BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: V.D.Boog lult en brult.

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
alibabba
 alibabba - zondag 03 januari 2010 - 13:08   quote  deeplink  
Ontevreden ben ik over de manier waarop V.D.Boog telkens in het nieuws komt. De man lult teveel en dat is nou net hetgeen wat HIJ niet behoort te doen. Allereerst praat meneer dat Ajax krachtpatsers nodig heeft. Hij zit er nu toch al een hele tijd en is verantwoordelijk voor de spelers die Ajax in zijn ogen mist. Het is achteraf praten wat een teken van zwakte is. Ajax heeft, zoals hij lult, killers nodig en een communicator. Waarom zijn die er dan nog niet? Bovendien ben ik het met zijn woorden niet eens, want die heeft Ajax al voldoende voor handen. Ajax moet het hebben van het VOETBALLENDE aspect. Het is bovendien ook een minachting van hetgeen wat er nu rondloopt. V.D.Boog wil een weg inslaan die niet des Ajax is. Het is zaak dat Ajax weer swingt, d.w.z. dat er fatsoenlijk gecombineerd moet worden en dat men voorin balvast is. Als je die 2 dingen op orde hebt moet je juist een speler hebben die van achteruit inschuift, waardoor je de tegenstander veelvuldig onder druk kunt houden. VOETBALLEND VERMOGEN moeten ALLE spelers van Ajax bezitten.

Ten tweede heeft ie het over het aankoopbeleid, waar hijzelf toch echt bij betrokken is. Bijna alle aankopen van Ajax presteren bij Ajax niet. Dit heeft volgens V.D.Boog te maken met mentale druk, waarbij hij verwijst naar Sulejmani. Zou de reden die hij aangeeft wel de juiste zijn? Vroeger werden ook spelers gekocht die er wel meteen stonden, omdat er bij Ajax een ijzersterke basis lag om te presteren. D.w.z. dat er van bovenuit goed geregeerd werd en het allerbelangrijkste; Ajax was een echte voetbalclub. Dit is al vanaf halverwege de jaren 90 niet meer en dat zorgt ervoor dat er teveel winden waaien.

Nu wil V.D.Boog letten op de mentale ontwikkeling en psychologie van spelers. Dit is weer een verkeerde weg, want spelers van Ajax moeten handelen op eigen initiatief en niet met teveel know-how het veld ingestuurd worden. Het wordt spelers veel te moeilijk gemaakt, waardoor ze verlammen. Als voorbeelden geeft meneer aan; Waar moet een speler mee leren omgaan, Hoe moet ik dat doen?, Wat betekent het voor mij en omgeving? Het is hetzelfde wanneer ze tegen mij gaan zeggen hoe ik mijn handen moet wassen of hoe ik mijn reet moet afvegen na een toilet-bezoek. V.D.Boog wil een speler een kant opsturen, maar een voetballer moet je vrijheid geven. Maak het voetbal niet te moeilijk, dat doen er al zoveel, maar ga met Ajax a.u.b. niet die kant op.
remco k
 remco k - zondag 03 januari 2010 - 13:58   quote  deeplink  
Je ziet het echt volkomen verkeerd, als je beter leest dan zie je juist dat hij de kant van de jaren 90 op wil, ook onder van Gaal was het mentale en psychische heel belangrijk in de jeugd, en volgens mij heeft zich dit wel uitbetaald toch? Jij zegt dat je niet tevreden bent over zijn uitlatingen. Ik juist heel erg tevreden, je hoeft het niet met alles eens te zijn, maar waar er in het verleden 20 verschillende mensen waren die bij ajax dachten dat ze de spreekbuis waren van de club is dat nu niet meer zo, hij is degene die dit soort dingen naar buiten brengt waardoor deze druk niet bij Jol wegkomt. Er is voor het eerst in 15 jaar weer eens rust bij de club en we zijn veel minder in het nieuws, en volgens mij geef jijzelf al aan dat rust indirect de basis is van succes. Hij is trouwens niet verantwoordelijk te houden voor de vele mislukte aankopen, velen zijn zoals ook jij weet onder de druk van v Bsten gekomen, en dit waren op een aantal na gewoon logische aankopen waar de fans het gewoon mee eens waren, dat deze jongens uiteindelijk niet presteren kun je niet aan V.D Boog ophangen.
Dat hij praat over krachtpatsers is in mijn ogen dan ook volkomen logisch is deze moderne tijd van voetballen, en ik ben het wel met je eens dat we wel bij de AJAXBASIS moeten blijven, maar in de tijden van succes liepen er altijd wel een paar "krachtpatsers" rond in de succesjaren 90 liep Rijkaard en Davids rond, dit waren toch niet bepaald lieverdjes te noemen.

Volgens mijn bescheiden mening ben je het niet zozeer met V.D Boog oneens in de functie die hij bekleed maar meer met de persoon V.D Boog, en dat is toch echt verkeerd, ER HEERST NU RUST, LATEN WIJ ALS SUPPORTERS DIT RESPECTEREN EN ZEKER NIET GAAN VERSTOREN.
remco k
 remco k - zondag 03 januari 2010 - 14:04   quote  deeplink  
http://ajax1.nl/?q=node/8374

Als je dit leest zie je ook gewoon zijn profesionaliteit, probeer serieus eens je anti V.D Boog bril af te zetten en beoordeel hem volgend jaar nog eens een keer.
alibabba
 alibabba - zondag 03 januari 2010 - 15:07   quote  deeplink  
Mij bekruipt inderdaad altijd een naar gevoel wanneer ik V.D.Boog zie en hoor praten. Waarom heeft hij een bevestiging nodig voor het eventuele goede werk van hem, wat ik dus betwijfel. Het beste is gewoon als ie niks zegt, want hoe meer hij lult des te groter een eventuele afgang. Het is niet slim en slimheid is wel handig wanneer je dat als bepalende man bij Ajax bezit. De betreffende link die jij aangaf had ik gelezen en daarin bekruipt mij het gevoel van grootspraak en daar heb ik een bloedhekel aan.

Dat het destijds bij Ajax onder V.Gaal goed liep, had te maken met éénsgezindheid en discipline, iets wat een normale zaak behoort te zijn. V.Gaal is een warme man voor spelers en ze hadden een luisterend oor, waardoor spelers zich lekker gaan voelen. In combinatie met kwaliteit is dat een basis voor succes, een simpel iets. Laat het dan ook simpel blijven, want voetballers gaan zich niet lekker voelen met psychisch en mentaal geneuzel. Een voetballer handelt uit instinct en moet er plezier in hebben. Met teveel gezanik wordt dat plezier ontnomen. Niet teveel lullen, plezier hebben met zijn allen en voetballen.

V.D.Boog heeft het over krachtpatsters, maar die hebben we met De Zeeuw, Enoh, Vertonghen en V.D.Wiel in de gelederen en hoe je het ook went of keert; V.D.Boog is mede verantwoordelijk voor het aan-en-verkoopbeleid.
bahbah
 bahbah - zondag 03 januari 2010 - 15:38   quote  deeplink  
Het is heel simpel jongens.....
geen aanvallende tekorten...
geen verdedigende tekorten....
MAAR EEN HEEL DUIDELIJK PROBLEEM: TUSSEN DE OREN........
Wat hadden we nou voor een elftal in de jaren van meneer van Gaal?
geen super uitspringende vedetten......geen dikbetaalde volgevreten profs...geen spelers waar de halve wereld achteraan zit iedere keer.....
wat we wel hadden was een MACHINE MET AUTOMATISCH INSTROMENDE OLIE.....
Een groep mentaal zo vreselijk sterk dat de dure profs van milan en de keiharde werkers van dortmund en bayern niet meer wisten waar ze kijken moesten....mentaal zo sterk die jonge broekies...
En dat,beste mede-ajacieden,is de sleutel tot nieuw succes....dus laten we het beetje geld wat er nog is maar spenderen in dure psychologen en mental coaches.....
Mentaal heeft het elftal in 95 de cl opgeleverd en az de titel vorig jaar.....en niks anders....
bahbah
 bahbah - zondag 03 januari 2010 - 15:40   quote  deeplink  
dus beste alibabba,jouw stukjes zouden naar de e-mail van vd boog en jol moeten.....
en dat ze het maar goed in de oortjes mogen knopen......
yngwie
 yngwie - zondag 03 januari 2010 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2010 - 13:58 schreef remco k het volgende:
Je ziet het echt volkomen verkeerd, als je beter leest dan zie je juist dat hij de kant van de jaren 90 op wil, ook onder van Gaal was het mentale en psychische heel belangrijk in de jeugd, en volgens mij heeft zich dit wel uitbetaald toch? Jij zegt dat je niet tevreden bent over zijn uitlatingen. Ik juist heel erg tevreden, je hoeft het niet met alles eens te zijn, maar waar er in het verleden 20 verschillende mensen waren die bij ajax dachten dat ze de spreekbuis waren van de club is dat nu niet meer zo, hij is degene die dit soort dingen naar buiten brengt waardoor deze druk niet bij Jol wegkomt. Er is voor het eerst in 15 jaar weer eens rust bij de club en we zijn veel minder in het nieuws, en volgens mij geef jijzelf al aan dat rust indirect de basis is van succes. Hij is trouwens niet verantwoordelijk te houden voor de vele mislukte aankopen, velen zijn zoals ook jij weet onder de druk van v Bsten gekomen, en dit waren op een aantal na gewoon logische aankopen waar de fans het gewoon mee eens waren, dat deze jongens uiteindelijk niet presteren kun je niet aan V.D Boog ophangen.
Dat hij praat over krachtpatsers is in mijn ogen dan ook volkomen logisch is deze moderne tijd van voetballen, en ik ben het wel met je eens dat we wel bij de AJAXBASIS moeten blijven, maar in de tijden van succes liepen er altijd wel een paar "krachtpatsers" rond in de succesjaren 90 liep Rijkaard en Davids rond, dit waren toch niet bepaald lieverdjes te noemen.

Volgens mijn bescheiden mening ben je het niet zozeer met V.D Boog oneens in de functie die hij bekleed maar meer met de persoon V.D Boog, en dat is toch echt verkeerd, ER HEERST NU RUST, LATEN WIJ ALS SUPPORTERS DIT RESPECTEREN EN ZEKER NIET GAAN VERSTOREN.
Ben het niet altijd eens met je beoordeling omtrent bepaalde spelers. Maar hier ben ik het geheel eens. Het fysieke en mentale aspect in topsport in zo belangrijk. Talent is mooi maar er komt nog veel meer bij kijken. v.d Boog doelt hierop en wat is daar mis mee.
Tevens wil ik iedereen een gezond en sportief 2010 toewensen.
Yordee1
 Yordee1 - zondag 03 januari 2010 - 15:57   quote  deeplink  
alibabba lult en brult
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 03 januari 2010 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2010 - 15:38 schreef bahbah het volgende:
Het is heel simpel jongens.....
geen aanvallende tekorten...
geen verdedigende tekorten....
MAAR EEN HEEL DUIDELIJK PROBLEEM: TUSSEN DE OREN........
Wat hadden we nou voor een elftal in de jaren van meneer van Gaal?
geen super uitspringende vedetten......geen dikbetaalde volgevreten profs...geen spelers waar de halve wereld achteraan zit iedere keer.....
wat we wel hadden was een MACHINE MET AUTOMATISCH INSTROMENDE OLIE.....
Een groep mentaal zo vreselijk sterk dat de dure profs van milan en de keiharde werkers van dortmund en bayern niet meer wisten waar ze kijken moesten....mentaal zo sterk die jonge broekies...
En dat,beste mede-ajacieden,is de sleutel tot nieuw succes....dus laten we het beetje geld wat er nog is maar spenderen in dure psychologen en mental coaches.....
Mentaal heeft het elftal in 95 de cl opgeleverd en az de titel vorig jaar.....en niks anders....
dus een betere trainer. Het komt natuurlijk door louis van Gaal hij is geweldig. En ajax moet meer stabiliteit hebben net zoals wij en twente. Dan win je weliswaar niet vaak met 6 - 0 maar je wint wel bijna alles met 1 - 0/2 -1 etc. Verliezen komt zelden/nooit voor.
yngwie
 yngwie - zondag 03 januari 2010 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2010 - 16:30 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

dus een betere trainer. Het komt natuurlijk door louis van Gaal hij is geweldig. En ajax moet meer stabiliteit hebben net zoals wij en twente. Dan win je weliswaar niet vaak met 6 - 0 maar je wint wel bijna alles met 1 - 0/2 -1 etc. Verliezen komt zelden/nooit voor.
Dat waren andere tijden. Nog voor het Bosmanarrest. En Ajax staat voor mooi attractief voetbal. Daar zijn we groot mee geworden. Jol is trouwens 5 maanden bezig! Dus hoe kunnen we nu al over hem oordelen. v.Gaal moest ook een nieuw team opbouwen en dat ging in het begin ook met ups en downs.
freakie
 freakie - zondag 03 januari 2010 - 17:30   quote  deeplink  
Tsja k heb al heel lang gezegt dat ajax lengte en kracht mist.. alibabba.. probeer t eens te zien in het voetballend aspect.. als ajax wil gaan voetballen zijn er ook spelers nodig die t vuile werk doen.. kijk voor de lol naar barca.. Zij voetballen fantasties dat nivo is vere niet haalbaar maar als het t vergelijkt zie je bij barca jongens zoals: messie, krikic, iniesta, puyol, xavi.. zijn goede voetballende types.. maar je hebt daar ook een ibrahimovic, een milito, yaya tour.. dat zijn spelers die sterk en lang zijn dit soort spelers heb je bij elk team nodig.. Ik ben dus net als v.d. boog eens dat er kracht nodig is.. lengte is er minimaal.. en beste alibabba er is ooit ene uziaz(haha zou niet weten hoe je t schrijft) gehaalt en ene sno.. dat is dus al een stap geweest alleen dit waren niet de goede spelers.. Je moet toegeven.. hoevaak hebben wij(ajax) met koppen(kracht dus ook) gescoord.. Ik dacht ZERO.. Koppen heeft duidelijk een hoop punten op het einde gegeven aan psv en twente.. wij hoeven natuurlijk niet zo te worden maar dat is wel een tekort.. pantelic is niet slecht maar een lange spits(sibon wat mij betreft) heeft veel meer zin..T is voor mij al best lang duidelijk dat ajax dat mist.. voor net dat beetje extra en alibabba voor ajax ook alleen nu de goede aankopen.. Sterke lange spelers en spelers die van afstand kunnen scoren zijn hoeft niet te zijn dat het geen mooit voetbal is als je 3 a 4 spelers heb die zo zijn heb je er altijd nog 7 a 8 over die mooi voetbal te spelen.. Nog klein dingetje denk dat atouba daar mede voor gehaalt is.. denk ook dat die het nog wel gaat doen voor ajax.. hij is zoon speler sterk en lang..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 januari 2010 door freakie --
bahbah
 bahbah - zondag 03 januari 2010 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2010 - 17:20 schreef yngwie het volgende:

[..]

Dat waren andere tijden. Nog voor het Bosmanarrest. En Ajax staat voor mooi attractief voetbal. Daar zijn we groot mee geworden. Jol is trouwens 5 maanden bezig! Dus hoe kunnen we nu al over hem oordelen. v.Gaal moest ook een nieuw team opbouwen en dat ging in het begin ook met ups en downs.
ik oordeel niet over Jol....Hij zit met een heel vervelende erfenis,en die poets je niet zomaar weg..dat kost m minimaal twee seizoenen....dan pas zal ons ajax weer echt meedoen in de top.....
bahbah
 bahbah - zondag 03 januari 2010 - 18:35   quote  deeplink  
en dan even een persoonlijke mening:ik vind dat Jol absoluut Eriksen bij het eerste moet halen....en nou niet zo van:ja maar die is te jong blahblahblah,want seedorf was 16 rooney 16 zidane 17 benzema 17 en die van anderlecht is ook 17 en drukte er gewoon een paar in in de arena........als je nooit iets gokt dan lopen de echt grote te lang te mieren in het tweede elftal,en zijn dan ook niet meer de toppers in wording....dus voetballen met die eriksen!!!!!!
Hans van B
 Hans van B - zondag 03 januari 2010 - 19:13   quote  deeplink  
Hij moet niet op de stoel van andere mensen gaan zitten en doen alsof hij het voetbal heeft uitgevonden. Ajax is kunst en begint al bij de opleiding en niet bij een passant als van de Boog. Ons aller Ajax moet terug naar zijn wortels. Er is alleen maar garantie voor succes als het merendeel van de selectie uit rasechte en opgeleide ajaxcieden bestaat en er bij hoge uitzondering of buitenkans een echte goede speler kan worden aangetrokken.
Ajax komt terug omdat de club uniek is. Ajax hoort het voetbal te maken en niet te kopen.
remco k
 remco k - zondag 03 januari 2010 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2010 - 15:40 schreef bahbah het volgende:
dus beste alibabba,jouw stukjes zouden naar de e-mail van vd boog en jol moeten.....
en dat ze het maar goed in de oortjes mogen knopen......
Sorry maar als ik jou stuk lees ten aanzien van alibabba zijn stuk dan kom ik toch echt tot de conclusie dat je het met hem oneens bent, daarom snap ik je laatste post niet helemaal. Jij geeft aan dat het psychische en mentale gedeelte heel belangrijk is en hij gaaft aan dat onzin te vinden.
alibabba
 alibabba - zondag 03 januari 2010 - 20:46   quote  deeplink  
Allereerst begrijp ik Bahbah (mooie naam trouwens) niet helemaal. Ben je het nou met me eens of oneens? Bahbah snijdt wel hout als ie het heeft over Eriksen, maar Ajax is niet AJAX en dan komen zijn kwaliteiten niet 100% naar voren. Freakie heeft het over spelers die het vuile werk moeten doen, maar die hebben we voldoende in de gelederen. Ajax heeft zich altijd kunnen onderscheiden met perfectionistisch aanvallend voetbal en moet dat ALTIJD blijven nastreven. Dat het nu al heel lang niet lukt, ligt niet aan het mentale of psychische aspect. Spelers die bij Ajax eenmaal tot het 1e komen of er dicht tegenaan zitten, zijn mentaal en psychisch meer dan voldoende onderlegd. Ik ontken niet dat die aspecten belangrijk zijn, maar die aspecten komen vanzelf bovendrijven als het intern goed in mekaar steekt. De oorzaak zit veel dieper en eens komen ze daar in Amsterdam wel achter. Het draait vooral om PLEZIER en plezier krijg je niet door mensen die je zeggen wat je wel of niet buiten het voetbal moet doen. Dat krijg je toch nooit in de hand en is niet te sturen.

Jol is een uitstekende trainer, maar heeft geen sterke man in zijn rug, wat wel heel belangrijk is. Wat Hans van B. zegt klopt. Ajax komt vroeg of laat terug, want AJAX is en blijft uniek, alleen heeft het op alle vlakken de JUISTE MENSEN nodig.
alibabba
 alibabba - zondag 03 januari 2010 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2010 - 15:57 schreef Yordee1 het volgende:
alibabba lult en brult
Fantastisch..................................................................................:)
Yordee1
 Yordee1 - zondag 03 januari 2010 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2010 - 20:48 schreef alibabba het volgende:

[..]

Fantastisch..................................................................................:)
dank je
freakie
 freakie - zondag 03 januari 2010 - 21:38   quote  deeplink  
alibabba Ik denk dat je daar gelijk in heb maar met huntelaar, vermaelen had je die spelers wel.. die konden er eens ineens iets in koppen.. Ajax moet een eigen stijl houden maar alleen creatieve spelers hebben egt geen zin.. of je moet zorgen voor een teo janssen die en erg creatief is, goede afstands schoten en sterk is..
alibabba
 alibabba - zondag 03 januari 2010 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2010 - 21:38 schreef freakie het volgende:
alibabba Ik denk dat je daar gelijk in heb maar met huntelaar, vermaelen had je die spelers wel.. die konden er eens ineens iets in koppen.. Ajax moet een eigen stijl houden maar alleen creatieve spelers hebben egt geen zin.. of je moet zorgen voor een teo janssen die en erg creatief is, goede afstands schoten en sterk is..
Met Huntelaar en Vermaelen werden we ook geen kampioen. Trouwens waar ben je al die tijd geweest? Ik miste je scherpe blik op het AJAX-gebeuren..............................:)
freakie
 freakie - zondag 03 januari 2010 - 22:00   quote  deeplink  
Ik tsja beetje vakantie houden.. Beetje in bed ligge en niet aan de computer denke.. leraar zijn jonge t is me toch goed werk xD
freakie
 freakie - zondag 03 januari 2010 - 22:01   quote  deeplink  
Maar nee we werden inderdaad geen kampioen.. maar had jij nu die spelers gehad had je wedstrijden zoals tegen twente, psv en utrecht miss wel meer naar de toe getrokken..
Per4manc
 Per4manc - maandag 04 januari 2010 - 10:55   quote  deeplink  
Tijden veranderen. Het heeft geen zin terug te kijken naar welleer.
En v Gaal red het tegenwoordig ook niet meer zonder miljoenen uit te geven. Bij BM heeft hij voor 80 mlj gekocht!
Laat Ajax, vd Boog en Jol lekker gaan. Afkraken is altijd de gemakkelijkste weg. Maar ik lees ook hier niemand die briljante ideen heeft om in de toekomst verzekerd te zijn van successen.
joey
 joey - maandag 04 januari 2010 - 15:03   quote  deeplink  
Jij lult..... of brult?
freakie
 freakie - maandag 04 januari 2010 - 15:18   quote  deeplink  
you never noo??!!!
joey
 joey - maandag 04 januari 2010 - 15:27   quote  deeplink  
Hahaha:P
remco k
 remco k - maandag 04 januari 2010 - 17:37   quote  deeplink  
http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/136120/ajax-en-palmeiras-praten-over-samenwerking/

Hele goede actie met complimenten aan van de Boog.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 januari 2010 door remco k --
joey
 joey - maandag 04 januari 2010 - 17:41   quote  deeplink  
Precies!;)
joey
 joey - maandag 04 januari 2010 - 17:42   quote  deeplink  
Precies!;)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3167
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: V.D.Boog lult en brult.









0.0111370