BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Az / topic: OFFICIEEL: AZ ontslaat Koeman

Headliner: AZ Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - zaterdag 05 december 2009 - 11:24
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

AZ en Koeman uit elkaar (Officiële AZ Clubsite)

Dit topic is een vervolg op het topic:  Koeman
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 05 december 2009 - 12:00   quote  deeplink  
OFFICIEEL: AZ ontslaat Koeman

ALKMAAR- Trainer Ronald Koeman vertrekt met onmiddellijke ingang bij AZ. Bestuur en directie zien op sportieve gronden geen basis meer voor verdere samenwerking. De overeenkomst tussen Koeman en AZ is correct afgehandeld.

AZ gaat op korte termijn op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer. Tot die tijd neemt de resterende technische staf de taken waar. Tonny Bruins Slot zal in navolging van Koeman eveneens de club verlaten.

Johan Cruijff Schaal

Ronald Koeman was sinds 12 juni in dienst van AZ. Onder zijn leiding wonnen de Alkmaarders de Johan Cruijff Schaal, maar wisten ze zich niet te plaatsen voor de volgende ronde van de Champions League. In de competitie neemt AZ de zesde plaats in. Koeman had bij AZ nog een contract tot de zomer van 2011.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 december 2009 door Boudewijn --
Thomas
 Thomas - zaterdag 05 december 2009 - 12:08   quote  deeplink  
Tja, dit zat er wel een beetje aan te komen. Koeman is niet de trainer die een uitzonderlijk draaiend elftal in stand kan houden.

Ik vind alleen dat hier te snel afscheid word genomen van Koeman. Verwachten ze bij AZ dezelfde prestaties als vorig jaar onder Van Gaal, die zelf een jaar daarvoor een slechte prestatie met dezelfde spelers heeft neergezet?
Simo
 Simo - zaterdag 05 december 2009 - 12:28   quote  deeplink  
Nee Thomas, DAT verwachten we niet......, maar dat koeman bekend staat als afbraaktrainer is een publiek geheim. Je ploeg terug laten zakken als je met 1-0 voorstaat, DIT gebeurde gisteren dus WEER en dat was niet de eerste keer dat dit gebeurde.
Sjaakie
 Sjaakie - zaterdag 05 december 2009 - 12:33   quote  deeplink  
Ik zag het al lang aankomen. Hij maakt alles naar de klote die koeman
er zit een vloek op die man
Thomas
 Thomas - zaterdag 05 december 2009 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2009 - 12:28 schreef Simo het volgende:
maar dat koeman bekend staat als afbraaktrainer is een publiek geheim. Je ploeg terug laten zakken als je met 1-0 voorstaat, DIT gebeurde gisteren dus WEER en dat was niet de eerste keer dat dit gebeurde.
Dat weet het bestuur vooraf ook wel en daar is dan ook bewust voor gekozen. Vergeet niet dat in het kampioensjaar er ook verdedigender werd gespeeld dan in de jaren daarvoor. Het is algemeen bekend dat het voetbal vorig jaar lang niet zo spectaculair was als daarvoor, maar zolang er resultaten worden geboekt, kraait er geen haan naar (en terecht).

Vraag me af of de spelers nu ook voor hun trainer opkomen of op zijn gekomen en de hand in eigen boezem steken...
Thomas
 Thomas - zaterdag 05 december 2009 - 12:57   quote  deeplink  
BRANDS: 'AZ BLIJFT MAAR KWAKKELEN'

De wisselvallige prestaties van landskampioen AZ dit seizoen liggen ten grondslag aan het ontslag van trainer Ronald Koeman. Dat liet directeur voetbalzaken Marcel Brands zaterdag weten in een reactie op het congé. 'Het is een feit dat de ploeg blijft kwakkelen. We hebben zestien wedstrijden gespeeld en daarvan maar de helft gewonnen', zei Brands.

Het bestuur en de directie van AZ hebben Koeman zaterdagochtend op de hoogte gesteld van het besluit om niet langer met hem verder te gaan. 'We hadden niet het gevoel dat hij het tij nog kon keren. Bij AZ kregen we dit jaar geen regelmaat in de prestaties. Een heel goede eerste helft tegen Ajax werd gevolgd door een heel slechte tweede. Dat is het beeld van dit seizoen.'

Bron: Sport1
michelvbr
 michelvbr - zaterdag 05 december 2009 - 13:02   quote  deeplink  
nou gefeliciteerd jongens dat hij eindelijk weg is . het is een eerste klas zakkenvuller en hij heeft het team wel degelijk kapot gemaakt. van mij had hij al eerder weggemogen maar zo'n naam moet je nou éénmaal iets meer respijt geven.
ouwe-vos
 ouwe-vos - zaterdag 05 december 2009 - 14:27   quote  deeplink  
En nu nog Co terug halen en dan krijgen wij weer mooi voetbal te zien
groetjes Cees
Wtje
 Wtje - zaterdag 05 december 2009 - 14:33   quote  deeplink  
Misschien was het makkelijk weg laten gaan van Demy de Zeeuw wel de grootste fout die er is gemaakt.Jullie middeveld is absoluut niet het middeveld wat je nodig hebt om nog jaren aan de top te blijven staan en ook verdedigend laat het te wensen over
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 05 december 2009 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2009 - 14:27 schreef ouwe-vos het volgende:
En nu nog Co terug halen en dan krijgen wij weer mooi voetbal te zien
groetjes Cees
Tjah... Co... als er 1 overschatte trainer is, dan is het Co wel!
driesjeZuid
 driesjeZuid - zaterdag 05 december 2009 - 16:05   quote  deeplink  
Als Vitesse fan kijk ik geregeld naar wedsrijden van AZ, goede spelers en een mooi
stadion (augustus rondleiding)
Alleen snapte ik niet waarom jullie Koeman namen als trainer. Een topvoetballer is nog geen toptrainer. AZ zit nu in dip, komt als ik er vervelende veranderingen plaatsvinden in je club en wij in Arnhem weten we daar over mee te praten.
Ik wens Az succes met het zoeken naar een trainer die wel bij jullie club past.
In Arnhem zijn we blij met de 3 punten, want die hadden we hard nodig.
Blade85
 Blade85 - zaterdag 05 december 2009 - 16:06   quote  deeplink  
ik zou zeggen laat de technische staf dit rampjaar afmaken en neem jans over van groningen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 december 2009 door Blade85 --
Simo
 Simo - zaterdag 05 december 2009 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2009 - 16:05 schreef driesjeZuid het volgende:
Als Vitesse fan kijk ik geregeld naar wedsrijden van AZ, goede spelers en een mooi
stadion (augustus rondleiding)
Alleen snapte ik niet waarom jullie Koeman namen als trainer. Een topvoetballer is nog geen toptrainer. AZ zit nu in dip, komt als ik er vervelende veranderingen plaatsvinden in je club en wij in Arnhem weten we daar over mee te praten.
Ik wens Az succes met het zoeken naar een trainer die wel bij jullie club past.
In Arnhem zijn we blij met de 3 punten, want die hadden we hard nodig.
Gefeliciteerd met de drie punten hoor Driesje, maar we hadden ze zelf ook hard nodig gehad in de race om de vijfde plek. Tja, aan het begin van het seizoen waren er niet veel trainers beschikbaar en Co wilde een sabbatical. Co heeft erg veel voor AZ betekend, maar persoonlijk denk ik niet dat hij terugkomt (helaas).In de strijd om de JC-schaal was koeman er NET dus had nog geen invloed, maar daarna dus wel en dat was te merken ook. Iedere trainer wil zijn eigen stempel drukken op een team, maar bij AZ was dat naar mijn idee niet nodig.
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - zaterdag 05 december 2009 - 16:17   quote  deeplink  
welkom welkom sinterklaas...wat fijn dat u weer bent gekomen.....welkom welkom sinterklaas....bedankt voor dit mooie cadeau....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: AZ Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Az / topic: OFFICIEEL: AZ ontslaat Koeman









0.0049431