BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Fans FC Twente starten inzamelingsactie voor standbeeld Nkufo

Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - woensdag 09 december 2009 - 11:26
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Fans FC Twente starten inzamelingsactie voor standbeeld Nkufo (VoetbalZone)

Dit topic is een vervolg op het topic:  Standbeeld N'kufo
Thomas
 Thomas - woensdag 09 december 2009 - 18:35   quote  deeplink  
quote:

Supporters van FC Twente gaan komende zaterdag voor de thuiswedstrijd tegen NAC met de pet rond voor een standbeeld van Blaise NKufo, zo meldt RTV Oost. Na de laatste wedstrijd van dit lopende seizoen moet een levensgroot standbeeld van de Zwitserse spits worden onthuld.

De beeltenis van NKufo, die bij de nieuwe hoofdingang moet komen te staan, is de eerste aanzet tot een heus beeldenplein. Op dat plein komen alleen spelers die een record in handen hebben, vertelde Bas Wesselink, die de woordvoerder is van een groep supporters die tot dit initiatief is gekomen, eerder in de media.

Na NKufo komt er ook een beeld van Sander Boschker, die de meeste wedstrijden voor Twente heeft gespeeld. Dat is zon record dat in mijn ogen nooit meer wordt verbroken. NKufo heeft een aflopend contract en wil naar Canada, waar zijn vrouw vandaan komt. De Zwitser staat op ruim honderd competitietreffers voor Twente en is daarmee topscorer aller tijden van de Enschedeërs.
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - woensdag 09 december 2009 - 19:44   quote  deeplink  
Kan Twente Kufo geen boete geven ofso? Betaalt ie zelf zijn eigen beeldje
16mcoach
 16mcoach - donderdag 10 december 2009 - 12:31   quote  deeplink  
Het is toch van de zotte een standbeeld voor N kufo en ook Boschker
Ze hebben gewoon hun werk gedaan waar ze dik voor worden betaald.
Nelson Mandela dat soort mensen verdienen een standbeeld
En heeft hij het alleen gedaan?
Toen hij nog scoorde was hij toch ook afhankelijk van zijn team genoten.
Mag toch hopen dat hier een bestuur niet achter staat dan zou het niveau van Twente wel heel erg zakken.
Zal mij wel benieuwen wat voor een soort mensen zaterdagavond zich hier voor lenen om geld in te zamelen.
Doe wat voor Afrika waar elke dag mensen sterven van de honger.
Wietje
 Wietje - donderdag 10 december 2009 - 12:37   quote  deeplink  
Wietje - zaterdag 05 december 2009 - 22:22 edit quote deeplink

Ik vraag mij af of het normaal is dat je bij Twente een jaar of 6 gevoetbald hebt en daar zakken vol met geld hebt verdiend,
dat jullie daar dan ook nog een standbeeld voor moeten maken,
hij heeft gewoon zijn werk gedaan, ik denk dat er wel andere mensen zijn die bij Twente zijn of er geweest zijn die daar dan meer recht op hebben.
Ik denk dat jullie hier mee heel veel mensen tekort doen. wat is er zo bijzonder aan hem.
Hoe denken jullie hoe al die vrijwilligers zich zullen voelen.
Het ontbreekt er nog aan dat hij Heilig word verklaard.
Als je voor iedereen een standbeeld maakt die zich zo heeft ingezet als Nkufo
dan heb je de pakeerplaatsen nog wel een keer volmet beelden.
(en we hebben al een tekort aan parkeerplaatsen)
En als er dan toch een standbeeld moet komen zet hem dan in Groningen bij het peerd van Ome Loeks neer.
Als Mijnheer Munsterman en de heer Plageman niet terug waren gereden had hij nu nog ergens op een tribune gezeten.
Voetbalfan uit Noord
 Voetbalfan uit Noord - vrijdag 11 december 2009 - 11:17   quote  deeplink  
Jongens, jongens, ga nou toch eens een keer met respect om met je sporthelden. In het buitenland weten ze daar wel raad mee (ondanks dat ze daar nog beter betaald krijgen dan in Nederland!!!) Helaas hebben wij dat respect voor onze sporters niet altijd. Het mag duidelijk zijn, van mij mag van Nkufo (ondanks dat ik vind dat hij de laatste tijd minder goed speelt) en van Boschker, om hun geleverde prestaties, een standbeeld komen. Zorg dat je als club een warm hart naar buiten toe blijft uitstralen en niet zo'n koude club wordt als Ajax waar één van hun helden van vroegen (Sjaak Zwart) niet eens erelid is..........
16mcoach
 16mcoach - vrijdag 11 december 2009 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 - 11:17 schreef Voetbalfan uit Noord het volgende:
Jongens, jongens, ga nou toch eens een keer met respect om met je sporthelden. In het buitenland weten ze daar wel raad mee (ondanks dat ze daar nog beter betaald krijgen dan in Nederland!!!) Helaas hebben wij dat respect voor onze sporters niet altijd. Het mag duidelijk zijn, van mij mag van Nkufo (ondanks dat ik vind dat hij de laatste tijd minder goed speelt) en van Boschker, om hun geleverde prestaties, een standbeeld komen. Zorg dat je als club een warm hart naar buiten toe blijft uitstralen en niet zo'n koude club wordt als Ajax waar één van hun helden van vroegen (Sjaak Zwart) niet eens erelid is..........
Ben het met je eens over Sjaak Zwart dat slaat ook nergens op.
En Sjaak is van kinds af aan bij Ajax.
Maar erelid en een standbeeld vind ik wel een heel groot verschil.
Nkufo staat ook al levens groot afgebeeld op de muur bij het water.
Dat is toch een mooi eerbetoon
Je kunt ook te ver gaan in je idolatie.
En er zijn heel veel mensen heel belangrijk geweest voor Twente,
Als je voor iedereen een standbeeld neer wilt zetten dan kun je nog wel even.
Martinus
 Martinus - maandag 14 december 2009 - 10:08   quote  deeplink  
Standbeeld is er al lang, staat al maanden in de basis.
kampioen 2009-2010
 kampioen 2009-2010 - dinsdag 15 december 2009 - 08:07   quote  deeplink  
Martinus klopt zelfs met 10 man staan ze boven aan.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5907
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Fans FC Twente starten inzamelingsactie voor standbeeld Nkufo









0.0052449