BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Zwakke voorste en achterste linie,geen leider,te weinig kwaliteit in algemeenheid

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Wim
 Wim - maandag 17 augustus 2009 - 08:45   quote  deeplink  
Tegen de mindere Goden is het nog aardig te camoufleren, tegen een wat betere ploeg valt Ajax onmiddellijk door de mand, niets nieuws overigens, zo gaat het al jaren.Ik mis bravoure,vernuft,raffinement,leiderschap en killersmentaliteit.
Achterin ging het gisteren vooral mis bij Wielaert, de nieuw aanwinst Atouba presteerde buitengewoon zwak en knullig en Stekelenburg liet veel teveel steken vallen voor dit niveau.Het siert Stekelenburg dat hij de hand in eigen boezem steekt en zichzelf niet spaart m.b.t kritiek.
Een leider, iemand die het elftal stuurt en evt. waar nodig corrigeert, is er niet echt.
Voorin staat momenteel geen echte centrumspits, Emanuelson en Rommedahl zijn zeer redelijke spelers, echter allerminst kanjers, mannetjesputters of doelpuntenmachines, ontberen kortom de echt pure topklasse. Ajax is momenteel te veel afhankelijk van Suarez en die is er volgend jaar misschien wel niet meer.Suarez is een heel goede aankoop geweest, een bikkel, prominent aanwezig, onderscheidt zich nagenoeg iedere wedstrijd, van dit type spelers heb je er meer nodig.
De trainer moet nog maar eens heel goed op de resevebank kijken.Daar zit nog wel voor een paar centen, ook kwalitatief zit daar vermoed ik potentiƫle versterking voor alle linies, dwz:Vermeer/Silva/Oliguer/Aissati/Gabri/Lindgren/Bodul.Een miskoop kan zowel de club, als ook de trainer zich niet veroorloven.
Of Atouba en Verhoeven de nieuwe aankopen iets toe voegen, aan wat er al zat is maar de vraag.Inkopen/handelen is overigens ook een vak apart, dat kan heus niet zomaar iedereen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 augustus 2009 door Wim --
bram
 bram - maandag 17 augustus 2009 - 09:03   quote  deeplink  
verhoeven op goal
nummer10
 nummer10 - maandag 17 augustus 2009 - 09:21   quote  deeplink  
waar haal jij die wijsheid weg dan ? doe je bril is op jo mafkees.. Ema verdedigd juist wel mee.. we hebben ALWEER de meeste voor doelpunten.. achterin klopt wat je zegt.. de rest is bullshit.. infeite was het gewoon 4-4 mits blindevink gewoon de penal had gegeven wat het ook was.. en een wat betere ploeg.. PSV ? volgens mij staan we nog steeds 1 punt voor en iedereen weet ELKE PLOEG geeft extra tegen Ajax. want geloof het of niet.. Ajax is nog altijd de te kloppen ploeg.. en als je de nieuwe aanwinsten niet eens goed kan spellen vraag ik me af of je niet op het kakkerlakken forum of gloeilampen forum moet zijn.. want de fouten die werden gemaakt waren puur en alleen achterin te zoeken.. 2 vrijetrappen (1 muur niet goed 2 fout van steek) en de andere 2 waren gewoon puur fouten van de verdediging voor de rest ging er eigenlijk weinig fout..
nummer10
 nummer10 - maandag 17 augustus 2009 - 09:22   quote  deeplink  
en heozo een miskoop.. we hebben nog niks uit gegeven.. dezeeuw geld van huntelaar atouba transfervrij verhoeven geld van gentenaar.. en er komt zeker nog een goeie versterking ben ik van overtuigd..
Coz
 Coz - maandag 17 augustus 2009 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 - 09:21 schreef nummer10 het volgende:
waar haal jij die wijsheid weg dan ? doe je bril is op jo mafkees.. Ema verdedigd juist wel mee.. we hebben ALWEER de meeste voor doelpunten.. achterin klopt wat je zegt.. de rest is bullshit.. infeite was het gewoon 4-4 mits blindevink gewoon de penal had gegeven wat het ook was.. en een wat betere ploeg.. PSV ? volgens mij staan we nog steeds 1 punt voor en iedereen weet ELKE PLOEG geeft extra tegen Ajax. want geloof het of niet.. Ajax is nog altijd de te kloppen ploeg.. en als je de nieuwe aanwinsten niet eens goed kan spellen vraag ik me af of je niet op het kakkerlakken forum of gloeilampen forum moet zijn.. want de fouten die werden gemaakt waren puur en alleen achterin te zoeken.. 2 vrijetrappen (1 muur niet goed 2 fout van steek) en de andere 2 waren gewoon puur fouten van de verdediging voor de rest ging er eigenlijk weinig fout..
Moet je toch eens beter gaan kijken, AZ heeft meer doelpunten hoor
nummer10
 nummer10 - maandag 17 augustus 2009 - 10:31   quote  deeplink  
punt is gewoon dat het niet ligt aan de voorhoede..
John2
 John2 - maandag 17 augustus 2009 - 10:34   quote  deeplink  
Nummer 10, "we" zouden het prettig vinden als je op een normale, volwassen manier reageert op de mening van een ander en ook haar/zijn mening respecteert.Dank!
Helaas is weer gebleken dat meer dan de helft(Atouba, Wielaert, Enoh, Emanuelson, Rommedaal, Vertonghen, Cvitanich) van dit elftal niet het niveau heeft om in de (sub)top van Nederland mee te draaien. Zelfs de Europa leage lijkt ver weg met deze selektie laatstaan de CL. Voorts bleek het fout om Vertonghen op Afellay te zetten en werd er niet op tijd ingegrepen door Jol. Je zag in de eerste helft al dat Afellay veel te veel ruimte kreeg. In de tweede helft kwam Vertonghen er helemaal niet meer aan te pas. Het was eigenlijk zielig om te zien. Zoals al verwacht is Atouba minder dan Vermaelen. Een matige speler uit Afrika. Waarom niet bijvoorbeeld de linksback van NEC gehaald?
Ook was er met name in de tweede helft totaal geen opbouw van achter uit. Vrijwel elke bal(vooral Stekelenburg)werd naar voren gepeerd, hetgeen voor de verdedigers een makkie was tegenover onze kleine aanvallers. Om dit jaar nog iets te bereiken hebben we naar mijn mening nog minimaal 3 versterkingen nodig. Een spits, een centrale verdediger en een creatieve middenvelder. Voor je het weet is het 1 september. Enige haast is geboden!!
alibabba
 alibabba - maandag 17 augustus 2009 - 10:37   quote  deeplink  
Het is werkelijk onvoorstelbaar hoe amateuristisch AJAX is!al jarenlang hetzelfde probleem en niemand die het voor mekaar krijgt om het op te lossen!ten eerste moet je afscheid nemen van stekelenburg,al 8 jaar in het doel en maakt nu nog kinderlijke fouten!achterin is het schrikbarend,wat is dit voor een centrum?pupillen-niveau,op te lossen door v.d.wiel en vertonghen daar neer te zetten!atouba kans geven en silva rechtsback!haal een echte spits,mijn voorkeur makaay!daar laat je suarez,sulejmani,siem de jong/kennedy omheen circuleren,met de zeeuw en enoh als controleurs ben je klaar!zorg voor een goeie bank!emanuelson,cvitanich,siem de jong/kennedy,gentenaar(hebben nu die pizza-keeper/ongelofelijk),alderweireld en rommedahl!hoe eenvoudig kan het zijn?AJAX
John2
 John2 - maandag 17 augustus 2009 - 11:13   quote  deeplink  
van der Wiel lijkt mij geen oplossing voor het centrum. Kijk hoe hij zich zondag opstelde! Stond steeds een meter of 10 a 15 van zijn man vandaan. En Silva.....die heb ik een paar keer in de voorbereiding zien schutteren is naar mijn idee ook niet de oplossing. Een "goede" bank? met Cvitanich, Emaluelson, Kennedy ?? Eenvoudig? Helaas. Minimaal 3 echte versterkingen halen.
freakie
 freakie - maandag 17 augustus 2009 - 11:22   quote  deeplink  
hoho john weer een reactie zonder ENIG idee waar je het over heb.. geloof dat Atouba heel goed speelde de eerste 30 min maaar denk dat het daarna conditioneel erg bij hem inhakte.. Denk dat haast niet nodig is denk dat honda gaat komen.. Als ajax dit keer serieus gaat komen dan komt dat goed hij heeft niks te zoeken bij psv.. verdediging tsja wie denk dat ze wel iemand op het oog hebben.. en aanvaller ben benieuwt hoop lange speler die ook lkkr kan scoren..
nummer10
 nummer10 - maandag 17 augustus 2009 - 11:55   quote  deeplink  
atouba zijn eerste wedstrijd.. voorin zat alles wel goed en emanuelson deed het ook goed.. ik snap ook niet dat mensen steeds zeggen dat hij niks is.. bedoel geloven jullie zelf dat alle trainers het minder goed weten dan jullie ? Jol zegt zelf toch ook dat er versterking moet komen en dat ze er mee bezig zijn en dat het er goed uit ziet ? en volgens mij deed ajax het neit zo slecht hoor.. 2 vrijeballen uit een jawel dood spel moment.. waarvan 1 waar de muur fout opgesteld stond en 1 waar steek heel erg fout stond.. de andere 2 waren een fout van vdwiel en wieleart.. en wouden jullie zeggen dat de ervaren ooijer het goed deed ? of salcido ? komaan dat waren nog ergere kinder foutjes.. iedereen zit nu te zeiken op Ajax maar kijken even naar de andere ploegen ? PSV ? nog niet 100% absoluut niet anders speel je niet gelijk tegen VVV en krijg jeook nie van die kidnerachtige doelpunten tegen.. Feynoord heracles ? Heracles was beter maar hebben geen echte spits.. AZ achterin ook niet helemaal schoon.. ? geen enkele ploeg draait nog 100% ajax heeft wederom weer de meeste veranderingen achterin.. en er word nog wat aan veranderd let maar op.. ajax is gewoon bezig met ECHTE versterkingen en die komen er wel..
John2
 John2 - maandag 17 augustus 2009 - 12:06   quote  deeplink  
Freakie, ben blij dat jij het allemaal zo goed weet. Wat zouden we zonder jou moeten?
Jacco
 Jacco - maandag 17 augustus 2009 - 12:47   quote  deeplink  
Het is moeilijk om nu al te oordelen over Atouba. Hij begon inderdaad goed maar kon in de 2e helft zijn tegenstanders niet meer bijhouden. Lijkt mij een conditioneel probleem. Wielaert zat er niet goed bij, maar is op het moment te vervangen door vertonghen. Liefst door Chivu natuurlijk maar ik heb daar weinig hoop in.

Op het middenveld zou ik toch graag Honda zien komen en het liefst op de plek van Emanuelson. Ik vind hem te weinig initiatief tonen; te weinig inlopen/jagen/meeverdedigen.
Honda is natuurlijk het beste op 10, maar ik snap dat Jol liever met 2 controleurs werkt omdat je er anders van uit moet gaan dat je vaak tegentreffers krijgt en je dus heel veel moet kunnen scoren. En dat is zonder 1995 elftal vrij slecht voor het hart om zo iedere wedstrijd te spelen.

Voorin zou ik Suarez en Sulejmani zetten of er moet inderdaad een lange veel scorende spits bijkomen die samen met Suarez speelt.

Als laatste viel mij op dat Ajax veel beter functioneert in 4-4-2 dan het 4-3-3 wat ze tegen psv hadden. Het heeft geen zin om over de vleugels te spelen als ajax geen goede koppers heeft en spelers heeft die niet altijd een mooie hoge voorzet kunnen leveren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 augustus 2009 door Jacco --
nummer10
 nummer10 - maandag 17 augustus 2009 - 12:56   quote  deeplink  
een voorzet hoeft niet perse hoog te zijn ? je kan ook via de zijkant een bal strak voor het doel geven waardoor je er alleen maar tegen aan hoeft te lopen.. anyway voorin is niks mis..
bla bla bla
 bla bla bla - maandag 17 augustus 2009 - 14:36   quote  deeplink  
ben ik het niet helemaal mee eens nummer 10 als je alleen met strakke voorzetten komt is dat vrij makkelijk om te verdedigen voor een team, dus van mij mag er nog wel iemand met wat meer lengte komen en ook nog een echte verdediger. een middenvelder is op dit moment geen noodzaak maar je kan het nartuurlijk wel proberen om honda te halen maar in mijn ogen zijn op dit moment een lange spits en een sterke verdediger het belangrijkst
nummer10
 nummer10 - maandag 17 augustus 2009 - 14:59   quote  deeplink  
vooral het laatste.. maar ben er ook van overtuigd dat ze er wel mee bezig zijn..
remco k
 remco k - maandag 17 augustus 2009 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 - 09:21 schreef nummer10 het volgende:
waar haal jij die wijsheid weg dan ? doe je bril is op jo mafkees.. Ema verdedigd juist wel mee.. we hebben ALWEER de meeste voor doelpunten.. achterin klopt wat je zegt.. de rest is bullshit.. infeite was het gewoon 4-4 mits blindevink gewoon de penal had gegeven wat het ook was.. en een wat betere ploeg.. PSV ? volgens mij staan we nog steeds 1 punt voor en iedereen weet ELKE PLOEG geeft extra tegen Ajax. want geloof het of niet.. Ajax is nog altijd de te kloppen ploeg.. en als je de nieuwe aanwinsten niet eens goed kan spellen vraag ik me af of je niet op het kakkerlakken forum of gloeilampen forum moet zijn.. want de fouten die werden gemaakt waren puur en alleen achterin te zoeken.. 2 vrijetrappen (1 muur niet goed 2 fout van steek) en de andere 2 waren gewoon puur fouten van de verdediging voor de rest ging er eigenlijk weinig fout..
Urby verdedigt mee?? oja,, waar was hij die 6 keer dat Manolev opkwam dan?? helemaal nergens te bekennen, het tweede doelpunt van bakkal en de 2e vrijtrap van dsudzak waren 100% verdedigende fouten van Urby, hij was aan de linker kant degene die constant zijn taken niet uitvoerde waardoor Atouba constant onder druk kwam te staan in een overtal situatie doordat Urby niet met manolev meeliep. Volgens mij leer je dat al in de Fjes, dat je je man niet mag laten lopen.

Misschien moet jij je zonnige bril eens afzette en eens realistisch naar een wedstrijd kijken, volgens mij heb jij naar een andere wedstrijd zitten kijken zeg...
Krunk
 Krunk - maandag 17 augustus 2009 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 - 09:22 schreef nummer10 het volgende:
en heozo een miskoop.. we hebben nog niks uit gegeven.. dezeeuw geld van huntelaar atouba transfervrij verhoeven geld van gentenaar.. en er komt zeker nog een goeie versterking ben ik van overtuigd..
dus dat. wat een mafketel die gast.
verder had psv mazzel door die KLOTE ANTI AJAX VINK!
en vd wiel wielaert stonden weer eens te slapen. dagelijks!
Krunk
 Krunk - maandag 17 augustus 2009 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 - 10:34 schreef John2 het volgende:
Nummer 10, "we" zouden het prettig vinden als je op een normale, volwassen manier reageert op de mening van een ander en ook haar/zijn mening respecteert.Dank!
Helaas is weer gebleken dat meer dan de helft(Atouba, Wielaert, Enoh, Emanuelson, Rommedaal, Vertonghen, Cvitanich) van dit elftal niet het niveau heeft om in de (sub)top van Nederland mee te draaien. Zelfs de Europa leage lijkt ver weg met deze selektie laatstaan de CL. Voorts bleek het fout om Vertonghen op Afellay te zetten en werd er niet op tijd ingegrepen door Jol. Je zag in de eerste helft al dat Afellay veel te veel ruimte kreeg. In de tweede helft kwam Vertonghen er helemaal niet meer aan te pas. Het was eigenlijk zielig om te zien. Zoals al verwacht is Atouba minder dan Vermaelen. Een matige speler uit Afrika. Waarom niet bijvoorbeeld de linksback van NEC gehaald?
Ook was er met name in de tweede helft totaal geen opbouw van achter uit. Vrijwel elke bal(vooral Stekelenburg)werd naar voren gepeerd, hetgeen voor de verdedigers een makkie was tegenover onze kleine aanvallers. Om dit jaar nog iets te bereiken hebben we naar mijn mening nog minimaal 3 versterkingen nodig. Een spits, een centrale verdediger en een creatieve middenvelder. Voor je het weet is het 1 september. Enige haast is geboden!!
wat een onnozel bericht is dit zeg.
en wat maakt het nou uit of je kleine of lange aanvallers hebt? wij hebben kopsterke spelers, ondanks de lengte.
Krunk
 Krunk - maandag 17 augustus 2009 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 - 11:55 schreef nummer10 het volgende:
atouba zijn eerste wedstrijd.. voorin zat alles wel goed en emanuelson deed het ook goed.. ik snap ook niet dat mensen steeds zeggen dat hij niks is.. bedoel geloven jullie zelf dat alle trainers het minder goed weten dan jullie ? Jol zegt zelf toch ook dat er versterking moet komen en dat ze er mee bezig zijn en dat het er goed uit ziet ? en volgens mij deed ajax het neit zo slecht hoor.. 2 vrijeballen uit een jawel dood spel moment.. waarvan 1 waar de muur fout opgesteld stond en 1 waar steek heel erg fout stond.. de andere 2 waren een fout van vdwiel en wieleart.. en wouden jullie zeggen dat de ervaren ooijer het goed deed ? of salcido ? komaan dat waren nog ergere kinder foutjes.. iedereen zit nu te zeiken op Ajax maar kijken even naar de andere ploegen ? PSV ? nog niet 100% absoluut niet anders speel je niet gelijk tegen VVV en krijg jeook nie van die kidnerachtige doelpunten tegen.. Feynoord heracles ? Heracles was beter maar hebben geen echte spits.. AZ achterin ook niet helemaal schoon.. ? geen enkele ploeg draait nog 100% ajax heeft wederom weer de meeste veranderingen achterin.. en er word nog wat aan veranderd let maar op.. ajax is gewoon bezig met ECHTE versterkingen en die komen er wel..
klopt
popko
 popko - maandag 17 augustus 2009 - 18:13   quote  deeplink  
Wel leuk om Ajax supporter te zijn volgens mij, er wordt maar met geld gegooid voor spelers die never nooit kunnen brengen wat we van Ajax verwachten. Waarom moest anderhalf jaar geleden met alle geweld Silva en Lindgren weg bij Groningen? Heeft in totaal toch een kapitaal gekost.

Het bestuur moet meer op de centen letten en aankopen doen van spelers die echt in het Ajax systeem passen, niet een Atouba of Wielaart. Waar is de visie gebleven van het beruchte Ajaxspel, aanvallend en altijd gevaarlijk? Wat is er gebeurd met de opleiding van Ajax die altijd grote spelers kon brengen. Een kwart van de spelers die in de eredivisie spelen hebben volgens mij een Ajax achtergrond.

In de eredivisie kunnen ze aardig mee, maar internationaal moet ik het nog zien. Als Suarez zijn dag een keer niet heeft kan Ajax zelfs verliezen van een clubje uit Tjechie.
remco k
 remco k - maandag 17 augustus 2009 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 - 18:13 schreef popko het volgende:
Wel leuk om Ajax supporter te zijn volgens mij, er wordt maar met geld gegooid voor spelers die never nooit kunnen brengen wat we van Ajax verwachten. Waarom moest anderhalf jaar geleden met alle geweld Silva en Lindgren weg bij Groningen? Heeft in totaal toch een kapitaal gekost.

Het bestuur moet meer op de centen letten en aankopen doen van spelers die echt in het Ajax systeem passen, niet een Atouba of Wielaart. Waar is de visie gebleven van het beruchte Ajaxspel, aanvallend en altijd gevaarlijk? Wat is er gebeurd met de opleiding van Ajax die altijd grote spelers kon brengen. Een kwart van de spelers die in de eredivisie spelen hebben volgens mij een Ajax achtergrond.

In de eredivisie kunnen ze aardig mee, maar internationaal moet ik het nog zien. Als Suarez zijn dag een keer niet heeft kan Ajax zelfs verliezen van een clubje uit Tjechie.
Voorbeelden die je geeft zijn van een vorig bestuur, verder is er dit jaar geen geld over de balk gesmeten en is met de aankoop van de zeeuw zelfs heel goed onderhandeld, en ajax is echt niet afhankelijk van suarez hoor, dat lijkt misschien zo doordat hij extreem goed speelt, maar er staat dit jaar voor het eerst in tijden weer een team, je post komt dus zo'n twee jaar te laat:) beetje up to date blijven he
Krunk
 Krunk - maandag 17 augustus 2009 - 18:24   quote  deeplink  
:)vind ik ook. popko is niet goed up-to-date
popko
 popko - maandag 17 augustus 2009 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 - 18:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Voorbeelden die je geeft zijn van een vorig bestuur, verder is er dit jaar geen geld over de balk gesmeten en is met de aankoop van de zeeuw zelfs heel goed onderhandeld, en ajax is echt niet afhankelijk van suarez hoor, dat lijkt misschien zo doordat hij extreem goed speelt, maar er staat dit jaar voor het eerst in tijden weer een team, je post komt dus zo'n twee jaar te laat:) beetje up to date blijven he
Heb je gisteren wel goed gekeken? Hoeveel kansen heeft Ajax daadwerkelijk zelf gecreeerd? Vorig seizoen, Sulemani, Chvitanitch, Kennedy(?), Sno gehaald voor hoeveel in totaal?

Er staat misschien wel een team die heel veel werk verzet, maar het mooie combinatievoetbal heb ik nog niet gezien. Ja, tegen RKC. Defensief erg zwak maar verdedigen begint al bij de spitsen en dan het middenveld, daar werden jullie gisteren bij vlagen gewoon weggespeeld.

Ook al is het van het vorig bestuur, of trainer wat je wilt. Maar waarom deze spelers niet het vertrouwen geven, door ze op de bank te zetten of zelfs tribune, pure kapitaal vernietiging.

Ik heb niets tegen Ajax, ben geen fan van PSV maar hou van het spelletje voetbal. Mooie strijd gezien met hoog tempo en veel overtredingen maar echt goed voetbal? Ik zou graag zien dat Ajax weer spelers haalt of opleid om weer het gevreesde Ajaxspel te spelen, dat was een genot om naar te kijken. Werkvoetbal zie ik in Groningen al genoeg. LOL
remco k
 remco k - maandag 17 augustus 2009 - 18:37   quote  deeplink  
Ik weet niet of je het weet maar ga de periodes er maar op na, iedere keer als ajax een wereldteam had ging daar een aantal seizoenen aan vooraf van heel hard werken om tot een bepaald niveau te komen, toen het eenmaal liep leek het wel vanzelf te gaan en had je wat je noemt het gevreesde ajax spel. Maar dit werd altijd gespeeld vanuit een solide organisatie.

Sulejmani en Cvitanich zijn gewoon heel goede voetballers, dat ga je dit seizoen zeker zien van Sulejmani( Litmanen presteerde in zijn eerste seizoen ook zwaar onder de maat) en kennedy is nog door het vorige bestuur gekocht.

Sno is inderdaad een zware miskoop, maar het mooie daarvan vond ik dat ik voor het eerst in 20 jaar een trainer( van basten) dit ook hoor toegeven.

Ik ben het wel met je eens dat verdedigen voorin begint, daarom pleit ik ook voor de verkoop van Urby.
popko
 popko - maandag 17 augustus 2009 - 18:46   quote  deeplink  
Klopt, maar door alle trainerwisselingen die niet het gewenste resultaat haalden en telkens maar weer andere spelers te halen krijg je geen goed team. Urby is in mijn ogen geen aanvaller, meer een aanvallende middenvelder. Maar middenvelders hebben jullie genoeg, zeker als Honda ook nog gehaald gaat worden. Dan heb je een luxe probleem. Hoe lang is het geleden dat Ajax internationaal iets in te brengen had?

Veel van de spelers van weleer waren uit de eigen opleiding, daar komt nu te weinig uit. Bij ons heb je het voorbeeld Berg, ze wisten allang dat hij weg zou gaan. Waarom moet je nu nog zoeken naar een vervanger, die had er allang moeten staan of zelfs al voor de verkoop zijn aangetrokken.

Zo gaat het bij Ajax net zo, de goede spelers worden verkocht maar er is nooit al van te voren over nagedacht over een vervanging.

Een persoonlijke vraag, zou Sulemani zijn 16 (?) miljoen er ooit nog weer uit voetballen?
remco k
 remco k - maandag 17 augustus 2009 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 - 18:46 schreef popko het volgende:
Klopt, maar door alle trainerwisselingen die niet het gewenste resultaat haalden en telkens maar weer andere spelers te halen krijg je geen goed team. Urby is in mijn ogen geen aanvaller, meer een aanvallende middenvelder. Maar middenvelders hebben jullie genoeg, zeker als Honda ook nog gehaald gaat worden. Dan heb je een luxe probleem. Hoe lang is het geleden dat Ajax internationaal iets in te brengen had?

Veel van de spelers van weleer waren uit de eigen opleiding, daar komt nu te weinig uit. Bij ons heb je het voorbeeld Berg, ze wisten allang dat hij weg zou gaan. Waarom moet je nu nog zoeken naar een vervanger, die had er allang moeten staan of zelfs al voor de verkoop zijn aangetrokken.

Zo gaat het bij Ajax net zo, de goede spelers worden verkocht maar er is nooit al van te voren over nagedacht over een vervanging.

Een persoonlijke vraag, zou Sulemani zijn 16 (?) miljoen er ooit nog weer uit voetballen?
Urby is gewoon een matige speler 2 van de goals van gister waren doordat hij Manolev weer liet lopen dit gebeurde in totaal 6 keer waar 2 goals uit kwamen, kan beter bij een ploeg als nec vitesse gaan spelen.

Er komen toch wel weer aardig wat echte talenten aan, v/d wiel alderweireld, blind van der heijden zeegelaar bodul. Denk dat een aantal spelers wel echt heel goed worden.

Er word wel nagedacht over vervanging de laatste 2 jaar, Cvitanich bijv werd gehaald omdat verwacht werd dat Huntelaar zou gaan.

denk wel dat Sulejmani over een jaar of 3 verkocht gaat worden voor 30 40 miljoen, kan niet goed uitleggen waarom, maar op sommige momenten zie je gewoon dat ie het heeft , bijvoorbeeld die blinde pass op suarez tegen rkc, dat is echt grote klasse en je begint het steeds meer te zien, ik vind het trouwens goed dat Jol hem niet altijd laat spelen, zo krijgt hij echt het gevoel van het moeten presteren onder druk om in de basis te komen, pas dan zal hij altijd spelen, op die manier gaat hij slagen of zal heel hard op z'n bek gaan, daar hou ik wel van.
Krunk
 Krunk - maandag 17 augustus 2009 - 20:04   quote  deeplink  
ja mickey word dan gretig. jol weet wat hij doet.
alleen jammer van vertonghen op appelvlaai. maar hij had weinig keus anders..
remco k
 remco k - maandag 17 augustus 2009 - 20:31   quote  deeplink  
in het andere topic gaf ik aan dat donald misschien een optie was geweest, of aissati laten spelen, van gaal deed dat vvroeger vaak met litmanen, als de tegenstander ook een goede 10 had dan liet hij litmanen vaak heel diep spelen waardoor de andere 10 achter lietmanen aan moest lopen, werkte heel vaak heel goed.
jef24
 jef24 - maandag 17 augustus 2009 - 21:25   quote  deeplink  
Ik sluit me toch grotendeels aan bij wim...
atouba is nog even afwachten, te vroeg om te oordelen vind ik. Wielaert vind ik rond uit slecht. en alderwaereld is er nog niet klaar voor vind ik. ik ben erg fan van gabri, de dinamo op het middeveld. vertonghen speelde ook niet best maar die mist veel ritme en vertrouwen denk ik. voorin urby is redelijk. rommedahl speelt aardig laatste tijd maar mickey en mario zorgen voor veel meer dreiging! las net van alves dat zou wel een succes kunnen worden. en misschien dan nog een goede centrale verdediger. kan kan je best een aardige opselling maken...
mickey alves suarez
aisatti
urby de zeeuw gabri
atouba aankoop vertonghen vd wiel
Pietje
 Pietje - maandag 17 augustus 2009 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 - 21:25 schreef jef24 het volgende:
Ik sluit me toch grotendeels aan bij wim...
atouba is nog even afwachten, te vroeg om te oordelen vind ik. Wielaert vind ik rond uit slecht. en alderwaereld is er nog niet klaar voor vind ik. ik ben erg fan van gabri, de dinamo op het middeveld. vertonghen speelde ook niet best maar die mist veel ritme en vertrouwen denk ik. voorin urby is redelijk. rommedahl speelt aardig laatste tijd maar mickey en mario zorgen voor veel meer dreiging! las net van alves dat zou wel een succes kunnen worden. en misschien dan nog een goede centrale verdediger. kan kan je best een aardige opselling maken...
mickey alves suarez
aisatti
urby de zeeuw gabri
atouba aankoop vertonghen vd wiel
Gaat Ajax dan met een "vliegende keep" spelen? ;-)))
jef24
 jef24 - maandag 17 augustus 2009 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 - 21:33 schreef Pietje het volgende:

[..]

Gaat Ajax dan met een "vliegende keep" spelen? ;-)))
oh sorry was ik vergeten... maar vind ik wel moeilijk. ga toch voor stekel!
las net dat gabri weg mag!!! vinden jullie daarvan? wel veel blessures maar zo goed. en oleguer mag weg, vind hem beter dan wielaert.
Pietje
 Pietje - maandag 17 augustus 2009 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 - 22:23 schreef jef24 het volgende:

[..]

oh sorry was ik vergeten... maar vind ik wel moeilijk. ga toch voor stekel!
las net dat gabri weg mag!!! vinden jullie daarvan? wel veel blessures maar zo goed. en oleguer mag weg, vind hem beter dan wielaert.
Zou best wel leuk zijn: 1 keeper en ook nog eens 11 veldspelers...
Ik heb het ook gelezen dat Gabri weg mag (of moet?). Hij is inderdaad veel geblesseerd, maar de wedstrijden die hij heeft gespeeld vond ik hem zeer belangrijk en bepalend voor het spel van Ajax. Ik vind dan ook dat hij te snel wordt afgeschreven. Evenals Oleguer, trouwens. Als je kijkt naar de verdediging gisteren tegen PSV, denk ik dat je zowel Oleguer als Gabri zeer goed kunt gebruiken.
Pietje
 Pietje - maandag 17 augustus 2009 - 22:42   quote  deeplink  
In het rijtje van spelers die weg moeten, staat ook Lindgren. En dat vind ik ook erg jammer. Niet als middenvelder maar als verdediger. Vorig seizoen heeft hij een aantal wedstrijden als centrale verdediger (als ik me niet vergis) gespeeld en als verdediger kon hij mij zeer bekoren. Hij heeft een paar foutloze wedstrijden gespeeld. Ik weet niet meer tegen wie, maar hij viel mij beslist op. Volgens mij wordt ook hij te vroeg afgeschreven!
Krunk
 Krunk - dinsdag 18 augustus 2009 - 02:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 - 22:23 schreef jef24 het volgende:

[..]

oh sorry was ik vergeten... maar vind ik wel moeilijk. ga toch voor stekel!
las net dat gabri weg mag!!! vinden jullie daarvan? wel veel blessures maar zo goed. en oleguer mag weg, vind hem beter dan wielaert.
gabri en oleguer moeten de basis in!
alderweireld en wielaert zijn niet geschikt.
en dit is geen bouwjaar ofzo dat alderweireld blunders kan maken.
zou hem gewoon op de bank gooien.
remco k
 remco k - vrijdag 21 augustus 2009 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 - 22:34 schreef Patrick Buisman het volgende:

[..]

knappe comclusie na 4 wedstrijden....pffff...en dan meteen maar ff die belachelijk Krunk die je gelijk geeft....pfff pfff
je opmerking slaat werkelijk waar weer eens helemaal nergens op.

Zomaar een opmerking midden uit een discussie halen waar je zelf helemaal niet bij betrokken bent.

En volgens mij zit er ook een compleet nieuw bestuur ten opzichte van 2 jaar geleden of niet soms, en als er een nieuw bestuur zit kun je de acties van de vorige mensen toch niet op hen afschuiven door te zeggen dat er een wanbeleid wordt gevoerd.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 22 augustus 2009 - 08:31   quote  deeplink  
Leider die we missen gaat waarschijnlijk naar FEIJENOORD!!!!!
Honda wordt volgens Derksen door een rijke investeerder binnen gehaald.

WAKKER WORDEN AMATEUR VAN DEN BOOG !!!!!
freakie
 freakie - zaterdag 22 augustus 2009 - 10:21   quote  deeplink  
Jack huntelaar zou je kunnen ophouden met dat zegge er is helemaal geen geld.. en Die inversteerders tsja als je zo spelers wil kopen.. worden ze een soort real madrid.. nee zou ik geen fan van zoon club willen zijn.. als je op investeerders moet leven en je alleen maar rood staat..
Krunk
 Krunk - donderdag 27 augustus 2009 - 01:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 - 23:12 schreef remco k het volgende:

[..]

je opmerking slaat werkelijk waar weer eens helemaal nergens op.

Zomaar een opmerking midden uit een discussie halen waar je zelf helemaal niet bij betrokken bent.

En volgens mij zit er ook een compleet nieuw bestuur ten opzichte van 2 jaar geleden of niet soms, en als er een nieuw bestuur zit kun je de acties van de vorige mensen toch niet op hen afschuiven door te zeggen dat er een wanbeleid wordt gevoerd.
is toch al duidelijk met hem

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Zwakke voorste en achterste linie,geen leider,te weinig kwaliteit in algemeenheid









0.0121381