BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat moet er veranderen in het nederlandse voetbal?

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - vrijdag 25 december 2009 - 14:37
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Nederland verliest mogelijk deelnemer in Europa League (Ajax1.nl)

finian990
 finian990 - zondag 27 december 2009 - 17:26   quote  deeplink  
Als je kijkt naar de resultaten in europa van alle nederlandse clubs kan je zien dat het niet goed gaat.
Mijn vraag wat moet er veranderen?
-Rijke clubeigenaren?
-Fans halen geld op voor hun club?
- De spanning in nederland(bijvoorbeeld samen met belgie een competitie)
-Goed scouten en nog meer een ontwikkelings competitie worden?
- Na een eventueel hopen dat de KNVB veel geld ophaalt en iedere club geld geeft?

Dat zeg ik, want niet alleen bij Ajax moeten er dingen veranderen maar in het hele nederlandse voetbal.
Ik wil de Denen niet achterna.

Laterz.
jaja
 jaja - zondag 27 december 2009 - 18:54   quote  deeplink  
laten we beginnen met de arbitrage. buiten dat ze een betere opleiding moeten krijgen, mogen ze ook het spel wel eens lekker door laten gaan. al nies je in nederland iemands kant op word er al gefloten voor een vrije trap. als ik de engelse of spaanse competitie kijk gebeurd dit veel minder, en is voetbal gewoon nog een mannensport. waar schouderduwtjes gewoon nog mogen. dat is mijn mening waarom de eredivisie zo droevig is. dus KNVB doe hier eens iets mee.
voetballer55
 voetballer55 - zondag 27 december 2009 - 19:49   quote  deeplink  
alleen geld is ook niet alles. kijk maar naar schotland waar in celtic en glasgow miljoenen gepompt worden. volgens mij moet het hele europese voetbal veranderen. dan kunnen kleine landen hun goede spelers langer houden en weer een rol van betekenis spelen.
Johnnyafca
 Johnnyafca - zondag 27 december 2009 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 december 2009 - 17:26 schreef finian990 het volgende:
Als je kijkt naar de resultaten in europa van alle nederlandse clubs kan je zien dat het niet goed gaat.
Mijn vraag wat moet er veranderen?
-Rijke clubeigenaren?
-Fans halen geld op voor hun club?
- De spanning in nederland(bijvoorbeeld samen met belgie een competitie)
-Goed scouten en nog meer een ontwikkelings competitie worden?
- Na een eventueel hopen dat de KNVB veel geld ophaalt en iedere club geld geeft?

Dat zeg ik, want niet alleen bij Ajax moeten er dingen veranderen maar in het hele nederlandse voetbal.
Ik wil de Denen niet achterna.

wat bedoel je precies dan met de Denen?
Laterz.
finian990
 finian990 - zondag 27 december 2009 - 20:27   quote  deeplink  
@Johnnyafca

Met de Denen bedoel ik dat de Deense competitie een veel lager niveau heeft gekregen dan het eerst was.
Johnnyafca
 Johnnyafca - zondag 27 december 2009 - 20:55   quote  deeplink  
oh ja, daar heb je wel degelijk gelijk in.
in Denemarken heb je momenteel 2 a 3 toon aangevende clubs..
zoals Brøndby en Kopenhagen, voor de rest is het niveau ondermaats.
Er moet gewoon op Europees gebied drastisch wat verandert worden.
theo66
 theo66 - zondag 27 december 2009 - 22:29   quote  deeplink  
Jonge spelers niet te snel naar het buitenland ,
moest een wet opkomen , worden de ploegen hier ook weer sterker ,hoeveel jonge jongens mislukken al snel in het buitenland zie babel huntelaar en ga maar verder ,dus goed doordenken.
Didier
 Didier - maandag 28 december 2009 - 10:16   quote  deeplink  
Ik ben voor samengaan met de Belgische competitie!
Het is toch veel interessanter voor Ajax, PSV, AZ en Feynoord
om te spelen tegen Anderlecht, Brugge, Standard en Gent in plaats van
RKC, Roda, NEC en Sparta... Met alle respect hoor!
Hierdoor wordt het niveau van de competitie hoger en dus ook de kwaliteit
van het voetbal. Hierdoor wordt het ook weer interessanter voor jongeren
en eventueel talenten uit andere landen om in deze competitie te komen
voetballen en is de stap voor onze talenten niet zo groot om naar het
buitenland te gaan... Daarnaast komen er weer meer mensen naar de stadions (beter
voetbal) en komen er waarschijnlijk ook meer reclameinkomsten...
remco k
 remco k - maandag 28 december 2009 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 december 2009 - 10:16 schreef Didier het volgende:
Ik ben voor samengaan met de Belgische competitie!
Het is toch veel interessanter voor Ajax, PSV, AZ en Feynoord
om te spelen tegen Anderlecht, Brugge, Standard en Gent in plaats van
RKC, Roda, NEC en Sparta... Met alle respect hoor!
Hierdoor wordt het niveau van de competitie hoger en dus ook de kwaliteit
van het voetbal. Hierdoor wordt het ook weer interessanter voor jongeren
en eventueel talenten uit andere landen om in deze competitie te komen
voetballen en is de stap voor onze talenten niet zo groot om naar het
buitenland te gaan... Daarnaast komen er weer meer mensen naar de stadions (beter
voetbal) en komen er waarschijnlijk ook meer reclameinkomsten...
Ik ben het wel met je eens, alleen wordt dat wel heel erg lastig met de EU plekken in de EL en CL aangezien het dan nog moeilijker plaatsen word voor 1 van deze toernooien, ik denk niet dat de club topclubs hiermee akkord gaan.
finian990
 finian990 - maandag 28 december 2009 - 14:30   quote  deeplink  
Missschien als je de clubs nu al erop voorbereid dat ze over 5 a 10 jaar er wel mee akkoord gaan.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 28 december 2009 - 15:42   quote  deeplink  
ik denk dat we moeten beginnen met het verharden van het voetbal (dus niet voor ieder scheitje een gele kaart trekken zoals nu). Er moet beter gescout worden. Geld ophalen door de supporters heeft werkelijk totaal geen zin, die 2 ton kan echt niet opboksen tegen die kapitaalkrachtige sjeiks. Ik denk wel dat we net zoals mancity bijv. Sjeiks als eigenaar moeten hebben. Dan is maar de vraag of ze dat willen... Een andere mogelijkheid is een beneleague of zo. Of het fuseren van clubs.
yngwie
 yngwie - maandag 28 december 2009 - 16:38   quote  deeplink  
Afschaffen van het Bosman arrest! 6 + 5 regeling invoeren. Jonge spelers tot hun 22ste of 23ste vasthouden bij hun eigen club. Club die in het buitenland megaschulden hebben aanpakken.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 28 december 2009 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 december 2009 - 16:38 schreef yngwie het volgende:
Afschaffen van het Bosman arrest! 6 + 5 regeling invoeren. Jonge spelers tot hun 22ste of 23ste vasthouden bij hun eigen club. Club die in het buitenland megaschulden hebben aanpakken.
ik denk niet dat ze dat doen, de rijke eigenaren hebben geld, dus macht, dus kunnen ook zij meebeslissen over de regels in het voetbal.
alibabba
 alibabba - maandag 28 december 2009 - 18:09   quote  deeplink  
Het Nederlandse voetbal is gebaat bij een sterke competitie. Een competitie met Belgische clubs erbij zie ik helemaal niet zitten. Van Ajax - Racing Genk of AA Gent - Psv wordt niemand vrolijk. Veel beter zou zijn om een echte Nederlandse topklasse te maken met maximaal 10 clubs. Een Psv - Ajax, Ajax - Feyenoord, Feyenoord - Psv 4x in het seizoen is geweldig en attractief. Elke club speelt 36 aantrekkelijke potjes waarvoor het publiek warm draait. Volle stadions, hogere entree-prijzen, meer animo voor Eredivisie-Live. Kortom meer geld voor clubs, het niveau gaat omhoog en Europees kun je aanklampen.

Over hetgeen wat Yngwie aangeeft ben ik het helemaal eens. Dat Bosman-arrest is een aderlating voor het Nederlandse voetbal, vooral voor Ajax. Clubs eigen initiatief laten tonen in het aantrekken van spelers en niet lukraak wat kopen. Helaas is dit streven ver weg, want onder andere Cruijff maakt er zich hard voor maar vangt bot.

Verder moet er in Nederland ALTIJD AANVALLEND gedacht worden. Het 4-3-3 systeem verklaar ik heilig, want dit is in Europa de meeste kans voor succes. Als dit goed word uitgevoerd is het een kwelling voor Europese verdedigers. Het is een wapen wat juist WIJ NEDERLANDERS goed kunnen en wat hoort bij de Nederlandse voetbal-cultuur. Hoe meer dit systeem gespeeld word hoe beter het voetbal in Nederland word. Investeren in het opleiden van buitenspelers en het positiespel perfectioneren. Nederland is een echt voetballand en aanvallers en middenvelders brengen wij altijd voort.

Dat je aanvallend moet denken wil niet zeggen dat je het verdedigende aspect moet laten versloffen. Verdedigend liggen we ver achter op andere Europese toplanden en daar moet een inhaalslag in gemaakt worden. Hier moet veel meer aandacht aan geschonken worden, want in mijn ogen is verdedigen simpel aan te leren. Via een beleidsplan met oud-verdedigers( o.a. Frank de Boer, Ruud Krol, Rinus Israel) is dit te realiseren. Buitenspelers in combinatie met uitstekende verdedigers maakt Nederland een topland.

Het allerbelangrijkste is het plezier hebben in het spelletje, dit is essentieel. Als ik jongens zie ballen op de Nederlandse velden mis ik dat aspect. Komt door de vele opdrachten die voetballers meekrijgen van hun coach. Een coach vindt zichzelf te belangrijk, deze mag zich nooit verheffenen boven de spelers. Voor een Ernst Happel of een Willem V.Hanegem zou ik het vuur uit mijn schoenen lopen. Spelers de vrijheid geven, maar wel vanuit een strikte organisatie en een rechtlijnig beleid.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 28 december 2009 - 18:25   quote  deeplink  
aanvallend.... een countertje en hij hangt erin.... net zoals PSV vroeger altijd won van ajax... nee aanvallend heeft weinig zin op Europees niveau. Tenzij je heel veel kwaliteit hebt... en dat hebben wij in Nederland niet.
PSVMocro
 PSVMocro - maandag 28 december 2009 - 18:39   quote  deeplink  
Ploegen als Twente, Ajax en PSV spelen al 4-3-3...maar het gaat om klasse, kwaliteit en de invulling die een spelersgroep eraan geeft. Als Nederland ooit weer een Nederlandse CL-winnaar wil zien, dan moet de UEFA Europese topclubs aanpakken die zichzelf zwaar in de schulden steken om exorbitante salarissen en transfers te financiëren. De KNVB is streng voor Nederlandse clubs, maar wie het braafste jongetje van de klas wil zijn verliest wel aansluiting met de Europese topcompetities. Het lijkt me ook beter om alleen de kampioenen in de Champions League uit te laten komen, ook dat vergroot de kans op Europees succes. Liever alleen een keer tegen Man United, dan tegen Man United én Chelsea én Arsenal én Liverpool. Maar het is allemaal commercie en het zal daarom niet snel in het voordeel van een klein land als Nederland veranderen. Dan blijft er maar één ding over en dat is de jeugdopleiding icm de scouting.
alibabba
 alibabba - maandag 28 december 2009 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 december 2009 - 18:39 schreef PSVMocro het volgende:
Ploegen als Twente, Ajax en PSV spelen al 4-3-3...maar het gaat om klasse, kwaliteit en de invulling die een spelersgroep eraan geeft. Als Nederland ooit weer een Nederlandse CL-winnaar wil zien, dan moet de UEFA Europese topclubs aanpakken die zichzelf zwaar in de schulden steken om exorbitante salarissen en transfers te financiëren. De KNVB is streng voor Nederlandse clubs, maar wie het braafste jongetje van de klas wil zijn verliest wel aansluiting met de Europese topcompetities. Het lijkt me ook beter om alleen de kampioenen in de Champions League uit te laten komen, ook dat vergroot de kans op Europees succes. Liever alleen een keer tegen Man United, dan tegen Man United én Chelsea én Arsenal én Liverpool. Maar het is allemaal commercie en het zal daarom niet snel in het voordeel van een klein land als Nederland veranderen. Dan blijft er maar één ding over en dat is de jeugdopleiding icm de scouting.
Je hebt gelijk dat je zegt dat de UEFA Europese topclubs moet aanpakken die zich zwaar in de schulden steken, absoluut. Ik bedoel 4-3-3 natuurlijk met ECHTE buitenspelers. Aissati en Lazovic zijn natuurlijk geen echte buitenspelers. Het effect van goeie buitenspelers is nu te zien bij Fc Twente. Ze voeren het redelijk tot goed uit, waardoor je de tegenstander veelvuldig van het eigen doel afhoud. De aanval is de beste verdediging.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 28 december 2009 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 december 2009 - 18:39 schreef PSVMocro het volgende:
Ploegen als Twente, Ajax en PSV spelen al 4-3-3...maar het gaat om klasse, kwaliteit en de invulling die een spelersgroep eraan geeft. Als Nederland ooit weer een Nederlandse CL-winnaar wil zien, dan moet de UEFA Europese topclubs aanpakken die zichzelf zwaar in de schulden steken om exorbitante salarissen en transfers te financiëren. De KNVB is streng voor Nederlandse clubs, maar wie het braafste jongetje van de klas wil zijn verliest wel aansluiting met de Europese topcompetities. Het lijkt me ook beter om alleen de kampioenen in de Champions League uit te laten komen, ook dat vergroot de kans op Europees succes. Liever alleen een keer tegen Man United, dan tegen Man United én Chelsea én Arsenal én Liverpool. Maar het is allemaal commercie en het zal daarom niet snel in het voordeel van een klein land als Nederland veranderen. Dan blijft er maar één ding over en dat is de jeugdopleiding icm de scouting.
dat eerste ben ik volledig met je eens! het tweede niet, want een champions league kan niet zonder clubs als arsenal chelsea liverpool juventus ac milan barcelona/real bij elkaar.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 28 december 2009 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 december 2009 - 19:28 schreef alibabba het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat je zegt dat de UEFA Europese topclubs moet aanpakken die zich zwaar in de schulden steken, absoluut. Ik bedoel 4-3-3 natuurlijk met ECHTE buitenspelers. Aissati en Lazovic zijn natuurlijk geen echte buitenspelers. Het effect van goeie buitenspelers is nu te zien bij Fc Twente. Ze voeren het redelijk tot goed uit, waardoor je de tegenstander veelvuldig van het eigen doel afhoud. De aanval is de beste verdediging.
lazovic geen echte buitenspeler???? nee niet van originie, maar Rutten heeft van hem een speler gemaakt die overal in de aanval uit zijn voeten kan.
PSVMocro
 PSVMocro - maandag 28 december 2009 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 december 2009 - 19:28 schreef alibabba het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat je zegt dat de UEFA Europese topclubs moet aanpakken die zich zwaar in de schulden steken, absoluut. Ik bedoel 4-3-3 natuurlijk met ECHTE buitenspelers. Aissati en Lazovic zijn natuurlijk geen echte buitenspelers. Het effect van goeie buitenspelers is nu te zien bij Fc Twente. Ze voeren het redelijk tot goed uit, waardoor je de tegenstander veelvuldig van het eigen doel afhoud. De aanval is de beste verdediging.
Jij geeft aan dat het bij Twente goed te zien is, maar ik kan nou niet zeggen dat Twente dominant speelt. De laatste weken zie ik geen ploeg die een wedstrijd controleert door op basis van kwaliteit de tegenstander op de eigen helft te laten. Ze moeten het vooral hebben van individuele bevliegingen. Als het zo goed was, dan hadden ze ook niet pas op de allerlaatste ronde in de EL nog voor plaatsing moeten vechten. Ajax en PSV waren al door...dus wat is wijsheid? Het systeem is ondergeschikt aan kwaliteit. Want ongeacht wat voor systeem Ajax en PSV speelden...met de terugkeer van Rijkaard en Cocu werd het over de gehele linie allemaal een niveautje hoger.
PSVMocro
 PSVMocro - maandag 28 december 2009 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 december 2009 - 20:19 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

dat eerste ben ik volledig met je eens! het tweede niet, want een champions league kan niet zonder clubs als arsenal chelsea liverpool juventus ac milan barcelona/real bij elkaar.
Waarom kan dat niet? Omdat het commercieel gezien niet aantrekkelijk is? Dat is toch gelijk het probleem. Ik heb geen zin om straks weer naar een CL te kijken met 3 of 4 Engelse ploegen in de halve finale. Ik volg de Premier League al, daar heb ik de CL niet voor nodig en dan moeten ze het geen Champions League noemen, want meer dan de helft is geen kampioen. Er was een periode waarin wel alleen de kampioenen tegen elkaar uitkwamen, daarin maakten Nederlandse ploegen veel meer kans.
Pietje
 Pietje - maandag 28 december 2009 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 december 2009 - 18:39 schreef PSVMocro het volgende:
Ploegen als Twente, Ajax en PSV spelen al 4-3-3...maar het gaat om klasse, kwaliteit en de invulling die een spelersgroep eraan geeft. Als Nederland ooit weer een Nederlandse CL-winnaar wil zien, dan moet de UEFA Europese topclubs aanpakken die zichzelf zwaar in de schulden steken om exorbitante salarissen en transfers te financiëren. De KNVB is streng voor Nederlandse clubs, maar wie het braafste jongetje van de klas wil zijn verliest wel aansluiting met de Europese topcompetities. Het lijkt me ook beter om alleen de kampioenen in de Champions League uit te laten komen, ook dat vergroot de kans op Europees succes. Liever alleen een keer tegen Man United, dan tegen Man United én Chelsea én Arsenal én Liverpool. Maar het is allemaal commercie en het zal daarom niet snel in het voordeel van een klein land als Nederland veranderen. Dan blijft er maar één ding over en dat is de jeugdopleiding icm de scouting.
Hier hoef ik helemaal niets aan toe te voegen. Bravo PSVMocro met jouw post ben ik het volledig eens!
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 28 december 2009 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 december 2009 - 20:52 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Waarom kan dat niet? Omdat het commercieel gezien niet aantrekkelijk is? Dat is toch gelijk het probleem. Ik heb geen zin om straks weer naar een CL te kijken met 3 of 4 Engelse ploegen in de halve finale. Ik volg de Premier League al, daar heb ik de CL niet voor nodig en dan moeten ze het geen Champions League noemen, want meer dan de helft is geen kampioen. Er was een periode waarin wel alleen de kampioenen tegen elkaar uitkwamen, daarin maakten Nederlandse ploegen veel meer kans.
dan is de europa league dus zwaarder (qua kwaliteit) dan de cl?
alibabba
 alibabba - maandag 28 december 2009 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 december 2009 - 20:49 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Jij geeft aan dat het bij Twente goed te zien is, maar ik kan nou niet zeggen dat Twente dominant speelt. De laatste weken zie ik geen ploeg die een wedstrijd controleert door op basis van kwaliteit de tegenstander op de eigen helft te laten. Ze moeten het vooral hebben van individuele bevliegingen. Als het zo goed was, dan hadden ze ook niet pas op de allerlaatste ronde in de EL nog voor plaatsing moeten vechten. Ajax en PSV waren al door...dus wat is wijsheid? Het systeem is ondergeschikt aan kwaliteit. Want ongeacht wat voor systeem Ajax en PSV speelden...met de terugkeer van Rijkaard en Cocu werd het over de gehele linie allemaal een niveautje hoger.
Ik heb dit seizoen veel wedstrijden van Twente gezien waarin Twente wel degelijk dominant aanwezig was waarin ze de hele wedstrijd controleerde. Dat Twente zich pas op de laatste dag plaatste voor de volgende ronde in de EL heeft puur te maken met de naam. Twente is nog te bescheiden en dat is een logisch proces waarin Twente moet groeien. Als buitenlandse tegenstander ga je liever naar Enschede dan naar Amsterdam of Eindhoven. Ajax of Psv boezemt meer angst in dan FC Twente, veelal door de Europese sucessen in het verleden. Buitenspelers moet je opleiden door er genoeg in te investeren, want met uitstekende buitenspelers kun je het spelletje spelen wat een Nederlandse club zo sterk kan maken. Het is de enigste manier om je te onderscheiden van de Europese top.
Ajax_AFCA
 Ajax_AFCA - dinsdag 29 december 2009 - 09:12   quote  deeplink  
Nou idd. De Champions League is niet meer wat het geweest is. ALLE kampioenen tegen elkaar is veel mooier. Dan gaat het om strijd.. Nu mis ik vaak de echte strijd en vaak de WIL om te winnen.. Ik vind dat ook dat voetballers VEEl minder moeten verdienen zodat men ook leert om hen beroep te waarderen.. Vaak zie ik spelers op het veld staan waarvan je af kan lezen dat ze denken "ik krijg toch wel betaald." De arrogantie straalt er van af.. Er moet een maximum komen.

Maar Cruijff heeft wel gelijk wat de 6-5 regeling betreft. Eigen jeugd is het echt het beste. En langdurig dan bedoel ik ong.6 jaar voor een club spelen (vanaf 20 jr). Dan raak je goed op elkaar ingespeeld en weet je wat je aan elkaar hebt. Tuurlijk is verandering soms nodig maar zoveel mogelijk naar een VAST team streven is het beste.. Daarom hou ik van Barcelona..

Nederland moet zeker niet samen gaan met belgië. Dat zou DE doodsteek zijn voor het Nederlandse voetbal. België presteerd allang niet meer zo goed zie het nationale elftal. En Nederland is hen achterna gegaan.

Waarom Twente zo goed speelt? Omdat er een Engelse coach aan het roer is die van aanvallend voetbal houdt.Dit had AZ onder leiding van onze Nederlandse Van Gaal en Ajax 1995..

het is Triest gesteld met het Nederlanse voetbal..Dit komt ook doordat er teveel panna voetballers zijn. Voetbal is meer dan leuke acties alleen.. Ik mis het van achteruit voetbal. Opbouwen naar een actie en vaak ook techniek. De bal stuitert te ver van de voet etc.. Aanname is toch echt de basis van het voetbal..

Verder moet er gewoon weer met de Derbystar gevoetbald worden of een Uhlsport..Een bal moet weer zo zijn zoals deze was..

"Het ontwerp van de voetbal is bekend genoeg. Hij bestaat uit 12 vijfhoeken en 20 zeshoeken, 32 'panelen' in totaal. Dus 60 hoekpunten, 32 vlakken. Met een viltstift en de Adidasbal als hulpmiddel voegen we er aan toe: en 90 ribben."

Geen lange vlakken etc.

Er moeten weer 3 grootmachten komen waarvan één club het beste moet zijn. Daarom vond ik het zooo dom van Twente om Elia niet te verkopen aan Ajax. En VVV vraagt teveel voor Honda. Nederlandse clubs vragen teveel miljoen voor spelers echt belachelijk gewoon elkaar uitbuiten en hierdoor kunnen wij een Elia en een Honda niet meer bewonderen in de NEderlanse competitie.. Met het behoud van zulke spelers in Nederland gaat het Nederlanse voetbal niveau omhoog. Ik weet niet wat de Nederlanse clubs bezielt maar hun moeten inzien dat ze nooit aan Ajax, PSV en Feyenoord kunnen voldoen. Die strijd zal altijd blijven. Het is en blijft de top drie.. En dit zal zeker niet veranderen. het is leuk dat er af en toe uitschieters zijn AZ, Twente, Heerenveen, Utrecht, Groningen maar deze kunnen niet bereiken wat Ajax, Psv en feyenoord hebben bereikt. Deze top drie moeten we levend houden want dat is onze enige kans op Europees succes.. Dus verkopen aan elkaar voor een schappelijke prijs..
remco k
 remco k - dinsdag 29 december 2009 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 december 2009 - 18:25 schreef patrickpsv15 het volgende:
aanvallend.... een countertje en hij hangt erin.... net zoals PSV vroeger altijd won van ajax... nee aanvallend heeft weinig zin op Europees niveau. Tenzij je heel veel kwaliteit hebt... en dat hebben wij in Nederland niet.
http://home.planet.nl/~rapo/psv/versus/ajax.html

Zoals je ziet heeft ajax in de geschiedenis meer van psv gewonnen dan andersom dus misscien handig om je uitspraken zoals wel vaker wat te nuanceren.. En zoals Psv Mocro ook al aangeeft heeft psv zelf ook vrijwel altijd 4-3-3 gespeeld. Ik ben van mening dat het 4-3-3 systeem in Nederland helaas niet meer gaat werken, er worden niet genoeg buitenspelers opgeleid die het niveau aankunnen.

Nee verstandiger zou zijn om het Bosmanarrest af te schaffen ( goh wat was iedereen daar toen blij mee) en een 6+5 regel in te voeren.

Je ziet het trouwens in alle sporten waar geen regels zijn ten opzichte van de financiele middelen, zie formule 1, de NBA, de MLB en zelf in kleinere sporten al hockey zie je dit verschijnsel al.

Er zou dus een systeem moeten komen met maximale transfersommen, een maximaal aantal trafers per jaar, en een maximaal bedrag wat een club aan tranfers mag uitgeven.
Er zou een maximale schuldenlast ingevoerd moeten worden van bijvoorbeeld 20 miljoen euro.
en er zou een salarishuis gemaakt moeten worden:
maximaal 3 spelers mogen maximaal 6 miljoen per jaar verdienen.
maximaal 12 spelers mogen maximaal 3 miljoen per jaar verdienen.
maximaal 15 spelers mogen maximaal 2 miljoen per jaar verdienen.
Spelers mogen tot een leeftijd van 21 jaar maximaal 1 miljoen per jaar verdienen.

Extra's zoals die nu nog worden uitgekeerd door clubs aan spelers, dienen verboden te worden.

Clubs die zich hier om wat voor redenen dan ook niet aan kunnen houden zullen zwaar bestraft moeten worden, bijvoorbeeld een club met een hogere schuld dan die 20 miljoen die ik noem zal dan onder toezicht gezet moeten worden, en bijvoorbeeld een straf dat indien dit niet voor het einde van het seizoen is opgelost dat dan de fifa het te gebruiken budget van het volgende seizoen bepaalt voor deze club.

Bovengenoemde ideeen zijn natuurlijk niet erg makkelijk in te voeren en zal wel op veel weerstand botsen, maar toch denk ik dat een opzet in een vorm zoals deze de enige mogelijk is om de voetbal wereld wakker te schudden.

Want denk trouwen maar niet dat fans van Liverpool, ManUtd, ManCity, Portsmouth, Chelsea en in extreme mate Newcastle erg blij zijn met het feit dat de club is verkocht aan extreem rijke mensen. Mike Ashley bijv van Newcastle heeft de club aan de afgrond gebracht en wil nu de club weer verkopen, puur en alleen omdat z'n speeltje niet bevalt.
Ik ken persoonlijk een redelijk aantal fans van bovengenoemde clubs en geloof mij maar dat die er niet zo blij mee zijn als dat we denken..
alibabba
 alibabba - dinsdag 29 december 2009 - 19:11   quote  deeplink  
Dat wij Nederlanders denken dat het spelen met buitenspelers niet meer werkt, baart mij zorgen. Ik vind het klinklare onzin en belachelijk om dat te stellen. Psv zou een enorme stap voorwaarts maken als het met echte buitenspelers zou spelen. Dat het bij Ajax niet heeft gewerkt de laatste jaren ligt aan het geheel als team, waardoor buitenspelers niet kunnen excelleren. Als het van achteruit goed in mekaar steekt mogen buitenspelers fouten maken en daardoor is de druk veel minder. Juist die druk verlamd spelers om het frivole eruit te halen. Analisten roepen dan dat het niet meer werkt en iedereen holt daar maar achteraan, maar ik niet. Hoe meer we gaan denken dat het spelen met buitenspelers niet meer werkt hoe sneller het Nederlandse voetbal achteruitholt. Steeds meer elftallen in Nederland spelen niet meer met buitenspelers waardoor jonge gasten het niet meer leuk vinden en daardoor is de aanwas stukken minder. Deze tendens dateert al heel lang en dat is mede de oorzaak dat we de aansluiting met de Europese top steeds meer verliezen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 december 2009 door alibabba --
remco k
 remco k - woensdag 30 december 2009 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 - 19:11 schreef alibabba het volgende:
Dat wij Nederlanders denken dat het spelen met buitenspelers niet meer werkt, baart mij zorgen. Ik vind het klinklare onzin en belachelijk om dat te stellen. Psv zou een enorme stap voorwaarts maken als het met echte buitenspelers zou spelen. Dat het bij Ajax niet heeft gewerkt de laatste jaren ligt aan het geheel als team, waardoor buitenspelers niet kunnen excelleren. Als het van achteruit goed in mekaar steekt mogen buitenspelers fouten maken en daardoor is de druk veel minder. Juist die druk verlamd spelers om het frivole eruit te halen. Analisten roepen dan dat het niet meer werkt en iedereen holt daar maar achteraan, maar ik niet. Hoe meer we gaan denken dat het spelen met buitenspelers niet meer werkt hoe sneller het Nederlandse voetbal achteruitholt. Steeds meer elftallen in Nederland spelen niet meer met buitenspelers waardoor jonge gasten het niet meer leuk vinden en daardoor is de aanwas stukken minder. Deze tendens dateert al heel lang en dat is mede de oorzaak dat we de aansluiting met de Europese top steeds meer verliezen.
ik geef alleen aan dat er momenteel niet goed genoeg wordt opgeleid, ik zeg niet dat het systeem niet goed is want dat is het namelijk wel. Maar als je de rest van mijn punten leest zie je dat je met alleen 4-3-3 er ook niet gaat komen, daarvoor is het verloop in de elftallen tegenwoordig gewoon te groot.
frans klos
 frans klos - woensdag 30 december 2009 - 13:32   quote  deeplink  
ik vind dat er eerlijker gefoten moeten worden door de arbiters en geen partijdige scheidsrechters op het veld horen of juist die door de 4de officials vervangen kan worden als er grote fouten gemaakt worden daar moet de knvb strenger op toe zien dan word er vriendelijker naar de wedstrijden worden gekeken en daar door meer kaarten worden verkocht dus ook meer geld voor de club en de voetballerij
Boss
 Boss - woensdag 30 december 2009 - 17:20   quote  deeplink  
Kesler heeft ook een plan...
Boss
 Boss - woensdag 30 december 2009 - 17:21   quote  deeplink  
Henk Kesler wil dat voetballers op hun salaris worden gekort. De directeur betaald voetbal van de KNVB meent dat het terugdringen van het salaris van spelers en trainers een eerste stap is om de financiële problemen in het Nederlandse voetbal op te lossen.
Kesler pleitte in zijn column op de website van de KNVB om een discussie over het gezond maken van het Nederlandse voetbal te beginnen.

"Laten we hopen dat we op korte termijn oplossingen kunnen vinden die het de betreffende clubs mogelijk maakt het seizoen 2009-2010 af te maken, waarna voor het nieuwe seizoen toch een structurele oplossing voorhanden zal moeten zijn om taferelen als het afgelopen jaar te voorkomen", meent Kesler.

"Het collectief terugschroeven van salarissen van spelers, trainers en management zou een eerste stap in de goede richting zijn in dit proces."
Boss
 Boss - woensdag 30 december 2009 - 17:24   quote  deeplink  
En Dan geen spelers kunnen behouden en nog verder op de rest van Europa achterlopen. Ze vertrekken allemaal naar t buiten land met 20-21 jr. ALS club kan je dus geen team opbouwen. Er komen ook geen buitenlanders hierheen...
Pietje
 Pietje - woensdag 30 december 2009 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 december 2009 - 17:21 schreef Boss het volgende:
Henk Kesler wil dat voetballers op hun salaris worden gekort. De directeur betaald voetbal van de KNVB meent dat het terugdringen van het salaris van spelers en trainers een eerste stap is om de financiële problemen in het Nederlandse voetbal op te lossen.
Kesler pleitte in zijn column op de website van de KNVB om een discussie over het gezond maken van het Nederlandse voetbal te beginnen.

"Laten we hopen dat we op korte termijn oplossingen kunnen vinden die het de betreffende clubs mogelijk maakt het seizoen 2009-2010 af te maken, waarna voor het nieuwe seizoen toch een structurele oplossing voorhanden zal moeten zijn om taferelen als het afgelopen jaar te voorkomen", meent Kesler.

"Het collectief terugschroeven van salarissen van spelers, trainers en management zou een eerste stap in de goede richting zijn in dit proces."
Ik heb zijn column ook gelezen. Op zich is het niet verkeerd wat hij wil. Maar ja, dan denk ik toch dat je verder dan alleen Nederland moet kijken. Als clubs als Real Madrid, Manchester United, et cetera NIET met een vergelijkbare verlaging van salarissen meegaan, en uiteraard zullen zij niet meegaan, dan krijg je een nog grotere polarisatie tussen "kleine" en "grote" voetballanden. Kortom een utopisch verhaal van de heer Kesler.
Boss
 Boss - woensdag 30 december 2009 - 21:34   quote  deeplink  
Dat bedoel ik... Laat die man nu alvast stoppen!
alibabba
 alibabba - woensdag 30 december 2009 - 21:54   quote  deeplink  
Henk Kesler vindt zichzelf veel te belangrijk en daarom moet ik hem voor geen meter. Hij lult maar wat raak en is een enorme blaaskaak.
De Kenner
 De Kenner - woensdag 30 december 2009 - 23:03   quote  deeplink  
Volgens mij kan Ajax het beste uit de competitie worden geweerd, want als er iets niet zo loopt als men hoopt, dan ligt het altijd aan een ander! Dus de hand in eigen boezem steken of anders weg ermee.
Baam
 Baam - woensdag 30 december 2009 - 23:32   quote  deeplink  
Ajax moet elk jaar kampioen worden, dat moet er veranderd worden!!
alibabba
 alibabba - woensdag 30 december 2009 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 december 2009 - 23:03 schreef huubleerkotte@home.n het volgende:
Volgens mij kan Ajax het beste uit de competitie worden geweerd, want als er iets niet zo loopt als men hoopt, dan ligt het altijd aan een ander! Dus de hand in eigen boezem steken of anders weg ermee.
Balletje mayo.....................................................:P
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 31 december 2009 - 03:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 december 2009 - 17:29 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb zijn column ook gelezen. Op zich is het niet verkeerd wat hij wil. Maar ja, dan denk ik toch dat je verder dan alleen Nederland moet kijken. Als clubs als Real Madrid, Manchester United, et cetera NIET met een vergelijkbare verlaging van salarissen meegaan, en uiteraard zullen zij niet meegaan, dan krijg je een nog grotere polarisatie tussen "kleine" en "grote" voetballanden. Kortom een utopisch verhaal van de heer Kesler.
Het is erg vermoeiend om die Kesler aan te horen. Hij valt bij mij onder het groepje Blatter, Platini, etc...bobo's die veel praten, maar weinig zeggen. Precies wat jij al aangeeft...de KNVB moet niks op eigen initiatief ondernemen, gezamelijk met alle Europese competities afspraken maken of helemaal geen maatregelen nemen. Verder moeten ze in Zeist alleen letten op financiële huishoudens van clubs ivm het uitgeven van de licenties en zich voor de rest niet met het beleid bemoeien. Ik ben blij dat die gast eindelijk bij de KNVB vertrekt.
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 31 december 2009 - 03:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 december 2009 - 23:32 schreef Baam het volgende:
Ajax moet elk jaar kampioen worden, dat moet er veranderd worden!!
Het beleid bij Ajax is om eens per 2 jaar kampioen te worden.
Per4manc
 Per4manc - donderdag 31 december 2009 - 09:58   quote  deeplink  
Het hele voetbal in z'n algemeenheid is een financieel-spelletje geworden. Sinds de invoering van de CL heeft voetbal z'n eigen doodsvonnis getekend. Helaas valt dit niet meer terug te draaien. Dus leg je er maar bij neer.
remco k
 remco k - donderdag 31 december 2009 - 10:43   quote  deeplink  
iedereen stond te juichen toen het bosman arrest er door was, alleen blijkt dat nu de doodsteek voor het voetbal in de kleinere landen zoals het onze.
finian990
 finian990 - woensdag 13 januari 2010 - 20:45   quote  deeplink  
Ondanks dat het volgens velen de doodsteek is denk ik dat samengaan met belgie over 5 jaar ongeveer wel goed zou zijn.
Kijk maar naar twente, psv en Ajax , ze hadden het allemaal lastig.
Ook heb je dan veel meer talenten in de competitie.
Voordelen; grotendeels dezelfde taal, meer geldopbrengst, betere tegenstanders en dusmeer spanning.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 13 januari 2010 - 21:55   quote  deeplink  
Zou leukere wedstrijden op leveren dan nu ja

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat moet er veranderen in het nederlandse voetbal?









0.0125391