BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Welke spelers zijn europese top?

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Bas12345
 Bas12345 - maandag 21 december 2009 - 13:29   quote  deeplink  
Ik vind dat bij ajax maar een paar spelers echt goed zijn. ook europees gezien die echt mee kunnen.
stekeleburg
vd wiel
de zeeuw
suarez
en dan subtop erachter
vertonghen
enoh
emanuwelson

kijk dat zijn er niet zoveel mischien vergeet ik er een paar maar de rest is niet veel
ps ( zwaar overschat vind ik aissatie ik vind hem echt slecht spelen, honda was mooi geweest)en als je nog een beetje fantaseert niet onmogelijk krijg je dit
----------------stekeleburg
vd wiel----boulahrouz-----vertonghen------urby
-----------de zeeuw-------enoh
------------------honda
----------suarez---pantelic----babel

mooi team lijk me toch aleen op plaats urby echt een linksback neerzetten
- vermeer
- aldeirweireld
- boilessen
- eriksen
- rommedahl
- aissatie
- gabri
- donald
- siem de jong

de laatse 2 zullen denk nooit topspelers bij ajax worden
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - maandag 21 december 2009 - 13:44   quote  deeplink  
volgens mij bedoel je europese middelmaat, of heb je het over de Europa League?
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 21 december 2009 - 13:44   quote  deeplink  
honda gaat naar cska.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 21 december 2009 - 16:48   quote  deeplink  
Ik ben het met je eens Bas, maar Honda zie ik niet komen en ik ben het ook niet eens dat Siem de Jong en Mitchell Donald topspelers bij Ajax worden, Siem de Jong hoeft niet per sé een toppertje te worden, maar ik denk dat Mitchell Donald dat zeker wel word!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 december 2009 door Thomas --
remco k
 remco k - dinsdag 22 december 2009 - 12:17   quote  deeplink  
Wil je aub stekelenburg daar weghalen, die jongen is een matige keeper die echt nooit geen europese top zal halen, en met hem op goal gaan we het WK zoiezo niet winnen, hij pakt nooit geen punten voor ajax en pakt nooi eens een "onmogelijke" bal.

Mitchel ben ik zeker niet met je eens, die gaat het zeker wel halen, en sulejmani gaat er ook nog wel komen alleen duurt dat nog wel even.
Yordee1
 Yordee1 - dinsdag 22 december 2009 - 12:38   quote  deeplink  
Ik vind Messi europese top.
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 22 december 2009 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 - 12:17 schreef remco k het volgende:
Wil je aub stekelenburg daar weghalen, die jongen is een matige keeper die echt nooit geen europese top zal halen, en met hem op goal gaan we het WK zoiezo niet winnen, hij pakt nooit geen punten voor ajax en pakt nooi eens een "onmogelijke" bal.

Mitchel ben ik zeker niet met je eens, die gaat het zeker wel halen, en sulejmani gaat er ook nog wel komen alleen duurt dat nog wel even.
Stekelenburg haalt altijd een voldoende en vaak een constant niveau. Je kan wel zo'n druktemaker in je doel hebben, maar ik heb liever een constante keeper als Stekelenburg, dan zo'n showkeeper als Velthuizen.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - dinsdag 22 december 2009 - 18:29   quote  deeplink  
suarez is ook geen europese top, hij is een basisspeler voor subtoppers zoals hsv werder bremen, fiorentina etc.
Suarez word een beetje overschat denk ik, de defensie van veel Nederlandse clubs is van een laag niveau. Bij als hij straks zambrotta of zo op zijn hielen krijgt maakt hij niet veel kans.
Johnnyafca
 Johnnyafca - dinsdag 22 december 2009 - 18:39   quote  deeplink  
patrick heeft Suarez nog nooit zien spelen bij Uruguay dus je hebt geen recht van spreken.
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 22 december 2009 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 - 18:29 schreef patrickpsv15 het volgende:
suarez is ook geen europese top, hij is een basisspeler voor subtoppers zoals hsv werder bremen, fiorentina etc.
Suarez word een beetje overschat denk ik, de defensie van veel Nederlandse clubs is van een laag niveau. Bij als hij straks zambrotta of zo op zijn hielen krijgt maakt hij niet veel kans.
Dit basseer jij alleen op het feit dat ze bij Voetbal International diezelfde mening hebben. Ik zal je vertellen dat ik nergens in de Eredivisie zo'n onvoorspelbaarheid heb gezien en zo'n makkelijke kansen afdwinger. Suarez zal uitgroeien tot de wereldtop!
patrickpsv15
 patrickpsv15 - dinsdag 22 december 2009 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 - 18:42 schreef FeyenoordRandwijk het volgende:

[..]

Dit basseer jij alleen op het feit dat ze bij Voetbal International diezelfde mening hebben. Ik zal je vertellen dat ik nergens in de Eredivisie zo'n onvoorspelbaarheid heb gezien en zo'n makkelijke kansen afdwinger. Suarez zal uitgroeien tot de wereldtop!
ja hij kan wel uitgroeien, maar voorlopig is hij geen wereldtop, en nee ik kijk geen voetbalinternational haha, echt waar!
JoopieAFCA
 JoopieAFCA - dinsdag 22 december 2009 - 19:04   quote  deeplink  
Ik vind Alderweireld ook gewoon een speler die zeker bij jou subtop moet staan Bas!
Ricky888
 Ricky888 - dinsdag 22 december 2009 - 23:06   quote  deeplink  
Van der wiel kun beter bij je subtoppers zetten bas. Hij is verdedigend nog niet goed. Echt niet goed.
remco k
 remco k - woensdag 23 december 2009 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 - 13:34 schreef FeyenoordRandwijk het volgende:

[..]

Stekelenburg haalt altijd een voldoende en vaak een constant niveau. Je kan wel zo'n druktemaker in je doel hebben, maar ik heb liever een constante keeper als Stekelenburg, dan zo'n showkeeper als Velthuizen.
sorry maar in mijn ogen heeft hij ons dit seizoen al wer te veel punten gekost, zie psv en utrecht, het is echt niet zo dat al die tegengoals onhoudbaar waren ofzo, en regelmatig zijn er tegengoals die dicht bij persoonlijke fouten zitten, echte blunders maakt hij inderdaad niet snel, maar als je de goals van dsudzak ziet, dan zijn die ballen gewoon niet onhoudbaar, hij is namelijk gewoon niet beter dan een type babos en zelfs minder goed dan Romero en Vorm.
remco k
 remco k - woensdag 23 december 2009 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 - 23:06 schreef Ricky888 het volgende:
Van der wiel kun beter bij je subtoppers zetten bas. Hij is verdedigend nog niet goed. Echt niet goed.
goed genoeg voor een rechtsback, alleen zien sommige hier hem liever in het centrum alleen is hij daar verdedigend veel te zwak voor. als rechtsback zie ik hem zeker wel de top halen.
nora
 nora - woensdag 23 december 2009 - 15:10   quote  deeplink  
Beste Remco v/d wiel is in het centrum beter omdat hij daar meer kan opbouwen (zijn grote kracht) en als hij een steekje laat vallen dan staat Jantje er nog achter en over Aldeweireld dir vind in 1 tegen 1 te zwak hij wordt over de grond te makkelijk gepasseerd maar goed hij is nog jong dus dat kan nog verbeteren en Stekelenburg kan alleen top worden als hij bij hogeballen er uit komt net als comes altijd deed en Romero vorig jaar ,hij heeft tegen twente die kopbal in de 5 meter had hij moeten hebben en zo zijn er legio ballen die hij had moeten hebben hoekschoppen en vrije trappen indraaiend op het doel dan hou je je hard vast,dus Stekel train nou eindelijk is een keer op ballen die hoog voor de pot komen met boog bal dan heb je alle tijd,is ook zwak van keeperstrainer van Ajax.en Suarez is bijna wereldtop er zijn weinig aanvallers in de wereld die zoveel dreiging hebben en zo makkelijk passert als Suarez en is pas 22 gaat echt top worden.
remco k
 remco k - donderdag 24 december 2009 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2009 - 15:10 schreef nora het volgende:
Beste Remco v/d wiel is in het centrum beter omdat hij daar meer kan opbouwen (zijn grote kracht) en als hij een steekje laat vallen dan staat Jantje er nog achter en over Aldeweireld dir vind in 1 tegen 1 te zwak hij wordt over de grond te makkelijk gepasseerd maar goed hij is nog jong dus dat kan nog verbeteren en Stekelenburg kan alleen top worden als hij bij hogeballen er uit komt net als comes altijd deed en Romero vorig jaar ,hij heeft tegen twente die kopbal in de 5 meter had hij moeten hebben en zo zijn er legio ballen die hij had moeten hebben hoekschoppen en vrije trappen indraaiend op het doel dan hou je je hard vast,dus Stekel train nou eindelijk is een keer op ballen die hoog voor de pot komen met boog bal dan heb je alle tijd,is ook zwak van keeperstrainer van Ajax.en Suarez is bijna wereldtop er zijn weinig aanvallers in de wereld die zoveel dreiging hebben en zo makkelijk passert als Suarez en is pas 22 gaat echt top worden.
Leg mij dan eens uit wat bij v/d Wiel de kracht is op het gebied van opbouwen? Volgens mij is dat juist zijn snelheid en de combinaties en 1/2tjes die hij aangaat, precies datgene dus wat een back nodig heeft en een centrale verdediger aanvallend zeker niet moet gaan doen, en Jantje staat dan niet achter hem maar naast hem. rugdekking is zoiezo zeer zwak bij ajax momenteel, dit komt doordat v/d wiel en linksback vaak te ver naar voren staan, waardoor daar te veel ruimte achter ligt en dus de centrale verdedigers best ver bij elkaar wegstaan, let er maar eens op dan snap je wel wat ik bedoel..
alibabba
 alibabba - vrijdag 25 december 2009 - 11:33   quote  deeplink  
Enkele spelers van Ajax zijn Europese topspelers in wording. Suarez laat bij Ajax elke week zien dat hij een briljante speler is en gaat in de Europese top slagen. V.D.Wiel heeft het in zich om het bij een Europese topclub te redden, maar moet veel meer overtuigd zijn van kwaliteiten en een over-mijn-lijk mentaliteit krijgen. Mitchell Donald is iemand die eraan zit te komen en hem voorspel ik een mooie carriere. Ajax gaat nog veel plezier aan hem beleven en over een jaar of 5 staan de Europese topclubs voor hem in de rij. Gabri heeft bewezen in Barcelona dat hij het topniveau aankon. Het is jammer dat hij nu veel geblesseerd is, want een fitte Gabri is zeer gewenst bij Ajax. Oleguer heeft 3 volle seizoenen voor Fc Barcelona gespeeld, maar het is mij een raadsel waarom hij datgene niet kan brengen wat hij in Spanje deed. Het moet in het koppie zitten, want een andere verklaring heb ik niet. Sulejmani heeft het in zich om een Europese topspeler te worden, maar veel hangt af van de mensen om hem heen. Hij is volgens mij gevoelig voor wat men tegen hem zegt en staat niet sterk in zijn schoenen, maar dat is niet raar m.b.t. zijn leeftijd.

De Zeeuw, Enoh, Vertonghen, Emanuelson kunnen de echte Europese top niet aan, maar zijn in de Europese subtop bruikbaar. Stekelenburg blijft een twijfelaar en ik ben benieuwd hoe het verloop van zijn loopbaan eruit gaat zien. Dat er bijna nooit interesse voor hem is zegt genoeg. In Vermeer zie ik een keeper die een mooie toekomst tegemoet gaat en door vele Ajax-supporters word onderschat. Alderweireld's top ligt bij Ajax, maar ik heb twijfels over zijn verdedigende kwaliteiten. Opbouwend goed en hij heeft een uitstekende pass. Zijn snelheid speelt hem parten, maar zou dat kunnen compenseren door positioneel goed te staan. Hij is nog jong en heeft aan Martin Jol de man die hij nodig heeft. Aissati is een speler die echt lekker in zijn vel moet zitten om het maximale uit zijn spel te halen en volgens mij heeft hij moeite om zich waar dan ook aan te passen. Wanneer het in zijn koppie helemaal goed zit is hij een geweldige voetballer, maar wanneer is dat? Anita en Siem de Jong zijn aardige voetballers en hun top ligt bij Ajax. Kennedy moet eens goed door mekaar geschud worden, want hij haalt het minimale uit zichzelf en kan veel en veel beter. Rommedahl is een geval apart, hij blijft me verbazen. Pantelic is gewenst bij Ajax door zijn ervaring en omdat ie balvast is, waardoor andere beter kunnen functioneren. Silva en Cvitanich worden naar mening onterecht verhuurd, omdat Silva een uitstekende back is en bij een absentie van V.D.Wiel heeft Ajax een probleem. Cvitanich scoort in zijn loopbaan bijna 1 uit 2 (50 treffers uit 115 wedstrijden) en zou in Amsterdam zeker kunnen slagen.

Verder komen er vanuit de jeugd spelers aan die nu nog moeilijk te beoordelen zijn, maar volgens mij wordt die Eduardo een hele grote. Over Eriksen is iedereen lovend en hij scoort er lustig op los. Misschien wordt dat onze nieuwe nummer 10, want dat is in mijn ogen de belangrijste schakel voor Ajax-succes.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 december 2009 door alibabba --
alibabba
 alibabba - vrijdag 25 december 2009 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 - 14:07 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

het lijkt wel alsof spelers die naar ajax gaan slechter presteren (zie rommedahl sulejmani luque wielaert oleguer silva lindgren)
Dit klopt zeker en heeft te maken met de vele trainerswisselingen. Van de ene trainer krijgt een speler wel het vertrouwen en van de andere trainer weer niet. Ajax is gebaat bij een uitermate goeie organisatie waarop een trainer kan terugvallen. Een éénsgezinde visie met een ijzersterk beleid is essentieel. Martin Jol een hele tijd laten zitten, ook als Ajax in een verval zou raken. Dat er de laatste jaren zoveel coaches sneuvelden ligt heus niet altijd aan die trainers, maar aan een zwalkend beleid. Een zwalkend beleid wat, vele zijn het er niet mee eens, mede komt door de beursgang van Ajax.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 25 december 2009 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 - 15:25 schreef alibabba het volgende:

[..]

Dit klopt zeker en heeft te maken met de vele trainerswisselingen. Van de ene trainer krijgt een speler wel het vertrouwen en van de andere trainer weer niet. Ajax is gebaat bij een uitermate goeie organisatie waarop een trainer kan terugvallen. Een éénsgezinde visie met een ijzersterk beleid is essentieel. Martin Jol een hele tijd laten zitten, ook als Ajax in een verval zou raken. Dat er de laatste jaren zoveel coaches sneuvelden ligt heus niet altijd aan die trainers, maar aan een zwalkend beleid. Een zwalkend beleid wat, vele zijn het er niet mee eens, mede komt door de beursgang van Ajax.
ik denk dat ajax geduld moet hebben met een coach. Als je geduld blijft hebben en de coach de tijd geeft om een team om te bouwen dan zal dat de resultaten ten goede komen. Een voorbeeld: AZ onder van Gaal.
ajaxlove81
 ajaxlove81 - zaterdag 26 december 2009 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 - 16:00 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

ik denk dat ajax geduld moet hebben met een coach. Als je geduld blijft hebben en de coach de tijd geeft om een team om te bouwen dan zal dat de resultaten ten goede komen. Een voorbeeld: AZ onder van Gaal.
ben ik zeker met je eens jol heeft voor drie jaar getekend en weet zeker dat hij ajax in die tijd weer kampioen gaat maken mischien dit seizoen nog niet maar de komende twee zeker weten.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 26 december 2009 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 - 09:42 schreef ajaxlove81 het volgende:

[..]

ben ik zeker met je eens jol heeft voor drie jaar getekend en weet zeker dat hij ajax in die tijd weer kampioen gaat maken mischien dit seizoen nog niet maar de komende twee zeker weten.
dat weet ik nog niet, stel dat ajax niet kampioen wordt de komende 2 seizoenen dan moeten ze toch geduld bewaren en Jol laten blijven(tenzij hij zelf weg wil maar goed..)
fey21
 fey21 - zaterdag 26 december 2009 - 23:49   quote  deeplink  
stekelenburg europese top??

vd sar is europese top
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 27 december 2009 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 - 13:34 schreef FeyenoordRandwijk het volgende:

[..]

Stekelenburg haalt altijd een voldoende en vaak een constant niveau. Je kan wel zo'n druktemaker in je doel hebben, maar ik heb liever een constante keeper als Stekelenburg, dan zo'n showkeeper als Velthuizen.
Jij ben niet goed joh!!!!Ik heb liever een Keeper die punten pakt voor zijn elftal en dat is niet Stekelenburg...Velthuizen deed dat wel altijd,nu ff wat minder maar dat heeft ook met het team te maken.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 28 december 2009 - 09:36   quote  deeplink  
Ik vind dat Vermeer in het doel moet staan, of een gekochte keeper. En dan Stekelenburg weg.
remco k
 remco k - maandag 28 december 2009 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 december 2009 - 22:08 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Jij ben niet goed joh!!!!Ik heb liever een Keeper die punten pakt voor zijn elftal en dat is niet Stekelenburg...Velthuizen deed dat wel altijd,nu ff wat minder maar dat heeft ook met het team te maken.
voledig mee eens, kijk bijv ook naar vorm, die pakt zo her en der nog eens een puntje voor Utrecht en ook Timmer in zijn goede tijd heeft feijenoord regelmatig overeind gehouden, Stekelenburg is gewoon niet zo'n keeper, altijd maar nipt een voldoende mar er nooit eens uitspringen..
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 28 december 2009 - 15:45   quote  deeplink  
ja en wat dacht je gomes bij ons, die heeft geen punten maar schalen opgeleverd!
yngwie
 yngwie - maandag 28 december 2009 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 december 2009 - 14:00 schreef remco k het volgende:

[..]

voledig mee eens, kijk bijv ook naar vorm, die pakt zo her en der nog eens een puntje voor Utrecht en ook Timmer in zijn goede tijd heeft feijenoord regelmatig overeind gehouden, Stekelenburg is gewoon niet zo'n keeper, altijd maar nipt een voldoende mar er nooit eens uitspringen..
Stekelenburg heeft hele goede wedstrijden voor Ajax en Nederlands Elftal gespeeld. Je moet er wel oog voor hebben. Wekenlang deze discussie ook niet gehoord. Tegen Anderlecht stond de verdediging te schutteren, waardoor hij ook in problemen kwam.
alibabba
 alibabba - maandag 28 december 2009 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 december 2009 - 16:32 schreef yngwie het volgende:

[..]

Stekelenburg heeft hele goede wedstrijden voor Ajax en Nederlands Elftal gespeeld. Je moet er wel oog voor hebben. Wekenlang deze discussie ook niet gehoord. Tegen Anderlecht stond de verdediging te schutteren, waardoor hij ook in problemen kwam.
Stekelenburg is een redelijke keeper, maar geen goeie. Hij is veel te weinig tot nooit beslissend voor Ajax, iets wat een goeie keeper doet. Ed de Goeij bij Feyenoord en Gomes bij Psv zijn voorbeelden van hoe het moet. In dat rijtje mag Stekelenburg zich niet scharen. Heb je er wel eens over nagedacht waarom er bijna nooit interesse voor hem is?
remco k
 remco k - dinsdag 29 december 2009 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 december 2009 - 16:32 schreef yngwie het volgende:

[..]

Stekelenburg heeft hele goede wedstrijden voor Ajax en Nederlands Elftal gespeeld. Je moet er wel oog voor hebben. Wekenlang deze discussie ook niet gehoord. Tegen Anderlecht stond de verdediging te schutteren, waardoor hij ook in problemen kwam.
dan moet je beter op letten, aangezien ik er al jaren over praat en dus ook de laatste weken en maanden. hij speelt ooj wel aardige wedstrijden maar blinkt noit eens uit als juist de verdediging een keer blundert, iedere keer als de verdediging een fout maakt ligt ook de bal weer in het netje, hij pakt nooit eens punten voor de club.
yngwie
 yngwie - dinsdag 29 december 2009 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 - 12:10 schreef remco k het volgende:

[..]

dan moet je beter op letten, aangezien ik er al jaren over praat en dus ook de laatste weken en maanden. hij speelt ooj wel aardige wedstrijden maar blinkt noit eens uit als juist de verdediging een keer blundert, iedere keer als de verdediging een fout maakt ligt ook de bal weer in het netje, hij pakt nooit eens punten voor de club.
Wat wil je hiermee uiteindelijk bereiken?
remco k
 remco k - dinsdag 29 december 2009 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 - 15:55 schreef yngwie het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee uiteindelijk bereiken?
je vraagt er zelf na, dus dan krijg je antwoord, wat wil je uberhaubt met een forum bereiken? het is nou niet zo dat ajax de boel even omgooit omdat er mens
en op een forum iets vinden.

Is dit trouwens een manier om te laten zien dat je antwoorden op zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 december 2009 door remco k --
yngwie
 yngwie - dinsdag 29 december 2009 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 - 16:48 schreef remco k het volgende:

[..]

je vraagt er zelf na, dus dan krijg je antwoord, wat wil je uberhaubt met een forum bereiken? het is nou niet zo dat ajax de boel even omgooit omdat er mens
en op een forum iets vinden.

Is dit trouwens een manier om te laten zien dat je antwoorden op zijn.
Nee hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn. Maar ik ken jouw mening en jij de mijne. Ieder heeft zijn favouriete speler of juist niet. Daar kan je eindeloos over praten. Wat het nut van een forum is dat je verschillende meningen deelt met elkaar. Maar niet om kost wat het kost de ander van jouw mening te overtuigen. Vandaar die vraag: wat wil je ermee bereiken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5942
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Welke spelers zijn europese top?









0.0067470