat de financiële situatie 2x zo erg is geweest en dat de prognose dat over een jaar 5a8 de financiën op orde zijn tegen die tijd staat de helft van kuip 2 er ook al die moet de winst uiteindelijk gaan.
de schuld is maar 19 miljoen op dit moment 3 is 2 vanaf gelost lee 800.000 smolarek 2.000.000 en hofs N.N.B de rest is naar salarisen gegaan die dit jaar aanzienlijk lager zijn geworden vertrek timmer 900.000,greene450.000,lucius700.000,lee900.000,hofs650.000 daar staat cissé 850.000*dani 500.000* ignatov N.N.B +-250.000[]wordt betaalt door investeerder 1e jaar [] salaris gedeeltelijk van casak borac en en investeerders
dat is 3,6mil minder aan salaris tegen eerste jaar 0.0 aan salaris bij en de helft van de selectie levert hun premies in.
Als bijvoorbeeld wijnaldum wordt verkocht voor 10 mil dan is de schulden veel eerder weg.
en het stadion dat de begrotingvan feyenoord op moet krikken richting de 70 mil.
waar baseer jij je financiële situatie van feyenoord op?
ik van mijn vriend van sportweek dat is wel wat betrouwbaarder dan dat jij doet nieuwtjes verzamelen.

de jeugd van feyenoord is veel beter dan dat van ajax
b1 kampioen,A1 kampioen,jong feyenoord 2e als ik de spelers op noem die goed zijn en die bijna geen f jes zijn zoals jij doet maar vanaf de b tjes dan heb ik tocht stuk of 25 namen.
maar jullie alleen kampioen met jong ajax dat ook nog bestaat met spelers als kennedy,stekelenburg,rohmedalh,leonardo,silva,lindgren,sno,manucharian is dat ook niet gek want dat zijn geen talenten die er vorig seizoen speelden.

wat zijn je feiten dat twente feyenoord is gepaseerd
twente is bezig met het stadion maar groter dan de kuip nee.
feyenoord speelde sporting van de mat twente niet en het was de zelfde opstelling als tegen twente.
twente is een prima club maar zelf de twente supporters vinden nog dat feyenoord ze voor is.
maar dan is twente ajax toch ook voorbij elia,braafheid niet naar ajax ze speelde 2e keer cl voor de neus van ajax dit baseer ik ook op niks net als jou van dat twente ajax voorbij is.
az trouwens die maken schulden zodra scheringa weg is zal het alla van der herik feyenoord gebeuren dat geld komt allemaal van die man zelf net als van der herik ook deed kijk nu is.
maar ik heb het gevoel dat ik tegen iemand praat die veel jonger dan mij is.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 14 augustus 2009 - 14:32   quote  deeplink  
Feyenoordq ...Goed en degelijk verhaal,puur zoals Eikenhout is..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 augustus 2009 door Leon FR1908 --
feyenoordq
 feyenoordq - vrijdag 14 augustus 2009 - 14:41   quote  deeplink  
hahaha
R()b
 R()b - vrijdag 14 augustus 2009 - 15:40   quote  deeplink  
Jammer dat de topicstarter zo stil is.
Hij wordt hier terug geslagen met de Fabeltjeskrant en de Sportweek.
Maar goed waarschijnlijk weer een nieuwkomertje hier.
dennie
 dennie - vrijdag 14 augustus 2009 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 12:02 schreef craven het volgende:
Citeer:daar gaat de topic niet over gaat meer over de Toekomst ect..Beter lezen
het gaat over beleid winst enz
dat de prijzen uitbleven daar staat of valt Ajax niet mee

Nee? hmmm aardig gek, wat denk je nou dat spelers blijven komen als je nix wint? Jullie arrogantie is misplaats en knul Feyenoord heeft echt op dit moment de beste jeugdopleiding. Check yourself before you wreck your self fool...
Jaman
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - vrijdag 14 augustus 2009 - 17:07   quote  deeplink  
Wel grappig om te lezen allemaal,Kijk dat de prijzen uitbleven.Daar heeft Ajax in gefaald absoluut er is een periode geweest met heel weinig visie.

Het is bij Ajax misgegaan omdat ze spelers kochten als vanHalst,Verlaat,Sier,Nieuwenburg,Bergdølmo,Vierklau,Ogararu Anastasiou,
Sikora,Soetaers,Sonck,Juanfran,Verlaat,Boukhari,Kuffour
Lindenbergh,Roger,Wielaert,Sno,Bakircioglu,Urzais,Charisteas,Delorge

veel middelmatige spelers ik kan ook critisch zijn over me club Logisch
Maar ik hoorde zoveel verhalen van het falen van AJax Dus heb ik een topic gemaakt over de positieve kanten..de scouting is zo slecht nog niet als je al die namen bekijkt die Ajax voor veel geld heeft verkocht..En de Jeugd blijft ook nog de beste als je naar het nederlandsElftal weer kijkt en als je kijkt wie er elke jaar weer bij jeugdelftallen bijvoegen...Vind de Feyenoord Jeugd beter dan die van Psv op dit moment Psv heeft Marcellis,Affelay,Bakkal misschien vergeet ik nog 1 naam maar Ajax kan veel meer doorgebroken namen op noemen en Feyenoord ook dat zijn tog gewoon feiten..Owjah psv had ook nog Aissati..

Psv heeft gedomineert en waren gewoon de beste Daarachter met een grote afstand kwam Ajax met de prijzen..Alleen laat ik het zo zeggen is het dan niet zonde Dat Psv van die goeie periode niet heel veel heeft aan overgehouden spelers werden of transfer de deur uit gedaan of er stond in het contract een contractuele afkoopsom netzoals bij Affelay nu 8miljoen sneijder bijvb verkocht voor 27miljoen..Financieel is juist met de oog op de toekomst Ajax heeft financieel meer aan de afgelopen periode overgehouden dan Psv Daarom kan Ajax ook grote bedragen uitgeven..
Psv was de afgelopen jaren gewoon beter betere visie bij de club was er..
Alleen ik heb gewoon punten opgeschreven waarin Ajax zijn hoofd nog boven water heeft kunnen houden hoeven jullie niet zo peronelijk door aangevallen te voelen.
Ajax valt of staat niet in een slechte periode Psv was gewoon beter.

En twente is nu Feyenoord wel voorbijgestreefd dat kan na 5 jaar weer anders zijn
Maar feit is dat Feyenoord in 3 jaar 7de 6de en weer 7de is geworden Twente 4de 2de en 2de Europees meer gehaald ze hebben geen schulden en veel geld in kas verkopen nu spelers voor veel geld kunnen spelers kopen voor veel geld Dus dat zijn tog ook gewoon feiten dat Twente feyenoord ff voorbij zijn gestreefd.

Allemaal Feiten
feyenoordq
 feyenoordq - vrijdag 14 augustus 2009 - 17:22   quote  deeplink  
dan zijn ze ajax ook voorbij
2de jaar op rij dat twente 2e wordt en er met voorronde CL vandoor gaat en ajax UEFA cup loopt.
en twente zijn groei stadion kwaliteiten selectie zijn inmiddels beter dan dat van ajax.
het zegt ook wat over ajax dat ze de gemiddelde twente speler al niet meer kunnen betalen elia,braafheid,douglas.
financieel is het aantrekkelijker om geld in twente te steken omdat daar rek in zit en nu traditioneel vooronde CL hebben en ajax heeft dat niet.
het twente stadion breid zich uit begroting gaat omhoog daar worden spelers van gehaald zoals parker,akram,ruiz gekocht spelers die voor ajax niet haalbaar zijn daar staan middelmatig goedkope atouba speelde vorig seizoen bijna niet en jeroen verhoeven waar van de kwaliteit strikt minder is dan de ingekochte twente versterkingen

allemaal feiten
trouwens ik zie veel fouten tussen je reactie,maar lees het stukje van mij nou eens goed door over de financiële situatie die ik heb neergezet die ERG betrouwbaar is
dennie
 dennie - vrijdag 14 augustus 2009 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 17:07 schreef ajaxrulezz het volgende:
Wel grappig om te lezen allemaal,Kijk dat de prijzen uitbleven.Daar heeft Ajax in gefaald absoluut er is een periode geweest met heel weinig visie.

Het is bij Ajax misgegaan omdat ze spelers kochten als vanHalst,Verlaat,Sier,Nieuwenburg,Bergdølmo,Vierklau,Ogararu Anastasiou,
Sikora,Soetaers,Sonck,Juanfran,Verlaat,Boukhari,Kuffour
Lindenbergh,Roger,Wielaert,Sno,Bakircioglu,Urzais,Charisteas,Delorge

veel middelmatige spelers ik kan ook critisch zijn over me club Logisch
Maar ik hoorde zoveel verhalen van het falen van AJax Dus heb ik een topic gemaakt over de positieve kanten..de scouting is zo slecht nog niet als je al die namen bekijkt die Ajax voor veel geld heeft verkocht..En de Jeugd blijft ook nog de beste als je naar het nederlandsElftal weer kijkt en als je kijkt wie er elke jaar weer bij jeugdelftallen bijvoegen...Vind de Feyenoord Jeugd beter dan die van Psv op dit moment Psv heeft Marcellis,Affelay,Bakkal misschien vergeet ik nog 1 naam maar Ajax kan veel meer doorgebroken namen op noemen en Feyenoord ook dat zijn tog gewoon feiten..Owjah psv had ook nog Aissati..

Psv heeft gedomineert en waren gewoon de beste Daarachter met een grote afstand kwam Ajax met de prijzen..Alleen laat ik het zo zeggen is het dan niet zonde Dat Psv van die goeie periode niet heel veel heeft aan overgehouden spelers werden of transfer de deur uit gedaan of er stond in het contract een contractuele afkoopsom netzoals bij Affelay nu 8miljoen sneijder bijvb verkocht voor 27miljoen..Financieel is juist met de oog op de toekomst Ajax heeft financieel meer aan de afgelopen periode overgehouden dan Psv Daarom kan Ajax ook grote bedragen uitgeven..
Psv was de afgelopen jaren gewoon beter betere visie bij de club was er..
Alleen ik heb gewoon punten opgeschreven waarin Ajax zijn hoofd nog boven water heeft kunnen houden hoeven jullie niet zo peronelijk door aangevallen te voelen.
Ajax valt of staat niet in een slechte periode Psv was gewoon beter.

En twente is nu Feyenoord wel voorbijgestreefd dat kan na 5 jaar weer anders zijn
Maar feit is dat Feyenoord in 3 jaar 7de 6de en weer 7de is geworden Twente 4de 2de en 2de Europees meer gehaald ze hebben geen schulden en veel geld in kas verkopen nu spelers voor veel geld kunnen spelers kopen voor veel geld Dus dat zijn tog ook gewoon feiten dat Twente feyenoord ff voorbij zijn gestreefd.

Allemaal Feiten
de scouting is zo slecht nog niet als je al die namen bekijkt die Ajax voor veel geld heeft verkocht

Dat de scouting niet slecht is is jou MENING, ik vind namelijk weer van wel

En de Jeugd blijft ook nog de beste

Gezien het feit dat Feyenoord in de jeugdelftallen van Nederland de meeste spelers heeft rondlopen maakt dit een verkeerd feit

Vind de Feyenoord Jeugd beter dan die van Psv op dit moment

JIJ vind de Feyenoord jeugd beter zeg je dus dat maakt het een mening..

Psv was de afgelopen jaren gewoon beter betere visie bij de club was er..

De resultaten waren idd beter, maar maakt dat de visie ook automatisch beter? Is niet te zeggen dus ook dit is een mening

Dus dat zijn tog ook gewoon feiten dat Twente feyenoord ff voorbij zijn gestreefd.

Nee het zijn jou meningen waarom Twente Feyenoord is voorbijgestreven, ik kijk dan meer naar achterban, status en uitstraling, wat dat betreft staat Feyenoord nog ruim boven Twente

Allemaal feiten.....
En het gaat er niet om dat wij ons persoonlijk aangevallen voelen hoor het gaat er allemaal meer om dat het niet echt klopt wat je allemaal zegt..
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - vrijdag 14 augustus 2009 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 17:22 schreef feyenoordq het volgende:
dan zijn ze ajax ook voorbij
2de jaar op rij dat twente 2e wordt en er met voorronde CL vandoor gaat en ajax UEFA cup loopt.
en twente zijn groei stadion kwaliteiten selectie zijn inmiddels beter dan dat van ajax.
het zegt ook wat over ajax dat ze de gemiddelde twente speler al niet meer kunnen betalen elia,braafheid,douglas.
financieel is het aantrekkelijker om geld in twente te steken omdat daar rek in zit en nu traditioneel vooronde CL hebben en ajax heeft dat niet.
het twente stadion breid zich uit begroting gaat omhoog daar worden spelers van gehaald zoals parker,akram,ruiz gekocht spelers die voor ajax niet haalbaar zijn daar staan middelmatig goedkope atouba speelde vorig seizoen bijna niet en jeroen verhoeven waar van de kwaliteit strikt minder is dan de ingekochte twente versterkingen

allemaal feiten
trouwens ik zie veel fouten tussen je reactie,maar lees het stukje van mij nou eens goed door over de financiële situatie die ik heb neergezet die ERG betrouwbaar is
heb ik gelezen en het blijft een schuld van 19miljoen en er zijn teveel inversteerders waardoor je nooit echt goed kunt verdienen aan je spelers...

Twente heeft het beter gedaan afgelopen 2jaar dan Ajax maar financieel zijn ze ajax niet voorbijgestreefd en in mijn ogen hebben ze nu een betere verdediging dan Ajax maar als je alle spelers bekijkt heeft ajax nog steeds meer kwaliteit maar ze zijn aan elkaar gewaagd want twente speelt als team nu beter.En dat Ajax elia niet kocht is omdat Ajax er geen gewoonte van gaat maken om steeds maar grote bedragen te gaan betalen en dat vind ik een goede visie we hebben nu talent Zeegelaar die meer potentie heeft dan Babel dus waarom 10miljoen betalen..

Twente heeft meer ingekocht dat is wat anders omdat er veel spelers weggingen
Ajax had vorig jaar ook veel ingekocht.En dit jaar zijn er meer talenten uit de jeugd gekomen..Verhoeven als 3de doelman is tog een betere situatie als bij Feyenoord 2 talenten die het nog niet hebben waargemaakt en een keeper van 40 waar ik wel veel respect voor heb want hij is zeker niet slecht maar is nu niet een idealen situatie voor Feyenoord dus om het nou over de 3de doelman van Ajax te hebben..
thimothee autuba is een goede aankoop sterke verdediger met veel ervaring veel interlands ook vind ik een goede aankoop..En De Zeeuw vind ik het middenveld beter maken van Ajax.

Dus over de aankopen ben ik tevreden alleen nog 1 verdediger komt eraan..

Dus over de aankopen en de huidige selectie ben ik tevreden,.

Ik heb alleen de feiten opgesomd van hoe het er nu voor staat..De klassieker zou leuker zijn als Feyenoord ook mee zou doen om het kampioenschap begrijp me niet verkeerd maar als Ajax in de zelfde situatie als Feyenoord zat dan was ik nog kritischer

Alleen als je als feyenoord zijnde 7de 6de en weer 7de word financieel zit het niet goed,Dan verbaas ik me over als er Fernandes,ignatovic,Cisse worden aangetrokken dat er dan word gezegd we worden kampioen..Is het dan niet realistischer om te zeggen daarom zei ik ook twente is fyenoord voorbj gestreefd dat feynoord is weer ploegen als Groningen,Twente,Heerenveen achter zich moet laten want die slag hebben jullie de laatste jaren verloren..maar daar zul je het zker weer niet mee eens zijn omdat ik een ajacied ben,
Maar het blijven feiten..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 augustus 2009 door ajaxrulezz --
feyenoordq
 feyenoordq - vrijdag 14 augustus 2009 - 17:43   quote  deeplink  
dennie
dat probeer ik nou de hele tijd al te zeggen dit is kort en waar dus kort en krachtig
dennie
 dennie - vrijdag 14 augustus 2009 - 17:47   quote  deeplink  
jah tog daarom deed ik et ook ff snel op die manier voor iedereen begrijpbaar;)
feyenoordq
 feyenoordq - vrijdag 14 augustus 2009 - 17:51   quote  deeplink  
dit zeg jij
Alleen als je als feyenoord zijnde 7de 6de en weer 7de word financieel zit het niet goed,Dan verbaas ik me over als er Fernandes,ignatovic,Cisse worden aangetrokken dat er dan word gezegd we worden kampioen..Is het dan niet realistischer om te zeggen daarom zei ik ook twente is fyenoord voorbj gestreefd dat feynoord is weer ploegen als Groningen,Twente,Heerenveen achter zich moet laten want die slag hebben jullie de laatste jaren verloren..maar daar zul je het zker weer niet mee eens zijn omdat ik een ajacied ben,
Maar het blijven feiten..

hier zeg je weer dat twente feyenoord voorbij is hoe dan
achter ban
inkomsten
jeugd
stadion
wat betreft prestaties zijn ze beter maar ajax zijn ze dan volgens jou dan ook voorbij.
dus hebben we de nieuwe top 3 az-psv-fc twente jongen de nieuwe klassieker is az-twente
de suporters van az en twente hebben grote rivaliteit en planner rellen met elkaar
psv heeft de grootste achterban van nederland en wint de championsleage ondanks de slechte jeugd die ze hebben.
helaas speeld feyenoord en ajax traditioneel linker rijdje omdat twente ze voorbij is gegaan ik.

dit is de mening van ajaxrulezz gebaseerd op zijn mening
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - vrijdag 14 augustus 2009 - 17:58   quote  deeplink  
???
pff met feyenoorders kun je haast niet discuseren onmogelijk
Twente is neit met de geschiedenis feynoord voorbij gestreefd maar de afgelopen jaren hebben ze progressie geboekt.Twente heeft nu niet inversteerders nodig om spelers te kopen..Die kopen nu voor miljoenen betere spelers die feyenoord haald met inversteerders...enz enz allemaal feiten
maar feyenoorders nemen altijd alles personelijk op alsof ik jullie hiermee aanval??

Of wil je zeggen dat Feyenoord in alles nog beter is dan twente??
Jullie kijken allemaal door de zelfde feyenoord bril echt lachwekkend

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 augustus 2009 door ajaxrulezz --
feyenoordq
 feyenoordq - vrijdag 14 augustus 2009 - 18:11   quote  deeplink  
wat heb jij een haat aan feyenoord zeg
maar jij reactie van nu is geld ook voor ajax
weer jou MENING die allemaal ook voor ajax geldt snap dat dan ajax doet het stukke minder mindere spelers aangetrokken boeken weinig tot geen winst twente steeg aanzienlijk hoog.
feyenoord heeft betere aankopen dan ajax gedaan.......
geen blessuurgevoelig speelt nooit atouba gekocht en jeroen honger? verhoeven gekocht.
trouwens leer foutloos nederlands en .
mis ik en nog veel meer maar ik pas het even aan hoor dit richting jou

tssss met ajaxcieden kun je haast niet praten zonder haat is onmogelijk.
Twente is nIEt met de geschiedenis ajax voorbij gestreefd maar de afgelopen jaren hebben ze progressie geboekt.Twente heeft nu niet moeite om te kopen..Die kopen nu voor miljoenen betere spelers die ajx haalT met breekbeen atouba en pizza verhoeven 2 30'ers de ene is duur de ander is niet veel beter dan padt die zijn toekomst er nu door verpest is door verhoeven.
maar ajaxcieden arrogant en denken dat alles het beste is met geld nou 0% zie je er van terug op het veld!!

Of wil je zeggen dat ajax in alles nog beter is dan twente & feyenoord??
Jullie kijken allemaal door de zelfde motuur 0-20 bril echt lachwekkend en 13 jarig zeker.
heb ik minder werk te doen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 augustus 2009 door feyenoordq --
dennie
 dennie - vrijdag 14 augustus 2009 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 17:58 schreef ajaxrulezz het volgende:
?

Of wil je zeggen dat Feyenoord in alles nog beter is dan twente??
Jullie kijken allemaal door de zelfde feyenoord bril echt lachwekkend
NIEMAND van ons heeft gezegd dat Feyenoord in alles nog beter is pikkie.. waarom is het woord feiten eigelijk zo belangrijk voor je je gebruikt het in elk stukje 2/3x je hoeft ons niet te vertellen wat nou een feit of mening is hoor daar oordelen we zelf wel over, tis zonde dat je zo'n beetje alles verkeerd opvat anders zou er misschien nog wel een leuke discussie kunnen ontstaan, ff voor de duidelijkheid waarom Twente Feyenoord nog niet is voorbijgestreeft wat ook al een aantal is gezegd dat komt door de achterban en de historie en de naam die Feyenoord nog heeft in Europa onze potentie ligt 3x zo hoog dan die van Twente ook al zijn ze 3 jaar op rij boven ons geeindigd en dat is het enige waarin twente Feyenoord is voorbijgestreeft maar van sponsors tot uistrating tot commercieele deals daarin ligt Feyenoord nog ver voor op dat provincieclubje en dat zal ook zo blijven..
R()b
 R()b - vrijdag 14 augustus 2009 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 17:58 schreef ajaxrulezz het volgende:
Of wil je zeggen dat Feyenoord in alles nog beter is dan twente??
Jullie kijken allemaal door de zelfde feyenoord bril echt lachwekkend
Tjah... Ik heb net door die van jou gekeken , daardoor zag ik alleen maar pro-ajax en anti-Feyenoord.
Oja en de Fabeltjeskrant.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 augustus 2009 door R()b --
feyenoordq
 feyenoordq - vrijdag 14 augustus 2009 - 18:46   quote  deeplink  
HET ZIJN MENINGEN VAN JOU.
Hoe kom jij erop dat het feiten zijn ?
ik kan aan jou schijven zin dat jij 10 jaar jonger dan mij bent dus ik stop er maar mee.
De volgende keer dat je 1 maakt doe het neutraal bezeer het op waarheden en echte feiten zoiets zou niet in sportblad komen maar 1 advies maak niet meer van deze stukjes je bent er nog te jong voor.
En denk 1 ding maar je haat voor feyenoord is te groot en je ajax arrogantie werk daar aan in amsterdam zou jij het lachertje zijn in het stadion, als fc twente feyenoord voorbij is dan geldt dat ook voor ajax want die zijn niet veel verder dan feyenoord want twente is ook op veel gebieden verder dan hun . uit
succes en ik verwacht een ego ajax reactie van jou
veel succes
dennie
 dennie - vrijdag 14 augustus 2009 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 18:16 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]

pikkie

met feyenoorders is gewoon niet te discuseren geloven jullie nou maar dat feyenoord niet de slag heeft verloren met de provincie clubs..Misschien gaan jullie het nog geloven ook.
jullei vatten altijd alles zo personelijk op zelfs als ik gewoon de winsten van ajax van transfers ect.. in een lijsje heb staan met toelichtingen ect..jullie worden helemaal dol daarvan..Niet mee te praten met andere supporters heb ik daar geen last van..
Ey maar hoe kom jij erbij dat we alles persoonlijk opvatten dan?? Ik heb van alles wat je hebt gezegt nog niks ´persoonlijk opgevat´, wat zou ik soweiso persoonlijk moeten opvatten we hebben het hier over voetbal slaat dus weer nergens op wat je zegt, en misschien gaan we nog geloven dat Feyenoord groter is dan Twente omdat we het zo graag willen geloven zeg je?? volgens mij heb jij al het omgekeerde gedaan..
dennie
 dennie - vrijdag 14 augustus 2009 - 21:27   quote  deeplink  
Maar laten we dan proberen om er nog wat van te maken, leg me maar in het kort uit wat nou dat Grote verschil is tussen Ajax en PSV en vooral Feyenoord dan kom ik wel met me mening
dennie
 dennie - vrijdag 14 augustus 2009 - 21:46   quote  deeplink  
De mensen die transferrechten in de handen hebben van de talentpools zijn echte Feyenoord supporters en zullen niet moeilijk doen over het transferbedrag dat Feyenoord voor hun ontvangt, officieel horen ze daar 25% van te krijgen maar dat hoeven veel van hun dus niet. En als je zegt dat Feyenoord de komende jaren minder gaat verdienen als AZ Twente en Ajax vind ik dat ook niet kloppen idd, in dit topic is al een paar keer aangegeven hoe goed de jeugdopleiding van Feyenoord de laatste tijd is dus daar gaan ze juist mee verdienen, en voor De Guzman krijgen ze niet meer schulden bij de investeerders, want hun investeren op eigen risico die 250.000 was het geloof ik in die talentpool, nu dat dreigt mis te lopen is dat op eigen risico, en de financiele toekomst van AZ twente ajax enzenz is inderdaad niet beter dan Feyenoord over 7 jaar heeft Feyenoord een stadion staan van 80,000 toeschouwers en zoals al veel mensen uit het betaalde voetbal hadden aangegeven is Feyenoord vanwege die inkomsten niet meer bij te houden door de concurrentie, Feyenoord word niet voor niets de club van de toekomst genoemd hea.. vandaar dat ik je stukje niet vond kloppen.. goeie mening?
thedon
 thedon - vrijdag 14 augustus 2009 - 21:50   quote  deeplink  
ze gaan de arena ook uitbreiden
dennie
 dennie - vrijdag 14 augustus 2009 - 21:51   quote  deeplink  
maarja je kan de Arena niet gelijk 2x zo groot maken dat is onmogelijk
thedon
 thedon - vrijdag 14 augustus 2009 - 21:52   quote  deeplink  
nee niet 2keer zo groot maar ze zijn aan het kijken voor een 3de ring
ivm met wk2018 ofzo

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 augustus 2009 door thedon --
dennie
 dennie - vrijdag 14 augustus 2009 - 21:55   quote  deeplink  
65 bdoelde ik de arena is ook geconstrueerd op 50,000 hea daar kan je er niet zomaar 25000 bovenop gooie
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - vrijdag 14 augustus 2009 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 21:46 schreef dennie het volgende:
De mensen die transferrechten in de handen hebben van de talentpools zijn echte Feyenoord supporters en zullen niet moeilijk doen over het transferbedrag dat Feyenoord voor hun ontvangt, officieel horen ze daar 25% van te krijgen maar dat hoeven veel van hun dus niet. En als je zegt dat Feyenoord de komende jaren minder gaat verdienen als AZ Twente en Ajax vind ik dat ook niet kloppen idd, in dit topic is al een paar keer aangegeven hoe goed de jeugdopleiding van Feyenoord de laatste tijd is dus daar gaan ze juist mee verdienen, en voor De Guzman krijgen ze niet meer schulden bij de investeerders, want hun investeren op eigen risico die 250.000 was het geloof ik in die talentpool, nu dat dreigt mis te lopen is dat op eigen risico, en de financiele toekomst van AZ twente ajax enzenz is inderdaad niet beter dan Feyenoord over 7 jaar heeft Feyenoord een stadion staan van 80,000 toeschouwers en zoals al veel mensen uit het betaalde voetbal hadden aangegeven is Feyenoord vanwege die inkomsten niet meer bij te houden door de concurrentie, Feyenoord word niet voor niets de club van de toekomst genoemd hea.. vandaar dat ik je stukje niet vond kloppen.. goeie mening?
De jeugd is nu eindelijk goed bij Feyenoord
maar nog niet top anders koop je niet voor een vermogen via een inversteerder Cisse??
en dat de jeugd geld gaat opleveren er zijn een paar gevallen van wel maar lang niet zoveel doorgebroken spelers als bij Ajax de meeste bij feyenoord moeten het nog waarmaken..En kijk in de nederlandselftal meer jeugd van ajax opgleide

En het nieuwe stadion is pas klaar in 2018
Maar dan moet het wel rond die tijd financieel helemaal weer goed zijn bij Feyenoord
de schulden lopen nu alleen maar op.de komende jaren gaat feyenoord niet meer verdienen dan Ajax,Az,Twente hoe kom je erbij Ajax verdient bijvb het meeste aan sponsors transfers enz..Feyenoord is nu een zieke club die is beter moet worden om pas weer echt mee te gaan doen ze hebben nu de slag al een hele tijd verloren..zijn gewoon de feiten.
dennie
 dennie - vrijdag 14 augustus 2009 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 21:57 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]

De jeugd is nu eindelijk goed bij Feyenoord
maar nog niet top anders koop je niet voor een vermogen via een inversteerder Cisse??
en dat de jeugd geld gaat opleveren er zijn een paar gevallen van wel maar lang niet zoveel doorgebroken spelers als bij Ajax de meeste bij feyenoord moeten het nog waarmaken..En kijk in de nederlandselftal meer jeugd van ajax opgleide

En het nieuwe stadion is pas klaar in 2018
Maar dan moet het wel rond die tijd financieel helemaal weer goed zijn bij Feyenoord
de schulden lopen nu alleen maar op.de komende jaren gaat feyenoord niet meer verdienen dan Ajax,Az,Twente hoe kom je erbij Ajax verdient bijvb het meeste aan sponsors transfers enz..Feyenoord is nu een zieke club die is beter moet worden om pas weer echt mee te gaan doen ze hebben nu de slag al een hele tijd verloren..zijn gewoon de feiten.
Jaa het is toch logisch dat je Cisse haalt je kan toch niet een Castoignos erin zetten omdat hij veel talent heeft? ze heten niet voor nix talenten ze hebben nog tijd nodig om te rijpen behalve dan de Wijnaldums van deze wereld maar daar heb je er ook geen 1000 van en Castoignos is daarbij nog 2 jaar jonger dan hem, en die Nederlands elftal spelers heb je gelijk in alleen vergeet je dat de generatie Sneijder enz ook alweer 25 zijn en daarna is er niets bijgekomen vanuit Ajax aan groot talent en bij Feyenoord beginnen er hele goede verhalen te komen met in ieder Oranje jeugd elftal minstens 4/5 spelers dus het lijkt een beetje om te draaien. Tuurlijk verdient Ajax nu meer aan sponsors enz maar in potentie is Feyenoord net zo groot, Twente enzo zijn dat neit en zullen dat ook nooit worden daarom zal Feyenoord ook altijd groter blijven dan dat soort clubjes zelfs al stonden we onderin in de jupiler league.
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - vrijdag 14 augustus 2009 - 22:11   quote  deeplink  
onderschat de ambitities van Twente niet en we vergeten nu Az die het al heel lang beter doet dan Feyenoord...

Maar Wijnaldum moet het ook nog is bewijzen om heel lang constant te presteren maar dat komt wel goed met hem..En Fer is de laatste wedstrijden ook nog niet top..

Ik zeg niet dat Twente opeens een topclub is maar ik heb het over de laaste 3jaar in die jaren heeft Twente een paar grote voorsprongen behaald op feyenoord dat kan na 3jaar weer anders zijn maar Feyenoord moet in de achtervolging niet andersom..

En jammer dat tie stadion er niet eerder komt 2018 is een lange tijd
Feyenoord moet ook weer bij de top horen in de competitie maar dat is het nu niet..
En waarom dat moet volgens mij is
Hoe meer clubs er zijn in nederland die het goed doen en grote transfers kunnen maken hoe beter de competitie is!!!nederland heeft pech niet veel tv rechten ect
daardoor zijn de europeese successen bijna onmogelijk geworden
nog niet lang geleden hadden we 3 clubs in de chamL
nu 1 club en een andere club moet 2 voorrondes spelen.
Dat kotm omdat de grote landen al het geld heeft en daardoor aantrekkelijker worden
voor spelers..

Het enige wat je daar een beetje aan kan doen is
grote stadions dus meer inkomsten betere spelers ect ect
Kijk naar Belgie die hebben krakkemikkige stadions weinig geld en de beste belgen gaan naar nederland...

Dus ik juig het toe als het met feyenoord beter gaat
alleen vind ik nu van niet en begrijp ik sommige beslissingen niet

ps ff offtopic
voor de mensen die van vechten houden
http://ikrazy.net/mixedmartialarts/index.php/topic,702.0.html
gruwlijk goed!! Nederland blijft maar mee doen op wereldniveau

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 augustus 2009 door ajaxrulezz --
jantje 1974
 jantje 1974 - zaterdag 15 augustus 2009 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 20:53 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]

daar gaat de topic niet over gaat meer over de Toekomst ect..Beter lezen
het gaat over beleid winst enz
dat de prijzen uitbleven daar staat of valt Ajax niet mee
Ajax moest in de periode alleen Psv voor zich dulden met meeste prijzen

oke Sneijder ging toen weg jammer..Maar wel 27miljoen
das altijd beter dan De Guzman gratis weg laten gaan en je on er 15miljoen voor krijgen
Of Affelay die een gelimiteerde transfersom in zijn contract heeft staan,...
allemaal moie blablabla maar hoe kom jij ineens aan de garantie het na 10 jaar zéér matig gedaan te hebben en te zijn afgetroefd door clubs die het dus financieel (in jouw ogen) niet zo goed doen (Az/PSV) dat Ajax het nu ineens wel goed gaat doen?

En betreft je lijstje met financien : zet daar ook effe de aankoop bedragen bij incl die van mislukte jongens en hun dure salarissen.

Verder natuurlijk onzin dat je zegt dat Ajax niet valt of staat met het halen van prijzen maar wel met verkoop van hun beste spelers! Ajax is dus in jouw ogen een handelshuis en geen voetbalclub!

Ajax verkoopt idd hun spelers al jaaaaaaaaaaren voor de beste prijs , allemaal leuk maar wat heb je eraan als je daardoor je titel moet afstaan aan AZ en je 2e plaats aan FC Twente en daarvoor 8 titels binnen 11 jaar aan PSV????
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - zaterdag 15 augustus 2009 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 22:02 schreef dennie het volgende:

[..]

Jaa het is toch logisch dat je Cisse haalt je kan toch niet een Castoignos erin zetten omdat hij veel talent heeft? ze heten niet voor nix talenten ze hebben nog tijd nodig om te rijpen behalve dan de Wijnaldums van deze wereld maar daar heb je er ook geen 1000 van en Castoignos is daarbij nog 2 jaar jonger dan hem, en die Nederlands elftal spelers heb je gelijk in alleen vergeet je dat de generatie Sneijder enz ook alweer 25 zijn en daarna is er niets bijgekomen vanuit Ajax aan groot talent en bij Feyenoord beginnen er hele goede verhalen te komen met in ieder Oranje jeugd elftal minstens 4/5 spelers dus het lijkt een beetje om te draaien. Tuurlijk verdient Ajax nu meer aan sponsors enz maar in potentie is Feyenoord net zo groot, Twente enzo zijn dat neit en zullen dat ook nooit worden daarom zal Feyenoord ook altijd groter blijven dan dat soort clubjes zelfs al stonden we onderin in de jupiler league.
Maar ik denk tog dat Castoignos speelminuten krijgt dit seizoen
oke hij is jong maar wat is goed is ,is goed denk dat tie meer brengt dan Bruins

En vanaf Sneijder zijn er wel juist talenten doorgebroken
VD Wiel bijvb Aldewereild komt eraan,En als je Castoignos noemt
dan kan ik ook Zeegelaar,DE Jong,Anita,Blind,opnoemen
Vertonghen en Vermaelen komen ook uit de Ajax Jeugd..

zeg niet dat tie van Feyenoord slecht is,
Maar niet beter dan Ajax maakt ook niet uit

Maar mijn mening is dat tie van Feyenoord beter is dan van Psv
jantje 1974
 jantje 1974 - zaterdag 15 augustus 2009 - 17:11   quote  deeplink  
even on-topic dus over de geweldige situatie van Ajax heb ik hier een stukje gevonden waaruit blijkt dat t zooooo geweldig ook niet is hoor:

Ajax-begroting onder druk bij uitblijven CL-kwalificatie
Geschreven op zaterdag, 15 augustus om 12:26

Qua uitrusting, faciliteiten en salarissen is Ajax klaar om mee te doen aan de Champions League, maar de groepsfase werd voor het laatst bereikt in 2005/06. In het Parool gaat financieel directeur Jeroen Slop in op het financiële wel en wee van de Amsterdammers. Maar ook laat hij zijn licht schijnen over de aankoop van Miralem Sulejmani, de onderhandelingstechnieken van andere Eredivisionisten en de afgelopen elf jaar. Slop (48) meent dat Ajax de boot naar het miljoenenbal al te lang miste. Ajax heeft een Champions League-jas aan, maar we hebben een Europa League-lichaam. Qua stadion, faciliteiten, spelers, salarissen en premieregelingen zijn we al jaren klaar om mee te doen aan de Champions League, maar we moeten het al sinds het seizoen 2005/2006 zonder doen. We hebben dus wel de kosten, maar niet de inkomsten.''

Hij bevestigt dat Ajax begroting van 65 miljoen euro onder druk komt te staan indien de ploeg nog vaker kwalificatie voor de Champions League misloopt. ''Als we dit blijven doen, ons niet kwalificeren voor de Champions League: ja. Neem bij voorbeeld een sponsor die een contract sluit voor een paar jaar en rekening houdt met deelname aan de Champions League en het wordt telkens Europa League, dat is geen hosanna. Maar Ajax is zo'n gerenommeerde club dat bedrijven toch graag bij ons horen.''

Voor aanvang van de zomerstop zei Slop al dat Ajax alleen aankopen zou doen indien er werd verkocht. Na het vertrek van Thomas Vermaelen naar Arsenal haalde Ajax dan ook enkele versterkingen. Maar Slop maakt duidelijk dat hij zich verre houdt van het beoordelen van aankopen. ''Ik prijs me gelukkig dat ik kan zeggen: ik heb geen verstand van voetbal. Althans, niet op dit niveau. En ik ga geen supportersgedrag vertonen door te roepen wat Jantje wel en Pietje niet kan. Die kennis heb ik niet.

In de elf jaar dat ik nu bij Ajax werk heb ik wel vijftien keer gehoord dat we de nieuwe Ronaldo in huis hebben. Daar moet je een beetje doorheen kijken. Ik heb het één keer meegemaakt dat iedereen in de club van hoog tot laag overtuigd was van de klasse van een speler. Dat was Zlatan Ibrahimovic.'' De Zweed werd na drie jaar overgedaan aan Juventus en leverde Ajax flink wat geld op. Eén van de huidige selectiespelers, Sulejmani, kóstte daarentegen een enorm bedrag; zo'n 16,25 miljoen euro. Gevraagd naar de details, zegt Slop dat hij Sulejmani geen miskoop acht.

En dat baseer ik op het feit dat na Marco van Basten ook Martin Jol vertrouwen in hem heeft. Als Jol zou zeggen: 'wat moet ik met die Sulejmani?', was ik niet zo stellig geweest. Die zestien miljoen euro was een uitzondering. Het wil dus niet zeggen dat Ajax een jaar later zomaar even tien miljoen euro op tafel legt voor Eljero Elia van FC Twente. Ik ben blij dat we niet aan die idioterie hebben meegedaan. Trouwens, Twente verkoopt Elia liever aan het buitenland, want Ajax is een concurrent.

De handelswijze van de Tukkers tenslotte vond Slop maar moeilijk te begrijpen. Ajax stelde voor de transfersom voor Elia in termijnen te betalen, maar dat wees de Enschedese club af. Als wij zaken doen met een Zuid-Europese club is het uitgesloten dat wij in één keer betaald krijgen. En als wij kopende clubs telkens krediet geven, kunnen we zelf moeilijk alles in één keer aftikken. Het is een van de vele onderhandelingscriteria: je kunt een miljoen meer krijgen voor een speler door een uitgestelde betaling te accepteren, of een miljoen korting als je meteen betaalt. Ajax doet geen zaken zonder bankgarantie.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5946
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: De grote verschillen van Ajax tussen Psv en Vooral Feyenoord,









0.0182969