BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Een Keeper.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - donderdag 08 oktober 2009 - 18:58   quote  deeplink  
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie welke keeper wil zien in het eerste van ajax als we terug willen naar de top.

Dit is dus geen Vermeer of Stekelenburg topic.

Ik zit net wat beelden van jong ajax terug te kijken en ik moet zeggen dat ik Vermeer 2 ballen zie pakken die Steek allebei bijna zeker niet had gehad.
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Highlights-Jong-Ajax.htm

Ik denk zelf dat ajax er heel erg goed aan zou doen om Tim Krul te contracteren dit is wel een keeper die bij een grote club gaat passen een heel erg groot talent, sterk in de lucht sterk buiten de 5 voetballend oke en een reflex waar je eng van wordt.

Hij heeft ook nog eens een hele goede uitstraling en er staat wel iemand, deze jongen gaat binnen nu en 2/3 jaar de vaste keeper worden van het nederlands elftal, let maar op mijn woorden.
http://www.youtube.com/watch?v=ywGXKKXrgV4

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 oktober 2009 door remco k --
joey
 joey - donderdag 08 oktober 2009 - 19:39   quote  deeplink  
Ochoa ;)

Steek is klaar voor een andere club.. Miss dat hij daar wel verder kan ontwikkelen..
Vermeer vind ik soms heel goed en soms heel erg tegenvallen..

Die Krul zie ik ook wel graag komen idd..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 oktober 2009 door joey --
joey
 joey - donderdag 08 oktober 2009 - 20:06   quote  deeplink  
Maaarr in de jeugd hebben we ook uitstekende keeperss... Padt bijvoorbeeld..Dat kan een goeie worden hoor!
nummer10
 nummer10 - vrijdag 09 oktober 2009 - 09:26   quote  deeplink  
Vermeer is in potentie nu al beter als steek.. dat Vermeer zo slecht was het einde van het seizoen heeft alles te maken met vertrouwen en het gezeik rondom MvB de Keepers kwestie en zijn contract... iedereen heeft gezien dat Vermeer een SUPER keeper is.. kijk alleen al naar EK onder 21 en de OS... en die reddingen nu ook weer zoals op dat filmpje..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 oktober 2009 door nummer10 --
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - vrijdag 09 oktober 2009 - 10:00   quote  deeplink  
Ik heb het idee dat Vermeer gruwelijk goed keept op het moment dat de druk er niet vol op staat. Vermeer heeft vorig seizoen ook zijn beste periode gehad op het moment dat hij Stekelenburg verving. Vanaf het moment dat Vermeer tot eerste keeper was gebombardeerd ging hij steeds slechter keepen.

Maar wat nummer10 ook zegt, dat kan ook te maken hebben gehad met alle commotie rondom de keepers. Bovendien draaide het hele team op dat moment niet heel lekker natuurlijk (en met name ook de verdediging)...
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 09 oktober 2009 - 10:05   quote  deeplink  
Krul is idd. een goede keeper, maar of hij beter is dan Steek weet ik niet. Moet ook zeggen dat ik Krul ook maar te weinig zie keepen. In Vermeer heb ik niet heel veel vertrouwen. Ik vind hem te wisselvallig. Misschien wil Gomes wel terug naar Nederland komen. Kost een beetje maar wel een puntenpakker voor een elftal. Dit heeft hij al meerdere seizoenen bewezen voor psv en gespeeldt in CL dus ook veel ervaring. Ik weet niet hoe veel Romero (Az) moet kosten, maar ik denk dat hij zeker de beste keeper is in Nederland en kan uitgroeien naar wereldklasse.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - vrijdag 09 oktober 2009 - 10:23   quote  deeplink  
Romero?!?!?!? Romero ging er afgelopen zondag voor de zoveelste keer geblesseerd af omdat die pipo weer eens onbeholpen in kwam stormen. Ik vind hem echt gruwelijk onrustig en hij heeft alleen maar oog voor de bal en totaal niet voor de rest van zijn omgeving. Het is toch niet te filmen dat een keeper meerdere keren in een seizoen geblesseerd het veld moet verlaten omdat hij onbeholpen duels aangaat? Net als dat het niet te filmen was dat hij geblesseerd moest afhaken omdat hij een deur aan gort had geslagen... Dus nee, wat mij betreft geen Romero! Gomes is uiteraard wel een goeie optie, maar volgens mij staat hij bij Tottenham tegenwoordig ook wel redelijk te keepen, dus ik ga er vanuit dat hij daar ook niet voor een appel en een ei mag vertrekken.

Maar eigenlijk vind ik gewoon dat Steek mag blijven staan. Hij doet het dit seizoen fantastisch (getuige het geringe aantal tegendoelpunten), dus ik snap de timing van deze discussie wat dat betreft ook niet helemaal. ;-)
nummer10
 nummer10 - vrijdag 09 oktober 2009 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 oktober 2009 - 10:05 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Krul is idd. een goede keeper, maar of hij beter is dan Steek weet ik niet. Moet ook zeggen dat ik Krul ook maar te weinig zie keepen. In Vermeer heb ik niet heel veel vertrouwen. Ik vind hem te wisselvallig. Misschien wil Gomes wel terug naar Nederland komen. Kost een beetje maar wel een puntenpakker voor een elftal. Dit heeft hij al meerdere seizoenen bewezen voor psv en gespeeldt in CL dus ook veel ervaring. Ik weet niet hoe veel Romero (Az) moet kosten, maar ik denk dat hij zeker de beste keeper is in Nederland en kan uitgroeien naar wereldklasse.
vorig seizoen heeft Vermeer ook veel punten gepakt voor Ajax.. Vermeer wisselvallig ? ja hij werd wisselvallig door veel gezeik bij Ajax vorig seizoen... ik vind Vermeer zonder druk en gezeik NU AL even goed als Steek.. laat staan met 5 jaar ervaring zoals Steek die gewoon niet meer groeit en 5 jaar stil is blijven staan...
nummer10
 nummer10 - vrijdag 09 oktober 2009 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 oktober 2009 - 10:23 schreef Harm de Graaf het volgende:
Romero?!?!?!? Romero ging er afgelopen zondag voor de zoveelste keer geblesseerd af omdat die pipo weer eens onbeholpen in kwam stormen. Ik vind hem echt gruwelijk onrustig en hij heeft alleen maar oog voor de bal en totaal niet voor de rest van zijn omgeving. Het is toch niet te filmen dat een keeper meerdere keren in een seizoen geblesseerd het veld moet verlaten omdat hij onbeholpen duels aangaat? Net als dat het niet te filmen was dat hij geblesseerd moest afhaken omdat hij een deur aan gort had geslagen... Dus nee, wat mij betreft geen Romero! Gomes is uiteraard wel een goeie optie, maar volgens mij staat hij bij Tottenham tegenwoordig ook wel redelijk te keepen, dus ik ga er vanuit dat hij daar ook niet voor een appel en een ei mag vertrekken.

Maar eigenlijk vind ik gewoon dat Steek mag blijven staan. Hij doet het dit seizoen fantastisch (getuige het geringe aantal tegendoelpunten), dus ik snap de timing van deze discussie wat dat betreft ook niet helemaal. ;-)
tegendoelpunten is mede te danken aan het mdidenveld en verdediging zodat steek niet zoveel in aktie hoeft te komen... daarbij kan nu al paar momenten opnoemen die Steek gewoon had moeten hebben (vooral met zoveel ervaring mogen zulke dingen niet gebeuren).. en dat zegt toch wel wat met maar zo weinig tegen doelpunten...
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - vrijdag 09 oktober 2009 - 10:38   quote  deeplink  
Maar ik heb Steek daarentegen ook al een paar ballen zien pakken die niet bepaald makkelijk waren! Ik denk eerlijk gezegd dat het geen reet uitmaakt of je Steek of Vermeer op de goal zet. Het zijn allebei prima keepers. Maar om de rust te bewaren en de marktwaarde van Steek op peil te houden lijkt het mij verstandiger om hem voorlopig te laten staan.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 09 oktober 2009 - 11:07   quote  deeplink  
[

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 oktober 2009 door Eindhovense Ajaxfan --
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 09 oktober 2009 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 oktober 2009 - 11:07 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
quote:
Op vrijdag 09 oktober 2009 - 10:23 schreef Harm de Graaf het volgende:
Romero?!?!?!? Romero ging er afgelopen zondag voor de zoveelste keer geblesseerd af omdat die pipo weer eens onbeholpen in kwam stormen. Ik vind hem echt gruwelijk onrustig en hij heeft alleen maar oog voor de bal en totaal niet voor de rest van zijn omgeving. Het is toch niet te filmen dat een keeper meerdere keren in een seizoen geblesseerd het veld moet verlaten omdat hij onbeholpen duels aangaat? Net als dat het niet te filmen was dat hij geblesseerd moest afhaken omdat hij een deur aan gort had geslagen... Dus nee, wat mij betreft geen Romero!
Ach waarschijnlijk zijn temprament met wat goede begeleiding... Chivu toen hij pas bij Ajax speelde ging om de maand met een rode kaart van het veld. Suarez had vorig jaar ook wekelijks een gele kaart te pakken. Beide spelers zijn nu wat ouder en wijzer en pakken nu niet meer zoveel kaarten. Romero moet gewoon beter begeleid worden, en dan ben ik er van overtuigdt dat hij net zo goed kan worden als Gomes.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 09 oktober 2009 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 oktober 2009 - 10:38 schreef Harm de Graaf het volgende:
Maar ik heb Steek daarentegen ook al een paar ballen zien pakken die niet bepaald makkelijk waren! Ik denk eerlijk gezegd dat het geen reet uitmaakt of je Steek of Vermeer op de goal zet. Het zijn allebei prima keepers. Maar om de rust te bewaren en de marktwaarde van Steek op peil te houden lijkt het mij verstandiger om hem voorlopig te laten staan.
klopt en heb je gelijk in .... en dat zou ik ook doen eerlijk gezegt.. volgend seizoen Steek naar het buitenland (hoop voor hem dat er een club komt) en dan Vermeer op doel en die laten groeien...
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - vrijdag 09 oktober 2009 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 oktober 2009 - 11:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt en heb je gelijk in .... en dat zou ik ook doen eerlijk gezegt.. volgend seizoen Steek naar het buitenland (hoop voor hem dat er een club komt) en dan Vermeer op doel en die laten groeien...
Dat zou voor Ajax inderdaad geen rampscenario zijn. Maar ik heb niet het gevoel dat er veel belangstelling voor Stekelenburg is. Het duurde bij Gomes ook ontzettend lang voordat hij uiteindelijk vertrok. Ieder seizoen dat Gomes PSV in z'n eentje kampioen had gemaakt werd er weer gezegd dat hij na dat seizoen vast wel zou vertrekken, maar het kwam er uiteindelijk nooit van. Dus ik zie het bij Stekelenburg ook nog niet zo snel gebeuren. Volgens mij hebben Nederlandse keepers ook niet echt een bijzonder goeie reputatie in het buitenland (afgezien van Van der Sar uiteraard).
remco k
 remco k - vrijdag 09 oktober 2009 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 oktober 2009 - 10:23 schreef Harm de Graaf het volgende:
Romero?!?!?!? Romero ging er afgelopen zondag voor de zoveelste keer geblesseerd af omdat die pipo weer eens onbeholpen in kwam stormen. Ik vind hem echt gruwelijk onrustig en hij heeft alleen maar oog voor de bal en totaal niet voor de rest van zijn omgeving. Het is toch niet te filmen dat een keeper meerdere keren in een seizoen geblesseerd het veld moet verlaten omdat hij onbeholpen duels aangaat? Net als dat het niet te filmen was dat hij geblesseerd moest afhaken omdat hij een deur aan gort had geslagen... Dus nee, wat mij betreft geen Romero! Gomes is uiteraard wel een goeie optie, maar volgens mij staat hij bij Tottenham tegenwoordig ook wel redelijk te keepen, dus ik ga er vanuit dat hij daar ook niet voor een appel en een ei mag vertrekken.

Maar eigenlijk vind ik gewoon dat Steek mag blijven staan. Hij doet het dit seizoen fantastisch (getuige het geringe aantal tegendoelpunten), dus ik snap de timing van deze discussie wat dat betreft ook niet helemaal. ;-)
Hij doet het helemaal niet zo goed hij staat zelfs heel erg laag met zijn gemiddeldes, hij pakt 3 van de 4 schoten op goal de rest is een doelpunt als je bijv gomes bekijkt in zijn psv periode toen pakte hij 7 van de 8 schoten op goal, dat is het dubbele.

De discussie is ook niet wie er nu moet staan, ik bedoel we moeten en met vermeer en met steek op goal wel kampioen kunnen worden, het gaat erom wat moeter op de goal staan als we naar de top van EU willen ik bedoel dan acht ik een steek niet goed genoeg, dat zul je ook weer gaan zien op het wk, hij pakt geen punten, hij houd je team niet in de race. Daarom ben ik benieuwd wie er dan op goal zou kunnen staan.

En voor de mensen die Krul niet heel vaak hebben zien keepen, ik zou maar wat vaker gaan kijken ongelooglijk wat is die jongen goed zeg en hij is nog heel erg jong, hij heeft totaal geen faalangst.
remco k
 remco k - vrijdag 09 oktober 2009 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 oktober 2009 - 10:38 schreef Harm de Graaf het volgende:
Maar ik heb Steek daarentegen ook al een paar ballen zien pakken die niet bepaald makkelijk waren! Ik denk eerlijk gezegd dat het geen reet uitmaakt of je Steek of Vermeer op de goal zet. Het zijn allebei prima keepers. Maar om de rust te bewaren en de marktwaarde van Steek op peil te houden lijkt het mij verstandiger om hem voorlopig te laten staan.
ik zeg niet dat steek nu van de goal af moet, maar ik heb iedrer minuut voetbal van ajax gezien dit en vorig seizoen maar als jij hem moeilijke ballen hebt zien pakken DIT SEIZOEN dan wil ik daar graag een linkje van hebben, want ik heb het niet gezien.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - vrijdag 09 oktober 2009 - 13:46   quote  deeplink  
Ik heb dit en vorig seizoen ook iedere minuut voetbal van Ajax gezien, maar het gaat me te ver om een mede ajacied met beeldmateriaal (mocht dat al voorhanden zijn) ervan te moeten overtuigen dat onze keeper toch echt wel ballen kan vangen. Het probleem met keepers is, dat ze niet worden beloond voor goeie reddingen, maar dat ze worden afgerekend op goals. En als ik naar het aantal tegengoals kijk, dan kan ik op dit moment niet anders concluderen dan dat Maarten het prima doet. Hij is natuurlijk ook niet voor niks eerste keeper in Oranje. Of Martin en Bert zijn allebei koekebakkers (die optie laat ik speciaal voor jou nog even open)... Ik zou zeggen: bel Martin op en vertel hem hoe je er over denkt.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 09 oktober 2009 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 oktober 2009 - 13:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij doet het helemaal niet zo goed hij staat zelfs heel erg laag met zijn gemiddeldes, hij pakt 3 van de 4 schoten op goal de rest is een doelpunt als je bijv gomes bekijkt in zijn psv periode toen pakte hij 7 van de 8 schoten op goal, dat is het dubbele.

De discussie is ook niet wie er nu moet staan, ik bedoel we moeten en met vermeer en met steek op goal wel kampioen kunnen worden, het gaat erom wat moeter op de goal staan als we naar de top van EU willen ik bedoel dan acht ik een steek niet goed genoeg, dat zul je ook weer gaan zien op het wk, hij pakt geen punten, hij houd je team niet in de race. Daarom ben ik benieuwd wie er dan op goal zou kunnen staan.

En voor de mensen die Krul niet heel vaak hebben zien keepen, ik zou maar wat vaker gaan kijken ongelooglijk wat is die jongen goed zeg en hij is nog heel erg jong, hij heeft totaal geen faalangst.
Ik heb gehoord dat PSV en Feijenoord( Niet dat ze hem kunnen betalen xD) en Juventus en miss nog wel een paar andere clubs voor hem in de rij staan.. dus als we hem willen halen, moeten we snel zijn in de winterstop!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 oktober 2009 door Hasjkoph --
alibabba
 alibabba - vrijdag 09 oktober 2009 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 oktober 2009 - 10:00 schreef Harm de Graaf het volgende:
Ik heb het idee dat Vermeer gruwelijk goed keept op het moment dat de druk er niet vol op staat. Vermeer heeft vorig seizoen ook zijn beste periode gehad op het moment dat hij Stekelenburg verving. Vanaf het moment dat Vermeer tot eerste keeper was gebombardeerd ging hij steeds slechter keepen.

Maar wat nummer10 ook zegt, dat kan ook te maken hebben gehad met alle commotie rondom de keepers. Bovendien draaide het hele team op dat moment niet heel lekker natuurlijk (en met name ook de verdediging)...
100% mee eens!!! Vermeer is in potentie een hele goeie, je moet gewoon het vertrouwen in hem uitspreken en hem een echte kans geven...Hij maakte afgelopen seizoen foutjes, maar dat is heel normaal, het was zijn 1e seizoen........................................

Stekelenburg maakt na 8 jaar nog dezelfde fouten, die nooit punten pakt voor AJAX.........
Vermeer pakt op den duur zeer veel punten voor AJAX.........100%
yngwie
 yngwie - vrijdag 09 oktober 2009 - 21:33   quote  deeplink  
Toch wel knap van deze forums, dat er van geen probleem een probleem wordt gemaakt.
Nu is Stekelenburg weer aan de beurt. Een goede keeper die echt wel punten pakt voor Ajax. Zie bijvoorbeeld tegen Anderlecht. Het lijkt me toch belangrijker om de rust te bewaren rond ons cluppie. We krijgen de komende weken een heel druk en zwaar programma. Steun ze hierin i.p.v spijkers op laag water te zoeken.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zaterdag 10 oktober 2009 - 01:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 oktober 2009 - 21:33 schreef yngwie het volgende:
Toch wel knap van deze forums, dat er van geen probleem een probleem wordt gemaakt.
Nu is Stekelenburg weer aan de beurt. Een goede keeper die echt wel punten pakt voor Ajax. Zie bijvoorbeeld tegen Anderlecht. Het lijkt me toch belangrijker om de rust te bewaren rond ons cluppie. We krijgen de komende weken een heel druk en zwaar programma. Steun ze hierin i.p.v spijkers op laag water te zoeken.
Couldn't agree more! We houden voor het eerst sinds tijden wedstrijden op rij de nul en toch moet Stekelenburg het ineens weer ontgelden. Vreemd!
alibabba
 alibabba - zaterdag 10 oktober 2009 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 oktober 2009 - 13:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij doet het helemaal niet zo goed hij staat zelfs heel erg laag met zijn gemiddeldes, hij pakt 3 van de 4 schoten op goal de rest is een doelpunt als je bijv gomes bekijkt in zijn psv periode toen pakte hij 7 van de 8 schoten op goal, dat is het dubbele.

Dit begrijp ik niet helemaal....3 van de 4 schoten betekent dus ook 6 van de 8 schoten, gomes 7 van de 8 schoten, zit dan niet veel verschil in, jij zegt het dubbele. Misschien heb je het verkeerd geformuleerd of ligt het aan mij?

Ik ben het overigens helemaal met je eens omtrent je mening over stekelenburg.
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - zaterdag 10 oktober 2009 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 oktober 2009 - 13:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij doet het helemaal niet zo goed hij staat zelfs heel erg laag met zijn gemiddeldes, hij pakt 3 van de 4 schoten op goal de rest is een doelpunt als je bijv gomes bekijkt in zijn psv periode toen pakte hij 7 van de 8 schoten op goal, dat is het dubbele.

De discussie is ook niet wie er nu moet staan, ik bedoel we moeten en met vermeer en met steek op goal wel kampioen kunnen worden, het gaat erom wat moeter op de goal staan als we naar de top van EU willen ik bedoel dan acht ik een steek niet goed genoeg, dat zul je ook weer gaan zien op het wk, hij pakt geen punten, hij houd je team niet in de race. Daarom ben ik benieuwd wie er dan op goal zou kunnen staan.

En voor de mensen die Krul niet heel vaak hebben zien keepen, ik zou maar wat vaker gaan kijken ongelooglijk wat is die jongen goed zeg en hij is nog heel erg jong, hij heeft totaal geen faalangst.
hoi,

nu weet ik rekenkundig niet zo heel veel maar als de een pakt 3 van de 4 en de ander 7 van de 8, dan pakt die een dus verhoudingsgewijs 6 van de 8 en dat is er maar 1 minder dan de ander...en dat is dan weer niet het dubbele...sorry...
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zaterdag 10 oktober 2009 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 - 17:20 schreef Patrick Buisman het volgende:

[..]

hoi,

nu weet ik rekenkundig niet zo heel veel maar als de een pakt 3 van de 4 en de ander 7 van de 8, dan pakt die een dus verhoudingsgewijs 6 van de 8 en dat is er maar 1 minder dan de ander...en dat is dan weer niet het dubbele...sorry...
Wat is het nut dat je alibabba na zit te papegaaien Patrick?
remco k
 remco k - zaterdag 10 oktober 2009 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 oktober 2009 - 13:46 schreef Harm de Graaf het volgende:
Ik heb dit en vorig seizoen ook iedere minuut voetbal van Ajax gezien, maar het gaat me te ver om een mede ajacied met beeldmateriaal (mocht dat al voorhanden zijn) ervan te moeten overtuigen dat onze keeper toch echt wel ballen kan vangen. Het probleem met keepers is, dat ze niet worden beloond voor goeie reddingen, maar dat ze worden afgerekend op goals. En als ik naar het aantal tegengoals kijk, dan kan ik op dit moment niet anders concluderen dan dat Maarten het prima doet. Hij is natuurlijk ook niet voor niks eerste keeper in Oranje. Of Martin en Bert zijn allebei koekebakkers (die optie laat ik speciaal voor jou nog even open)... Ik zou zeggen: bel Martin op en vertel hem hoe je er over denkt.
Je laatste opmerking is wel heel erg inteligent hoor, applaus daarvoor.

Het is gewoon een feit dat Stekelenburg vrijwel nooit punten pakt voor het team, je kunt het aan z'n gemiddelde zien. Als een team geen tot weinig tegengoals krijgt betekent dat niet dat de keeper heel goed is of wel, kan het niet heel misschien zo zijn dat er gewoon redelijk goed verdedigd word en dat er maar weinig op goal wordt geschoten???

Kijk de pot tegen psv maar eens na 8 schoten op goal en 4 tegengoals, ongelooflijk wat is deze jongen goed zeg.

Het gaat goed met hem zolang er niet op goal word geschoten, en hij pakt de ballen kort om hem heen ook wel, hij heeft een goede uitstraling, maar het is heel simpel hij pakt geen punten en is daarom niet geschikt bij een europees top team, hij doet het leuk voor de eredivisie..

En waarom denk je dat de vraag bij het nederlands elftal zo groot is naar v/d Sar. Zelfs v Marwijk heeft openlijk aangegeven dat hij liever Sar op de goal heeft. En het feit dat hij er nog staat heeft aleen maar te maken met het feit dat bij Vorm en Velthuizen wat minder ervaring hebben, maar als het zo door gaat dat speelt hij echt geen WK als eerste keeper denk ik, maar dat zullen we zien.
yngwie
 yngwie - zaterdag 10 oktober 2009 - 22:29   quote  deeplink  
Net als je Cruyff niet kan vergelijken met andere spelers, kan je v,d Sar ook niet vergelijken met Stekelenburg. Dat is niet fair ten opzichte van hem. Het probleem bij Ajax de laatste jaren is dat er steeds andere verdedigers voor hem staan. Er zijn dan ook geen automatisme tussen hem en zijn verdedigers. Trouwens in de gouden jaren van Ajax(jaren 70) wie stond er toen op doel?
remco k
 remco k - zaterdag 10 oktober 2009 - 23:16   quote  deeplink  
SCHRIJVERS!!!!!! zoals iedere ajacied dat behoort te weten, een van de meest betrouwbare keepers ooit bij ajax en dat voor 9 seizoenen.

En als je keuzes hebt moet je nu eenmaal vergelijken, steek is gewoon niet goed genoeg als sluitpost bij een team wat meedoet om prijzen in europa of bij een landenteam dat een wk of ek wil winnen.
yngwie
 yngwie - zaterdag 10 oktober 2009 - 23:36   quote  deeplink  
Jammer, het was Heinz Stuy. Maar maakt niet uit hoor. Stuy was van dat team in de jaren 70 de zwakste schakel. Hij heeft wel eens verteld dat hij iedere wedstrijd de palen kuste in de hoop dat deze hem goed gezint waren. Toch hebben ze leuke prijsjes gewonnen in die tijd.
freakie
 freakie - zaterdag 10 oktober 2009 - 23:53   quote  deeplink  
Steek heeft niet veel egte hele goede reddingen gedaan maar ook helemaal geen grote blunders gemaakt.. vermeer doet wel meer uitstekende redlingen maar daarin tegen heeft hij ook egt belagelijke acties soms.. steek gaat gewoon wk keepen want de andere keepers zijn egt niet beter dan steek.. natuurlijk steek komt te kort maar een keeper aantrekken vindt ik niet egt heel handig.. we moeten niet alles willen kopen.. keepers kun je bij je eigen jeugd vandaan halen en vind de keepers die ajax heeft niet slecht maar of te onzeker(vermeer?) of ze groeien teweinig(steek?)
alibabba
 alibabba - zondag 11 oktober 2009 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 - 23:36 schreef yngwie het volgende:
Jammer, het was Heinz Stuy. Maar maakt niet uit hoor. Stuy was van dat team in de jaren 70 de zwakste schakel. Hij heeft wel eens verteld dat hij iedere wedstrijd de palen kuste in de hoop dat deze hem goed gezint waren. Toch hebben ze leuke prijsjes gewonnen in die tijd.
Vanaf 1970 stond Heinz Stuy op doel bij AJAX, vanaf 1974 stond Piet Schrijvers, alias de beer van de meer, tussen de palen. 9 seizoenen heeft Piet op doel gestaan bij ons aller AJAX!
remco k
 remco k - zondag 11 oktober 2009 - 12:36   quote  deeplink  
dus in de jaren 70 stond Schrijvers 6 seizoenen op goal dus meer dan Stuy jammer yngwie:)
remco k
 remco k - zondag 11 oktober 2009 - 12:41   quote  deeplink  
en zo slecht stond hij niet bekend hoor, hij deed geen hele gekke dingen, maar als je na ruim 30 jaar met 1082 minuten zonder tegen goal nog steeds individueel recordhouder bent en europacup 1 finales achter elkaar de nul houd, nou dan doe je het niet zo heel slecht hoor.

En als jij Stekelenburg met hem wil vergelijken dan moet je even stoppen met dromen, want steek mag z'n schoenen nog niet poetsen...
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zondag 11 oktober 2009 - 12:52   quote  deeplink  
De discussie gaat inmiddels helemaal nergens meer over. Het enige waar ik vreemd van opkijk is, dat Stekelenburg er van langs krijgt op een moment dat iedereen zegt dat het bij Ajax eindelijk, sinds tijden, verdedigend weer goed in elkaar steekt. Dus waarom zou je in godsnaam OP DIT MOMENT Stekelenburg moeten vervangen? Natuurlijk is hij niet net zo goed als Van der Sar, maar dat is geen enkele keeper ter wereld. Dus als Van der Sar de maatstaf is, dan zal geen enkele keeper voldoen en wordt deze discussie daarmee nog zinlozer dan hij al was...
alibabba
 alibabba - zondag 11 oktober 2009 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 - 12:52 schreef Harm de Graaf het volgende:
De discussie gaat inmiddels helemaal nergens meer over. Het enige waar ik vreemd van opkijk is, dat Stekelenburg er van langs krijgt op een moment dat iedereen zegt dat het bij Ajax eindelijk, sinds tijden, verdedigend weer goed in elkaar steekt. Dus waarom zou je in godsnaam OP DIT MOMENT Stekelenburg moeten vervangen? Natuurlijk is hij niet net zo goed als Van der Sar, maar dat is geen enkele keeper ter wereld. Dus als Van der Sar de maatstaf is, dan zal geen enkele keeper voldoen en wordt deze discussie daarmee nog zinlozer dan hij al was...
Je zegt dat iedereen zegt dat het verdedigend goed in mekaar steekt, laten we daar op hopen, maar ik roep het niet, want ik heb daar ernstige twijfels over.

Laten we zoals jij wilt, stekelenburg laten staan, maar begin niet te zeuren als ie weer opzichtig in de fout gaat en voor ajax wederom geen punten pakt................
remco k
 remco k - zondag 11 oktober 2009 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 - 12:52 schreef Harm de Graaf het volgende:
De discussie gaat inmiddels helemaal nergens meer over. Het enige waar ik vreemd van opkijk is, dat Stekelenburg er van langs krijgt op een moment dat iedereen zegt dat het bij Ajax eindelijk, sinds tijden, verdedigend weer goed in elkaar steekt. Dus waarom zou je in godsnaam OP DIT MOMENT Stekelenburg moeten vervangen? Natuurlijk is hij niet net zo goed als Van der Sar, maar dat is geen enkele keeper ter wereld. Dus als Van der Sar de maatstaf is, dan zal geen enkele keeper voldoen en wordt deze discussie daarmee nog zinlozer dan hij al was...
je moet echt eens een keer beter leren lezen, er staat helemaal nergens dat hij nu moet vervangen worden, het gaat erom dat hij wel of niet goed genoeg is voor een team dat weer mee moet gaan doen met de top van europa, en wie het dan wel zou moeten zijn.

EN ALS JE HET EEN ONZINNIG TOPIC VIND, ROT DAN LEKKER EEN EIND OP WIL JE!!!!!!
yngwie
 yngwie - zondag 11 oktober 2009 - 15:07   quote  deeplink  
klopt Harm, dit zijn ook zinloze discussies. Ik heb alleen Heinz Stuy even als voorbeeld willen stellen. Hij had geweldige verdedigers voor zich. Het was een goede keeper,maar haalde ook wel eens rare fratsen uit. Dat team stond in die jaren als een huis, zodat de druk op doel veel minder was. Plus ze hadden veel meer scorend vermogen. Het Ajax van nu ligt veel vaker onder druk, omdat het scoren veel moeizamer gaat. Je gaat het het je op die manier veel moeilijker maken en ligt de druk veel meer op verdediging en keeper. Ik durf wel te beweren dat Stekelenburg veel allrounder is dan Stuy. Je moet niet alleen naar de prijzen kijken die zijn behaald. Schrijvers was ook een hele goede keeper. Wat voor Europese prijzen heeft hij behaald. Geef Stekelenburg de kans en het wordt een hele betrouwbare keeper.
remco k
 remco k - zondag 11 oktober 2009 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 - 13:41 schreef alibabba het volgende:

[..]

Je zegt dat iedereen zegt dat het verdedigend goed in mekaar steekt, laten we daar op hopen, maar ik roep het niet, want ik heb daar ernstige twijfels over.

Laten we zoals jij wilt, stekelenburg laten staan, maar begin niet te zeuren als ie weer opzichtig in de fout gaat en voor ajax wederom geen punten pakt................
zo, ik ben het eindelijk een keer met je eens, hij pakt nooit punten voor dit team
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zondag 11 oktober 2009 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 - 15:07 schreef remco k het volgende:

[..]

je moet echt eens een keer beter leren lezen, er staat helemaal nergens dat hij nu moet vervangen worden, het gaat erom dat hij wel of niet goed genoeg is voor een team dat weer mee moet gaan doen met de top van europa, en wie het dan wel zou moeten zijn.

EN ALS JE HET EEN ONZINNIG TOPIC VIND, ROT DAN LEKKER EEN EIND OP WIL JE!!!!!!
Heb jij aandelen Vermeer of zo? Je lijkt het je allemaal behoorlijk persoonlijk aan te trekken... :-D
alibabba
 alibabba - zondag 11 oktober 2009 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 - 15:07 schreef yngwie het volgende:
klopt Harm, dit zijn ook zinloze discussies. Ik heb alleen Heinz Stuy even als voorbeeld willen stellen. Hij had geweldige verdedigers voor zich. Het was een goede keeper,maar haalde ook wel eens rare fratsen uit. Dat team stond in die jaren als een huis, zodat de druk op doel veel minder was. Plus ze hadden veel meer scorend vermogen. Het Ajax van nu ligt veel vaker onder druk, omdat het scoren veel moeizamer gaat. Je gaat het het je op die manier veel moeilijker maken en ligt de druk veel meer op verdediging en keeper. Ik durf wel te beweren dat Stekelenburg veel allrounder is dan Stuy. Je moet niet alleen naar de prijzen kijken die zijn behaald. Schrijvers was ook een hele goede keeper. Wat voor Europese prijzen heeft hij behaald. Geef Stekelenburg de kans en het wordt een hele betrouwbare keeper.
Het scoren gaat veel moeizamer????????? Word wakker aub en als je overtuigd bent van stekelenburg, kijk dan psv-ajax nog eens terug!
nummer10
 nummer10 - zondag 11 oktober 2009 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 - 23:53 schreef freakie het volgende:
Steek heeft niet veel egte hele goede reddingen gedaan maar ook helemaal geen grote blunders gemaakt.. vermeer doet wel meer uitstekende redlingen maar daarin tegen heeft hij ook egt belagelijke acties soms.. steek gaat gewoon wk keepen want de andere keepers zijn egt niet beter dan steek.. natuurlijk steek komt te kort maar een keeper aantrekken vindt ik niet egt heel handig.. we moeten niet alles willen kopen.. keepers kun je bij je eigen jeugd vandaan halen en vind de keepers die ajax heeft niet slecht maar of te onzeker(vermeer?) of ze groeien teweinig(steek?)
Steek geen blunders gemaakt ? wedstrijd PSV vergeten ?
yngwie
 yngwie - zondag 11 oktober 2009 - 20:50   quote  deeplink  
Bijvoorbeeld tegen Sparta 40 kansen 0 doelpunten. Dat doelpunt van PSV had verkomen kunnen worden door een mannetje bij de tweede paal neer te zetten. Maar als een keeper een fout maakt is het vaak een doelpunt en wordt het gelijk een blunder genoemt. Mist een spits een grote kans, hoe noemen we dat dan:)
remco k
 remco k - zondag 11 oktober 2009 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 - 18:38 schreef Harm de Graaf het volgende:

[..]

Heb jij aandelen Vermeer of zo? Je lijkt het je allemaal behoorlijk persoonlijk aan te trekken... :-D
waar staat dat ik fan ben van vermeer dan???? helemaal nergens, en ik vind ook niet dat hij moet gaan spelen, ik zeg alleen dat ik steek niet goed genoeg vind voor een topclub en dat moet ajax weer worden toch, of vind je het wel best zo als het nu gaat???
remco k
 remco k - zondag 11 oktober 2009 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 - 20:50 schreef yngwie het volgende:
Bijvoorbeeld tegen Sparta 40 kansen 0 doelpunten. Dat doelpunt van PSV had verkomen kunnen worden door een mannetje bij de tweede paal neer te zetten. Maar als een keeper een fout maakt is het vaak een doelpunt en wordt het gelijk een blunder genoemt. Mist een spits een grote kans, hoe noemen we dat dan:)
weinig scorend vermogen?????? veruit de meeste goals van de eredivisie, of telt dat niet!!
remco k
 remco k - zondag 11 oktober 2009 - 22:07   quote  deeplink  
als een spits een grote kans mist dan is dat ook een grote blunder..
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zondag 11 oktober 2009 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 - 22:05 schreef remco k het volgende:

[..]

waar staat dat ik fan ben van vermeer dan???? helemaal nergens, en ik vind ook niet dat hij moet gaan spelen, ik zeg alleen dat ik steek niet goed genoeg vind voor een topclub en dat moet ajax weer worden toch, of vind je het wel best zo als het nu gaat???
Ik heb ook liever Cech, Reina, Buffon of Casillas op de goal staan. Maar zo heb ik ook liever Messi dan Cvitanich. Ik vind echter dat je realistisch moet zijn en moet concluderen dat we beschikken over een keeper die prima past bij het plaatje van het Ajax van dit moment. Die keepers die ik net noemde steken er wat mij betreft internationaal bovenuit en zijn voor een club als Ajax natuurlijk onhaalbaar, maar daaronder zit een hele rits keepers die elkaar weinig ontlopen en daar is Stekelenburg er eentje van (maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening). En dan zeg ik op mijn beurt: dan kun je wel een vervanger halen, maar je wordt er niet significant beter van. Steek wat mij betreft dan liever je centen in een vervanger voor Rommedahl/ Kennedy, of wellicht nog een extra centrale verdediger.
yngwie
 yngwie - zondag 11 oktober 2009 - 22:19   quote  deeplink  
dus dan moet hij ook gelijk vervangen worden?
yngwie
 yngwie - zondag 11 oktober 2009 - 22:27   quote  deeplink  
ik heb het dus over de spits die een kans mist. dat wordt minder zwaar aangerekend dan een fout van een keeper.
nummer10
 nummer10 - maandag 12 oktober 2009 - 09:16   quote  deeplink  
een mannetje bij de 2de paal met een vrijetrap vanaf 30 meter waar Steek gewoon verkeerd op gesteld staat.... ? hij heeft verdorie 8 jaar ervaring en nog altijd de zelfde blunders...
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - maandag 12 oktober 2009 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 - 17:23 schreef Harm de Graaf het volgende:

[..]

Wat is het nut dat je alibabba na zit te papegaaien Patrick?
ach.....zat te denken dat het wellicht wel duidelijk werd als het dubbel werd gezegd....lorre
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - maandag 12 oktober 2009 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 - 22:17 schreef Harm de Graaf het volgende:

[..]

Ik heb ook liever Cech, Reina, Buffon of Casillas op de goal staan. Maar zo heb ik ook liever Messi dan Cvitanich. Ik vind echter dat je realistisch moet zijn en moet concluderen dat we beschikken over een keeper die prima past bij het plaatje van het Ajax van dit moment. Die keepers die ik net noemde steken er wat mij betreft internationaal bovenuit en zijn voor een club als Ajax natuurlijk onhaalbaar, maar daaronder zit een hele rits keepers die elkaar weinig ontlopen en daar is Stekelenburg er eentje van (maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening). En dan zeg ik op mijn beurt: dan kun je wel een vervanger halen, maar je wordt er niet significant beter van. Steek wat mij betreft dan liever je centen in een vervanger voor Rommedahl/ Kennedy, of wellicht nog een extra centrale verdediger.
volgens mij was PSV in de tijd van Gomes significant beter dan de tijd zonder Gomes....lijkt me dus wel degelijk dat een team met of zonder uitstekende keeper beter presteert...lijkt me dus een heel goed idee om Maarten te vervangen voor een keeper die wel een keertje in staat is punten voor het team te pakken ipv simpelweg zijn spelletje meespeelt...(en ja ik weet het er zijn een paar zeer zeldzame uitzonderingen te noemen waarin ie idd punten heeft gepakt...)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Een Keeper.









0.0112709