BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Mogelijk geen Feyenoord supporters bij Ajax - Feyenoord bekerfinale

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
mmhj
 mmhj - dinsdag 03 november 2009 - 17:03   quote  deeplink  
Dat zou wel een vreemde zaak zijn toch:

http://www.feyenoordtime.nl/news2.php?readmore=9449

Al zie ik ze niet allebei in de finale komen.
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 03 november 2009 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Het verbod op uitsupporters tijdens wedstrijden tussen Feyenoord en Ajax geldt ook in het bekertoernooi. Zelfs als de twee clubs in de finale (in De Kuip) tegenover elkaar staan, moet een van de clubs het doen zonder de steun van haar supporters.

Dat bevestigde een woordvoerster van de KNVB gisteren. Voorafgaand aan de eindstrijd van de nationale beker wordt altijd geloot welke club het predicaat thuisclub krijgt. Stel dat Ajax en Feyenoord het in de finale tegen elkaar opnemen en Feyenoord wordt aangewezen als uitspelende club, dan zijn de Rotterdamse fans niet welkom in het stadion.

Dat verbod geldt toch alleen voor competitiewedstrijden, reageerde Eric van Dorp gisteren verrast. De voorzitter van de Feyenoord Supportersvereniging hoopt van harte dat Feyenoord en Ajax in de finale zullen staan. Dan ziet de KNVB eindelijk eens in dat ze zichzelf om hun oren slaan met hun beleid. Want als Feyenoordsupporters niet welkom zijn in hun eigen stadion, terwijl hun club daar tegen Ajax speelt Je gelooft toch zelf niet dat ze dat pikken? Ik durf niet te voorspelen wat er dan allemaal buiten het stadion gebeurt.

Zijn collega van Supportersvereniging Ajax, Daniël Dekker: Wij houden ons nog niet bezig met de cupfinal, maar als belangenbehartiger van de Ajax-fans moeten de supporters in staat zijn om de bekerfinale van onze club te bezoeken. Mocht dat inderdaad Ajax Feyenoord worden, dan is het aan de KNVB om een passende oplossing te bedenken.Stel dat Ajax bij loting thuis speelt in De Kuip, mogen daar dan geen Feyenoord-fans bij aanwezig zijn? Dat is toch een aparte situatie! Maar goed, eerst maar eens naar WHC.

Ajax zelf wilde nog niet al te diep op de eventuele situatie ingaan. Na de bekerwedstrijd tegen FC Dordrecht vind ik het veel te voorbarig om me met de bekerfinale bezig te houden, aldus persvoorlichter Miel Brinkhuis. De KNVB heeft volgens de gemaakte afspaken wel gelijk als ze zeggen dat de uitspelende club geen supporters mag meenemen. Pas als het daadwerkelijk zover is, zullen we naar die situatie handelen.

Bijvoorbeeld in de vorm van een gesprek tussen Ahmed Aboutaleb en Job Cohen en de clubs. De voorzitter van de Feyenoord Supportersvereniging denkt echter niet dat de burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam zich druk hoeven te maken. De KNVB zal er alles aan doen om een finale tussen Feyenoord en Ajax te voorkomen. Misschien dat ze oud-competitieleider Jan Huybregts weer van stal kunnen halen, die was altijd erg goed in gestuurde lotingen.We zullen het wel in de halve finale tegen elkaar moeten opnemen ofzo, als we die allebei halen.

Bij Feyenoord geloven ze niet dat een eventuele finale tussen Feyenoord en Ajax ooit zonder supportersgroepen wordt afgewerkt. Woordvoerder Raymon Salamon: Ik kan me niet voorstellen dat het ooit werkelijkheid wordt: een finale in De Kuip waar Feyenoord in uitkomt maar zonder eigen publiek. De KNVB is vooralsnog niet te vermurwen: De procedure blijft ongewijzigd.
fva
 fva - dinsdag 03 november 2009 - 17:07   quote  deeplink  
wat een onzin....
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 03 november 2009 - 17:38   quote  deeplink  
daar had ik al eerder mijn vraagtekens bij gezet, nu dus beantwoord.

de knvb maakt het niet uit, zolang de ellende maar buiten het stadion gebeurt....
qwerto
 qwerto - dinsdag 03 november 2009 - 17:42   quote  deeplink  
ja ach vroeger was het voetbal geweld in de stadions met politie en camera's erbij en nu word het straks dus uitgevochten ergens in het boerenland ! waar er totaal geen controle op is

Goed gedaan KNVB die gasten verdienen een pluim voor intelligentie !
jarjar78
 jarjar78 - dinsdag 03 november 2009 - 18:04   quote  deeplink  
gezellig,
heb je straks een half leeg stadion.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 03 november 2009 - 18:11   quote  deeplink  
ik denk dat er dan heel veel klappen gaan vallen, en aboutalebs huis niet meer overeind staat........
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 03 november 2009 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 18:04 schreef jarjar78 het volgende:
gezellig,
heb je straks een half leeg stadion.
nee hoor, want alle kaarten worden gewoon verkocht, ze moeten natuurlijk wel hun geld binnen halen..
Rovert
 Rovert - dinsdag 03 november 2009 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 18:17 schreef hotjumper het volgende:

[..]

nee hoor, want alle kaarten worden gewoon verkocht, ze moeten natuurlijk wel hun geld binnen halen..
maar natuurlijk

commercie viert hoogtij
Red
 Red - dinsdag 03 november 2009 - 18:42   quote  deeplink  
Vrees dat ook hier de KNJB een plannetje klaar heeft om ons niet in de finale te laten komen.

Maar even serieus nou: De afspraak is geen uitsupporters meer welkom in die 020stad en Rotterdam van beide clubs. Als 020 wel de finale haalt dan zouden ze zoiezo niet in de Kuip mogen komen kijken want het blijft de club uit 020 die in Rotterdam op bezoek komt, en dat mag dus niet meer! De regel is er oa om rellen te voorkomen. Het lijkt me dan niet gepast om hier een uitzondering op te maken wanneer (wij) Feyenoord niet in de finale komen omdat er dan nog genoeg animo is voor een potje rellen, namelijk 020 supporters in Rotterdam.....EN DAT MAG NIET mevr BOE-taleb en mevr Cohen!!
Rovert
 Rovert - dinsdag 03 november 2009 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 18:42 schreef Red het volgende:
Vrees dat ook hier de KNJB een plannetje klaar heeft om ons niet in de finale te laten komen.

Maar even serieus nou: De afspraak is geen uitsupporters meer welkom in die 020stad en Rotterdam van beide clubs. Als 020 wel de finale haalt dan zouden ze zoiezo niet in de Kuip mogen komen kijken want het blijft de club uit 020 die in Rotterdam op bezoek komt, en dat mag dus niet meer! De regel is er oa om rellen te voorkomen. Het lijkt me dan niet gepast om hier een uitzondering op te maken wanneer (wij) Feyenoord niet in de finale komen omdat er dan nog genoeg animo is voor een potje rellen, namelijk 020 supporters in Rotterdam.....EN DAT MAG NIET mevr BOE-taleb en mevr Cohen!!
De officiele tekst lijkt te zijn:

=======================================================

In een overleg op woensdagavond 18 februari, tussen burgemeesters Cohen van Amsterdam, Aboutaleb van Rotterdam, bestuurders van Ajax, Feyenoord en de KNVB is besloten dat wedstrijden tussen de eerste elftallen van Ajax en Feyenoord de komende vijf jaar zonder uitpubliek worden gespeeld. Partijen hebben afgesproken dat er na twee jaar een evaluatie plaatsvindt, waarna de termijn eventueel ingekort kan worden.

De beslissing volgt op het totaal aan incidenten rond de wedstrijden van afgelopen week, van zowel de eerste elftallen als de beloftenteams. Ondanks de eerdere waarschuwingen die clubs en burgemeesters aan de aanhang hebben gegeven, is er blijvend sprake van misdragingen, geweldsincidenten en spreekkoren. Naar aanleiding van supportersrellen is in 2005 door de burgemeesters, clubs en KNVB destijds afgesproken dat als er zich bij de volgende wedstrijden weer ongeregeldheden voordoen, dit zogenaamde 'vijf-jaar-regime' van kracht zal worden.

De bovenmatige inzet vanuit de politie en clubs hebben er bij de laatste edities van de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord uiteindelijk niet toe geleid dat het rond de wedstrijden rustig is gebleven. Burgemeesters, clubs en KNVB vinden de incidenten van de afgelopen weken aanleiding om deze periode van afkoeling in te gelasten.

Voor de beloftenelftallen geldt dat zij de komende twee seizoenen helemaal zonder publiek worden gespeeld. Ook na deze periode vindt een evaluatie plaats.

De partijen benadrukken dat zij het zeer betreuren dat het zover heeft moeten komen.
=====================================

Dus het gaat om wedstrijden tussen Feyenoord en ajax. Als de finale NEC - ajax wordt, dan zouden er toch gewoon amsterdammers naar De Kuip kunnen gaan.
Red
 Red - dinsdag 03 november 2009 - 19:05   quote  deeplink  
Hmm dan heb ik t weer niet goed begrepen. Bedankt voor dat stukje Rovert!
Rovert
 Rovert - dinsdag 03 november 2009 - 19:09   quote  deeplink  
Geen dank, ik weet ook helemaal of dit de absolute officiele tekst is hoor, maar ik heb zitten speuren en dit kwam er uit
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 03 november 2009 - 19:24   quote  deeplink  
actief hoor...
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 03 november 2009 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 18:48 schreef Rovert het volgende:

[..]

Dus het gaat om wedstrijden tussen Feyenoord en ajax. Als de finale NEC - ajax wordt, dan zouden er toch gewoon amsterdammers naar De Kuip kunnen gaan.
Daar komt dan het volgende bij uit het regelement van de KNVB:

voor de bekerfinale wordt er geloot wie van de finalisten de "thuisspelende" ploeg is. Het kan dus zo maar zijn dat in een finale tussen Feyenoord en afc Blom, de neuzen thuis spelen in de kuip, en dus hun eigen volk mee mogen nemen en dat er geen Feyenoord supporters het stadion in komen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 03 november 2009 - 21:02   quote  deeplink  
Ik moet eerlijk zeggen dat er wel een spandoek in de arena hing met de tekst ongeveer..Liever hamas hamas alle ..... aan het gas,dan de beslissingen van Cohen of zoiets....
Had ik nooit verwacht eigenlijk van die snavels...
jarjar78
 jarjar78 - dinsdag 03 november 2009 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 18:17 schreef hotjumper het volgende:

[..]

nee hoor, want alle kaarten worden gewoon verkocht, ze moeten natuurlijk wel hun geld binnen halen..
worden dan alle kaartjes onder 020`ers verkocht?
piet
 piet - dinsdag 03 november 2009 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 21:03 schreef jarjar78 het volgende:

[..]

worden dan alle kaartjes onder 020`ers verkocht?
nee want ze halen nooit de finale:P.....
De Spot
 De Spot - dinsdag 03 november 2009 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 20:59 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Daar komt dan het volgende bij uit het regelement van de KNVB:

voor de bekerfinale wordt er geloot wie van de finalisten de "thuisspelende" ploeg is. Het kan dus zo maar zijn dat in een finale tussen Feyenoord en afc Blom, de neuzen thuis spelen in de kuip, en dus hun eigen volk mee mogen nemen en dat er geen Feyenoord supporters het stadion in komen.
erger kan bijna niet in het leven.........
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 03 november 2009 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 21:11 schreef De Spot het volgende:

[..]

erger kan bijna niet in het leven.........
Bijna???erger kan gewoon niet...
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 03 november 2009 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 21:03 schreef jarjar78 het volgende:

[..]

worden dan alle kaartjes onder 020`ers verkocht?
waarschijnlijk wel, of de helft naar "onafhankelijke supporters" en de andere helft naar de neuzen.

Die onafhankelijke kaarten vormen ook nog en aardig risico-vraagstuk.

De volgende wordt natuurlijk de "Betondorpse Analfabeet" schaal. Wat Als Feyenoord de dubbel pakt en ajax dus verliezend beker finalist is. Dan krijg je hetzelfde dillema in amsterdam

hebben die eikels zich toch lelijk in de nesten gewerkt.....
jarjar78
 jarjar78 - dinsdag 03 november 2009 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 21:05 schreef piet het volgende:

[..]

nee want ze halen nooit de finale:P.....
da`s ook waar
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 03 november 2009 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 21:17 schreef jarjar78 het volgende:

[..]

da`s ook waar
nou het zou zo slecht uitkomen als het wel gebeurd dat het mij niks zal verbazen als het dus wel gebeurt!
piet
 piet - dinsdag 03 november 2009 - 21:18   quote  deeplink  
haha inderdaad
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 03 november 2009 - 21:28   quote  deeplink  
Feyenoord speelt dit seizoen zeker verdient de bekerfinale.....
Ik kijk ernaar uit om òm 12 uur s`nacht met me maatjes weer voor de
deur van 1 of ander sigarenboertje te staan met een borreltje en een happie :)
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 03 november 2009 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 21:18 schreef hotjumper het volgende:

[..]

nou het zou zo slecht uitkomen als het wel gebeurd dat het mij niks zal verbazen als het dus wel gebeurt!
hahahaha......
bs
 bs - dinsdag 03 november 2009 - 21:49   quote  deeplink  
Stel dat de beker fiale Ajax - Feyenoord is mogen er dan geen feyenoord fans in de kuip ?!
Dat zou helemaal dwaas zijn allemaal van die stinkj*den in de kuip
De Spot
 De Spot - dinsdag 03 november 2009 - 21:50   quote  deeplink  
Conclusie de knvb en justitie burgermeesters maken er een zooitje van.....laat toch gaan die spreekkoren,wat denken ze nu als we weer tegen mekaar spelen er niks gebeurt dat zal altijd zo blijven!!
Rovert
 Rovert - dinsdag 03 november 2009 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 21:49 schreef bs het volgende:
Stel dat de beker fiale Ajax - Feyenoord is mogen er dan geen feyenoord fans in de kuip ?!
Dat zou helemaal dwaas zijn allemaal van die stinkj*den in de kuip
Anders lees je gewoon eerst even de eerder geplaatste reacties
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 03 november 2009 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 21:54 schreef Rovert het volgende:

[..]

Anders lees je gewoon eerst even de eerder geplaatste reacties
ow wat stond daar dan?
Rovert
 Rovert - dinsdag 03 november 2009 - 21:56   quote  deeplink  
we scholden el pistolero uit, je weet toch
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 03 november 2009 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 21:56 schreef Rovert het volgende:
we scholden el pistolero uit, je weet toch
wie?
Rovert
 Rovert - dinsdag 03 november 2009 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 21:57 schreef hotjumper het volgende:

[..]

wie?
de vader van jozo
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 03 november 2009 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 21:58 schreef Rovert het volgende:

[..]

de vader van jozo
joots?
Juantinho
 Juantinho - woensdag 04 november 2009 - 01:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2009 - 21:02 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat er wel een spandoek in de arena hing met de tekst ongeveer..Liever hamas hamas alle ..... aan het gas,dan de beslissingen van Cohen of zoiets....
Had ik nooit verwacht eigenlijk van die snavels...
Hoe erg Ajax en Feyenoord supporters elkaar niet mogen. Een klassieker zonder supporters van de tegenpartij is geen echte klassieker. De sfeer is toch anders.

( Wit spandoek met de tekst; Een klassieker zonder kleur) andere heb ik niet gezien cq niet opgelet.
Voor wat het waard is, ( klinkt gek) Ik vond het jammer dat jullie er niet waren.
Red
 Red - woensdag 04 november 2009 - 01:50   quote  deeplink  
.......net als Tom en Jerry.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 04 november 2009 - 08:12   quote  deeplink  
Dat is het moderne voetbal!
Rovert
 Rovert - woensdag 04 november 2009 - 08:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2009 - 01:22 schreef Juantinho het volgende:

[..]

Ik vond het jammer dat jullie er niet waren.
Dat snap ik met zo'n uitslag
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 04 november 2009 - 08:23   quote  deeplink  
Ze hebben geen flauw idee wat er gebeurt als het straks 020-010 in de kuip is en wij niet naar binnen mogen. Dan krijg je pas een echt slagveld!!
Rovert
 Rovert - woensdag 04 november 2009 - 08:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2009 - 08:23 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Ze hebben geen flauw idee wat er gebeurt als het straks 020-010 in de kuip is en wij niet naar binnen mogen. Dan krijg je pas een echt slagveld!!
Ik denk gewoon 1500 me-ers rondom het stadion

maar maak je niet druk, de kans op die finale is zooooo klein
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 04 november 2009 - 08:30   quote  deeplink  
Ik denk dat 1500 man ME dan niet genoeg is. (als we uberhaupt de finale halen)
Rovert
 Rovert - woensdag 04 november 2009 - 08:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2009 - 08:30 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Ik denk dat 1500 man ME dan niet genoeg is. (als we uberhaupt de finale halen)
Ik denk het wel
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 04 november 2009 - 08:31   quote  deeplink  
De rapen zijn dan in ieder geval gaar. Een tering zooitje word het dan zeker!!
F1908R
 F1908R - woensdag 04 november 2009 - 08:49   quote  deeplink  
MAAR WIJ KOMEN WAARSCHIJNLIJK NIET IN DE FINALE

EN HUN AFCB AL HELEMAAL NIET
Rovert
 Rovert - woensdag 04 november 2009 - 08:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2009 - 08:49 schreef F1908R het volgende:
MAAR WIJ KOMEN WAARSCHIJNLIJK NIET IN DE FINALE

EN HUN AFCB AL HELEMAAL NIET
afcb?
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 04 november 2009 - 09:02   quote  deeplink  
Dit zou gewoon niet moeten kunnen. Dat is toch bijna net zoiets als een varken een moskee in sturen. Dat zijn dingen die gewoon niet kunnen.
Rovert
 Rovert - woensdag 04 november 2009 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2009 - 09:02 schreef rich Arnhem het volgende:
Dit zou gewoon niet moeten kunnen. Dat is toch bijna net zoiets als een varken een moskee in sturen. Dat zijn dingen die gewoon niet kunnen.
want dat kun je dat varken niet aan doen? Of de moskee niet? Wat bedoel je?
hotjumper
 hotjumper - woensdag 04 november 2009 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2009 - 09:12 schreef Rovert het volgende:

[..]

want dat kun je dat varken niet aan doen? Of de moskee niet? Wat bedoel je?
omdat ze er ook geen bier verkopen, net als in de kuip
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 04 november 2009 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2009 - 09:12 schreef Rovert het volgende:

[..]

want dat kun je dat varken niet aan doen? Of de moskee niet? Wat bedoel je?
Omdat een varken een onrein dier is volgens dat geloof, kun je dat de gelovigen niet aandoen. Is dus gewoon een vorm van heiligschennis.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 november 2009 door rich Arnhem --
Rovert
 Rovert - woensdag 04 november 2009 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2009 - 09:16 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

Omdat een varken een onrein dier is volgens dat geloof, kun je dat de gelovigen niet aandoen. Is dus gewoon een vorm van heiligschennis.
:-)

En hoe kom je op deze vergelijking? Moet je je elke dag boos maken als iemand een varken je moskee instuurt?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Mogelijk geen Feyenoord supporters bij Ajax - Feyenoord bekerfinale









0.0094499