BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jol niet blij met competitieprogramma

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - vrijdag 30 oktober 2009 - 16:37
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Jol niet blij met competitieprogramma (Ajax Club)

Thomas
 Thomas - vrijdag 30 oktober 2009 - 17:34   quote  deeplink  
quote:

Trainer Martin Jol is volgens de Telegraaf niet blij met het verloop van het competitieprogramma. 'We spelen te vaak op donderdag om vervolgens weer op zondag een zware wedstrijd te spelen.'

Ajax speelde vorige week donderdag in de aanloop van het uitduel met AZ nog tegen Dinamo Zagreb. De formatie acteerde afgelopen donderdag nog tegen FC Dordrecht terwijl het zondag alweer tegen Feyenoord speelt. Ajax voetbalt donderdag vlak voor de uitwedstrijd tegen FC Twente opnieuw tegen Zagreb. Jol: 'Andere ploegen bovenin de eredivisie hebben deze problemen niet. Die spelen niet na een lastige uitwedstrijd op donderdag steeds weer een zwaar uitduel op zondag. Dat kan bijna geen toeval zijn. Als je een muntje in een computer gooit, krijg je niet zo'n competitieprogramma.'
Wat wil Jol hiermee bereiken? Dat heeft hij toch helemaal niet nodig? Wanneer zouden die wedstrijden dan gepland moeten worden, zonder dat er ook nog eens knelpunten optreden?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 oktober 2009 door Thomas --
luca020
 luca020 - vrijdag 30 oktober 2009 - 18:30   quote  deeplink  
in de beker,op dezelfde dag als je tegenstander bijv.
freakie
 freakie - vrijdag 30 oktober 2009 - 18:32   quote  deeplink  
Denk dat t wel goede constatering is van jol... ze moeten te veel wedstrijden achter elkaar 150 procent spelen.. en dat kan niet.. twente, psv en feyenoord hebben dat niet op die manier.. is dus erg vervelend ..
PSVMocro
 PSVMocro - vrijdag 30 oktober 2009 - 18:50   quote  deeplink  
Heb je het programma van PSV in het begin van het seizoen bekeken? Bijna alleen maar topwedstrijden en daarnaast ook voorronde Europa League wedstrijden op donderdag. Ik vind het topclubonwaardig als een trainer van Ajax of PSV zich zo uitlaat. Ben blij dat Rutten niet zo een trainer is.
remco k
 remco k - vrijdag 30 oktober 2009 - 18:50   quote  deeplink  
volgens mij niks meer dan een constatering die op feiten is gebasseerd, hij ziet ook dat z'n ploeg het er best zwaar mee heeft, maar goed het is nu eenmaal zo en we moeten er dan ook maar gewoon doorheen.
FR12-1908
 FR12-1908 - vrijdag 30 oktober 2009 - 18:54   quote  deeplink  
tja als je daar niet tegen kan, moet je maar geen Europa leageu spelen.
dat weet je van te voren dat je het dan druk gaat krijgen.
PSVMocro
 PSVMocro - vrijdag 30 oktober 2009 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 18:50 schreef remco k het volgende:
volgens mij niks meer dan een constatering die op feiten is gebasseerd, hij ziet ook dat z'n ploeg het er best zwaar mee heeft, maar goed het is nu eenmaal zo en we moeten er dan ook maar gewoon doorheen.
Hij doet niet alleen een constatering...hij insinueert met zijn uitspraak 'dat kan bijna geen toeval meer zijn' dat er misschien wel opzet in het spel zit. Hij mag gerust vinden dat Ajax een zwaar programma heeft, maar dit gaat wel een beetje te ver.
freakie
 freakie - vrijdag 30 oktober 2009 - 18:56   quote  deeplink  
T is leuk mijn broer naast mij zegt ook heb je het programma van het einde van de competitie gezien.. ja nou ik heb gekeken maar t programma wt er nu is van ajax is niet te vergelijken met dat ajax heeft het over het belang van alle wedstrijden.. plus de tijd die tussen de wedstrijden zitten.. daar heeft psv ook vast last van maar pssv moet nou tegen teams waar je best wel eens iemand kan sparen..
Boss
 Boss - vrijdag 30 oktober 2009 - 18:58   quote  deeplink  
Toch is het wel frappant. Zal geen opzet zijn....(?)
freakie
 freakie - vrijdag 30 oktober 2009 - 19:02   quote  deeplink  
Dan heb ik gekeken naar jullie wedstrijden.. ajax moet feyenoord-dinamo zagreb-twente
En wat psv moest was eerst cherno-dan tegen vvv venlo.. en daarna tegen cherno en dan twente dat vindt ik niet persee heel zwaar?
PSVMocro
 PSVMocro - vrijdag 30 oktober 2009 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 19:02 schreef freakie het volgende:
Dan heb ik gekeken naar jullie wedstrijden.. ajax moet feyenoord-dinamo zagreb-twente
En wat psv moest was eerst cherno-dan tegen vvv venlo.. en daarna tegen cherno en dan twente dat vindt ik niet persee heel zwaar?
PSV had tussen twee uitduels naar Bulgarije en Israël Twente uit en Ajax thuis. PSV had voor de uitwedstrijd naar Feyenoord ook maar 2 rustdagen omdat ze wederom een uitwedstrijd in Praag hadden gespeeld. Wat is het verschil met Feyenoord - Zagreb - Twente en de wedstrijden die ik aan heb gegeven? Is dat zoveel zwaarder, dan wat PSV heeft gehad? Lijkt me niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 oktober 2009 door PSVMocro --
yngwie
 yngwie - vrijdag 30 oktober 2009 - 19:52   quote  deeplink  
Het moet ook geen huilverhaal worden, maar als de concurentie 2 dagen meer rust heeft is dat toch wel opvallend. Tja en zoveel topwedstrijden in kort tijdsbestek het blijft vreemd. Direct na de winterstop idem dito.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 30 oktober 2009 - 21:04   quote  deeplink  
trainers van topclubs moeten niet zo zeuren over een te zwaar schema, dan hebben spelers een reden om te verliezen en zijn zij minder gemotiveerd.
remco k
 remco k - vrijdag 30 oktober 2009 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 21:04 schreef patrickpsv15 het volgende:
trainers van topclubs moeten niet zo zeuren over een te zwaar schema, dan hebben spelers een reden om te verliezen en zijn zij minder gemotiveerd.
en jij moet eens kappen met je negatieve gedrag op dit forom jegens ajax, ik snap dat er geen reet te doen is bij de lampies maar als je hier constant wil reageren doe dat dan een keer een beetje objectief.
Boss
 Boss - vrijdag 30 oktober 2009 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 21:55 schreef remco k het volgende:

[..]

en jij moet eens kappen met je negatieve gedrag op dit forom jegens ajax, ik snap dat er geen reet te doen is bij de lampies maar als je hier constant wil reageren doe dat dan een keer een beetje objectief.
Hulde, Remco
freakie
 freakie - vrijdag 30 oktober 2009 - 23:04   quote  deeplink  
tsja het verschil is dat je tussen twente en ajax toevallig 1 week rust heb... Dan ajax.. En dan uefa cub en dan team dat best snel verslagen kan worden..
PSVMocro
 PSVMocro - vrijdag 30 oktober 2009 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 23:04 schreef freakie het volgende:
tsja het verschil is dat je tussen twente en ajax toevallig 1 week rust heb... Dan ajax.. En dan uefa cub en dan team dat best snel verslagen kan worden..
Laat ik het duidelijker formuleren. Jol had het over dat Ajax voor een topwedstrijd continu ook op donderdag moet spelen. Andere ploegen hebben daar volgens Jol geen last van. Als we nou wedstrijden tegen de huidige top 5 pakken, dan gaat het tot de winterstop hierom:

Ajax gespeeld:
Donderdag uit naar Dordrecht - Zondag thuis Feyenoord

Nog te spelen:
Donderdag uit naar Kroatië (Dinamo Zagreb) - Zondag uit naar Twente
Donderdag uit naar Roemenië (Timisoara - Zondag uit naar Utrecht

Daar heeft bijv. PSV tov de huidige top 5 dit tegenover staan:

Gespeeld:
Donderdag uit naar Bulgarije (Cherno More Varna) - Zondag uit FC Twente
Donderdag uit naar Tsjechië (Sparta Praag) - Zondag uit Feyenoord
Donderdag thuis naar Roemenië (Cluj) - Zondag uit FC Utrecht

Alleen voor Ajax had PSV geen duel op donderdag, maar dat had Ajax ook niet...

PSV heeft dus ook 3x op donderdag moeten spelen en vervolgens een topwedstrijd op zondag, waarbij PSV ook nog eens 3 Europa League wedstrijden had ipv 2 Europa League wedstrijden en een bekerduel tegen een Jupiler League club. Twente zal ook vast hetzelfde probleem hebben. Hoe Jol erbij komt dat alleen Ajax er last van heeft is mij dus een raadsel. Dit is inherent aan het zijn van een topclub...daar doe je verder niks aan.

Het zou overigens van de KNVB wel een goede zaak zijn om clubs als PSV, Ajax en Twente te ontzien, door in het programma rekening te houden met de Europese wedstrijden. Uiteindelijk moeten wel die clubs de punten pakken voor de KNVB om nog een beetje in Europa mee te komen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 oktober 2009 door PSVMocro --
freakie
 freakie - vrijdag 30 oktober 2009 - 23:59   quote  deeplink  
kijk is leuk als je het zo achter elkaar zet maar t gaat er bij jol om dat het allemaal top wedstrijden achter elkaar zijn.. Psv heeft inderdaad ook wel gehad europa league en top wedstrijd.. Maar niet ,dimano, az, dordrecht, feyenoord, dinamo, twente.. Allemaal beetje veel en nergens mag je falen... Dat is zijn probleem..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 31 oktober 2009 door freakie --
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 31 oktober 2009 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 21:55 schreef remco k het volgende:

[..]

en jij moet eens kappen met je negatieve gedrag op dit forom jegens ajax, ik snap dat er geen reet te doen is bij de lampies maar als je hier constant wil reageren doe dat dan een keer een beetje objectief.
dat is mijn eigen mening en dit geldt niet alleen voor Jol, ook vorig jaar Stevens.
PSVMocro
 PSVMocro - zaterdag 31 oktober 2009 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 23:59 schreef freakie het volgende:
kijk is leuk als je het zo achter elkaar zet maar t gaat er bij jol om dat het allemaal top wedstrijden achter elkaar zijn.. Psv heeft inderdaad ook wel gehad europa league en top wedstrijd.. Maar niet ,dimano, az, dordrecht, feyenoord, dinamo, twente.. Allemaal beetje veel en nergens mag je falen... Dat is zijn probleem..
Volgens mij niet, hij heeft het gewoon over wedstrijden op donderdag en vervolgens een topwedstrijd op zondag. Kijk maar:

"De oefenmeester constateert dat zijn ploeg wel heel vaak in de aanloop van een zware wedstrijd nog donderdag in actie moet komen."

"Andere ploegen bovenin de eredivisie hebben deze problemen niet. Die spelen niet na een lastige uitwedstrijd op donderdag steeds weer een zwaar uitduel op zondag."

Hij heeft het dus niet over een bepaalde reeks.
liefdevoorajax
 liefdevoorajax - zaterdag 31 oktober 2009 - 10:36   quote  deeplink  
ach jol moet niet zo zeuren, noem je dordrecht nou ee zware tegenstander?
kom op joh, daar hadden gewoon met 0-5 van moeten winnen.
en een echte kampioen die kunnen ook een moeilijke reeks achter elkaar neerzetten van moeilijke wedstrijden. en een twente of psv die krijgen ook nog wel moeilijke wedstrijden achter elkaar wees daar maar niet bang voor.
alibabba
 alibabba - zaterdag 31 oktober 2009 - 12:03   quote  deeplink  
Martin Jol is een slimme man. Wat hij zegt tegen de pers, zegt hij ook tegen de spelers. Het is een manier om de spelersgroep op scherp te zetten. Er komen nu drie cruciale wedstrijden, waarin Ajax zichzelf een dienst kan bewijzen. Hij heeft zich afgelopen donderdag groen en geel ge-ergerd aan hetgeen wat Ajax op de mat bracht. Bovendien heeft hij zo een excuus voor als het eventueel misgaat in de aankomende wedstrijden. Mijns inzien is het een zeer slimme zet van M.Jol.

De KNVB moet zich eens heel goed achter de oren gaan krabben. Het is inderdaad belachelijk dat niet alleen Ajax, maar ook andere clubs, telkens weer na een doordeweekse wedstrijd een zware speelronde moet afwerken. Daar moet men in Zeist rekening mee houden, want het kan Nederland punten kosten. Het is natuurlijk geen bewuste actie, maar laat ze er bij de KNVB in godsnaam van leren.
remco k
 remco k - zaterdag 31 oktober 2009 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 - 00:02 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

dat is mijn eigen mening en dit geldt niet alleen voor Jol, ook vorig jaar Stevens.
het zal best kerel, alleen zit je hie altijd op dit forum en komt er zit in iedere post van je een negatieve ondertoon, als je dan constant hier wil posten moet je die lampenbril ook eens een keer afzetten en anders moet je gewoon even een dag of wat wachten totdat er een gereageerd word bij jullie zelf
remco k
 remco k - zaterdag 31 oktober 2009 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 - 10:36 schreef liefdevoorajax het volgende:
ach jol moet niet zo zeuren, noem je dordrecht nou ee zware tegenstander?
kom op joh, daar hadden gewoon met 0-5 van moeten winnen.
en een echte kampioen die kunnen ook een moeilijke reeks achter elkaar neerzetten van moeilijke wedstrijden. en een twente of psv die krijgen ook nog wel moeilijke wedstrijden achter elkaar wees daar maar niet bang voor.
dat zegt hij ook niet, hij zegt dat hij voor iedere zware uitwedstrijd, de dondedag daarvoor ook een wedstrijd moet spelen, afgelopen week ook weer, twente az psv en feyenoord spelen op dinsdag en woensdag en ajax moest op donderdag, en dat is al veel vaker gebeurd.

Ik ben het met Alibabba eens dat het Nederland punten kan kosten in europa, de knvb zou daar rekening mee moeten houden, en natuurlijk niet alleen met ajax maar met alle in europa vertegenwoordigende eredivisie clubs
voetballer55
 voetballer55 - zaterdag 31 oktober 2009 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 - 13:05 schreef remco k het volgende:

[..]

dat zegt hij ook niet, hij zegt dat hij voor iedere zware uitwedstrijd, de dondedag daarvoor ook een wedstrijd moet spelen, afgelopen week ook weer, twente az psv en feyenoord spelen op dinsdag en woensdag en ajax moest op donderdag, en dat is al veel vaker gebeurd.

Ik ben het met Alibabba eens dat het Nederland punten kan kosten in europa, de knvb zou daar rekening mee moeten houden, en natuurlijk niet alleen met ajax maar met alle in europa vertegenwoordigende eredivisie clubs
je mag toch eigenlijk van goed betaalde profs wel verwachten dat ze 2 wedstrijden in de week kunnen spelen? ik moet ook elke dag naar mijn werk. Wordt minder betaald en is net zo stress vol en fysiek even zwaar. ik vind dit van elke profvoetballer en trainer die loopt te zeuren over teveel of te zware wedstrijden.
alibabba
 alibabba - zaterdag 31 oktober 2009 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 - 15:43 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

je mag toch eigenlijk van goed betaalde profs wel verwachten dat ze 2 wedstrijden in de week kunnen spelen? ik moet ook elke dag naar mijn werk. Wordt minder betaald en is net zo stress vol en fysiek even zwaar. ik vind dit van elke profvoetballer en trainer die loopt te zeuren over teveel of te zware wedstrijden.
Je moet de woorden van Jol niet te letterlijk nemen. Hij probeert het zaakje gewoon op scherp te zetten, omdat Ajax voor een cruciale fase staat. Dat is alles en niets meer dan dat.
voetballer55
 voetballer55 - zaterdag 31 oktober 2009 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 - 15:48 schreef alibabba het volgende:

[..]

Je moet de woorden van Jol niet te letterlijk nemen. Hij probeert het zaakje gewoon op scherp te zetten, omdat Ajax voor een cruciale fase staat. Dat is alles en niets meer dan dat.
O......rare manier. En ik heb het al van veel verschillende trainers bij verschillende clubs gehoord. Was dat ook om de boel op scherp te zetten?
alibabba
 alibabba - zaterdag 31 oktober 2009 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 - 17:35 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

O......rare manier. En ik heb het al van veel verschillende trainers bij verschillende clubs gehoord. Was dat ook om de boel op scherp te zetten?
Welke trainers dan en welke clubs? Ik oordeel alleen op hetgeen wat Jol heeft gezegd. Ik heb toch ook al aangegeven dat de KNVB faalt in het competitie-programma wat ze hebben samengesteld.
voetballer55
 voetballer55 - zaterdag 31 oktober 2009 - 18:30   quote  deeplink  
Nooit gehoord dat het zwaar is? nou komt elk jaar terug.En hoe wil je in hemels naam een programma aanpassen aan een of een paar clubs? Je weet nog niet eens hoe ver ze komen. Zie Nac. Gewoon een programma vaststellen en spelen. Je club op scherp zeten doe je maar op een andere manier. Trainers en spel;rs moeten een voorbeeld nemen aan wielrenners of de topbasketballers in amerika. De kampioen daar speelt als het tegenzit 108 wedstrijden en reizen een groot aantal keren dwars door het land.
voetballer55
 voetballer55 - zaterdag 31 oktober 2009 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 - 17:35 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

O......rare manier. En ik heb het al van veel verschillende trainers bij verschillende clubs gehoord. Was dat ook om de boel op scherp te zetten?
ik bedenk nu ineens dat hij de boel niet op scherp zet,maar zich in dekt. hij heeft er gewoon geen vertrouwen in morgen. Geeft hij nu alvast de knvb en uefa(die hebben tenslotte de europacup wedstrijden gepland) de schuld van het slechte reultaat;-)
Wouter Edam
 Wouter Edam - zaterdag 31 oktober 2009 - 18:45   quote  deeplink  
als we f-noord maar slachten, dan is het goed! jullie moeten je niet zo druk maken om deze topics! vooral fans van psv moeten hier niet op reageren, dit is totaal zinloos!! ja het is een forum, maar niet voor iedereen ;)
AJAX - F-noord 2-1
Wouter Edam
 Wouter Edam - zaterdag 31 oktober 2009 - 18:47   quote  deeplink  
oh ja, suarez scoort zn eerste en 2e goal tegen de kakkerlakken! :)
zwijnalbum scoort de 0-1 btw.
alibabba
 alibabba - zaterdag 31 oktober 2009 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 - 18:47 schreef Wouter Edam het volgende:
oh ja, suarez scoort zn eerste en 2e goal tegen de kakkerlakken! :)
zwijnalbum scoort de 0-1 btw.
Wouter wordt stouter en stouter:) Ajax-Feyenoord 3-1
remco k
 remco k - zaterdag 31 oktober 2009 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 - 15:43 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

je mag toch eigenlijk van goed betaalde profs wel verwachten dat ze 2 wedstrijden in de week kunnen spelen? ik moet ook elke dag naar mijn werk. Wordt minder betaald en is net zo stress vol en fysiek even zwaar. ik vind dit van elke profvoetballer en trainer die loopt te zeuren over teveel of te zware wedstrijden.
je hebt ook gelijk, alleen wel apart dat het dit seizoen al 4 keer bij ajax gebeurt en nog niet 1 keer bij 1 van de andere top teams
voetballer55
 voetballer55 - zaterdag 31 oktober 2009 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 - 22:46 schreef remco k het volgende:

[..]

je hebt ook gelijk, alleen wel apart dat het dit seizoen al 4 keer bij ajax gebeurt en nog niet 1 keer bij 1 van de andere top teams
de loting van de eufa cup en knvb beker is natuurlijk niet te sturen. Ik denk dat misschien ook de televisiezender een vinger in de pap heeft met de uitzendingen van de knvb beker. wie wanneer. Het zou mogelijk kunnen zijn dat ajax daar de dupe van is.
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 01 november 2009 - 00:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 - 22:46 schreef remco k het volgende:

[..]

je hebt ook gelijk, alleen wel apart dat het dit seizoen al 4 keer bij ajax gebeurt en nog niet 1 keer bij 1 van de andere top teams
Welke 4x? Zoveel topwedstrijden in de eredivisie heeft Ajax tot nu toe niet eens gespeeld. Ik heb boven ook het rijtje van PSV gepost. Ik snap dus niet hoe je erbij komt dat het nog niet 1 keer bij andere clubs is gebeurd.
remco k
 remco k - zondag 01 november 2009 - 11:41   quote  deeplink  
het gaat om zware uiwedstrijden na een donderdagavondwedstrijd, die heeft ajax nu eemaal veel meer dan andere clubs
bahbah
 bahbah - zondag 01 november 2009 - 12:13   quote  deeplink  
tjonge jonge......en dan spelen we nog niet eens champions league!!!
freakie
 freakie - zondag 01 november 2009 - 14:38   quote  deeplink  
nou ja deze is mooi binnen ff volhouden ajax..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jol niet blij met competitieprogramma









0.0091419