BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Waarom die haat??????

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
rene rotterdam
 rene rotterdam - zaterdag 23 januari 2010 - 14:10   quote  deeplink  
Ik als FEYENOORDER snap niet waarom mensen elkaar naar het leven staan en elkaar haten als het over FEYENOORD of AJAX gaat.Ik wil graag de discussie starten met de woorden.FEYENOORD kan niet zonder AJAX en andersom ook niet.Het is de enigste klassieker die wij hebben in ons kikkerlandje.Feyenoord is groot geworden door AJAX,enAJAX door FEYENOORD niets meer en niets minder.Rivaliteit is goed voor de clubs en de supporters zo hoort dat ook ,maar dan wel op een gezonde manier.Als we dadelijk het WK spelen en we winnen staan we allemaal te juichen voor FEYENOORDERS en AJAXCIEDEN die dan voor hun land spelen.Tuurlijk hoop ik dat FEYENOORD van AJAX wint als ze tegen elkaar spelen dat hoort ook zo als ik FEYENOORDER bent.Maar een heleboel mensen in mijn vriendenkring zijn voor FEYENOORD en AJAX en dat zijn mensen die gewoon met elkaar omgaan en elkaar leuk lopen te dollen over hun club zo moet het zijn.En niet elkaar de kop inslaan of alles toewensen omdat de een voor AJAX en de andere voor FEYENOORD is.
Subaru
 Subaru - zaterdag 23 januari 2010 - 14:15   quote  deeplink  
super gezegd:D

zo denk ik ook:D
yngwie
 yngwie - zaterdag 23 januari 2010 - 14:41   quote  deeplink  
Ik heb dat ook nooit zo begrepen. Af en toe elkaar eens uitdagen kan geen kwaad. Maar zodra het verder gaat wil ik daar niets van weten. Heb het ook altijd treurig gevonden hoe Feyenoord is afgegleden. Misschien hebben ze nu weer de weg naar boven gevonden. Alleen volgende week nog even niet:)
remco k
 remco k - zaterdag 23 januari 2010 - 14:47   quote  deeplink  
Goed geschreven Rene, ik snap er ook helemaal niks van, ook k ken een aantal feijenoord supporters, en tuurlijk gaan daarsmsjes heen als ajax wint en andersom precies hetzelfde, maar alles altijd op een normale manier.

Ik denk ook dat het een klein select groepje is dat zichzelf geen supporter van de club mag noemen die het altijd voor de anderen verpesten.
Pietje
 Pietje - zaterdag 23 januari 2010 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 14:10 schreef rene rotterdam het volgende:
Ik als FEYENOORDER snap niet waarom mensen elkaar naar het leven staan en elkaar haten als het over FEYENOORD of AJAX gaat.Ik wil graag de discussie starten met de woorden.FEYENOORD kan niet zonder AJAX en andersom ook niet.Het is de enigste klassieker die wij hebben in ons kikkerlandje.Feyenoord is groot geworden door AJAX,enAJAX door FEYENOORD niets meer en niets minder.Rivaliteit is goed voor de clubs en de supporters zo hoort dat ook ,maar dan wel op een gezonde manier.Als we dadelijk het WK spelen en we winnen staan we allemaal te juichen voor FEYENOORDERS en AJAXCIEDEN die dan voor hun land spelen.Tuurlijk hoop ik dat FEYENOORD van AJAX wint als ze tegen elkaar spelen dat hoort ook zo als ik FEYENOORDER bent.Maar een heleboel mensen in mijn vriendenkring zijn voor FEYENOORD en AJAX en dat zijn mensen die gewoon met elkaar omgaan en elkaar leuk lopen te dollen over hun club zo moet het zijn.En niet elkaar de kop inslaan of alles toewensen omdat de een voor AJAX en de andere voor FEYENOORD is.
Dit is een topic dat mij uit het hart gegrepen is. Iedereen die mij volgt op dit forum weet dat ik er ook zo over denk. Ik schroom ook bepaald niet af en toe mijn mening te geven op het Feyenoord-forum. In het begin werd ik daar weggehoond, hoewel ik daar niks provocerends schreef. Wat later kwamen er leuke en positieve reacties. Ik vind jouw topic, René, een uitstekend initiatief. Jij en ik zijn supporters van mooie clubs met een rijke historie. Voor mijn werk kom ik (volgens mijn vrouw te) veel in het buitenland en daar (maakt niet uit in welk land) is men lovend over zowel Ajax als Feyenoord en gek genoeg niet over PSV, terwijl juist de Eindhovenaren de laatste 10 jaar het Nederlandse boegbeeld in Europa zijn geweest.
Om nog iets verder te gaan met jouw topic, stel ik voor om met dat kinderachtige kengetal-gedoe (010 en 020) te stoppen en de fans van onze clubs bij naam te noemen, gewoon Ajacieden en Feyenoordoorders dus en geen joden, neuzen of kakkerlakken. Die discussie wil ik hier op dit forum best aangaan. Misschien wil jij dat op het Feyenoord-forum proberen. Dit soort afspraken vind ik wat prettiger dan wat hooligans jaren geleden hebben gedaan: Beverwijk... Het gaat maar om voetbal, in wezen een spelletje. De verwoestende aardbeving en alle daaropvolgende ellende moet ons voetballiefhebbers leren relativeren! En laten we hopen, dat het volgende week in de Kuip gewoon een mooie wedstrijd wordt!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 januari 2010 door Pietje --
Pietje
 Pietje - zaterdag 23 januari 2010 - 16:19   quote  deeplink  
@ Rene Rene Rotterdam. In mijn bovenstaande post ben ik vergeten om je op te roepen om dezelfde topic op het Feyenoord-forum te starten en niet alleen om elkaars supporters bij naam te noemen! Okay?
rene rotterdam
 rene rotterdam - zaterdag 23 januari 2010 - 16:31   quote  deeplink  
Pietje hij staat erop.
Pietje
 Pietje - zaterdag 23 januari 2010 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 16:31 schreef rene rotterdam het volgende:
Pietje hij staat erop.
KLasse, ik zal erop reageren !
bahbah
 bahbah - zaterdag 23 januari 2010 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 14:10 schreef rene rotterdam het volgende:
Ik als FEYENOORDER snap niet waarom mensen elkaar naar het leven staan en elkaar haten als het over FEYENOORD of AJAX gaat.Ik wil graag de discussie starten met de woorden.FEYENOORD kan niet zonder AJAX en andersom ook niet.Het is de enigste klassieker die wij hebben in ons kikkerlandje.Feyenoord is groot geworden door AJAX,enAJAX door FEYENOORD niets meer en niets minder.Rivaliteit is goed voor de clubs en de supporters zo hoort dat ook ,maar dan wel op een gezonde manier.Als we dadelijk het WK spelen en we winnen staan we allemaal te juichen voor FEYENOORDERS en AJAXCIEDEN die dan voor hun land spelen.Tuurlijk hoop ik dat FEYENOORD van AJAX wint als ze tegen elkaar spelen dat hoort ook zo als ik FEYENOORDER bent.Maar een heleboel mensen in mijn vriendenkring zijn voor FEYENOORD en AJAX en dat zijn mensen die gewoon met elkaar omgaan en elkaar leuk lopen te dollen over hun club zo moet het zijn.En niet elkaar de kop inslaan of alles toewensen omdat de een voor AJAX en de andere voor FEYENOORD is.
KLASSE Rene Rotterdam...ik zou graag willen dat alle supporters zo denken...het is een kwestie van intelligentie,je eigen mening durven zeggen,en volwassenheid.brak-supporters lopen gewoon mee met de stoerste die de grootste mond hebben,willen ergens bij horen en merken dat ze bij de hooligans het snelste de aandacht krijgen die ze zoeken.het is een maatschappelijke kwestie,de prive omstandigheden waarin die mensen verkeren...
remco k
 remco k - zaterdag 23 januari 2010 - 17:32   quote  deeplink  
Moet je alleen eens kijken hoe daar gereageerd wordt.
Pietje
 Pietje - zaterdag 23 januari 2010 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 17:32 schreef remco k het volgende:
Moet je alleen eens kijken hoe daar gereageerd wordt.
Heb ik ook gedaan, Remco. Wel een groot verschil... Het zegt genoeg over wie wat wil. Frustraties? Niveau?
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 23 januari 2010 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 14:10 schreef rene rotterdam het volgende:
Ik als FEYENOORDER snap niet waarom mensen elkaar naar het leven staan en elkaar haten als het over FEYENOORD of AJAX gaat.Ik wil graag de discussie starten met de woorden.FEYENOORD kan niet zonder AJAX en andersom ook niet.Het is de enigste klassieker die wij hebben in ons kikkerlandje.Feyenoord is groot geworden door AJAX,enAJAX door FEYENOORD niets meer en niets minder.Rivaliteit is goed voor de clubs en de supporters zo hoort dat ook ,maar dan wel op een gezonde manier.Als we dadelijk het WK spelen en we winnen staan we allemaal te juichen voor FEYENOORDERS en AJAXCIEDEN die dan voor hun land spelen.Tuurlijk hoop ik dat FEYENOORD van AJAX wint als ze tegen elkaar spelen dat hoort ook zo als ik FEYENOORDER bent.Maar een heleboel mensen in mijn vriendenkring zijn voor FEYENOORD en AJAX en dat zijn mensen die gewoon met elkaar omgaan en elkaar leuk lopen te dollen over hun club zo moet het zijn.En niet elkaar de kop inslaan of alles toewensen omdat de een voor AJAX en de andere voor FEYENOORD is.
mooie woorden, maar denk je dat er ook zo vriendelijk tegen elkaar wordt gedaan na de klassieker? (mits het niet in een terecht gelijkspel eindigt)
remco k
 remco k - zaterdag 23 januari 2010 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 17:38 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

mooie woorden, maar denk je dat er ook zo vriendelijk tegen elkaar wordt gedaan na de klassieker? (mits het niet in een terecht gelijkspel eindigt)
Als je beter zou lezen, dan zou je inzien dat dat niet de essentie van dit topic is, het gaat over de agressie tussn de ajacieden en feijenoord supporters algemeen, niet om 1 wedstrijd, het is logisch en ook totaal niet erg dat er wat woorden vallen heen en weer na de wedstrijd als ajax met 0-2 wint in de kuip, normale mensen noemen dat emotie. Alleen moet er een grens zijn en mogen mensen hierin niet doorslaan. Grappig trouwens dat een Psv supporter zich in deze discussie moet mengen. Ga je nu weer op het Feijnoord forum roepn dat wij joden zijn en dat soort onzin.
rene rotterdam
 rene rotterdam - zaterdag 23 januari 2010 - 17:51   quote  deeplink  
Ik heb net op mijn forum zitten kijken[FEYENOORD forum] ik schaam me op dit moment om FEYENOORD supporter te zijn wat een randdebielen wat een niveau.
remco k
 remco k - zaterdag 23 januari 2010 - 17:56   quote  deeplink  
blijkbaar ben je de enige, he je kan altijd nog ajacied worden:) lol
bahbah
 bahbah - zaterdag 23 januari 2010 - 18:00   quote  deeplink  
wat is het internetadres?ff loeren daar dan:)
bahbah
 bahbah - zaterdag 23 januari 2010 - 18:01   quote  deeplink  
zal guruh bahbah eens wijze woorden spreken daar...:O
Pietje
 Pietje - zaterdag 23 januari 2010 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 18:01 schreef bahbah het volgende:
zal guruh bahbah eens wijze woorden spreken daar...:O
Ben benieuwd wat voor reacties jij krijgt. Ik kreeg het advies om maar naar korfbal te gaan kijken... Jammer allemaal, René bedoelt het goed. Een gemiste kans.
Pietje
 Pietje - zaterdag 23 januari 2010 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 18:00 schreef bahbah het volgende:
wat is het internetadres?ff loeren daar dan:)
http://feyenoord.headliner.nl/
bully
 bully - zaterdag 23 januari 2010 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 15:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dit is een topic dat mij uit het hart gegrepen is. Iedereen die mij volgt op dit forum weet dat ik er ook zo over denk. Ik schroom ook bepaald niet af en toe mijn mening te geven op het Feyenoord-forum. In het begin werd ik daar weggehoond, hoewel ik daar niks provocerends schreef. Wat later kwamen er leuke en positieve reacties. Ik vind jouw topic, René, een uitstekend initiatief. Jij en ik zijn supporters van mooie clubs met een rijke historie. Voor mijn werk kom ik (volgens mijn vrouw te) veel in het buitenland en daar (maakt niet uit in welk land) is men lovend over zowel Ajax als Feyenoord en gek genoeg niet over PSV, terwijl juist de Eindhovenaren de laatste 10 jaar het Nederlandse boegbeeld in Europa zijn geweest.
Om nog iets verder te gaan met jouw topic, stel ik voor om met dat kinderachtige kengetal-gedoe (010 en 020) te stoppen en de fans van onze clubs bij naam te noemen, gewoon Ajacieden en Feyenoordoorders dus en geen joden, neuzen of kakkerlakken. Die discussie wil ik hier op dit forum best aangaan. Misschien wil jij dat op het Feyenoord-forum proberen. Dit soort afspraken vind ik wat prettiger dan wat hooligans jaren geleden hebben gedaan: Beverwijk... Het gaat maar om voetbal, in wezen een spelletje. De verwoestende aardbeving en alle daaropvolgende ellende moet ons voetballiefhebbers leren relativeren! En laten we hopen, dat het volgende week in de Kuip gewoon een mooie wedstrijd wordt!
zou niet weten wat ik hier nog aan zou moeten toevoegen.
mooi gezegt pietje.
en eindelijk eens een zeer nuttig topic.
een gezonde rivaliteit en beetje plagerij watik met mijn collega weleens doe en andersom kan geen kwaad.
maar dat heefd niks temaken met haat en schelden en de raarste benamingen.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zaterdag 23 januari 2010 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 17:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je beter zou lezen, dan zou je inzien dat dat niet de essentie van dit topic is, het gaat over de agressie tussn de ajacieden en feijenoord supporters algemeen, niet om 1 wedstrijd, het is logisch en ook totaal niet erg dat er wat woorden vallen heen en weer na de wedstrijd als ajax met 0-2 wint in de kuip, normale mensen noemen dat emotie. Alleen moet er een grens zijn en mogen mensen hierin niet doorslaan. Grappig trouwens dat een Psv supporter zich in deze discussie moet mengen. Ga je nu weer op het Feijnoord forum roepn dat wij joden zijn en dat soort onzin.
sorry ik ben nog te jong om op de details te letten.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 23 januari 2010 - 18:49   quote  deeplink  
Haha maar wel één met gezond verstand!
bahbah
 bahbah - zaterdag 23 januari 2010 - 18:51   quote  deeplink  
precies!
bahbah
 bahbah - zaterdag 23 januari 2010 - 18:54   quote  deeplink  
maar goed.dankzij dat agressieve gedrag worden deze wedstrijden nu zonder uitpubliek gespeeld.
hebben ze alweer veel bereikt........kan me niet voorstellen dat ze daar blij mee zijn...
alibabba
 alibabba - zondag 24 januari 2010 - 00:18   quote  deeplink  
Ajax en Feyenoord, Feyenoord en Ajax. Twee mooie clubs met een rijke geschiedenis. Geweldige wedstrijden hebben zich in het verleden tussen beide grootmachten afgespeeld. Ik ben een echte Ajacied, maar vind Feyenoord na Ajax de mooiste Nederlandse club. Velen vragen aan mij; Hoe kan je nou als Ajacied verbonden zijn met Feyenoord? Dat mensen het al vragen is vreemd. Ik kan mijn interesse voor Feyenoord niet zo snel uitleggen, maar de club straalt kracht uit. Ik heb altijd een zwak gehad voor Ernst Happel en Willem v.Hanegem, omdat ze het voetbal niet moeilijker maken dan het is. Helaas is Ernst Happel niet meer onder ons, maar daarboven moet hij zich groen en geel ergeren aan het feit dat er de aankomende jaren de wedstrijden tussen beide zonder uit-publiek word gespeeld. Willem v.Hanegem is een echte Feyenoorder en een echte voetbalgenieter, die net als zijn vriend Happel de wanordelijkheden tussen beide clubs verafschuwd. Ik heb meerdere thuiswedstrijden van Ajax tegen Feyenoord bezocht en ik verbaasde me er steeds over wat supporters over en weer roepen en schreeuwen. Volwassen mensen die de lelijkste dingen zeggen richting elkaar is werkelijk niet te accepteren en niet te tolereren. Mijn moeder is overleden aan een verschrikkelijke ziekte met 6 letters beginnend met een K en eindigend op een R, deze ziektes worden over en weer gewenst. Ik heb mijn moeder destijds zien lijden en zoiets mag je NIEMAND wensen. Misselijk word ik van zo'n gedrag en het is voor mij een reden om niet meer zoveel een voetbalwedstrijd te bezoeken.

Waarom die haat?????? is een geweldige topic, gestart door een FEYENOORDER met een goed hart. Er zijn vele Feyenoorders met een goed hart, maar helaas zijn er ook die het hart NIET op de goede plaats hebben, zoals dat ook met AJACIEDEN het geval is. Op dit Forum reageerde iemand genaamd Kuipert en hij zit niet te wachten op wereldverbeteraars. Ik vraag niet aan hem of hij de wereld wil verbeteren, maar ik vraag aan hem of hij ZICHZELF wil verbeteren. Als ie er al eens over nadenkt, zet ie een goeie stap in de richting en dan hoop ik voor HEMZELF dat ie de juiste keuze neemt. Het zou hem helpen in zijn verdere leven, want haat naar mekaar toe is voor de innerlijke mens onwelwillend.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 januari 2010 door alibabba --
Pietje
 Pietje - zondag 24 januari 2010 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2010 - 00:18 schreef alibabba het volgende:
Ajax en Feyenoord, Feyenoord en Ajax. Twee mooie clubs met een rijke geschiedenis. Geweldige wedstrijden hebben zich in het verleden tussen beide grootmachten afgespeeld. Ik ben een echte Ajacied, maar vind Feyenoord na Ajax de mooiste Nederlandse club. Velen vragen aan mij; Hoe kan je nou als Ajacied verbonden zijn met Feyenoord? Dat mensen het al vragen is vreemd. Ik kan mijn interesse voor Feyenoord niet zo snel uitleggen, maar de club straalt kracht uit. Ik heb altijd een zwak gehad voor Ernst Happel en Willem v.Hanegem, omdat ze het voetbal niet moeilijker maken dan het is. Helaas is Ernst Happel niet meer onder ons, maar daarboven moet hij zich groen en geel ergeren aan het feit dat er de aankomende jaren de wedstrijden tussen beide zonder uit-publiek word gespeeld. Willem v.Hanegem is een echte Feyenoorder en een echte voetbalgenieter, die net als zijn vriend Happel de wanordelijkheden tussen beide clubs verafschuwd. Ik heb meerdere thuiswedstrijden van Ajax tegen Feyenoord bezocht en ik verbaasde me er steeds over wat supporters over en weer roepen en schreeuwen. Volwassen mensen die de lelijkste dingen zeggen richting elkaar is werkelijk niet te accepteren en niet te tolereren. Mijn moeder is overleden aan een verschrikkelijke ziekte met 6 letters beginnend met een K en eindigend op een R, deze ziektes worden over en weer gewenst. Ik heb mijn moeder destijds zien lijden en zoiets mag je NIEMAND wensen. Misselijk word ik van zo'n gedrag en het is voor mij een reden om niet meer zoveel een voetbalwedstrijd te bezoeken.

Waarom die haat?????? is een geweldige topic, gestart door een FEYENOORDER met een goed hart. Er zijn vele Feyenoorders met een goed hart, maar helaas zijn er ook die het hart NIET op de goede plaats hebben, zoals dat ook met AJACIEDEN het geval is. Op dit Forum reageerde iemand genaamd Kuipert en hij zit niet te wachten op wereldverbeteraars. Ik vraag niet aan hem of hij de wereld wil verbeteren, maar ik vraag aan hem of hij ZICHZELF wil verbeteren. Als ie er al eens over nadenkt, zet ie een goeie stap in de richting en dan hoop ik voor HEMZELF dat ie de juiste keuze neemt. Het zou hem helpen in zijn verdere leven, want haat naar mekaar toe is voor de innerlijke mens onwelwillend.
Zo is het maar net alibabba !!!
kuipert
 kuipert - zondag 24 januari 2010 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 23:14 schreef remco k het volgende:

[..]

dat je dit schrijft zegt genoeg over jou, je praat over wij maar hebt geen vrienden, hoe kan dat?/
Heb geen leven! Ga alleen naar de Kuip of bekijk onze sterren op tv.
Jullie moeten gewoon es niet zo naief doen! Als wij tegen 020 spelen, kan ik bijv. niet tijdens de wedstrijd gezellig een handje opsteken naar het uitvak, behalve als ik er een vinger bij opsteek. Achteraf ook niet bedanken voor een mooie wedstrijd, zeker niet als we verloren hebben.
Misschien moet je gewoon es naar een wedstrijd gaan, i.p.v. alles achter de buis bekijken.
Dan snap je heel de sfeer en alles wat er rond zo'n wedstrijd hangt.
En dan hoef je ook niet telkens weer aan je vrouw te vragen wat buitenspel is! Das jou beste vriend toch..?
remco k
 remco k - zondag 24 januari 2010 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2010 - 14:30 schreef kuipert het volgende:

[..]

Heb geen leven! Ga alleen naar de Kuip of bekijk onze sterren op tv.
Jullie moeten gewoon es niet zo naief doen! Als wij tegen 020 spelen, kan ik bijv. niet tijdens de wedstrijd gezellig een handje opsteken naar het uitvak, behalve als ik er een vinger bij opsteek. Achteraf ook niet bedanken voor een mooie wedstrijd, zeker niet als we verloren hebben.
Misschien moet je gewoon es naar een wedstrijd gaan, i.p.v. alles achter de buis bekijken.
Dan snap je heel de sfeer en alles wat er rond zo'n wedstrijd hangt.
En dan hoef je ook niet telkens weer aan je vrouw te vragen wat buitenspel is! Das jou beste vriend toch..?
Toen ik voor het eerst naar ajax feijenoord ging zat jij nog in de luiers kerel, moet je niet naar venlo dan zelf, Fanatieke supporters zijn is wat anders dan agressieve supporter zijn en haat willen zaaien.

PS: Toen was het nog een echte klassieker, nu niet meer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 januari 2010 door remco k --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Waarom die haat??????









0.0068109