BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Scheidsrechter Braamhaar Geen wedstrijden voor ajax fluiten

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
tugo
 tugo - zondag 04 oktober 2009 - 21:01   quote  deeplink  
Braamhaar fluit vaak heel slecht tegen Ajax
Het was geen rood Emanuelson in de wedstrijd tegen Roda JC
en ook tegen PSV
Deze Scheidsrechter mag niet meer fluit dit jaar van ajax hij is partijdig
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - zondag 04 oktober 2009 - 21:07   quote  deeplink  
Eerst die actie tegen Leo Driessen, en nu dit weer. Jullie kunnen je misschien beter bezig houden met de wedstrijd, want ik weet echt niet wat ajax moet zonder Suarez
Yordee1
 Yordee1 - zondag 04 oktober 2009 - 21:17   quote  deeplink  
Braamhaar vind ik nog 1 van de betere scheidsrechters in Nederland. Ik kan beter zeggen een van de minst slechte. Vandaag vond ik dat ie veel te snel naar kaarten greep en die kaart van Urby was geel. Maar 2 jaar geleden ging ie juichen toen Ajax scoorde tegen PSV. Dus zo partijdig is ie ook weer niet. Ajax was gewoon slecht vandaag, en we hebben aan Suarez te danken dat we nog een puntje hebben. PSV verspeelt ook punten, dus niets aan de hand!
alibabba
 alibabba - zondag 04 oktober 2009 - 21:34   quote  deeplink  
Continue dat gezeur over scheidsrechters, bah bah............
Als ajax gezond is krijgt het de scheidsrechter meer mee als tegen, dat dwing je dan af! Dat ajax niet kan winnen heeft NOOIT iets met de leidsman te maken!

Het is ajax onwaardig om de schuld te geven aan de scheidsrechter, AJAX moet altijd uitgaan van eigen kracht en nooit gaan zeuren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
remco k
 remco k - maandag 05 oktober 2009 - 18:08   quote  deeplink  
maar als iets geel is, dan moet het geel zijn, als iets rood is, dan moet het rood zijn ,als iets een penalty is, dan moet het een penalty zijn, ik bedoel dit in het algemeen en niet alleen voor of tegen ajax. Scheidsrechters fluiten niet in een rechte lijn, ik vind het prima om tackles zoals die van Urby te bestraffen met rood, alleen moet je dat dan wel altijd en consequent doen en niet half.
voetballer55
 voetballer55 - maandag 05 oktober 2009 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2009 - 18:08 schreef remco k het volgende:
maar als iets geel is, dan moet het geel zijn, als iets rood is, dan moet het rood zijn ,als iets een penalty is, dan moet het een penalty zijn, ik bedoel dit in het algemeen en niet alleen voor of tegen ajax. Scheidsrechters fluiten niet in een rechte lijn, ik vind het prima om tackles zoals die van Urby te bestraffen met rood, alleen moet je dat dan wel altijd en consequent doen en niet half.
helemaal mee eens.
voetballer55
 voetballer55 - maandag 05 oktober 2009 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2009 - 21:34 schreef alibabba het volgende:
Continue dat gezeur over scheidsrechters, bah bah............
Als ajax gezond is krijgt het de scheidsrechter meer mee als tegen, dat dwing je dan af! Dat ajax niet kan winnen heeft NOOIT iets met de leidsman te maken!

Het is ajax onwaardig om de schuld te geven aan de scheidsrechter, AJAX moet altijd uitgaan van eigen kracht en nooit gaan zeuren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ook helemaal mee eens
Juantinho
 Juantinho - maandag 05 oktober 2009 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2009 - 21:07 schreef Komtwelgoedschatje het volgende:
Eerst die actie tegen Leo Driessen, en nu dit weer. Jullie kunnen je misschien beter bezig houden met de wedstrijd, want ik weet echt niet wat ajax moet zonder Suarez
De Actie van Leo Driessen is echt gerechtvaardigd. Mijn zusje is 12 kijkt geen voetbal maar is vaak bij me en haar valt het zelfs op. Haar woorden... juanti, waarom is die meneer tegen Ajax? Hij houd zeker van een andere club.
Het gezeur over de scheidsrechters moet afgelopen zijn. In 1930 zeurde ze al en dat zal zo blijven tot er met electronische hulpmiddelen wordt gewerkt.
Consequentie is wel belangrijk voor een scheidsrechters hun geloofwaardigheid. Maakt niet uit welke club hij fluit.
voetballer55
 voetballer55 - maandag 05 oktober 2009 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2009 - 18:16 schreef Juantinho het volgende:

[..]

De Actie van Leo Driessen is echt gerechtvaardigd. Mijn zusje is 12 kijkt geen voetbal maar is vaak bij me en haar valt het zelfs op. Haar woorden... juanti, waarom is die meneer tegen Ajax? Hij houd zeker van een andere club.
Het gezeur over de scheidsrechters moet afgelopen zijn. In 1930 zeurde ze al en dat zal zo blijven tot er met electronische hulpmiddelen wordt gewerkt.
Consequentie is wel belangrijk voor een scheidsrechters hun geloofwaardigheid. Maakt niet uit welke club hij fluit.
maar het maakt het natuurlijk wel leuk de meningsverschillen over de situaties die zich op het veld voordoen.Heb je nog iets om over te praten. Ik ben dus tegen elektronische hulpmidellen
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 05 oktober 2009 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2009 - 21:17 schreef Yordee1 het volgende:
Braamhaar vind ik nog 1 van de betere scheidsrechters in Nederland. Ik kan beter zeggen een van de minst slechte. Vandaag vond ik dat ie veel te snel naar kaarten greep en die kaart van Urby was geel. Maar 2 jaar geleden ging ie juichen toen Ajax scoorde tegen PSV. Dus zo partijdig is ie ook weer niet. Ajax was gewoon slecht vandaag, en we hebben aan Suarez te danken dat we nog een puntje hebben. PSV verspeelt ook punten, dus niets aan de hand!
als hij juicht als ajax scoort, dan is dat wel partijdig
remco k
 remco k - maandag 05 oktober 2009 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2009 - 20:10 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

als hij juicht als ajax scoort, dan is dat wel partijdig
volgens mij heb je de beelden toen niet gezien of wel, hij was toen erg blij omdat hij daar voordeel had gegeven bij een overtreding van psv, als jij iets goed doet op je werk ben je dan nooit blij. als ik een order scoor van een paar duizend euro op het werk dan ben ik daar ook heel erg blij mee en dat is dan ook aan me af te lezen. Ik snap dat het op dat moment raar leek maar je moet dat wel in het goede perpectief bekijken.
thesnitch
 thesnitch - maandag 05 oktober 2009 - 21:35   quote  deeplink  
braamhaar fluiten en leo driessen als commentator... nou dan kijk ik wel een weekendje niet!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 06 oktober 2009 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2009 - 21:17 schreef Yordee1 het volgende:
Braamhaar vind ik nog 1 van de betere scheidsrechters in Nederland. Ik kan beter zeggen een van de minst slechte. Vandaag vond ik dat ie veel te snel naar kaarten greep en die kaart van Urby was geel. Maar 2 jaar geleden ging ie juichen toen Ajax scoorde tegen PSV. Dus zo partijdig is ie ook weer niet. Ajax was gewoon slecht vandaag, en we hebben aan Suarez te danken dat we nog een puntje hebben. PSV verspeelt ook punten, dus niets aan de hand!
dat was niet omdat ajax scoorde... dat was omdat hij de voordeel regel goed had toegepast..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 06 oktober 2009 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2009 - 18:08 schreef remco k het volgende:
maar als iets geel is, dan moet het geel zijn, als iets rood is, dan moet het rood zijn ,als iets een penalty is, dan moet het een penalty zijn, ik bedoel dit in het algemeen en niet alleen voor of tegen ajax. Scheidsrechters fluiten niet in een rechte lijn, ik vind het prima om tackles zoals die van Urby te bestraffen met rood, alleen moet je dat dan wel altijd en consequent doen en niet half.
inderdaad.. maar die schop bij herenveen en dat soort gevallen worden dan niks mee gedaan.. en net wat je zegt scheidsrechters zijn niet consequent.. en dat zie je elke week weer.. halve overtreding geel.. wat eigenlijk nie eens geel is.. en dan een doodschop krijg je ook geel wat dan rood is.. etc klopt geen snars meer van
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 06 oktober 2009 - 14:21   quote  deeplink  
Ik heb dit weekend weer genoeg dingen gezien waarbij door het scheidsrechterskorps niet consequent wordt gehandeld. De KNVB stelt de regels samen en aan het begin van het seizoen (en volgens mij ook in de winterstop) worden de scheidsrechters hierover geinstrueerd. Wat mij echter opvalt is dat elke scheidsrechter een andere interpetatie geeft aan een spelregel. De ene wappert met een gele kaart, waar een ander het afdoet met een waarschuwing. Een derde gooit er gelijk een rode kaart tegen aan. Het is willekeur en volgens mij worden de scheidsrechters ook vaak beinvloed door de momenten in een wedstrijd. De KNVB moet zijn verantwoordelijkheid daar eens in nemen en alle scheidsrechters hetzelfde laten fluiten. Zo krijg je geen onduidelijkheid bij spelers en coaches en neemt de discussie hieromtrent een keer af. Echter het blijft in supporterskringen altijd een heikel onderwerp omdat iedereen kijkt naar zijn eigen club en altijd vind dat zijn club niet benadeeld mag worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 oktober 2009 door amsterdammer113 --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 06 oktober 2009 - 14:48   quote  deeplink  
als dingen terecht zijn ook voor mijn eigen club vind ik het best.. maar als ik ema rood zie krijgen en ik zie beelden van herenveen waar het een waarschuwing is schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat...
Juantinho
 Juantinho - dinsdag 06 oktober 2009 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2009 - 19:20 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

maar het maakt het natuurlijk wel leuk de meningsverschillen over de situaties die zich op het veld voordoen.Heb je nog iets om over te praten. Ik ben dus tegen elektronische hulpmidellen
das dan ook weer waar
voetballer55
 voetballer55 - dinsdag 06 oktober 2009 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2009 - 14:21 schreef amsterdammer113 het volgende:
Ik heb dit weekend weer genoeg dingen gezien waarbij door het scheidsrechterskorps niet consequent wordt gehandeld. De KNVB stelt de regels samen en aan het begin van het seizoen (en volgens mij ook in de winterstop) worden de scheidsrechters hierover geinstrueerd. Wat mij echter opvalt is dat elke scheidsrechter een andere interpetatie geeft aan een spelregel. De ene wappert met een gele kaart, waar een ander het afdoet met een waarschuwing. Een derde gooit er gelijk een rode kaart tegen aan. Het is willekeur en volgens mij worden de scheidsrechters ook vaak beinvloed door de momenten in een wedstrijd. De KNVB moet zijn verantwoordelijkheid daar eens in nemen en alle scheidsrechters hetzelfde laten fluiten. Zo krijg je geen onduidelijkheid bij spelers en coaches en neemt de discussie hieromtrent een keer af. Echter het blijft in supporterskringen altijd een heikel onderwerp omdat iedereen kijkt naar zijn eigen club en altijd vind dat zijn club niet benadeeld mag worden.
het natuurlijk moeilijk om elke overtreding hetzelfde te bestraffen, Echter als een speler van achteren neergehaald wordt,wat dus duidelijk te zien is moet elke scheidsrechter rood geven. een vliegende tackel rood is ook geen discussie over. hands in strafschopgebied penalty en geel. dit zijn maar enkele voorbeelden waar scheidsrechters wel uniform voor kunnen en moeten straffen. Doen ze dat niet afvoeren voor enkele wedstrijden naar een niveau lager leren ze het dan nog niet afvoeren.
bully
 bully - dinsdag 06 oktober 2009 - 21:46   quote  deeplink  
dat er nog weleens wat mankeerd aan de scheidsrechters hier klopt wel.
niet consequent rare beslissingen.
en zoals vorige week die belg die het spel kapot floot.
en nog nooit van voordeel had gehoord.
maar vind dit geen excuus.
want ik vind net als vele andere hier dat ajax gewoon van zijn eigen kracht moet uitgaan.
dat dit nog niet lukt is natuurlijk niet de schuld van de scheids.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 07 oktober 2009 - 07:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2009 - 19:43 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

het natuurlijk moeilijk om elke overtreding hetzelfde te bestraffen, Echter als een speler van achteren neergehaald wordt,wat dus duidelijk te zien is moet elke scheidsrechter rood geven. een vliegende tackel rood is ook geen discussie over. hands in strafschopgebied penalty en geel. dit zijn maar enkele voorbeelden waar scheidsrechters wel uniform voor kunnen en moeten straffen. Doen ze dat niet afvoeren voor enkele wedstrijden naar een niveau lager leren ze het dan nog niet afvoeren.
Het klopt dat het moeilijk is om elke overtreding hetzelfde te bestraffen. Heb het eigenlijk meer over de vooraf afgesproken regels. Daarbij bedoel ik dat het vragen om een kaart je een gele kaart oplevert. Het onheus bejegenen van een grensrechter of scheidsrechter ook een gele kaart oplevert. Schwalbes niet alleen een gele kaart moeten opleveren voor Suarez, maar voor elke speler die zich daaraan bezondigd. Dit zijn enkele voorbeelden welke de KNVB vooraf heeft besproken met de scheidsrechters. Echter valt mij op dat scheidsrechters de ene keer hiervoor een kaart trekken en bij een andere wedstrijd dit afdoen met een standje. Als je dit vooraf bekend maakt bij de clubs, dan moet je je daar als scheidsrechterskorps aan houden zodat voor spelers de grens duidelijk ligt. Nu wordt daar niet consequent mee omgesprongen.

Daarnaast vind ik dat de KNVB het recht moet krijgen om ook een gele kaart kwijt te schelden wanneer deze onjuist gegeven blijkt te zijn. Natuurlijk weegt het krijgen van een gele kaart niet zo zwaar als een rode kaart maar het kan je verderop in het seizoen wel opbreken.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 07 oktober 2009 - 07:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2009 - 21:46 schreef bully het volgende:
dat er nog weleens wat mankeerd aan de scheidsrechters hier klopt wel.
niet consequent rare beslissingen.
en zoals vorige week die belg die het spel kapot floot.
en nog nooit van voordeel had gehoord.
maar vind dit geen excuus.
want ik vind net als vele andere hier dat ajax gewoon van zijn eigen kracht moet uitgaan.
dat dit nog niet lukt is natuurlijk niet de schuld van de scheids.
Ik ben het met je eens dat Ajax van zijn eigen kracht moet uitgaan en de schuld niet bij de scheidsrechter moet leggen. Wat ik aangeef is alleen dat het scheidsrechterskorps consequent moet zijn en de eigen opgestelde regels moet naleven. En dat betreft niet alleen braamhaar, maar elke scheidsrechter in Nederland. (zie mijn bovenstaande post).
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - woensdag 07 oktober 2009 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2009 - 21:07 schreef Komtwelgoedschatje het volgende:
Eerst die actie tegen Leo Driessen, en nu dit weer. Jullie kunnen je misschien beter bezig houden met de wedstrijd, want ik weet echt niet wat ajax moet zonder Suarez
Van dat gelul over Suarez word ik dus helemaal knettergek. Hoezo is Ajax nergens zonder Suarez? Suarez heeft weliswaar al 12 keer gescoord, maar als ik die 12 doelpunten van het totaal van 27 aftrek, dan kom ik nog steeds op een respectabel aantal van 15 goals in 9 wedstrijden... Een aantal wat bijna gelijk staat aan het aantal goals wat onze huidige koploper tot nu toe heeft gemaakt.

Misschien zou men zich eens moeten afvragen waarom Suarez dit seizoen ineens zoveel scoort (vorig seizoen was hij toch veel minder doeltreffend). Ik denk dat dat absoluut ook te maken heeft met de speelstijl die Jol hanteert en de heerlijke balletjes die hij regelmatig van De Zeeuw mag ontvangen. Daarnaast verdient de verdediging van Ajax natuurlijk ook een dikke pluim, wat voor de rest van het team ook heel veel rust brengt, waardoor ze zich meer op het aanvalsspel kunnen concentreren. Dus Ajax is niet afhankelijk van Suarez, Ajax is afhankelijk van Suarez, De Zeeuw, Van der Wiel, Vertonghen, Alderweireld, Emanuelson, Stekelenburg en Jol (en dan heb je toch bijna het hele team te pakken!). Dus zit elkaar niet de hele tijd na te papegaaien dat Ajax zo afhankelijk is van Suarez. Als Suarez niet de ballen en de ruimte krijgt om te excelleren, dan speelt ook hij niks klaar.
freakie
 freakie - woensdag 07 oktober 2009 - 14:40   quote  deeplink  
Scheidsrechters die allemaal het zelfde fluiten is onhaalbaar.. als ik zou moeten fluiten zou ik somige dingen niet bestaffen omdat ik wel houd van een spel dat gewoon gespeeld wordt met harde duels.. maar iedere scheids heeft een grens en dat moet bij elke wedstrijd weer tezien zijn.. leraren zijn ook niet allemaal even strek ect.. er mag best verschil inzitte.. die overtreding van emanuelson had geen rood hoeven zijn maar als je de beelden ziet dan denk je eerst ook van nou beetje rare actie..

en harm ff verder denkend in goals assist hoeveel heeft hij er daarvan? je kan niet alleen naar zijn goals kijken maar ook beslissende passes en zijn gedrevenheid aan de bal en ook als hij de bal niet heeft.. maar zo kan je elk jaar zegge ja als ze die niet hadden... Jol speeld toch niet mee??

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 oktober 2009 door freakie --
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - woensdag 07 oktober 2009 - 16:04   quote  deeplink  
Maar hoe kan het dan dat Suarez dit jaar zoveel beter rendeert dan vorig jaar? Dat heeft er toch ook mee te maken dat het dit jaar beter georganiseerd is dan vorig jaar, waardoor Suarez beter tot zijn recht komt en meer kan scoren? En daar heeft Jol toch een zeer belangrijk aandeel in? Ajax speelt dit jaar met ontzettend veel pressie, waardoor ze veel kansen weten te creƫren. En het is logisch dat een diepe spits daar dan het vaakst bij betrokken is, het spelletje is namelijk ook helemaal op deze man afgestemd. Maar die pressie is echt een teamprestatie hoor en daar spelen De Zeeuw en Enoh een grotere rol in dan Suarez.
bully
 bully - woensdag 07 oktober 2009 - 22:49   quote  deeplink  
ben het er wel mee eens dat het team beter is georganiseerd.
maar suares is natuurlijk ook groeiende.
plus dat hij nu veel eerder word gezocht omdat de rest in de aanval momenteel nog niet echt de vorm tepakken heefd.
dus word het team meer afhankelijk van de momenten van hem.
en als hij dan een keer zijn dag niet heefd dan merk je dat.
want dan komen we nog aanvals kracht tekort.
dus denk zeker dat zijn rol momenteel zeer groot is.
maar dat is natuurlijk nog noodgedwongen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6015
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Scheidsrechter Braamhaar Geen wedstrijden voor ajax fluiten









0.0118160