BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jol moet duidelijk zijn naar zijn spelers.

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
alibabba
 alibabba - zondag 24 januari 2010 - 19:51   quote  deeplink  
Ik vind dat het een keer tijd word dat Ajax in een vaste samenstelling gaat spelen. Natuurlijk kun je niks doen tegen schorsingen, blessures en eventuele interlandverplichtingen. Als trainer heb je naarmate het seizoen een goed beeld van de spelers, lijkt me. Op een gegeven moment moet je duidelijke keuzes maken, waar je als coach achter moet blijven staan. Het geeft rust en vertrouwen, waardoor je als team kunt groeien. De ene keer start Rommedahl in de basis en de andere keer Kennedy, start vanaf minuut 1 telkens met dezelfde. Eriksen vorige week nog basis, nu geen speelminuten. De Jong en Aissati vandaag basis, vorige week bankzitters. Het verhaal Lindgren is al helemaal apart, wat doet Jol als Enoh terug is? Jol moet duidelijkheid geven aan zijn spelers, want een voetballer moet weten waar hij aan toe is.

Jullie mening?
joey
 joey - zondag 24 januari 2010 - 20:15   quote  deeplink  
Enoh is nu weg, daarvoor hebben we gabri(Volgens mij nog niet helemaal fit!?) en daarom staat lindgren er nu..Dus raar vind ik dat niet.. Als enoh straks terug is.Dan zal hij er gewoon weer staan..Enoge die zijn plaatst zou kunne innemen is gabri.

Verder vond ik ERiksen vorige week in de basis niet slim, dat weet jol uiteindelijk ook en heeft vandaag voor andere spelrs gekozen.
Verder vind ik Rommedahl Vele male sterker dan kenedy ..dus dat hij soms begint met kenedy snap ik al helemaal niet, maargoed dat is mijn keuze..

Denk dat ajax op dit moment gewoon te veel spelrs mist. Hiervoor was het niet zo veel geswitch de hele tijd.

Hij heeft vandaag een goede opstelling neergezet, vorige week was bagger.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 24 januari 2010 - 20:25   quote  deeplink  
Hij is op dit moment zoekende en dat is logisch als enoh de zeeuw en gabri niet beschikbaar zijn! Kennedy vorige week slecht dus niet spelen ook logisch!! En erikssen heeft ie vorige week getest en zal ie wel te licht voor vandaag bevonden hebben! En denk dat jol het goed doet heb aissatie vandaag echt zijn best zien doen!
ajax1966
 ajax1966 - zondag 24 januari 2010 - 20:37   quote  deeplink  
ik had suk wel verwacht 10 min voor tijd
remco k
 remco k - zondag 24 januari 2010 - 20:38   quote  deeplink  
volgens mij speelt Jol juist met een vaste opstelling als iedereen er is.

Steek
v/dWiel Alderweireld Vertongen Anita
De Zeeuw Enoh
Wisselend
Suarez Pantelic Emanuelson

En voor de nr 10 positie is nu Lodeiro aangetrokken. Allemaal vrij duidelijk lijkt me toch. Als er spelers geblesserd zijn is het logisch dat er veranderd wordt toch
dege
 dege - zondag 24 januari 2010 - 21:16   quote  deeplink  
vind ook dat Jol juist meer met vaste spelers speelt als andere trainers. Op dit moment mis je Enoh, de Zeeuw, Pantelic, als die terug zijn staan ze er gewoon weer, let maar op.
Geef Jol het vertrouwen, komt helemaal goed, is eindelijk een trainer bij Ajax waar ik wel vertrouwen in heb.
alibabba
 alibabba - zondag 24 januari 2010 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2010 - 21:16 schreef dege het volgende:
vind ook dat Jol juist meer met vaste spelers speelt als andere trainers. Op dit moment mis je Enoh, de Zeeuw, Pantelic, als die terug zijn staan ze er gewoon weer, let maar op.
Geef Jol het vertrouwen, komt helemaal goed, is eindelijk een trainer bij Ajax waar ik wel vertrouwen in heb.
Jol is een goeie trainer die een kans geniet bij Ajax, maar moet als Pantelic, De Zeeuw en Enoh terug zijn nu echt voor een hecht collectief gaan zorgen. Als trainer weet je, als het goed is, vrij snel welke spelers je nodig hebt om successen te boeken. Ik bedoel daarmee dat in beginsel Cvitanich het vertrouwen genoot van Jol en hij nu is verhuurd. Aissati heeft veelvuldig aan de linkerkant gespeeld en Kennedy of Rommedahl aan de rechterkant. Emanuelson heeft een tijd linksback gespeeld. De tijd van bouwen is nu wel voorbij en het is nu zaak voor vaste patronen. Ik heb vertrouwen in Jol en hoop dat hij die vaste patronen erin krijgt, want volgend seizoen moeten er resultaten geboekt worden.
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 25 januari 2010 - 08:09   quote  deeplink  
Hij spreekt toch Nederlands/Engels en Duits?
Hoe duidelijk mot tie zijn dan...
remco k
 remco k - maandag 25 januari 2010 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2010 - 22:47 schreef alibabba het volgende:

[..]

Jol is een goeie trainer die een kans geniet bij Ajax, maar moet als Pantelic, De Zeeuw en Enoh terug zijn nu echt voor een hecht collectief gaan zorgen. Als trainer weet je, als het goed is, vrij snel welke spelers je nodig hebt om successen te boeken. Ik bedoel daarmee dat in beginsel Cvitanich het vertrouwen genoot van Jol en hij nu is verhuurd. Aissati heeft veelvuldig aan de linkerkant gespeeld en Kennedy of Rommedahl aan de rechterkant. Emanuelson heeft een tijd linksback gespeeld. De tijd van bouwen is nu wel voorbij en het is nu zaak voor vaste patronen. Ik heb vertrouwen in Jol en hoop dat hij die vaste patronen erin krijgt, want volgend seizoen moeten er resultaten geboekt worden.
Je hebt echt te veel haast, de tijd van bouwen voorbij zeg je??
Wat dacht je van het feit dat ze nog steeds aan het puinruimen zijn, dan is het heel moeilijk om nu al te weer aan een hecht team te bouwen.

En als ik kijk waar Jol met Ajax is ten op zichte van zijn voorgangers, dan is juist dat het punt waar hij het heel goed doet, ajax begint al steeds meer een team te worden, en de laatste wedstrijden voor de winterstop was constant in dezelfde samenstelling.
Ook jij weet dat het ivm blessures en schorsingen niet mogelijk is om 10 wedstrijden op rij met dezelfde samenstelling te spelen, dit moet jij toch ook weten.

Sorry Alibba, ik heb je op dit forum hoog zitten, maar je komt nu wel heel erg ongeduldig over, het is onmogelijk om de rotzooi van 10 jaar op te ruimen en een nieuw team te bouwen binnen 8 maanden.
yngwie
 yngwie - maandag 25 januari 2010 - 12:10   quote  deeplink  
Jol moet puinruimen, bouwen en tegelijkertijd presteren. Ga d'r maar aan staan. Dus geef Jol de tijd. Die verhalen van we zijn al jaren aan het bouwen kloppen niet. Want geen ene trainer kon zijn werk afmaken. Laat Jol dan nu eens eindelijk wel zijn taak afmaken. En zo slecht is het allemaal niet. Gister 7 jongens uit de eigen opleiding en het jongste team van Nederland verslaat de kampioen van Nederland. Niet met oogstrelend voetbal, maar ik zag wel passie. De automatisme en routine komen ook. En als dat zo ver is zijn we echt heel goed.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 januari 2010 door yngwie --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 25 januari 2010 - 12:15   quote  deeplink  
Inderdaad dat is de druk die AJAX meebrengt. bouwen en presteren tegelijk is vrij lastig vooral als je geen 25 topspelers in je selectie heb! Geef jol nog een jaartje de tijd en dan is het vroeg zat om te klagen!
alibabba
 alibabba - maandag 25 januari 2010 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 januari 2010 - 09:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Je hebt echt te veel haast, de tijd van bouwen voorbij zeg je??
Wat dacht je van het feit dat ze nog steeds aan het puinruimen zijn, dan is het heel moeilijk om nu al te weer aan een hecht team te bouwen.

En als ik kijk waar Jol met Ajax is ten op zichte van zijn voorgangers, dan is juist dat het punt waar hij het heel goed doet, ajax begint al steeds meer een team te worden, en de laatste wedstrijden voor de winterstop was constant in dezelfde samenstelling.
Ook jij weet dat het ivm blessures en schorsingen niet mogelijk is om 10 wedstrijden op rij met dezelfde samenstelling te spelen, dit moet jij toch ook weten.

Sorry Alibba, ik heb je op dit forum hoog zitten, maar je komt nu wel heel erg ongeduldig over, het is onmogelijk om de rotzooi van 10 jaar op te ruimen en een nieuw team te bouwen binnen 8 maanden.
Je hoeft je niet te excuseren joh, nergens voor nodig. Laten we niet te lief worden voor mekaar, respect voor een ieder vind ik meer dan voldoende:).

Jol moet nu wel weten met welke spelers hij verder wil en moet daarin duidelijke keuzes maken, die hij duidelijk moet laten weten aan zijn spelers. Dat is wat ik probeer aan te geven, want volgend seizoen vind ik het tijd worden om te oogsten.
E-J
 E-J - maandag 25 januari 2010 - 20:59   quote  deeplink  
ik denk dat Jol het wisselen met spelers goed weet te beperken.
zeker als je het bekijkt ten opzichte van voorgaande jaren.
kijk bijvoorbeeld maar eens naar de verdediging, door die gasten vertrouwe te geven zijn ze een stuk stabieler geworden.
Pietje
 Pietje - maandag 25 januari 2010 - 21:19   quote  deeplink  
Eigenlijk vind ik het wel meevallen. Je ziet dat Martin Jol alleen nog zoekt naar de juist man als linksback en de vleugels voorin. Verder is het volgens mij een behoorlijk vertrouwd elftal.
alibabba
 alibabba - zondag 31 januari 2010 - 22:26   quote  deeplink  
Emanuelson stond vanmiddag weer linksback te voetballen. Ik bedoel, Jol moet nu duidelijke keuzes maken. Kies ergens voor en HOU JE DAAR AAN VAST. Tot aan het eind van het seizoen is het, na eerdere keuzes van Jol, verstandig om VAST TE HOUDEN aan de volgende spelers. Stekelenburg, V.D.Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson, Enoh, Lindgren, De Zeeuw, Rommedahl, Pantelic en Suarez. Wissels; Vermeer, Oleguer, Anita, Gabri, Siem de Jong, Eriksen, Kennedy en Suk. Vastigheid aan een elftal is ESSENTIEEL.
bully
 bully - zondag 31 januari 2010 - 23:11   quote  deeplink  
het elftal staat vast.
Steek
v/dWiel Alderweireld Vertongen Anita
De Zeeuw Enoh
Wisselend
Suarez Pantelic Emanuelson

dat hij vandaag het voorin omgooide heefd temaken dat jol net als ons anita telicht vind.
vooral in dit soort wedstrijden.
maar hij heefd geen of weinig keus.
maar heefd deze keer toch voor wat meer zekerheid gekozen door urby daar tezetten.
daarom die wisselingen voorin.
kennedy heefd al laten zien dat hij niet ajax waardig is.
en sulejmani een stuk jonger heefd ook nog niet laten blijken dat hij de ajax druk aankan op moment.
dus vind de keuzes van jol wel tebegrijpen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5970
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jol moet duidelijk zijn naar zijn spelers.









0.0067479