BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Suarez kan volgens mij niet worden vervolg.

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 01 november 2009 - 21:20   quote  deeplink  
Volgens mij kan Suarez niet worden vervolg voor de armzwaai tijdens de wedstrijd tegen Feyenoord. Dit omdat de scheidsrechter in een interview aangeeft dat hij de situatie met Suarez en Babovic heeft gezien en beoordeeld. Scheidsrechter Blom vond het geen slaande beweging. Ik meen mij te herinneren dat de aanklager geen vooronderzoek kan starten waarneer de scheidsrechter aangeeft de situatie te hebben gezien en beoordeeld. Dit is natuurlijk goed nieuws voor ons aangezien Suarez wekelijks 1 van de uitblinkers is van ons team.

Bron: http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=10177
Thomas
 Thomas - zondag 01 november 2009 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 november 2009 - 21:20 schreef amsterdammer113 het volgende:
Volgens mij kan Suarez niet worden vervolg voor de armzwaai tijdens de wedstrijd tegen Feyenoord. Dit omdat de scheidsrechter in een interview aangeeft dat hij de situatie met Suarez en Babovic heeft gezien en beoordeeld. Scheidsrechter Blom vond het geen slaande beweging. Ik meen mij te herinneren dat de aanklager geen vooronderzoek kan starten waarneer de scheidsrechter aangeeft de situatie te hebben gezien en beoordeeld. Dit is natuurlijk goed nieuws voor ons aangezien Suarez wekelijks 1 van de uitblinkers is van ons team.

Bron: http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=10177
Idd, dat blijkt niet mogelijk te zijn. Waarneming scheidsrechter gaat voor op alles. Er zal dan zeer waarschijnlijk ook geen schorsing volgen.
alibabba
 alibabba - zondag 01 november 2009 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 november 2009 - 21:22 schreef Thomas het volgende:

[..]

Idd, dat blijkt niet mogelijk te zijn. Waarneming scheidsrechter gaat voor op alles. Er zal dan zeer waarschijnlijk ook geen schorsing volgen.
Laten we het hopen....
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 01 november 2009 - 21:27   quote  deeplink  
ik heb het al vaker erover gehad met pietje en juantinho dat ik vind dat scheidsrechters niet het lef hebben om suarez (en zeker niet bij een klassieker in de arena) een kaart te geven vanwege zijn reputatie terwijl ik die slaande beweging van suarez minstens zo erg zag uitzien als die van babovic.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 november 2009 door patrickpsv15 --
wupvondutch
 wupvondutch - zondag 01 november 2009 - 21:51   quote  deeplink  
die psv suporters op voetbalzone willen ook allemaal dat hij geschorst wordt ze zijn bang dat hij coen zijn record breekt het enige record dat ze hebben
Bootjuhh
 Bootjuhh - maandag 02 november 2009 - 14:04   quote  deeplink  
Ik vind suarez een geweldige speler en zou hem dat record ook best gunnen, het is geweldig dat zo´n speler nog in Nederland voetbalt.
Feit is wel dat die elleboog er bewuster uit zag dan die van Babovic in mijn ogen, vooral omdat suarez eerst kijkt waar de tegenstander is.
Daardoor vind ik het raar dat Babovic wel met een schorsing zit en Suarez niet, echt eerlijk is het niet.
Blade85
 Blade85 - maandag 02 november 2009 - 14:45   quote  deeplink  
ach ja ik vind het een beetje dezelfde discussie als vorig seizoen met die penalty van mols die wel gegeven werd maar aan de andere kant niet dit gebeurt in voetbal wat doe je eraan
freakie
 freakie - maandag 02 november 2009 - 15:58   quote  deeplink  
suarez sloeg en babovic sloeg.. ik zou eerder denken is dat alle twee wel bewust denk t niet eerlijk gezegt.. als ik tegen mijn broertje voetbal krijg ik alles in mijn buik of gezicht geport.. tsja en pitrickpsv das weer lkkr bedacht blom die zegt dat hij het gezien had.. dan is het toch niet door reputatie erg belagelijk..
Juantinho
 Juantinho - maandag 02 november 2009 - 19:57   quote  deeplink  
Ten eerste gaf Suarez geen elleboog maar kwam hij met zijn hand in het gezicht vn Babovic.Op eerste gezicht dacht ik dat hij zijn hand voor de tegenstander gooide om zich breed te maken zodat Babovic er niet langs kon. In herhaling en slow motion zeg ik ja een overtreding. Rood of niet het kan beide. MBT Babovic net als die knakker van Utrecht Adelye of zo, is gewoon rood. Waarom spring je zo hoog dat de elleboog op het gezicht van Jan kon komen.Jan is de kleinste niet en als hij springt moetje verdomt hoog springen om met je elleboog in zijn gezicht te kunnen komen. Van Dijk heeft terecht rood gehad omdat hij Suarez raakte, geen schwalbe.

Jammer datBabovic eraf is gestuurd want ik had liever met 3 of 4 nul gewonnen met 11 tegen 11

@ patrickpsv. Zoals ik hier aangeef is het dus niet dat Suarez wordt gespaard. Tegen dordt kreeg hij geel en tegen feyenoord oordeelde de scheids de situatie anders dan jij doet dus kunnen we niet zeggen of hij wordt bevoordeelt of niet.
Er werd in het begin van het jaar nog in de de jou verguisde medianog gesteld dat de scheidsrechters hem zochten en 8 wedstrijden later zijn de rollen volgns jou omgedraaid..
alibabba
 alibabba - maandag 02 november 2009 - 20:43   quote  deeplink  
Vandaag is bekend geworden dat Suarez niet word vervolgd voor zijn actie tegen Babovic...een pak van mijn hart, want Suarez is niet te missen.

Eerlijk gezegd vond ik de actie van Suarez erger dan het incident met Babovic. Wat Babovic deed was geen bewuste actie, Suarez gaf een bewuste slag met zijn rechterhand. Scheidsrechter Blom was ons goed gezind en daarom krijgt ie van mij een aai over zijn bol..........
voetballer55
 voetballer55 - maandag 02 november 2009 - 21:18   quote  deeplink  
zo zie je maar weer de ene keer op je de scheidsrechter mee de andere keer tegen.
dus niet meer huilen als je hem tegen hebt of denkt te hebben. Zoals tegen roda ;-)
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 03 november 2009 - 07:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2009 - 21:18 schreef voetballer55 het volgende:
zo zie je maar weer de ene keer op je de scheidsrechter mee de andere keer tegen.
dus niet meer huilen als je hem tegen hebt of denkt te hebben. Zoals tegen roda ;-)
Wat een onzin. Ik heb het te doen met de Feyenoord-supporters, aangezien het ons ook vaak genoeg overkomt. Dit keer valt het kwartje dan wel onze kant op, maar vaak zit onze ploeg aan de verkeerde kant van de streep qua scheidsrechter. De scheids van donderdag was bijvoorbeeld een drama en benadeelde Ajax opzichtig. Maar sowieso waren er weer enkele acties van scheidsrechters dit weekend waarover je verbaast mag zijn. Wat te denken van de handsbal van Tiendalli in zijn eigen strafschopgebied. Roda had een penalty verdient, maar Bossen (die er overigens bovenop stond) wilde er niets van weten. Roda zou dan op 2-2 kunnen komen en dan kan het nog alle kanten op.
alibabba
 alibabba - dinsdag 03 november 2009 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2009 - 21:18 schreef voetballer55 het volgende:
zo zie je maar weer de ene keer op je de scheidsrechter mee de andere keer tegen.
dus niet meer huilen als je hem tegen hebt of denkt te hebben. Zoals tegen roda ;-)
Die scheidsrechters zijn een drama...elke week weer zie je die gasten fouten maken, waarvan je denkt; hoe is het nou mogelijk dat hij dat niet ziet of verkeerd ziet. Ik vraag me af wat die leidsmannen doordeweeks doen, maar ik heb de indruk dat ze ontzettend veel slapen. Als je dat genoeg oefent, zie je in het weekend resultaat...ongelooflijke sufferds zijn het.
voetballer55
 voetballer55 - dinsdag 03 november 2009 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 07:51 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik heb het te doen met de Feyenoord-supporters, aangezien het ons ook vaak genoeg overkomt. Dit keer valt het kwartje dan wel onze kant op, maar vaak zit onze ploeg aan de verkeerde kant van de streep qua scheidsrechter. De scheids van donderdag was bijvoorbeeld een drama en benadeelde Ajax opzichtig. Maar sowieso waren er weer enkele acties van scheidsrechters dit weekend waarover je verbaast mag zijn. Wat te denken van de handsbal van Tiendalli in zijn eigen strafschopgebied. Roda had een penalty verdient, maar Bossen (die er overigens bovenop stond) wilde er niets van weten. Roda zou dan op 2-2 kunnen komen en dan kan het nog alle kanten op.
inderdaad een hoop onzin. ik denk dat als je door het jaar heen neemt je als topclub meer voordeel dan nadeel van een scheidsrechter hebt.
voetballer55
 voetballer55 - dinsdag 03 november 2009 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 15:10 schreef alibabba het volgende:

[..]

Die scheidsrechters zijn een drama...elke week weer zie je die gasten fouten maken, waarvan je denkt; hoe is het nou mogelijk dat hij dat niet ziet of verkeerd ziet. Ik vraag me af wat die leidsmannen doordeweeks doen, maar ik heb de indruk dat ze ontzettend veel slapen. Als je dat genoeg oefent, zie je in het weekend resultaat...ongelooflijke sufferds zijn het.
scheidsrechters maken inderdaad fouten ,maar dat doen trainers en voetballers ook. Dus je moet er niet over zeuren het hoort gewoon bij het spelletje. Je bent pas een sufferd als je niet kunt relativeren.
bully
 bully - dinsdag 03 november 2009 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 november 2009 - 21:27 schreef patrickpsv15 het volgende:
ik heb het al vaker erover gehad met pietje en juantinho dat ik vind dat scheidsrechters niet het lef hebben om suarez (en zeker niet bij een klassieker in de arena) een kaart te geven vanwege zijn reputatie terwijl ik die slaande beweging van suarez minstens zo erg zag uitzien als die van babovic.
ze durven suares wel degelijk een kaart tegeven.
je vergeet dat hij de laatste tijd nog steeds vaak word benadeeld door zijn naam die hij in het verleden heefd opgebouwd.
er zijn weinig trainers die een penalty geven als suares echt word neergehaald in het strafschot gebied.
en misschien zag de klap van suares er minstens zo erg uit als die van babovic met verschil dat vertongen aardig bloeide dus en de scheidsrechter er bovenop stond.
natuurlijk had ook suares een rode kaart verdient.
maar was voor scheidsrechter en ook grensrechter niet echt goed tezien omdat beide op behoorlijke afstand stonden.
en de klap van babovic zag ik zelfs vanaf de tribune waar vandaan ik de klap van suares niet heb gezien.
wat ze hier dus al eerder hebben gezegt een scheidsrechter ziet niet alles.
en persoonlijk denk ik dat we de laatste jaren meer zijn benadeeld dan bevoordeeld.
soms zit het mee en soms zit het dus tegen.
voetballer55
 voetballer55 - woensdag 04 november 2009 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 23:30 schreef bully het volgende:

[..]

ze durven suares wel degelijk een kaart tegeven.
je vergeet dat hij de laatste tijd nog steeds vaak word benadeeld door zijn naam die hij in het verleden heefd opgebouwd.
er zijn weinig trainers die een penalty geven als suares echt word neergehaald in het strafschot gebied.
en misschien zag de klap van suares er minstens zo erg uit als die van babovic met verschil dat vertongen aardig bloeide dus en de scheidsrechter er bovenop stond.
natuurlijk had ook suares een rode kaart verdient.
maar was voor scheidsrechter en ook grensrechter niet echt goed tezien omdat beide op behoorlijke afstand stonden.
en de klap van babovic zag ik zelfs vanaf de tribune waar vandaan ik de klap van suares niet heb gezien.
wat ze hier dus al eerder hebben gezegt een scheidsrechter ziet niet alles.
en persoonlijk denk ik dat we de laatste jaren meer zijn benadeeld dan bevoordeeld.
soms zit het mee en soms zit het dus tegen.
helemaal mee eens met de laatste regel;-)
alibabba
 alibabba - woensdag 04 november 2009 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 23:25 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

scheidsrechters maken inderdaad fouten ,maar dat doen trainers en voetballers ook. Dus je moet er niet over zeuren het hoort gewoon bij het spelletje. Je bent pas een sufferd als je niet kunt relativeren.
Ik zou willen dat ik positief over de Nederlandse scheidsrechters kon praten, maar ik zie veel wedstrijden, waarin die gasten telkens weer de stempel op de wedstrijd drukken. Ik zie ook veel Engelse wedstrijden, die scheidsrechters zijn echte kerels, waarin ze de wedstrijd goed aanvoelen. Hier moet het Hollandse fluitkorps een voorbeeld aan nemen, want veel te vaak staan zij in de picture. In een wedstrijd moeten de spelers op de voorgrond staan en niet die sufferds...............
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 04 november 2009 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2009 - 19:57 schreef Juantinho het volgende:
Ten eerste gaf Suarez geen elleboog maar kwam hij met zijn hand in het gezicht vn Babovic.Op eerste gezicht dacht ik dat hij zijn hand voor de tegenstander gooide om zich breed te maken zodat Babovic er niet langs kon. In herhaling en slow motion zeg ik ja een overtreding. Rood of niet het kan beide. MBT Babovic net als die knakker van Utrecht Adelye of zo, is gewoon rood. Waarom spring je zo hoog dat de elleboog op het gezicht van Jan kon komen.Jan is de kleinste niet en als hij springt moetje verdomt hoog springen om met je elleboog in zijn gezicht te kunnen komen. Van Dijk heeft terecht rood gehad omdat hij Suarez raakte, geen schwalbe.

Jammer datBabovic eraf is gestuurd want ik had liever met 3 of 4 nul gewonnen met 11 tegen 11

@ patrickpsv. Zoals ik hier aangeef is het dus niet dat Suarez wordt gespaard. Tegen dordt kreeg hij geel en tegen feyenoord oordeelde de scheids de situatie anders dan jij doet dus kunnen we niet zeggen of hij wordt bevoordeelt of niet.
Er werd in het begin van het jaar nog in de de jou verguisde medianog gesteld dat de scheidsrechters hem zochten en 8 wedstrijden later zijn de rollen volgns jou omgedraaid..
kom op, die overtreding van suarez was heel duidelijk een rode kaart, blom had het lef niet om hem in de arena een kaart te geven (of hij is misschien voor ajax), jullie (ajax-fans red.), weten drommelsgoed dat suarez een kaart had moeten krijgen, MINIMAAL geel.
Pietje
 Pietje - woensdag 04 november 2009 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2009 - 15:22 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

kom op, die overtreding van suarez was heel duidelijk een rode kaart, blom had het lef niet om hem in de arena een kaart te geven (of hij is misschien voor ajax), jullie (ajax-fans red.), weten drommelsgoed dat suarez een kaart had moeten krijgen, MINIMAAL geel.
Ik ben van mening dat Suarez afgelopen zondag inderdaad een gele (of rode) kaart had moeten hebben. Maar dat heeft helemaal niks met "niet durven geven" te maken. Veel te vaak heeft hij (Suarez) een gele kaart gekregen voor een vermeende schwalbe, enkel en alleen omdat hij de naam van een duikelaar heeft. Je zag het afgelopen zondag tegen Feyenoord ook weer: half Nederland viel over hem heen toen hij een penalty meekreeg. Nou, als dat een schwalbe was, dan ben ik de Paus en de Koningin tegelijk. Hij werd wel degelijk aangetikt en iedereen weet dat wanneer een speler in volle snelheid wordt aangetikt hij ten val komt! Een terechte strafschop dus. Maar er zijn genoeg scheidsrechters die hem liever geen strafschop geven, gewoon niet durven geven. Over durven gesproken! Neemt niet weg dat de eerlijkheid mij gebiedt te schrijven dat hij voor zijn actie tegen Babovic zonder meer een kaart had moeten krijgen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 november 2009 door Pietje --
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 04 november 2009 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2009 - 18:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat Suarez afgelopen zondag inderdaad een gele (of rode) kaart had moeten hebben. Maar dat heeft helemaal niks met "niet durven geven" te maken. Veel te vaak heeft hij (Suarez) een gele kaart gekregen voor een vermeende schwalbe, enkel en alleen omdat hij de naam van een duikelaar heeft. Je zag het afgelopen zondag tegen Feyenoord ook weer: half Nederland viel over hem heen toen hij een penalty meekreeg. Nou, als dat een schwalbe was, dan ben ik de Paus en de Koningin tegelijk. Hij werd wel degelijk aangetikt en iedereen weet dat wanneer een speler in volle snelheid wordt aangetikt hij ten val komt! Een terechte strafschop dus. Maar er zijn genoeg scheidsrechters die hem liever geen strafschop geven, gewoon niet durven geven. Over durven gesproken! Neemt niet weg dat de eerlijkheid mij gebiedt te schrijven dat hij voor zijn actie tegen Babovic zonder meer een kaart had moeten krijgen.
mooi, mee eens.
bully
 bully - donderdag 05 november 2009 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2009 - 18:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat Suarez afgelopen zondag inderdaad een gele (of rode) kaart had moeten hebben. Maar dat heeft helemaal niks met "niet durven geven" te maken. Veel te vaak heeft hij (Suarez) een gele kaart gekregen voor een vermeende schwalbe, enkel en alleen omdat hij de naam van een duikelaar heeft. Je zag het afgelopen zondag tegen Feyenoord ook weer: half Nederland viel over hem heen toen hij een penalty meekreeg. Nou, als dat een schwalbe was, dan ben ik de Paus en de Koningin tegelijk. Hij werd wel degelijk aangetikt en iedereen weet dat wanneer een speler in volle snelheid wordt aangetikt hij ten val komt! Een terechte strafschop dus. Maar er zijn genoeg scheidsrechters die hem liever geen strafschop geven, gewoon niet durven geven. Over durven gesproken! Neemt niet weg dat de eerlijkheid mij gebiedt te schrijven dat hij voor zijn actie tegen Babovic zonder meer een kaart had moeten krijgen.
dat hij ook rood verdiende ben ik het wel mee eens.
maar wat ik al eerder aangaf de scheidsrechter stond tever weg plus dat het voor de grensrechter ook niet was tezien.
want denk dat als hij het had gezien hij wel degelijk rood had gegeven.
ajax is de laatste tijd meer benadeeld de de scheidsrechters dan bevoordeeld dus dit gelukje mag wel een keer.
alibabba
 alibabba - donderdag 05 november 2009 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 november 2009 - 17:06 schreef bully het volgende:

[..]

dat hij ook rood verdiende ben ik het wel mee eens.
maar wat ik al eerder aangaf de scheidsrechter stond tever weg plus dat het voor de grensrechter ook niet was tezien.
want denk dat als hij het had gezien hij wel degelijk rood had gegeven.
ajax is de laatste tijd meer benadeeld de de scheidsrechters dan bevoordeeld dus dit gelukje mag wel een keer.
De scheidsrechter, in dit geval Kevin Blom, had het geval met Suarez wel degelijk gezien. Dit heeft ie zelf aangegeven en na afloop van de wedstrijd was ie het nog steeds eens met zijn beslissing. Tot mijn stomme verbazing kwam ie er bij Studio Voetbal op terug en zei toen dat Suarez zeker een gele kaart had verdiend. Dan ben je in mijn ogen zo rechtlijnig als de kromme Rijn..........
Pietje
 Pietje - donderdag 05 november 2009 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 november 2009 - 17:06 schreef bully het volgende:

[..]

dat hij ook rood verdiende ben ik het wel mee eens.
maar wat ik al eerder aangaf de scheidsrechter stond tever weg plus dat het voor de grensrechter ook niet was tezien.
want denk dat als hij het had gezien hij wel degelijk rood had gegeven.
ajax is de laatste tijd meer benadeeld de de scheidsrechters dan bevoordeeld dus dit gelukje mag wel een keer.
Hey Bully.
Ik ben het helemaal met je eens. Hoe vaak is Ajax al niet benadeeld door de heren scheidsrechters. Maar dat is volgens mij niet iets van de laatste tijd. Dat is al vele jaren aan de gang. Een aantal jaren geleden heb ik scheidsrechter Dick Jol (geen familie van...) in een interview horen zeggen, dat hij een pesthekel heeft aan de Amsterdamse arrogantie. Als je dat zegt, kun je volgens mij niet meer onpartijdig zijn bij een wedstrijd van Ajax. Hoewel ik juist die Jol een puike scheidsrechter vond. Maar toch.
En nu heeft heel Nederland het over de elleboog van Suarez, maar je hoort echt he-le-maal niemand over de - eveneens onbestrafte - elleboog van Orlando Engelaar, afgelopen weekeinde tegen Vitesse. Ik bedoel maar...
bully
 bully - donderdag 05 november 2009 - 23:12   quote  deeplink  
helemaal mee eens pietje
de trend van tegenwoordig is je bent voor ajax of je haat ajax.
en dat uit zich bij velen scheidsrechters.
die dan toch onbewust net iets minder voor ajax fluiten.
maar het blijft een feit dat je als een club als ajax daar niet afhankelijk van moet zijn.
alibabba
 alibabba - vrijdag 06 november 2009 - 09:06   quote  deeplink  
Ajax is een club dat altijd van eigen kracht uit moet gaan. Een goed Ajax heeft de scheidsrechter niet nodig om tot een goed resultaat te komen. Het is een feit dat in Nederland slecht word gefloten, maar dan nog moeten we de oren niet laten hangen naar het leidskorps. Als Ajax goed speelt, krijgt het de scheidsrechter meer mee dan tegen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5879
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Suarez kan volgens mij niet worden vervolg.









0.0096440