BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbeschouwing Vitesse - Ajax (29-11-2009)

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
gabri
 gabri - zaterdag 28 november 2009 - 12:29   quote  deeplink  
wat denken jullei dat het word
ajacied
 ajacied - zaterdag 28 november 2009 - 13:10   quote  deeplink  
een makkie voor ajax, micky moet eens gaan scoren als ie weer 20 minuten mee mag doen
alibabba
 alibabba - zaterdag 28 november 2009 - 15:30   quote  deeplink  
Laatste overwinning dateert van 11 December 2005, al bijna 4 jaar geleden. Statistieken wijzen uit dat Ajax het traditioneel moeilijk heeft in Arnhem. 25 maal is Vitesse-AJAX gespeelt....Ajax won er 9, Vitesse 8 en 8 keer werd het gelijk. Doelsaldo 41-41.

Jol heeft de beschikking over goede spelers en kan een aardig elftal op de been brengen. Theo Bos kan morgen weer beschikken over Sprockel, Drost en Nillson. Santi Kolk is geblesseerd en Molhoek is na een schorsing weer inzetbaar. Greene maakte vorige week op het middenveld van Vitesse een goeie indruk.

Met deze spelers heeft Vitesse een aardig elftal en Alibabba verwacht een lastige wedstrijd. PSV had het gisteren ook moeilijk, maar wist de 3 punten uit het vuur te slepen. Na een heerlijke wedstrijd pakt AJAX uiteindelijk de volle buit....2-3
ajaxlove81
 ajaxlove81 - zaterdag 28 november 2009 - 19:35   quote  deeplink  
Ik ben er morgen bij (net als vorig jaar) hoop op een beter resultaat en heb daar ook alle vertrouwen in.
Vind wel dat de homo's van vitesse wel een goed voetballende ploeg heeft dat goed georganiseerd speelt kort op elkaar spelend toch denk ik met de individueele kwaliteiten enmet de vorm van luis en Demy en een balvaste pantelic dat vitesse geen of weinig kansen gaat krijgen. (Ajacied ben je niet voor even maar voor hhel je leven) Mijn club mijn leven.
Johnnyafca
 Johnnyafca - zaterdag 28 november 2009 - 19:43   quote  deeplink  
ik denk, 0-2
of 1-3/1-2
ajaxlove81
 ajaxlove81 - zaterdag 28 november 2009 - 19:46   quote  deeplink  
1-4 perfecte revanche
ajaxlove81
 ajaxlove81 - zaterdag 28 november 2009 - 19:48   quote  deeplink  
vind trouwens die spits Pluim ook een goede voetballer erg sterk en balvast.
Johnnyafca
 Johnnyafca - zaterdag 28 november 2009 - 19:52   quote  deeplink  
ja, maar daar zetten we gewoon jan of toby op..
enklaar is kees:D
C.P. Mulder
 C.P. Mulder - zaterdag 28 november 2009 - 23:40   quote  deeplink  
Als Ajax wil blijven meedoen voor het kampioenschap zal het "bij de les moeten blijven". Hopenlijk weet Jol ze daar van te doordringen!
bahbah
 bahbah - zaterdag 28 november 2009 - 23:44   quote  deeplink  
de seizoenen dat vitesse het ajax lastig maakte,waren ze een goeie subtopper.
vitesse is nu geen subtopper...........diverse wanprestaties alweer...
meteen fel erop en ze worden gedwongen om te voetballen,en dan staat het met rust 0-3
eindstand 1-4.
alibabba
 alibabba - zondag 29 november 2009 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 - 19:48 schreef ajaxlove81 het volgende:
vind trouwens die spits Pluim ook een goede voetballer erg sterk en balvast.
Laten we hopen dat Bos na afloop van de wedstrijd niet kan zeggen dat spits Pluim een pluim verdient wanneer Pluim er 3 in het netje heeft geprikt.
freakie
 freakie - zondag 29 november 2009 - 12:50   quote  deeplink  
nee maar jol wel over pantelic hahahahahahaa
alibabba
 alibabba - zondag 29 november 2009 - 14:35   quote  deeplink  
Dikke overwinning AJAX........Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
gabri
 gabri - zondag 29 november 2009 - 14:57   quote  deeplink  
heerlijk op naar de derde ster en de media is nu de mond gesnoerd want pantelic kan toch echt wel voetballen meneer derksen
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - zondag 29 november 2009 - 15:00   quote  deeplink  
Dit geeft toch wel duidelijk aan dat Ajax op de goede weg is. Na een snelle achterstand toch zo terugkomen geeft duidelijk aan dat het vertrouwen er is.

Nu zullen er wel weer hatelijke reacties komen op Derksen, maar ik ben het nog steeds met hem eens. Hij heeft nooit gezegd dat Pantelic een slechte spits is, maar voor dat geld wat hij verdiend en met het oog op de huidige financieën van Ajax, dunkt het mij of er van die 75 contractspelers geen betere speler tussenloopt. Natuurlijk kan hij aardig voetballen, maar is het nodig?
gabri
 gabri - zondag 29 november 2009 - 15:03   quote  deeplink  
32 een volwassen contract de rest is jeugdcontracten en ik vind dat hij wel degelijk iets toevoegd hij kan een bal vast houden en het blijkt nu dat hij ook gaat scoren nu
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - zondag 29 november 2009 - 15:07   quote  deeplink  
En dat kunnen er niet meer? Ik ben nog steeds erg gecharmeerd van Cvitanich
freakie
 freakie - zondag 29 november 2009 - 15:36   quote  deeplink  
hahaha Randwijk.. als cvitanisch had gespeeld had hij er 1 ingeschoten.. en dan had ajax dus niet zo terug gekomen.. dat is het verschil vorig jaar had ajax heel erg veel kansen maar er werd bijna niks ingeschoten.. als je nu pantelic ziet.. hoe koelbloedig hij is en eigenlijk maar 1 kansje nodig heeft is dat dus een goede aankoop..

En van die 75 maak daar maar 35 van.. want 40 zijn jeugdspelers.. En meneer derksen heeft dat wel degelijk gezegt over pantelic.. maar maak niet uit jol die wist in de zomer dat dat een probleem was en dat bodul, cvitanisch ect niet goed genoeg waren.. voor de rest zijn er niet veel spitsen.. en jol moest wel snel reageren.. nu zou hij denk ik ook niet vel gaan kopen meer want heeft nou al 6 maanden de tijd gehad om heel ajax te kennen.. dus erg goed weer van jol

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 november 2009 door freakie --
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - zondag 29 november 2009 - 15:50   quote  deeplink  
Oja, Pantelic is koelbloedig........ Nu hij eindelijk een paar keer heeft gescoord is ie ineenkeer koning. Knap overigens dat je weet dat Dario 1x had gescoord!
freakie
 freakie - zondag 29 november 2009 - 16:06   quote  deeplink  
nee dat is gebleken vorig jaar die heeft ook 1 jaar de tijd gehad.. en pantelic heeft dat niet 1 keer bewezen en je kan terug lezen heb pantelic altijd gesteun een speler die gekocht wordt en niet een wereld speler is maar wel een goede moet we de tijd krijgen om te wennen..
remco k
 remco k - zondag 29 november 2009 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 november 2009 - 15:36 schreef freakie het volgende:
hahaha Randwijk.. als cvitanisch had gespeeld had hij er 1 ingeschoten.. en dan had ajax dus niet zo terug gekomen.. dat is het verschil vorig jaar had ajax heel erg veel kansen maar er werd bijna niks ingeschoten.. als je nu pantelic ziet.. hoe koelbloedig hij is en eigenlijk maar 1 kansje nodig heeft is dat dus een goede aankoop..

En van die 75 maak daar maar 35 van.. want 40 zijn jeugdspelers.. En meneer derksen heeft dat wel degelijk gezegt over pantelic.. maar maak niet uit jol die wist in de zomer dat dat een probleem was en dat bodul, cvitanisch ect niet goed genoeg waren.. voor de rest zijn er niet veel spitsen.. en jol moest wel snel reageren.. nu zou hij denk ik ook niet vel gaan kopen meer want heeft nou al 6 maanden de tijd gehad om heel ajax te kennen.. dus erg goed weer van jol
over cvitanich zit je helaas wel mis. Binnen de hele Ajax selectie loopt niemand die effectiever is dan Cvitanich, dus hij heeft niet veel kansen gemist, het klinkt misschien raar maar onze topscorer Suarez is de minst effectieve speler in ajax 1 ondanks zijn 17 goals.

Pantelic speelde erg goed dat klopt, alleen moet ik wel zeggen dat nu Pantelic beter gaat spelen Suarez steeds minder gaat spelen, de tandem met Pantelic loopt totaal niet en doordat suarez veel aan de rechter zijde "moet" blijven komt hij ook veel minder in het spel voor.
freakie
 freakie - zondag 29 november 2009 - 17:45   quote  deeplink  
Remco denk niet dat ik erg mis zit.. k zou zo wel ff opzoeken welke wedstrijden cvitanisch heeft gescoort.. En over suarez.. hij soorde niet voor open doel erg jammer maar heeft wel weer 2 assists op zijn naam en is nog steeds erg belangrijk dus hij doet het niet veel slechter maar geeft assists inplaats van dat hij ze scoort.. terugkomend op de effectiviteit van cvitanisch dat is gebasseert op de wedstrijden en goals.. maar de totale kansen die hij krijgt waren er egt te veel t was geen totale spits.. ik zoek zo ff de wedstrijden waar hij had gescoort..
bully
 bully - zondag 29 november 2009 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 november 2009 - 17:35 schreef remco k het volgende:

[..]

over cvitanich zit je helaas wel mis. Binnen de hele Ajax selectie loopt niemand die effectiever is dan Cvitanich, dus hij heeft niet veel kansen gemist, het klinkt misschien raar maar onze topscorer Suarez is de minst effectieve speler in ajax 1 ondanks zijn 17 goals.

Pantelic speelde erg goed dat klopt, alleen moet ik wel zeggen dat nu Pantelic beter gaat spelen Suarez steeds minder gaat spelen, de tandem met Pantelic loopt totaal niet en doordat suarez veel aan de rechter zijde "moet" blijven komt hij ook veel minder in het spel voor.
denk dat juist nu als een team word gespeeld.
door de balvastheid van pantelic wat nog niks met zijn scorend vermogen temaken heefd.
ook andere spelers komen nu meer in het spel voor.
waar je in begin nog veel te afhankelijk was van suares.
en suares doet nog genoeg aan het spel mee alleen hij is nu eenmaal geen koelbloedige spits.
hij heeft wat meer kansen nodig.
en die zijn momenteel wat eerlijker verdeeld.
wat niet betekend dat suares niet meer nodig is.
want brengt nog steeds genoeg gevaar en houd de verdediging bezig.
en zal zeker nog zijn goaltjes gaan meepikken.
we hebben met pantelic nu gewoon het aanspeelpunt wat we misten.
en scitanich is teveel een bewegende speler die wel koelbloedig kan zijn maar niet de balvaste speler is die we juist met spelers als suares en de opkomende spelers nodig hebben.
dus ook vaak in de grote wedstrijden onzichtbaar was.
is natuurlijk ook wel tezien aan het aantal doelpunten wat ajax de laatste tijd scoord.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 november 2009 door bully --
freakie
 freakie - zondag 29 november 2009 - 20:26   quote  deeplink  
Nog even voor emco de eerste 3 goals die hij maakte waren tegen nac(1) en de graafschap(2) dat waren wedstrijden waar ajax de overhand had en ook nog dat cvitanisch tegen de graafschap er wel 20 had met kansen.. daarna kwam ado.. t zelfde verhaal alleen heeft hij er toen ook wel 3 gescoort.. dan hebben we geloof k alle goals van hem bijna gehad.. tegen de graafschap(1) en tegen willem 2(2) tegen willem 2 werd het 7-0.. hij had 9 doelpunten.. zo goed vindt ik dat niet en hij heeft geen wedsrijden kunnen kantelen dat heeft pantelic nu ook maar 1 keer gedaan maar hij heeft ook maar 3 kansen gehad en 3 gescoort..
alibabba
 alibabba - zondag 29 november 2009 - 21:42   quote  deeplink  
Binnen Ajax is altijd een goeie denkwijze over voetbal. Aanvallend en attractief proberen te voetballen is in mijn ogen het ideale. Een balvaste spits om dat te bewerkstelligen is essentieel. Met Pantelic heeft Ajax nu zo'n speler. Cvitanich is een ander soort spits die in het ideaal-plaatje van Ajax niet perfect past. Cvitanich zou bij een club als Feyenoord veel beter passen.

Echte goeie buitenspelers zou Ajax sterker maken, mits het zo ver is dat het achterin en vanuit het middenveld zo staat dat het aanvallend mogelijk is om ook echt te durven aanvallen. Jol probeert dat te realiseren en slaagt daar tot nu toe tot mijn groot genoegen heel aardig in. In volgende wedstrijden zou ik Suarez wel eens willen zien spelen in de buurt van Pantelic.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5126
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbeschouwing Vitesse - Ajax (29-11-2009)









0.0082769