BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nederlands Voetbal heeft veel aan Ajax te danken.

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
AFCajax
 AFCajax - zondag 06 september 2009 - 20:45   quote  deeplink  
Al die europeese succes ongelofelijk
Zonder Ajax was het nederlands Voetbal op een lagere plan.
al die top spelers die uit de Ajax jeugd zijn gekomen
Het NederlandsElftal daarin hebben de meeste opgeleide ajax spelers in gespeeld
als je dat allemaal opteld met de europeese successen dan Kun je zeggen dat Zonder Ajax het nederlandsVoetbal er niet zo had uitgezien zoals het nu is.Dan hadden we ook minder status dan nu.Zo dat mag wel is een keer gezegd worden.

Europa Cup voor landskampioenen (Europacup I) / Champions League (4x)

1971, 1972, 1973 (Europacup I)
1995 (UEFA Champions League)
Runner-up: 1969 (Europacup I) , 1996 (UEFA Champions League)

Europa Cup voor bekerwinnaars (Europacup II) (1x)

1987 (Europacup II)
Runner-up: 1988 (Europacup II)

UEFA Cup (1x)

1992 (UEFA cup)

Europese Supercup (3x)

1972, 1973, 1995
Runner-up: 1988

International Football Cup / Intertoto Cup (1x)

1962 (International Football Cup)
Poule winnaar in 1968 (Intertoto Cup)

Wereldbeker (2x)

1972, 1995 (Intercontinental Cup)

(In 1971 en 1973 weigerde Ajax de finale om de wereldbeker te spelen)

Nationaal

Landskampioen (29x)

1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947 (Nederlands landskampioenschap voetbal)
1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004 (Eredivisie)

KNVB beker (17x)

1917, 1943, 1961, 1967, 1970, 1971, 1972, 1979, 1983, 1986, 1987, 1993, 1998, 1999, 2002, 2006, 2007

Runner-up: 1968, 1978, 1980, 1981

Nederlandse Supercup / Johan Cruijff Schaal (7x)

1993, 1994, 1995 (Nederlandse Super Cup)
2002, 2005, 2006, 2007 (Johan Cruijff-schaal)

Runner-up: 1996, 1998, 1999, 2004
bully
 bully - zondag 06 september 2009 - 20:53   quote  deeplink  
wat voor zin heefd deze topic?
is algemeen bekend wat ajax heefd bereikt.
natuurlijk elke ajax supporter is daar trots op.
maar ook psv en feyenoord hebben wat aan het nederlandse succes bijgedragen.
feyenoord was zelfs de eerste.
een beetje lopen opscheppen over wat ajax heefd bereikt vind ik zinloos.
het gaat er om wat nu gebeurd.
en voorlopig zijn we al jaren niet meer succesvol.
dus laten we kijken of we daar verandering in krijgen zonder optescheppen over vroeger.
AFCajax
 AFCajax - zondag 06 september 2009 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 september 2009 - 20:53 schreef bully het volgende:
wat voor zin heefd deze topic?
is algemeen bekend wat ajax heefd bereikt.
natuurlijk elke ajax supporter is daar trots op.
maar ook psv en feyenoord hebben wat aan het nederlandse succes bijgedragen.
feyenoord was zelfs de eerste.
een beetje lopen opscheppen over wat ajax heefd bereikt vind ik zinloos.
het gaat er om wat nu gebeurd.
en voorlopig zijn we al jaren niet meer succesvol.
dus laten we kijken of we daar verandering in krijgen zonder optescheppen over vroeger.
jij ziet het als opscheppen maar dan mis je de point van de topic

het heeft alles te maken met het voetbal van nu zonder al die opgeleide spelers van Ajax
voor Oranje hadden we het EK niet gewonnen hadden we nu minder aanzien en status op het europeese vlak en waren we nu van het zelfde niveau qua competitie met belgie

ik heb gewoon wat feiten op een rijtje gezet en dat feyenoord 1keer de grote cup heb gewonnen is knap maar dat ze de eerste waren maakt niet zoveel uit
wij hebben hem 4 keer gehaald en als eerste de finale bereikt dus jah,

het nederlands voetbal waar het nu staat heeft veel aan Ajax te danken daar kun je niet om heen
bully
 bully - zondag 06 september 2009 - 21:20   quote  deeplink  
en wat voor zin heefd dat om dat constant te verkondigen?
AFCajax
 AFCajax - zondag 06 september 2009 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 september 2009 - 21:20 schreef bully het volgende:
en wat voor zin heefd dat om dat constant te verkondigen?
constant?
dit is de eerste topic over de geschiedenis van ajax die ik maak
vanwaar deze ergenis reageer er dan niet op
als je alle opgeleide spelers van nederland wegdenkt van Cruijff t/m V Basten
en als je alle europeese successen van ajax wegdenkt dan had het nederlands voetbal er compleet anders uit gezien.daar d8 ik ff aan en dan maak ik ff een topic erover
het is net als een afstandbediening je kunt ook weg zappen maar mensen willen tegenwoordig zo graag hun ergenis van zich af schrijven en mensen ergeren tegenwoordig zo erg snel je kunt er ook niet op reageren he als je het niet een interresante begin van een discussie vind jij helpt de discussie niet op weg dus wegzappen dan he ;-)
Thomas
 Thomas - zondag 06 september 2009 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 september 2009 - 21:06 schreef AFCajax het volgende:

[..]

het heeft alles te maken met het voetbal van nu zonder al die opgeleide spelers van Ajax
voor Oranje hadden we het EK niet gewonnen hadden we nu minder aanzien en status op het europeese vlak en waren we nu van het zelfde niveau qua competitie met belgie
Dit is natuurlijk een erg vreemde opmerking. Jij wil dus aangeven dat Van Breukelen niet belangrijk was voor de winst, dat Berry van Aerle niet belangrijk voor het team was, dat Ruud Gullit niet belangrijk was, dat Ronald Koeman alleen maar door opleiding bij Ajax kon voetballen en dat Groningen en PSV daar geen invloed op hebben gehad, etc? Want ja, als er geen spelers uit Ajax opgesteld stonden (ergens opgeleid door die club en kom niet aan met dat een speler op 12-15 jarige leeftijd daar gespeeld heeft, want daar ligt niet de belangrijkste ontwikkeling voor een dergelijk niveau), dan hadden we het niet gewonnen. Zou dat ook niet gelden voor bovengenoemde spelers? M.a.w., gaat het niet om het team dat opgesteld staat en wint dan waar iemand is 'opgeleid'? Stel dat Stekelenburg ipv Van Breukelen (om het even naar een actuele keeper te trekken) in het doel opgesteld stond, zouden we dan ook kampioen zijn geworden?

quote:

ik heb gewoon wat feiten op een rijtje gezet en dat feyenoord 1keer de grote cup heb gewonnen is knap maar dat ze de eerste waren maakt niet zoveel uit
wij hebben hem 4 keer gehaald en als eerste de finale bereikt dus jah,
Waarvan 3x achter elkaar... Wat wil je daarmee zeggen over de impact die Ajax op het Nederlandse voetbal heeft gehad over de gehele historie? In die periode waren ze heer en meester, maar dat geldt alleen voor die periode, dat zegt niets over de huidige status.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 september 2009 door Thomas --
nummer10
 nummer10 - maandag 07 september 2009 - 08:42   quote  deeplink  
Barca gebruikt het oude Ajax spel.. en Ajax heeft Nederlandsvoetbal op de kaart gezet.. dus zit wel wat in wat hij zegt.. vraag gewoon in het buitenland naar een voetbal club in NL en men zegt Ajax grotendeels..
Thomas
 Thomas - maandag 07 september 2009 - 09:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2009 - 08:42 schreef nummer10 het volgende:
Barca gebruikt het oude Ajax spel.. en Ajax heeft Nederlandsvoetbal op de kaart gezet.. dus zit wel wat in wat hij zegt.. vraag gewoon in het buitenland naar een voetbal club in NL en men zegt Ajax grotendeels..
Ik ontken ook niet zijn gehele verhaal. Tuurlijk is het vanuit de historie bekend in het buitenland. Er zijn alleen een aantal stukken nogal vreemd opgebouwd en feitelijk niet geheel juist.
AFCajax
 AFCajax - maandag 07 september 2009 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 september 2009 - 23:08 schreef Thomas het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een erg vreemde opmerking. Jij wil dus aangeven dat Van Breukelen niet belangrijk was voor de winst, dat Berry van Aerle niet belangrijk voor het team was, dat Ruud Gullit niet belangrijk was, dat Ronald Koeman alleen maar door opleiding bij Ajax kon voetballen en dat Groningen en PSV daar geen invloed op hebben gehad, etc? Want ja, als er geen spelers uit Ajax opgesteld stonden (ergens opgeleid door die club en kom niet aan met dat een speler op 12-15 jarige leeftijd daar gespeeld heeft, want daar ligt niet de belangrijkste ontwikkeling voor een dergelijk niveau), dan hadden we het niet gewonnen. Zou dat ook niet gelden voor bovengenoemde spelers? M.a.w., gaat het niet om het team dat opgesteld staat en wint dan waar iemand is 'opgeleid'? Stel dat Stekelenburg ipv Van Breukelen (om het even naar een actuele keeper te trekken) in het doel opgesteld stond, zouden we dan ook kampioen zijn geworden?

[..]

Waarvan 3x achter elkaar... Wat wil je daarmee zeggen over de impact die Ajax op het Nederlandse voetbal heeft gehad over de gehele historie? In die periode waren ze heer en meester, maar dat geldt alleen voor die periode, dat zegt niets over de huidige status.
A.Psv en Feyenoord zijn ook belangrijk geweest Maar dit is een ajax forum
en ik heb gewoon met wat feiten benadrukt dat Ajax een grote impact heeft gehad op het nederlandsvoetbal.

B.3keer achter elkaar??je bedoelt 2 keer
de eerste keer had je me topic gesloten en je had me gevraagd deze topic in het ajaxforum te doen nou dat heb ik gedaan en nog steeds heb je er een aanmerking op??
reageer er dan niet op
jantjefr12
 jantjefr12 - maandag 07 september 2009 - 16:19   quote  deeplink  
hahha.
niet te geloven.
heb veel ajax topics gezien van ajax maar dit slaat echt alles.
ongelovelijk!
vond hun arrogantie nog mee vallen maar dit slaat alles ongelovelijk.
jullie moeten toch wel toegeven dat dit iets te veel arrogantie is

trouwens.

Feyenoord heeft laatste UEFA Cup gewonnen van NL voetbal dus dat heeft nederland ook te danken aan feyenoord.
maar je heb gelijk ajax deed het vroeger niet slecht in Europa.
maar heeft dat met nu te maken??
AFCajax
 AFCajax - maandag 07 september 2009 - 16:24   quote  deeplink  
wat een minderwaardigheidscomplex altijd van andere supporters dit is gewoon een ajaxtopic met alle successen van Ajax zonder die Successen zonder al die opgeleide oranje spelers had het nederlands voetbal er anders uit gezien dat is gewoon waar.meteen hoor ik geluiden jah maar wij hadden het als eerste gewonnen jah maar wij hebben als laatste de uefacup gewonnen.hahaha nou sorry dat ik dat niet vermeld heb dan haha wat een minderwaardigheidscomplex altijd als het om Ajax gaat.ongelofelijk
Thomas
 Thomas - maandag 07 september 2009 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2009 - 16:15 schreef AFCajax het volgende:

[..]

A.Psv en Feyenoord zijn ook belangrijk geweest Maar dit is een ajax forum
en ik heb gewoon met wat feiten benadrukt dat Ajax een grote impact heeft gehad op het nederlandsvoetbal.
Ik reageer dan ook op je stelling dat oranje het EK niet zou hebben gewonnen zonder door ajax opgeleide spelers, alsof het door Ajax komt dat het EK gewonnen is, wat natuurlijk een rare stelling is. Een kleine herformulering van die zin en het klopt precies.
quote:

B.3keer achter elkaar??je bedoelt 2 keer
de eerste keer had je me topic gesloten en je had me gevraagd deze topic in het ajaxforum te doen nou dat heb ik gedaan en nog steeds heb je er een aanmerking op??
reageer er dan niet op
Ten eerste, ik ben vrij om ergens op te reageren, zolang het een normale reactie is, daar ga jij dus niet over ;)
Ten tweede, lees mijn reactie maar eens goed door, dan weet je dat ik inhoudelijk reageer en nergens over een aanmerking op een of ander topic heb.
AFCajax
 AFCajax - maandag 07 september 2009 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2009 - 16:26 schreef Thomas het volgende:

[..]

Ik reageer dan ook op je stelling dat oranje het EK niet zou hebben gewonnen zonder door ajax opgeleide spelers, alsof het door Ajax komt dat het EK gewonnen is, wat natuurlijk een rare stelling is. Een kleine herformulering van die zin en het klopt precies.

[..]

Ten eerste, ik ben vrij om ergens op te reageren, zolang het een normale reactie is, daar ga jij dus niet over ;)
Ten tweede, lees mijn reactie maar eens goed door, dan weet je dat ik inhoudelijk reageer en nergens over een aanmerking op een of ander topic heb.
zonder de opgeleide V Basten BIjvb was het wel heel moeilijk geweest
natuurlijk ben je vrij om te reageren maar neem mij dan zo vrij dat ik zeg dat bijna al je reactie richting Ajax niet echt serieus te nemen is heb ik wel in de gaten.
Thomas
 Thomas - maandag 07 september 2009 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2009 - 16:28 schreef AFCajax het volgende:

[..]

zonder de opgeleide V Basten BIjvb was het wel heel moeilijk geweest
natuurlijk ben je vrij om te reageren maar neem mij dan zo vrij dat ik zeg dat bijna al je reactie richting Ajax niet echt serieus te nemen is heb ik wel in de gaten.
Dat is dus de kwaliteit van het complete team, dat kun je niet ophangen aan het feit dat hij Ajacied is geweest ;) Het Ajacied zijn heeft dus niet direct te maken met het winnen van een EK, het teamverband heeft dat wel ;)
AFCajax
 AFCajax - maandag 07 september 2009 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2009 - 08:42 schreef nummer10 het volgende:
Barca gebruikt het oude Ajax spel.. en Ajax heeft Nederlandsvoetbal op de kaart gezet.. dus zit wel wat in wat hij zegt.. vraag gewoon in het buitenland naar een voetbal club in NL en men zegt Ajax grotendeels..
Precies en het nederlands elftal speelt ook zo als Ajax zonder Ajax had het nederlands voetbal er gewoon anders uitgezien als je in het buitenland vraagt naar een club in nederland dan zeggen ze altijd Ajax.als je zelfs nog in de jaren 90 2 keer in de finale vande Chaml heb gestaan zegt dat wel genoeg natuurlijk.En al die grote namen in Oranje
dat mag wel is gezegd worden met wat feiten dat andere supporters daarop tegen zijn tsjah naar mijn mening vind ik dat kleinzielig als je er niet tegen kan maak zelf dan een topic wat je club heeft bereikt dan zie je ook het verschil tussen hun club en onze club.
als ze zelfs al feiten als Arrogantie zien dan nogmaals is dat een minderwaardigheidscomplex waar ze niet vanaf komen zie ik.Hun denken gelijk dat ik het met arrogantie intenties deze topic heb gemaakt.Maar dat is hun probleem dat ze dat zo zien.het zijn altijd de niet ajacieden die op onze forum ons van alles betichten maar op onze onze forum zijn wij tog vrij om alles te mogen zeggen over Onze club wij gaan tog ook niet naar het feyenoord forum om te zeggen wat wij arrogante topics vinden Echt waar alleen feyenoorders en sommige psvers hebben altijd opmerkingen op onze forum nogmaals minderwaardigheidscomplex blijf dan op je eigen forum als je er niet tegen kan

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8734
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nederlands Voetbal heeft veel aan Ajax te danken.









0.0110390