BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Az / topic: AZ houdt vertrek Luijckx, Pellè en Ari niet tegen

Headliner: AZ Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - dinsdag 05 januari 2010 - 13:39
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

AZ houdt vertrek Luijckx, Pellè en Ari niet tegen (VoetbalPrimeur)

Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 05 januari 2010 - 16:53   quote  deeplink  
AZ houdt vertrek Luijckx, Pellè en Ari niet tegen

Marcel Brands, technisch directeur van AZ, heeft in een interview met Sportweek laten weten dat spelers die in Alkmaar niet veel aan spelen toekomen mogen vertrekken. Hij doelt daarbij onder meer op Kees Luijckx, Ari en Graziano Pellè.

"Spelers die niet of weinig aan spelen toekomen mogen vertrekken", zegt Brands. Naast de eerder genoemde spelers gaat die vlieger ook op voor Milano Koenders. Hij speelt zijn wedstrijden in het beloftenteam van de Alkmaarders. Een vertrek van basisspelers is 'zeer zeker' niet aan de orde.

"Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken, ja. Ik kan het niet aan Dick Advocaat verkopen als er nu een basisspeler vertrekt. Tijdens de onderhandelingen met hem hebben we het daar ook over gehad. De uitkomst was dat alleen spelers die we kunnen missen weg mogen", aldus Brands.

Eén van de spelers die niet mag vertrekken, maar er wel op uit lijkt Alkmaar achter zich te laten, is Moussa Dembélé. De Belg werd door zijn zaakwaarnemer aangeboden bij Italiaanse clubs. Vooralsnog zonder succes. "Als er een megabod komt op Dembélé, dan kan een transfer voor ons en voor hem goed zijn. Maar er is nog geen enkele club die zich voor hem heeft gemeld."

Berichten dat AZ noodgedwongen spelers moet verkopen door het wegvallen van hoofdsponsor DSB Bank en het vertrek van preses Dirk Scheringa, worden steevast tegengesproken door de club. "De noodzaak om spelers te verkopen is er niet. Ik verwacht dat er deze maand een oplossing komt als het gaat om de aandelen. Of wij kopen de aandelen en AZ wordt weer een stichting óf er komt een externe koper."

"Ook de curatoren willen haast maken, het moet niet te lang meer duren. En als er eenmaal duidelijkheid is over de aandelen, kan ook het liquiditeitsprobleem opgelost worden. We hoeven dus zeker geen spelers te verkopen", besluit Brands.
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 05 januari 2010 - 17:02   quote  deeplink  
Ari is een fantastische voetballer, Pellé zijn haar zit altijd verkeerd en Luijckx....... voetbalt die er nog?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5958
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: AZ Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Az / topic: AZ houdt vertrek Luijckx, Pellè en Ari niet tegen









0.0075159