BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: V.D.Boog en poen!!!!!!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
alibabba
 alibabba - zaterdag 17 oktober 2009 - 13:14   quote  deeplink  
Vandaag is in de telegraaf te lezen dat als er een goed bod komt voor Suarez, hij in de winterstop mag vertrekken. Het is toch werkelijk niet te geloven. Wederom word duidelijk dat AJAX meer aan het financiele denkt dan aan het sportieve belang van mijn club. Misselijkmakend noem ik dat.

Je moet er toch niet aan denken als onze beste speler word verkocht. Hebben die klootzakken dan helemaal niks met de supporters op? Ik wil zo snel mogelijk een titel, maar als steeds halverwege het seizoen de beste spelers verkocht worden kan dat nog heel lang duren. Er zijn de laatste jaren meer toppers tussentijds vertrokken met als resultaat meer centen op die rekening, maar op het sportieve vlak worden wij steeds teleurgesteld. Wanneer houd dit eens op?

Laat die V.D.Boog en zijn vriendjes heel snel opkrassen en laat ze vertrekken naar Alkmaar, zodat we in de toekomst nooit niks meer te duchten hebben van onze kaasboeren...........
ajax
 ajax - zaterdag 17 oktober 2009 - 13:24   quote  deeplink  
Zou me benieuwen als Jol voet bij stuk houdt en hem dit seizoen niet laat vertrekken..komende zomer wordt het heel moeilijk om hem te behouden..
voetballer55
 voetballer55 - zaterdag 17 oktober 2009 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 - 13:14 schreef alibabba het volgende:
Vandaag is in de telegraaf te lezen dat als er een goed bod komt voor Suarez, hij in de winterstop mag vertrekken. Het is toch werkelijk niet te geloven. Wederom word duidelijk dat AJAX meer aan het financiele denkt dan aan het sportieve belang van mijn club. Misselijkmakend noem ik dat.

Je moet er toch niet aan denken als onze beste speler word verkocht. Hebben die klootzakken dan helemaal niks met de supporters op? Ik wil zo snel mogelijk een titel, maar als steeds halverwege het seizoen de beste spelers verkocht worden kan dat nog heel lang duren. Er zijn de laatste jaren meer toppers tussentijds vertrokken met als resultaat meer centen op die rekening, maar op het sportieve vlak worden wij steeds teleurgesteld. Wanneer houd dit eens op?

Laat die V.D.Boog en zijn vriendjes heel snel opkrassen en laat ze vertrekken naar Alkmaar, zodat we in de toekomst nooit niks meer te duchten hebben van onze kaasboeren...........
een paar weken terug las ik nog op deze forum dat van de boog het goed deed, nu is het niets meer!! Ik denk dat die man alleen bezig is met het gezond houden van ajax. Wil dit veranderen zal er heel veel in het profvoetbal in europa moeten veranderen.
PSVMocro
 PSVMocro - zaterdag 17 oktober 2009 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 - 14:09 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

een paar weken terug las ik nog op deze forum dat van de boog het goed deed, nu is het niets meer!! Ik denk dat die man alleen bezig is met het gezond houden van ajax. Wil dit veranderen zal er heel veel in het profvoetbal in europa moeten veranderen.
Gezond houden van Ajax doe je niet door Suarez te verkopen, maar door spelers als Wielaert, Lindgren, Atouba, Pantelic en andere spelers die niks toevoegen aan Ajax te verkopen. Ik vind dit maar een domme uitspraak van Van den Boog. Zo nodigt hij geinteresseerden uit en geeft hij Suarez een signaal dat als hij weg wil Ajax sowieso mee zal werken. Ik vind het als PSV'er best, maar begin onderhand wel wat medelijden te krijgen met voetballiefhebbers die voor Ajax zijn.
Boss
 Boss - zaterdag 17 oktober 2009 - 14:56   quote  deeplink  
Zakenmensen niet meer op top posities binnen Ajax! Mislukte , afgekeurde prof !
alibabba
 alibabba - zaterdag 17 oktober 2009 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 - 14:09 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

een paar weken terug las ik nog op deze forum dat van de boog het goed deed, nu is het niets meer!! Ik denk dat die man alleen bezig is met het gezond houden van ajax. Wil dit veranderen zal er heel veel in het profvoetbal in europa moeten veranderen.
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat V.D.Boog en al zijn vriendjes daar omheen niet deugen, met in de hoofrol Uri Coronel. AJAX is met deze mensen verre van gezond. Financieel willen ze gezond blijven, voor zichzelf, maar het sportieve daar gaat het de supporters om en daarin schieten we al jaren tekort.
Boss
 Boss - zaterdag 17 oktober 2009 - 15:21   quote  deeplink  
Aan het eind vh seizoen is Luis toch niet te houden en kunnen ze ook nog veel geld vangen. Verkoop in winterstop is weggooien van titel!!! Maar wat bedoeld vd B. met een goed bod?
alibabba
 alibabba - zaterdag 17 oktober 2009 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 - 14:17 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Gezond houden van Ajax doe je niet door Suarez te verkopen, maar door spelers als Wielaert, Lindgren, Atouba, Pantelic en andere spelers die niks toevoegen aan Ajax te verkopen. Ik vind dit maar een domme uitspraak van Van den Boog. Zo nodigt hij geinteresseerden uit en geeft hij Suarez een signaal dat als hij weg wil Ajax sowieso mee zal werken. Ik vind het als PSV'er best, maar begin onderhand wel wat medelijden te krijgen met voetballiefhebbers die voor Ajax zijn.
Dat deze psv'er medelijden met ons krijgt zegt genoeg. Al jaren worden we afgetroefd door die club uit Eindhoven, maar als AJAX sportief gezond is, kunnen zij echt niet aan ons tippen.

Psv haalt het maximale uit de club en dat is te respecteren. Hoe lang gaat het nog duren voordat er bij ajax het maximale word uitgehaald, zodat we weer de nummer 1 van Nederland zijn. Dit seizoen worden we weer geen kampioen, omdat AJAX met een enorm verval te maken krijgt.

Laat Uri Coronel en meneer V.D.Boog met zijn vriendjes snel oprotten, bel dan Cruijff of Hiddink, zodat we weer lachend richting Eindhoven kunnen zwaaien.
Pietje
 Pietje - zaterdag 17 oktober 2009 - 15:56   quote  deeplink  
Alles, maar dan ook alles heeft te maken met het feit dat Ajax zo nodig naar de beurs moest gaan. Dat schreeuw ik al veel jaren van de daken. Vanaf dat moment is het he-le-maal fout gegaan. Nog maar een paar dagen geleden las ik in de krant dat (het bedrijf) Ajax verlies heeft geleden. Waarom? Omdat, zo werd bekend gemaakt, er te weinig aan transfers is verdiend. Voor het komende boekjaar wordt voorspeld, dat het financieel verlies nog groter zal zijn. Kortom, het zal niet bij Luis Suarez blijven die verkocht gaat worden. Ik geef het jullie op een briefje. Het enige wat bij de heren bobo's telt zijn de aandeelhouders! Supporters zijn in hun ogen een noodzakelijk kwaad, die alleen maar hun dure seizoenkaart mogen kopen en verder hun mond dienen te houden. Wij dienen als stadionvulling en niets meer. Spijtig ook voor Martin Jol, die in mijn ogen een absolute vakman is, maar die eveneens in toom wordt gehouden door v/d Boog en consorten. Ook Martin Jol zal derhalve zijn mond moeten houden zal v/d Boog denken en wellicht ook tegen hem zeggen. Zolang Ajax zijn beursnotering niet ongedaan maakt, zal Ajax moeten blijven wachten op een volgend kampioenschap. Bij de heren bestuurders gaat het financieel belang ten ene male voor het sportief belang, dat moge inmiddels na zo veel jaren duidelijk zijn. En wij maar zwijgen...
alibabba
 alibabba - zaterdag 17 oktober 2009 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 - 15:56 schreef Pietje het volgende:
Alles, maar dan ook alles heeft te maken met het feit dat Ajax zo nodig naar de beurs moest gaan. Dat schreeuw ik al veel jaren van de daken. Vanaf dat moment is het he-le-maal fout gegaan. Nog maar een paar dagen geleden las ik in de krant dat (het bedrijf) Ajax verlies heeft geleden. Waarom? Omdat, zo werd bekend gemaakt, er te weinig aan transfers is verdiend. Voor het komende boekjaar wordt voorspeld, dat het financieel verlies nog groter zal zijn. Kortom, het zal niet bij Luis Suarez blijven die verkocht gaat worden. Ik geef het jullie op een briefje. Het enige wat bij de heren bobo's telt zijn de aandeelhouders! Supporters zijn in hun ogen een noodzakelijk kwaad, die alleen maar hun dure seizoenkaart mogen kopen en verder hun mond dienen te houden. Wij dienen als stadionvulling en niets meer. Spijtig ook voor Martin Jol, die in mijn ogen een absolute vakman is, maar die eveneens in toom wordt gehouden door v/d Boog en consorten. Ook Martin Jol zal derhalve zijn mond moeten houden zal v/d Boog denken en wellicht ook tegen hem zeggen. Zolang Ajax zijn beursnotering niet ongedaan maakt, zal Ajax moeten blijven wachten op een volgend kampioenschap. Bij de heren bestuurders gaat het financieel belang ten ene male voor het sportief belang, dat moge inmiddels na zo veel jaren duidelijk zijn. En wij maar zwijgen...
Je hebt 100% gelijk en daarom zing ik een liedje voor Pietje.......:)
martymcfly
 martymcfly - zaterdag 17 oktober 2009 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 - 13:14 schreef alibabba het volgende:
Vandaag is in de telegraaf te lezen dat als er een goed bod komt voor Suarez, hij in de winterstop mag vertrekken. Het is toch werkelijk niet te geloven. Wederom word duidelijk dat AJAX meer aan het financiele denkt dan aan het sportieve belang van mijn club. Misselijkmakend noem ik dat.

Je moet er toch niet aan denken als onze beste speler word verkocht. Hebben die klootzakken dan helemaal niks met de supporters op? Ik wil zo snel mogelijk een titel, maar als steeds halverwege het seizoen de beste spelers verkocht worden kan dat nog heel lang duren. Er zijn de laatste jaren meer toppers tussentijds vertrokken met als resultaat meer centen op die rekening, maar op het sportieve vlak worden wij steeds teleurgesteld. Wanneer houd dit eens op?

Laat die V.D.Boog en zijn vriendjes heel snel opkrassen en laat ze vertrekken naar Alkmaar, zodat we in de toekomst nooit niks meer te duchten hebben van onze kaasboeren...........
Volgens mij zegt v/d boog geen goed bod, maar een EXTREEM GOED bod en dat vind ik een wereld van verschil. Het is volgens mij realistisch als ze in de winterstop een bod van 40 tot 50 miljoen krijgen voor suarez dat je daar dan ja tegen moet zeggen, omdat je daar echt goede versterkingen voor kunt halen.
voetballer55
 voetballer55 - zaterdag 17 oktober 2009 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 - 15:56 schreef Pietje het volgende:
Alles, maar dan ook alles heeft te maken met het feit dat Ajax zo nodig naar de beurs moest gaan. Dat schreeuw ik al veel jaren van de daken. Vanaf dat moment is het he-le-maal fout gegaan. Nog maar een paar dagen geleden las ik in de krant dat (het bedrijf) Ajax verlies heeft geleden. Waarom? Omdat, zo werd bekend gemaakt, er te weinig aan transfers is verdiend. Voor het komende boekjaar wordt voorspeld, dat het financieel verlies nog groter zal zijn. Kortom, het zal niet bij Luis Suarez blijven die verkocht gaat worden. Ik geef het jullie op een briefje. Het enige wat bij de heren bobo's telt zijn de aandeelhouders! Supporters zijn in hun ogen een noodzakelijk kwaad, die alleen maar hun dure seizoenkaart mogen kopen en verder hun mond dienen te houden. Wij dienen als stadionvulling en niets meer. Spijtig ook voor Martin Jol, die in mijn ogen een absolute vakman is, maar die eveneens in toom wordt gehouden door v/d Boog en consorten. Ook Martin Jol zal derhalve zijn mond moeten houden zal v/d Boog denken en wellicht ook tegen hem zeggen. Zolang Ajax zijn beursnotering niet ongedaan maakt, zal Ajax moeten blijven wachten op een volgend kampioenschap. Bij de heren bestuurders gaat het financieel belang ten ene male voor het sportief belang, dat moge inmiddels na zo veel jaren duidelijk zijn. En wij maar zwijgen...
als ajax hun beursnotering ongedaan maken wil dat zeggen dat ze alle aandelen op moeten kopen. Dan wordt hun financiele postitie nog slechter. Ze hebben nu nog de aandelen en enkel 10tallen miljoenen. Die zijn dan weg. Dus wordt het nog moeilijker om aan de top mee te draaien.
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - zaterdag 17 oktober 2009 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 - 17:28 schreef martymcfly het volgende:

[..]

Volgens mij zegt v/d boog geen goed bod, maar een EXTREEM GOED bod en dat vind ik een wereld van verschil. Het is volgens mij realistisch als ze in de winterstop een bod van 40 tot 50 miljoen krijgen voor suarez dat je daar dan ja tegen moet zeggen, omdat je daar echt goede versterkingen voor kunt halen.
De vraag is echter: Wat bedoelt vd Boog met een 'extreem' goed bod? Natuurlijk denken de supporters meteen aan 40 50 60 Miljoen, maar na het nieuws dat Ajax vorig jaar wéér verlies heeft geleden en waarschijnlijk nog moet lenen bij ABN Amro, denk ik dat Ajax zich echt niet in een lucratieve positie kan ademhalen. Maar wat wil je liever:

- Suarez verkopen en met een frisse lei beginnen qua geld. Maar waarschijnlijk welzonder kampioenschap en/of Champions League

- Suarez houden en veel meer kans hebben op het kampioenschap en Champions League
alibabba
 alibabba - zaterdag 17 oktober 2009 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 - 17:28 schreef martymcfly het volgende:

[..]

Volgens mij zegt v/d boog geen goed bod, maar een EXTREEM GOED bod en dat vind ik een wereld van verschil. Het is volgens mij realistisch als ze in de winterstop een bod van 40 tot 50 miljoen krijgen voor suarez dat je daar dan ja tegen moet zeggen, omdat je daar echt goede versterkingen voor kunt halen.
Al komt er een bod van 40 of 50 miljoen, je mag Suarez gewoon niet verkopen, dat kun je niet maken ten opzichte van de supporters. Het is ook uitermate dom van V.D.Boog om juist nu, na de negatieve cijfers van gisteren, te gaan zeggen dat er over een eventueel bod valt te praten. Dat geeft maar weer aan dat die bobo's het financiele aspect belangrijker vinden.

Het zou beter zijn als V.D.Boog zou zeggen; WIJ WILLEN MET SUAREZ KAMPIOEN VAN NEDERLAND WORDEN. Pas dan kweek je good-will bij de supporters. Ook is het dan een extra stimulans voor de trainer en voor de spelersgroep om tot het gaatje te gaan.
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - zaterdag 17 oktober 2009 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 - 18:10 schreef alibabba het volgende:

[..]

Het zou beter zijn als V.D.Boog zou zeggen; WIJ WILLEN MET SUAREZ KAMPIOEN VAN NEDERLAND WORDEN. Pas dan kweek je good-will bij de supporters. Ook is het dan een extra stimulans voor de trainer en voor de spelersgroep om tot het gaatje te gaan.
Als hij hem dan tóch zou verkopen, was hij weer een leugenaar. Hij weerspreekt de feiten niet. Ajax zit gewoon in een lastige situatie en hij ontkent dat niet. Natuurlijk willen de supporters veelal mooiweernieuws horen, maar openheid van zaken is in mijn optiek óók belangrijk.
r-jan
 r-jan - zaterdag 17 oktober 2009 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 - 13:14 schreef alibabba het volgende:
Vandaag is in de telegraaf te lezen dat als er een goed bod komt voor Suarez, hij in de winterstop mag vertrekken. Het is toch werkelijk niet te geloven. Wederom word duidelijk dat AJAX meer aan het financiele denkt dan aan het sportieve belang van mijn club. Misselijkmakend noem ik dat.

Je moet er toch niet aan denken als onze beste speler word verkocht. Hebben die klootzakken dan helemaal niks met de supporters op? Ik wil zo snel mogelijk een titel, maar als steeds halverwege het seizoen de beste spelers verkocht worden kan dat nog heel lang duren. Er zijn de laatste jaren meer toppers tussentijds vertrokken met als resultaat meer centen op die rekening, maar op het sportieve vlak worden wij steeds teleurgesteld. Wanneer houd dit eens op?

Laat die V.D.Boog en zijn vriendjes heel snel opkrassen en laat ze vertrekken naar Alkmaar, zodat we in de toekomst nooit niks meer te duchten hebben van onze kaasboeren...........
Inderdaad als V.D. Boog meer aan Ajax zou denken en als hij weer eens kampioen wil worden zullen ze Suarez moeten houden en met de winterstop toch Jol geld moeten geven om eens goede aanvaller/verdediger te hallen
Jacco
 Jacco - zaterdag 17 oktober 2009 - 23:50   quote  deeplink  
Het is natuurlijk geen handige 'uitspraak' maar als ik dan lees dat de bron 'de telegraaf' is dan kan ik het bericht ook echt niet serieus nemen. Flauwe sensatie krant.
Johannis
 Johannis - zondag 18 oktober 2009 - 11:02   quote  deeplink  
Het is ongelofelijk dat elk jaar bij de beste vertrekken. Nu is Suarez weer aan de beurt, ik weet zo'n speler is moeilijk te behouden. Maar je kan wel een poging doen. En zeker in de winterstop niet laten gaan, ik denk dat Suarez best dit seizoen best wil blijven,maar van de Boog moet geen slapende honden wakker maken.Ajax snakt naar een titel dan moet je zulke uitspraken niet doen want dan wil je geen titel
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - zondag 18 oktober 2009 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 - 11:02 schreef Johannis het volgende:
Het is ongelofelijk dat elk jaar bij de beste vertrekken. Nu is Suarez weer aan de beurt, ik weet zo'n speler is moeilijk te behouden. Maar je kan wel een poging doen. En zeker in de winterstop niet laten gaan, ik denk dat Suarez best dit seizoen best wil blijven,maar van de Boog moet geen slapende honden wakker maken.Ajax snakt naar een titel dan moet je zulke uitspraken niet doen want dan wil je geen titel
Ach, Suarez die schreeuwt nu in alle kranten dat ie nog bij Ajax wil blijven, maar laat er maar eens een grote club op de stoep gaan. Natuurlijk is z'n gevoel bij Ajax op dit moment goed, hij is de beste speler van de Eredivisie en word breed uitgemeten in de pers. Maar als er een Barcelona op de stoep staat, een Real Madrid, een Inter Milan, met dat salaris... Hij is nu nog niet eens grootverdiener bij Ajax, mislukte frietbakkers als Atouba en Pantelic hebben een beter salaris!
Pietje
 Pietje - zondag 18 oktober 2009 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 - 17:57 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

als ajax hun beursnotering ongedaan maken wil dat zeggen dat ze alle aandelen op moeten kopen. Dan wordt hun financiele postitie nog slechter. Ze hebben nu nog de aandelen en enkel 10tallen miljoenen. Die zijn dan weg. Dus wordt het nog moeilijker om aan de top mee te draaien.
De beursnotering ongedaan maken stond ook expliciet als aanbeveling in het rapport van Coronel. Het klopt dat je je eigen aandelen dan moet terugkopen en als zodanig dat verlies nemen. Maar dat is slechts eenmalig! Wat er nu gebeurt, de aandeelhouders tevreden houden en dus elk jaar de beste spelers (moeten) verkopen zal jaar na jaar na jaar na jaar (enz) doorgaan. De heren bobo's zullen dus keuzes moeten maken: wil ik een gezond huishoudboekje hebben en de aandeelhouders tevreden stellen of wil ik nu eindelijk weer eens kampioen worden en daarvoor de selectie bijeenhouden. Dat lijkt mij de realistische stelling. En ik weet, en met mij nog vele andere Ajacieden, waarvoor het bestuur kiest ;-(
Pietje
 Pietje - zondag 18 oktober 2009 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 - 16:23 schreef alibabba het volgende:

[..]

Je hebt 100% gelijk en daarom zing ik een liedje voor Pietje.......:)
Wel in de maat blijven, hè? ;-))
Misschien dat we maar samen moeten zingen, het liefst met nog veel meer Ajacieden om het bestuur op andere gedachten te brengen...
voetballer55
 voetballer55 - zondag 18 oktober 2009 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 - 13:28 schreef Pietje het volgende:

[..]

De beursnotering ongedaan maken stond ook expliciet als aanbeveling in het rapport van Coronel. Het klopt dat je je eigen aandelen dan moet terugkopen en als zodanig dat verlies nemen. Maar dat is slechts eenmalig! Wat er nu gebeurt, de aandeelhouders tevreden houden en dus elk jaar de beste spelers (moeten) verkopen zal jaar na jaar na jaar na jaar (enz) doorgaan. De heren bobo's zullen dus keuzes moeten maken: wil ik een gezond huishoudboekje hebben en de aandeelhouders tevreden stellen of wil ik nu eindelijk weer eens kampioen worden en daarvoor de selectie bijeenhouden. Dat lijkt mij de realistische stelling. En ik weet, en met mij nog vele andere Ajacieden, waarvoor het bestuur kiest ;-(
ik weet niet of de aandeelhouders dividend uitgekeerd krijgen.dus of die tevreden gehouden moeten worden is nog maar de vraag. Ik denk ook dat heel veel aandelen door supporters gekocht zijn. dan is nog de vraag Als je geen gezond huishoudboekje hebt hoe lang hou je het dan nog vol? Dan kun je nu misschien 1 2 of 3 keer kampioen worden. Maar als je in een vrije val beland gaat het ook hard,kijk maar naar feyenoord in 2002 na het winnen van de eufa cup nog een gezonde basis en nu een megaschuld en alleen problemen.
Pietje
 Pietje - zondag 18 oktober 2009 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 - 14:19 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

ik weet niet of de aandeelhouders dividend uitgekeerd krijgen.dus of die tevreden gehouden moeten worden is nog maar de vraag. Ik denk ook dat heel veel aandelen door supporters gekocht zijn. dan is nog de vraag Als je geen gezond huishoudboekje hebt hoe lang hou je het dan nog vol? Dan kun je nu misschien 1 2 of 3 keer kampioen worden. Maar als je in een vrije val beland gaat het ook hard,kijk maar naar feyenoord in 2002 na het winnen van de eufa cup nog een gezonde basis en nu een megaschuld en alleen problemen.
Voor de beursgang redde Ajax het toch ook? Ik zou niet weten waarom Ajax in een vrije val zou raken. Ik geeft toe dat je met het verdwijnen van de beurs geen garantie hebt voor succes. Maar in ieder geval zal het sportieve element weer helemaal komen bovendrijven. Nu is het primair het financiële aspect wat (te) belangrijk is. Na de beursgang is Ajax niet een keer kampioen geweest, dat is wel een gegeven.
Juantinho
 Juantinho - zondag 18 oktober 2009 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 - 14:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

Voor de beursgang redde Ajax het toch ook? Ik zou niet weten waarom Ajax in een vrije val zou raken. Ik geeft toe dat je met het verdwijnen van de beurs geen garantie hebt voor succes. Maar in ieder geval zal het sportieve element weer helemaal komen bovendrijven. Nu is het primair het financiële aspect wat (te) belangrijk is. Na de beursgang is Ajax niet een keer kampioen geweest, dat is wel een gegeven.
Pietje, Al 11 jaar is ajax beursgenoteerd. Ze hebben na de beursgang helaas maar 3 titels gepakt. Dat is dus het gegeven
Pietje
 Pietje - zondag 18 oktober 2009 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 - 17:59 schreef Juantinho het volgende:

[..]

Pietje, Al 11 jaar is ajax beursgenoteerd. Ze hebben na de beursgang helaas maar 3 titels gepakt. Dat is dus het gegeven
Sorry, je hebt hartstikke gelijk ;-O
voetballer55
 voetballer55 - zondag 18 oktober 2009 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 - 14:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

Voor de beursgang redde Ajax het toch ook? Ik zou niet weten waarom Ajax in een vrije val zou raken. Ik geeft toe dat je met het verdwijnen van de beurs geen garantie hebt voor succes. Maar in ieder geval zal het sportieve element weer helemaal komen bovendrijven. Nu is het primair het financiële aspect wat (te) belangrijk is. Na de beursgang is Ajax niet een keer kampioen geweest, dat is wel een gegeven.
ik denk dat hier in nederland het financiele aspect altijd belangrijk is.Dit is in de zuidelijke landen wel anders.
remco k
 remco k - zondag 18 oktober 2009 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 - 19:36 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

ik denk dat hier in nederland het financiele aspect altijd belangrijk is.Dit is in de zuidelijke landen wel anders.
er zit in nederland geen groot geld, niet voor de clubs en niet voor de spelers, het is gewoon niet interessant meer om hier te komen voetballen, en we kunnen hier wel weer over het bestuur gaan lopen klagen, maar misschien is het wel eens handig om dat niet te doen en gewoon achter de club te blijven staan, er is een stijgende lijn te zien en we zijn minder wisselvallig.

En iedereen die het origenele intervieuw met v/d boog hebben gezien, weten dat hij helemaal niet gezegd heeft dat suarez in de winterstop verkocht gaat worden, hij heeft gezegd dat hij voor ajax moeilijk te houden is bij een extreem hoog bod en dat dan de mogelijkheid bestaat dat hij weg gaat.

Als Chelsea 300 mijoen voor messi zou willen betalen dan gaat er ook gehandeld worden, zo zit de voetbalwereld nu eenmaal in elkaar en dat je dat niet bevalt kan ik best begrijpen, ik kan er namelijk ook niet tegen alleen we kunnen er niks tegen doen.

Vroeger werden bij ajax ook altijd de goede spelers weggekocht alleen was dat toen altijd makkelijk op te vangen omdat we verder ook gewoon goed waren en nooit van maar 1 speler afhankelijk zijn geweest...
C.P. Mulder
 C.P. Mulder - maandag 19 oktober 2009 - 21:05   quote  deeplink  
Een niet zo handige opmerking van v/d Boog m.b.t. Suarez. Zakelijk gezien nog te begrijpen, maar een uitermate slecht signaal naar de supporters toe. Uiteraard weet het publiek niet wat de afspraken met Suarez zijn en wat Ajax nog "achter de hand heeft" heeft naast Cvitanic als spits. Alleen een ruil van b.v. Huntelaar tegen Suarez of Babel tegen Suarez plus een respectabele hoeveelheid euro's zouden enigszins verklaarbaar en acceptabel zijn.
Heico
 Heico - maandag 19 oktober 2009 - 21:09   quote  deeplink  
Dit word het zoveelste topic waarin ik roep dat van den Boog een slappe lul is!
Je roept dit soort dingen pas als het daadwerkelijk aan de orde is, niet maanden voordat de transferwindow weer open gaat.
Als hij dat verlies goed wil maken, moet hij maar zorgen dat de groot-verdieners in het bestuur maar wat centjes inleveren, niet suarez verkopen, dat zou gewoon dom zijn. En voor mij overigens aanleiding om eredivisie live op te zeggen als ze hem wel verkopen, want ik denk niet dat Ajax nog veel punten gaat halen zonder hem.
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - woensdag 21 oktober 2009 - 16:41   quote  deeplink  
Jongens, waarom lezen jullie dan ook de Telegraaf, die krant zet in 9 van de 10 artikelen halve waarheden, of verdraaide woorden. Puur om de sensatie, zodat ze meer oplages kunnen verkopen. De Telegraaf is dan ook al jaren geen serieuze krant meer te noemen. Als je even het internet had nagepluist na het betreffende verhaal. Dan had je geweten dat V.d. Boog heeft gezegd dat Suarez in eerste plaats niet te koop is..tenzij er een astronomisch bedrag wordt neergelegd. Denk aan +50 miljoen.
En ga er maar vanuit dat geen enkele club op het moment en ook niet in de winterstop zoveel geld uit gaat geven voor een speler.
Mocht zo'n bedrag toch worden neergeteld, is het nog maar de vraag of Suarez zelf wel weg wil, immers heeft hij meermaals aangegeven dat er maar 1 andere club is waar hij eventueel naar toe wil, en dat is FC Barcelona. En ik schat die kans lager in dan 1% dat FCB zoveel geld nog gaat neertellen in de winterstop. Bovendien wil Suarez helemaal niet zo graag weg, immers heeft hij het hartstikke naar zijn zin, en zoals wel blijkt afgelopen zaterdag. Houdt hij veel van deze club. :)
Maar laten we niet vergeten dat bij FCB ook een speler(lees: Bojan) rond loopt waar Ajax al een aantal jaren achterna zit. Die ze - mocht het moment daar zijn - in de eventuele deal kunnen betrekken. Dus een deal met de Catalaanse club hoeft niet rampzalig te zijn.
Wat betreft V.d. Boog. Sinds zijn komst staat Ajax organisatorisch er veel beter voor, dan in de tijden met Fontein, Van Eijden en Kales. Dat waren volgens mij altijd roerige tijden, met veel gezeik en onrust binnen de club.
En dat is wat Ajax eigenlijk de afgelopen decennia miste, rust en een goeie organisatie. Ik ben in elk geval optimistisch, met Coronel, Slop, V.d. Aat en V.d. Boog. Vier hoog opgeleide Amsterdamse mannen, ieder met een echte Ajax hart.

Tot Donderdag Ajacieden ^^
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - woensdag 21 oktober 2009 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 - 16:41 schreef Maxwell-fan het volgende:
Jongens, waarom lezen jullie dan ook de Telegraaf, die krant zet in 9 van de 10 artikelen halve waarheden, of verdraaide woorden. Puur om de sensatie, zodat ze meer oplages kunnen verkopen. De Telegraaf is dan ook al jaren geen serieuze krant meer te noemen. Als je even het internet had nagepluist na het betreffende verhaal. Dan had je geweten dat V.d. Boog heeft gezegd dat Suarez in eerste plaats niet te koop is..tenzij er een astronomisch bedrag wordt neergelegd. Denk aan +50 miljoen.
En ga er maar vanuit dat geen enkele club op het moment en ook niet in de winterstop zoveel geld uit gaat geven voor een speler.
Mocht zo'n bedrag toch worden neergeteld, is het nog maar de vraag of Suarez zelf wel weg wil, immers heeft hij meermaals aangegeven dat er maar 1 andere club is waar hij eventueel naar toe wil, en dat is FC Barcelona. En ik schat die kans lager in dan 1% dat FCB zoveel geld nog gaat neertellen in de winterstop. Bovendien wil Suarez helemaal niet zo graag weg, immers heeft hij het hartstikke naar zijn zin, en zoals wel blijkt afgelopen zaterdag. Houdt hij veel van deze club. :)
Maar laten we niet vergeten dat bij FCB ook een speler(lees: Bojan) rond loopt waar Ajax al een aantal jaren achterna zit. Die ze - mocht het moment daar zijn - in de eventuele deal kunnen betrekken. Dus een deal met de Catalaanse club hoeft niet rampzalig te zijn.
Wat betreft V.d. Boog. Sinds zijn komst staat Ajax organisatorisch er veel beter voor, dan in de tijden met Fontein, Van Eijden en Kales. Dat waren volgens mij altijd roerige tijden, met veel gezeik en onrust binnen de club.
En dat is wat Ajax eigenlijk de afgelopen decennia miste, rust en een goeie organisatie. Ik ben in elk geval optimistisch, met Coronel, Slop, V.d. Aat en V.d. Boog. Vier hoog opgeleide Amsterdamse mannen, ieder met een echte Ajax hart.

Tot Donderdag Ajacieden ^^
Je verwijt De Telegraaf ervan dat ze halve waarheden vertellen en ondertussen doe je hetzelfde. Wie zegt dat vd Boog met een 'astronomisch bod' 50+ bedoelt? Misschien zit Ajax helemaal niet in de positie dat het rustig kan wachten totdat er een grote club langskomt. Niet voor niets moeten ze geld lenen om het seizoen af te maken.

Bovendien zei Suarez bij FC Groningen precies hetzelfde. Het vervolg is bekend...
Ik wil Luis nou niet voor leugenaar presenteren, maar als er een Internazionale, Arsenal, Manchester, Real komt, denk maar niet dat Luis dan blijft omdat hij het zo goed naar z'n zin heeft.
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - woensdag 21 oktober 2009 - 19:57   quote  deeplink  
Iets meer in de trant van begrijpend lezen. Het is namelijk slechts een interpretatie. Naar schatting is Suarez op het moment tussen de 30 en 40milj. waard. Omdat A, zijn contract nog 3 jaar doorloopt, en B, omdat recent zijn contract is geopwaardeerd. Astronomisch, betekent per definitie buitensporig. In dit geval zou dus een bedrag neergeteld moeten worden dat de huidige waarde behoorlijk overtreft. Het heeft dus niks met halve waarheden te maken, slechts een logische interpretatie.

En bovendien zei Suarez helemaal niet precies hetzelfde in zijn tijd bij Groningen. Sterker nog, hij had zich daar nooit over uitgelaten, eer alleen dat ie ambitie heeft om de top te bereiken. Je moet bovendien niet vergeten dat ie een totaal andere rol speelt bij Ajax, dan in zijn tijd bij Groningen.

Nogal hypocriet dat je mij beticht van halve waarheden. Als jezelf opmerkingen plaatst die noch op feiten zijn gebaseerd.

edit: Bovendien is Ajax pas genoodzaakt om geld te lenen, wanneer men extra kosten maakt. Dat is pas wanneer Ajax kampioen wordt. Want dan moeten er allerlei winstpremies betaalt worden aan spelers. Dat is namelijk recent nog door v.d. Aat verteld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 oktober 2009 door Maxwell-fan --
alibabba
 alibabba - donderdag 22 oktober 2009 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 - 13:28 schreef Pietje het volgende:

[..]

De beursnotering ongedaan maken stond ook expliciet als aanbeveling in het rapport van Coronel. Het klopt dat je je eigen aandelen dan moet terugkopen en als zodanig dat verlies nemen. Maar dat is slechts eenmalig! Wat er nu gebeurt, de aandeelhouders tevreden houden en dus elk jaar de beste spelers (moeten) verkopen zal jaar na jaar na jaar na jaar (enz) doorgaan. De heren bobo's zullen dus keuzes moeten maken: wil ik een gezond huishoudboekje hebben en de aandeelhouders tevreden stellen of wil ik nu eindelijk weer eens kampioen worden en daarvoor de selectie bijeenhouden. Dat lijkt mij de realistische stelling. En ik weet, en met mij nog vele andere Ajacieden, waarvoor het bestuur kiest ;-(
Dit is het perfecte antwoord van wat eerder "voetballer 55" schreef en daarom zing ik wederom een liedje voor Pietje.

Mijn zang-kunsten zijn van hoge kwaliteit, AJAX moet van de beurs worden bevrijd!
alibabba
 alibabba - donderdag 22 oktober 2009 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 - 14:19 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

ik weet niet of de aandeelhouders dividend uitgekeerd krijgen.dus of die tevreden gehouden moeten worden is nog maar de vraag. Ik denk ook dat heel veel aandelen door supporters gekocht zijn. dan is nog de vraag Als je geen gezond huishoudboekje hebt hoe lang hou je het dan nog vol? Dan kun je nu misschien 1 2 of 3 keer kampioen worden. Maar als je in een vrije val beland gaat het ook hard,kijk maar naar feyenoord in 2002 na het winnen van de eufa cup nog een gezonde basis en nu een megaschuld en alleen problemen.
De "hoge pieten" aandeelhouders moeten wel degelijk tevreden worden gehouden. Zij zijn zeer afhankelijk van de beurs en hebben invloed op de beleids-bepalers van AJAX, daarom word er niet met strakke hand geregeerd. Degene met een echt AJAX-hart willen de kant op van de supporters, maar komen onderweg obstakels tegen. 2 van die obstakels zijn V.D.Boog en Coronel. Zij willen ook wel dat AJAX weer gaat presteren, maar kijken altijd met een schuin oog naar die "hoge pieten". Dat werkt niet, want wil ajax weer ECHT AJAX worden, moeten de neuzen dezelfde kant op wijzen.

In het rapport wat nota-bene door Coronel zelf is opgesteld, staat een aanbeveling dat ajax van de beurs moet verdwijnen, maar we zijn nog steeds beurs-genoteerd. Dat is niet verbazingwekkend, want ik schaar Coronel en meneertje V.D.Boog ook onder die "hoge pieten".

Als deze heren nou echt een AJAX-hart hebben, zoals wij supporters, was AJAX allang van de beurs weggeweest. Alleen dan kan ajax weer AJAX worden, omdat dan pas echt alle neuzen de goede kant opwijzen.

Ajax is weer AJAX als het attractief voetbal speelt en weer kan meedraaien met de europese top. AJAX is een club die 100% de mogelijkheden heeft om weer europese top te zijn, maar zolang AJAX beurs-genoteerd is zal dat nooit lukken.
nummer10
 nummer10 - donderdag 22 oktober 2009 - 11:43   quote  deeplink  
dankzij de beurs heeft ajax een buffer opgebouwt zodat ze nu niet nog meer financiele problemen hebben... dus zeik niet zo en daarbij het is de TELEGRAAF... tuurlijk zegt vdboog zoiets daarvoor ben je TD.. als er een club komt met 50 mil mag hij van mij ook vertrekken ook al zie ik hem liever langer.. maar die 50 mil is al meer dan de helft van de Begroting..
alibabba
 alibabba - donderdag 22 oktober 2009 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 - 17:59 schreef Juantinho het volgende:

[..]

Pietje, Al 11 jaar is ajax beursgenoteerd. Ze hebben na de beursgang helaas maar 3 titels gepakt. Dat is dus het gegeven
AJAX voor de beursgang en AJAX na de beursgang is een wereld van verschil. Dat maak ik duidelijk aan de hand van het volgende;

Laten we eens gaan kijken vanaf het seizoen 1959'1960 t/m het seizoen 2008'2009. Vanaf februari 1998 is Ajax beurs-genoteerd. Het seizoen 1997'1998 reken ik onder het Ajax van VOOR de beursgang, want dat seizoen telde nog maar enkele maanden.

Het Ajax voor de beursgang telde vanaf 1959'1960 t/m 1997'1998 39 seizoenen. Hierin werd Ajax 18 maal landskampioen, dat is dus 18:39...46,15% van het totaal. Dat is bijna de helft.

Het Ajax na de beursgang, dus vanaf het seizoen 1998'1999, telde 11 seizoenen. Hierin werd Ajax 2 maal landskampioen, dat is dus 2:11...18,18% van het totaal.

Ik wil dat AJAX vandaag nog van de beurs verdwijnt, want dit verschil is mij toch iets te groot. De Europese resultaten van het Ajax van voor en na de beurs laat ik maar buiten beschouwing, want dan word elke Ajax-supporter pas echt misselijk..................
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - donderdag 22 oktober 2009 - 12:17   quote  deeplink  
Alibabba, ik begrijp je emotie. Maar je schrijft een hoop onzin. Zoals nummer10 al heeft gezegd, is de beursgang eerder een zegen geweest dan de bekende "molensteen aan de nek". Door de beursgang heeft AFC Ajax NV namelijk in de afgelopen decennia ruim 70 miljoen opgeleverd. Je kan dan wel na gaan, dat Ajax zonder die beursgang er nu heel wat slechter (financieel) voor zou hebben gestaan.
Verder moet je weten dat de aandeelhouders nauwelijks tot geen invloed hebben op het technische beleid. Sterker nog, zelfs op het financiele vlak is invloedbaarheid vanuit de aandeelhoudersvereniging nauwelijks zichtbaar. Waarom, omdat niet de hoeveelheid cash de waarde bepaald van de aandelen, maar de prestaties en de vooruitzichten van het betreffende bedrijf.
De aandeelhouders zien daarom liever dat Ajax kampioen wordt dan dat er weer een speler verkocht wordt voor bijvoorbeeld 30miljoen. Want immers een kampioenschap zorgt voor een club als Ajax, voor meer publiciteit, meer sponsoring en inkomsten uit merchandising en tvrechten. Wat als gevolg heeft dat de waarde van de club stijgt en dus de aandelen.

edit: Nog 1 punt. Je moet ook niet vergeten, dat het Ajax een behoorlijk vermogen kost om afscheid te nemen van de beursgang. Immers moeten de aandeelhouders worden gecompenseerd. En van wat ik heb begrepen gaat het om een bedrag van ruim 30 miljoen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 oktober 2009 door Maxwell-fan --
alibabba
 alibabba - donderdag 22 oktober 2009 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 - 11:43 schreef nummer10 het volgende:
dankzij de beurs heeft ajax een buffer opgebouwt zodat ze nu niet nog meer financiele problemen hebben... dus zeik niet zo en daarbij het is de TELEGRAAF... tuurlijk zegt vdboog zoiets daarvoor ben je TD.. als er een club komt met 50 mil mag hij van mij ook vertrekken ook al zie ik hem liever langer.. maar die 50 mil is al meer dan de helft van de Begroting..
Ga jij maar langs die "flapdrollen" zitten met je buffer DANKZIJ DE BEURS. Als Ajax elk jaar Champions-League zou spelen, bouwt het pas een buffer op. Daar gaat het de ECHTE Ajax-supporter om en niet om elk jaar aan te moeten horen dat Ajax weer verlies heeft gedraaid DANKZIJ DE BEURS.
alibabba
 alibabba - donderdag 22 oktober 2009 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 - 12:17 schreef Maxwell-fan het volgende:
Alibabba, ik begrijp je emotie. Maar je schrijft een hoop onzin. Zoals nummer10 al heeft gezegd, is de beursgang eerder een zegen geweest dan de bekende "molensteen aan de nek". Door de beursgang heeft AFC Ajax NV namelijk in de afgelopen decennia ruim 70 miljoen opgeleverd. Je kan dan wel na gaan, dat Ajax zonder die beursgang er nu heel wat slechter (financieel) voor zou hebben gestaan.
Verder moet je weten dat de aandeelhouders nauwelijks tot geen invloed hebben op het technische beleid. Sterker nog, zelfs op het financiele vlak is invloedbaarheid vanuit de aandeelhoudersvereniging nauwelijks zichtbaar. Waarom, omdat niet de hoeveelheid cash de waarde bepaald van de aandelen, maar de prestaties en de vooruitzichten van het betreffende bedrijf.
De aandeelhouders zien daarom liever dat Ajax kampioen wordt dan dat er weer een speler verkocht wordt voor bijvoorbeeld 30miljoen. Want immers een kampioenschap zorgt voor een club als Ajax, voor meer publiciteit, meer sponsoring en inkomsten uit merchandising en tvrechten. Wat als gevolg heeft dat de waarde van de club stijgt en dus de aandelen.

edit: Nog 1 punt. Je moet ook niet vergeten, dat het Ajax een behoorlijk vermogen kost om afscheid te nemen van de beursgang. Immers moeten de aandeelhouders worden gecompenseerd. En van wat ik heb begrepen gaat het om een bedrag van ruim 30 miljoen.
Ik schrijf helemaal geen onzin, ook jij gaat maar samen met "nummer10" langs die griezelige mensen zitten, want ik wil AJAX weer aan de Europese top en dat gaat NOOIT lukken zolang Ajax beurs-genoteerd is.

Zoveel mogelijk Champions-League spelen is de meest eerlijke manier om geld te verdienen. Ajax en Champions-League.....hoe lang is dat al geleden.....Mijn cijfers die ik eerder aangaf zeggen meer dan genoeg...............................
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - donderdag 22 oktober 2009 - 12:53   quote  deeplink  
Cijfers die in geen enkele manier gerelateerd zijn aan de beursgang. Je roept een hoop, maar je raakt kant noch wal. Bovendien weerleg je je opmerkingen met geen enkele feitelijke argument.
Nogmaals, ik heb begrip voor je emotie, maar niet voor de onzinnigheid die daaruit voortkomt.
alibabba
 alibabba - donderdag 22 oktober 2009 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 - 12:53 schreef Maxwell-fan het volgende:
Cijfers die in geen enkele manier gerelateerd zijn aan de beursgang. Je roept een hoop, maar je raakt kant noch wal. Bovendien weerleg je je opmerkingen met geen enkele feitelijke argument.
Nogmaals, ik heb begrip voor je emotie, maar niet voor de onzinnigheid die daaruit voortkomt.
Het doel van de beursgang was dat Ajax haar financiele draagkracht zou versterken, om zo haar positie als voetbalclub aan de Europese top te handhaven en te versterken. Is dit gebeurt? NEE, want de commissie Coronel concludeerde zelf dat de beursgang geen financiele meerwaarde heeft gebracht.

In het blad FEM Business en Finance van 19 nov.2008 staat dat de commissie het volgende constateert; De koers komt nauwelijks in beweging. Met een vertrek van de beurs zou Ajax "in staat zijn een nieuwe balans te vinden tussen het zijn van een professionele organisatie en een voetbalvereniging".

Sinds de beursgang heeft Ajax enkele keren een positief saldo kunnen melden, maar dat werd dan bereikt doordat de beste spelers verkocht moesten worden, waardoor het halen van kampioenschappen erg lastig word.

Waarom is, na de constateringen van die commissie Coronel, wat FEITEN zijn, Ajax dan nog op de beurs? Het kan niets anders zijn dan dat er mensen beter van worden, maar niet AJAX en daar gaat het volgens mij om.

Het klopt dat het Ajax geld gaat kosten als het weggaat van de beurs, maar dat is éénmalig. Die centen verdien je terug als je Suarez verkoopt aan het einde van dit seizoen, maar niet in de winterstop. Weggaan van de beurs heeft zo alleen maar voordelen voor AJAX en supporters. Dit zal Ajax weer titels brengen en zullen we Champions League spelen, want er hoeven niet meer zo snel spelers getransfereerd hoeven worden om uit de rode cijfers te blijven.

Bij Ajax werkt Rik V.D.Boog, deze pummel komt vandaag weer negatief in het nieuws. Dit is niet voor niets, denk je wel...............
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - donderdag 22 oktober 2009 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 - 16:09 schreef alibabba het volgende:

[..]

Het doel van de beursgang was dat Ajax haar financiele draagkracht zou versterken, om zo haar positie als voetbalclub aan de Europese top te handhaven en te versterken. Is dit gebeurt? Handhaving in de Europese top, nee. Financiele draagkracht, ja.

quote:
NEE, want de commissie Coronel concludeerde zelf dat de beursgang geen financiele meerwaarde heeft gebracht.
Gelul, beter lezen vriend. Want in het rapport wordt zelfs vermeldt dat het Ajax destijds al ruim 50 miljoen opleverde.

quote:
In het blad FEM Business en Finance van 19 nov.2008 staat dat de commissie het volgende constateert; De koers komt nauwelijks in beweging. Met een vertrek van de beurs zou Ajax "in staat zijn een nieuwe balans te vinden tussen het zijn van een professionele organisatie en een voetbalvereniging".

Sinds de beursgang heeft Ajax enkele keren een positief saldo kunnen melden, maar dat werd dan bereikt doordat de beste spelers verkocht moesten worden, waardoor het halen van kampioenschappen erg lastig word.
Verder is het negatieve resultaat het gevolg geweest van de slecht presterende Ajax van de afgelopen jaren. Met als hoofdmoot al 5 jaar geen CL inkomsten. Wat - zoals iedereen wel weet - veroorzaakt werd door een slecht bestuur, verkeerd beleid en vele trainerswissels. Er stond dus nauwelijks een fatsoenlijke organisatie de afgelopen jaren, dus je kon ook niet spreken van gedegenbeleid dat uitgevoerd moest worden. En dit heeft en had totaal niets te maken met de beursnotering.

quote:
Waarom is, na de constateringen van die commissie Coronel, wat FEITEN zijn, Ajax dan nog op de beurs? Het kan niets anders zijn dan dat er mensen beter van worden, maar niet AJAX en daar gaat het volgens mij om.
Kijk eens naar clubs als Man United, Arsenal of AC Milan. Allemaal beursgenoteerde voetbalbedrijven. En anders dan Ajax hadden en hebben deze clubs wel successen gehaald in de afgelopen decennia. Had dat met de beursnotering te maken? Nee, "slechts" met degelijke organisaties die allen een stabiel beleid voeren.

quote:
Het klopt dat het Ajax geld gaat kosten als het weggaat van de beurs, maar dat is éénmalig. Die centen verdien je terug als je Suarez verkoopt aan het einde van dit seizoen, maar niet in de winterstop.
Grapjas, waar denk je dat Ajax ruim 30 miljoen in contanten vandaan moet halen? Om maar ook niet te zwijgen over de boete je daar bovenop krijgt. Jij hebt kennelijk teveel het "appeltje, eitje" in je hoofd zitten. Want zo makkelijk gaat dat niet.
En bovendien, transfergelden worden tegenwoordig door 90% van de clubs in termijnen betaald. En al helemaal bij zo'n groot bedrag. Of vindt jij dat Ajax zich eerst diep in de rode cijfers mag steken, om maar "even" van die beursnotering af te zijn?

quote:
Weggaan van de beurs heeft zo alleen maar voordelen voor AJAX en supporters. Dit zal Ajax weer titels brengen en zullen we Champions League spelen, want er hoeven niet meer zo snel spelers getransfereerd hoeven worden om uit de rode cijfers te blijven.
Nee, weggaan bij de beurs heeft op het moment alleen maar nadelen. Zoals ik ze eerder heb genoemd. Zoals je het kennelijk nog niet duidelijk is. Het technische vlak heeft geen enkele verband met de beursnotering. Prestaties worden namelijk beter bij een goed, sterk en langdurig beleidsuitvoering. Het geen wat Ajax zeker tot de komst van Coronel en V.d. Boog miste.

quote:
Bij Ajax werkt Rik V.D.Boog, deze pummel komt vandaag weer negatief in het nieuws. Dit is niet voor niets, denk je wel...............
Je moet is niet zovaak de Story open slaan. Bovendien staan Rick V.d. Boog's privezaken volledig los van Ajax. Het is mij dan ook vreemd dat je ook hier een verband probeert aan te halen.
Voortaan maar eer de feiten controleren, begrijpen en dan pas eventueel verklaren. In jou geval had je dan wel de juiste verhoudingen gezien tussen de verschillende aspecten.
remco k
 remco k - donderdag 22 oktober 2009 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 - 12:11 schreef alibabba het volgende:

[..]

AJAX voor de beursgang en AJAX na de beursgang is een wereld van verschil. Dat maak ik duidelijk aan de hand van het volgende;

Laten we eens gaan kijken vanaf het seizoen 1959'1960 t/m het seizoen 2008'2009. Vanaf februari 1998 is Ajax beurs-genoteerd. Het seizoen 1997'1998 reken ik onder het Ajax van VOOR de beursgang, want dat seizoen telde nog maar enkele maanden.

Het Ajax voor de beursgang telde vanaf 1959'1960 t/m 1997'1998 39 seizoenen. Hierin werd Ajax 18 maal landskampioen, dat is dus 18:39...46,15% van het totaal. Dat is bijna de helft.

Het Ajax na de beursgang, dus vanaf het seizoen 1998'1999, telde 11 seizoenen. Hierin werd Ajax 2 maal landskampioen, dat is dus 2:11...18,18% van het totaal.

Ik wil dat AJAX vandaag nog van de beurs verdwijnt, want dit verschil is mij toch iets te groot. De Europese resultaten van het Ajax van voor en na de beurs laat ik maar buiten beschouwing, want dan word elke Ajax-supporter pas echt misselijk..................
ik zie dat je nog steeds bezig bent met v/d boog afzeiken.

je bent wel heel erg naif om constant te melden dat het feit dat ajax niet goed presteert in europa en in nederland alleen maar te maken heeft met de beursgang, er zijn genoeg andere clubs in europa die wel presteren en ook beursgenoteerd zijn, zij bijv Manutd.

Zoals andere mensen hier ook al weer aangeven heeft presteren alles te maken met een goed beleid en dit heeft tijd nodig, je moet ophouden met witte zakdoekjes te zwaaien naar mensen die de kans nog niet hebben gekregen hun werk te doen, ajax is de laatste 2 jaar bezig geweest met opruimen en dat is nog steeds niet klaar, volgend seizoen staat er een trainer die gewend is met de club, verder een goede technische staf, en een degelijk bestuur dat beslissingen durft te nemen, pas dan kunnen we gaan zeggen hoe we er met deze ploeg en als club voorstaan..
Pietje
 Pietje - donderdag 22 oktober 2009 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 - 19:29 schreef remco k het volgende:

[..]

ik zie dat je nog steeds bezig bent met v/d boog afzeiken.

je bent wel heel erg naif om constant te melden dat het feit dat ajax niet goed presteert in europa en in nederland alleen maar te maken heeft met de beursgang, er zijn genoeg andere clubs in europa die wel presteren en ook beursgenoteerd zijn, zij bijv Manutd.

Zoals andere mensen hier ook al weer aangeven heeft presteren alles te maken met een goed beleid en dit heeft tijd nodig, je moet ophouden met witte zakdoekjes te zwaaien naar mensen die de kans nog niet hebben gekregen hun werk te doen, ajax is de laatste 2 jaar bezig geweest met opruimen en dat is nog steeds niet klaar, volgend seizoen staat er een trainer die gewend is met de club, verder een goede technische staf, en een degelijk bestuur dat beslissingen durft te nemen, pas dan kunnen we gaan zeggen hoe we er met deze ploeg en als club voorstaan..
De mening van alibabba is ook mijn mening en dat is beslist geen afzeiken van wie dan ook. Het is het constateren van feiten. Daarnaast zullen de managers altijd (!) moeten kiezen tussen sportieve belangen en zakelijke belangen. En jij weet net als ik welke keuze er dan gemaakt wordt. Neem dat maar van mij aan, ik ken het klappen van de zweep vanuit mijn beroep.
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - vrijdag 23 oktober 2009 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 - 20:33 schreef Pietje het volgende:

[..]

De mening van alibabba is ook mijn mening en dat is beslist geen afzeiken van wie dan ook. Het is het constateren van feiten.
Een dooddoener. Het enige wat Alibabba doet - en waar jij kennelijk achter staat - is onlogische verbanden leggen.
Zo kan iedereen wel wat verzinnen. "Ajax is niet meer zo succesvol sinds de sponsoring door Adidas." Klopt dat? Ja. Heeft het een direct verband? Nee.
Oftewel een pure verzinsel, puur omdat men niet (wil) ziet/zien waar de daadwerkelijke oorzaak ligt.

quote:

Daarnaast zullen de managers altijd (!) moeten kiezen tussen sportieve belangen en zakelijke belangen. En jij weet net als ik welke keuze er dan gemaakt wordt. Neem dat maar van mij aan, ik ken het klappen van de zweep vanuit mijn beroep.
Puur een opportunistische opmerking. Dat er zowel een zakelijke als sportieve belang zijn, is geen nieuws. Sterker nog, als mensen dat nu pas opvalt. Dan heb je er geen kaas van gegeten.
Zonder dat er ook maar enigzins sprake is van concrete belangstelling(en) laat staan een bod. Roepen enkelen hier al "Van den Boog wil van Suarez af, immers hij denkt alleen aan het zakelijk belang." Ronduit gelul. Van den Boog gaf notabene nog in nuances aan, dat Suarez alleen bij een exorbitant hoog bedrag kan vertrekken. Oftewel het sportieve belang weegt voor Van den Boog zwaarder. Anders waren zijn woorden wel geweest; "Alleen bij een goed bod." Dat is voor mij en gelukkig verschillende anderen, een wereld van verschil qua bewoording en dus standpunt.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 23 oktober 2009 - 11:29   quote  deeplink  
alibaba...

Problemen (1987-1991)
Het vertrek van sterspeler Van Basten naar AC Milan in de zomer 1987 verzwakte Ajax sportief echter teveel. PSV, met de ex-Ajacieden Arnesen, Lerby, Kieft, Vanenburg en Ronald Koeman in de gelederen, nam vanaf het seizoen 1987/88 definitief de macht over. Aan het eind van de jaren tachtig beleefde Ajax een roerige periode. Supportersrellen bij een UEFA Cup-duel tegen Austria Wien in de 1e ronde van het seizoen 1989/90 en een zwartgeldaffaire in het seizoen 1988/89, waarbij 9 ex-spelers uit de periode 1979-1988 betrokken zouden zijn geweest, leidden bijna tot de ondergang van de club. Het 1-1 gelijke spel thuis tegen Austria Wien werd omgezet in een reglementaire 0-3 thuisnederlaag, vanwege het Staafincident, zodat Ajax voor het restant van het seizoen 1989/90 uitgesloten werd voor Europees voetbal en in het seizoen 1990/91 mocht Ajax niet deelnemen aan het Europa Cup-toernooi voor landskampioenen. In het seizoen 1991/92 moest Ajax de 1e thuiswedstrijd in het UEFA Cup-toernooi op een neutraal terrein spelen, buiten Nederland, zonder publiek.

toen zaten ze nog niet op de beurs hoor... ik zeg niet dat de beurs nu nog goed is (aangezien het een voetbal club moet zijn in mijn ogen) maar je kan niet ontkennen dat de beurs ook goeie dingen heeft gedaan op financieel gebied..

voor de rest totaal eens met maxwell fan... een exorbitant bedrag (zou rond de 50 mil zijn) zou hij EVENTUEEL wegmogen.. jullie lijken de VI wel..
dennis27
 dennis27 - vrijdag 23 oktober 2009 - 15:47   quote  deeplink  
van de boog wegwezen. michael v praag terughalen. suarez weg= kampioenschap weg
voetballer55
 voetballer55 - vrijdag 23 oktober 2009 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 - 12:11 schreef alibabba het volgende:

[..]

AJAX voor de beursgang en AJAX na de beursgang is een wereld van verschil. Dat maak ik duidelijk aan de hand van het volgende;

Laten we eens gaan kijken vanaf het seizoen 1959'1960 t/m het seizoen 2008'2009. Vanaf februari 1998 is Ajax beurs-genoteerd. Het seizoen 1997'1998 reken ik onder het Ajax van VOOR de beursgang, want dat seizoen telde nog maar enkele maanden.

Het Ajax voor de beursgang telde vanaf 1959'1960 t/m 1997'1998 39 seizoenen. Hierin werd Ajax 18 maal landskampioen, dat is dus 18:39...46,15% van het totaal. Dat is bijna de helft.

Het Ajax na de beursgang, dus vanaf het seizoen 1998'1999, telde 11 seizoenen. Hierin werd Ajax 2 maal landskampioen, dat is dus 2:11...18,18% van het totaal.

Ik wil dat AJAX vandaag nog van de beurs verdwijnt, want dit verschil is mij toch iets te groot. De Europese resultaten van het Ajax van voor en na de beurs laat ik maar buiten beschouwing, want dan word elke Ajax-supporter pas echt misselijk..................
wat is dit een onzinnege rekensom. van het seizoen 54/55 tot en met 64/65 2 x in 11 seizoenen dus ook 18,18% volgens mij was ook toen niet beurs genoteerd. het is maar net welke periode je pakt. Onzin dus.
alibabba
 alibabba - zaterdag 24 oktober 2009 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 - 17:54 schreef Maxwell-fan het volgende:

[..]

Gelul, beter lezen vriend. Want in het rapport wordt zelfs vermeldt dat het Ajax destijds al ruim 50 miljoen opleverde.

[..]

Verder is het negatieve resultaat het gevolg geweest van de slecht presterende Ajax van de afgelopen jaren. Met als hoofdmoot al 5 jaar geen CL inkomsten. Wat - zoals iedereen wel weet - veroorzaakt werd door een slecht bestuur, verkeerd beleid en vele trainerswissels. Er stond dus nauwelijks een fatsoenlijke organisatie de afgelopen jaren, dus je kon ook niet spreken van gedegenbeleid dat uitgevoerd moest worden. En dit heeft en had totaal niets te maken met de beursnotering.

[..]

Kijk eens naar clubs als Man United, Arsenal of AC Milan. Allemaal beursgenoteerde voetbalbedrijven. En anders dan Ajax hadden en hebben deze clubs wel successen gehaald in de afgelopen decennia. Had dat met de beursnotering te maken? Nee, "slechts" met degelijke organisaties die allen een stabiel beleid voeren.

[..]

Grapjas, waar denk je dat Ajax ruim 30 miljoen in contanten vandaan moet halen? Om maar ook niet te zwijgen over de boete je daar bovenop krijgt. Jij hebt kennelijk teveel het "appeltje, eitje" in je hoofd zitten. Want zo makkelijk gaat dat niet.
En bovendien, transfergelden worden tegenwoordig door 90% van de clubs in termijnen betaald. En al helemaal bij zo'n groot bedrag. Of vindt jij dat Ajax zich eerst diep in de rode cijfers mag steken, om maar "even" van die beursnotering af te zijn?

[..]

Nee, weggaan bij de beurs heeft op het moment alleen maar nadelen. Zoals ik ze eerder heb genoemd. Zoals je het kennelijk nog niet duidelijk is. Het technische vlak heeft geen enkele verband met de beursnotering. Prestaties worden namelijk beter bij een goed, sterk en langdurig beleidsuitvoering. Het geen wat Ajax zeker tot de komst van Coronel en V.d. Boog miste.

[..]

Je moet is niet zovaak de Story open slaan. Bovendien staan Rick V.d. Boog's privezaken volledig los van Ajax. Het is mij dan ook vreemd dat je ook hier een verband probeert aan te halen.
Voortaan maar eer de feiten controleren, begrijpen en dan pas eventueel verklaren. In jou geval had je dan wel de juiste verhoudingen gezien tussen de verschillende aspecten.
Je zegt dat het gelul is dat de commissie Coronel concludeerde dat de beursgang geen financiele meerwaarde heeft gebracht. Letterlijk staat in het rapport; Behalve een éénmalige kapitaals-injectie, heeft de beursgang GEEN FINANCIELE MEERWAARDE GEBRACHT. De 54 miljoen euro(dus geen 50)die Ajax ophaalde zijn niet rendabel geinvesteerd. Ten 2e is het geen goede belegging, want een belegger kijkt naar dividenden en waarde-ontwikkeling en daarbij bleef het Ajax-aandeel onder de maat.

De slechte resultaten hebben wel degelijk te maken met de beursnoteringen. Juist door die beursnoteringen is er een falend beleid. Door de beurs is de druk om te presteren immens groot geworden, waardoor er nauwelijks gebouwd kan worden aan een sterk elftal. Voorbeeld is Co Adriaanse; hij was bezig met vernieuwing, maar omdat Ajax de voorronde van de CL niet overleefde werd hij eruit geknikkerd. Ten onrechte kreeg hij de kans niet om zijn werk af te maken, want Ajax ZAL EN MOET presteren, want er moet geld verdiend worden.

Ten 1e is Man.Utd niet meer beurs-genoteerd. De Europese topclubs zijn in tegenstelling tot Ajax niet afhankelijk van de beurs. Een eventueel verlies uit de beurs zijn op te vangen door de enorme TV-inkomsten en de wereldwijde merchandising die deze clubs opstrijken. Zo is het dus vele malen gemakkelijker om te bouwen aan een degelijke organisatie, waardoor de kans op succes vergroot word. Bij Ajax moeten de klappen van de beurs opgevangen worden door verkoop van spelers.

Om weg te gaan van de beurs heeft Ajax steun nodig v.d. aandeelhouders. Ajax moet een openbaar bod uitbrengen op alle uitstaande aandelen. Wanneer aandeelhouders ingaan op dit bod is het geslaagd. Naast geld moet je aandeelhouders een goed plan bieden. Je moet ze laten zien dat een goed plan beter is voor de club. Zolang dat plan er niet is blijven ze op hun aandelen zitten. Die zijn FINANCIEEL TOCH ALLANG AFGESCHREVEN. Suarez verkopen aan het eind van het seizoen noem ik als voorbeeld wat bijdraagt aan zo'n goed plan.

Weggaan van de beurs heeft zoals ik eerder aangaf alleen nog voordelen. Zo werd ook omschreven in het rapport van Coronel. Letterlijk staat er; Met de beursnotering zijn geen VOORDELEN meer te behalen, het heeft eigenlijk alleen nog maar NADELEN.

Rik V.D.Boog is een deugniet. Het is een feit dat Ajax veel aandeelhouders heeft die niet vanuit clubliefde een belang namen. Met deze aandeelhouders heeft V.D.Boog meer op dan met onze supporters.
alibabba
 alibabba - zaterdag 24 oktober 2009 - 09:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 - 19:29 schreef remco k het volgende:

[..]

ik zie dat je nog steeds bezig bent met v/d boog afzeiken.

je bent wel heel erg naif om constant te melden dat het feit dat ajax niet goed presteert in europa en in nederland alleen maar te maken heeft met de beursgang, er zijn genoeg andere clubs in europa die wel presteren en ook beursgenoteerd zijn, zij bijv Manutd.

Zoals andere mensen hier ook al weer aangeven heeft presteren alles te maken met een goed beleid en dit heeft tijd nodig, je moet ophouden met witte zakdoekjes te zwaaien naar mensen die de kans nog niet hebben gekregen hun werk te doen, ajax is de laatste 2 jaar bezig geweest met opruimen en dat is nog steeds niet klaar, volgend seizoen staat er een trainer die gewend is met de club, verder een goede technische staf, en een degelijk bestuur dat beslissingen durft te nemen, pas dan kunnen we gaan zeggen hoe we er met deze ploeg en als club voorstaan..
Man.Utd beursgenoteerd? Dacht het niet, kerel. Ze zijn wel beursgenoteerd geweest, maar zijn vanaf 2004 of 2005 niet meer op de beurs. Voor de rest zou ik de ontwikkelingen in de toekomst afwachten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: V.D.Boog en poen!!!!!!!!









0.0113890