BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vertonghen verwacht komende 3 duels Ajax te moeten missen

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - maandag 07 september 2009 - 13:55
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Vertonghen verwacht komende 3 duels Ajax te moeten missen (AjaxF-side.nl)

Thomas
 Thomas - maandag 07 september 2009 - 15:23   quote  deeplink  
quote:

Jan Vertonghen moet volgens de bondsarts van het nationale elftal in ieder geval vier dagen rust houden, maar de Ajacied denkt sowieso langer uit de roulatie te zijn. De Belg, die in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Spanje een teenblessure opliep, verwacht twee tot drie weken uit de roulatie te zijn. Hierdoor mist hij de duels met NAC Breda, Timisoara en VVV-Venlo.
AjaxF-side.NL
Vertonghen kreeg zaterdag na 23 minuten een trap van tegenstander Sergio Busquets, die een gele kaart voor de overtreding kreeg. In eerste instantie werd gedacht aan een enkelblessure, maar nu blijkt de verdediger last te hebben van een teen die uit de kom is. Over vier dagen moet Vertonghen kijken hoe zijn teen er aan toe is, maar de verdediger weet nu al dat hij Ajax voorlopig niet kan helpen.

Ik ben zo'n twee à drie weken buiten strijd. Mijn teen was er slecht aan toe", vertelt de Rode Duivel in de Belgische kranten. "Gelukkig heeft de dokter me in de kleedkamer goed geholpen." Op 1 oktober staat Ajax-Anderlecht op het programma in de Europa League. "Daar ben ik zeker bij", aldus Vertonghen.
alibabba
 alibabba - maandag 07 september 2009 - 15:32   quote  deeplink  
Dat vertonghen er de aankomende tijd niet bij is, is een groot gemis voor ajax!
Ik vind dat hij het uitermate goed doet bij ajax!
Centraal in de verdediging is zijn beste positie!
nummer10
 nummer10 - maandag 07 september 2009 - 15:34   quote  deeplink  
vind ik ook ali alderwiereld vertonghen is een goed duo.. maar goed misschien dat wieleart nu tot zijn recht komt en zich nu kan bewijzen..
Brandje
 Brandje - maandag 07 september 2009 - 15:51   quote  deeplink  
Totaal geen gemis dat hij er niet bij is. Vertonghen is van alles net niks. Het is geen centrale verdediger, het is geen back en het is geen middenvelder. Jongen komt gewoon te kort. Dus ben er totaal niet rouwig dat hij er niet bij is.
freakie
 freakie - maandag 07 september 2009 - 15:52   quote  deeplink  
Brandje laat waarschijnlijk maar 1 keer wat horen.. en zegt daarna niks meer.. maar wat een totaal onbegrijpelijk stukje.. nou ja je mag natuurlijk alles vinden maar vertonghen is egt een prima speler..
Brandje
 Brandje - maandag 07 september 2009 - 16:21   quote  deeplink  
@ freaky. Je geeft wel commentaar maar je weerlegt ook niks. Vertel mij eens wat Vertonghen heeft toegevoegd aan Ajax?? Helemaal niks. Hij is langzaam. Heeft 0,0 voetbalintelligentie.Een hele matige techniek. Hij kan aardig koppen en heeft een redelijk schot maar verder niks. Maar als ik je een beetje inschat dan ben je zeker ook fan van Lindgren en Anita??
AFCajax
 AFCajax - maandag 07 september 2009 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2009 - 15:52 schreef freakie het volgende:
Brandje laat waarschijnlijk maar 1 keer wat horen.. en zegt daarna niks meer.. maar wat een totaal onbegrijpelijk stukje.. nou ja je mag natuurlijk alles vinden maar vertonghen is egt een prima speler..
Vertognhen is een groot talent die zich erg sterk ontwikkeld idd
Zie hem binnen een paar jaar richting Vermaelen gaan
Maar wat ik al vaker heb gezegd daarom is het goed dat we Autuba hebben
onze selectie is nu groter en beter tog geen slechter vervanger lijkt me
de zon in de kuip
 de zon in de kuip - maandag 07 september 2009 - 18:15   quote  deeplink  
ik denk Urby op LB zoals laatste keer en dan Wiellaert weer centraal ipv Vertonghen , Atouba is mij nog niet zo bevallen , heb t idee dat hij paar jaar ouder is dan zijn paspoort aangeeft en dus ook eerder opgebrand is zoals bij veel Afrikaanse spelers t geval (zijn vaak op hun 30e op omdat zij dan in werkelijkheid al 34-37 jaar zijn) Jan deed t aardig maar is nog niet onmisbaar denk ik , blijft gewoon jammer dat Vermaelen er niet meer is , die had daar mooi kunnen staan , ik begreep MvB al niet waarom hij Thomas niet centraal liet spelen.
AFCajax
 AFCajax - maandag 07 september 2009 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2009 - 18:15 schreef de zon in de kuip het volgende:
ik denk Urby op LB zoals laatste keer en dan Wiellaert weer centraal ipv Vertonghen , Atouba is mij nog niet zo bevallen , heb t idee dat hij paar jaar ouder is dan zijn paspoort aangeeft en dus ook eerder opgebrand is zoals bij veel Afrikaanse spelers t geval (zijn vaak op hun 30e op omdat zij dan in werkelijkheid al 34-37 jaar zijn) Jan deed t aardig maar is nog niet onmisbaar denk ik , blijft gewoon jammer dat Vermaelen er niet meer is , die had daar mooi kunnen staan , ik begreep MvB al niet waarom hij Thomas niet centraal liet spelen.
Vertonghen speelt niet centraal
we vergeten de stormachtige ontwikkeling van Aldeweireld

En het verhaal over de afgebrande Atouba vind ik een onzin verhaal
hij was niet 100% wedstrijdfit toen die bij Ajax kwam mensen bedoordelen
spelers te snel en denken na 3 wedstrijden meteen te weten
of tie geschikt is voor topvoetbal.
SLaat natuurlijk nergens op
de zon in de kuip
 de zon in de kuip - maandag 07 september 2009 - 18:36   quote  deeplink  
volgens mij speelde Jan laatste wedstrijden centraal met Toby en Urby een keer LB en Atouba een keer LB , Wiellaert en Oleguer speelde laatste 2 wedstrijden allebei niet! Verder hoop ik dat je gelijk hebt betreft Atouba maar laatste 2 jaar is hij volgens mij al niet zo gelukkig geweest (fysiek)
AFCajax
 AFCajax - maandag 07 september 2009 - 18:38   quote  deeplink  
de meeste wedstrijden was de achterhoede zo
VDWiel-Wielaert-Aldeweireld-Vertonghen.
dege
 dege - maandag 07 september 2009 - 18:55   quote  deeplink  
De oplossing is heel makkelijk. Veel mensen zullen het wel niet met me eens zijn, maar zet Lindgren op die positie, die is nog lang niet afgeschreven en kan zeker wat toevoegen, helaas word dat niet ingezien door anderen.
de zon in de kuip
 de zon in de kuip - maandag 07 september 2009 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2009 - 18:38 schreef AFCajax het volgende:
de meeste wedstrijden was de achterhoede zo
VDWiel-Wielaert-Aldeweireld-Vertonghen.
maar later viel Wiellaert er buiten en ging Jan centraal spelen.
AFCajax
 AFCajax - maandag 07 september 2009 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2009 - 18:55 schreef dege het volgende:
De oplossing is heel makkelijk. Veel mensen zullen het wel niet met me eens zijn, maar zet Lindgren op die positie, die is nog lang niet afgeschreven en kan zeker wat toevoegen, helaas word dat niet ingezien door anderen.
Je hebt gelijk
Alleen maar omdat hij niet gebruikt word zeggen iedereen,
Dat hij in het rijtje Luque,kennedy hoort miskopen enz.
Vorig jaar de wedstrijden die hij speelde deed hij het goed,
Bij groningen heel goed nu word hij 3 wedstrijden niet gebruikt,
Omdat de concurrentie hevig is en dat is normaal bij een topClub
En meteen heeft iedereen weer een ontrechte oordeel klaar over Lindgren.
Sinds het internet is ontstaan en forums hebben mensen tegenwoordig,
De neiging spelers al na bewijs van spreken 1minuut spelen een compleet af tebranden.

Spelers worden zo snel veroordeelt tot miskoop slechte speler enz enz.
Echt ongelofelijk dan denk je waar gaat het tegenwoordig over.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 september 2009 door AFCajax --
freakie
 freakie - maandag 07 september 2009 - 21:54   quote  deeplink  
Brandje.. wat heeeft verdediger te maken met techniek.. en snelheid te maken? verdedigen heeft te maken met positioneren, en in zijn geval het spel verschuiven naar het middeveld.. en inderdaad het koppen en de lengte.. Een verdediger hoeft ook niet te kunnen schieten.. Vertonghen wordt volgens mij ingezet op kracht, lengte en voor om het spel te verleggen.. Niet voor zijn snelheid en techniek daar ken ik er maar weinig van om de cv of vm positie...
Brandje
 Brandje - maandag 07 september 2009 - 22:12   quote  deeplink  
@Freaky wat snelheid met verdedigen heeft te maken? Wat techniek met verdedigen heeft te maken? Dit meen jij serieus?
Vertonghen is als verdediger maar op een manier bruikbraar en dat is met zijn kont tegen de eigen zestien aan want met ruimte in zijn rug(zoals er dus bij Ajax wordt gespeeld)is hij kwetsbaar.
Zijn basistechniek is ronduit zwak. Wanneer hij onder druk wordt gezet(zie PSV uit vorig seizoen) raakt hij in paniek en weet hij niet wat te doen omdat hij dan geen beroep op een goede techniek. Tijdens de laatste editie van PSV-Ajax heeft hij alleen de hakken van Affelay gezien om dat hij traag is en een draaicirkel van een hijskraan heeft.
wel een fan
 wel een fan - maandag 07 september 2009 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2009 - 21:54 schreef freakie het volgende:
Brandje.. wat heeeft verdediger te maken met techniek.. en snelheid te maken? verdedigen heeft te maken met positioneren, en in zijn geval het spel verschuiven naar het middeveld.. en inderdaad het koppen en de lengte.. Een verdediger hoeft ook niet te kunnen schieten.. Vertonghen wordt volgens mij ingezet op kracht, lengte en voor om het spel te verleggen.. Niet voor zijn snelheid en techniek daar ken ik er maar weinig van om de cv of vm positie...
Geen techniek en snelheid nodig in de verdediging? Wat is dat nou weer voor onzin? Hoe snel moet je kunnen schakelen in een verdedigende linie? Daar is techniek ontzettend belangrijk! En snelheid ook dacht ik zo.... Hoe kijken jullie naar voetbal?
freakie
 freakie - maandag 07 september 2009 - 22:30   quote  deeplink  
t is wel nodig natuurlijk maar snel omschakelen hoeft niet met snelheid te maken te hebben.... Maar van mij verkeert gezegt maar bedoel dat snelheid en techniek het minst belangrijke is bij een verdediger... want kijk naar verdedigers in hogere divisie's.... In engeland of italie of spanje.... Zijn ook niet stuk voor stuk snelle centrum verdedigers...
jef24
 jef24 - maandag 07 september 2009 - 23:02   quote  deeplink  
vertonghen is idd een hele goede verdediger! mist misschien nog wat vertrouwen van jol om echt op zijn hoogste nivo te kunnen spelen, niet vanaf het begin opgesteld dacht ik. ijzersterk, zijn tackels zijn werkelijk geweldig. vind trouwens snelheid toch wel belangrijk hoor. gebeurd toch steeds vaker dan in 3 balcontacten de bal bij de spits is. Dan is jan wel vaak te laat. ook in de mandekking vind ik hem matig. maar qwa opbouw van achteruit, spel maken, doorschuiven is hij heel belangrijk. kan robby op zijn ouwe dag nog wat van leren. zou donald dan wel op zijn plek willen zien nu hij er 3 wedstrijden niet bij is. middeveld is aardig op te vullen zonder donald.
AFCajax
 AFCajax - maandag 07 september 2009 - 23:03   quote  deeplink  
laatste nieuws over Vertonghen hij zei in voetbalinternational
als tie vrijdag pijnvrij kan mee trainen dan kan hij gewoon spelen tegen Nac
zijn teen was uit de kom dus 3 weken is onzin
simon171
 simon171 - maandag 07 september 2009 - 23:14   quote  deeplink  
Verkeert geluisterd hij was uit de kom zou hij 8 weken uit de roulatie zijn,toen hij in de kom was gezet zeiden ze in belgie drieweken en bij Ajax zal hij eerst moeten trainen dan pas beslissen.
AFCajax
 AFCajax - maandag 07 september 2009 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2009 - 23:14 schreef simon171 het volgende:
Verkeert geluisterd hij was uit de kom zou hij 8 weken uit de roulatie zijn,toen hij in de kom was gezet zeiden ze in belgie drieweken en bij Ajax zal hij eerst moeten trainen dan pas beslissen.
ik heb goed geluisterd jij ook was uit de kom idd
en als tie kan mee trainen pijnvrij dan kan die tegen Nac spelen
dat waren zijn woorden kijk maar terug op RTLGemist
jef24
 jef24 - donderdag 10 september 2009 - 01:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2009 - 23:16 schreef AFCajax het volgende:

[..]

ik heb goed geluisterd jij ook was uit de kom idd
en als tie kan mee trainen pijnvrij dan kan die tegen Nac spelen
dat waren zijn woorden kijk maar terug op RTLGemist
ja klopt het is geen aansteller dus denk dat hij gewoon speelt.
remco k
 remco k - zaterdag 12 september 2009 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2009 - 18:38 schreef AFCajax het volgende:
de meeste wedstrijden was de achterhoede zo
VDWiel-Wielaert-Aldeweireld-Vertonghen.
beter kijken rullez, we hebben de laatste tijd centraal bijna alleen maar met alder en vertongen gespeeld, en Jol heeft ook aangegeven dat dit zijn duo moet gaan worden als er niks bij zou komen
AFCajax
 AFCajax - zaterdag 12 september 2009 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 - 15:16 schreef remco k het volgende:

[..]

beter kijken rullez, we hebben de laatste tijd centraal bijna alleen maar met alder en vertongen gespeeld, en Jol heeft ook aangegeven dat dit zijn duo moet gaan worden als er niks bij zou komen
linksAchter speelde Vertognhen tog het meest
Want Atauba heeft daar niet veel gespeeld
remco k
 remco k - zondag 13 september 2009 - 18:26   quote  deeplink  
6 wedstrijden, 4 keer het centrum alderweireld vertongen, hij was weer erg goed vandaag trouwens, met een hele mooie goal.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vertonghen verwacht komende 3 duels Ajax te moeten missen









0.0079538