BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: DE LIEFDE!!!!!!

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - donderdag 21 januari 2010 - 15:53   quote  deeplink  
Mensen die zichzelf Ajacied noemen hoor ik steeds vaker zeggen "speelden wij maar wat vaker zoals PSV", en ook hier lees ik deze quote steeds vaker.

Dit stemt mij echt zeer treurig, waarom?

toen ik een jaar of 6 was ging ik ooit voor het eerst naar A'dam om een wedstrijd van Ajax te bekijken. Go ahead Eagles werd daar met 6-0 opgerold met een atidude die ik zelden weer heb gezien. Deze overwinning zou achteraf gebleken een groot deel van mijn leven gaan bepalen, sinds dat moment werd iedere wedstrijd van ajax, al dan niet op de tribune aandachtig bekeken en altijd werd er genoten van fantastisch voetbal, ieder jaar zag je wel spelers waar de klasse vanaf droop en jongens als, Cruiyff, Muhren, Keizer, Repp, van Basten, Rijkaard, Silooy, Menzo, Witsche, de Boer, Bergkamp, Jonk, van't Schip, Blind, Seedorf, Davids, van de Sar, Litmanen, Winter, Laudrup, Maxwell, v/d Vaart, Sneijder, Heitinga, Ibrahimovic, Chivu, Huntelaar, en Suarez waren stuk voor stuk allemaal jongens met een fabelachtige techniek die ons vaak versteld hebben doen staan.
Voetbal betekent voor mij veel meer dan kampioen worden of winnen, voetbal moet mooi zijn, voetbal moet puur zijn en voetbal moet vooral gespeeld worden om het spelletje, winnen is daarbij mooi meegenomen.
De dag waarop Ajax besluit om het altijd saaie voetbal zoals psv speelt te gaan spelen zal voor mij de dag zijn waarop ik het voetbal vaarwel zeg. Voetbal kijken moet leuk zijn en aantrekkelijk om naar te kijken, ik geniet van de manier waarop Barcelona speelt "achter de schermen onder het zeer nadrukkelijke advies van eerder genoemde Cruiyff", Is dat dan toeval, ik denk het niet.

Ajax mag nooit zijn eigen afkomst verlochenen en zal altijd moeten uitgaan van het "pure" spelletje waarmee ajax groot is geworden, en dat is aantrekkelijk voetbal spelen wat de spelers ook leuk vinden om te spelen. Dan zullen weer kunnen genieten van jeugdige spelers die debuteren met een doelpunt zoals dat vaak het geval was.

Ajacieden, laten wij het voorbeeld nemen en Jol de tijd geven om te bouwen aan een toekomst waarin het bovenstaande weer mogelijk is, pas dan zullen we weer genieten van ons aller AJAX.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - donderdag 21 januari 2010 - 16:07   quote  deeplink  
ik vind de thuiswedstrijden die PSV speelt meer op dat voetbal van barcelona lijken dan wat ajax laat zien, maarja je hebt wel een punt. Het grootste verschil zit hem denk ik in de score (psv wint bijv. steeds met 1 - 0 en ajax wint als ze winnen steeds met een grote uitslag, en vaak wordt er dan t.o.v PSV veel puntenverlies geleden. Maar je wilt toch liever dat ajax met mooi voetbal (zoals psv) wint en kampioen wordt dan 40 kansen per wedstrijd kansen missen en nog niet winnen. Mij zou dat behoorlijk te strot uithangen. Daarom begrijp ik dat sommige ajaxfans liever die 3 sterren op het shirt willen hebben dan (in uitwedstrijden) mooi voetbal.
luis_suarez 16
 luis_suarez 16 - donderdag 21 januari 2010 - 16:39   quote  deeplink  
ik geef je gelijk ajax speelt het mooiste en leukste voetbal om naar te kijken of ze nou winnen of niet maar er moeten wel zulke resultaten behaald worden als p*v
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 21 januari 2010 - 17:12   quote  deeplink  
Remco de romanticus. :P Even serieus, iedereen ziet het liefst zijn ploeg sprankelend voetbal spelen, maar het hele voetbal is vern**kt door commercie. Weet je wat er van Ajax overblijft als jullie niet heel snel CL voetbal gaan spelen? Dan kun je blijven saneren, totdat je zwaar in de problemen komt net als Feyenoord de afgelopen 5 jaar. Bovendien moet de liefde al flink bekoeld zijn, want de afgelopen jaren heeft Ajax structureel toch niet het mooiste voetbal van Nederland gespeeld. PSV ook niet. AZ, Twente en zelfs Sparta en Heerenveen waren de afgelopen jaren voetballend gezien de ploegen met het mooiste voetbal in de eredivisie. Ajax is bovendien nu al zakelijker aan het voetballen. Van echt sterk positiespel en vaste patronen zoals vroeger zie ik weinig terug. Dat vind ik ook niet gek met middenvelders als Enoh, Gabri en Lindgren. De Zeeuw is wel veelzijdig, maar een sterke nummer 10 die het spel naar zch toetrekt hebben jullie niet. Ajax is door de jaren heen steeds meer gaan leunen op individuele kwaliteiten van een aantal spelers. Nu is het alle ballen op Suarez en hopen dat hij er wat mee kan doen, dat is geen mooi voetbal. Omdat het berekenbaar is, het klopt niet en is niet volmaakt. Je krijgt wel mooie momenten en acties te zien, maar dat is niet per definitie mooi voetbal. In Europa zijn slechts 2 ploegen die doen wat jij wil zien en dat zijn Arsenal en Barcelona, daarvan is alleen Barcelona succesvol...maar ga de selecties vergelijken! Ga de begrotingen vergelijken! Ajax moet wakker worden...ik denk dat het streven naar mooi voetbal het probleem is (geweest) van Ajax. Er moet eerst een solide basis staan, vervolgens ga je indien mogelijk over tot het bewerksteligen van mooi voetbal met aanvallende back, inschuivende verdedigers, opkomende middenvelders, buitenspelers met klasse en spitsen met een neusje voor de goal. Stap voor stap moet je dat erin krijgen. Jol is daar naar mijn mening niet de trainer voor. Had dan Co Adriaanse gehaald.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 januari 2010 door PSVMocro --
remco k
 remco k - donderdag 21 januari 2010 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 - 16:07 schreef patrickpsv15 het volgende:
ik vind de thuiswedstrijden die PSV speelt meer op dat voetbal van barcelona lijken dan wat ajax laat zien, maarja je hebt wel een punt. Het grootste verschil zit hem denk ik in de score (psv wint bijv. steeds met 1 - 0 en ajax wint als ze winnen steeds met een grote uitslag, en vaak wordt er dan t.o.v PSV veel puntenverlies geleden. Maar je wilt toch liever dat ajax met mooi voetbal (zoals psv) wint en kampioen wordt dan 40 kansen per wedstrijd kansen missen en nog niet winnen. Mij zou dat behoorlijk te strot uithangen. Daarom begrijp ik dat sommige ajaxfans liever die 3 sterren op het shirt willen hebben dan (in uitwedstrijden) mooi voetbal.
PSV SPEELT GEEN MOOI VOETBAL, ZE ZIJN EFFECTIEF MAAR HET IS GEEN MOOI VOETBAL.

En aub heb het lef niet om te zeggen dat psv spel op dat van barcelona lijkt, ik heb volgens mij nog nooit one touch voetbal gezien bij psv.

En bedankt om weer te proberen dit topic over te nemen, heel irritant meteen weer die gasten hier van psv.

Bedankt gasten mij zie je hier voorlopig niet meer, door deze gasten.
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 21 januari 2010 - 18:29   quote  deeplink  
Ik probeer niks over te nemen en reageer inhoudelijk op jouw verhaal. Ik zie niet in wat daar irritant aan is. Als je niet wil dat 'gasten' reageren, dan ga je toch een eigen forum openen voor leden die zich moeten aanmelden en pas na jouw goedkeuring toegelaten worden. Succes ermee...
remco k
 remco k - donderdag 21 januari 2010 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 - 18:29 schreef PSVMocro het volgende:
Ik probeer niks over te nemen en reageer inhoudelijk op jouw verhaal. Ik zie niet in wat daar irritant aan is. Als je niet wil dat 'gasten' reageren, dan ga je toch een eigen forum openen voor leden die zich moeten aanmelden en pas na jouw goedkeuring toegelaten worden. Succes ermee...
AJAXFORUM
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 21 januari 2010 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 - 18:32 schreef remco k het volgende:

[..]

AJAXFORUM
Dit is de HEADLINERSFORUM, waarin een forumonderdeel Ajax staat. Misschien dat de Admins voor eens en voor altijd duidelijk kunnen maken of iedereen hier mag reageren. Als de Admins aangeven dat PSV'ers, Feyenoorders e.a. hier niet mogen reageren, dan respecteer ik dat en zie je mij hier niet meer terug.
freakie
 freakie - donderdag 21 januari 2010 - 18:40   quote  deeplink  
Remco.. Het spel van ajax moet niet verandert worden.. maar het ajax van nu kan gewoon 1 element slecht en dat is doodspel momenten.. daar hoeft het voetbal niet onder te lijden maar t krijgt alleen maar meer flair.. Afstandsshoten zijn ook weinig gevaarlijk.. en kracht missen we op plekken.. Daar hoeft ajax mooie voetbal niet onder te lijden..
AjaxThebesteVanNL
 AjaxThebesteVanNL - donderdag 21 januari 2010 - 18:42   quote  deeplink  
Ajax speelt het mooiste voetbal van nederland vind ik,en ajax heeft het veel moeilijker dan psv....omdat ajax moet vechten om te winnen de meeste tegenstanders spelen de wedstrijd van hun leven.omdat ze perse van het grote ajax willen winnen.

Weet je psv heeft helemaal geen topvoetballers!
Ze belanden allemaal straks in het buitenland bij subtopclubje.

Psv is geen grote club als ajax met veel druk etc.Als bv. lazovic bij ajax nu speelde zal hij net zoals Sulejmani bezwijken,zal hem niet lukken.

Bij ajax moet je veel harder werken,en er wordt veel gevraagt.Bij psv is het een makkie voor spelers.Rutten is geen toptrainer,hij heeft alleen geluk dat er niemand vertrokken is en geen miskopen zijn gehaalt.dus er is weing druk etc.

Daarom hebben we ook zoveel toppers voorgebracht van cruijf tot Sneijder.

Dat zie je bij psv niet.
AjaxThebesteVanNL
 AjaxThebesteVanNL - donderdag 21 januari 2010 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 - 16:07 schreef patrickpsv15 het volgende:
ik vind de thuiswedstrijden die PSV speelt meer op dat voetbal van barcelona lijken dan wat ajax laat zien, maarja je hebt wel een punt. Het grootste verschil zit hem denk ik in de score (psv wint bijv. steeds met 1 - 0 en ajax wint als ze winnen steeds met een grote uitslag, en vaak wordt er dan t.o.v PSV veel puntenverlies geleden. Maar je wilt toch liever dat ajax met mooi voetbal (zoals psv) wint en kampioen wordt dan 40 kansen per wedstrijd kansen missen en nog niet winnen. Mij zou dat behoorlijk te strot uithangen. Daarom begrijp ik dat sommige ajaxfans liever die 3 sterren op het shirt willen hebben dan (in uitwedstrijden) mooi voetbal.
Meen je dat nou echt?

Met een ene Simons?die nog nooit van zn leven een grote topclub heeft gezien?

Een lazovic?een Amrabat?een bakal?een koevermans?een Tovoinen ga zo maar door het zijn allemaal subtopspelertjes die komen net als Kezman en farfan niet verder dan Sevilla ofzo en sommige belanden bij nac of nec.

Ajax staat er voor bekend dat we het voetbal van Barca spelen hoor.
remco k
 remco k - donderdag 21 januari 2010 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 - 18:45 schreef AjaxThebesteVanNL het volgende:

[..]

Meen je dat nou echt?

Met een ene Simons?die nog nooit van zn leven een grote topclub heeft gezien?

Een lazovic?een Amrabat?een bakal?een koevermans?een Tovoinen ga zo maar door het zijn allemaal subtopspelertjes die komen net als Kezman en farfan niet verder dan Sevilla ofzo en sommige belanden bij nac of nec.

Ajax staat er voor bekend dat we het voetbal van Barca spelen hoor.
je bedoelt dat Barcelona het voetbal van het "grote" ajax speelt
alibabba
 alibabba - donderdag 21 januari 2010 - 20:15   quote  deeplink  
Remco...... Je begint zo langzamerhand een ouwe heer te worden:), want Ajax - Go Ahead Eagles werd destijds gespeeld op 26 augustus 1972. 6-0 door 4 treffers van Cruijff en 2 van Sjaak Swart met verder in de gelederen: De gebroeders Muhren, Blankenburg, Arie Haan, Hulshoff, Krol, Neeskens, Suurbier en keeper Stuy. Wat een tijden kerel...... Maar f terzake, Psv is goed in hetgeen hoe zij voetbal voor ogen hebben en dat is te respecteren. Het is hun cultuur en daar halen zij de grootste successen mee, maar daarmee zullen zij het altijd blijven afleggen tegen de echte Europese en Wereldtop. Het voetbal is te voorspelbaar en je kunt je niet onderscheiden van de echte topclubs, omdat het te weinig verrassend is. Ajax daarentegen kan het voetbal spelen, waarvan de echte Europese en Wereldtop van in de war kan raken. Het spel met echte buitenspelers in combinatie met een ouderwetse nummer 10 is het beste nationaal en Europees. Het is de enigste manier om ooit weer de "cup met de grote oren" te winnen. Je hebt dus helemaal gelijk dat Ajax nooit de weg moet gaan bewandelen als die van Psv.

Wanneer AJAX het weer voor mekaar krijgt om het ouderwetse Ajax-spel te spelen ben je spekkoper. Dit voor mekaar krijgen is helemaal niet zo moeilijk, want het 4-4-3 systeem is het makkelijkste voor een voetballer. We weten waar het aan ligt waarom het al jarenlang niet lukt, wanbeleid en er zitten de verkeerde mensen aan het roer. Ik blijf zeggen dat er een volledige metamorfose bij Ajax ondergaan moet worden, waarbij, dat weet jij ook, Cruijff de ideale man zou zijn. Als dat gebeurt is gaat Ajax vanzelf weer het mooie voetbal spelen en dan is succes verzekerd, kampioenschappen en Europees weer angst inboezemen. Dan zul je ook zien dat het Jeugdig talent zich makkelijk kan inpassen.

Martin Jol is een uitstekende trainer die inderdaad de kans verdient bij Ajax, maar ik ben bang dat ook hij tenonder zal gaan. Hij moet ondersteund worden door goeie mensen met een duidelijke visie en een strikt beleid. Die 2 dingen kan alleen geschieden wanneer er genoeg mensen zijn met verstand van voetbal en dezelfde weg willen bewandelen als die van Jol. Mijn LIEFDE voor AJAX is enorm, want AJAX is mijn trots en AJAX is mijn leven.
remco k
 remco k - donderdag 21 januari 2010 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 - 20:15 schreef alibabba het volgende:
Remco...... Je begint zo langzamerhand een ouwe heer te worden:), want Ajax - Go Ahead Eagles werd destijds gespeeld op 26 augustus 1972. 6-0 door 4 treffers van Cruijff en 2 van Sjaak Swart met verder in de gelederen: De gebroeders Muhren, Blankenburg, Arie Haan, Hulshoff, Krol, Neeskens, Suurbier en keeper Stuy. Wat een tijden kerel...... Maar f terzake, Psv is goed in hetgeen hoe zij voetbal voor ogen hebben en dat is te respecteren. Het is hun cultuur en daar halen zij de grootste successen mee, maar daarmee zullen zij het altijd blijven afleggen tegen de echte Europese en Wereldtop. Het voetbal is te voorspelbaar en je kunt je niet onderscheiden van de echte topclubs, omdat het te weinig verrassend is. Ajax daarentegen kan het voetbal spelen, waarvan de echte Europese en Wereldtop van in de war kan raken. Het spel met echte buitenspelers in combinatie met een ouderwetse nummer 10 is het beste nationaal en Europees. Het is de enigste manier om ooit weer de "cup met de grote oren" te winnen. Je hebt dus helemaal gelijk dat Ajax nooit de weg moet gaan bewandelen als die van Psv.

Wanneer AJAX het weer voor mekaar krijgt om het ouderwetse Ajax-spel te spelen ben je spekkoper. Dit voor mekaar krijgen is helemaal niet zo moeilijk, want het 4-4-3 systeem is het makkelijkste voor een voetballer. We weten waar het aan ligt waarom het al jarenlang niet lukt, wanbeleid en er zitten de verkeerde mensen aan het roer. Ik blijf zeggen dat er een volledige metamorfose bij Ajax ondergaan moet worden, waarbij, dat weet jij ook, Cruijff de ideale man zou zijn. Als dat gebeurt is gaat Ajax vanzelf weer het mooie voetbal spelen en dan is succes verzekerd, kampioenschappen en Europees weer angst inboezemen. Dan zul je ook zien dat het Jeugdig talent zich makkelijk kan inpassen.

Martin Jol is een uitstekende trainer die inderdaad de kans verdient bij Ajax, maar ik ben bang dat ook hij tenonder zal gaan. Hij moet ondersteund worden door goeie mensen met een duidelijke visie en een strikt beleid. Die 2 dingen kan alleen geschieden wanneer er genoeg mensen zijn met verstand van voetbal en dezelfde weg willen bewandelen als die van Jol. Mijn LIEFDE voor AJAX is enorm, want AJAX is mijn trots en AJAX is mijn leven.
1973 was het kerel.:)
alibabba
 alibabba - donderdag 21 januari 2010 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 - 20:34 schreef remco k het volgende:

[..]

1973 was het kerel.:)
Ooooooooooooooooooo, dan ben je nog een jonge God, sorry...... haha, maar................. Mijn informatie is anders,....

www.viplanet.nl/Wedstrijden/Wedstrijd.htm?dbid=67040&typeofpage=84140
remco k
 remco k - donderdag 21 januari 2010 - 21:21   quote  deeplink  
http://ajax.netwerk.to/historie/tegenstander.php?id=7

Halverwege de pagina, maar he, in het verleden wonnen we wel vaker met een nulletje of 6:)
Pietje
 Pietje - donderdag 21 januari 2010 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 - 18:21 schreef remco k het volgende:

[..]

PSV SPEELT GEEN MOOI VOETBAL, ZE ZIJN EFFECTIEF MAAR HET IS GEEN MOOI VOETBAL.

En aub heb het lef niet om te zeggen dat psv spel op dat van barcelona lijkt, ik heb volgens mij nog nooit one touch voetbal gezien bij psv.

En bedankt om weer te proberen dit topic over te nemen, heel irritant meteen weer die gasten hier van psv.

Bedankt gasten mij zie je hier voorlopig niet meer, door deze gasten.
Laat ik eerst (opnieuw) zeggen dat ik Ajacied ben in hart en nieren. Mijn eerste wedstrijd waar ik bij aanwezig was, was in 1955 (!!) Ik begrijp je zorgen Remco. Echt waar! Maar met de twee PSV-fans (Patrick en Mocro) is helemaal niks mis mee! Zeker Mocro niet: hij (of zij) daagt niet uit, provoceert niet maar heeft een goed onderbouwde mening. Ik ben het dan ook vaak met hem eens. Ook nu, bij deze topic. Patrick kom ik wel eens op het Feyenoord-forum tegen en schrijft daar - helaas - niet altijd even "vriendelijk" over ons. Jammer. Maar dit is wel een open forum, voor iedereen toegankelijk!
On-topic: Ook ik houd van mooi en aanvallend voetbal, maar ik wil met mijn Ajacieden WEL kampioen worden. Als dat af en toe, laten we zeggen in moeilijke uitwedstrijden, met defensief voetbal moet, dan moet dat maar, zolang wij de 3 punten maar meenemen. Wat dat betreft ligt PSV mijlenver op ons Ajax voor. Helaas...
bully
 bully - donderdag 21 januari 2010 - 23:29   quote  deeplink  
in het feit dat dit gedeelte van het forum voor ajax supporters is geef ik remco gelijk.
iedere club heefd zijn eigen gedeelte.
en voor degeen die de discussie aanwillen met supporters van andere clubs hebben ze hier het gedeelte voetbal wat algemeen is.
maar zolang de reacties rieel zijn en niet grof.
heb ik geen last van supporters van andere clubs hier op het forum.
en van wat ik opnoem ben ik op dit topic ook nog niet tegen gekomen.
op het voetbal algemeen zit ik nooit omdat daar vaak de discussies niet meer over het voetbal gaan maar meer over mijn club is beter.
en zulke discussies vaak ook met schelden afloopt.
die leeftijd ben ik voorbij en heb dus ook geen zin me daar te vertonen.
denk daarom dat deze heren hier zijn en met ons op normale manier willen discuseren.
ook met hetgeen dat ajax zijn eigen spel moet blijven spelen ben ik het mee eens.
wat er laatste jaren hier is misgegaan heefd meer temaken met verkeerde mensen op de verkeerde plek.
plus er van uit gaan dat als je goed heb gevoetbalt dat je ook gelijk goede trainer bent.
dus teweinig met trainers gewerkt die zich hebben bewezen en ervaring hadden.
die is er nu wel.
dus nu gaat het er om dat hij de kans krijgt zijn eigen team optebouwen.
dan geloof ik heilig dat het nog goedkomt.
maar wat meeste hier missen en ik soms ook dat is GEDULD.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 januari 2010 door bully --
Per4manc
 Per4manc - vrijdag 22 januari 2010 - 08:44   quote  deeplink  
Mensen, ik wordt een beetje moe van dat geouwehoer wie hier wel en niet mag posten.
Dit forum heeft als thema Ajax. Je hoeft geen fan te zijn van Ajax om hier te mogen posten. Ik hoef toch ook geen BMW te rijden wil ik iets posten op een BMW-forum.

OK dan. PSV speelt idd geen mooi, sprankelend voetbal. Iedereen die het spel van PSV vergelijkt met Barcelona moet toch eens beter kijken.
MAAR je kunt alles zeggen van PSV, ze hebben wel rendement. Ze winnen hun wedstrijden met minimaal verschil, ook lang niet altijd verdient, maar ze winnen wel. En dat is ook kwaliteit!
Ik zie ook graag mooi voetbal, maar ik wil ook eens kampioen worden. Denk ook niet dat je internationaal met het spel van Ajax ver zult komen. Het moet dan VEEL zakelijker en dat kunnen wij (nog) niet. Het spel van PSV is daarentegen minder kwetsbaar en dat zie je in de resultaten van de laatste jaren terug.
"das logisch toch?"

EN laten we nu eens ophouden met Cruyff terughalen. De man wil alleen maar aandacht, maar durft er niet voor te gaan. Praatjes vullen geen gaatjes!
Jacco
 Jacco - vrijdag 22 januari 2010 - 09:10   quote  deeplink  
PSV speelt totaal niet als Barcelona, het zijn 2 compleet verschillende manieren van voetballen.
PSV speelt heel geduldig pressie voetbal, waarbij het de truc is om net zo lang te wachten tot de tegenstander een fout maakt (Chelsea onder Guus Hiddink was hier ook heel goed in!). En Barcelona speelt aanvallend totaal voetbal.
Wereld van verschil, maar ze zijn allebei heel effectief wanneer ze goed uitgevoerd worden.

Ik ben blij dat PSV, Feyenoord en Ajax allemaal een eigen stijl hebben anders heeft het toch ook geen zin om echt voor een club te zijn?

Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat Feyenoord fans graag naar FC Utrecht kijken. En Ajacieden graag naar Barcelona kijken. PSV'ers naar Juventus mid jaren 90. Maar ik als Ajacied vind het niet leuk om naar PSV te kijken, ik zou me daar ontzettend vervelen op de tribune, hoe vaak zo ook kampioen worden.

En denk niet dat Cruijff niets meer kan, die man is zo gedreven en als hij de kans had gekregen vorig jaar bij Ajax zagen we hem nu eerder teveel doen dan te weinig.
Dat wil niet zeggen dat ik niet blij ben met Jol, maar ik zou voor Cruijff altijd de deur openhouden.
Per4manc
 Per4manc - vrijdag 22 januari 2010 - 09:26   quote  deeplink  
quote:

En denk niet dat Cruijff niets meer kan, die man is zo gedreven en als hij de kans had gekregen vorig jaar bij Ajax zagen we hem nu eerder teveel doen dan te weinig.
Dat wil niet zeggen dat ik niet blij ben met Jol, maar ik zou voor Cruijff altijd de deur openhouden.
Probleem met Cruyff is dat hij als de verlosser binnenkomt, maar zodra iemand maar 1 woord puntje van kritiek heeft hij direct weer opstapt. En dat ligt niet aan Ajax hoor. Gedurende zijn hele carriere komt dit naar voren. Is toch echt een karakterprobleem van goeroe Cruyff. Ik vind hem ook een clubicoon, maar hij begint te lijken op de dictatoriale voorzitters waar bij in het verleden altijd tegenaan botste.
John2
 John2 - vrijdag 22 januari 2010 - 10:19   quote  deeplink  
Volledig eens met PSVMocro en Pietje !!
remco k
 remco k - vrijdag 22 januari 2010 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 - 09:10 schreef Jacco het volgende:
PSV speelt totaal niet als Barcelona, het zijn 2 compleet verschillende manieren van voetballen.
PSV speelt heel geduldig pressie voetbal, waarbij het de truc is om net zo lang te wachten tot de tegenstander een fout maakt (Chelsea onder Guus Hiddink was hier ook heel goed in!). En Barcelona speelt aanvallend totaal voetbal.
Wereld van verschil, maar ze zijn allebei heel effectief wanneer ze goed uitgevoerd worden.

Ik ben blij dat PSV, Feyenoord en Ajax allemaal een eigen stijl hebben anders heeft het toch ook geen zin om echt voor een club te zijn?

Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat Feyenoord fans graag naar FC Utrecht kijken. En Ajacieden graag naar Barcelona kijken. PSV'ers naar Juventus mid jaren 90. Maar ik als Ajacied vind het niet leuk om naar PSV te kijken, ik zou me daar ontzettend vervelen op de tribune, hoe vaak zo ook kampioen worden.

En denk niet dat Cruijff niets meer kan, die man is zo gedreven en als hij de kans had gekregen vorig jaar bij Ajax zagen we hem nu eerder teveel doen dan te weinig.
Dat wil niet zeggen dat ik niet blij ben met Jol, maar ik zou voor Cruijff altijd de deur openhouden.
niks meer aan toe te voegen.
freakie
 freakie - vrijdag 22 januari 2010 - 11:45   quote  deeplink  
john2 heeft altijd rare ideeen suarez die we maar moeten verkope.. Nou ja psv speelt helemaal geen mooi voetbal.. Ajax moet niet zo worden maar ajax kan wel andere spelers aantrekken zodat je meer kansen krijgt om te winnen.. Zodat je ook eens na een wedstrijd die je gelijk moest spelen of verlieze ook eens kan zegge on verdient gewonnen deze wedstrijd..
remco k
 remco k - vrijdag 22 januari 2010 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 - 21:40 schreef Pietje het volgende:

[..]

Laat ik eerst (opnieuw) zeggen dat ik Ajacied ben in hart en nieren. Mijn eerste wedstrijd waar ik bij aanwezig was, was in 1955 (!!) Ik begrijp je zorgen Remco. Echt waar! Maar met de twee PSV-fans (Patrick en Mocro) is helemaal niks mis mee! Zeker Mocro niet: hij (of zij) daagt niet uit, provoceert niet maar heeft een goed onderbouwde mening. Ik ben het dan ook vaak met hem eens. Ook nu, bij deze topic. Patrick kom ik wel eens op het Feyenoord-forum tegen en schrijft daar - helaas - niet altijd even "vriendelijk" over ons. Jammer. Maar dit is wel een open forum, voor iedereen toegankelijk!
On-topic: Ook ik houd van mooi en aanvallend voetbal, maar ik wil met mijn Ajacieden WEL kampioen worden. Als dat af en toe, laten we zeggen in moeilijke uitwedstrijden, met defensief voetbal moet, dan moet dat maar, zolang wij de 3 punten maar meenemen. Wat dat betreft ligt PSV mijlenver op ons Ajax voor. Helaas...
dat het af en toe gebeurt en moet, dat is logisch, maar het mag nooit de basis worden voor ajax. In het verleden werden wedstrijden ook wel gewonnen op deze manier maar nogmaals dit mag voor ajax zeker niet de insteek van voetbal zijn.

Voetbal is er voor het plezier van de toeschouwer, niks meer en niks minder, ik kan me niet voorstellen dat je het leuk vind om naar een wedstrijd van PSV te kijken of iedere andere club die op deze manier speelt.

Veel mensen gaan nu trouwens wel voorbij aan de essentie van dit topic en dat is wat is liefde voor de sport voor jou.
remco k
 remco k - vrijdag 22 januari 2010 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 - 18:39 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Dit is de HEADLINERSFORUM, waarin een forumonderdeel Ajax staat. Misschien dat de Admins voor eens en voor altijd duidelijk kunnen maken of iedereen hier mag reageren. Als de Admins aangeven dat PSV'ers, Feyenoorders e.a. hier niet mogen reageren, dan respecteer ik dat en zie je mij hier niet meer terug.
Het gaat mij meer om Patrick, jij bent nog eerlijk en redelijk, maar Patrick is verschrikkelijk achter de ellebogen, je moet zijn posts maar eens zien op het Feijenoord forum, ik heb verschillende posts gezien die inmiddels verwijderd zijn waarin hij flink agressief overkomt samen met de Feijenoord jongens en hier dan weer de lieve jongen uithangen, nee sorry daar trap ik niet in.
John2
 John2 - vrijdag 22 januari 2010 - 12:46   quote  deeplink  
Remco k, je vindt dat fans van PSV niet thuis horen op dit Ajax forum. Jij blijkbaar wel op het Feijenoord forum? en Freakie moet eens leren lezen!!
FsideVak129
 FsideVak129 - vrijdag 22 januari 2010 - 12:51   quote  deeplink  
PSV....

ze zouden dromen van het voetbal wat "soms" gespeeld wordt door Ajax laat staan door Barcelona nu...

Maar zij dromen niet, doen liever aan effectief kutvoetbal.
Helaas wel te effectief... zie de laatste 10 jaar.
geen speld tussen te krijgen.
Maar het lijkt mij geen lol om die 1-0 wedstrijden in je eigen stadion te bekijken... wat een saaie hap man.

droge pannekoeken zonder stroop voetbal :)
remco k
 remco k - vrijdag 22 januari 2010 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 - 12:46 schreef John2 het volgende:
Remco k, je vindt dat fans van PSV niet thuis horen op dit Ajax forum. Jij blijkbaar wel op het Feijenoord forum? en Freakie moet eens leren lezen!!
heb ik iets gepost dan op het Fijenoord forum, nee toch? beter informeren kerel voordat je weer rare uitlatingen doet.
Sjerrie
 Sjerrie - vrijdag 22 januari 2010 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 - 14:45 schreef remco k het volgende:

[..]

heb ik iets gepost dan op het Fijenoord forum, nee toch? beter informeren kerel voordat je weer rare uitlatingen doet.
Ik dacht dat we je hier voorlopig niet meer zouden zien, wees een kerel en hou je aan je woord!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 januari 2010 door Sjerrie --
remco k
 remco k - vrijdag 22 januari 2010 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 - 15:40 schreef Sjerrie het volgende:

[..]

Ik dacht dat we je hier voorlopig niet meer zouden zien, wees een kerel en hou je aan je woord!
Inderdaad iedereen roept weleens wat als ie kwaad is, bemoei jij je lekker met je eigen zaken nep aciedje

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 januari 2010 door remco k --
duidelijkheid
 duidelijkheid - vrijdag 22 januari 2010 - 17:06   quote  deeplink  
Ajax speelt geen mooi voetbal! Mooi voetbal is al in geen jaren meer te zien in de eredivisie. Het combinatie voetbal van vroeger is al tijden niet meer te bekennen. Wat erg jammer is! Het maakt de Eredivisie stukken minder om naar te kijken voor het buitenland.
Ik vind Jol ook niet de trainer die graag mooi voetbal op de mat wil leggen, hij is meer een trainer voor zakelijk spel. Misschien is dat ook wel wat ajax op dit moment nodig heeft. Jol moet een basis creeren, waardoor ajax wedstrijden op de nul kan spelen. Jol zal na een aantal seizoenen doorschuiven en dan zal er een trainer moeten komen die meer het mooie voetbal promoot en aan de selectie brengt. Dat is mijn kijk op de situatie bij ajax. Mij maakt het niet uit als ajax mooi voetbal speelt of niet!!! Ik zie mijn club graag weer eens championsleague spelen en weer stunten tegen grote clubs zodat ze meer de aandacht trekken van de jonge talenten. Zo wordt het weer het ajax wat we allemaal willen zien!!!! Ik bedoel dan ook iedereen want als er een nederlandse club europees speelt hopen we toch allemaal dat ze die wedstrijd winnen. Is alleen maar goed voor het nederlands voetbal en dan wordt de eredivisie misschien weer wat interessanter op internationaal vlak.

Iedereen mag zijn mening geven ongeacht je liefde voor welke club dan ook. Ik vind het juist wel leuk om te discussieren met supporters van andere clubs. Zolang er maar niet gezeikt wordt op elkaar.
Pietje
 Pietje - vrijdag 22 januari 2010 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 - 17:06 schreef duidelijkheid het volgende:
Ajax speelt geen mooi voetbal! Mooi voetbal is al in geen jaren meer te zien in de eredivisie. Het combinatie voetbal van vroeger is al tijden niet meer te bekennen. Wat erg jammer is! Het maakt de Eredivisie stukken minder om naar te kijken voor het buitenland.
Ik vind Jol ook niet de trainer die graag mooi voetbal op de mat wil leggen, hij is meer een trainer voor zakelijk spel. Misschien is dat ook wel wat ajax op dit moment nodig heeft. Jol moet een basis creeren, waardoor ajax wedstrijden op de nul kan spelen. Jol zal na een aantal seizoenen doorschuiven en dan zal er een trainer moeten komen die meer het mooie voetbal promoot en aan de selectie brengt. Dat is mijn kijk op de situatie bij ajax. Mij maakt het niet uit als ajax mooi voetbal speelt of niet!!! Ik zie mijn club graag weer eens championsleague spelen en weer stunten tegen grote clubs zodat ze meer de aandacht trekken van de jonge talenten. Zo wordt het weer het ajax wat we allemaal willen zien!!!! Ik bedoel dan ook iedereen want als er een nederlandse club europees speelt hopen we toch allemaal dat ze die wedstrijd winnen. Is alleen maar goed voor het nederlands voetbal en dan wordt de eredivisie misschien weer wat interessanter op internationaal vlak.

Iedereen mag zijn mening geven ongeacht je liefde voor welke club dan ook. Ik vind het juist wel leuk om te discussieren met supporters van andere clubs. Zolang er maar niet gezeikt wordt op elkaar.
Hier hoef ik helemaal niks aan toe te voegen. Prima verwoord, duidelijkheid. Ik ben het compleet me je eens.
bahbah
 bahbah - vrijdag 22 januari 2010 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 - 15:53 schreef remco k het volgende:
Mensen die zichzelf Ajacied noemen hoor ik steeds vaker zeggen "speelden wij maar wat vaker zoals PSV", en ook hier lees ik deze quote steeds vaker.

Dit stemt mij echt zeer treurig, waarom?

toen ik een jaar of 6 was ging ik ooit voor het eerst naar A'dam om een wedstrijd van Ajax te bekijken. Go ahead Eagles werd daar met 6-0 opgerold met een atidude die ik zelden weer heb gezien. Deze overwinning zou achteraf gebleken een groot deel van mijn leven gaan bepalen, sinds dat moment werd iedere wedstrijd van ajax, al dan niet op de tribune aandachtig bekeken en altijd werd er genoten van fantastisch voetbal, ieder jaar zag je wel spelers waar de klasse vanaf droop en jongens als, Cruiyff, Muhren, Keizer, Repp, van Basten, Rijkaard, Silooy, Menzo, Witsche, de Boer, Bergkamp, Jonk, van't Schip, Blind, Seedorf, Davids, van de Sar, Litmanen, Winter, Laudrup, Maxwell, v/d Vaart, Sneijder, Heitinga, Ibrahimovic, Chivu, Huntelaar, en Suarez waren stuk voor stuk allemaal jongens met een fabelachtige techniek die ons vaak versteld hebben doen staan.
Voetbal betekent voor mij veel meer dan kampioen worden of winnen, voetbal moet mooi zijn, voetbal moet puur zijn en voetbal moet vooral gespeeld worden om het spelletje, winnen is daarbij mooi meegenomen.
De dag waarop Ajax besluit om het altijd saaie voetbal zoals psv speelt te gaan spelen zal voor mij de dag zijn waarop ik het voetbal vaarwel zeg. Voetbal kijken moet leuk zijn en aantrekkelijk om naar te kijken, ik geniet van de manier waarop Barcelona speelt "achter de schermen onder het zeer nadrukkelijke advies van eerder genoemde Cruiyff", Is dat dan toeval, ik denk het niet.

Ajax mag nooit zijn eigen afkomst verlochenen en zal altijd moeten uitgaan van het "pure" spelletje waarmee ajax groot is geworden, en dat is aantrekkelijk voetbal spelen wat de spelers ook leuk vinden om te spelen. Dan zullen weer kunnen genieten van jeugdige spelers die debuteren met een doelpunt zoals dat vaak het geval was.

Ajacieden, laten wij het voorbeeld nemen en Jol de tijd geven om te bouwen aan een toekomst waarin het bovenstaande weer mogelijk is, pas dan zullen we weer genieten van ons aller AJAX.
PRACHTIG GESCHREVEN REMCO.............Echt heel erg mooi.....
remco k
 remco k - vrijdag 22 januari 2010 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 - 22:01 schreef bahbah het volgende:

[..]

PRACHTIG GESCHREVEN REMCO.............Echt heel erg mooi.....
dank je wel kerel, gewoon mijn gevoel meer niet..
freakie
 freakie - zondag 24 januari 2010 - 18:38   quote  deeplink  
toch remco.. T spel hoeft niet te verandere maar zoon dag als vandaag is ook goed niet al te best spelen maar wel winnen.. Zo moet het soms ook gaan..
alibabba
 alibabba - zondag 24 januari 2010 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2010 - 18:38 schreef freakie het volgende:
toch remco.. T spel hoeft niet te verandere maar zoon dag als vandaag is ook goed niet al te best spelen maar wel winnen.. Zo moet het soms ook gaan..
Het spel hoeft niet te veranderen? Heb je de 1e helft niet gezien dan? Ik bedoel, we moeten en mogen niet tevreden zijn met het vertoonde spel van Ajax.
freakie
 freakie - zondag 24 januari 2010 - 19:34   quote  deeplink  
natuurlijk je begrijpt me niet.. Hij zegt(remco) dat ajax niet t spel moet verandere in dat van psv.. Dat hoeft ook niet als ajax maar wel eens een wedstrijd wint waar ajax minder speeld dan zijn tegenstander..
remco k
 remco k - zondag 24 januari 2010 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2010 - 19:29 schreef alibabba het volgende:

[..]

Het spel hoeft niet te veranderen? Heb je de 1e helft niet gezien dan? Ik bedoel, we moeten en mogen niet tevreden zijn met het vertoonde spel van Ajax.
inderdaad, eerste helft was ronduit zwak, al moet ik zeggen dat de ploeg het de tweede helft goed heeft opgepakt, zeker gezien het feit dat we 4 basisspelers misten vandaag waarvan er ook nog eens twee echte sleutelspelers zijn namelijk De Zeeuw en Pantelic.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: DE LIEFDE!!!!!!









0.0091021