BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Alves naar Ajax?

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
henkietje
 henkietje - vrijdag 14 augustus 2009 - 14:06   quote  deeplink  
Op vi.nl staat een bericht waarin de zaakwaarnemer van Alves (1 van de 7) aangeeft dat hij drie aanbiedingen heeft waaronder een aanbieding van een club uit de G14 en het is niet porto. In de G14 zit ook ajax en die kennen hem nog wel en zijn nog op zoek naar een scorende spits. Dus 1+1=
Jos1990
 Jos1990 - vrijdag 14 augustus 2009 - 14:10   quote  deeplink  
dat is benfica die wordt daarmee bedoeld
henkietje
 henkietje - vrijdag 14 augustus 2009 - 14:22   quote  deeplink  
Benfica zit niet in de G14 en van de clubs die er wel in zitten kan ik me van Ajax het beste voorstellen dat ze Alves een aanbieding zouden doen. Ze zijn op zoek naar een scorende spits, ze kennen Alves en hij is gedegradeerd dus makkelijk haalbaar in vergelijking met gelijkwaardige spitsen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 augustus 2009 door henkietje --
hj2000
 hj2000 - vrijdag 14 augustus 2009 - 14:40   quote  deeplink  
G14 bestaat niet meer. Dit is nu de ECA. Hiervan is Benfica wel lid.
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 14 augustus 2009 - 15:15   quote  deeplink  
Heb je een link naar het vi artikel?
martymcfly
 martymcfly - vrijdag 14 augustus 2009 - 15:34   quote  deeplink  
zo kan ik ook gaan gokken zeg.
John2
 John2 - vrijdag 14 augustus 2009 - 15:53   quote  deeplink  
http://www.vi.nl/Nieuws-item/168747/Afonso-Alves-heeft-drie-aanbiedingen-op-zak.htm
remco k
 remco k - vrijdag 14 augustus 2009 - 16:13   quote  deeplink  
onhaalbaar, ze hebben toen toch iets van 17 miljoen voor hem betaald, dan zal hij wel niet voor veel minder naar ajax gaan lijkt me, zeker niet na 1 seizoen..
remco k
 remco k - vrijdag 14 augustus 2009 - 16:14   quote  deeplink  
http://www.sportdome.nl/Nieuws/4369--Alves-verruilt-Middlesbrough-voor-Benfica-.html
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - zondag 16 augustus 2009 - 15:49   quote  deeplink  
ik zeg dat er dus interesse is van een club die deel uitmaakt van de toenmalige G14.....
robs
 robs - zondag 16 augustus 2009 - 17:52   quote  deeplink  
Ik zeg: halen!
3 aankopen: Honda, Alves en een centrale topverdediger...
freakie
 freakie - zondag 16 augustus 2009 - 17:57   quote  deeplink  
haha en doe er dan gelijk nog eentje bij een aankoop van 15 mil.. voor de breedte..egt zoveel geld heeft ajax niet!
robs
 robs - zondag 16 augustus 2009 - 18:06   quote  deeplink  
honda 5 miljoen, alves transvervrij, verdediger: 6 miljoen...
freakie
 freakie - zondag 16 augustus 2009 - 18:19   quote  deeplink  
wat??? tering.. 5 mil voor honda laten we het op 8 mil houden? een top verdediger 6 mil kan ja.. en heb je wel eens aan de salarisen gedacht? nee gaat niet zomaar..
freakie
 freakie - zondag 16 augustus 2009 - 18:21   quote  deeplink  
en hoe kom je bij alves tranfervrij?? kost gewoon geld hoor..
remco k
 remco k - zondag 16 augustus 2009 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 - 18:06 schreef robs het volgende:
honda 5 miljoen, alves transvervrij, verdediger: 6 miljoen...
als je een paar posts hoger kijkt zie je dat hij al verkocht is
freakie
 freakie - zondag 16 augustus 2009 - 19:42   quote  deeplink  
Ja maar remco daar staat geloof ik niet dat hij al weg is??
remco k
 remco k - zondag 16 augustus 2009 - 19:46   quote  deeplink  
contract moet alleen nog ondertekend worden, ik las vandaag op een engelse krant dat het alleen een kwestie van tijd is.
freakie
 freakie - zondag 16 augustus 2009 - 20:07   quote  deeplink  
Ja maar staat ook bij hereveen dat as monaco en een andere club met sjeik hem wil hebben dus is niks zeker..
freakie
 freakie - zondag 16 augustus 2009 - 20:08   quote  deeplink  
Maar hoeft van mij niet te komen en gaat ook niet komen is beetjee rare speler vindt ik..
remco k
 remco k - zondag 16 augustus 2009 - 20:11   quote  deeplink  
ben ik inderdaad met je eens
robs
 robs - zondag 16 augustus 2009 - 22:57   quote  deeplink  
klopt ja, sorry, Alves is niet haalbaar
dan gewoon honda en een beer van een killer voor de plek van wielaert

Alves:
De kans lijkt groot dat Afonso Alves zijn voetbalcarrière vervolgt in de Portugese competitie. Volgens het Engelse Sky Sports is de aanvaller vrijwel rond met Benfica. De topclub uit de Superliga zou de Braziliaan nog voor het eerste competitieduel van aanstaande zondag tegen Maritimo willen presenteren.

Ook FC Porto zou Alves aan zich willen binden, maar die club wordt door het kamp-Alves niet als optie gezien. 'Een overgang naar FC Porto is onmogelijk,' vertelt zaakwaarnemer Roberto Tiburcio tegen Sky Sports. We beraden ons over andere aanbiedingen. Middlesbrough moet de knoop doorhakken.

Alves hield in de zomer van 2008 de gemoederen lange tijd bezig. De spits wilde niet meer bij sc Heerenveen spelen, zou toen naar AZ vertrekken, maar werd uiteindelijk door Middlesbrough ingelijfd. Zijn periode bij de Engelse club werd geen onverdeeld succes. Waar hij bij Heerenveen het ene doelpunt na het andere scoorde, wist hij bij Middlesbrough in 42 duels niet vaker dat tien keer het net te laten bollen.
Gruber
 Gruber - zondag 16 augustus 2009 - 23:51   quote  deeplink  
Hoezo denkt niemand aan Janko, spits van Salzburg. Vorig jaar 39 goals. Zou in mij ogen top aankoop zijn voor Ajax!
thedon
 thedon - zondag 16 augustus 2009 - 23:53   quote  deeplink  
ook studio sport gekeken
freakie
 freakie - maandag 17 augustus 2009 - 10:48   quote  deeplink  
Ja maar dat was vorig jaar doet hij nu het zelfde?
Gruber
 Gruber - maandag 17 augustus 2009 - 13:32   quote  deeplink  
ja waar beoordeel je anders een spits op?? Dat was vorig jaar... Goeie opmerking wel. Dan kan je meteen wel stoppen met scouten, want ja wie zegt dat de speler volgend jaar nog wel goed is...
Heico
 Heico - maandag 17 augustus 2009 - 13:42   quote  deeplink  
die arrogante alves mogen ze daar wel houden. en wat janko betrefd die heb ik nog nooit zien spelen ( dat ie veel goals maakt is leuk maar deed sonck dat ook niet? ) ik zie dan liever een rechtsbuiten ofzo komen als ze toch altijd maar van plan zijn om suarez spits te laten spelen. ik denk zelf dat een verdediger prioriteiten heeft
bla bla bla
 bla bla bla - maandag 17 augustus 2009 - 14:52   quote  deeplink  
Heico, Janko is absoluut een top spits en als als ajax die kan halen moet ze dat zeker doen dan kan je suarez en sulejmani er omheen laten lopen en dan heb je een absolute top voor hoede maar ik ben het wel met je eens dat er ook nog een verdediger moet komen
henkietje
 henkietje - maandag 17 augustus 2009 - 17:33   quote  deeplink  
Alves wordt nu ook door alle ajax-sites in verband gebracht met Ajax en er zou al een delegatie met hem gesproken hebben. Volgens mij kunnen we nog wel een lange kopsterke goalgetter gebruiken, kan Jol ook beter varieren met systemen.
remco k
 remco k - maandag 17 augustus 2009 - 17:54   quote  deeplink  
doelpunten maken is het probleem niet, we maken er gemiddeld 3 per wedstrijd op dit moment. Urby is degene die heel vaak de verdediging in de problemen brengt door constant zijn man te laten lopen, dit terwijl dit van Urby wel verwacht word en het duo de zeeuw en Enoh verder naar rechts stonden, Als je op de plek een type honda neerzet weet je zeker dat hij niks zal brengen verdedigend, waardoor het de verdedigende spelers zich anders zullen moeten opstellen, waardoor er meer evenwicht zal komen.

Klinkt misschien wel raar, maar Urby is ons verdedigende probleem, iedere rechts back in nederland zal dit zien en vaker gaan opkomen, waardor de verdediging nog makkelijker in de problemen komt.

Denk dat ajax met deze opstelling ver zal kunnen komen.

-------------stekelenburg--------------

-v/d wiel Wielaert Aldeweireld Atouba--

----Enoh-----De Zeeuw------Vertongen---

---------------Honda-------------------

-----------Suarez--------Sulejmani-----

Een blok van 3 verdedigende middenvelders die met gemak allemaal om en om kunnen inschuiven. Dit Blok moet instaat zijn overal bovenop te zitten en alles dicht te kunnen lopen.

Met Honda Suarez en Sulejmani heb je inclusie de komende mensen genog beweging om iedere verdediging kapot te spelen.

Met deze opstelling denk ik dat je de verdediging beter ontlast en dus minder onder druk komt te staan
Krunk
 Krunk - maandag 17 augustus 2009 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 16:13 schreef remco k het volgende:
onhaalbaar, ze hebben toen toch iets van 17 miljoen voor hem betaald, dan zal hij wel niet voor veel minder naar ajax gaan lijkt me, zeker niet na 1 seizoen..
waarom niet, als je in 32 wedstrijden maar 4 goals maakt ben je niks waard!
en ik hoef hem trouwens niet
Krunk
 Krunk - maandag 17 augustus 2009 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 - 17:54 schreef remco k het volgende:
doelpunten maken is het probleem niet, we maken er gemiddeld 3 per wedstrijd op dit moment. Urby is degene die heel vaak de verdediging in de problemen brengt door constant zijn man te laten lopen, dit terwijl dit van Urby wel verwacht word en het duo de zeeuw en Enoh verder naar rechts stonden, Als je op de plek een type honda neerzet weet je zeker dat hij niks zal brengen verdedigend, waardoor het de verdedigende spelers zich anders zullen moeten opstellen, waardoor er meer evenwicht zal komen.

Klinkt misschien wel raar, maar Urby is ons verdedigende probleem, iedere rechts back in nederland zal dit zien en vaker gaan opkomen, waardor de verdediging nog makkelijker in de problemen komt.

Denk dat ajax met deze opstelling ver zal kunnen komen.

-------------stekelenburg--------------

-v/d wiel Wielaert Aldeweireld Atouba--

----Enoh-----De Zeeuw------Vertongen---

---------------Honda-------------------

-----------Suarez--------Sulejmani-----

Een blok van 3 verdedigende middenvelders die met gemak allemaal om en om kunnen inschuiven. Dit Blok moet instaat zijn overal bovenop te zitten en alles dicht te kunnen lopen.

Met Honda Suarez en Sulejmani heb je inclusie de komende mensen genog beweging om iedere verdediging kapot te spelen.

Met deze opstelling denk ik dat je de verdediging beter ontlast en dus minder onder druk komt te staan
leuke opstelling. maar zie liever aissati spelen. kost ook geen geld.
en atouba is echt goed!:)
popko
 popko - maandag 17 augustus 2009 - 18:07   quote  deeplink  
Groningen zoekt nog een spits :D
remco k
 remco k - maandag 17 augustus 2009 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 - 18:00 schreef Krunk het volgende:

[..]

leuke opstelling. maar zie liever aissati spelen. kost ook geen geld.
en atouba is echt goed!:)
ging ook niet zozeer on de opstelling, maar meer over het idee erachter met opkomende mensen en het blok dat je dan verdedigend neerzet, wat vind je daarvan??
Krunk
 Krunk - maandag 17 augustus 2009 - 19:54   quote  deeplink  
ben ik het voor een groot deel zeker mee eens.
de verdediging begint eigenlijk al aan de andere kant van steek.
en indien je daar al fouten maakt: Enoh en Urby bijv.... dan heb je een probleem.
met gabri i.p.v. enoh, de zeeuw en vertonghen heb je een geweldig block!
zo kunnen we het wel redden ja. 3 toppers. aissati ervoor. en je moet trouwens even mickey op rechts zetten en suarez op links;)
remco k
 remco k - maandag 17 augustus 2009 - 20:16   quote  deeplink  
zie liever mickey op links en suarez op rechts in een 442 dan kunnen beide spelers makkelijker naar buiten draaien en dus sneller een combinatie aangaan aangezien je in een 442 systeem vaker naar buiten moet draaien dan naar binnen omdat je anders veel te kort bij elkaar staat.

bij een 443 zie ik dat wel anders aangezien je veder van de goal staat en beide spelers snel naar binnen willen/moeten komen zie ik dan suarez inderdaad als hangend linksbuiten en mickey hangen als rechtsbuiten.
Maar aangezien ik sulejmani liever korter bij de 16 zie spelen ga ik dan toch voor een 442 en dus voor sulejmani van links en suarez van rechts.

Veel mensen zullen dit weer eens niet snappen, maar volgens mij snap jij dit wel aangezien ik denk dat je wat meer voetbaltechnische kennis hebt dan de gemiddelde bezoeker, ondanks dat we het niet altijd eens zijn:)
steve16
 steve16 - maandag 17 augustus 2009 - 20:35   quote  deeplink  
volledig mee eens remco is met deze selectie het beste alleen ben ik wel van de traagheid van atouba geschrokken en van het verdedigen van wielaart er moet echt een sterke man komen naast toby
remco k
 remco k - maandag 17 augustus 2009 - 20:38   quote  deeplink  
de traagheid van Atouba komt door het slecht positiespel van Urby, hij laat constant zijn man lopen en laat Atouba dus in een overtal situatie terechtkomen.
Atouba stond daarenten wel goed maar werd een aantal keer met combinaties voorbij gespeeld, dan lijkt iemand al gouw langzaam.
steve16
 steve16 - maandag 17 augustus 2009 - 20:41   quote  deeplink  
kan je niet ongelijk geven daarin
remco k
 remco k - maandag 17 augustus 2009 - 20:45   quote  deeplink  
ach soms moet je een stuk terug kijken om te zien hoe een speler in een bepaalde situatie terecht kan komen.

Vorig jaar werd Olequer veel bekritiseerd, dit kwam ook vaak door lindgren die te langzaam reageerde waardoor olequer vaak 1tegen 1 kwam te staan , wie zit daar dan fout Lindgren of Olequer??
jef24
 jef24 - maandag 17 augustus 2009 - 21:36   quote  deeplink  
vennegoor zit zonder club... is dat niet een goed breekijzer voor ajax?
ook niet duur denk ik. Groot, kopsterk. Zo'n speler kan ajax wel gebruiken denk ik. misschien kan hij zichzelf wel in de basis spelen. wel oud psver maarja...
las wel dat hij liever naar een buitelandse club gaat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 augustus 2009 door jef24 --
Krunk
 Krunk - dinsdag 18 augustus 2009 - 02:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 - 20:16 schreef remco k het volgende:
zie liever mickey op links en suarez op rechts in een 442 dan kunnen beide spelers makkelijker naar buiten draaien en dus sneller een combinatie aangaan aangezien je in een 442 systeem vaker naar buiten moet draaien dan naar binnen omdat je anders veel te kort bij elkaar staat.

bij een 443 zie ik dat wel anders aangezien je veder van de goal staat en beide spelers snel naar binnen willen/moeten komen zie ik dan suarez inderdaad als hangend linksbuiten en mickey hangen als rechtsbuiten.
Maar aangezien ik sulejmani liever korter bij de 16 zie spelen ga ik dan toch voor een 442 en dus voor sulejmani van links en suarez van rechts.

Veel mensen zullen dit weer eens niet snappen, maar volgens mij snap jij dit wel aangezien ik denk dat je wat meer voetbaltechnische kennis hebt dan de gemiddelde bezoeker, ondanks dat we het niet altijd eens zijn:)
tnx voor je uitgebreidde reactie.
mijn visie was gebaseerd op een 4-4-2 (ruit)
het idee om mickey vanaf rechts te laten komen vloeit voort uit het idee, dat de rechtermiddenvelder: Gabri eigenlijk toch niet heel ver naar voren uitschuift. op links heb je vertonghen, en die speelt een klein beetje met de punt naar voren. met aissati op 10 en vlak achter suarez mickey creeer je sluipruimte. en laten we nou net spitsen als sulejmani en suarez hebben. vanaf de rechterkant kan mickey mooi naar binnen toe en uithalen. daar is hij goed in, en als ik de wedstrijden ook goed heb bekeken merk je dat aissati te ver naar achter speelt. hij is het gevaarlijkst bij het doel/16m van de tegenstander. om die combinatie met mickey snel en constant te behouden is het zaak om mickey vanaf rechts naar binnen te laten kruipen, en indien hij word geblockt de bal af te geven op de inschuivende aissati. gezien aissati zijn draai beter kan vinden in dit systeem. weer een probleem opgelost denk ik. suarez is eigenlijk een hangende linkerspits die eigenlijk toch de buitenkant gaat opzoeken voor een voorzet/individuele actie.
laten we zeggen een vrije rol. vertonghen de zeeuw gabri zorgen voor het blok op het middenveld, waardoor je bij eventueel balverlies niet heel snel op een counter zit van de tegenstander.

normaliter gezien is jouw beschrijving de juiste in voetbaltermen gezien.
de leken onder ons zullen dit niet gauw snappen, gezien die uitgaan van overmars en babangida. maar we moeten nu softy denken.
Krunk
 Krunk - dinsdag 18 augustus 2009 - 02:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 - 20:35 schreef steve16 het volgende:
volledig mee eens remco is met deze selectie het beste alleen ben ik wel van de traagheid van atouba geschrokken en van het verdedigen van wielaart er moet echt een sterke man komen naast toby
atouba is behoorlijk snel, en dat voor iemand die in enkele weken is klaargestoomd om mee te doen met aegon1.
door fouten van onze aanvallers is er regelmatig balverlies geweest.de lampen konden hierdoor snel anticiperen en opbouwen. wij liepen achter de feiten aan, en spelers als atouba de zeeuw waren de dupe hiervan.
Krunk
 Krunk - dinsdag 18 augustus 2009 - 02:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 - 20:45 schreef remco k het volgende:
ach soms moet je een stuk terug kijken om te zien hoe een speler in een bepaalde situatie terecht kan komen.

Vorig jaar werd Olequer veel bekritiseerd, dit kwam ook vaak door lindgren die te langzaam reageerde waardoor olequer vaak 1tegen 1 kwam te staan , wie zit daar dan fout Lindgren of Olequer??
lindgren en sno.
de handelingssnelheid ligt te laag.
op het niveau van eredivisie moet de verhouding 80% passen en 20% observeren zijn.
lindgren is iemand die eerst wacht op de bal, en dan pas verder gaat kijken.
de snellere tegenstanders doorzien dit en brengen dan een counter uit, waardoor de tragere verdedigers als oleguer en wielaert in de shit komen.
f.de boer was ook niet snel, maar wel tacktisch en behendig! zo is oleguer er ook 1 van
remco k
 remco k - dinsdag 18 augustus 2009 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 02:51 schreef Krunk het volgende:

[..]

lindgren en sno.
de handelingssnelheid ligt te laag.
op het niveau van eredivisie moet de verhouding 80% passen en 20% observeren zijn.
lindgren is iemand die eerst wacht op de bal, en dan pas verder gaat kijken.
de snellere tegenstanders doorzien dit en brengen dan een counter uit, waardoor de tragere verdedigers als oleguer en wielaert in de shit komen.
f.de boer was ook niet snel, maar wel tacktisch en behendig! zo is oleguer er ook 1 van
inderdaad.
Krunk
 Krunk - dinsdag 18 augustus 2009 - 20:49   quote  deeplink  
:)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Alves naar Ajax?









0.0102000