BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Alleen klootschieten is leuker dan Heracles - Twente. Eredivisie week 9

Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 01 oktober 2009 - 17:46   quote  deeplink  
Fouten maken het voetbal leuk om naar te kijken. Het team dat de minste fouten maakt of het beste gebruik maakt van de fouten van de ander trekt vaak aan het langste eind. De kunst is dus fouten af te dwingen en wel het liefst op de helft van de tegenstander. Dat betekent dat de bal vanuit de verdediging snel naar voren moet worden gebracht naar de helft van de tegenstander. Daar moet dan maar gevochten worden om de bal. In Nederland gaat het meestal iets verzorgder dan ik het voorstel en misschien is dat wel goed maar iets meer risico zou de wedstrijden wel leuker maken en allicht meer resultaat opleveren. Te vaak wordt gespeeld met de angst te verliezen in plaats van met de wil te winnen.

Een belangrijk element in het professionele voetbal is de beloning voor de spelers. Ze moeten het gevoel hebben dat ze worden beloond voor hun prestaties. Heerenveen dat reeds de coach ontsloeg die de Friese club naar haar enige hoofdprijs ooit leidde is nu in het nieuws vanwege een premiekwestie met de spelers inzake de winst van diezelfde enige prijs, ja de KNVB beker. De club die jaarlijks miljoenen opstrijkt aan de handel met spelers is te beroerd om hun handelswaar na een uitzonderlijke prestatie passend te belonen. Kijk als je een vreemdelingenlegioen in het veld zet moet je ze ook betalen. Dit soort toestanden heeft uiteindelijk zijn weerslag op de wil iets terug te doen voor de club. Friese krenterigheid, daar houden de voetbalgoden niet van.

Afgelopen dinsdag heb ik geschakeld tussen de CL wedstrijd Bayern-Juventus en NEC - FC Utrecht. Na het rake zondagsschot van backpacker Lensky ontspon zich een leuke wedstrijd. Van Gaal deed met zijn overdreven uitbarsting nog een poging de tvrating van zijn wedstrijd op te krikken maar NEC Utrecht was gewoon leuker.

Na deze speelronde zal ik volgende week de SEEEPR© (Sportdwaas Enige Echte Eredivisie Power Ranking) weer eens publiceren. Deze ranking kan door trainers en supporters gebruikt worden om een inschatting te maken van de kracht van hun clubs en de verwachte plaats op de ranglijst aan het eind van het seizoen. In een situatie waarin play-offs in het voetbal een grotere rol zouden spelen zou het zeker aan het eind van het seizoen leuk zijn dit wekelijks te publiceren. Nu kunnen gisse bestuurders mijn ongelijk bewijzen door bijvoorbeeld een Suarez te kopen of juist te verkopen. Hoewel publikatie van deze SEEEPR© in zich zelf genomen net zo zinloos is als sport in het algemeen doe ik het graag om ook de andere clubs wat beter te leren kennen. Het helpt mij bij de wekelijkse voorspellingen hoop ik dan maar waardoor de onmiskenbare autoriteit van deze publikaties zal toenemen.

Bij Ajax worden ze nu wat zenuwachtig van de bewegingen rond Suarez. Er wordt gebeden dat Uruguay Zuid-Afrika haalt en dat de kapitaalkrachtige clubs ruim aan kop staan tegen de winterstop. Zonder Suarez kan Ajax ook wel kampioen worden maar dan moeten ze er in de beker en EL wat meer met de pet naar gooien en Verhoeven op doel zetten.

Vitesse - Sparta 3-1 (1.75/4/5.3)
Kunnen ze Adelaar niet laten rondvliegen in het luciferdoosje dat ook wel Gelredome wordt genoemd. Als ze nou al het publiek aan de kant laten zitten waar de camera's op gericht staan ziet het er iets gezelliger uit daar. Vites wint.

ADO - FC Groningen 2-1 (2.4/3.25/2.72)
ADO zal weer eens moeten winnen en tegen Groningen moet dat lukken.

AZ - NAC 2-1 (1.5/3.85/6.8)
Ze rommelen maar wat aan bij DSB en dat zie je terug op het veld. NAC heeft vroeg gepiekt door alle EL voorrondes en zal de weg omhoog volgende week weer in slaan.

Willem II - NEC 3-1 (2.34/3.2/2.72)
Dwight, ook gij Brutus, Lodeweges zal met Amerikaans accent ook niet kunnen voorkomen dat er wordt verloren in Tilburg.

Feyenoord - RKC 3-1 (1.18/5.7/11)
Met zowel Gio als de Cler in de basis gaan alle ballen van RKC zaterdagavond over links dus en dan kunnen de kortstondig voormalige en huidige linksback van Oranje laten zien wat ze waard zijn. Een verrassing lijkt uitgesloten maar een makkie wordt het niet. Mis Fer nu al.

Roda JC - Ajax 1-3 (7/3.85/1.49)
Ontspannen uitstapje voor Ajax rechtstreeks vanuit Brussel.

Heerenveen - VVV 2-1 (1.56/3.5/5)
Dan kijk je als speler naar de tribunes en dan denk je in elke willekeurige taal: Daar zitten die Frysen op hun krent...

Heracles - Twente 2-3 (5.1/3.55/1.61)
De Tukkerderby so to say. Game for bragging rights in Twente. I take the Maclaren above the Verbeek. Kan een leuke pot worden. Twente zal toch winnen.

Utrecht - PSV 1-3 (3.95/3.3/1.86)
Het zou me verbazen als Utrecht toch zou winnen maar ik hoop het wel.

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):Bookmakers (40 uit 72)
Sportdwaas (39 uit 72, 3 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl
http://www.phpbbcity.com/rbmb/viewforum.php?f=20 (eerdere beschouwingen netjes op een rijtje)
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan
Wandering Spirit
 Wandering Spirit - vrijdag 02 oktober 2009 - 13:38   quote  deeplink  
2-3 Je belooft mij een hoop doelpunten, zelf denk ik 0-1 maar voor de punten maakt het niets uit

Bon Diaz
Wandering Spirit
www.fc-twente.info

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Alleen klootschieten is leuker dan Heracles - Twente. Eredivisie week 9









0.0094048