BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: EINDUITSLAG: AZ - Ajax (25-10-2009) - 2 - 4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Dit topic is een vervolg op het topic:  Nijhuis na goede optreden beloond met AZ-Ajax
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zaterdag 24 oktober 2009 - 19:26   quote  deeplink  
Morgen staat in het ...-Stadion (wie weet welke naam het stadion gaat krijgen mag het zeggen) de wedstrijd tussen az en Ajax op het programma. Jol heeft vandaag zijn selectie voor dit duel bekend gemaakt. Aissati ontbreekt helaas met een bilspierblessure. Welke opstelling en uitslag voorspellen jullie en zal az het moeilijk krijgen met alle problemen die er zijn rondom het faillisement van DSB?

De 18-koppige selectie van Ajax:
Maarten Stekelenburg
Kenneth Vermeer
Gregory van der Wiel
Oleguer
Jan Vertonghen
Urby Emanuelson
Marko Pantelic
Miralem Sulejmani
Bruno Silva
Luis Suarez
Eyong Enoh
Gabri
Toby Alderweireld
Dario Cvitanich
Dennis Rommedahl
Vurnon Anita
Kennedy
Demy de Zeeuw

edit Boudewijn

1 - 0 , El Hamdaoui (28e min)
1 - 1 , Emanuelson (57e min)
1 - 2 , Suarez (58e min)
1 - 3 , vd Wiel (65e min)
1 - 4 , Suarez (91e min)
2 - 4 , Pele (92e min)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 oktober 2009 door Boudewijn --
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zaterdag 24 oktober 2009 - 19:28   quote  deeplink  
Ik heb in Sportpooler een voorspelling van 1-3. Ik vermoed ook dat alle commotie van de laatste weken de ploeg van Koeman geen goed doen. En zullen ze er niet aan denken dan worden ze vast wel herrinert door de supporters van Ajax ;-)
Boss
 Boss - zaterdag 24 oktober 2009 - 21:11   quote  deeplink  
Denk ook 1-3... Wordt genieten!
remco k
 remco k - zaterdag 24 oktober 2009 - 21:52   quote  deeplink  
ik vermoed dat de scheids na zijn goede optreden van vorige week deze week fouten gaat maken, vraag me niet waarom maar dat gevoel heb ik.

toch gaat ajax deze pot winnen met 1-4 in ik denk dezelfde opstelling als tegen Dynamo
Yordee1
 Yordee1 - zaterdag 24 oktober 2009 - 22:18   quote  deeplink  
Steek
Gregz Toby Jan Anita
Enoh De zeeuw Emanuelson
Suarez Pantelic Sulejmani

Misschien speelt Gabri ook wel... wie weet

Het wordt iig spannend morgen, maar als Ajax een beetje aanzet, moet het toch wel minimaal 3-1 worden
Jelteb95
 Jelteb95 - zaterdag 24 oktober 2009 - 23:31   quote  deeplink  
Ik zeg dit:

Steek
Vd Wiel, Toby, Jan, Urby
Gabri, Enoh, De Zeeuw, Miralem
Suarez, Pantelic

Verder denk ik aan een 1-3 of 1-4, heb er zin in. De 3 punten zijn toch wel noodzakelijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 oktober 2009 door Jelteb95 --
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - zaterdag 24 oktober 2009 - 23:41   quote  deeplink  
Ik denk 2-1 voor AZ. Die hebben wat goed te maken en Ajax heeft net een zware wedstrijd gehad...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 oktober 2009 door FeyenoordRandwijk --
Johnnyafca
 Johnnyafca - zondag 25 oktober 2009 - 02:58   quote  deeplink  
ik hoop sowieso winst voor Ajax!
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 25 oktober 2009 - 09:18   quote  deeplink  
@FeyenoordRandwijk
Ajax heeft niet echt een zware wedstrijd gehad tegen Dinamo, Ze speelden ze juist heel makkelijk uit en wonnen verdiend! AZ heeft een moeilijke wedstrijd gehad [Arsenal]. Dus is het juist precies andersom ;)
Ik denk dat het 0-2 wordt [Heb het voorspeld op voorspelajax.punt.nl]. Het moet wel lukken om te winnen lijkt me :O
remco k
 remco k - zondag 25 oktober 2009 - 15:01   quote  deeplink  
en weer een niet onmogelijk houdbaar doelpunt, stekelenburg kan ook deze bal pakken maar staat weer eens op het verkeerde been, echt ongelooflijk deze man.
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 25 oktober 2009 - 15:05   quote  deeplink  
Vooralsnog heeft Ajax niets in te brengen...

Tijd voor Jol om iets te gaan doen, wachten op de rust (10 min) heeft niet veel zin want er is na 3 keer overspelen telkens weer balverlies.
Afcabz
 Afcabz - zondag 25 oktober 2009 - 15:25   quote  deeplink  
Az verdient op voorsprong ,zij gaan er met passie tegenaan,
Ajax speelt weer eens als een lamme zoutzak bal verlies ,geen hart erachter ,
het is echt jammer ,want het is of te zot ,of te bot ,maar geen consistentie bij ons aller Ajax
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 25 oktober 2009 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 15:01 schreef remco k het volgende:
en weer een niet onmogelijk houdbaar doelpunt, stekelenburg kan ook deze bal pakken maar staat weer eens op het verkeerde been, echt ongelooflijk deze man.
Sorry Remco K, ik ben het vaak met je eens maar kap eens met dat gezeik op Stekelenburg. Ik weet niet of je zelf keeper bent, maar je moet ook kijken naar de gebeurtenissen voor het schot. Alderweireld stond ook niet goed opgestelt. Een keeper moet net als een scheidsrechter in no-time beslissingen nemen. Vaak pakken deze goed uit en soms helaas wat minder.

We moeten achter de club blijven staan en onze jongens aanmoedigen.
FR12-1908
 FR12-1908 - zondag 25 oktober 2009 - 15:51   quote  deeplink  
1-3
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 25 oktober 2009 - 16:00   quote  deeplink  
Heerlijk binnen enkele minuten de achterstand omgebogen in een voorsprong. En wat een liedje zingen die AZ-supporters "Liever falliet dan Ajacied". Whahaha en dat terwijl 60 procent wat nu in het stadion zit voorheen naar de ArenA ging om Ajax aan te moedigen.
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - zondag 25 oktober 2009 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 16:00 schreef amsterdammer113 het volgende:
Whahaha en dat terwijl 60 procent wat nu in het stadion zit voorheen naar de ArenA ging om Ajax aan te moedigen.
pff
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 25 oktober 2009 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 16:02 schreef FeyenoordRandwijk het volgende:

[..]

pff
Als je aan het puffen bent moet je je verloskundige bellen man ;-)
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - zondag 25 oktober 2009 - 16:09   quote  deeplink  
Ik ben stiekem Joszef Kiprich...
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 25 oktober 2009 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 16:09 schreef FeyenoordRandwijk het volgende:
Ik ben stiekem Joszef Kiprich...
Volgens mij was jij komtwelgoedschatje, toch?
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - zondag 25 oktober 2009 - 16:16   quote  deeplink  
ja:d
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 25 oktober 2009 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 16:16 schreef FeyenoordRandwijk het volgende:
ja:d
Ik let wel op hoor ;-)
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - zondag 25 oktober 2009 - 16:22   quote  deeplink  
en dat voor een Amsterdammer............:D
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 25 oktober 2009 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 16:22 schreef FeyenoordRandwijk het volgende:
en dat voor een Amsterdammer............:D
Let jij volgende week maar eens op, kan je weer echt voetbal kijken ;-) (even onder de gordel)

OT: heerlijke 2-4 winst in Alkmaar. De eerste horde is genomen.
yngwie
 yngwie - zondag 25 oktober 2009 - 16:32   quote  deeplink  
Bij de 1-0 van AX raakte Toby de bal nog aan, waardoor de bal van richting veranderde.
Ajax wint overtuigend van AZ. Wat hebben de criticasters nog te zeggen?
remco k
 remco k - zondag 25 oktober 2009 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 15:31 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Sorry Remco K, ik ben het vaak met je eens maar kap eens met dat gezeik op Stekelenburg. Ik weet niet of je zelf keeper bent, maar je moet ook kijken naar de gebeurtenissen voor het schot. Alderweireld stond ook niet goed opgestelt. Een keeper moet net als een scheidsrechter in no-time beslissingen nemen. Vaak pakken deze goed uit en soms helaas wat minder.

We moeten achter de club blijven staan en onze jongens aanmoedigen.
ja inderdaad ik ben zelf 15 jaar keeper geweest, kijk de herhaling maar na, een 10e voordat er geschoten wordt spring steek iets op, daardoor gaat hij te laat na de grond, ik zeg niet dat het een fout is maar hij staat heel erg vaak verkeerd net als nu, en ook net als met de laatste tegengoal hij staat ook daar een meter te ver na links.

Hij moet echt gaan trainen op zijn eigen positie spel anders ben ik bang voor hem dat hij het echte top niveau niet aankan.

Ik zeg trouwens ook niet dat het echte fouten zijn, maar de ballen zijn vaak niet onhoudbaar.
yngwie
 yngwie - zondag 25 oktober 2009 - 16:33   quote  deeplink  
1-0 az dus
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 25 oktober 2009 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 16:33 schreef remco k het volgende:

[..]

ja inderdaad ik ben zelf 15 jaar keeper geweest, kijk de herhaling maar na, een 10e voordat er geschoten wordt spring steek iets op, daardoor gaat hij te laat na de grond, ik zeg niet dat het een fout is maar hij staat heel erg vaak verkeerd net als nu, en ook net als met de laatste tegengoal hij staat ook daar een meter te ver na links.

Hij moet echt gaan trainen op zijn eigen positie spel anders ben ik bang voor hem dat hij het echte top niveau niet aankan.

Ik zeg trouwens ook niet dat het echte fouten zijn, maar de ballen zijn vaak niet onhoudbaar.
Ik vind Steek een goede keeper. Natuurlijk staat hij niet altijd goed opgestelt, maar ik denk dat elke keeper wel eens verkeerd gepositioneerd staat. Ik ben zelf ook keeper geweest en weet dat een bal vaak rare capriolen kan uithalen. Iemand die de bal toucheert of een polletje dat de bal een rare stuit kan geven. Het is jammer van deze 2 tegengoals maar we hebben gewonnen en dat is het allerbelangrijkste.
remco k
 remco k - zondag 25 oktober 2009 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 16:37 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Ik vind Steek een goede keeper. Natuurlijk staat hij niet altijd goed opgestelt, maar ik denk dat elke keeper wel eens verkeerd gepositioneerd staat. Ik ben zelf ook keeper geweest en weet dat een bal vaak rare capriolen kan uithalen. Iemand die de bal toucheert of een polletje dat de bal een rare stuit kan geven. Het is jammer van deze 2 tegengoals maar we hebben gewonnen en dat is het allerbelangrijkste.
inderdaad is dat het belangrijkste, maar je hebt zelf de wedstrijd tegen psv gezien, ook daar kost het feit dat hij twee a drie misschien houdbare ballen niet pakt ons drie punten.

Steek is inderdaad een redelijke keeper, alleen hij pakt nooit maar dan ook echt nooit eens punten voor ons in wedstrijden zoals tegen psv.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 25 oktober 2009 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 16:40 schreef remco k het volgende:

[..]

inderdaad is dat het belangrijkste, maar je hebt zelf de wedstrijd tegen psv gezien, ook daar kost het feit dat hij twee a drie misschien houdbare ballen niet pakt ons drie punten.

Steek is inderdaad een redelijke keeper, alleen hij pakt nooit maar dan ook echt nooit eens punten voor ons in wedstrijden zoals tegen psv.
Hij heeft toegegeven dat hij in de wedstrijd tegen PSV inschattingsfouten heeft gemaakt. Het is vervelend, maar je moet er niet te lang naar kijken. Stekelenburg heeft ook vaak goede reddingen, alleen worden deze weggestreept als hij een keer een foutje maakt. Met Vermeer hebben we een goede reservekeeper, maar ook deze is nog niet beter dan Stekelenburg. Dat hebben we afgelopen seizoen wel gezien. Maar denk dat vaak genoeg is gesproken over de kwaliteiten van Stekelenburg, dus laten we het hier maar bij houden en blij zijn met de winst. Een goed begin van een zware reeks.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 25 oktober 2009 - 16:52   quote  deeplink  
Het hoogte punt vond ik het gezicht van Pantelic.
Wordt gewisseld met een 0-1 achterstand ,komt onder de douche vandaan
en de teller staat op 1-3 hehehehe.
Dat gezicht van die gozert hahahaha alsof hij water zag fikken...
Goed voor zijn zelfvertrouwen :P
freakie
 freakie - zondag 25 oktober 2009 - 17:00   quote  deeplink  
remco.. steek pakt geen punten? hij houd vaak genoeg ballen alleen je kan als keeper niet alles tegen houden en romero heeft az nu punten gekost.. T probleem ligt zeker niet bij de keeper.. vindt vermeeer zeker een klasse lager komt veel te vaak verkeert uit.. alleen dan kost het geen punten.. dat geluk had steek nu ook een keer..
yngwie
 yngwie - zondag 25 oktober 2009 - 17:01   quote  deeplink  
AJAX heeft gewonnen, zijn we dan nooit tevreden! Die keeper van AZ zag er ook niet lekker uit bij de 1-1 van Urby. Mooie goal toch Remco:). Wat me heel veel deugd deed is het goede spel van Ajax in de tweede helft. Dit biedt hoop voor de toekomst.
Boss
 Boss - zondag 25 oktober 2009 - 18:44   quote  deeplink  
Heb genoten!!!!
freakie
 freakie - zondag 25 oktober 2009 - 19:28   quote  deeplink  
Ik zag trouwens net een kans voor az waar steek wel degelijk heeft gezorgt dat er geen doelpunt tegen kwam.. anders had het 2-0 gestaan en ajax zowiezo niet gewonnen..
remco k
 remco k - zondag 25 oktober 2009 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 17:00 schreef freakie het volgende:
remco.. steek pakt geen punten? hij houd vaak genoeg ballen alleen je kan als keeper niet alles tegen houden en romero heeft az nu punten gekost.. T probleem ligt zeker niet bij de keeper.. vindt vermeeer zeker een klasse lager komt veel te vaak verkeert uit.. alleen dan kost het geen punten.. dat geluk had steek nu ook een keer..
Noem eens een paar wedstrijden op als je wil dan waar Steek echt de punten pakt voor ajax.
En ik vind ook niet dat hij gewisseld moet worden voor Vermeer, je moet mij geen woorden in mijn mond leggen.
Ik zeg ook niet dat het blunders zijn, ik geef alleen aan en dat zijn gewoon de feiten dat hij nooit punten pakt voor het team en dat er veel tegengoals zijn die niet onhoudbaar zijn.
remco k
 remco k - zondag 25 oktober 2009 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 17:01 schreef yngwie het volgende:
AJAX heeft gewonnen, zijn we dan nooit tevreden! Die keeper van AZ zag er ook niet lekker uit bij de 1-1 van Urby. Mooie goal toch Remco:). Wat me heel veel deugd deed is het goede spel van Ajax in de tweede helft. Dit biedt hoop voor de toekomst.
Zeker mooie goal, alleen moet je toegeven dat niemand dit voor mogelijk had gehouden na het zien van de eerste helft, als je dan de tijd van mijn post bekijkt zie je dat het vlak na het tegendoelpunt is, en ik ben heel erg tevreden met het spel van Ajax in de 2e helft, ik vind alleen Stekelenburg niet goed genoeg voor een topclub die Ajax weer wil worden en dat bewijst hij in mijn ogen veel te vaak.
Er zijn dit seizoen nog niet heel veel tegendoelpunten geweest die echt volledig onhoudbaar waren.
remco k
 remco k - zondag 25 oktober 2009 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 19:28 schreef freakie het volgende:
Ik zag trouwens net een kans voor az waar steek wel degelijk heeft gezorgt dat er geen doelpunt tegen kwam.. anders had het 2-0 gestaan en ajax zowiezo niet gewonnen..
je bedoelt die bal een halve meter rechts van hem, kom op zeg dat kun je toch niet "je ploeg op de been houden" noemen of wel soms??
bla bla bla
 bla bla bla - zondag 25 oktober 2009 - 20:15   quote  deeplink  
ik ben het met je eens remco ik vind stekel een redelijk solide keeper maar hij is niet de keeper die echt punten voor zijn clubje pakt
yngwie
 yngwie - zondag 25 oktober 2009 - 20:26   quote  deeplink  
Pantalic speelde goed de eerste helft, maar is om tactische redenen gewisselt. Dus niet omdat hij waardeloos speelde.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 25 oktober 2009 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 20:26 schreef yngwie het volgende:
Pantalic speelde goed de eerste helft, maar is om tactische redenen gewisselt. Dus niet omdat hij waardeloos speelde.
Dat is een tactische uitspraak van Jol ;-) Je kan moeilijk roepen dat je die jongen heb gewisseld omdat ie dramatisch speelde. Dat geeft die jongen helemaal geen vetrouwen.
yngwie
 yngwie - zondag 25 oktober 2009 - 20:43   quote  deeplink  
Wie speelde er wel goed de eerste helft, Suarez? speelde ook niet best. Maar goed maakt niet uit. We hebben drie punten en zitten op koers.
alibabba
 alibabba - zondag 25 oktober 2009 - 20:44   quote  deeplink  
Ik heb vandaag een Ajax gezien wat in de 2e helft op mij een hele goede indruk maakte. In mijn ogen is Martin Jol een meesterbrein. Hij heeft met het halen van De Zeeuw voor evenwicht gezorgd. Eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat Ajax zo volwassen kan spelen. Het was geweldig om te zien en sinds lange tijd heb ik echt kunnen genieten van AJAX. Laten we in godsnaam hopen dat het zich doorzet, want het maakt mij als mens erg gelukkig.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 25 oktober 2009 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 20:43 schreef yngwie het volgende:
Wie speelde er wel goed de eerste helft, Suarez? speelde ook niet best. Maar goed maakt niet uit. We hebben drie punten en zitten op koers.
Ik ben het met je eens. Het was gewoon een dramatische eerste helft. En niet alleen Pantelic speelde slecht. Maar ik denk dat Jol zijn spelers niet zal afvallen in de pers en het hen wel persoonlijk zal zeggen wat hij er van vond.
remco k
 remco k - zondag 25 oktober 2009 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 20:55 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Het was gewoon een dramatische eerste helft. En niet alleen Pantelic speelde slecht. Maar ik denk dat Jol zijn spelers niet zal afvallen in de pers en het hen wel persoonlijk zal zeggen wat hij er van vond.
Als je goed oplet, dan plaatst Jol Ajax bijna in iedere wedstrijd in een soort van underdog positie en heeft eigenlijk nog nooi een speler afgevallen, hij probeert bijv sulejmani als een talent te bestempelen en zegt daarbij letterlijk "maar daar hebben we er meer van" dit doet hij alleen maar om de druk te verlagen op zijn schouders..
yngwie
 yngwie - zondag 25 oktober 2009 - 21:09   quote  deeplink  
Ja, dat doet hij ook vakkundig. Ajax blijkt ook nog niet toe aan een 4-3-3 systeem.
Als ze 4-4-2 spelen, spelen ze hun betere wedstrijden
remco k
 remco k - zondag 25 oktober 2009 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 21:09 schreef yngwie het volgende:
Ja, dat doet hij ook vakkundig. Ajax blijkt ook nog niet toe aan een 4-3-3 systeem.
Als ze 4-4-2 spelen, spelen ze hun betere wedstrijden
ook de tweede helft speelde ajax nog 4-3-3, en dat was denk ik de beste helft tot nu toe in de competitie. Urby ging nog een tijd vanaf rechtsbuiten spelen en Dennis vanaf links..
yngwie
 yngwie - zondag 25 oktober 2009 - 21:16   quote  deeplink  
Toen de buit binnen was ja:)
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 25 oktober 2009 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 20:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je goed oplet, dan plaatst Jol Ajax bijna in iedere wedstrijd in een soort van underdog positie en heeft eigenlijk nog nooi een speler afgevallen, hij probeert bijv sulejmani als een talent te bestempelen en zegt daarbij letterlijk "maar daar hebben we er meer van" dit doet hij alleen maar om de druk te verlagen op zijn schouders..
Remco, dat zeg ik toch ook. Jol valt nooit een speler af na een wedstrijd. Hij zal het eerder in een persoonlijk gesprek tegen een speler zeggen dat zijn prestaties ondermaats zijn.
remco k
 remco k - zondag 25 oktober 2009 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 - 21:16 schreef yngwie het volgende:
Toen de buit binnen was ja:)
urby speelde aan het begin van de tweede helft linksbuiten, dit gaf hij zelf aan na de wedstrijd.
yngwie
 yngwie - zondag 25 oktober 2009 - 22:26   quote  deeplink  
vanuit een 4-4-2 opstelling kan je ook de linksbuitenpositie opzoeken. Maar eerst moest Ajax weer een overwicht op het middenveld krijgen.Urby deed toen veel verdedigend werk. Ook op rechts was hij regelmatig te vinden.Gabri viel trouwens fantastisch in. Of hij niet is weggeweest.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: EINDUITSLAG: AZ - Ajax (25-10-2009) - 2 - 4









0.0154569