BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat ging er mis tijdens PSV-AJAX

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
ajax.site.co.nl
 ajax.site.co.nl - zondag 16 augustus 2009 - 18:50   quote  deeplink  
PSV-Ajax, 4-3

Ajax uit tegen PSV, de klassieker die steevast voor spectaculair voetbal staat. Heerlijk vroeg in het in het seizoen, een mooie krachtmeting voor de Amsterdammers die elk jaar roepen ditmaal ECHT voor de titel te gaan.
Ik verheugde me er erg op.
Het begin was hoopvol, veelbelovend zelfs toen in de tweede minuut Saurez een blunder van Isaksson genadeloos afstrafte. Niet veel later had de Uruguayaan de tweede voor de Amsterdammers op de slof, was het niet dat de goalie de bal nog net met zijn vingerkootjes wegtikte. Anders was het een prachtige lob geweest.
PSV werd sterker met Afellay aan het roer, hij was balvast en watervlug. Daar kon het middenveld van Ajax geen vat op krijgen. De debuterende Atouba speelde de eerste 30 minuten goed, maar naar mate de wedstrijd vorderde bleek hij snelheid te kort te komen waardoor aanvallen van PSV in de persoon van Manolev gevaarlijker werden.
De vrije trap die in het doel van Stekelenburg verdween mag de keeper zichzelf aanrekenen, hij beoordeelde die bal verkeerd en daardoor kwam PSV voor.
De Eindhovenaren bleken sluwer te zijn met de onnavolgbare Afellay aan kop.

Waarom verloor Ajax?
Er zijn meerdere factoren die daar een rol bij spelen hieronder som ik ze op:
* Op elke linie behalve in de voorhoede heeft PSV een speler die geslepener is dan bij Ajax.
* De verdediging van Ajax reageerde niet adequaat, met name Wieleart speelde een matige wedstrijd en faalde opzichtig.
* Emanuelson speelde te ver naar voren, waardoor de verdediging te licht is. Emanuelson kan beter achterin spelen.
* Het rondtikken van de bal gebeurde tijdens balverlies van PSV veel te traag. Het verrassingselement ontbrak daardoor.
* De Zeeuw moet zich meer tussen de verdedigende linie en het middenveld bemoeien.
* Spelers lopen te veel met de bal dat kan een balgoochelaar zich wel veroorloven, maar niet iedereen, dus bal aannemen, kijken en afspelen, tik tik!
* Ajax moet op zoek naar een brede verdediger, gespierd en met een over-mijn-lijk kwaliteit. Iemand met lengte!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 augustus 2009 door ajax.site.co.nl --
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 16 augustus 2009 - 18:59   quote  deeplink  
Het probleem lag op het middenveld. Ajax had geen middenvelder waar een PSV'er achteraan moest, het was eerder andersom. Enoh zat achter Bakkal aan, Vertonghen had geen grip op Afellay en zelfs de in mijn ogen beperkte voetballer Simons drong de Zeeuw terug. Dan houdt het toch op. Als jullie Suarez niet hadden, dan was het een grotere uitslag geweest voor PSV.
freakie
 freakie - zondag 16 augustus 2009 - 19:03   quote  deeplink  
ja klopt psvmocro
ajax.site.co.nl
 ajax.site.co.nl - zondag 16 augustus 2009 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 - 19:03 schreef freakie het volgende:
ja klopt psvmocro
Ik moet toegeven dat je best gelijk kunt hebben...
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 16 augustus 2009 - 19:20   quote  deeplink  
Als ik Ajax was zou ik maar eens een goed bedrag en wat spelers naar Venlo sturen in ruil voor Honda. Maar ja Mercedes is de sponsor in Amsterdam dus dat zal niet gaan
remco k
 remco k - zondag 16 augustus 2009 - 19:32   quote  deeplink  
ajax creert genoeg kansen om op 2-0 te komen, en laten psv in de wedstrijd komen, pas toen werd het middenveld sterker van psv, in mijn ogen heeft dus niet de kracht van psv gewonnen maar het scorend gemis van ajax.

En bij een westrijd met een eindstand van 4-3 met een iets groter aantal kansen van ajax, kun je ook echt niet spreken over een overlopen middenveld.

Wat er gezegd word over suarez slaat natuurlijk ook nergens op, als psv affelay niet had hadden ze ook niet gewonnen, hij speelde een goede wedstrijd, zo zijn er zoveel voorbeelden te noemen van als ze die speler niet.

En stekelenburg heb je gelijk in, hij is in mijn ogen een ok keeper maar meer ok niet, hij pakt werkelijk waar nooit eens punten voor ajax, en inderdaad de vrije trap was gewoon houdbaar, het was namelijk zijn hoek en kon de bal vanaf het begin zien vertrekken. tot aan de gelijkmaker was ajax gewoon de baas en eigenlijk laat stekelnburg psv weer in de wedstrijd komen.
freakie
 freakie - zondag 16 augustus 2009 - 19:58   quote  deeplink  
zo jonge wie moet er dan in? bij het doel van ajax? slaat nergens op het steek afkeuren op niks hij hield namelijk ook aantal goede kansen van psv.. Maar die baql komt in de hoek en die vrije trap was als hoge pass bedoelt maaar ging in de bovenhoek.. Je kan op alle slakken zout legge ja.. als we nou eens suarez gaan afkraken.. ja je kan natuurlijk over iedereen wat zegge..
remco k
 remco k - zondag 16 augustus 2009 - 20:09   quote  deeplink  
drie van de 4 goals waren houdbaar,

vrije trap, ziet de bal vanaf het begin vertrekken en hij stond al een stuk in die hoek, hij was daar gewoon te langaam.

Goal bakkal staat al bij de eerste paal op het moment dat dzudzak de 16 binnen komt lopen daardoor is hij te laat op de inzet van bakkal, die overigens niet zoals jij zegt in de hoek was maar een metertje rechts van het midden, ook houdbaar dus als hij zichzelf beter opstelt.

de tweede vrije trap van Dzudzak is niet eens een discussie en gewoon een grote blunder doordat hij ook nu weer veel te dicht op de eerste paal staat.

Het is natuurlijk niet zo dat dit de gemakkelijkste ballen zijn, maar als je als keeper punten kan pakken voor het team, moet je zulke ballen er wel af en toe uithalen, zeker in een topwedstrijd als vandaag komt hij gewoon te kort.

dit seizoen was iedere bal die een beetje richting hoek ging gewoon een goal
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 16 augustus 2009 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 - 19:32 schreef remco k het volgende:
ajax creert genoeg kansen om op 2-0 te komen, en laten psv in de wedstrijd komen, pas toen werd het middenveld sterker van psv, in mijn ogen heeft dus niet de kracht van psv gewonnen maar het scorend gemis van ajax.

En bij een westrijd met een eindstand van 4-3 met een iets groter aantal kansen van ajax, kun je ook echt niet spreken over een overlopen middenveld.

Wat er gezegd word over suarez slaat natuurlijk ook nergens op, als psv affelay niet had hadden ze ook niet gewonnen, hij speelde een goede wedstrijd, zo zijn er zoveel voorbeelden te noemen van als ze die speler niet.

En stekelenburg heb je gelijk in, hij is in mijn ogen een ok keeper maar meer ok niet, hij pakt werkelijk waar nooit eens punten voor ajax, en inderdaad de vrije trap was gewoon houdbaar, het was namelijk zijn hoek en kon de bal vanaf het begin zien vertrekken. tot aan de gelijkmaker was ajax gewoon de baas en eigenlijk laat stekelnburg psv weer in de wedstrijd komen.
Ajax werd toch door PSV in het zadel geholpen. Een totale misser van Isaksson binnen 2 minuten. Daar zet je je als club niet zomaar overheen. Dat komt hard aan en dan zie je dat het elftal zoekende is. In die fase (eerste 15 minuten) had Ajax het betere van het spel. Vervolgens komt daar na de gelijkmaker ook nog eens een eigen goal van Ooijer overheen. Overigens had Suarez in beide gevallen het maximale eruit gehaald...dat is ook een kwaliteit! Mijn opmerking over Suarez is dat er bij Ajax verder niemand het verschil lijkt te kunnen maken. Dat is bij PSV in mindere mate het geval met Afellay.

Ik moet Stekelenburg toch even verdedigen. De vrije trap was onhoudbaar...snoeihard en dwars door de muur. De bal ging ook steeds hoger en was simpelweg buiten bereik. Er zullen maar weinig keepers zijn die zo een bal tegen kunnen houden.
remco k
 remco k - zondag 16 augustus 2009 - 20:10   quote  deeplink  
en het is juist goed op alle slakken zout te leggen, anders word je nooit absolute top....
ajax.site.co.nl
 ajax.site.co.nl - zondag 16 augustus 2009 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 - 20:09 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Overigens had Suarez in beide gevallen het maximale eruit gehaald...dat is ook een kwaliteit! Mijn opmerking over Suarez is dat er bij Ajax verder niemand het verschil lijkt te kunnen maken. Dat is bij PSV in mindere mate het geval met Afellay.

Ajax is te afhankelijk van een topspeler als Suarez, als je als ploeg de ambitie hebt om kampioen te worden en Europees te overleven zul je een hecht team moeten vormen. Zonder 11 topspeler kun je heel ver komen. Denk aan Griekenland Europees kampioen 2004, welke uitblinker hadden zij...ene Charisteas.. komt je de naam nog bekend voor...
Kortom Ajax moet als team beter worden en met name in de verdediging!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 augustus 2009 door ajax.site.co.nl --
freakie
 freakie - zondag 16 augustus 2009 - 20:26   quote  deeplink  
Ja denk ik ook en dan zou steek ook meer punten gaan pakken..
ajax.site.co.nl
 ajax.site.co.nl - zondag 16 augustus 2009 - 20:27   quote  deeplink  
Wat mij trouwens ook mateloos ergert is het nemen van corners. Het wordt nauwelijks gevaarlijk of de pass is dramatisch slecht!
freakie
 freakie - zondag 16 augustus 2009 - 20:30   quote  deeplink  
Ja klopt en dat is waaar jol ook op doelde op het begin sterke spelers en lange spelers ze zijn zwak op corners.. aanvallend maar ook verdedigend..
robs
 robs - zondag 16 augustus 2009 - 20:46   quote  deeplink  
honda halen
remco k
 remco k - zondag 16 augustus 2009 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 - 20:46 schreef robs het volgende:
honda halen
dat hoop ik ook, ajax schijnt zich wel gemeld te hebben las ik vandaag.
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 18 augustus 2009 - 11:36   quote  deeplink  
Ajax maakte 2 doelpunten te weinig om te winnen
bram
 bram - dinsdag 18 augustus 2009 - 11:55   quote  deeplink  
is een andere trainer geen optie,adriaanse bijv.
freakie
 freakie - dinsdag 18 augustus 2009 - 13:03   quote  deeplink  
focking hell bram wat's dat voorn opmerking nieuwe trainer na 1 verloren wedstrijd?.. erge gast ben jij.. of had je verwacht dat ajax alles ging winnen? nee he?
bram
 bram - dinsdag 18 augustus 2009 - 13:24   quote  deeplink  
jol past niet bij ajax
freakie
 freakie - dinsdag 18 augustus 2009 - 14:00   quote  deeplink  
hahaha jonge wat ben jij erg zeg waarom zou hij niet bij ajax passen? egt een trainer afschrijven na 3 wedstrijden slecht hoor je hoort geen suporter te zijn van ajax.. Hij hoort wel degelijk bij ajax want ajax kan niet meer alleen aanvallend voetbal willen spelen en moet ook meer grip zien te krijgen op wedstrijden.. ze moeten lengte.. en kracht hebben dat is wat jol ook wil..
bram
 bram - dinsdag 18 augustus 2009 - 14:05   quote  deeplink  
ben voetbalsupporter dus voor ......................
John2
 John2 - dinsdag 18 augustus 2009 - 15:09   quote  deeplink  
1. de 100 % kans die Suarez mistte in de 12e ? minuut. I.p.v. geplaatst schot, wilde hij het mooi doen met een stiffie. Bij 0-2 had ik het nog niet geweten.
2. Vertonghen op Affelay. In de eerste helft was al duidelijk dat hij te kort komt. In de tweede helft kwam Vertonghen er helemaal niet meer aan, waardoor Affelay veel te veel ruimte en ballen kreeg om creatief te zijn.
3. Vooral in de tweede helft werd met name door Steekelenburg steeds voor de lange hoge bal gekozen, waardoor de bal steeds weer makkelijk voor PSV was en zij de volgende aanval konden opzetten. Hierdoor kwamen we dus niet meer aan voetballen toe en kreeg bijvoorbeeld Suarez veel te weinig bruikbare ballen.
4. Ongeldig 4e doelpunt en niet gekregen penalty(Ooyer ==> Suarez)
5. Als die Hongaar deze vrije trappen nog 100 keer neemt gaat er waarschijnlijk niet 1 in. Met dat soort ballen heb je een behoorlijk dosis geluk nodig!
fanny
 fanny - dinsdag 18 augustus 2009 - 15:18   quote  deeplink  
ben het helemaal met je eens vooral dat 4e doelpunt.kado'tje van vink.als hij fluit krijg ik altijd een naar gevoel.hij heeft ajax al zo vaak benadeeld.
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 18 augustus 2009 - 15:59   quote  deeplink  
Er wordt altijd geduwd in de 16, zowel bij hoekschoppen als bij voorzetten en vrije trappen. Aanvallers proberen altijd met een slim duwtje hun tegenstander weg te zetten. Is het een (lichte) overtreding? Ja. Moet er voor gefloten worden? Ja. Maar in plaats van naar Vink te kijken, moeten Ajacieden naar mijn mening toch naar Wielaert kijken. Waarom laat hij zich zo makkelijk wegzetten. Hij moet degene zijn die een aanvaller wegduwd en niet andersom en ipv terug te vechten loopt hij door en steekt hij zijn handen in de lucht?? Gebrek aan kwaliteit en/of inzicht, maar hij zag er afgelopen zondag niet goed uit. Iemand met zijn leeftijd en ervaring moet beter weten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 augustus 2009 door PSVMocro --
alibabba
 alibabba - dinsdag 18 augustus 2009 - 16:06   quote  deeplink  
deze nederlaag is voor een heel groot gedeelte te wijten aan onze keeper!als hij op de momenten dat HET MOET niet zo opzichtig in de fout gaat,wint AJAX gewoon!een degelijke doelman zorgt achterin voor rust!stekelenburg is opgehemeld door de pers en iedereen loopt er achteraan!neemt niet weg dat we een dramatisch centrum-duo hebben(wielaert zegt dat gemiste kans suarez bij 0-1 cruciaal was)cruciaal was dat HIJ in de verdediging stond!dat jol met dit centrum-duo start,baart me zorgen,maar we moeten hem het voordeel van de twijfel geven en hem de kans geven!van dat geleuter over die scheidsrechter word ik doodziek,want AJAX heeft dit puur aan zichzelf te wijten!neemt niet weg dat we hier te maken hebben met waardeloze scheidsrechters!AJAX moet altijd uitgaan van eigen kracht en nooit de schuld zoeken bij de leidsman!dat is AJAX onwaardig!
alibabba
 alibabba - dinsdag 18 augustus 2009 - 16:25   quote  deeplink  
van dat gezanik over aankopen word ik misselijk!AJAX moet alles investeren in de JEUGD!jol kan met deze selectie een elftal op de been brengen wat MAKKELIJK kampioen kan worden!het enigste wat ze nog nodig hebben is een spits die minimaal 20 goals maakt!in mijn ogen is dat makaay!als makaay niet komt,bodul in de spits zetten!VERTROUWEN GEVEN EN LATEN STAAN!
bully
 bully - dinsdag 18 augustus 2009 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 15:59 schreef PSVMocro het volgende:
Er wordt altijd geduwd in de 16, zowel bij hoekschoppen als bij voorzetten en vrije trappen. Aanvallers proberen altijd met een slim duwtje hun tegenstander weg te zetten. Is het een (lichte) overtreding? Ja. Moet er voor gefloten worden? Ja. Maar in plaats van naar Vink te kijken, moeten Ajacieden naar mijn mening toch naar Wielaert kijken. Waarom laat hij zich zo makkelijk wegzetten. Hij moet degene zijn die een aanvaller wegduwd en niet andersom en ipv terug te vechten loopt hij door en steekt hij zijn handen in de lucht?? Gebrek aan kwaliteit en/of inzicht, maar hij zag er afgelopen zondag niet goed uit. Iemand met zijn leeftijd en ervaring moet beter weten.
dan moeten ze er in andere wedstrijden ook niet voor fluiten.
maar ajax heefd vorig seisoen een aantal penalties tegen gehad door een licht duwtje.
en vink staat nou niet bekend om zijn goede fluiten bij ajax.
maar buiten dit alles vind ik niet dat je een scheidsrechter de schuld mag geven.
dat zijn gewoon dingen die je in een wedstrijd moet incalculeren.
je moet gewoon meer scoren dan je tegenstander en dat heefd psv gedaan dus daarom ook verdiend gewonnen.
John2
 John2 - dinsdag 18 augustus 2009 - 17:26   quote  deeplink  
Het gaat hierover de vraag "wat is er mis gegaan voor AJAX?" Daar heb ik bovenstaand mijn mening over gegeven. Moet wel bekennen als Ajacied dat PSV de betere ploeg was op de eerste pakweg 20 minuten na. Voornamelijk door de vrijheid van Affelay(falen van Vertonghen/fout Jol niet op tijd ingegrepen) en het continue inleveren van de bal bij PSV door almaar hoge lange ballen naar voren te peren.
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 18 augustus 2009 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 17:26 schreef John2 het volgende:
Het gaat hierover de vraag "wat is er mis gegaan voor AJAX?" Daar heb ik bovenstaand mijn mening over gegeven. Moet wel bekennen als Ajacied dat PSV de betere ploeg was op de eerste pakweg 20 minuten na. Voornamelijk door de vrijheid van Affelay(falen van Vertonghen/fout Jol niet op tijd ingegrepen) en het continue inleveren van de bal bij PSV door almaar hoge lange ballen naar voren te peren.
Dat laatste vond ik trouwens ook onbegrijpelijk. Jol bracht Cvitanich (1m70?) en Sulejmani een buitenspeler die je over de grond het beste kan bedienen en toch hanteerden de Ajacieden de lange bal...maar dat kan toch helemaal niet. Jullie hebben geen pinchhitter. Jol is toch niet achterlijk. Ik vraag me dus af of dit echt de bedoeling van Jol was of dat de Ajacieden op het veld geen raad meer wisten met het middenveld van PSV en dat ze daarom opportunistisch van achter gelijk de ballen naar voren trapten. Als dat het geval was dan had Jol ze beter moeten coachen.
remco k
 remco k - dinsdag 18 augustus 2009 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 15:59 schreef PSVMocro het volgende:
Er wordt altijd geduwd in de 16, zowel bij hoekschoppen als bij voorzetten en vrije trappen. Aanvallers proberen altijd met een slim duwtje hun tegenstander weg te zetten. Is het een (lichte) overtreding? Ja. Moet er voor gefloten worden? Ja. Maar in plaats van naar Vink te kijken, moeten Ajacieden naar mijn mening toch naar Wielaert kijken. Waarom laat hij zich zo makkelijk wegzetten. Hij moet degene zijn die een aanvaller wegduwd en niet andersom en ipv terug te vechten loopt hij door en steekt hij zijn handen in de lucht?? Gebrek aan kwaliteit en/of inzicht, maar hij zag er afgelopen zondag niet goed uit. Iemand met zijn leeftijd en ervaring moet beter weten.
hoe moet hij zich terug vechten in 0,1 seconde nadat hij een duw in zijn rug kreeg, exact hetzelfde als de vorige keer met vink, 1x blunderen verdedigend nadeel ajax en 1 x blunderen aanvallend nadeel ajax, dat zijn 2 goals wat betekent dat ajax dus gewoon met 4-3 wint in plaats van verliest, en ik zeur normaal nooit over een scheids, alleen gebeurt het al 2 keer met vink in dezelfde 6 punten wedstrijd, wat dus betekent dat ajax door vink al 12 punten is misgelopen ten opzichte van psv in twee verschillende seizoenen.
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - dinsdag 18 augustus 2009 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 18:36 schreef remco k het volgende:

[..]

hoe moet hij zich terug vechten in 0,1 seconde nadat hij een duw in zijn rug kreeg, exact hetzelfde als de vorige keer met vink, 1x blunderen verdedigend nadeel ajax en 1 x blunderen aanvallend nadeel ajax, dat zijn 2 goals wat betekent dat ajax dus gewoon met 4-3 wint in plaats van verliest, en ik zeur normaal nooit over een scheids, alleen gebeurt het al 2 keer met vink in dezelfde 6 punten wedstrijd, wat dus betekent dat ajax door vink al 12 punten is misgelopen ten opzichte van psv in twee verschillende seizoenen.
.....jij moet echt wel een heel geweldige stopwatch hebben.......en rekentechnisch klopt er ook niet al te veel van.....in een zespuntenwedstrijd kun je ook maar 3 punten winnen hoor...en volgens mijn bescheiden mening is 2x3 gewoon 6......en 6 is helaas nou eenmaal niet gelijk aan 12.....kleine miscalculatie dus??
remco k
 remco k - dinsdag 18 augustus 2009 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 18:47 schreef Patrick Buisman het volgende:

[..]

.....jij moet echt wel een heel geweldige stopwatch hebben.......en rekentechnisch klopt er ook niet al te veel van.....in een zespuntenwedstrijd kun je ook maar 3 punten winnen hoor...en volgens mijn bescheiden mening is 2x3 gewoon 6......en 6 is helaas nou eenmaal niet gelijk aan 12.....kleine miscalculatie dus??
als ajax wint staan ze 7 los van psv nu ajax verliest staan ze 1 punt los van psv verschil 6 punten, "DAT NOEMT MEN EEN 6 PUNTEN WEDSTRIJD"

En aangezien het al een keer eerder gebeurt is zijn dat dus 12 punten ten aanzien van psv.

Niet echt een miscalculatie dus.
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - dinsdag 18 augustus 2009 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 18:53 schreef remco k het volgende:

[..]

als ajax wint staan ze 7 los van psv nu ajax verliest staan ze 1 punt los van psv verschil 6 punten, "DAT NOEMT MEN EEN 6 PUNTEN WEDSTRIJD"

En aangezien het al een keer eerder gebeurt is zijn dat dus 12 punten ten aanzien van psv.

Niet echt een miscalculatie dus.
thnx voor de uitleg....
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 18 augustus 2009 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 18:36 schreef remco k het volgende:

[..]

hoe moet hij zich terug vechten in 0,1 seconde nadat hij een duw in zijn rug kreeg, exact hetzelfde als de vorige keer met vink, 1x blunderen verdedigend nadeel ajax en 1 x blunderen aanvallend nadeel ajax, dat zijn 2 goals wat betekent dat ajax dus gewoon met 4-3 wint in plaats van verliest, en ik zeur normaal nooit over een scheids, alleen gebeurt het al 2 keer met vink in dezelfde 6 punten wedstrijd, wat dus betekent dat ajax door vink al 12 punten is misgelopen ten opzichte van psv in twee verschillende seizoenen.
Over Wielaert...hoe kom je aan 0,1 seconde? Hij kreeg de duw toen de bal nog in de lucht was, dan kun je altijd reageren ipv passief door te lopen en je handen in de lucht te steken. Daar had hij weer wel tijd voor...
remco k
 remco k - dinsdag 18 augustus 2009 - 20:07   quote  deeplink  
ik heb het over het moment dat hij een duw krijgt, vanaf dat moment had hij geen tijd meer dit te herstellen, niks te maken met het falen van Wielaert( overigens ben ik geen fan van hem) maar meer met het falen van de scheidsrechter, als iemand een duw krijgt waardoor hij 2 meter uit positie is moet of een grens of scheids dat zien, jij had het overigens over het feit dat ajax verloren heeft doordat affelay zo goed was, affelay was inderdaad goed maar bij geen enkele goal betrokken, de tegen goals waren te wijten aan het zwakke verdedigen van bij v/d/ wiel en Urby daardoor verloor ajax de wedstrijd, psv won de wedstrijd door 2 dode spelmomenten en een fout van de scheids, 1e goal bakkal was heel goed uitgespeeld overigens, alleen denk ik dat jij de wedstrijd niet helemaal goed analyseerd.
alibabba
 alibabba - dinsdag 18 augustus 2009 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 16:06 schreef alibabba het volgende:
deze nederlaag is voor een heel groot gedeelte te wijten aan onze keeper!als hij op de momenten dat HET MOET niet zo opzichtig in de fout gaat,wint AJAX gewoon!een degelijke doelman zorgt achterin voor rust!stekelenburg is opgehemeld door de pers en iedereen loopt er achteraan!neemt niet weg dat we een dramatisch centrum-duo hebben(wielaert zegt dat gemiste kans suarez bij 0-1 cruciaal was)cruciaal was dat HIJ in de verdediging stond!dat jol met dit centrum-duo start,baart me zorgen,maar we moeten hem het voordeel van de twijfel geven en hem de kans geven!van dat geleuter over die scheidsrechter word ik doodziek,want AJAX heeft dit puur aan zichzelf te wijten!neemt niet weg dat we hier te maken hebben met waardeloze scheidsrechters!AJAX moet altijd uitgaan van eigen kracht en nooit de schuld zoeken bij de leidsman!dat is AJAX onwaardig!
DAT GEZEUR!KIJK NAAR DE LAATSTE 2 ZINNEN!
remco k
 remco k - dinsdag 18 augustus 2009 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 20:10 schreef alibabba het volgende:

[..]

DAT GEZEUR!KIJK NAAR DE LAATSTE 2 ZINNEN!
over de scheid heb je inderdaad gelijk, alleen ligt dat bij een ajax psv wel wat anders, aangezien daar normaal gesproken maar weing verschillen zijn, dan mag een scheids zulke fouten niet maken, en zeker niet dezelfde schidsrechter in totaal in twee wedstrijden 4 fouten die beslissend zijn.
Krunk
 Krunk - dinsdag 18 augustus 2009 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 18:53 schreef remco k het volgende:

[..]

als ajax wint staan ze 7 los van psv nu ajax verliest staan ze 1 punt los van psv verschil 6 punten, "DAT NOEMT MEN EEN 6 PUNTEN WEDSTRIJD"

En aangezien het al een keer eerder gebeurt is zijn dat dus 12 punten ten aanzien van psv.

Niet echt een miscalculatie dus.
overduidelijk weer
remco k
 remco k - dinsdag 18 augustus 2009 - 20:53   quote  deeplink  
och ik ben ZOOO duidelijk:).

Trouwens was dat nog een nette reactie van Patrick op mijn uitleg ....
riveco
 riveco - dinsdag 18 augustus 2009 - 20:56   quote  deeplink  
Jongens , we kunnen heel veel dingen zeggen hier, maar er waren gewoon spelers die hun niveau niet haalde volgens mijn. Zoals v.d Wiel, Wielaard, v. Tongen, Emanuelson en Atouba kon ook nog geen potten breken ,maar heb er wel vertrouwen in
Krunk
 Krunk - dinsdag 18 augustus 2009 - 20:56   quote  deeplink  
ahahaha ja.schijnheilen hebben we hier genoeg ja
riveco
 riveco - dinsdag 18 augustus 2009 - 20:57   quote  deeplink  
ps en stekelenburg natuurlijk
riveco
 riveco - dinsdag 18 augustus 2009 - 20:58   quote  deeplink  
hoezo Krunk?
remco k
 remco k - dinsdag 18 augustus 2009 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 20:56 schreef riveco het volgende:
Jongens , we kunnen heel veel dingen zeggen hier, maar er waren gewoon spelers die hun niveau niet haalde volgens mijn. Zoals v.d Wiel, Wielaard, v. Tongen, Emanuelson en Atouba kon ook nog geen potten breken ,maar heb er wel vertrouwen in
je hebt helemaal gelijk hoor maar wie is V. Tongen?? is dat een nieuwe aankoop of bedoel je toch Vertongen. maar je hebt inderdaad gelijk over een aantal spelers.
remco k
 remco k - dinsdag 18 augustus 2009 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 20:58 schreef riveco het volgende:
hoezo Krunk?
ging niet over jou maar over mijn bericht over ene patrick, niet aangesproken voelen aub>>
Krunk
 Krunk - dinsdag 18 augustus 2009 - 20:59   quote  deeplink  
behalve over atouba en stekelenburg bijv.
atouba was 2x de pineut door urby!
en steek 3x door wielaert vd wiel en vink
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - woensdag 19 augustus 2009 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 20:59 schreef Krunk het volgende:
behalve over atouba en stekelenburg bijv.
atouba was 2x de pineut door urby!
en steek 3x door wielaert vd wiel en vink
Steek was gewoon 2x helemaal zelf schuldig aan het niet kunnen stoppen van een directe vrije trap...en Atouba begon heerlijk maar was na 60 minuten echt helemaal op....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 augustus 2009 door Patrick Buisman --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5884
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat ging er mis tijdens PSV-AJAX









0.0108420