BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Az / topic: Koeman: Toon had mooie verhaaltjes

Headliner: AZ Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - zaterdag 16 januari 2010 - 10:01
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Koeman: Toon had mooie verhaaltjes (De Telegraaf)

Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 16 januari 2010 - 10:18   quote  deeplink  
Koeman: Toon had mooie verhaaltjes

LAREN - Ronald Koeman zet een klein sprintje in, als hij ziet dat de plaatselijke dorpswachter in Laren, type Bromsnor, op zijn auto afstapt en kijkt of er wel een parkeerschijf in ligt. De lichte lunch blijft even onaangeroerd in het etablissement, waar hij anderhalve maand na zijn ontslag duidelijk maakt dat de verontwaardiging daarover grotendeels heeft plaatsgemaakt voor een groeiende verwondering over de gang van zaken bij AZ. Een kleine glimlach onderstreept zijn altijd relativerende blik, als hij er bij terugkomst in blijkt te zijn geslaagd een bekeuring te ontlopen. "Hij was supporter van Feyenoord", geldt voor de ex-trainer van AZ genoeg verklaring voor de welkome besparing op het huishoudbudget.

Ronald Koeman, zo blijkt tijdens de dis met een gefrituurd ei en Spaanse ham, heeft een dikke huid. Is overal voortijdig vertrokken of ontslagen. "Ik had bedacht om het in Alkmaar af te maken, maar dat heb je dus duidelijk niet in eigen hand. Ik snap ook wel dat dit niet goed is voor je cv", zegt hij onbewogen.

Hij kijkt niet om in wrok, maar begrijpt er eigenlijk steeds minder van. "Het heeft me allemaal zeer verbaasd. En aan de gang van zaken rondom de aanstelling van Dick Advocaat heb ik een vreemde smaak overgehouden. Maar spijt heb ik nergens van, want ik heb niet anders gewerkt dan ergens anders. Het zou pas een probleem zijn als je jezelf niet kon zijn."

AZ stelde hem bewust aan als ander type dan Louis van Gaal. "En dan moet je de tijd krijgen. Dat is niet gebeurd", luidt zijn strakke conclusie na twee weken vakantie in Vale de Lobo en Seefeld, die de ergste pijn hebben doen slijten. "Je weet dat het minder wordt, op het moment dat je instapt. AZ kan alleen een titel winnen in een tijd dat Ajax en PSV onder de maat presteren. Ík wist waar ik aan begon."

AZ volgens hem aanvankelijk ook. "De directeuren Toon Gerbrands en Marcel Brands hadden hun handen dagelijks vol aan de verwikkelingen rondom de curatoren. Met name Toon had mooie verhaaltjes, dat zij slechts ondersteunend werkten en zo tevreden waren met mijn werkwijze. Want het was allemaal zo prettig en in zo'n goede sfeer, zo ervoeren ze het nog in september. 'En als er wat is, moeten we alle twee naar elkaar toekomen', zei hij. Is nooit gebeurd, daarom kwam het ontslag ook als donderslag bij heldere hemel. Ik heb één gesprek met Marcel gehad, die dingen zag gebeuren als twee jaar geleden onder Van Gaal. Maar er is niet één tel kritiek richting mij gekomen. Misschien stonden ze niet honderd procent achter mijn komst. Of misschien vond Dirk Scheringa alleen wel dat ik moest komen en heeft hij mijn komst erdoor gedrukt. Maar het zijn allemaal vraagtekens, het blijft kijken in het luchtledige. En dat, terwijl er juist weer schwung in het elftal kwam."

Ik denk dat inderdaad alleen Scheringa hem echt wilde hebben en hij nu gewoon genaaid is door Brands en Gerbrands
Simo
 Simo - zaterdag 16 januari 2010 - 10:55   quote  deeplink  
koetje moet niet zo zielig doen met dat moddergegooi van hem. Brands/Gerbrands kunnen er toch niets aan doen dat koetje 'er nix van kan'. Hij is een fantastische voetballer geweest, maar als trainer is hij waardeloos .....
@rj@n
 @rj@n - dinsdag 19 januari 2010 - 06:10   quote  deeplink  
Koeman heeft de laatste 2 weken meer gepraat dan zijn hele periode bij AZ, als hij dat nu eerder gedaan had was hij nu nog trainer geweest in Alkmaar.
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 19 januari 2010 - 19:33   quote  deeplink  
Ronald Koeman....

schiet te me niet te binnen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: AZ Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Az / topic: Koeman: Toon had mooie verhaaltjes









0.0059778