BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Hoe wordt dit Ajax beter

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - zondag 10 januari 2010 - 10:45   quote  deeplink  
Sinds het laatste kampioenschap in 2004 heeft Ajax heel veel moeite gehad met een echt team op de been te brengen. Hoewel de ploeg vaak bol stond van het talent (Sneijder, v.d. Vaart, Stam, Davids, KJH, Babel etc) wilde het toch nooit echt lekker lopen, terwijl andere ploeg dat jaar ik jaar uit wel voor elkaar kregen, en vrij simpel kampioen werden.

Toch wil het op een of andere manier niet vlotten. Dat ligt niet aan de NV, dat ligt niet aan het stadion, dat ligt aan de spelers en de samenstelling van de groep.

Hoe kan dit Ajax beter worden? Hoe gaat dit Ajax goed genoeg worden zodat het niet alleen mee gaat doen, maar zelfs gewoon weer beter wordt dan de rest?

Ik denk persoonlijk dat er op een aantal posities binnen het elftal structureel betere spelers gescout/opgeleid moeten worden. Ik denk daarbij met name aan de beide flanken, want centraal vind ik het momenteel best ok met Vertonghen, de Zeeuw en Suarez.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 10 januari 2010 - 10:56   quote  deeplink  
ik denk dat ajax zakelijker moet gaan spelen. Zoals Jol zelf al vaker heeft aangegeven wil ajax het vaak te mooi doen. Als je bij jullie in het stadion (zoals vorig seizoen) een zakelijke overwinning boekt dan krijg je na de wedstrijd een fluitconcert. Dus de druk ligt bij ajax veel hoger. Dat is mentaal natuurlijk negatief voor de spelers.
remco k
 remco k - zondag 10 januari 2010 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2010 - 10:56 schreef patrickpsv15 het volgende:
ik denk dat ajax zakelijker moet gaan spelen. Zoals Jol zelf al vaker heeft aangegeven wil ajax het vaak te mooi doen. Als je bij jullie in het stadion (zoals vorig seizoen) een zakelijke overwinning boekt dan krijg je na de wedstrijd een fluitconcert. Dus de druk ligt bij ajax veel hoger. Dat is mentaal natuurlijk negatief voor de spelers.
en normaal roep je altijd dat de druk bij psv en ajax gelijk is.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 10 januari 2010 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2010 - 11:55 schreef remco k het volgende:

[..]

en normaal roep je altijd dat de druk bij psv en ajax gelijk is.
de kampioensdruk is gelijk, maar de supportersdruk niet. Wij zijn tevreden met een 1 - 0 overwinning. Bij jullie moet het met mooi voetbal een grote overwinning zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 januari 2010 door patrickpsv15 --
freakie
 freakie - zondag 10 januari 2010 - 13:17   quote  deeplink  
Dit soort topic's zijn er al tig van op dit topic.. maar oke.. inderdaad wat psvpatrick zegt.. zakelijker spelen maar kan niet als je allemaal spelers hebt die alleen kunnen dribbelen en geen man uitkunnen schakelen op kracht..
MUFC
 MUFC - zondag 10 januari 2010 - 15:02   quote  deeplink  
Onder Martin Jol wordt dit Ajax beter!
luis_suarez 16
 luis_suarez 16 - zondag 10 januari 2010 - 16:33   quote  deeplink  
ajax speelt mooi voetbal en maakt daar bij risico's. in thuis wedstrijden gaat het goed maar uitwedstrijd tegen subtoppers heeft ajax het altijd lastig. dat komt omdat ze vaak tegen de feiten aan loopt. als ajax kampioen wil worden moeten ze defensiver gaan spelen. dan krijg je ook kansen maar dan moet je ze niet missen.
dus als ajax beter wil worden moeten ze net als psv en twente kansen af maken en weinig weggeven.
ps mischien el akchoui halen die transvervrij is (daar komen maar weinig buitenspelers langs) en moussa denbele van az die je ongetwijveld voor maar een paar miljoen kan halen want az heeft simpelgezegt geld nodig en ze hebben el-hamdoui ari pelle lens en holman dus denbele moet haalbaar zijn voor ajax. dan heeft ajax een goede rechtsbuiten die een aanspeelpunt is en fraaie actie's kan maken en hij kan naar binnen komen en verwoestend hard uithalen.hier komt de opstelling waarbij ik denk dat ajax kampioen word.

steklemburg
vd wiel alderweireld vertongen el-akchoui
de zeeuw enoh emanuelson
denbele pantelic suarez

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 januari 2010 door luis_suarez 16 --
Love-Ajax.
 Love-Ajax. - zondag 10 januari 2010 - 18:44   quote  deeplink  
ga een samenwerkings verband vinden met een goede club zoals psv heeft met chelsea en liverpool. en niet met haarlem daar heb je niks aan als je nou met real madrid of een andere goeie club een samenwerkings verband gaat starten dan kan je misschien jonge talenten van hun krijgen. of zij kopen een speler geven die aan ajax om hem te laten bewijsen of laten opgroeien.
en laat Jol als trainer en niet denken van oh dit jaar zijn we geen kampioen geworden dus Jol ontslaan, NEE
voetballer55
 voetballer55 - zondag 10 januari 2010 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2010 - 16:33 schreef luis_suarez 16 het volgende:
ajax speelt mooi voetbal en maakt daar bij risico's. in thuis wedstrijden gaat het goed maar uitwedstrijd tegen subtoppers heeft ajax het altijd lastig. dat komt omdat ze vaak tegen de feiten aan loopt. als ajax kampioen wil worden moeten ze defensiver gaan spelen. dan krijg je ook kansen maar dan moet je ze niet missen.
dus als ajax beter wil worden moeten ze net als psv en twente kansen af maken en weinig weggeven.
ps mischien el akchoui halen die transvervrij is (daar komen maar weinig buitenspelers langs) en moussa denbele van az die je ongetwijveld voor maar een paar miljoen kan halen want az heeft simpelgezegt geld nodig en ze hebben el-hamdoui ari pelle lens en holman dus denbele moet haalbaar zijn voor ajax. dan heeft ajax een goede rechtsbuiten die een aanspeelpunt is en fraaie actie's kan maken en hij kan naar binnen komen en verwoestend hard uithalen.hier komt de opstelling waarbij ik denk dat ajax kampioen word.

steklemburg
vd wiel alderweireld vertongen el-akchoui
de zeeuw enoh emanuelson
denbele pantelic suarez
dit jaar worden ze geen kampioen.

volgend jaar zijn Suarez en emmanuelson weg. Dus zoek eerst5 even andere spelers vor die positie. el-akchoui zou ik niet halen want je hent Anita geef die jongen een kans. Dan krijg je ook meer vertrouwen bi8j je andere spelers. Ga dan door selecteren en dan heb je kans dat je over twee jaar kampioen wordt. Je moet gewoon vertrouwen brengen in een team. Zie psv.
martijn410afca
 martijn410afca - zondag 10 januari 2010 - 20:12   quote  deeplink  
waaarom moeten altijd die pisve gasten hier op komen hebben jullie geen site fso.

omdat julllie ook al geen liedjes hebben
owja op 2 na dan

afca!!
remco k
 remco k - zondag 10 januari 2010 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2010 - 18:44 schreef Love-Ajax. het volgende:
ga een samenwerkings verband vinden met een goede club zoals psv heeft met chelsea en liverpool. en niet met haarlem daar heb je niks aan als je nou met real madrid of een andere goeie club een samenwerkings verband gaat starten dan kan je misschien jonge talenten van hun krijgen. of zij kopen een speler geven die aan ajax om hem te laten bewijsen of laten opgroeien.
en laat Jol als trainer en niet denken van oh dit jaar zijn we geen kampioen geworden dus Jol ontslaan, NEE
welk samenwerkingsverband met chelsea en liverpool, er was sprake van een samenwerkingsverband tussen psv en chelsea maar dat is nooit doorgegaan.
yngwie
 yngwie - zondag 10 januari 2010 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2010 - 12:59 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

de kampioensdruk is gelijk, maar de supportersdruk niet. Wij zijn tevreden met een 1 - 0 overwinning. Bij jullie moet het met mooi voetbal een 5 - 1 worden:)
wat ik in een ander topic jou al duidelijk probeer te maken. De druk bij Ajax is vele malen groter dan bij een PSV of wie dan ook. Omdat we nu eenmaal de grootste club van Nederland zijn. Ajax is op dit moment goed bezig om een goed team neer te zetten. Dit heeft zoals al eerder gememoreerd tijd nodig. Geef Jol en zijn staf deze ruimte en het komt allemaal goed. Misschien lukt het dit jaar nog niet, maar de komende jaren gaat het zeker lukken. Ajax kijkt gelukkig weer naar de toekomst:) Dit in tegenstelling tot een PSV die op korte termijn werkt.
schapio
 schapio - zondag 10 januari 2010 - 21:59   quote  deeplink  
Patrick heeft op zich wel gelijk, bij Ajax is winnen alleen niet
genoeg, het moet ook mooi en dat kan niet altijd.
Als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks, maar de 3 punten zijn
het belangrijkste. Dat mist Ajax een beetje, hebben daarvoor ook te veel
jonge spelers en te weinig ervaring in de ploeg, ik denk daarom dat Pantelic
heel belangrijk kan zijn, hij heeft dat giftige in zijn spel en kan misschien
de jongere meeslepen daarin
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 10 januari 2010 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2010 - 21:36 schreef yngwie het volgende:

[..]

wat ik in een ander topic jou al duidelijk probeer te maken. De druk bij Ajax is vele malen groter dan bij een PSV of wie dan ook. Omdat we nu eenmaal de grootste club van Nederland zijn. Ajax is op dit moment goed bezig om een goed team neer te zetten. Dit heeft zoals al eerder gememoreerd tijd nodig. Geef Jol en zijn staf deze ruimte en het komt allemaal goed. Misschien lukt het dit jaar nog niet, maar de komende jaren gaat het zeker lukken. Ajax kijkt gelukkig weer naar de toekomst:) Dit in tegenstelling tot een PSV die op korte termijn werkt.
kijk ik geef mijn mening over ajax die door sommige ajaxfans wordt gewaardeerd, maar dan krijg ik een tegenaanval van jou en als ik hier weer tegen in discussie ga en dat vinden sommigen ook weer niet goed.
PSVMocro
 PSVMocro - maandag 11 januari 2010 - 04:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2010 - 21:36 schreef yngwie het volgende:

[..]

wat ik in een ander topic jou al duidelijk probeer te maken. De druk bij Ajax is vele malen groter dan bij een PSV of wie dan ook. Omdat we nu eenmaal de grootste club van Nederland zijn. Ajax is op dit moment goed bezig om een goed team neer te zetten. Dit heeft zoals al eerder gememoreerd tijd nodig. Geef Jol en zijn staf deze ruimte en het komt allemaal goed. Misschien lukt het dit jaar nog niet, maar de komende jaren gaat het zeker lukken. Ajax kijkt gelukkig weer naar de toekomst:) Dit in tegenstelling tot een PSV die op korte termijn werkt.
Ajax is inderdaad de grootste club van Nederland, maar dat is niet hoofdzakelijk de reden voor de toenemende druk. De druk bij Ajax is nu groter, omdat Ajax 5 jaar op rij geen kampioenschap heeft kunnen vieren. Als Ajax 3x op rij kampioen was geworden, dan was de druk op PSV groter geweest om kampioen te worden. Dat is gewoon een wisselwerking tussen ploegen die jaarlijks voor de titel gaan. Jouw opmerking over dat men bij Ajax itt PSV weer naar de toekomst kan kijken is misplaatst. Zowel Ajax als PSV kunnen niet te ver naar de toekomst kijken. Bepalende spelers kunnen op ieder moment vertrekken. Dat is een gegeven. Het is presteren met de middelen die je hebt en continu opzoek gaan naar potentiële vervangers die de ploeg kunnen versterken. Dat is het lot van Nederlandse clubs die de concurrentie aan moeten gaan met Europese clubs. Mensen maken een denkfout door te denken dat een trainer op 0 kan beginnen en opnieuw een start kan maken. Zoveel tijd en mogelijkheden zijn er helaas niet.
yngwie
 yngwie - maandag 11 januari 2010 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2010 - 23:13 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

kijk ik geef mijn mening over ajax die door sommige ajaxfans wordt gewaardeerd, maar dan krijg ik een tegenaanval van jou en als ik hier weer tegen in discussie ga en dat vinden sommigen ook weer niet goed.
Sommige ajaxfans waarderen jouw mening? Is dat dan zo belangrijk voor jou. En een tegenaanval van mij. Het enige wat ik doe is mijn mening te geven. Daar is een forum toch voor bedoelt.
yngwie
 yngwie - maandag 11 januari 2010 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2010 - 04:28 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Ajax is inderdaad de grootste club van Nederland, maar dat is niet hoofdzakelijk de reden voor de toenemende druk. De druk bij Ajax is nu groter, omdat Ajax 5 jaar op rij geen kampioenschap heeft kunnen vieren. Als Ajax 3x op rij kampioen was geworden, dan was de druk op PSV groter geweest om kampioen te worden. Dat is gewoon een wisselwerking tussen ploegen die jaarlijks voor de titel gaan. Jouw opmerking over dat men bij Ajax itt PSV weer naar de toekomst kan kijken is misplaatst. Zowel Ajax als PSV kunnen niet te ver naar de toekomst kijken. Bepalende spelers kunnen op ieder moment vertrekken. Dat is een gegeven. Het is presteren met de middelen die je hebt en continu opzoek gaan naar potentiële vervangers die de ploeg kunnen versterken. Dat is het lot van Nederlandse clubs die de concurrentie aan moeten gaan met Europese clubs. Mensen maken een denkfout door te denken dat een trainer op 0 kan beginnen en opnieuw een start kan maken. Zoveel tijd en mogelijkheden zijn er helaas niet.
Uit dit stukje van jouw blijkt dat je heel het gebeuren rond Ajax niet goed volgt. En ook de topics over Ajax lees je niet. Had je dat wel gedaan, dan had je bovenstaande nooit geschreven. Leuk hoor als mensen van andere verenigingen willen meepraten op deze forum, maar zorg eerst dat je goed geïngeformeerd bent. En je vergelijkt PSV in een adem met Ajax. Doe dat niet, want het zijn totaal verschillende verenigingen.
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2010 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2010 - 11:44 schreef yngwie het volgende:

[..]

Uit dit stukje van jouw blijkt dat je heel het gebeuren rond Ajax niet goed volgt. En ook de topics over Ajax lees je niet. Had je dat wel gedaan, dan had je bovenstaande nooit geschreven. Leuk hoor als mensen van andere verenigingen willen meepraten op deze forum, maar zorg eerst dat je goed geïngeformeerd bent. En je vergelijkt PSV in een adem met Ajax. Doe dat niet, want het zijn totaal verschillende verenigingen.
inderdaad want ajax is geen vereniging maar een bedrijf:)
yngwie
 yngwie - maandag 11 januari 2010 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2010 - 15:32 schreef remco k het volgende:

[..]

inderdaad want ajax is geen vereniging maar een bedrijf:)
Ik kan er maar niet aan wennen:) Trouwens Cruyff ook niet gezien zijn laatste uitlatingen.
Love-Ajax.
 Love-Ajax. - maandag 11 januari 2010 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2010 - 20:50 schreef remco k het volgende:

[..]

welk samenwerkingsverband met chelsea en liverpool, er was sprake van een samenwerkingsverband tussen psv en chelsea maar dat is nooit doorgegaan.
psv heeft wel zeker een samenwerkingsverband met chelsea, en als jij vind van niet OK.
Maar dat zegt nog niet dat ajax geen samenwerkingsverband hoeft te hebben, want het blijft handig.
alibabba
 alibabba - maandag 11 januari 2010 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2010 - 17:32 schreef Love-Ajax. het volgende:

[..]

psv heeft wel zeker een samenwerkingsverband met chelsea, en als jij vind van niet OK.
Maar dat zegt nog niet dat ajax geen samenwerkingsverband hoeft te hebben, want het blijft handig.
Psv heeft een samenwerkingsverband met Chelsea gehad, maar nu niet meer.
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2010 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2010 - 17:32 schreef Love-Ajax. het volgende:

[..]

psv heeft wel zeker een samenwerkingsverband met chelsea, en als jij vind van niet OK.
Maar dat zegt nog niet dat ajax geen samenwerkingsverband hoeft te hebben, want het blijft handig.
Ajax behoort nav zijn geschiedenis tot de top 10 clubs van de wereld, Real madrid of welke andere topclub uit Europa dan ook zal daar geen samenwerkingsverband mee aangaan.
En dat zou ook helemaal niet handig zijn want dan worden alleen de talenten bij ons gestald voor 1 of 2 jaar plus alle afdankertjes.
Als Ajax een samenwerkingsverband heeft met een club zal het moeten zorgen dat het de bovenliggende partij is zoals dat met bijv Palmeiras gaat gebeuren.
En een samenwerkingsverband tusen psv en Chelsea heeft niks te maken met een mening maar met feiten, de clubs hebben 1 of 2 keer wat samen gedaan met bijv Aex maar verder helemaal niks en officieel helemaal niet. dat is geen mening dat zijn feiten.
PSVMocro
 PSVMocro - maandag 11 januari 2010 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2010 - 18:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax behoort nav zijn geschiedenis tot de top 10 clubs van de wereld, Real madrid of welke andere topclub uit Europa dan ook zal daar geen samenwerkingsverband mee aangaan.
En dat zou ook helemaal niet handig zijn want dan worden alleen de talenten bij ons gestald voor 1 of 2 jaar plus alle afdankertjes.
Als Ajax een samenwerkingsverband heeft met een club zal het moeten zorgen dat het de bovenliggende partij is zoals dat met bijv Palmeiras gaat gebeuren.
En een samenwerkingsverband tusen psv en Chelsea heeft niks te maken met een mening maar met feiten, de clubs hebben 1 of 2 keer wat samen gedaan met bijv Aex maar verder helemaal niks en officieel helemaal niet. dat is geen mening dat zijn feiten.
Klopt, alleen via Arnesen/De Visser speelde er officieus wat...met de komst van Reker werden die lijntjes afgesneden. Ik, als zeer slecht geïnformeerde PSV'er :P, dacht dat er een samenwerkingsverband tussen Ajax en Barcelona was. Daardoor kregen jullie toch Gabri en Oleguer. Kan ik me in ieder geval wel iets van herinneren. Het heeft dus niet zozeer met de status, danwel met de huidige situatie te maken. Het heeft overigens zowel voordelen als nadelen. Als je een supertalent ala Alex krijgt, dan kun je daar als club veel aan hebben...zeker als een speler 3 jaar blijft. Je loopt financieel gezien ook geen risico. Maar feitelijk maak je jonge spelers alleen maar beter voor de clubs die je zelf in de CL tegen kan komen. De kloof tussen Nederlandse clubs en de Europese topclubs kan daardoor alleen maar groter worden.
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2010 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2010 - 19:09 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Klopt, alleen via Arnesen/De Visser speelde er officieus wat...met de komst van Reker werden die lijntjes afgesneden. Ik, als zeer slecht geïnformeerde PSV'er :P, dacht dat er een samenwerkingsverband tussen Ajax en Barcelona was. Daardoor kregen jullie toch Gabri en Oleguer. Kan ik me in ieder geval wel iets van herinneren. Het heeft dus niet zozeer met de status, danwel met de huidige situatie te maken. Het heeft overigens zowel voordelen als nadelen. Als je een supertalent ala Alex krijgt, dan kun je daar als club veel aan hebben...zeker als een speler 3 jaar blijft. Je loopt financieel gezien ook geen risico. Maar feitelijk maak je jonge spelers alleen maar beter voor de clubs die je zelf in de CL tegen kan komen. De kloof tussen Nederlandse clubs en de Europese topclubs kan daardoor alleen maar groter worden.
tussen Ajax en Barca was ook niet officieel, voor de rest ben ik het volledig met je eens, alleen je zegt dat je financiel geen risico loopt met spelers als bijv Alex, maar jullie hebben niks aan hem verdiend en hij heeft wel salaris gekost toch dat is zonde.
PSVMocro
 PSVMocro - maandag 11 januari 2010 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2010 - 20:12 schreef remco k het volgende:

[..]

tussen Ajax en Barca was ook niet officieel, voor de rest ben ik het volledig met je eens, alleen je zegt dat je financiel geen risico loopt met spelers als bijv Alex, maar jullie hebben niks aan hem verdiend en hij heeft wel salaris gekost toch dat is zonde.
Ja, dat had ik er idd bij moeten vermelden. Dat is het grote nadeel als je zelf niet geïnvesteerd hebt in zo een speler.
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2010 - 21:48   quote  deeplink  
bij 1 speler is dat geen ramp, maar als de halve selectie uit zulke spelers bestaat dan kost dat wel flink inkomsten..
Ricky888
 Ricky888 - dinsdag 12 januari 2010 - 16:22   quote  deeplink  
Ajax moet 2 taktieken hanteren. Thuis en makkelijke uitwedstrijden moet je altijd des ajax spelen. En in lastigere uitwedstrijden moet je ook van je defensieve krachten uit kunnen gaan. Dan zet je enoh fso erneer. En laat je de tegenstander komen en afwachten op de paar kansen die je krijgt. Zo combineer je het zakelijke en het ajax voetbal en je word weer kampioen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Hoe wordt dit Ajax beter









0.0074479