BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De Eerste Elf?!

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - zaterdag 23 januari 2010 - 15:31   quote  deeplink  
Met de komst van Lodeiro en het verlengen van Ajax heb ik het idee dat de nieuwe weg die we met V/D Boog en Jol zijn ingeslagen nu een klein beetje tot uiting komen, dit stemt mij uiteraard zeer vreugdevol ondanks dat het op het veld nog niet helemaal zo loopt zoals het moet lopen.
In de Arena blijkt iedere tegenstander het moeilijk te hebben dit seizoen en worden er maar weinig punten verspeeld, in de uitwedstrijden daarentegen is het een ander verhaal en heeft Ajax het zelf vrijwel altijd lastig, hier verliezen we dan ook de meeste punten. Als ik nu kijk naar de selectie van Ajax begint daar steeds meer evenwicht in te komen, ervaring met spelers als Pantelic, de Zeeuw en Suarez, veel redelijk jonge spelers als Alderweireld, Vertongen en van der Wiel en een aantal "grote" talenten zoals Sulejmani, Erikson, Suk, Snijder. we hebben een extreem brede selectie waarvan veel spelers worden verhuurd.

Toch zijn eer voor mij een aantal nog in te vullen plaatsen in de eerste elf, spelers die daar nu spelen schieten in mijn ogen gewoon te kort.

Een linksback is in mijn ogen echt nodig, iedere wedstrijd blijkt dat onze linker zijde zeer wankel is en daar ligt dus onze zwakte tegenstanders weten dit en proberen hier ook van te profiteren. Uit de jeugd zie ik niet heel veel potentie doorkomen voor deze positie maar wie moet er dan gaan spelen. Er moet een snelle speler staan die ook goed mee kan opkomen. Obradovic is geen optie meer omdat hij inmiddels al verkocht is. ik denk dat de huidige LB van Boca juniors genaamd Luciano Fabian (22jr) een goede optie is.

Lodeiro zou kunnen spelen als linkshalf, en als linksbuiten hoop ik dat Sulejmani gewoon eens tien wedstrijden onvoorwaardelijk de steun van Jol zou krijgen.

Verder is het heel belangrijk dat Ajax gaat kijken en scouten naar een talentvolle rechtsbuiten want ondanks dat Suarez heeft bijgetekend zie ik hem niet zijn volledige contract uitdienen. We moeten nu gaan scouten naar spelers die een jaar of 17 zijn op deze positie, misschien als Kerlon nog terugkomt dat hij hier kan spelen?

Verder mag van mij Stekelenburg vertrekken bij ajax en hoop ik op een nieuwe keeper want ik denk ook niet dat Vermeer de EU top aankan, ik hoop echt met heel mijn hart dat Ajax Tim Krul zou kopen van Newcastle, dit word de toekomstig keeper van het NED elftal, daar ben ik heilig van overtuigd.

Opstelling voor volgend seizoen zou in mijn optiek dan kunnen worden.

----------------------Tim Krul-----------------------

V/D Wiel------------Alderweireld--------Luciano Fabian
----------------------------Vertongen-----------------

------------------De Zeeuw----------------------------

-------------Erikson----------------Lodeiro-----------

Suarez-----------------Pantelic--------------Sulejmani

Bank:
Enoh
Vermeer
Centrale verdediger
Zeegelaar
De Jong
Nieuwe rechtsbuiten
Suk

Op deze manier hoeft Ajax niet veel geld uit te geven en komt er door de verkopen van een aantal dure spelers toch nog veel geld binnen.

Ik zou graag zien dat ajax in balbezit weer gaat spelen met een inschuivende centrale verdediger zoals Blind dit in zijn beste dagen tot in perfectie uitvoerde, ik zie hier in Vertongen de perfecte schakel.

Ik ben benieuwd op welke posities jullie veranderingen zouden willen zien.
DarkscaRe / Duro
 DarkscaRe / Duro - zaterdag 23 januari 2010 - 16:00   quote  deeplink  
Dream on, we zitten al krap in de centen dus een nieuwe linksback, centrale verdediger, keeper en rechtsbuiten zitten er niet aan te komen... Steek vertrekt zowiezo niet want er zijn geen geïnteresseerde clubs en je mag al afscheid nemen van Suarez, de kans is vrij groot dat hij gaat vertrekken in de zomer. Pantelic mag wat mij betreft ook vervangen worden en Sulejmani heeft tot nu toe ook vrij weinig laten zien. Datzelfde geldt voor Eriksen en het is nog maar afwachten of Lodeiro een goede speler voor ons aller Ajax blijkt te zijn.

Zeer onrealistische opstelling als je het mij vraagt, zeker op dit moment.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 23 januari 2010 - 16:04   quote  deeplink  
Ik vind t het wel een realistische opstelling, misschien een nieuwe rechtsbuiten en centrale verdediging niet, maar wel linksback en keeper. Sulejmani komt nog, hij is pas 20 jaar. Eriksen heeft pas 1 wedstrijd gespeeld en het team speelde gewoon kut, daar kan hij toch niks aan doen? En Lodeiro moeten we afwachten ja, maar ik denk dat dat wel goed gaat komen ;)
bahbah
 bahbah - zaterdag 23 januari 2010 - 16:07   quote  deeplink  
ben het niet zo eens met het centrum Remco.ik vind alderweireld niet kort genoeg op zijn man dekken omdat hij in de kleine ruimte niet overweg kan....kost ajax echt veel punten....er moet een kort dekkende centrale verdediger komen,een killer die als ie een tegenstander aankijkt die tegenstander eerder denkt aan dun poepen dan aan voetballen.....vertongen kan net voor de verdediging spelen,maar gabri zou dat ook kunnen!
ik vind tevens dat vd wiel momenteel een erg verdedigend zwakke indruk maakt...
liefst rond de 1.95 lang....vd wiel op rechtsback maakt een erg zwakke fase door,daar twijfel ik nog aan...linksback moet er zeker komen,maar wel een sterke fysieke kerel graag.....het is te licht allemaal daar achterin.....suk kan als standin van pantelic fungeren,mee eens.
sulejmani moet echt gaan vlammen nu(wat was ie zwak tegen nac!)hij moet snel beter worden,anders is er geen plaats meer voor hem ben ik bang...zeegelaar is een goeie optie op linksbuiten.
stekelenburg maakt op mij een goeie indruk nu dus dat vind ik goed zo....vermeer als vervanger ook.
de jong gaat het niet redden,ik hoop dan ook niet dat hij morgen in de spits staat,zou een vergissing zijn van jol.
hij is echt te licht....die red het gewoon niet....
en waar is aisatti?die kan ook schakelen achter de spitsen!
remco k
 remco k - zaterdag 23 januari 2010 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 16:00 schreef DarkscaRe / Duro het volgende:
Dream on, we zitten al krap in de centen dus een nieuwe linksback, centrale verdediger, keeper en rechtsbuiten zitten er niet aan te komen... Steek vertrekt zowiezo niet want er zijn geen geïnteresseerde clubs en je mag al afscheid nemen van Suarez, de kans is vrij groot dat hij gaat vertrekken in de zomer. Pantelic mag wat mij betreft ook vervangen worden en Sulejmani heeft tot nu toe ook vrij weinig laten zien. Datzelfde geldt voor Eriksen en het is nog maar afwachten of Lodeiro een goede speler voor ons aller Ajax blijkt te zijn.

Zeer onrealistische opstelling als je het mij vraagt, zeker op dit moment.
Ik geef nergens aan dat er een nieuwe centrumverdediger moet komen, dit kan ook de jeugd, het is namelijk geen 1e keus speler, misschien dat Daley Blind deze rol kan vervullen, Newcastele speelt in de 2e divisie van Engeland en hoeft niet extreem veel voor deze speler te hebben. Voor de rechtsbuiten positie moet er een talent van een jaar of 17 aangetrokken wordenen deze kosten geen 10 miljoen, Suarez heeft vandaag bijgetekend en het is dus totaal niet zeker dat hij komende zomer weggaat, maar zoals ik zelf al aangeef is het wel verstandig daar een nieuw talent voor aan te trekken, mits deze niet in de eigen jeugd rondloopt.
Bij Sulejmani is het echt niet zo dat hij in eens niet meer kan voetballen ofzo, die jongen moet gewoon zijn vertrouwen hervinden, wat je zegt over Erikson slaat natuurlijk kant nog wal, die jongen heeft 1 oefenwedstrijd gespeeld waarin hij heel erg goed was tegen Groningen en hij heeft tegen Nac gespeeld waarin hij zeker niet ondergesneeuwd werd.

Als je goed leest dan zie je dat ik het over volgend seizoen heb en niet over deze tranfer periode, er kan dus nog van alles gebeuren met Stekelenburg zeker aangezien hij zelf al min of meer heeft aangegeven na dit seizoen wel klaar te zijn voor een nieuwe uitdaging, het wk komt er nog aan waarin hij zich in de kijker kan spelen.

Emanuelson, daar is interesse in vanuit Servillia, daar kunnen we zeker 5 miljoen voor krijgen en er zullen meer spelers verkocht gaan worden.

Misschien is het trouwens verstandig om Lodero het voordeel van de twijfel te gunnen, hij heeft per slot van rekening nog geen minuut gespeeld voor ons.

Pantelic is momenteel 1 van de belangrijkste spelers bij ajax, dat zag je afgelopen zondag wel toen hij niet speelde, er was totaal geen aanspeelpunt voorin.

Jij zegt dat Ajax krap bij kas zit, om jou dan even uit de droom te helpen , Ajax heeft nog steeds een eigen vermogen van meer dan 60 miljoen euro.
remco k
 remco k - zaterdag 23 januari 2010 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 16:07 schreef bahbah het volgende:
ben het niet zo eens met het centrum Remco.ik vind alderweireld niet kort genoeg op zijn man dekken omdat hij in de kleine ruimte niet overweg kan....kost ajax echt veel punten....er moet een kort dekkende centrale verdediger komen,een killer die als ie een tegenstander aankijkt die tegenstander eerder denkt aan dun poepen dan aan voetballen.....vertongen kan net voor de verdediging spelen,maar gabri zou dat ook kunnen!
ik vind tevens dat vd wiel momenteel een erg verdedigend zwakke indruk maakt...
liefst rond de 1.95 lang....vd wiel op rechtsback maakt een erg zwakke fase door,daar twijfel ik nog aan...linksback moet er zeker komen,maar wel een sterke fysieke kerel graag.....het is te licht allemaal daar achterin.....suk kan als standin van pantelic fungeren,mee eens.
sulejmani moet echt gaan vlammen nu(wat was ie zwak tegen nac!)hij moet snel beter worden,anders is er geen plaats meer voor hem ben ik bang...zeegelaar is een goeie optie op linksbuiten.
stekelenburg maakt op mij een goeie indruk nu dus dat vind ik goed zo....vermeer als vervanger ook.
de jong gaat het niet redden,ik hoop dan ook niet dat hij morgen in de spits staat,zou een vergissing zijn van jol.
hij is echt te licht....die red het gewoon niet....
en waar is aisatti?die kan ook schakelen achter de spitsen!
Ik denk juist dat Alderweireld een steeds beter madekker aan het worden is, maar als je naar het nu kijkt dan zou hij op deze manier inderdaad nog tekort komen, ik heb de Jong ook op de bank, hij is nog jong maar komt op mij best volwassen over en kan denk ik prima als standinn gebruikt worden als Lodeiro of Erikson er niet bij kan zijn.
Jij praat over te licht, dan valt toch juist Aissati af?? die is namelijk een stuk lichter dan de Jong.

Sulejmani zal er inderdaad moeten staan volgend seizoen, daar heb je gelijk in, maar ik heb daar nog steeds erg veel vertrouwen in.

Ik zie in een inschuivende verdediger liever een Centrale verdediger type dan een verdedigende middenvelder, daarom zie ik daar vertongen liever spelen dan Gabri.
remco k
 remco k - zaterdag 23 januari 2010 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 16:04 schreef Hasjkoph het volgende:
Ik vind t het wel een realistische opstelling, misschien een nieuwe rechtsbuiten en centrale verdediging niet, maar wel linksback en keeper. Sulejmani komt nog, hij is pas 20 jaar. Eriksen heeft pas 1 wedstrijd gespeeld en het team speelde gewoon kut, daar kan hij toch niks aan doen? En Lodeiro moeten we afwachten ja, maar ik denk dat dat wel goed gaat komen ;)
waarom geen rechtsbuiten en centrale verdediger dan=

Suarez zal ons hoe dan ook gaan verlaten of deze zomer, en anders de volgende zomer wel, dan moet daar toch een nieuwe jongen voor klaargestoom worden, dit kan beter een jonge kerel zijn dan dat je weer paniekaankopen gaat doen als Suarez al weg is.

Een centrale verdediger moet je op de bank hebben zitten en persoonlijk vind ik Olequer wat duur om daar te zitten, misschien is Daley Blind daar wel een optie voor, ik zeg namleijk ook niet dat die gekocht moet worden.
DarkscaRe / Duro
 DarkscaRe / Duro - zaterdag 23 januari 2010 - 16:47   quote  deeplink  
Een eigen vermogen ja, maar een banksaldo van 60 miljoen euro, nee. Wat betreft de opmerking over Eriksen, ik heb niet gezegd dat hij geen bal raakt, alleen dat hij zich nog moet bewijzen in het eerste evenals Sulejmani en Lodeiro. Het is gewoon nog afwachten of deze drie hun eigen spelletje kunnen gaan spelen en echt van vaste waarde kunnen worden. Vandaar ook dat als je op dit moment kijkt de opstelling nogal onrealistisch oogt, ook als opstelling voor het nieuwe seizoen. Te veel onzekerheden.

Stekelenburg zie ik nog niet zo heel snel vertrekken, de absolute top lijkt mij voor hem niet haalbaar, ook al is het de beste keeper (na van der Sar) van het land en Krul heeft al een aantal keren aangegeven graag voor Feyenoord uit te komen dus die zie ik ook nog niet zo 1,2,3 een contract bij Ajax tekenen.

Spelers die verkocht gaan worden, dat zit er dik in. Emanuelson zal, wanneer zijn contract ook na nieuwe besprekingen niet verlengd wordt, waarschijnlijk wel vertrekken, maar ik weet niet of Sevilla wel 5 miljoen voor hem overheeft.

Pantelic is inderdaad een aanspeelpunt voorin, maar hij verspeelt in mijn ogen meer ballen dan dat hij er goed mee doet. Op dit moment is hij de beste optie voorin, omdat we simpelweg geen andere spitsen hebben die er direct staan. Als Suk of Castillion een goede ontwikkeling doormaken zie ik echter liever een van hen op die positie.

Qua centrale verdediger weet ik niet of Blind een goede optie is. Hij is nog jong, moet zich nog ontwikkelen, maar de positie van zijn voorkeur ligt toch op het middenveld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 januari 2010 door DarkscaRe / Duro --
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 23 januari 2010 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
remco k - zaterdag 23 januari 2010 - 16:41 quote deeplink

quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 16:04 schreef Hasjkoph het volgende:
Ik vind t het wel een realistische opstelling, misschien een nieuwe rechtsbuiten en centrale verdediging niet, maar wel linksback en keeper. Sulejmani komt nog, hij is pas 20 jaar. Eriksen heeft pas 1 wedstrijd gespeeld en het team speelde gewoon kut, daar kan hij toch niks aan doen? En Lodeiro moeten we afwachten ja, maar ik denk dat dat wel goed gaat komen ;)

waarom geen rechtsbuiten en centrale verdediger dan=

Suarez zal ons hoe dan ook gaan verlaten of deze zomer, en anders de volgende zomer wel, dan moet daar toch een nieuwe jongen voor klaargestoom worden, dit kan beter een jonge kerel zijn dan dat je weer paniekaankopen gaat doen als Suarez al weg is.

Een centrale verdediger moet je op de bank hebben zitten en persoonlijk vind ik Olequer wat duur om daar te zitten, misschien is Daley Blind daar wel een optie voor, ik zeg namleijk ook niet dat die gekocht moet worden.
Je hebt toch ook Castillion en Suk? Die kunnen toch ook op de rechtsbuiten plek..
Centrale verdediger kan dan wel ja.. In het geval dat Toby of Verthongen geblesseerd of geschorst is. Oleguer en Wielaert mogen weg ja ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 januari 2010 door Hasjkoph --
bahbah
 bahbah - zaterdag 23 januari 2010 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 16:41 schreef remco k het volgende:

[..]

waarom geen rechtsbuiten en centrale verdediger dan=

Suarez zal ons hoe dan ook gaan verlaten of deze zomer, en anders de volgende zomer wel, dan moet daar toch een nieuwe jongen voor klaargestoom worden, dit kan beter een jonge kerel zijn dan dat je weer paniekaankopen gaat doen als Suarez al weg is.

Een centrale verdediger moet je op de bank hebben zitten en persoonlijk vind ik Olequer wat duur om daar te zitten, misschien is Daley Blind daar wel een optie voor, ik zeg namleijk ook niet dat die gekocht moet worden.
ff een heel belangrijk gegeven uitlichten Remco:suarez tekent niet bij om dan deze zomer weg te gaan....kijk maar eens goed naar zijn prive omstandigheid!dus die blijft in ieder geval tot eind volgend seizoen....en achterin is het hoe dan ook te licht,dus dat moet veranderen en los je niet op met een onervaren jeugdspeler....dus die bikkel hebben we echt hard nodig,en dat gaat dan ten koste van in ieder geval iemand.....jol weet dat donders goed...dan nog iets:als het middenveld en aanval vloeiend gaan draaien,dan is er veel minder druk op de verdediging(dus niet meer zoveel onnodig balverlies)en zal ajax makkelijker overeind blijven in verdedigend opzicht....dus dan neig ik(ALLEEN DAN)NAAR JOUW OPSTELLING Remco.
remco k
 remco k - zaterdag 23 januari 2010 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 16:52 schreef bahbah het volgende:

[..]

ff een heel belangrijk gegeven uitlichten Remco:suarez tekent niet bij om dan deze zomer weg te gaan....kijk maar eens goed naar zijn prive omstandigheid!dus die blijft in ieder geval tot eind volgend seizoen....en achterin is het hoe dan ook te licht,dus dat moet veranderen en los je niet op met een onervaren jeugdspeler....dus die bikkel hebben we echt hard nodig,en dat gaat dan ten koste van in ieder geval iemand.....jol weet dat donders goed...dan nog iets:als het middenveld en aanval vloeiend gaan draaien,dan is er veel minder druk op de verdediging(dus niet meer zoveel onnodig balverlies)en zal ajax makkelijker overeind blijven in verdedigend opzicht....dus dan neig ik(ALLEEN DAN)NAAR JOUW OPSTELLING Remco.
nogmaals, ik geef ook niet aan dat Suarez weggaat deze zomer, meer het is natuurlijk gewoon zo, dat als Suarez een goede tweede seizoenshelft speelt en een goed WK, als er dan een bod komt van 40/50 miljoen, geloof mij dan maar dat Suarez gewoon vertrekt, en dan is het heel belangrijk daar al een vervanger voor in huis te hebben, zoals ik in mijn opningspost al aangeef, misschien dat Kerlon ( mits hij ooit nog fit wordt) dit zou kunnen, hij heeft daar regelmatig gespeeld in het verleden.

Ik denk inderdaad dat we ondanks de geringe tegengoals toch best vaak in de problemen komen verdedigend, als je deze momenten bekijkt dan gebeurt dat overdreven vaak via onze linkerkant, en maar weinig door het centrum, als er dus een goede linksback staat is alles meer in ballans en zal ons centrum steeds minder vaak in de problemen komen.

Met het tweede gedeelte van je post ben ik het volledig eens, als de aanval van Ajax beter gaat draaien zal er minder balverlies geleden worden en zal er inderdaad veel minder druk op de middenvelders en verdediging komen te staan.
bully
 bully - zaterdag 23 januari 2010 - 18:31   quote  deeplink  
persoonlijk denk ik dat jol eerst probeert dit elftal stabiel te krijgen.
denk dat lodeiro dus ook voor de basis is gehaald.
spelers zoals erikson en suk zullen daarom ook geleidelijk worden gebracht.
die zijn ook nog te jong om er volgend seisoen al helemaal testaan.
waar ik me wel in kan vinden dat een linksback hoognodig is.
want anita en urby zijn duidelijk telicht.
maar waarschijnlijk wacht jol ook op atouba.
die we nog niet echt in vorm hebben gezien.
als dit elftal draait is het ook makelijker jonge spelers tebrengen.
en in goed draaiend elftal zal sulejmani waarschijnlijk ook sneller weer zijn oude vorm terug krijgen.
dus laten we hopen dat de nieuwe aankoop zijn draai hier snel vind.
Dramawedstrijd
 Dramawedstrijd - zaterdag 23 januari 2010 - 18:45   quote  deeplink  
Stekelenburg
Van Der Wiel, Alderweireld, Vertonghen,Emanuelson
De Zeeuw
Enoh Lodeiro
Aissati
Pantelic Suárez
freakie
 freakie - zaterdag 23 januari 2010 - 19:23   quote  deeplink  
Ajax heeft inderdaad eigen vermogen van 60 mil ja darkscare.. maar geld heeft ajax ook genoeg! anders geven ze dit niet uit voor lodeiro.. Lodeiro kan geloof k aan links en rechts spelen als t moet.. Maar salarissen van spelers bij ajax moeten weg dan kunnen er aankopen komen.. dus darkscare ajax heeft WEL geld hebben ze ook gezegt alleen de salarissen rijzen de pan uit..
alibabba
 alibabba - zaterdag 23 januari 2010 - 20:28   quote  deeplink  
We moeten het tot het einde van het seizoen maar allemaal gaan afwachten. Stekelenburg zie ik aan het einde van het seizoen graag vertrekken, Vermeer 1e keus. Alderweireld kan mij verdedigend niet overtuigen, de aankomende maanden zullen we zien of ie goed genoeg is. Ik zie V.D.Wiel graag centraal spelen, omdat hij voor de rechtsback-positie niet intelligent genoeg is. Hij word volwassen als je hem met 1 opdracht het veld instuurt; man uitschakelen. In combinatie met krachttraining kan hij daar uitgroeien tot een wereldtopper, daar ben ik van overtuigd. Silva terughalen voor de rechtsback-positie, als alternatief Ogararu. Vertonghen is bij een goed Ajax geschikt genoeg om de positie die hij nu heeft te blijven vervullen. Voor de linksback-positie moet je Atouba niet afschrijven, hij was in Hamburg een hele goeie. Als alternatief blijf ik geloven in Anita, want hij gaat tot het gaatje om daar te slagen. Vergeten word de Braziliaan Eduardo, ik verwacht dat hij in de toekomst een hele goeie nummer 4 word. Vertonghen kun je dan doorschuiven naar het middenveld of je kunt hem ook als linksback gebruiken. Kijken hoe Daley Blind zich ontwikkelt en hem eventueel toevoegen voor volgend seizoen. Achterhoede; Vermeer, Silva, Ogararu, V.D.Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Eduardo, Blind, Atouba, Anita.

De Zeeuw is een zekerheid, met Vertonghen op het middenveld heb je een sterk geraamte. Ajax moet bekijken of er een mogelijkheid bestaat om Démbele en/of Maarten Martens van Az te halen. Zij zijn in mijn ogen fantastische Ajax-voetballers, Démbele zal waarschijnlijk niet lukken, maar Martens is haalbaar. De gebeurtenissen van Kerlon afwachten en Emanuelson verkopen. Aissati moet nu echt vechten en misschien haalt dat het beste in hem naar voren. Enoh is bruikbaar op het middenveld, maar eerdere genoemde spelers zie ik liever. Siem de Jong kan ook centraal op het middenveld uit de voeten, werkt hard en is intelligent. Donald is er ook nog en hem zeker erbij houden. Wat gaat er gebeuren met Gabri als ie fit is? Een fitte Gabri is op het middenveld welkom. Hoe ontwikkelt Eriksen zich? Misschien trapt ie er morgen 2 in, speelt ie fantastisch en staat ie garant voor een basisplaats. Van Lodeiro is nog niet veel van te zeggen, natuurlijk lijkt het fantastisch op filmpjes, maar dat is geen garantie voor succes. Middenveld; De Zeeuw, (Vertonghen), (Démbele en/of Martens), Kerlon, Aissati, Enoh, Siem de Jong, Donald, Gabri, Eriksen, Lodeiro eventueel aanvullend Lindgren, de broer van Wesley Sneijder en Jan-Arie v.d Heijden.

Hopen dat Suarez volgend seizoen nog voor Ajax speelt, maar ik verwacht van niet. Een goed bod legt Ajax niet naast zich neer. Démbele en/of Martens heb ik eerder genoemd, zij zouden aanvallend een geweldige versterking betekenen. Sulejmani zou ik voor de rest van het seizoen verhuren aan een redelijk tot goeie Eredivisieclub, waar hij elke week speelt en is voor volgend seizoen een vaste keus aan de linkerkant. Pantelic behouden, want hij is een goed aanspeelpunt met een neusje voor de goal. Over Suk is iedereen lovend, laat 'm mij maar overtuigen dan. Over Castillon weet ik weinig, maar wie weet. Kennedy zou ik tot het einde van het seizoen ook verhuren, want het kan niet zijn, na zijn tijd bij Twente, dat hij er niks meer van kan. Rommedahl erbij houden, want hij blijft me in positieve zin verbazen. Verder de ontwikkeling van Zeegelaar afwachten en wanneer Démbele niet haalbaar is kijken naar een alternatief voor Pantelic. Aanval; Suarez, Martens, Sulejmani, Pantelic, Suk, (Castillon), Kennedy, Rommedahl, Zeegelaar en bij mislukken komst Démbele op zoek naar een spits.

Jol behouden als coach, hem zijn gang laten gaan en de weg van Jol blijven bewandelen. Ik heb minder vertrouwen in de mensen om hem heen, maar dat zal de toekomst uitwijzen.
remco k
 remco k - zaterdag 23 januari 2010 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 16:47 schreef DarkscaRe / Duro het volgende:
Een eigen vermogen ja, maar een banksaldo van 60 miljoen euro, nee. Wat betreft de opmerking over Eriksen, ik heb niet gezegd dat hij geen bal raakt, alleen dat hij zich nog moet bewijzen in het eerste evenals Sulejmani en Lodeiro. Het is gewoon nog afwachten of deze drie hun eigen spelletje kunnen gaan spelen en echt van vaste waarde kunnen worden. Vandaar ook dat als je op dit moment kijkt de opstelling nogal onrealistisch oogt, ook als opstelling voor het nieuwe seizoen. Te veel onzekerheden.

Stekelenburg zie ik nog niet zo heel snel vertrekken, de absolute top lijkt mij voor hem niet haalbaar, ook al is het de beste keeper (na van der Sar) van het land en Krul heeft al een aantal keren aangegeven graag voor Feyenoord uit te komen dus die zie ik ook nog niet zo 1,2,3 een contract bij Ajax tekenen.

Spelers die verkocht gaan worden, dat zit er dik in. Emanuelson zal, wanneer zijn contract ook na nieuwe besprekingen niet verlengd wordt, waarschijnlijk wel vertrekken, maar ik weet niet of Sevilla wel 5 miljoen voor hem overheeft.

Pantelic is inderdaad een aanspeelpunt voorin, maar hij verspeelt in mijn ogen meer ballen dan dat hij er goed mee doet. Op dit moment is hij de beste optie voorin, omdat we simpelweg geen andere spitsen hebben die er direct staan. Als Suk of Castillion een goede ontwikkeling doormaken zie ik echter liever een van hen op die positie.

Qua centrale verdediger weet ik niet of Blind een goede optie is. Hij is nog jong, moet zich nog ontwikkelen, maar de positie van zijn voorkeur ligt toch op het middenveld.
ik geef bij blind ook aan dat die op de bank begint, niet als basis speler. ik denk dat op de linksback positie na, dat dit toch redelijk de opstelling voor volgend seizoen gaat worden, Tuurlijk weet ik niet of Krul geaald wordt maar ik denk wel dat er een andere keeper zal staan
jef24
 jef24 - zondag 24 januari 2010 - 03:43   quote  deeplink  
-----------stekel---------------
vd wiel jan boula urby
de zeeuw gabri
lodairo
......? suarez mickey

rechtsbuiten halen dus volgend seizoen! (na ruimen van de rotzooi) en liksback, (braafheid?) urby heeft zijn tijd gehad bij ajax denk ik. vind het wel een goede middevelder maar daar heeft ajax betere spelers voor! en boula lijkt me geweldig!
remco k
 remco k - zondag 24 januari 2010 - 14:24   quote  deeplink  
Vermeer laat vandaag tegen AZ precies zien waarom Stekelenburg weg mag van mij. Hij pakt twee ballen die Steek zeker weten niet gepakt had, dit bedoel ik nou met een keeper die punten pakt voor het team..
freakie
 freakie - zondag 24 januari 2010 - 18:26   quote  deeplink  
k wil t eerst wel ff zien of steek die niet pakt.. Vermeer duikt fantasties maar op positie staan is niet zijn sterkste punt dus shoten lijken vaak spectaculerder dan die bij steek lijken...
remco k
 remco k - zondag 24 januari 2010 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2010 - 18:26 schreef freakie het volgende:
k wil t eerst wel ff zien of steek die niet pakt.. Vermeer duikt fantasties maar op positie staan is niet zijn sterkste punt dus shoten lijken vaak spectaculerder dan die bij steek lijken...
Kom op zeg, jij weet net zo goed als ik dat Steek deze ballen niet had gepakt, bij alle twee de actie staat Vermeer prima opgeteld en pakt deze ballen gewoon heel goed, als je kijkt naar Steek dan staat juist hij heel vaak verkerd opgesteld(zie tegen goals twente en psv).
freakie
 freakie - zondag 24 januari 2010 - 19:39   quote  deeplink  
man kom op.. Steek is gewoon een goede keeper vermeer is nu een fantastische 2e hij is spr als hij invalt.. Maar wat hij heeft laten zien maakt hij ook veel fouten als hij in de basis staat een aantal maaanden lang..
remco k
 remco k - zondag 24 januari 2010 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2010 - 19:39 schreef freakie het volgende:
man kom op.. Steek is gewoon een goede keeper vermeer is nu een fantastische 2e hij is spr als hij invalt.. Maar wat hij heeft laten zien maakt hij ook veel fouten als hij in de basis staat een aantal maaanden lang..
Ik zeg nogmaals, ook nergens dat Vermeer 1e keus moet worden, maar Steek is niet goed genoeg voor de europese top en daar willen we heen met ajax toch?
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 25 januari 2010 - 08:14   quote  deeplink  
Ik mis nog steeds een leider in het veld.
Suarez is een lieverd maar geen leidende aanvoerder.
Vertongen idem dito.
de Zeeuw? een bikkelaar maar geen leider.

de eerste elf zodoende is er nog steeds niet.
Waar is een type Danny Blind of Frank Rijkaard.
Een Chivu.

Vergeet niet dat het nog steeds een enorm jonge ploeg is, allemaal rond de 20.
remco k
 remco k - vrijdag 29 januari 2010 - 10:00   quote  deeplink  
zou Bhoularouz zo'n type kunnen zijn.
reminho
 reminho - vrijdag 29 januari 2010 - 10:15   quote  deeplink  
Ik denk persoonlijk niet dat Bhoularouz zo'n type is.
Wordt een lastig verhaal om een echte leider bij ajax aan te wijzen,misschien gabri?
Maar die heeft niet echt een basisplaats.
John2
 John2 - vrijdag 29 januari 2010 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2010 - 21:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zeg nogmaals, ook nergens dat Vermeer 1e keus moet worden, maar Steek is niet goed genoeg voor de europese top en daar willen we heen met ajax toch?
Remco, wordt toch eens wakker!! Het is toch onmogelijk voor ons om de (sub) top van Europa te halen! De ploegen in de top en zelfs in de subtop hebben een begroting die 3 tot 4 keer zo hoog ligt als die van AJAX en wij kunnen toch geen topspelers halen die 4 tot 6 miljoen netto per jaar moeten verdienen!! Verder zal, ben ik bang, de begroting van AJAX nog omlaag moeten, daar we ook volgend jaar weer niet in de CL spelen. En Stekelenburg is nu juist een van de weinige spelers bij AJAX die wel kwaliteit heeft. We moeten blij zijn dat hij (nog) bij AJAX speelt.
FsideVak129
 FsideVak129 - vrijdag 29 januari 2010 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 - 10:00 schreef remco k het volgende:
zou Bhoularouz zo'n type kunnen zijn.
Boula zou zeker een goede optie zijn.
Onder Jol bij HSV liet hij toch wel een en ander zien.
En op het EK was hij een van de beste mannen op het veld (tot het trieste overlijden van zijn kind dan...)

Het is wel een killer en op het veld ben je niet blij als hij er staat.
Hij is nu rond de 30. Mooie ervaren leeftijd voor een verdediger.
Die hebben we gewoon nodig en Wiellaart heeft het gewoon niet gered.
Wegruimen die gozer want begint ook al slecht te ouwehoeren over onze club.

Maar aanvoerder?
Wat zijn de topaanvoerders geweest bij Ajax.
Danny Blind is het zeer lang geweest... en terecht.
Daarna kwam Chivu die ik persoonlijk ook graag terug had zien komen.
Maar daarna waren het allemaal kleintjes.
Stekelenburg had het moeten zijn als langstdienende maar het echec met MvB heeft niet veel goed gedaan voor zijn zelfvertrouwen.

We gaan het wel zien. Dat Jol moet gaan opbouwen is een feit, het liefst met een schaal in zijn broekzak (of 2)
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 29 januari 2010 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 - 15:31 schreef remco k het volgende:

Opstelling voor volgend seizoen zou in mijn optiek dan kunnen worden.

----------------------Tim Krul-----------------------

V/D Wiel------------Alderweireld--------Luciano Fabian
----------------------------Vertongen-----------------

------------------De Zeeuw----------------------------

-------------Erikson----------------Lodeiro-----------

Suarez-----------------Pantelic--------------Sulejmani

Remco, ik ben met je eens dat er zeker een nieuwe links back moet komen. Echter met de Zeeuw, Erikson en Lodeiro op het middenveld ga je zekers de fout in. Hier zijn we veel te aanvallend in gesteld en krijgen de (toch al niet al te solide) achterhoede spelers het veel te zwaar. Mijn inziens zou het wel kunnen maar dan moet je met 2 spitsen spelen en een Enoh, of Gabri op het middenveld erbij zetten. Overigens met Suarez moet je zo-ie-zo met 2 spitsen voetballen. Of bij drie spitsen-systeem moet Suarez in het centrum en NIET vanaf de buitenkant. Zonde van zijn rendement.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 januari 2010 door Eindhovense Ajaxfan --
Rinus v Gennep
 Rinus v Gennep - vrijdag 29 januari 2010 - 14:27   quote  deeplink  
Stekelenburg
vd wiel vertonghen alderweireld daley blind

eriksen de zeeuw vd heijden

suarez pantelic lodeiro

bank:
zeegelaar
castilion
suk
sousa campos
claassen
will
hammer-time
 hammer-time - vrijdag 29 januari 2010 - 14:43   quote  deeplink  
allemaal onzin.suk moet op pantelic zijn plek,suarez op rechts. sulejmani of urby links.dan lodeiro de zeeuw en enoh of de jong,en achterin moet er echt wel wat veranderen op de linksback en boula moet zowiezo komen
hammer-time
 hammer-time - vrijdag 29 januari 2010 - 14:54   quote  deeplink  
en zijn die kerlon en die eduardo eigenlijk al een x inzetbaar of op niveau
remco k
 remco k - vrijdag 29 januari 2010 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 - 14:54 schreef hammer-time het volgende:
en zijn die kerlon en die eduardo eigenlijk al een x inzetbaar of op niveau
Als je een beetje op de media zou letten, dan zou je weten dat Kerlon ivm een blessure op gelopen ergens in de maand november is uitgeschakeld dit seizoen, Ze eduardo is gehaald als talent en zal steeds vaker mee gaan doen bij jong ajax, de wedstrijden die hij heeft gespeeld was hij zeer goed, en de kans is aanwezig dat Jol hem in de komende maanden mee gaat laten trainen met het 1e

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3167
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De Eerste Elf?!









0.0082809