BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Utrecht / topic: Gelijk in Kerkrade. Eredivisie week 19

Headliner: FC Utrecht Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 22 januari 2010 - 13:44   quote  deeplink  
Bij het Parool geloven ze na het gelijkspelletje van Ajax in Breda niet meer in het kampioenschap. Gelukkig dat ze in de oorlog wel geloofden in de nederlaag van de Duitsers. Bij gewapende conflicten lijkt defaitisme minder gebruikelijk dan bij sport.

Het Parool is een leuke krant maar aan kritische journalistiek wordt niet gedaan. Althans niet als het om Amsterdam of Ajax gaat. Als de panden op de Vijzelgracht wegzakken schreeuwt de krant moord en brand maar als er een megakulproject in de gemeenteraad wordt behandeld staat de redactie van de lokale sufferd zich te bezatten bij Hesp of Hoppe.

Mathematisch gezien heeft Ajax nog goede kansen op de titel. Gewoon alles winnen zeker nu Pantelic weer fit is en Lodeiros zijn vriendje Suarez komt voeden met steekpassen. Dat er een prijskaartje van 4 miljoen aan hangt en het de 80tigste speler onder contract is doet er niet toe.

Het moet toch een keer fout gaan bij PSV en Twente zou je denken. In ieder geval denk ik dat PSV in de beker de eer aan Feyenoord gaat laten..

Feyenoord lijkt van de topclubs de beste lange termijn vooruitzichten te hebben. Door geldnood gedwongen worden er geen aankopen gedaan en de talentvolle jeugd blijft dus doorstromen naar het 1e. Als de ploeg van Mario Been niet teveel vooruit kijkt naar PSV en Ajax volgende week en afrekent met VVV kan het een mooi jaar worden voor de grootmacht uit Rotterdam-Zuid. Een deal met de amateurs is echter strikt noodzakelijk om de financiële situatie ook gezond te maken. Laat Blokland maar schuiven dan komt het goed.

Op transfer gebied is er afgezien van de aankoop van Ajax (na kundig prijsopdrijvend spel van de makelaar)niets te melden.

Op maar weer naar de voorspellingen op hoop en gevoel en deze week bij elke wedstrijd een scoreprognose...

Bookmaker odds (www.betfair.com) tussen haakjes)

PSV - NEC 3-0 (1.22/6.8/20)
Alleen Twente, NAC thuis, Feyenoord, Ajax thuis, Heracles en Utrecht acht ik in staat punten af te snoepen van PSV.

Heracles - Vitesse 2-1 (1.9/3.8/4.5)
In de persoonlijke omgang is GJ Verbeek de perfecte personificatie van een hork. Als trainer en voetbalman heeft hij een gezonde kijk op het gebeuren en zijn teams spelen aantrekkelijk voetbal.

Heerenveen - Willem II 2-1 (1.49/4.6/7.8)
Willem II heeft zich goed versterkt maar een goed resultaat in Heerenveen zou me toch verbazen.

Roda JC - FC Utrecht 2-2 (2.76/3.45/2.82)
Nou ik begrijp die Hadouir wel.

RKC Waalwijk - NAC Breda 1-3 (3.2/3.55/2.38)
Soms vraag ik me af waarom ze Leonardo een ex-Ajacied noemen. Als ze deze jongen met een constantheidsserum zouden kunnen injecteren is hij wat mij betreft van harte welkom terug bij Feyenoord.

Ajax - AZ 2-1 (1.59/4.3/6.6)
Pantelic 2x en een wat zelfverzekerder Jol na de wedstrijd.

FC Groningen - FC Twente 1-2 (3.8/3.6/2.1)
Stoch gaat Theo L. dollen.

Sparta Rotterdam - ADO Den Haag 1-3 (2.12/3.65/3.7)
Ricky van de Bergh gaat terugwandelen naar de Schilderswijk als hij weer op de lat schiet. Adelaar of Atteveld. Van mij mogen ze allebei verliezen.

VVV - Feyenoord 0-4 (4/3.9/1.96)
In de 2e competitiehelft gaat Feyenoord zo af en toe ook dik winnen.

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):Bookmakers (94 uit 162)
Sportdwaas (91 uit 162, 9 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl
http://www.phpbbcity.com/rbmb/viewforum.php?f=20 (eerdere beschouwingen netjes op een rijtje)
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Utrecht Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Utrecht / topic: Gelijk in Kerkrade. Eredivisie week 19









0.0061080