BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Vitesse / topic: Oproer onder aanhang Vitesse via speciale website

Headliner: Vitesse Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - woensdag 26 augustus 2009 - 13:00
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Oproer onder aanhang Vitesse via speciale website (De Gelderlander)

Thomas
 Thomas - woensdag 26 augustus 2009 - 13:27   quote  deeplink  
quote:

ARNHEM - Groepen ontevreden Vitesse-supporters eisen het vertrek van een deel van het bestuur van de club. Volgens hen is dat debet aan de aanhoudende misère bij Vitesse. Acties om het bestuur weg te krijgen worden gecoördineerd via de site www.samen-1.nl.

Volgens de initiatiefnemers van de website loopt het daar storm.De fans waarschuwen dat de volgende thuiswedstrijd een beladen duel wordt, niet alleen omdat de tegenstander aartsrivaal NEC is.

Op de actiewebsite Samen één, supporters in actie eisen Vitesse-fans het vertrek van een deel van het bestuur. Onder het motto Clubliefde en toekomst, geen zakkenvullers staan de namen en fotos doorgekruist van Cor Guijt en Jan Snellenburg (beiden stichtingsbestuur Vitesse Arnhem), Paul van der Kraan (algemeen directeur), Ron Groenewold (directeur marketing) en Kees Bakker (voorzitter van de raad van commissarissen). Technisch directeur Marc van Hintum krijgt het voordeel van de twijfel, net als de drie resterende commissarissen.

De site is een initiatief van tientallen fans, zegt webmaster Patrick. Hij wil niet met zijn achternaam in de krant. Verschillende populaire Vitesse-websites en supportersgroepen steunen de actie.

We zijn het zat, zegt Patrick. Vandaar dat we hebben besloten ook echt iets te gaan doen. Sinds de site in de lucht is, loopt het storm. Ik kan het aantal aanmeldingen niet bijhouden.

Op de site worden acties aangekondigd. Concrete plannen zijn er nog niet. Alle supporters wordt gevraagd mee te denken en mee te werken. Als voorbeeld wordt het terugvragen van het 750 kilo zout aan De Graafschap genoemd. Op de site staat prominent een spandoek dat zaterdag tijdens de wedstrijd tegen ADO in Gelredome hing met de leus Mensen maken Vitesse kapot.

Een woordvoerder van Vitesse zegt de website te kennen. Ondanks herhaalde pogingen gaf dinsdagavond niemand van het bestuur commentaar.

Bekijk de actie-site hier.
Hebben we die onrust nou echt nog nodig? Iedereen was zo blij dat het de tweede helft van afgelopen seizoen zo relatief rustig was. 1 Punt uit 4 wedstrijden is absoluut niet goed, maar moeten we dan niet gewoon zelf ook de rust proberen te bewaren ipv allerlei acties aankondigen die vaak nergens toe leiden?

En wie meldt zich aan of heeft zich al aangemeld en waarom?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 augustus 2009 door Thomas --
Thomas
 Thomas - donderdag 27 augustus 2009 - 12:57   quote  deeplink  
Update:
quote:

Het bestuur van Vitesse legt de hevige kritiek van een deel van de achterban niet zomaar naast zich neer. Ontevreden supporters van de Arnhemse club startten dinsdag een protestwebsite om zodoende een deel van het bestuur af te laten treden. Ik kan me de ongerustheid voorstellen, reageert algemeen directeur Paul van der Kraan donderdag. Vitesse is het seizoen 2009/10 rampzalig begonnen. De Gelderse club is één van vier teams die nog wacht op de eerste zege. Alleen tegen Feyenoord werd een punt gepakt; de overige drie duels gingen verloren. Vitesse-fans menen dat het bestuur van de matig presterende club in grote mate verantwoordelijk is voor de sportieve malaise. Hoofdtrainer Theo Bos wordt vooralsnog ontzien in de protesten.

In De Gelderlander zegt Van der Kraan dat hij de oproer onder de aanhang serieus neemt. Ik zou kunnen zeggen: 'wie zijn deze supporters dan wel?', maar dat doe ik niet. Ik neem ze serieus. De start van de competitie is alles behalve wat we er van hadden verwacht. We hadden een goede tweede seizoenshelft en een goede voorbereiding. Daar hebben we veel positieve reacties op gehad.

Door een teleurstellende start van dit seizoen is de stemming omgeslagen. Er was hoop, maar die was broos. Op de website die fans dinsdag in het leven riepen, meldden zich al vlot meer dan 250 medestanders en worden acties aangekondigd. Nadat ik via De Gelderlander van het bestaan van deze site hoorde, heb ik het bestuur en de raad van commissarissen op de hoogte gebracht, stelt Van der Kraan, We hebben korte lijnen, maar er is nog niet over vergaderd."

Als het dan toch van acties komt, hoopt de algemeen directeur van de Arnhemmers dat het bij acties met een positieve invalshoek blijft. Ik kan me voorstellen dat ze actie ondernemen, maar ik hoop wel dat de aanhang op een goede manier duidelijk maakt waar ze voor staat. Ook hoop ik dat ze het zo brengen dat de wedstrijden en de spelers er niet onder lijden. De fans willen inzet zien van de spelers. Die zullen zich het vuur uit de sloffen lopen, als ze worden gesteund door de supporters."
Bron: Vitesse-bestuur neemt oproer onder fans serieus

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 augustus 2009 door Thomas --
suffering
 suffering - donderdag 27 augustus 2009 - 21:37   quote  deeplink  
Belachelijk die acties. Beseffen die mensen nou echt niet dat bv Guijt en Snellenburg veel geld in de club hebben gestoken om de club meerdere malen van de ondergang te redden? Van der Kraan c.s. hebben daarna de schulden gesaneerd, anders was de deur alsnog op slot gegaan. Kijk eens naar de spelers en Theo Bos. Die hebben vorig seizoen laten zien dat het echt beter kan. Overigens toen werd er onder Bos ook een serie van 4 wedstrijden zonder doelpunt te maken neergezet. Geef het nou eens wat langer de kans! Trouwens, tegen ADO 13.500 toeschouwers. Waar zijn die andere 10.000 van weleer gebleven. Ageer tegen dié mensen, die hebben Vitesse in de steek gelaten. De net genoemden doen al jaren hun stinkende best en steken nog privé geld in de club ook. Koop allemaal eens een shirt en sjaal en laat zien dat je geel zwart gekleurd bent, levert de club ook eens wat extra's op.
marc-o
 marc-o - vrijdag 28 augustus 2009 - 17:44   quote  deeplink  
het was niks, het is niks en het wordt niks
Samen-1
 Samen-1 - dinsdag 08 september 2009 - 15:34   quote  deeplink  
Wat een onzin allemaal. Wordt tijd om de waarheid van g&s publiekelijk te maken, zij zijn niet de redders.... Het gaat ons totaal niet om het sportieve belang, maar om het bestuurlijke vlak wat al jarenlang de club naar de afgrond brengt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5942
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Vitesse Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Vitesse / topic: Oproer onder aanhang Vitesse via speciale website









0.0103862