BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wintertransfers

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
duidelijkheid
 duidelijkheid - donderdag 17 december 2009 - 18:46   quote  deeplink  
De transfergeruchten vliegen ons weer om de oren
Maar wat zijn jullie gedachten over de geruchten?
Zijn er nog aankopen die we moeten doen in de winterstop?

Ik ben van mening dat er wel goed rond gekeken moet worden voor enkele posities. Eigenlijk voor elke linie moet er gescout worden. Daarmee doel ik op talenten en betrouwbare aankopen.

Ben benieuwd wat jullie ideeen zijn.
bla bla bla
 bla bla bla - donderdag 17 december 2009 - 19:56   quote  deeplink  
er mogen van mij aardig wat spelers vertrekken eerste speler die verhuurd word is cvitanic jammer wel een aardige speler
afcanorth
 afcanorth - donderdag 17 december 2009 - 21:02   quote  deeplink  
koop alstublieft een linksback.gewoon een ouderwetse linksachter,eerst verdedigen, bal in leveren.en weer terug op je positie.
duidelijkheid
 duidelijkheid - donderdag 17 december 2009 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2009 - 21:02 schreef afcanorth het volgende:
koop alstublieft een linksback.gewoon een ouderwetse linksachter,eerst verdedigen, bal in leveren.en weer terug op je positie.
Ben ik het niet helemaal mee eens. De backs moeten mee voetballen in offensiefspel. maar tuurlijk ook hun mannetje kunnen staan. En dat was vandaag met anita echt niet het geval. Anita is te klein en licht. Kijk naar Lahm hij is balvast heeft overzicht en zet je niet zomaar van de bal.

Als ik kijk naar Psv, ze hebben een goed bezette bank dat wat ajax absoluut niet heeft. Ook heeft dat te maken met het nalatenschap van vB en tC. Ik zou niet volledig gokken op onze eigen jeugd. Ik vind dat het meerendeel te licht wordt bevonden. Een paar doelgerichte aankopen zou een must moeten zijn in mijn ogen
gabri
 gabri - donderdag 17 december 2009 - 22:13   quote  deeplink  
verkoop alle reserves is allemaal niks
remco k
 remco k - vrijdag 18 december 2009 - 09:17   quote  deeplink  
een nieuwe keeper????
Per4manc
 Per4manc - vrijdag 18 december 2009 - 09:35   quote  deeplink  
Weer lekker positief allemaal.
Goed een collectieve off-day. Jammer dan op naar de volgende pot.
Nu lees je weer overal dat Ajax geen reserves heeft in tegenstellign tot psv enz. Maar laten we eerlijk zijn. Het spel dat de psv supporter iedere week te zien krijgt, wordt door de Ajax-supporter niet gepruimt. In Eindhoven zijn ze in 1e instantie blij met de punten en mooi voetbal is het toetje. Ajax-supporters eisen goed voetbal EN de punten. Als PSV, affalai Lazovic, Engelaar enz op de bank zet blijft er ook weinig inspirerend voetbal over. Verschil is dat ze dat met die spelers ook al niet hadden. Ze zijn alleen effectief met hun spel en dat is Ajax niet.
En ja ze hebben de verkeerde spits naar Mexico gedaan. Ik had liever Pantelic of "16 mlj dollar man" zien vertrekken.
Per4manc
 Per4manc - vrijdag 18 december 2009 - 09:40   quote  deeplink  
Nu lees je oom dat Anderlecht perfectie genaderd heeft in hun spel en wat nog meer voor onzin. Vergeet niet dat we door 2 persoonlijke blunders de eerste 2 goals weggeven (met dank aan vdWiel, Oleguer en Steek). Doe je dat niet en maakt je van die 5 grote kansen in de 1e helft 1 goal dan speel je een heel andere pot-voetbal.
Anderlecht heeft 2 kansen gehad en 3 goals gemaakt. Fantastisch waren ze zeker niet. Alhoewel ze waarschijnlijk wel op HUN top speelden.
Ricky888
 Ricky888 - vrijdag 18 december 2009 - 18:21   quote  deeplink  
Per4manc: helemaal mee eens. Daarom ben ik ajax supporter en geen pisvee supporter. ajax moet ogadragu, kennedy, lindgren en wielaert verkopen. Castillon verhuren
raaijkeweske
 raaijkeweske - vrijdag 18 december 2009 - 20:21   quote  deeplink  
ik dacht dat tegen anderlecht een wedstrijd was om olequer zich in de kijker te laten spelen, maar die is nu ook nie veel meer waard, daarom stallen bij haarlem
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 18 december 2009 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 - 09:35 schreef Per4manc het volgende:
Weer lekker positief allemaal.
Goed een collectieve off-day. Jammer dan op naar de volgende pot.
Nu lees je weer overal dat Ajax geen reserves heeft in tegenstellign tot psv enz. Maar laten we eerlijk zijn. Het spel dat de psv supporter iedere week te zien krijgt, wordt door de Ajax-supporter niet gepruimt. In Eindhoven zijn ze in 1e instantie blij met de punten en mooi voetbal is het toetje. Ajax-supporters eisen goed voetbal EN de punten. Als PSV, affalai Lazovic, Engelaar enz op de bank zet blijft er ook weinig inspirerend voetbal over. Verschil is dat ze dat met die spelers ook al niet hadden. Ze zijn alleen effectief met hun spel en dat is Ajax niet.
En ja ze hebben de verkeerde spits naar Mexico gedaan. Ik had liever Pantelic of "16 mlj dollar man" zien vertrekken.
PSV speelt absoluut mooi voetbal hoor! echt waar dit seizoen is het heel erg verbeterd ten opzichte van vorige seizoenen, er wordt niet vaak gescoord maar door de hele wedstrijd te domineren en mooi te voetballen valt het doelpunt vaak dan uiteindelijk toch, echt heerlijk hoor een avondje PSV ga niet zeggen dat wij niet mooi voetballen!
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - vrijdag 18 december 2009 - 21:01   quote  deeplink  
in de EL is het anders bedroevend pat,....
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 18 december 2009 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 - 18:21 schreef Ricky888 het volgende:
Per4manc: helemaal mee eens. Daarom ben ik ajax supporter en geen pisvee supporter. ajax moet ogadragu, kennedy, lindgren en wielaert verkopen. Castillon verhuren
het laatste ben ik met je eens. Maar ik denk dat ajax niet meer van die oude spelers zoals pantelic en atouba moet kopen... over anderhalf jaar krijg je met hen het zelfde probleem dat je nu hebt met wielaert silva lindgren kennedy etc. etc. etc.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 18 december 2009 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 - 21:01 schreef FeyenoordRandwijk het volgende:
in de EL is het anders bedroevend pat,....
weer een snel antwoord he randwijk:p hoe doe je dat toch?

In de EL komen er stabiele en standvastige clubs zoals sparta praag kopenhagen etc. om te verdedigen, dan worden er niet veel kansen gecreerd...
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 18 december 2009 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 - 20:21 schreef raaijkeweske het volgende:
ik dacht dat tegen anderlecht een wedstrijd was om olequer zich in de kijker te laten spelen, maar die is nu ook nie veel meer waard, daarom stallen bij haarlem
haha wat een achteruitgang voor die man:
barcelona > ajax > haarlem
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - vrijdag 18 december 2009 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 - 21:04 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

weer een snel antwoord he randwijk:p hoe doe je dat toch?

In de EL komen er stabiele en standvastige clubs zoals sparta praag kopenhagen etc. om te verdedigen, dan worden er niet veel kansen gecreerd...
en dat met me verkeerde hand! (pols gebroken gister..)
thesnitch
 thesnitch - vrijdag 18 december 2009 - 21:19   quote  deeplink  
oleguer wegdoen en daarvan iedereen zn geld teruggeven voor ajax-anderlecht kaartjes.
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - vrijdag 18 december 2009 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 - 21:19 schreef thesnitch het volgende:
oleguer wegdoen en daarvan iedereen zn geld teruggeven voor ajax-anderlecht kaartjes.
dat kost alleen maar geld slimmerik
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 18 december 2009 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 - 21:12 schreef FeyenoordRandwijk het volgende:

[..]

en dat met me verkeerde hand! (pols gebroken gister..)
hoe kan dat dan?
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 18 december 2009 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 - 21:19 schreef thesnitch het volgende:
oleguer wegdoen en daarvan iedereen zn geld teruggeven voor ajax-anderlecht kaartjes.
ook ajax verliest wel eens... hoef je niet meteen je geld terug te vragen..
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - vrijdag 18 december 2009 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 - 21:21 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

hoe kan dat dan?
schaatsen........
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 18 december 2009 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 - 21:26 schreef FeyenoordRandwijk het volgende:

[..]

schaatsen........
beterschap, hoeveel jaar ben je eigenlijk?
thesnitch
 thesnitch - vrijdag 18 december 2009 - 22:08   quote  deeplink  
pfff...
Johnnyafca
 Johnnyafca - vrijdag 18 december 2009 - 23:49   quote  deeplink  
dit is een voetbal forum, geen ik-kan-niet-schaatsen-forum.
bedankt!
Ricky888
 Ricky888 - zaterdag 19 december 2009 - 01:37   quote  deeplink  
Dat klopt patrickpsv, maar dan moet pantelic jongens als castillon, bodul voor zich laten gaan en tips geven om ze beter te laten worden. Maar de voetbalereld is vaak ikke ikke dus pantelic wil dat denk niet.
Ricky888
 Ricky888 - zaterdag 19 december 2009 - 01:40   quote  deeplink  
Beterschap trouwens randwijk.....
Bas12345
 Bas12345 - zaterdag 19 december 2009 - 13:01   quote  deeplink  
allemaal leuk en aardig maar iedereen wordt verhuurt daar heb je dan niks aan want die komen allemaal weer terug.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 december 2009 door Thomas --
Ricky888
 Ricky888 - zaterdag 19 december 2009 - 17:12   quote  deeplink  
Ze komen beter terug en spelen zich in de kijker.....
alibabba
 alibabba - zondag 20 december 2009 - 16:37   quote  deeplink  
Laten we nou eens leren van eerdere fouten en dat wil zeggen dat we voorlopig niks meer moeten kopen. Gebleken is dat spelers die werden gekocht in beginsel het aardig deden, maar na verloop van tijd steeds minder werden. Dat heeft niet zozeer met die spelers te maken, maar met de vele trainerswisselingen. Coaches die allemaal sneuvelen door een verkeerd beleid. Laten we hopen dat Ajax nu de juiste mensen aan het roer heeft, maar Alibabba heeft zo zijn twijfels. Aan Martin Jol ligt het niet, dat is een zekerheid. Ik denk dat er eens goed met de zeis gemaaid moet worden. Die taak wilde Cruijff op zich nemen, maar tot mijn groot verdriet heeft dit niet plaatsgevonden. Een gigantische gemiste kans, want Alibabba denkt dat er binnen Ajax een heleboel mensen moeten verdwijnen.

Ik denk dat er na de winterstop wederom een crisis uitbreekt bij Ajax en dan zal ook de kop van Jol rollen. Misschien dat Guus Hiddink daarna de rol kan gaan vervullen die eerder voor Cruijff was weggelegd. Na Cruijff de beste optie. Voor nu alles uit de jeugd halen en ze als éérste een kans geven. Alibabba verwacht binnen 2 jaar weer het echte AJAX te zien. Hoop doet leven..................
remco k
 remco k - zondag 20 december 2009 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 - 20:21 schreef raaijkeweske het volgende:
ik dacht dat tegen anderlecht een wedstrijd was om olequer zich in de kijker te laten spelen, maar die is nu ook nie veel meer waard, daarom stallen bij haarlem
heb je er wel eens bij nagedacht waarom hij die foute pas(ses) gaf? is dat niet mischien omdat er niemand vrijliep of uberhaubt ook maar iets bewoog, een bal goed inpassen is nog al lastig als niemand de bal wil hebben.
remco k
 remco k - zondag 20 december 2009 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 - 21:00 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

PSV speelt absoluut mooi voetbal hoor! echt waar dit seizoen is het heel erg verbeterd ten opzichte van vorige seizoenen, er wordt niet vaak gescoord maar door de hele wedstrijd te domineren en mooi te voetballen valt het doelpunt vaak dan uiteindelijk toch, echt heerlijk hoor een avondje PSV ga niet zeggen dat wij niet mooi voetballen!
Psv heeft nog nooit mooi voetbal gespeeld en doen dat nu ook niet, saai degelijk maar effectief, het zegt wederom weer genoeg over de gemiddelde psv supporter dat jij het wel heel mooi vind.
remco k
 remco k - zondag 20 december 2009 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2009 - 16:37 schreef alibabba het volgende:
Laten we nou eens leren van eerdere fouten en dat wil zeggen dat we voorlopig niks meer moeten kopen. Gebleken is dat spelers die werden gekocht in beginsel het aardig deden, maar na verloop van tijd steeds minder werden. Dat heeft niet zozeer met die spelers te maken, maar met de vele trainerswisselingen. Coaches die allemaal sneuvelen door een verkeerd beleid. Laten we hopen dat Ajax nu de juiste mensen aan het roer heeft, maar Alibabba heeft zo zijn twijfels. Aan Martin Jol ligt het niet, dat is een zekerheid. Ik denk dat er eens goed met de zeis gemaaid moet worden. Die taak wilde Cruijff op zich nemen, maar tot mijn groot verdriet heeft dit niet plaatsgevonden. Een gigantische gemiste kans, want Alibabba denkt dat er binnen Ajax een heleboel mensen moeten verdwijnen.

Ik denk dat er na de winterstop wederom een crisis uitbreekt bij Ajax en dan zal ook de kop van Jol rollen. Misschien dat Guus Hiddink daarna de rol kan gaan vervullen die eerder voor Cruijff was weggelegd. Na Cruijff de beste optie. Voor nu alles uit de jeugd halen en ze als éérste een kans geven. Alibabba verwacht binnen 2 jaar weer het echte AJAX te zien. Hoop doet leven..................
reden van de crisis??
bjorn
 bjorn - zondag 20 december 2009 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2009 - 18:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Psv heeft nog nooit mooi voetbal gespeeld en doen dat nu ook niet, saai degelijk maar effectief, het zegt wederom weer genoeg over de gemiddelde psv supporter dat jij het wel heel mooi vind.
ajax speeld dit jaar echt niet mooier dan psv
duidelijkheid
 duidelijkheid - zondag 20 december 2009 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2009 - 19:03 schreef bjorn het volgende:

[..]

ajax speeld dit jaar echt niet mooier dan psv
Ik vind de hele competitie geen mooi voetbal spelen.De reden voor het beginnen van dit topic is dat ik bang ben dat ajax teveel op hun eigen jeugd gaat leunen. Tuurlijk hebben wij goede talenten in de jeugd en in het belofte elftal. Zelfs enkele die bij andere clubs zijn ondergebracht. Maar ajax moet de nodige aankopen doen om terug te komen naar de top. Het elftal staat nu leuk maar bij blessures en dergelijke zijn we de lul want geen top stand-ins. Er moeten veel spelers van hetzelfde niveau zijn(bedoel ik ajaxwaardig niveau) zodat er veel concurentie strijd onstaat. Hierdoor zullen spelers sneller een beter niveau bereiken
yngwie
 yngwie - zondag 20 december 2009 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2009 - 16:37 schreef alibabba het volgende:
Laten we nou eens leren van eerdere fouten en dat wil zeggen dat we voorlopig niks meer moeten kopen. Gebleken is dat spelers die werden gekocht in beginsel het aardig deden, maar na verloop van tijd steeds minder werden. Dat heeft niet zozeer met die spelers te maken, maar met de vele trainerswisselingen. Coaches die allemaal sneuvelen door een verkeerd beleid. Laten we hopen dat Ajax nu de juiste mensen aan het roer heeft, maar Alibabba heeft zo zijn twijfels. Aan Martin Jol ligt het niet, dat is een zekerheid. Ik denk dat er eens goed met de zeis gemaaid moet worden. Die taak wilde Cruijff op zich nemen, maar tot mijn groot verdriet heeft dit niet plaatsgevonden. Een gigantische gemiste kans, want Alibabba denkt dat er binnen Ajax een heleboel mensen moeten verdwijnen.

Ik denk dat er na de winterstop wederom een crisis uitbreekt bij Ajax en dan zal ook de kop van Jol rollen. Misschien dat Guus Hiddink daarna de rol kan gaan vervullen die eerder voor Cruijff was weggelegd. Na Cruijff de beste optie. Voor nu alles uit de jeugd halen en ze als éérste een kans geven. Alibabba verwacht binnen 2 jaar weer het echte AJAX te zien. Hoop doet leven..................
crisis? Waarom wat is er aan de hand, niets toch. Weer een andere trainer zou echt verkeerd uitpakken voor Ajax. Nee Jol gaat met zijn team heus nog wel hoge ogen gooien. En volgend seizoen gaat het met gerichte aankopen weer een stukje beter. Kritisch mag, dat ben ik ook, maar probeer ook de positieve kant te zien.
r-jan
 r-jan - zondag 20 december 2009 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 - 21:01 schreef FeyenoordRandwijk het volgende:
in de EL is het anders bedroevend pat,....
Je moet niet praten want FNoord speelt helemaal geen EL en speelt in de Eredivisie helemaal slecht
alibabba
 alibabba - zondag 20 december 2009 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2009 - 18:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Psv heeft nog nooit mooi voetbal gespeeld en doen dat nu ook niet, saai degelijk maar effectief, het zegt wederom weer genoeg over de gemiddelde psv supporter dat jij het wel heel mooi vind.
Alibabba is absoluut geen fan van Psv, maar hoe deze club telkens weer het maximale uit zijn mogelijkheden haalt is volledig te respecteren. Het wordt tijd dat Ajax ook het maximale eruit haalt, want dan is Psv ten opzichte van Ajax een lachertje. Mijn broer is een Psv-er en hij heeft mij al veel te lang kunnen uitlachen. Het is de wereld op zijn kop.
alibabba
 alibabba - zondag 20 december 2009 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2009 - 20:22 schreef duidelijkheid het volgende:

[..]

Ik vind de hele competitie geen mooi voetbal spelen.De reden voor het beginnen van dit topic is dat ik bang ben dat ajax teveel op hun eigen jeugd gaat leunen. Tuurlijk hebben wij goede talenten in de jeugd en in het belofte elftal. Zelfs enkele die bij andere clubs zijn ondergebracht. Maar ajax moet de nodige aankopen doen om terug te komen naar de top. Het elftal staat nu leuk maar bij blessures en dergelijke zijn we de lul want geen top stand-ins. Er moeten veel spelers van hetzelfde niveau zijn(bedoel ik ajaxwaardig niveau) zodat er veel concurentie strijd onstaat. Hierdoor zullen spelers sneller een beter niveau bereiken
Ajax moet vanaf NU juist op zijn eigen jeugd leunen. Kappen met kopen en eerst zorgen dat het binnen Ajax goed in orde is. Deze Nederlandse competitie is voetballend zwak en daardoor kan Twente nu excelleren. Ajax kan werken met de grootste begroting, is belachelijk slecht bezig en dat moet eens onder ogen worden gezien.
alibabba
 alibabba - zondag 20 december 2009 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2009 - 20:25 schreef yngwie het volgende:

[..]

crisis? Waarom wat is er aan de hand, niets toch. Weer een andere trainer zou echt verkeerd uitpakken voor Ajax. Nee Jol gaat met zijn team heus nog wel hoge ogen gooien. En volgend seizoen gaat het met gerichte aankopen weer een stukje beter. Kritisch mag, dat ben ik ook, maar probeer ook de positieve kant te zien.
Ook jij praat al over aankopen. KAPPEN DAARMEE. Het ligt niet aan het spelersmateriaal, dat is er voldoende. Zeker met de aankomende talenten die er aanwezig zijn. Het gaat erom dat je het maximale eruit haalt en dit kan alleen geschieden wanneer er een goede onderlegging is. Dit is bij Ajax op dit moment niet het geval. Hier moet eerst aan gewerkt worden, voordat er geoogst kan worden.
yngwie
 yngwie - zondag 20 december 2009 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2009 - 21:08 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ook jij praat al over aankopen. KAPPEN DAARMEE. Het ligt niet aan het spelersmateriaal, dat is er voldoende. Zeker met de aankomende talenten die er aanwezig zijn. Het gaat erom dat je het maximale eruit haalt en dit kan alleen geschieden wanneer er een goede onderlegging is. Dit is bij Ajax op dit moment niet het geval. Hier moet eerst aan gewerkt worden, voordat er geoogst kan worden.
Net zoals jij je mening geef, zal ik dat ook blijven doen. Dus ik kap er niet mee, om in jouw taal te blijven. Als je het goed heb gelezen, heb ik het over volgend seizoen. Weet jij wie er allemaal weg gaan. Dat kan je toch niet allemaal opvangen door jonge spelers. Ajax wordt nu al door media en "supporters" afgemaakt afgelopen donderdag. Toen speelde er ook een heel jong team.
alibabba
 alibabba - zondag 20 december 2009 - 23:15   quote  deeplink  
Natuurlijk moet je je mening blijven geven........Daarmee bedoel ik kappen ermee niet............

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 december 2009 door alibabba --
Pietje
 Pietje - zondag 20 december 2009 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 - 21:00 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

PSV speelt absoluut mooi voetbal hoor! echt waar dit seizoen is het heel erg verbeterd ten opzichte van vorige seizoenen, er wordt niet vaak gescoord maar door de hele wedstrijd te domineren en mooi te voetballen valt het doelpunt vaak dan uiteindelijk toch, echt heerlijk hoor een avondje PSV ga niet zeggen dat wij niet mooi voetballen!
En bovendien hoeft het niet altijd mooi te zijn. Dat zeg ik als Ajacied. Wat heb je aan mooi voetbal als je aan het eind van het seizoen met lege handen staat. Winnen, daar gaat het primair om en als dat dan ook nog eens met mooi voetbal is, is het meegenomen. En over PSV kun je zeggen wat je wilt, maar ze staan er dit seizoen weer! Daar ben ik als Amsterdammer behoorlijk jaloers op... Maar laat Martin Jol nog maar even schuiven, die is de puinhopen van een hoop vorige trainers aan het ruimen. Ik heb echt veel vertrouwen in hem, maar als supporter wil je ook niet te lang wachten. Volgend seizoen dan maar.
vongall
 vongall - maandag 21 december 2009 - 10:14   quote  deeplink  
transfer?? beleid??? trainer?? Scouting??? opnieuw opbouwen???
Of laten zien dat je een AJAXCIED bent of je wilt het worden als voetballer. Het zijn de spelers die het moeten doen.Ajax moet eerst maar ophouden met kopen of verkopen gewoon seizoen afmaken. mentaliteit tonen en niet de kopjes omlaag als je achter komt te staan laat de oude tijden weer herleven... laat ons niet in de steek!!!
remco k
 remco k - maandag 21 december 2009 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2009 - 19:03 schreef bjorn het volgende:

[..]

ajax speeld dit jaar echt niet mooier dan psv
waar schrijf ik dat dan??? Probeer eerst eens goed te lezen voordat je zomaar antwoorden geeft die niks met mijn post te maken hebben..
remco k
 remco k - maandag 21 december 2009 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2009 - 20:55 schreef alibabba het volgende:

[..]

Alibabba is absoluut geen fan van Psv, maar hoe deze club telkens weer het maximale uit zijn mogelijkheden haalt is volledig te respecteren. Het wordt tijd dat Ajax ook het maximale eruit haalt, want dan is Psv ten opzichte van Ajax een lachertje. Mijn broer is een Psv-er en hij heeft mij al veel te lang kunnen uitlachen. Het is de wereld op zijn kop.
ik schrijf ook nergens dat het niet te respecteren is hoe ze spelen, ik geef alleen aan dat het oersaai is, maar heel erg effectief. Sorry hoor maar dan kijk ik liever geen voetbal.

Ik zal nu wel weer iedereen over me heen krijgen maar ik zie liever goed en verzorgd atractief voetbal dan saai en degelijk voetbal leunend op een sterke verdediging. verdediging.
Johnnyafca
 Johnnyafca - maandag 21 december 2009 - 10:52   quote  deeplink  
ben ik het volledig mee eens remco!
ps v flikt het bijna elk jaar weer met kut voetbal en ik ben bang dat ze dat dit seizoen weer doen.
remco k
 remco k - maandag 21 december 2009 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2009 - 21:08 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ook jij praat al over aankopen. KAPPEN DAARMEE. Het ligt niet aan het spelersmateriaal, dat is er voldoende. Zeker met de aankomende talenten die er aanwezig zijn. Het gaat erom dat je het maximale eruit haalt en dit kan alleen geschieden wanneer er een goede onderlegging is. Dit is bij Ajax op dit moment niet het geval. Hier moet eerst aan gewerkt worden, voordat er geoogst kan worden.
We hebben het hier al eens eerder over gehad, op dit moment is het bestuur bij ajax redelijk gestructureerd, ze hebben alleen de tijd nodig om de problemen die in het verleden door verschillende oorzaken zijn onstaan te herstellen, je ziet hier al langzaam verbetering in komen.
Het plan is namelijk geweest dat vanaf het moment dat van Basten werd aangesteld, de boel structureel te veranderen, er zou voor redelijk veel geld geinvesteerd worden in nieuwe spelers, dit om een buffer op te bouwen voor de komende jaren, in de tuusentijd zou er hard gewerkt worden aan de jeugdopleiding en de verkoop van niet bruikbare spelers.
Ondanks dat er niet altijd de juiste keuzes zijn gemaakt met bijv het aankopen van spelers ( Er is onder van Basten geen speler gekocht waar wij de supporters van tevoren aan twijfelden) is er wel gekozen voor een duidelijk beleid.
Als je kijkt naar Jol, dan doet hij eigenlijk niks anders dan deze lijn doorzetten, maar ook hij is nog niet gelukkig geweest met het aantrekken van spelers. Kerlon en Ze Eduardo zijn hele goede keuzes geweest met het oog op de toekomst, Atouba snap ik niet helemaal, de Zeeuw is een heel goede aankoop geweest en Pantelic zie ik als twijfelgeval.
We zijn op de goede weg alleen nog lang niet daar waar we moeten zijn en dat is terug aan de top van Europa.

Trouwens een grappig detail is dat de door velen hier gehate Van Basten vorig seizoen 1 punt meer had in evenveel wedstrijden dan dit seizoen met de door jullie de hemel in geprezen Jol aan het roer. Denk daar maar eens over na..
alibabba
 alibabba - maandag 21 december 2009 - 20:16   quote  deeplink  
We hebben het er inderdaad al vaker over gehad Remco, maar Alibabba is niet overtuigd van degene die nu met de scepter zwaaien en dan heb ik het met name over V.D.Boog. Maar daar komen we in een later stadium wel achter.

Overigens heeft Ajax nu evenveel punten na 17 wedstrijden als vorig seizoen. Het klopt dus niet dat Ajax nu 1 punt minder heeft. Het doelsaldo daarentegen is nu wel beter, 53-15 tegenover vorig seizoen 41-17. Wel moet vermeld worden dat Ajax nu op papier een moeilijkere serie wedstrijden achter de rug heeft dan vorig seizoen na 17 potjes.
duidelijkheid
 duidelijkheid - dinsdag 22 december 2009 - 02:30   quote  deeplink  
maaruh alibbaba vindt jij onze jeugd goed genoeg om door te stromen naar het eerste? er zijn enkele die in mijn ogen op korte termijn kunnen doorstromen. maar nog zie ik niet grote sterke verdedigers opstaan uit de jeugd. en juist zulke jongens kunnen we gebruiken. Ik denk niet dat ajax genoeg verdedigende talenten in huis heeft, die snel kunnen doorstromen. daarom is mijn mening dat er toch op de transfermarkt rond gekeken moet worden, misschien niet voor dit seizoen maar het volgend. Net als obradovic, hij is een toptalent maar ajax durfde het niet aan. Jammer was wel een talent geweest voor de linksachter positie. aangezien ik anita niet goed genoeg vind voor die positie. Kan je wel zeggen dat het een nieuwe positie voor hem is maar dat pakt in mijn ogen niet goed genoeg uit. De voorhoede en het middenveld is door de jeugd goed op te vangen volgend seizoen. maar laat me je mening hierover weten
remco k
 remco k - dinsdag 22 december 2009 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2009 - 20:16 schreef alibabba het volgende:
We hebben het er inderdaad al vaker over gehad Remco, maar Alibabba is niet overtuigd van degene die nu met de scepter zwaaien en dan heb ik het met name over V.D.Boog. Maar daar komen we in een later stadium wel achter.

Overigens heeft Ajax nu evenveel punten na 17 wedstrijden als vorig seizoen. Het klopt dus niet dat Ajax nu 1 punt minder heeft. Het doelsaldo daarentegen is nu wel beter, 53-15 tegenover vorig seizoen 41-17. Wel moet vermeld worden dat Ajax nu op papier een moeilijkere serie wedstrijden achter de rug heeft dan vorig seizoen na 17 potjes.
dat zullen we dan zien mbt V.D.Boog.

Wat je zegt over een moeilijker programma na 17 potjes is natuurlijk niet helemaal waar, ik bedoel we hebben net als vorig seizoen iedereen 1 keer getroffen uit de competitie, en dan kun je wel zeggen dat we een aantal moeilijke uiwedstrijden meer hebben gehad dan vorig seizoen maar psv uit is de laatste jaren bijv makkelijker uit gebleken dan thuis, en dat geldt wel voor meer tegenstanders. Trouwens dit was ook niet helemaal mijn punt, ik bedoelde er mee te zeggen dat het grappig is om te zien dat iedereen helemaal weg is van Jol terwijl hij het met een aantal versterkingen en alleen het vertrek van Vermaelen gewoon niet beter doet dan van Basten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wintertransfers









0.0096800