BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Utrecht / topic: Eredivisie Power Ranking. Twente kammpioen

Headliner: FC Utrecht Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 09 oktober 2009 - 13:44   quote  deeplink  
Een paar keer per jaar publiceer ik de SEEEPR, een powerranking van de Eredivisieclubs die met een knipoog probeert de kracht van de profclubs op Nederlands hoogste niveau in te schatten.

Het leek me leuk om dit in afleveringen te doen om de spanning op te voeren daarbij verwijzend naar een ander forum waar veel van mijn stukjes staan. Sportdwaas begrijpt wel dat er uitgezonderd de vaklui niemand zit te wachten op weer een lijstje. Maar toch. De moderatoren van dit forum vinden een verwijzing naar een ander forum blijkbaar niet helemaal in orde (is te verdedigen) en daarom zal ik nu de serie hier maar publiceren.

Sportdwaas maakt deze ranking voor zijn plezier en eigen kennisvergroting en vindt het leuk zijn gedachten met anderen te delen. Als je favoriete club op een plaats staat lager dan verwacht wordt dan niet boos want dit is een persoonlijke (maar wel deskundige) lijst. Voetbaldwaas staat dicht bij de voetbalgoden maar hun wegen zijn vaak duister en ondoorgrondelijk.

Tijd voor de kampioen en de eervolle vermeldingen

nr. 1. FC Twente uit Enschede. De reden dat FC Twente het kampioenschap gaat overnemen van AZ is dat ze een brede selectie hebben met een aantal bovengemiddelde spelers. Peter Wisgerhof en Douglas zijn keien in de verdediging met Ronnie Stam en Kuipers als goede backs. Met Boschker is er een goede keeper. Op het middenveld is er de rustige Brama die veel werk verzet voor of Perez of Janssen. Tiote is bijvoorbeeld beter dan Enoh en in de spits is er Nkufo. Met de Jong hebben ze voor Blaisse een goede vervanger en Stoch en Ruiz zijn capabele vleugelspitsen. Perez is erg ambitieus en zal erop gebrand zijn het ongelijk van alles en iedereen te bewijzen. Met McLaren en van Wonderen is de coaching in zeer goede handen.

nr. 2 Feyenoord uit Rotterdam. Mario Been weet wekelijks een uitgerust en gretig team in het veld te brengen. De selectie is breed, fit en kwalitatief zeer sterk van basiself tot tribune. Vanuit de jeugd komt veel talent door en als echte supporter van de club wil Mario elke wedstrijd winnen. Van een nederlaag raakt het team niet meer van slag en de verdediging is ondanks het wegvallen van Fernandez een klasse beter dan vorig jaar.

nr. 3. PSV uit Eindhoven. Koevermans en Isaksson zijn tot nu toe de reddende engelen geweest voor Rutten. Affelay speelt nog steeds niet constant genoeg verdienen en Engelaar, Ooijer, Simons en Lazovic zijn over hun top of missen de finesse om het team op sleeptouw te nemen.

nr. 4. Ajax uit Amsterdam. Als spelers uit de Ajax jeugd openlijk beginnen te verklaren dat ze het transferbeleid niet begrijpen en twijfelen aan een serieuze kans bij de enige hoofdstedelijke profclub is het duidelijk dat het wanbeleid nu ook de moraal bij de club begint te ondermijnen. Jol heeft wat spelers van bevriende makelaars laten contracteren en lijkt het belangrijker te vinden dat papëgaai Petrovic naar de club komt dan wekelijks een dominerend elftal op te stellen. Ben benieuwd wanneer Jol voor pannekoek uitgemaakt gaat worden.

nr. 5. AZ Nu de steeds meer slissende D.S. te W. een akkoord heeft bereikt met een deel van zijn afgeknepen klanten lijkt een faillissement van DSB afgewend. Het lijkt ontontkoombaar dat AZ de komende tijd minder toegestopt krijgt van suikeroompje. Voor een vijfde plek is er voldoende talent en eerzucht bij DSB1. Of het post DSB tijdperk net zo erg gaat worden als het post Wastora gebeuren valt te bezien maar is niet uitgesloten. De

Onderliggende partijen:
nr.6. FC Groningen. Van de financiele handel en wandel van Nijland begrijp ik niets en ik hoop dat Groningen er ook beter van wordt. Jans is elk jaar weer een staat geweest het verlies van goede spelers op te vangen. Het viel dit jaar niet mee maar de weg omhoog is ingeslagen na een goede bekeroverwinning bij nr. 7 Utrecht.
nr 7. FC Utrecht. Ik heb geen idee wat voor medicijnen Lensky er bovenop hebben geholpen en hoop voor Utrecht dat zijn verbeterde contract er niet voor zorgt dat ie teveel thee gaat drinken. Utrecht is goed maar zal op termijn toch een terugslag gaan krijgen. Van Wolfswinkel ontwikkelt zich goed maar is nog niet echt een scoringsmachine.
nr. 8 Vitesse
Bij Feyenoord zijn de kroegtijgers nu met pensioen of op de bank tercht gekomen. Teruggekeerd bij zijn Alma Mater kan Nicky Hofs vanuit elke kroeg naar het Gelredome kruipen en met het juiste promillage kan de Arnhemse Maradonna Vites naar grote hoogte leiden. Maar omdat een Baco ook wel eens verkeerd valt mist Vites de playoffs op een haar of geeft de 8e plek daar wel recht op. Ik weet het effe niet meer
nr. 9 Heerenveen
Als je halfjaarlijks de meest scorende speler verkoopt moet je niet gek staan te kijken als de doelpunten opeens uitblijven. Het ontslag van Sollied blijft sportief gezien onbegrijpelijk. Ik vind Jan de Jonge sympathiek en een goede coach. Of hij er na de winterstop nog is weet ik niet maar Europees voetbal halen wordt moeilijk.
nr. 10 Heracles
Met het kunstgras heeft Heracles groot voordeel en uit gaan ze steeds meer punten pakken. GJ Verbeek maakt er een conditioneel goede vechtmachine van die ruim voor mei kan freewheelen in de competitie. Voorlopig hoor je niemand meer over het lullig verpakte vertrek van de brave Heerkes.
nr. 11 Roda JC
Een mooie opsteker voor het voormalige Limburgse powerhouse dat gelijke spel tegen Ajax. Martin van Geel doet het goed in zijn natuurlijke habitat en Nol zal wel weer een paar interessante exoten en Belgen richting Nieuwste Kaalheide halen. Het linkerrijtje is misschien haalbaar maar dan moet Hadouir het wekelijks op zijn heupen hebben en meer doelpunten dan kaarten scoren. Wat zit er toch in dat Marokkaanse eten?
nr. 12 ADO Den Haag
Het is moeilijk de twaalfde positie maar aangezien ik vermoed dat er in Limburg door de fin. crisis net als in Brabant veel eige jonguns op kunnen klimmen naar het 1e denk ik dat ADO hier de meeste nadelige invloeden van zal ondervinden.
ADO dus op 12. OK Milic is beter dan Pantelic maar Atteveld is niet in staat te kiezen voor een vaste elf. En dat zie je terug. R. vandenBergh op de bank houden is nooit slim.
nr. 13 Willem II
In het industriele hart van Nederland dat Brabant is slaat een crisis hard toe. De Braboprofclubs hebben het allemaal moeilijk en dat biedt op termijn weer kansen voor echte schoffies uit de voormalige generaliteitslanden. Willem II heeft met Boutahar en Demouge 2 geduchte wapens in huis. Aerts is een goede keeper maar naar het lijkt met slechte connecties.
nr. 14 NAC
Heb je NEC dan denk je al gauw aan NAC. Die gasten uit Breda waren goed begonnen maar na het cafe-voetbal dat begon tegen Villareal zijn die gasten van Maaskant ver terug gevallen. Rob Maaskant, het werkt altijd 1 jaar zijn methode. Zal Fons Groenendijk of Ruud Brood wel opvolgen als hun houdbaarheidsdatum verstreken is. Amoah legt er geen meer in, en Penders lijkt rijp voor een trainerscursus
nr. 15 NEC
Als ik vijftien was zou ik beginnen aan mijn theorie voor een brommertje. In de SEEEPR is de 15e plek verrassend voor NEC.
Het rommelt bij de Nijmegenaren en Lodeweges is niet de man die de boel bij elkaar kan houden. En Vlemminx komt toch ook in aanmerking voor het overgewicht elftal. Hij kan wel ver ingooien maar omhoog komen om te koppen wordt lastig. Babos laat weer regelmatig lage schoten schieten dus het wordt een lastig jaar voor NEC.
nr. 16 VVV
VVV. Na een mooie start gaan de Noord-Limburgers langzaam maar zeker afglijden. Waar de vrije trappen van Honda komen weten de scouts nu wel. Plek nummer zestien en dan kunnen ze in de nacompetitie of playoffs allicht Cambuur de toegang tot het hoogste podium ontzeggen
nr. 17 RKC
Er Ka Cee, het is niet makkelijk in de keukenbranche maar met voldoende talent in de aanval en verder ook een redelijk elftal gaan de Waalwijkers punten pakken tot aan de winterstop. Boerrigter verkast in de winter, net als Benson. Gelukkig blijft, voor de rokers onder ons, Hedges wel!
nr. 18 Sparta
Genoeg talent maar geen afmakers voorin.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl
http://www.phpbbcity.com/rbmb/viewforum.php?f=20 (eerdere beschouwingen netjes op een rijtje)
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Utrecht Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Utrecht / topic: Eredivisie Power Ranking. Twente kammpioen









0.0100500