BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Wat is de gepaste straf voor Axel Witsel voor de overtreding op Marcin Wasilewski?

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Red
 Red - dinsdag 01 september 2009 - 03:12   quote  deeplink  
Hoe kun je iemand, die bewust zo'n overtreding maakt, het beste straffen?
Mij lijkt alleen beeindiging van zijn carriere niet genoeg, dat is het minste wat je kan eisen.

Deze jongen stond in de belanstelling van veel clubs maar kan er nu wel naar fluiten. Die Marcin schijnt geen lievertje te zijn en dit schijnt een oude vete te zijn tussen die 2. Voor beide spelers lijkt het einde van de carriere in zicht.
Zelfs de sponsor heeft zich teruggetrokken omdat deze zich niet wenst te associƫren met een dergelijke speler.

Voor degene die het filmpje nog niet gezien hebben, hierbij de beelden: (wedstrijd was afgelopen weekend, Anderlecht-Standard Luik)



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2009 door Red --
forzagroningen
 forzagroningen - dinsdag 01 september 2009 - 07:32   quote  deeplink  
nooit weer laten voetballen.

schorsen voor leven.
popko
 popko - dinsdag 01 september 2009 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2009 - 07:32 schreef forzagroningen het volgende:
nooit weer laten voetballen.

schorsen voor leven.
mee eens, voor Wasilewski hopen dat hij weer normaal kan voetballen later anders ook nog een aanklacht indienen. Opzettelijk toebrengen van zware letsel.
R()b
 R()b - dinsdag 01 september 2009 - 10:37   quote  deeplink  
Tjah wat voor straf is gepast voor die oetlul?
Capo
 Capo - dinsdag 01 september 2009 - 11:04   quote  deeplink  
levenlangs schorsen, idioot! Die gozer die destijds Eduardo heeft kapot getrapt precies hetzelfde. Zulke psychopaten horen niet op een voetbalveld thuis.
FcT1990
 FcT1990 - dinsdag 01 september 2009 - 12:28   quote  deeplink  
is geen discussie over nodig..
levenslang schorsing.. en hem alles laten betalen wat deze jonge nu mist!
padvr
 padvr - dinsdag 01 september 2009 - 12:35   quote  deeplink  
Was een emotionele reacties weer zeg. Volgens mij was Witzel er niet op uit om iemands been te breken. Als je goed naar de beelden kijkt, dan zie je dat het puur een duel is om de bal. Maar daarom is het niet minder vreselijk. Je kan Witzel in ieder geval schorsen tot het moment dat Wasilewski weer kan voetballen.
Da silva
 Da silva - dinsdag 01 september 2009 - 12:59   quote  deeplink  
alle medische kosten laten betalen en een seizoen schorsing want het was niet de bedoeling om dit aan te richten en je ziet ook hoe wasilewski wil uithalen en witzel komt er met gestrekt been op in, dan weetje wel hoelaat het is, hoevaak zie je niet op de nederlandse velden dat ze met gestrekt been inkomen, soms loopt het goed af maar zoals hier zie je zelden. In nederland krijg je voor een gestrekt been miss hoogstens 3-4 wedstrijden... dus alleen omdat deze situatie wat anders is kun je hem niet voor t leven schorsen, natuurlijk is het vreselijk maar t was geen opzet om hem zn been te breken, hij schrikt er zelf ook van.
padvr
 padvr - dinsdag 01 september 2009 - 13:06   quote  deeplink  
Helemaal mee eens. Maar ja, zo reageren de meeste voetbalsupporters. Eerst enorm schelden en dan pas nadenken (voor zover dat lukt).
popko
 popko - dinsdag 01 september 2009 - 13:58   quote  deeplink  
Je weet als speler als je met een gestrekt been inkomt dat dit het gevolg kan zijn, daarom is het mijns inziens een bewuste overtreding met zware letsel tot gevolg. Kijk naar Bouazouan(?), ook hij schopte iemand met gestrekt been een rolstoel in.

Ben er mee eens dat er veel te veel met gestrekt been wordt ingekomen, denk b.v aan Nieveld van Feyenoord vorig jaar met Van der Laak. Als een been vast staat dan breekt hij op meerdere plekken en anders het je geluk. Pieters trouwens net zo'n geval tegen dezelfde Van der Laak afgelopen zondag.
jantjefr12
 jantjefr12 - dinsdag 01 september 2009 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2009 - 13:58 schreef popko het volgende:
Je weet als speler als je met een gestrekt been inkomt dat dit het gevolg kan zijn, daarom is het mijns inziens een bewuste overtreding met zware letsel tot gevolg. Kijk naar Bouazouan(?), ook hij schopte iemand met gestrekt been een rolstoel in.

Ben er mee eens dat er veel te veel met gestrekt been wordt ingekomen, denk b.v aan Nieveld van Feyenoord vorig jaar met Van der Laak. Als een been vast staat dan breekt hij op meerdere plekken en anders het je geluk. Pieters trouwens net zo'n geval tegen dezelfde Van der Laak afgelopen zondag.
er zijn zoveel mensen die zulke overtredingen maken als Nieveld bij v.d. Laak.
dit is veel erger!
popko
 popko - dinsdag 01 september 2009 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2009 - 14:04 schreef jantjefr12 het volgende:

[..]

er zijn zoveel mensen die zulke overtredingen maken als Nieveld bij v.d. Laak.
dit is veel erger!
Ik bedoel ermee te zeggen dat als van der Laak zijn been ook vast had staan of naar de been van Nieveld was gegaan, zoals Wasilewski zijn been ook met een snelheid naar de been van Witsel ging, was het ook verkeerd afgelopen.

Er gebeuren zovaak dit soort overtredingen die meestal goed aflopen, maar als het mis gaat is het vaak ook een heel erge blessure.
Daar zouden de scheidsrechters beter op moeten letten, misschien denken de spelers dan wel 2x na voordat men met een gestrekt been inkomt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2009 door popko --
Red
 Red - dinsdag 01 september 2009 - 15:13   quote  deeplink  
Dan kijk nog eens goed: Dit was een bewuste landing op zijn been.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2009 door Red --
Red
 Red - dinsdag 01 september 2009 - 15:30   quote  deeplink  
Klein stukje extra info wat voor mij een extra sein is dat dit een bewuste actie was:

Noppen van Wasilewski in rug van Witsel
Twee jaar geleden

Er was al eens een incident tussen Marcin Wasilewski en Axel Witsel. 'Witsel heeft nog altijd de noppen van Wasilewski in zijn rug staan', zei Standard-verdediger Momo Sarr zondag na afloop van de wedstrijd.
Sarr had het over een duel tussen Witsel en Wasilewski op 30 november 2007 toen Anderlecht-Standard op 0-0 eindigde. Er werd toen niet veel ruchtbaarheid gegeven aan het incident maar door het oprakelen door Sarr blijkt dat Witsel het nog niet vergeten was.
Red
 Red - dinsdag 01 september 2009 - 18:11   quote  deeplink  
Gelukkig hebben we de foto's nog:

okpkro.jpg
1eui6o.jpg
2v169n9.jpg
2dvinas.jpg
Prins K
 Prins K - dinsdag 01 september 2009 - 18:58   quote  deeplink  
je moet niet vergeten dat het zo snel gaat dat ik me afvraag of je er erg in hebt dat je iemand zo kapot kan schoppen ?? of is dit gewoon adrenaline en de slecht ambiante die zulke spelers gek maakt ?
tuurlijk dit is gewoon een smerige overtreding en die man mag nooit meer een voetbalveld betreden mogen !

ik vind ook dat dit door justitie moet worden onderzocht en in het geval van een oude vete tussen de 2 moet hij gewoon vervolgd worden !!
want dan is het letsel met voor bedachte rade !!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2009 door Prins K --
De Guzman
 De Guzman - dinsdag 01 september 2009 - 19:11   quote  deeplink  
Als je de beelden bekijkt, dan zie je heel goed dat er geen enkel intensie is van Axel Witsel om de bal te spelen. En als ik de reacties van sommige mensen hier zie, dan heb ik het gevoel dat zij geen verstand van voetbal hebben. Want als je een duel aan gaat dan ga je voor de bal en niet voor de been van de tegenstander. Wat ik een heel gepast straf vind voor deze aanslag op het been van Marcin Wasilewski is, levenslang schorsen, een fikse boete geven, en daar naast nog juridisch vervolgen. Dat is nog wel een beetje compenseren met wat er afgelopen weekend is gebeurt. Gr. J. de Guzman FR
twenteenschede001
 twenteenschede001 - woensdag 02 september 2009 - 07:28   quote  deeplink  
Nooit meer laten voetballen. Te erg voor woorden dit!

Kan het niet aanzien
AFCajax
 AFCajax - zaterdag 05 september 2009 - 20:00   quote  deeplink  
Het ergste vond ik dat de Club en de Speler tegen de straf ingingen
dat de mede spelers hem steunde door te zeggen jah maar die pool kan er ook aardig wat van.je moet je ogen uit je kop schamen om tegen de straf in te gaan de club moet zich schamen om nog geen een telefoontje een kaartje een bezoekje of wat dan ook aan Anderlecht te maken ze hebben niks van zich laten horen helemaal niks!
Ze hebben alleen wat van zich laten horen om tegen de straf in te gaan

Dit heeft ook een andere kant die nog niet is belicht.

Jonge spelers die opeens heel rijk worden terwijl ze nog niet veel weten van het leven die moeten begeleid worden in samenwerking met betreffende fammilie
Witsel kwam over van ik ben me van geen kwaad bewust hij zei meerdere keren
jah maar ik ben gewoon een coole rustige jongen ik ben geen moordenaar
dat zijn allemaal onvolwassen zinnen en zegt mij dat hij een onvolwassen kind is met veel geld en denkt dat tie heel de wereld aankan en dat er geen tegenslagen kunnen zijn.dit is een tegenslag in zijn leven waar hij niet volwassen mee omgaat
je moet niet elke keer uitleggen voor de TV dat je een rustige goeie jongen bent dat zal allemaal wel.dat is totaal niet relevant het enige wat hij moet doen is een voorbeeldfunctie zijn en laten zien aan kinderen die ook voetballen dat dit niet kan dat hij elke straf die er zou komen moet aanvaren omdat hij een fout heeft gemaakt Hij moet eerlijk zijn dan ben je ook in deze omstandigheid een voorbeeldfunctie dat je als dader niet moet opstellen dat je tegen een straf bent en dat je een goede jongen bent dat hoort niet in deze situatie.

Door zijn rijke leven weet hij bar weinig hoe je in het leven moet opstellen
in mindere periodes in fouten die je maakt.
Maar wie moet zijn begeleiding dan zijn?
als zelfs de mensen in zijn buurt ja knikkers zijn
zijn mede spelers en het opstellen van de club geef hem natuurlijk een gevoel dat hij eerder slachtoffer is.

Vind dit een kwalijke zaak
en jammer dat je voor zulke spelers moet juigen want elke club heeft veel jonge rijke spelers die ongelofelijk onvolwassen zijn zeer egoistisch zijn
ze zullen nooit uitzichzelf naar fans gaan in ziekenhuizen of goeie doelen maar meestal met een camera of een telefoontje naar een Journalist..(er zijn natuurlijk uitzonderingen) Maar het is jammer om voor zulke spelers te juigen als je het zo bekijkt..De club moet daar wat aan doen vooral goede begeleiding

En Standaard Luik
Top prestaties hoor
Maar duidelijk geen TopClub dat hebben jullie nu wel bewezen
Schandalig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jelle
 Jelle - zaterdag 05 september 2009 - 21:53   quote  deeplink  
Er is maar 1 man die mag bepalen hoe lang Witsel geschorst moet worden, en dat is Wasilewski zelf. Het zou een goede zaak zijn als hij mocht bepalen hoe lang degene die hem dit heeft aangedaan niet meer mag voetballen.
popko
 popko - zondag 06 september 2009 - 12:17   quote  deeplink  
Zijn straf is teruggebracht naar slechts 8 wedstrijden maar wat nog erger is, hij mag gewoon Europees aantreden. De UEFA moet zelf ingrijpen bij dit soort acties wat nergens thuishoort in geen enkele sport en zeker niet op een voetbalveld.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 06 september 2009 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 september 2009 - 21:53 schreef Jelle het volgende:
Er is maar 1 man die mag bepalen hoe lang Witsel geschorst moet worden, en dat is Wasilewski zelf. Het zou een goede zaak zijn als hij mocht bepalen hoe lang degene die hem dit heeft aangedaan niet meer mag voetballen.
dan zal hij zeggen: de rest voor zijn leven geschorst

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5982
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Wat is de gepaste straf voor Axel Witsel voor de overtreding op Marcin Wasilewski?









0.0114181