BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Studio Voetbal en Ooijer

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 17 augustus 2009 - 16:55   quote  deeplink  
Als neutrale toeschouwer heb ik genoten van PSV - Ajax. Het enig verbazingwekkende in de wedstrijd was het totaal overspannen gedrag van Andre Ooijer. Deze man begint steeds meer te vervallen tot een type blufvoetballer a la Danny Buijs.

Wijze en grappige woorden van Co Adriaanse in Studio Voetbal en het is duidelijk dat Martin Jol zijn baan te danken heeft aan de (nog-) niet beschikbaarheid van Co.

Mijn wedje is dat Co voor het eind van dit seizoen aan de slag gaat bij AZ, PSV of Ajax.

Wat denken jullie
remco k
 remco k - maandag 17 augustus 2009 - 17:21   quote  deeplink  
kon je wel eens gelij in hebben alleen denk ik niet dat psv een optie is, aangezien daar in het verleden zijn kennis weleens in twijfel is getrokken.
freakie
 freakie - maandag 17 augustus 2009 - 19:47   quote  deeplink  
Nee co gaat dan bij az want ajax gaat nu bouwen aan goede club om telkens te wisselen van trainer moet je niet doen.. Vindt dat suarez zich goed heeft gedragen en via de pers zegt dat hij niet snapt dat ooijer zo overspanne reageerde! sprr..
Krunk
 Krunk - dinsdag 18 augustus 2009 - 03:14   quote  deeplink  
koeman is zo weg
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - dinsdag 18 augustus 2009 - 08:56   quote  deeplink  
Ik vond Co Adriaanse helemaal niet zo wijs overkomen in Studio Voetbal... Ik irriteerde me eerlijk gezegd rot aan zijn borstklopperij. Ik heb hem wel een paar keer horen zeggen dat daar en daar spelers speelden die ooit bij hem bij AZ hadden gespeeld. En hij snapte er toch ook maar niks van dat Kromkamp niet in de basis stond, want onder zijn bewind was Kromkamp toch een hele bruikbare speler. Ik vond het schrijnend dat hij het Nederlandse voetbal in de afgelopen jaren blijkbaar totaal niet heeft gevolgd, anders had hij kunnen zien waarom Kromkamp tegenwoordig op de bank zit. Verder vond ik zijn opmerking over de Hollandse school, dat hij liever goed verzorgd voetbal ziet dan 3 punten, totaal onbenullig! Alleen om die opmerking al hoop ik niet dat Co binnenkort nog weer bij ons aan het roer verschijnt. We hebben de laatste jaren genoeg van die coaches gehad die vanuit 'de Hollandse School' voetballen, het is nu tijd voor een realistische coach die beseft dat de verhoudingen tussen de clubs in Nederland zijn veranderd.

Ook wel goed van Youri Mulder dat hij er tegenin ging toen Co Adriaanse ons wel eens even ging vertellen wat nou precies goed voetbal was. Iedereen heeft namelijk een eigen opvatting over wat goed voetbal nu precies inhoudt. Voor Nederlanders is dat misschien goed verzorgd aanvallend combinatievoetbal, maar voor Italianen is dat misschien snelle dodelijke aanvalspatronen vanuit een robuust verdedigend blok. En volgens mij hebben de Italianen hier in het verleden voldoende successen mee geboekt...
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 18 augustus 2009 - 09:48   quote  deeplink  
@harm je hebt een punt maar alleen Feyenoord en Ajax hebben de afgelopen 15 jaar een prijs gepakt. Ajax onder de Hollandse school van Louis en Feyenoord onder 'luie' Bert de mazzelpik.

Ook bij Louis van Gaal en Co wordt er altijd gewerkt vanuit een robuust verdedigingsblok wat meer dan bij de Italiaanse school inschuift naar voren.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 18 augustus 2009 - 09:55   quote  deeplink  
ik zeg Co voor Jeugd opleiding Ajax :) zoals vroeger in de jaren 90...
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - dinsdag 18 augustus 2009 - 10:27   quote  deeplink  
Dat is juist het hele probleem dat er nog steeds geteerd wordt op die CL cup uit 1995... Het voetbal is in de afgelopen decennia steeds fysieker geworden. Loopvermogen, een atletische bouw en fysieke kracht zijn tegenwoordig vaak nog belangrijker dan pure technische vaardigheid. Bij Van Gaal zie je bijvoorbeeld ook dat hij zich de afgelopen jaren heeft aangepast aan de huidige voetbalwetten. Van Gaal speelde bij AZ niet meer het voetbal wat hij bij Ajax speelde hoor. En om eerlijk te zijn vind ik het een verademing dat Jol deze keer de vrije hand krijgt en dat er wordt gevoetbald naar de capaciteiten van de spelers en niet naar een systeem waar de spelers niet meer voor worden opgeleid. Het begint bijvoorbeeld al bij de buitenspelers. Noem mij eens een pure rechtsbuiten en een pure linksbuiten van (het gewenste) Ajax niveau die op snelheid een mannetje kunnen passeren en een voorzet op maat kunnen geven. Zulke spelers zijn bijzonder schaars en vaak niet haalbaar voor Ajax, dus moet je zoeken naar alternatieven (in spelers en speelwijze) en niet door blijven harken met tweederangs spelers die geforceerd op een positie moeten spelen om het systeem in stand te houden.
jaja
 jaja - dinsdag 18 augustus 2009 - 10:30   quote  deeplink  
dat zeg ik ook. dat zou het beste zijn.
jaja
 jaja - dinsdag 18 augustus 2009 - 10:31   quote  deeplink  
co als hoofd jeugdopleidingen...
nummer10
 nummer10 - dinsdag 18 augustus 2009 - 10:36   quote  deeplink  
dat zeg ik ook niet Harm.. maar Co weet wel heo hij de jeugd aan moet pakken en kan zeker wel goed scouten.. denk aan Zlatan maxwell etc etc..
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 18 augustus 2009 - 11:06   quote  deeplink  
Dat voetbal fysieker en sneller wordt(misschien onder invloed van verboden middelen?) is een gegeven maar de spelopvatting van Ajax kan toch hetzelfde blijven nietwaar?
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - dinsdag 18 augustus 2009 - 14:17   quote  deeplink  
Zo lang Ajax er niet in slaagt specifieke linksbuitens (afgezien van Zeegelaar) en rechtsbuitens op te leiden, heeft het weinig zin om te streven naar 'de spelopvatting van Ajax'. Ajax heeft op dit moment simpelweg niet de spelers tot haar beschikking om het Ajax spelletje te spelen. Enerzijds doordat er vanuit de jeugd op kernposities te weinig spelers doorstromen en anderzijds doordat er verkeerd is ingekocht. Persoonlijk snap ik de aankoop van Cvitanich ook helemaal niet. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Cvita een prima speler met een tomeloze inzet, maar hij is geen Ajax spits. En zolang deze spelers, en dan met name buitenspelers, vanuit de jeugd niet doorstromen (aankopen is lastig, omdat klassieke buitenspelers vrijwel nergens meer worden opgeleid) lijkt het mij verstandiger om te spelen naar je mogelijkheden en capaciteiten.
remco k
 remco k - dinsdag 18 augustus 2009 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 10:27 schreef Harm de Graaf het volgende:
Dat is juist het hele probleem dat er nog steeds geteerd wordt op die CL cup uit 1995... Het voetbal is in de afgelopen decennia steeds fysieker geworden. Loopvermogen, een atletische bouw en fysieke kracht zijn tegenwoordig vaak nog belangrijker dan pure technische vaardigheid. Bij Van Gaal zie je bijvoorbeeld ook dat hij zich de afgelopen jaren heeft aangepast aan de huidige voetbalwetten. Van Gaal speelde bij AZ niet meer het voetbal wat hij bij Ajax speelde hoor. En om eerlijk te zijn vind ik het een verademing dat Jol deze keer de vrije hand krijgt en dat er wordt gevoetbald naar de capaciteiten van de spelers en niet naar een systeem waar de spelers niet meer voor worden opgeleid. Het begint bijvoorbeeld al bij de buitenspelers. Noem mij eens een pure rechtsbuiten en een pure linksbuiten van (het gewenste) Ajax niveau die op snelheid een mannetje kunnen passeren en een voorzet op maat kunnen geven. Zulke spelers zijn bijzonder schaars en vaak niet haalbaar voor Ajax, dus moet je zoeken naar alternatieven (in spelers en speelwijze) en niet door blijven harken met tweederangs spelers die geforceerd op een positie moeten spelen om het systeem in stand te houden.
Volgens mij won Barca afgelopen jaar de CL puur en alleen op technisch vlak zonder geluk en zonder al te veel fysiek geweld, behalve Chelsea werd iedere tegenstander volledig van de mat gepeeld, dit komt simpelweg omdat Cruiyff gelijk heeft over het feit dat er te weinig techniek getraind word, hierdoor moeten bijna alle teams terugvallen op kracht, Barcelona heeft dit niet gedaan en gekozen voor tactisch technisch voetbal, en uiteindelijk zie je dat als er genoeg tijd in geinvesteerd word dat het dan ook overwint.
Krunk
 Krunk - dinsdag 18 augustus 2009 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 10:36 schreef nummer10 het volgende:
dat zeg ik ook niet Harm.. maar Co weet wel heo hij de jeugd aan moet pakken en kan zeker wel goed scouten.. denk aan Zlatan maxwell etc etc..
maar geen trainer bij ajax1 graag
Krunk
 Krunk - dinsdag 18 augustus 2009 - 20:20   quote  deeplink  
cruyff heeft altijd gelijk
remco k
 remco k - dinsdag 18 augustus 2009 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 20:20 schreef Krunk het volgende:
cruyff heeft altijd gelijk
inderdaad, altijd is wel wat overdreven, maar hoe sommige zogenaamde ajacieden over hem en ook van Basten praten maakt me erg kwaad, ik vraag me zelfs af of dat wel echte ajax supporters zijn.
Krunk
 Krunk - dinsdag 18 augustus 2009 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 21:06 schreef remco k het volgende:

[..]

inderdaad, altijd is wel wat overdreven, maar hoe sommige zogenaamde ajacieden over hem en ook van Basten praten maakt me erg kwaad, ik vraag me zelfs af of dat wel echte ajax supporters zijn.
het erge is dat altijd overdreven klinkt, maar hij heeft nog nooit ongelijk gehad.tenzij jij me iets kunt melden.
MvB is een topper, ondanks het spel met zijn Ajax dat geen inzet vertoonde.
remco k
 remco k - dinsdag 18 augustus 2009 - 21:12   quote  deeplink  
dat was inderdaad jammer vorig seizoen, maar dat mag niet betekenen dat hij zich bij wijze van spreken niet meer in amsterdam kan vertonen, Als hij in het begin dat meningsverschil met Cruiyff niet had gehad, dan had hij er nu nog steeds gezeten en waren we een paar stappen verder geweest als nu, maar dat zullen we helaas nooit weten, begrijp me niet verkeerd ik ben vblij met Jol maar van mij had van Basten gewoon 4 jaar lang onvoorwaardelijke steun gehad, en dus ook gewoon mogen blijven zitten.
Krunk
 Krunk - dinsdag 18 augustus 2009 - 21:19   quote  deeplink  
ik heb MvB ook gesteund.
hij is goed, de selectie was gewoon slap.geen inzet geen spel geen motivatie etc.
lui spul gewoon
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - dinsdag 18 augustus 2009 - 21:49   quote  deeplink  
Marco van Basten heeft volgens mij onvoorwaardelijke steun gehad, maar is zelf opgestapt, omdat hij zelf voelde dat hij er niet klaar voor was. Een groots initiatief van een groots sportman. Met alle respect, maar ik denk dat Van Basten het lastig vond om zich te verlagen tot het niveau van de huidige Ajax selectie. Hij heeft zelf op het hoogste niveau gespeeld en hij veronderstelde denk ik een bepaald kennisniveau, en een bepaald voetbalniveau wat volgens mij nog niet aanwezig was bij een aantal spelers.

Ik had Van Basten ook graag de klus zien klaren, omdat ik denk dat Van Basten als trainer een enorm potentieel heeft. Deze mening is overigens nergens op gebaseerd, behalve op mijn gevoel. Ik vind hem in de media bijzonder handig en hij maakt een zeer intelligente indruk. Datzelfde geldt echter ook voor Jol. Jol heeft echter weer als voordeel dat hij veel meer ervaring heeft en als trainer heeft bewezen over tactische baggage te beschikken, dus daarom vind ik het ook niet erg dat het zo gelopen is.
Krunk
 Krunk - woensdag 19 augustus 2009 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 - 21:49 schreef Harm de Graaf het volgende:
Marco van Basten heeft volgens mij onvoorwaardelijke steun gehad, maar is zelf opgestapt, omdat hij zelf voelde dat hij er niet klaar voor was. Een groots initiatief van een groots sportman. Met alle respect, maar ik denk dat Van Basten het lastig vond om zich te verlagen tot het niveau van de huidige Ajax selectie. Hij heeft zelf op het hoogste niveau gespeeld en hij veronderstelde denk ik een bepaald kennisniveau, en een bepaald voetbalniveau wat volgens mij nog niet aanwezig was bij een aantal spelers.

Ik had Van Basten ook graag de klus zien klaren, omdat ik denk dat Van Basten als trainer een enorm potentieel heeft. Deze mening is overigens nergens op gebaseerd, behalve op mijn gevoel. Ik vind hem in de media bijzonder handig en hij maakt een zeer intelligente indruk. Datzelfde geldt echter ook voor Jol. Jol heeft echter weer als voordeel dat hij veel meer ervaring heeft en als trainer heeft bewezen over tactische baggage te beschikken, dus daarom vind ik het ook niet erg dat het zo gelopen is.
gewoon een goede verwoording van de gang van zaken.
vind ook dat MvB met de selectie van ajax onder stand leefde.
die jongens begrijpen er niks van, en kunnen zijn voetbaldenkwijze niet uitwerken op het veld.
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - donderdag 20 augustus 2009 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 - 20:15 schreef Krunk het volgende:

[..]

gewoon een goede verwoording van de gang van zaken.
vind ook dat MvB met de selectie van ajax onder stand leefde.
die jongens begrijpen er niks van, en kunnen zijn voetbaldenkwijze niet uitwerken op het veld.
....nog even en je gaat zeggen dat de spelers van AFCA er helemaal nix meer van kunnen.....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5146
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Studio Voetbal en Ooijer









0.0105960