BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Voetbalgoden niet geamuseerd door vertrek Sollied

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 31 augustus 2009 - 21:25   quote  deeplink  
De Noordnederlandse voetbalhandelshuizen wankelen. De plaatselijke BVO uit Hearrenfean heeft nog geen 3.5 maand na het winnen van de enige echt prijs uit de clubgeschiedenis, de KNVB beker, succestrainer Sollied aan de kant geschoven.

Doel bereikt en nu wegwezen. Cultuurverschil wordt als een van de redenen aangegeven en matige resultaten. Sportdwaas vindt dat Heerenveen het niet zo slecht doet. Ach ja na 5 wedstrijden pas 4 punten maar er zijn er nog 87 te laaie. Hoewel ik Foppe´s trainingsmethoden que conditie, kracht en inzet zeker zie zitten vind ik hem tactisch gezien geen voetballicht. Vanwege zijn volkse inslag en succes met de jeugdelftallen van de KNVB is hij inmiddels immens populair.

Na actie beschadiging GJ Verbeek, heeft Foppe en plein public nooit veel steun gegeven aan Sollied. Nu de laatste na ongeveer 1 jaar zijn congé heeft gekregen kunnen de successen in de KNVB Beker ook worden gezien als het voortbouwen op de erfenis van GeeJee Verbeek en Foppe zelf.

Sportdwaas vond Foppe ook niet echt blij toen de huurlingen in de pompeblade shirts de beker wonnen.

Jan de Jonge die het voorlopig over zal nemen is bekwaam en moet in staat worden geacht de club goed te coachen. Maar mijn gevoel zegt me dat de SC uit Hearrenfean zware tijden tegemoet gaat. Wat er nu precies met al die miljoenen gebeurd is die de club binnen gekregen heeft uit al die transfers is op zijn minst ook interessant te onderzoeken.

De Groningse FC staat er op de ranglijst nog slechter voor en een nederlaag tegen de rivaal uit het Friese zal de positie van Ron Jans zwaar onder druk zetten. Ook bij Groningen vraagt Sportdwaas zich af waar al dat geld blijft dat binnenkomt.

Beide clubs hebben jaren succesvol talent gescout in de Scandinavische landen en zijn ook bereidt geweest zaken te doen met makelaars e.d. die er bij anderen niet in komen. Dit heeft de clubs geen windeieren gelegd en er wordt gepronkt met mooie nieuwe stadions en de ene exotische speler na de ander wordt toegevoegd aan de selectie. Maar de kopers van al die talenten zitten natuurlijk ook niet stil en in de Scandinavische landen wordt nu ook middelmatig en groot talent direct aan de clubs net boven het niveau van Groningen en Heerenveen geleverd.

FC Twente uit Enschede, ten zuidoosten van Heerenveen en ten zuiden van Groningen volgt inmiddels dezelfde weg en ook hier wordt de ene na de andere speler toegevoegd aan de selectie. Wanneer het sportief verval hier inzet valt nog niet te bezien.

Twente, nu al jaren wekelijks geholpen door arbiters, beklaagde zich over de enige echte overgebleven hork in het arbiterkorps Luinge. Ze hadden niks te klagen want slechts met continu overtredingen (Raijkovic, Tioté, Brama, Douglas en ook Perez) konden ze Feyenoord bijbenen in de 1e helft. Raijkovic had voor hetzelfde geld rood kunnen krijgen. McLaren loopt er een beetje bij als de messiah in Twente en denkt zich na een goed jaar van alles te kunnen permitteren maar als hij dit jaar weer geen prijs pakt en 4e wordt is het exit for the gentleman.

Feyenoord intussen speelde geconcentreerd en goed maar de finesse ontbreekt nog. Als de resultaten redelijk blijven en de conditie goed is het een moeilijk te kloppen team.

De voetbalgoden lijken niet te spreken over SC Heerenveen, FC Groningen en FC Twente maar Feyenoord kreeg terecht een beloning. En laten we wel wezen de tackle was gericht op de voet van Wijnaldum. Als ie niet opspringt is hij weken zoet op de tribune. En die handsbal was hands dus kon de penantie worden gegeven.

Van mij mag Makaay blijven bij Feyenoord. Als pinchhitter. Cool calm and collected zoals hij die strafschop nam. Rustig, beheerst en technisch vaardig.

www.sportdwaas.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 31 augustus 2009 door sportdwaas --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5942
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Voetbalgoden niet geamuseerd door vertrek Sollied









0.0082800