BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax lijdt fors verlies op transfer Cvitanich

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - dinsdag 08 december 2009 - 12:53
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

'Ajax gaat in op verzoek Cvitanich' (VoetbalPrimeur)

Thomas
 Thomas - dinsdag 08 december 2009 - 13:06   quote  deeplink  
UPDATE (17-12-2009):

Ajax lijdt fors verlies op transfer Cvitanich
quote:

Ajax heeft de overgang van Dario Cvitanich naar CF Pachuca bevestigd. De Argentijnse spits wordt van 1 januari 2010 tot en met 31 december verhuurd aan de Mexicanen.

Pachuca legt 750.00 euro op tafel voor de huursom, daarnaast heeft de club een optie tot koop bedwongen. Mocht de club uit Mexico gebruik maken van deze optie dan moet het op de proppen komen met een transfersom van zo'n 3,78 miljoen euro, weet De Telegraaf.

Als de Argentijn niet definitief wordt gekocht komt er een boete van 150.000 euro op de huursom. Hoe dan ook, de Amsterdammer draaien een fors verlies op de spits. Marco van Basten haalde Cvitanich voor ruim 6,5 miljoen euro naar de hoofdstad. De huidige trainer, Martin Jol, ziet geen toekomst in de spits en kreeg al vroegtijdig te horen dat hij uit mocht kijken naar een nieuwe club.
Bron: Elf Voetbal
---------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE (09-12-2009):

"Ajax slijt Cvitanich tijdelijk aan Mexicaanse CF Pachuca"
quote:

Ajax wil Dario Cvitanich tijdelijk slijten aan het Mexicaanse CF Pachuga. De club wil de Argentijn tussen 1 januari 2010 en 1 januari 2011 een jaar huren en zijn volledige salaris ophoesten.

Volgens De Telegraaf moet de deal tussen de beide clubs vandaag rond komen. De 25-jarige aanvaller werd in april van 2008 voor 6,5 miljoen euro overgenomen van Banfield.

Van Ajax mocht hij afgelopen zomer op zoek naar een nieuwe werkgever, maar de Argentijnse aanvaller kon toen geen club vinden. Daar lijkt nu verandering in te zijn gekomen.

Mocht het alsnog misgaan met Pachuca, dan is ook River Plate nog in de markt om Cvitanich te huren.
Bron: Goal.com

-----------------------------------------------------------------------------------------

quote:

Dario Cvitanich wil in de winterstop vertrekken bij Ajax. Volgens het Algemeen Dagblad geeft de Amsterdamse club gehoor aan dat verzoek. De spits zal echter wel een transfersom moeten opbrengen.

Cvitanich, die in 2008 voor 6,5 miljoen euro overkwam van Banfield, staat nog tot medio 2013 onder contract. "Ik zou graag terug willen naar Argentinië", vertelde de spits maandag al. Ajax heeft daar wel oren naar, met name vanwege het hoge salaris van de aanvaller. Coach Martin Jol liet eerder al weten dat de salarispost flink omlaag zal moeten.

Ajax heeft daarnaast geen haast met het verlengen van het contract van Marko Pantelic. Die overeenkomst loopt in de zomer af. De Serviër zegt dat hij bij een langer verblijf wel meer wil gaan verdienen. "Als we nu zouden praten over contractverlenging, zal ik ook mijn voorwaarden inbrengen."


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 december 2009 door Thomas --
Ricky888
 Ricky888 - dinsdag 08 december 2009 - 14:01   quote  deeplink  
Jammer, had meer van de samenwerking verwacht
patrickpsv15
 patrickpsv15 - dinsdag 08 december 2009 - 16:46   quote  deeplink  
wie dan in de spits bij afwezigheid van pantelic of suarez?
Bas12345
 Bas12345 - dinsdag 08 december 2009 - 18:52   quote  deeplink  
Hulde aan jol hoe het nu gaat gaan alle dure niet bruikare spelers weg en hebben ze weer ruimte op loonlijst. Ik hoop dat ze allemaal weg gaan en uit jeugd spelers nemen. Zo kun je suk en/of castilon erin zetten zit enorm veel talent in. en cristian eriksen is ook een fantashe speler ik zou die ipv aissati er in zetten.
Thomas
 Thomas - woensdag 09 december 2009 - 10:42   quote  deeplink  
Startpost bijgewerkt met nieuwe informatie.
Thomas
 Thomas - donderdag 17 december 2009 - 13:59   quote  deeplink  
Startpost wederom bijgewerkt met nieuwe informatie.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - donderdag 17 december 2009 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 december 2009 - 18:52 schreef Bas12345 het volgende:
Hulde aan jol hoe het nu gaat gaan alle dure niet bruikare spelers weg en hebben ze weer ruimte op loonlijst. Ik hoop dat ze allemaal weg gaan en uit jeugd spelers nemen. Zo kun je suk en/of castilon erin zetten zit enorm veel talent in. en cristian eriksen is ook een fantashe speler ik zou die ipv aissati er in zetten.
ik ook
Daan
 Daan - donderdag 17 december 2009 - 15:57   quote  deeplink  
Fors verlies of niet. In mijn ogen is Cvitanich een hele redelijke spits, maar zit hij gewoon net niet op ajax niveau. Ik vind hem te fragiel en te klein voor een "ajax spits". Dat terwijl deze jongen ontzettend goed kan koppen, maar als je tegenover een verdediger van 1.90 staat, dan ben je kansloos.
1 ding snap ik echter niet, wie moet er in de spits als suarez of pantelic geblesseerd zijn? Is Jol achter de schermen toch nog bezig met een spits? Wordt Bodul terug gehaald van Sparta? Wordt er iemand uit 't 2de naar voren geschoven, wat me niet lijkt. We zien 't wel.

Misschien zijn Jol en ajax bezig om toch nog een winteraankoop te doen. Zie de verhuur van Cvitanich, die altijd minimaal rond de 1 miljoen opleverd. De overgang van Lindgren naar brondby die bijna rond is. Ogararu die in de belangstelling staat van Stuea boekarest en dan nog Wielaert waar verschillende clubs interesse hebben.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - donderdag 17 december 2009 - 16:01   quote  deeplink  
en Jol haalt oude transfervrije spelers die bij een nieuwe coach weer als 'troep' beschouwd worden, zo gaat het altijd, altijd weer hetzelfde...
yngwie
 yngwie - donderdag 17 december 2009 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2009 - 16:01 schreef patrickpsv15 het volgende:
en Jol haalt oude transfervrije spelers die bij een nieuwe coach weer als 'troep' beschouwd worden, zo gaat het altijd, altijd weer hetzelfde...
wat bedoel je met troep?
alibabba
 alibabba - zaterdag 19 december 2009 - 20:29   quote  deeplink  
Laat Ajax nou eens in godsnaam leren van het wanbeleid van de laatste jaren. Elke trainer die telkens weer zijn eigen gang kon gaan. Het is een complete wanorde. Ajax denkt steeds op KORTE TERMIJN en dat heeft naar Alibabba's mening te maken met de beursgang. Ajax is erbij gebaat dat er één lijn word uitgestippeld, waar het telkens op kan terugvallen. Vastigheid en éénheid zijn het allerbelangrijkste bij welk bedrijf of voetbalclub dan ook. We moeten hopen dat degene die nu met de scepter zwaaien de juiste zijn......Aan Martin Jol heb je een goeie, maar kan hij tot de gewenste éénheid komen met de beleidsbepalers???? Alibabba heeft zo zijn twijfels........................
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 20 december 2009 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2009 - 16:24 schreef yngwie het volgende:

[..]

wat bedoel je met troep?
Afval?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax lijdt fors verlies op transfer Cvitanich









0.0095300