BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: In de champions league heeft Ajax niet veel te zoeken met deze voorhoede.

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Wim
 Wim - vrijdag 23 oktober 2009 - 09:22   quote  deeplink  
Jol heeft gelijk dat hij tevreden is met de overwinning, desalniettemin ik benijd hem niet, er is geen geld voor versterkingen, er staan veel spelers onder contract met een aanzienlijk salaris, dat drukt zwaar op de balans, die bij Ajax niet meer aan spelen toekomen en de je anderzijds ook niet kunt slijten aan andere clubs.
Het rendement v/d versterkingen van afgelopen jaar en van dit jaar is erg laag.
Alleen de Zeeuw en Enoh voldoen.
In de champions league, heeft Ajax echter weinig te zoeken ook al snakt de club naar europees avontuur en succes.
Een beetje bovengemiddelde tegenstander speelt Ajax meteen van de mat.
De enigste speler in de voorhoede waar constante dreiging vanuit gaat is Suarez, bovendien moet hij meestal dan ook nog de doelpunten maken.
Pantelic en Sulejmani presteren ondermaats, Rommedahl is alleen waardevol als invaller.
Als Suarez wegvalt, is het helemaal gedaan met de feestvreugde.
Boss
 Boss - vrijdag 23 oktober 2009 - 09:29   quote  deeplink  
Mee eens. Hopen op een ander beleid en meer succes in de toekomst...
PS25
 PS25 - vrijdag 23 oktober 2009 - 11:57   quote  deeplink  
Sorry, maar ik snap dit soort reacties gewoon niet en eerlijk gezegd word ik er ook een beetje moe van. Ik heb gisteren heerlijk voor de tv gezeten en eerlijk gezegd gewoon een beetje genoten van de wedstrijd. In tegenstelling tot voorheen zie ik wel degelijk een Ajax dat op meerdere vlakken aan het groeien is.

Naar mijn idee hing er een prettige sfeer in het stadion. Er was veel steun voor Ajax vanuit de vakken. Daarbij heb ik een Ajax gezien wat gewoon als een 'team'opereerde. Er werd, vooral met elkaar, gestreden voor elke meter, ook door Pantelic sulejmani en Emanuelson. Verdedigend heeft Ajax bijna niets weggegeven. Dat staat gewoon als een huis. Persoonlijk vind ik Enoh en De Zeeuw echt 2 geweldenaren op het middenveld. Is het jullie opgevallen hoeveel aanvallen zij onschadelijk maken, hoeveel ballen zij onderscheppen? De Zeeuw heeft in zijn passing veel dreiging naar voren. Wanneer je een beetje risico neemt in de passing, kan dat wel eens leiden tot balverlies. Aan de andere kant is het zo dat wanneer die pass wel aankomt, het vaak direct gevaarlijk wordt.

Ik kan zien dat er aan Sulejmani wordt gewerkt. Ik vind dat Jol heel goed doet. Hij speelde, ook volgens Jol, zijn beste wedstrijd sinds het aantreden van Martin Jol. Zo'n jongen moet je steunen en niet afbranden. Als dat gebeurt gaan echt nog heel veel plezier aan hem beleven.

In mijn ogen wordt er op dit moment juist wel een goed beleid gevoerd, alleen hebben ze te maken met een erfenis uit het recente verleden. Met de komst van Jol, Coronel en Van den Boog is het rustig bij Ajax. Iets wat jaren niet is geweest.

Ajax is naar mijn idee een goede weg ingeslagen. Alleen groei, zeker over hele linie van de club, heeft gewoon tijd nodig.Dat gaat echt niet binnen een week. Geef Ajax die tijd ook en laat iedereen zijn werk doen dan komt het echt goed, geloof me! Kom dus niet steeds na elke wedstrijd met dezelfde reacties, maar zet eens een reƫle bril op.
ajax
 ajax - vrijdag 23 oktober 2009 - 11:57   quote  deeplink  
En wederom een keer steun aan de ajax spelers! volgens mij worden de meeste topics gemaakt om alleen maar lekker negatief te doen!
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 23 oktober 2009 - 12:07   quote  deeplink  
Pantelic was gewoon heel goed bezig. Die Kroaten hielden inclusief de doelman continu 5 man paraat in de achterhoed om de man met de diadeem in toom te houden. Daardoor kregen Suarez en Sjuljemaniet alle ruimte gevaar te stichten. Aan de Serf was het niet besteed maar Luis maakte er optimaal gebruik van.

Je zag het. Pankelic werd gewisseld en prompt scoren de croaten.
Jay123
 Jay123 - vrijdag 23 oktober 2009 - 12:39   quote  deeplink  
Sportdwaas, Pantelic werd gewisseld voor Rommedahl en prompt scoorde Ajax. Rommedahl nog wel. Als je zulke uitspraken doet, kijk dan wel eerst of er wat van klopt.
Dat terzijde, vond ik Pantelic (eindelijk!) redelijk goed in de aannames wanneer er een lange bal werd gespeeld. Hij kopte of tikte vaak goed door naar de bijsluitende middenvelders of Suarez/Sulejmani. Dat is toch een deel van wat er van een Ajax-spits in een 4-3-3 formatie wordt verwacht. Verder blijft hij helaas te traag in z'n balbehandeling en moet hij niet de hele tijd proberen zelf 3 man uit te spelen want dat lukt hem gewoon (nog) niet.
Al met al heb ik ook genoten van de wedstrijd en vond ik Ajax uitstekend spelen. De Kroaten stichtten geen enkel gevaar en ons aller Ajax had weer een aantal goede doelpogingen. Ik zie echt progressie gelukkig en dat is de afgelopen jaren niet het geval geweest, dus ik ben absoluut positief gestemd voor dit seizoen. Ben benieuwd naar de komende wedstrijden met AZ en Feyenoord; ik heb er vertrouwen in!
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 23 oktober 2009 - 13:16   quote  deeplink  
Die voorzet van Suarez had Patelic er ook in gekegeld.
Jelteb95
 Jelteb95 - vrijdag 23 oktober 2009 - 13:57   quote  deeplink  
Geef Pantelic nou eens wat tijd. Als je die jongen nou is even rustig wedstrijden laat spelen dan gaat hij heus wel zijn goals maken. En Miralem komt er ook heus wel, Jol is hem nu weer langzaam aan het brengen. Sulejmani moet gewoon minuten maken en vooral ook vertrouwen krijgen.
En ik ben er ook helemaal klaar mee dat er altijd gezeurd word dat Ajax zonder Suarez niks is, en dat Ajax dan bijna niet zou scoren. Maar Luis Suarez is toch onderdeel van Ajax?! Als Suarez straks weggaat naar een topploeg dan krijgt Ajax daar een aardig bedrag voor. Dan denk je toch zeker niet dat Ajax dat geld onbenut laat? Ajax haalt dan gewoon 2 of misschien wel 3 uitstekende spelers om Suarez te vervangen.
Er is niks aan de hand, we zijn een stuk verder dan vorig jaar waar we Fiorontina uit de Uefa Cup gooiden en ook bijna Olimpique. Laat Martin nou is gewoon even bouwen aan Ajax en zoals ik al zei: Pantelic komt er wel!
remco k
 remco k - zaterdag 24 oktober 2009 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 09:29 schreef Boss het volgende:
Mee eens. Hopen op een ander beleid en meer succes in de toekomst...
er zit een nieuw bestuur dat een nieuw beleid voert, alleen zijn ze eerst de rotzooi aan het opruimen van voorgaande jaren.

Kap dus eens een keer met dat kutgezeik en geef deze mensen een eerlijke kans, als je dat niet kan ben je het niet waard ajax supporter genoemd te worden.
remco k
 remco k - zaterdag 24 oktober 2009 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 13:16 schreef sportdwaas het volgende:
Die voorzet van Suarez had Patelic er ook in gekegeld.
maar dan had hij daar wel moeten staan en dat stond hij niet.
Tyson
 Tyson - zaterdag 24 oktober 2009 - 21:53   quote  deeplink  
Sportdwaas wat een dom gelul..Ik vind het echt triest dat Cvitanich zo aan de kant word gezet door het komen van Pantelic..Ik vind Pantelic veel te statisch als voetballer..Cvintanich deed het gewoon goed en begon met Suarez een echt zuid-amerikaans topkoppel te worden..Tijd tijd tijd word er gezegd over pantelic..Is er uberhaupt wel TIJD??????
Ajaxvoorhetlevuhhh-
 Ajaxvoorhetlevuhhh- - zondag 25 oktober 2009 - 00:20   quote  deeplink  
Ik vind het weer diep triest zon topic.
Wie nou is naar de wedstrijde kijkt ziet een Ajax dat elke keer in de Uefa cup (of hoe dat nu ook heet) gewoon veel sterker is dan de tegenstander. Dan maken de spitsen het niet af.
Dat klopt voor een deel wel ja, maar als je goed kijkt hangen ze met ze allen voor de goal, dat de rest goed voetbald komt omdat heel de tegenstander tegen de spitsen voetballen. Ze staan met 10 man te verdedigen en een spits. Kijk naar timisoara naar anderlecht nu weer Zagreb. Als alles achterin staat natuurlijk lijken de spitsen dan ondermaats maar dat is weer gelul van iemand die niet verder kijkt. kijk naar Zagreb pas toen ze 2-0 achterstonden gingen ze voetballen met 2 of 3 spitsen. En dat pantelic het slecht doet is ook gewoon weer onzin want als je goed kijkt zie je dat hij altijd met zijn neus van de goal af voetbald en de bal bij houd en afpassed. Dat zal zeker de opdracht zijn van Jol want Jol hoor je ook niet klagen. De vraag is wel:wie is beter? cvita of pantel en op die vraag heb ik geen antwoord. En dan nog het mooiste van allemaal vind ik Sulejmani. Kijk is gewoon goed naar die wedstrijd hij was gewoon van niveau. 1e helft egt goed gewoon op niveau. 2e helft wat minder, maar als je dat vergelijkt met hoe ie eerst speelde. Is dit gewoon een geweldige vooruitgang. En nu weer het gezeik dat ze nie in de championsleaque thuis horen. Je ziet een AZ gelijk spelen tegen een zwak arsenal dat door een super grote fout van AZ op 1-0 komt.
Je zou gewoon denken dat het omkoperij was, een slechte pass en meteen 3 man vrij voor de goal. Ik heb het hier en nu over de (uefa cup) niet over de competitie, voor jullie hier weer op gaan zeiken goed lezen, want in de competitie doen de spitsen het niet geweldig maar sulejmani speelt nooit basis en pantelic heeft er 2 nliggen wat ook niet echt slecht is in de minuten die hij gemaakt heeft.
Jelteb95
 Jelteb95 - zondag 25 oktober 2009 - 11:10   quote  deeplink  
Pfff... Eindelijk iemand die het snapt.
Wim
 Wim - dinsdag 27 oktober 2009 - 06:44   quote  deeplink  
Ik zeg niet dat jol het niet goed doet, ik vind het een goede trainer, ken hem uit de RKC tijd haalt meestal het optimale uit het aanwezige materiaal, ik ben evenmin negatief, alleen realistisch.
Suarez is de man die het moet doen en wat er nu naast staat komt op dit moment tekort, scoren ook veel te weinig, kijk maar naar de cijfers, dat is niet al te ingewikkeld.
Als je een echt sterke tegenstander treft, kun je dit niet verbloemen, dan moeten er meerdere mensen zijn die kunnen scoren en een mannetje uit kunnen spelen.
Want een sterke tegenstander heeft ook vaak meerdere scorende spitsen.
Maar enfin met een lege portemonnee is het ook heel lastig boodschappen doen, dat besef ik terdege..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 oktober 2009 door Wim --
Rogier
 Rogier - dinsdag 27 oktober 2009 - 08:55   quote  deeplink  
We zitten niet in de CL dus deze voorhoede hoeft ook niet zo goed te zijn. Wat een topic weer.
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 27 oktober 2009 - 12:13   quote  deeplink  
Pantelic had de verdediging van AZ zo uitgeput in de 1e helft (dat was zijn taak) dat het in de 2e helft een makkie werd voor RoodWit uit Amsterdam, wat ik overigens in mijn wekelijkse rubriek (altijd met grote dank ontvangen overal) al had voorspeld.

In Dordt gaat Pantelic 4x scoren en dankzij hem komt puntverlies als tegen Adelaar's Sparta thuis niet meer voor. Verder is Pantekic een prima sfeermaker die de komst van die andere veelpratende Serf Petronic overbodig maakt. Het mes snijdt dus aan 2 kanten.
alibabba
 alibabba - dinsdag 27 oktober 2009 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 - 12:13 schreef sportdwaas het volgende:
Pantelic had de verdediging van AZ zo uitgeput in de 1e helft (dat was zijn taak) dat het in de 2e helft een makkie werd voor RoodWit uit Amsterdam, wat ik overigens in mijn wekelijkse rubriek (altijd met grote dank ontvangen overal) al had voorspeld.

In Dordt gaat Pantelic 4x scoren en dankzij hem komt puntverlies als tegen Adelaar's Sparta thuis niet meer voor. Verder is Pantekic een prima sfeermaker die de komst van die andere veelpratende Serf Petronic overbodig maakt. Het mes snijdt dus aan 2 kanten.
Jij kan echt geweldig lulle....met sportdwaas is het lachen, gieren, brulle.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: In de champions league heeft Ajax niet veel te zoeken met deze voorhoede.









0.0071098