BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het scheidsrechterskorps.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
alibabba
 alibabba - maandag 01 februari 2010 - 17:41   quote  deeplink  
Het is nu al meer dan 27 uur geleden dat scheidsrechter Pieter Vink gisteren affloot bij de wedstrijd Feyenoord - AJAX. Ik kom net thuis van mijn werk en ik ben nog steeds niet te genieten. Ongelofelijk is het dat Ons Aller Ajax gistermiddag geen penalty kreeg. Twee 100% strafschoppen die ons 2 punten hebben gekost. Het standbeen van Suarez word finaal onderuit getrapt en scheidsrechter Vink heeft een uitstekend zicht erop, maar fluit niet. De handsbal van De Cler was meer dan duidelijk, waarbij de hand naar de bal ging en niet andersom.

Scheidsrechters in Nederland zijn van een dusdanig niveau dat bij mij de tranen in de ogen schieten. Ze zijn namelijk heel gemakkelijk te beinvloeden, waardoor ze niet meer objectief fluiten. Voor Fc Twente - Ajax kwam Jol met een sneer richting Pieter Vink, waardoor Vink in die wedstrijd veelal in het voordeel van Ajax floot. Voor aanvang van Feyenoord - Ajax heeft Been wat geroepen en die woorden heeft Ajax gisteren de das omgedaan. Ik ben Ajacied en ik vond scheidsrechter Liesveld woensdag tegen Nec ook dramatisch. Een wedstrijd moet je een wedstrijd laten en je moet gevoel hebben voor hetgeen er gebeurt. Om Heubach een 2e gele kaart te geven na een een nog onnozelere gele kaart is treurig, alsmede de rode kaart voor Sarpong. Als je een beetje verstand hebt, weet je dat Sarpong afkomstig is van Ajax en dan geef je 'm i.p.v. een 2e gele kaart een waarschuwing. Scheidsrechters fluiten niet hun eigen wedstrijd en handelen veel te veel volgens HET BOEKJE. Voordat ze beginnen te fluiten weten ze de spelregels uit hun hoofd. Een goeie scheidsrechter vormt zich hoe ie is als mens, tezamen met die spelregels. Je haalt het rijbewijs en gaat daarna JE EIGEN GANG, die je vormt tot de chauffeur die je nu bent. Er zijn in potentie goeie scheidsrechters in Nederland, maar ze doen niet HUN EIGEN DING. Een goeie leidsman hoort niet op te vallen, maar helaas staan ze wekelijks in de schijnwerpers.

Ik heb respect voor het vak wat ze uitoefenen, maar het respect zou alleen maar vergroten wanneer scheidsrechters wat meer gevoel in hun beslissingen namen. Ik probeer elke wedstrijd puur te letten op het voetbal, maar telkens komt de leidsman naar voren. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Engelse scheidsrechters. Als ik een Engelse wedstrijd aan het kijken ben ga ik daar volledig in op en na afloop weet ik amper wie er gefloten heeft. Zo hoort het te zijn, maar.................................

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van het Nederlandse schIJtsrechterskorps..................
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 01 februari 2010 - 17:56   quote  deeplink  
Als je dan vervolgens dit bericht leest dan weet je hoe laat het is bij het schijtsrechterskorps.

VOORONDERZOEK NAAR BESCHULDIGING BAK-NIELSEN
Maandag 1 februari 2010 om 17:32

De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft een vooronderzoek ingesteld naar de uitlatingen van Kristian Bak-Nielsen op de officiële website van sc Heerenveen. De Deense verdediger deed daarop zondag zijn beklag over scheidsrechter Kevin Blom, die een dag eerder de leiding had bij de competitiewedstrijd van de Friezen bij ADO Den Haag (2-1).

Bak-Nielsen beweerde op de website van Heerenveen dat Blom de Hagenaars expres liet winnen. ,,Na de 1-1 vroeg ik de scheids waar hij mee bezig was. Hij zei dat hij wilde dat ADO zou winnen'', aldus Bak-Nielsen. ,,Meen je dat, vroeg ik hem, waarop hij 'ja' zei. Bij de 2-1 van ADO stond hij alleen maar te lachen. Na afloop zei ik tegen hem dat ik het verhaal in de pers zou gooien. 'Je doet maar', zei hij. Ongelooflijk, wat een arrogantie. Zoiets heb ik in mijn hele voetbalcarrière nog nooit meegemaakt.''

De aanklager gaat bij de verdediger navragen of hij dat inderdaad zo heeft gezegd. Ook Blom wordt om een verklaring gevraagd, zo liet een woordvoerster van de KNVB maandag weten. Op basis daarvan besluit de aanklager of hij met een schikkingsvoorstel komt.


En voor Thomas de bron van het bericht: http://www.sport1.nl/Voetbal/Nieuws/192587-vooronderzoek-naar-beschuldiging-bak-nielsen.html

Kevin Blom zal wel ontkennen en Bak-Nielsen wordt niet geloofd en krijgt een schorsing. Zo gaat het de hele tijd bij de KNVB.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 februari 2010 door amsterdammer113 --
tieny
 tieny - maandag 01 februari 2010 - 18:42   quote  deeplink  
We moeten niet zeuren over de scheidrechter,ajax is gewoon verplicht om van een matig team als Feyenoord(en behalve Az en Twente zijn alle teams in Nederland dat) te winnen.
We moeten gewoon in de spiegel kijken en zijn we gewoon op een stuk of 3 spelers na niet goed genoeg.
PSVMocro
 PSVMocro - maandag 01 februari 2010 - 18:50   quote  deeplink  
Discusiëren over scheidsrechters is zinloos: Technische hulpmiddelen...punt. 2x of 3x per wedstrijd coaches de mogelijkheid geven om gebruik te maken van beelden op een groot scherm. Net als tennis. Dan krijgen scheidsrechters dezelfde herhaling te zien als wij op tv krijgen en kunnen ze een beslissing heroverwegen. Dan was het gewoon een overtreding van De Vrij op Suarez. Penalty 0-2. wedstrijd zo goed als gespeeld.
bully
 bully - maandag 01 februari 2010 - 19:01   quote  deeplink  
vink is nu eenmaal een ajaxhater dat blijkt nu ook weer uit zijn uitlatingen op radio rijnmond.
maar om dit gelijkspel aan hem toeteschrijven vind ik te ver gezocht.
je moet natuurlijk niet afhankelijk zijn van enkele arbitrale beslissingen.
als jezelf goed speeld en de kansen afmaakt is er niks aan de hand.
en soms zit het mee en soms zit het tegen.
alleen met vink zit het altijd tegen.
remco k
 remco k - maandag 01 februari 2010 - 21:10   quote  deeplink  
het is een BLINDE VINK, al moet ik wel zeggen dat mij het verhaal van Bak Nielsen wel erg apart vnd en zet hier dan ook mijn twijfels bij..
FsideVak129
 FsideVak129 - dinsdag 02 februari 2010 - 08:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 februari 2010 - 18:50 schreef Mocro het volgende:
Discusiëren over scheidsrechters is zinloos: Technische hulpmiddelen...punt. 2x of 3x per wedstrijd coaches de mogelijkheid geven om gebruik te maken van beelden op een groot scherm. Net als tennis. Dan krijgen scheidsrechters dezelfde herhaling te zien als wij op tv krijgen en kunnen ze een beslissing heroverwegen. Dan was het gewoon een overtreding van De Vrij op Suarez. Penalty 0-2. wedstrijd zo goed als gespeeld.
Blijft een utopie... terwijl de rest van de wereld inmiddels om is.
Tennis
Rugby
en al die amerikaanse sporten...

Vink is gewoon een teringlijer en dat weet hij ook verdomd goed.
de column op AFCA.nl is weer hilarisch maar dekt een kleine verdachte waarheid.

onthou Ajax van een strafschop en zeg na de wedstrijd dat je het fout had gezien.
Blijft er niemand over doorzeuren omdat fouten gemaakt kunnen worden.
Ik denk dat het tijd wordt dat er een onafhankelijke scheidsrechter beoordelingscommissie moet komen. Dan was Vink al ontslagen geweest en hadden wij gisteren die panlap niet gehad.

Vink.... die moet niet meer in de Arena komen...

p.s.: wij moeten gewoon veel doelpunten scoren. kan er ook geen discussie zijn..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 februari 2010 door FsideVak129 --
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 02 februari 2010 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 februari 2010 - 21:10 schreef remco k het volgende:
het is een BLINDE VINK, al moet ik wel zeggen dat mij het verhaal van Bak Nielsen wel erg apart vnd en zet hier dan ook mijn twijfels bij..
Wat is er apart aan. Het is het verhaal van de 1 tegen de ander. Ik heb Blom wel vaker aparte dingen zien doen en geloof niet dat een speler dit zomaar roept.

OT: Vind het gezien het optreden, en de voorgaande 2 waarin Vink floot tegen Ajax, niet vreemd dat Vink ooit heeft gezegd jarenlang een seizoenkaart te hebben gehad van Feyenoord. Dat neemt niet weg dat ik vind dat we door hem hebben gelijkgespeeld. Ajax had de klus zelf moeten klaren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 februari 2010 door amsterdammer113 --
Subaru
 Subaru - dinsdag 02 februari 2010 - 11:33   quote  deeplink  
bij top wedstrijden zoals een ajax-feyenoord en psv-feyenoord moet je buitenlandse scheidsrechters neer zetten
Yordee1
 Yordee1 - dinsdag 02 februari 2010 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2010 - 11:33 schreef Subaru het volgende:
bij top wedstrijden zoals een ajax-feyenoord en psv-feyenoord moet je buitenlandse scheidsrechters neer zetten
Ja dat zagen we bij Feyenoord - Ajax in 2007 (2-2). Met De Bleeckere. Die faalde opzichtig.
Subaru
 Subaru - dinsdag 02 februari 2010 - 12:06   quote  deeplink  
englse of duitse scheidsrechters geen belgen nadenken kan je zelf toch ook wel ofniet dan:S
alibabba
 alibabba - dinsdag 02 februari 2010 - 14:33   quote  deeplink  
Ik heb de column gelezen waar FsideVak129 het over had en dat moet iedereen gelezen hebben, schitterend werkelijk..............................................

www.afca.nl/index_3.htm?x=431&y=341.......klikken op nieuwe column Jimmy Hills.

Pieter ( BLINDE ) Vink is een panlap.......................................... hahahahahahaha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 februari 2010 door alibabba --
Yordee1
 Yordee1 - dinsdag 02 februari 2010 - 19:30   quote  deeplink  
In het interview van Vink met de NOS, geeft ie aan dat Feyenoord - Ajax belangrijker, meer beladen en mooier is dat Ajax - Feyenoord. Wtf? Het is de zelfde wedstrijd alleen in een ander stadion met allemaal mongolen die maar één liedje kennen, en na afloop van dat liedje voor zichzelf gaan klappen. Maar hier geeft Vink dus aan dat hij de spanning niet aankan, en hij betrekt hier het thuisvoordeel van Feyenoord bij, waar hij dus duidelijk door geïntimideerd was.
Yordee1
 Yordee1 - dinsdag 02 februari 2010 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2010 - 12:06 schreef Subaru het volgende:
englse of duitse scheidsrechters geen belgen nadenken kan je zelf toch ook wel ofniet dan:S
Belgen zijn net zo buitenlands als Duitsers en Engelsen hoor.
bahbah
 bahbah - dinsdag 02 februari 2010 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 februari 2010 - 17:41 schreef alibabba het volgende:
Het is nu al meer dan 27 uur geleden dat scheidsrechter Pieter Vink gisteren affloot bij de wedstrijd Feyenoord - AJAX. Ik kom net thuis van mijn werk en ik ben nog steeds niet te genieten. Ongelofelijk is het dat Ons Aller Ajax gistermiddag geen penalty kreeg. Twee 100% strafschoppen die ons 2 punten hebben gekost. Het standbeen van Suarez word finaal onderuit getrapt en scheidsrechter Vink heeft een uitstekend zicht erop, maar fluit niet. De handsbal van De Cler was meer dan duidelijk, waarbij de hand naar de bal ging en niet andersom.

Scheidsrechters in Nederland zijn van een dusdanig niveau dat bij mij de tranen in de ogen schieten. Ze zijn namelijk heel gemakkelijk te beinvloeden, waardoor ze niet meer objectief fluiten. Voor Fc Twente - Ajax kwam Jol met een sneer richting Pieter Vink, waardoor Vink in die wedstrijd veelal in het voordeel van Ajax floot. Voor aanvang van Feyenoord - Ajax heeft Been wat geroepen en die woorden heeft Ajax gisteren de das omgedaan. Ik ben Ajacied en ik vond scheidsrechter Liesveld woensdag tegen Nec ook dramatisch. Een wedstrijd moet je een wedstrijd laten en je moet gevoel hebben voor hetgeen er gebeurt. Om Heubach een 2e gele kaart te geven na een een nog onnozelere gele kaart is treurig, alsmede de rode kaart voor Sarpong. Als je een beetje verstand hebt, weet je dat Sarpong afkomstig is van Ajax en dan geef je 'm i.p.v. een 2e gele kaart een waarschuwing. Scheidsrechters fluiten niet hun eigen wedstrijd en handelen veel te veel volgens HET BOEKJE. Voordat ze beginnen te fluiten weten ze de spelregels uit hun hoofd. Een goeie scheidsrechter vormt zich hoe ie is als mens, tezamen met die spelregels. Je haalt het rijbewijs en gaat daarna JE EIGEN GANG, die je vormt tot de chauffeur die je nu bent. Er zijn in potentie goeie scheidsrechters in Nederland, maar ze doen niet HUN EIGEN DING. Een goeie leidsman hoort niet op te vallen, maar helaas staan ze wekelijks in de schijnwerpers.

Ik heb respect voor het vak wat ze uitoefenen, maar het respect zou alleen maar vergroten wanneer scheidsrechters wat meer gevoel in hun beslissingen namen. Ik probeer elke wedstrijd puur te letten op het voetbal, maar telkens komt de leidsman naar voren. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Engelse scheidsrechters. Als ik een Engelse wedstrijd aan het kijken ben ga ik daar volledig in op en na afloop weet ik amper wie er gefloten heeft. Zo hoort het te zijn, maar.................................

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van het Nederlandse schIJtsrechterskorps..................
alibabba:

applaus.....echt waar,uitstekend verwoord.....stuur maar naar de knvb.....
balvers
 balvers - dinsdag 02 februari 2010 - 21:22   quote  deeplink  
http://www.youtube.com/watch?v=9-iS11arT7o&feature=popular
alibabba
 alibabba - woensdag 03 februari 2010 - 19:50   quote  deeplink  
Ik moet nog even een ergernis kwijt. Ik heb gisteren de wedstrijd VVV - Heerenveen bezocht en daar presteerde Roelof Luinge het om al in de 4e minuut, totaal onnodig, een gele kaart te trekken. Het was een overtreding die in Engeland word omschreven als " een wind waarvan een onderbroek alleen maar opfrist ". Er was totaal geen aanleiding om een kaart te trekken, maar Roelof handelde volgens het bekende BOEKJE. Steek dat BOEKJE vandaag nog in de hens. Het zou verstandig zijn dat scheidsrechters i.p.v. in dat BOEKJE te bladeren de playboy tot zich nemen, want dat laat het schIJtsrechtersniveau stijgen. En niet alleen het niveau..............

Een goeie scheidsrechter voelt een wedstrijd aan en handelt daar naar. Het is zaak dat je je niet belangrijk maakt en dat een wedstrijd ook EEN WEDSTRIJD blijft. Roelof is een aardige kerel, maar gisteren handelde hij als een " OETLUL ". Blijkbaar willen schIJtsrechters een schouderklopje verdienen van dirigent Jaap Uilenberg en dat is nou net iets wat je niet moet willen.
remco k
 remco k - woensdag 03 februari 2010 - 20:13   quote  deeplink  
een Scheidsrechter heeft eigenlijk pas een goede wedstrijd gefloten als na de wedstrijd niemand meer weet wie de scheids was.

Ik kijk iedere wedstrijd in nederland en ken zo'n beetje iedere scheidsrechter bij naam, ik kijk ook bijna iedere wedstrijd uit de Premiere league nen daar weet ik maar 1 of 2 scheidsrechters bij naam te noemen, het is eigenlijk heel simpel waarom, daar worden veel minder fouten gemaakt en maakt de scheidsrechter zich altijd ondergeschikt aan de geest van de wedstrijd. In nederland denken de scheidsrechters dat ze het middelpunt van de wedstrijd zijn, ik kan dat niet begrijpen eb hoop dus ook dat Uilenberg heel snel een tak in het bos zal gaan opzoeken zodat Dick JOl deze taak kan overnemen( de wens is denk ik de vader van de gedachte)
voetballer55
 voetballer55 - woensdag 03 februari 2010 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 februari 2010 - 20:13 schreef remco k het volgende:
een Scheidsrechter heeft eigenlijk pas een goede wedstrijd gefloten als na de wedstrijd niemand meer weet wie de scheids was.

Ik kijk iedere wedstrijd in nederland en ken zo'n beetje iedere scheidsrechter bij naam, ik kijk ook bijna iedere wedstrijd uit de Premiere league nen daar weet ik maar 1 of 2 scheidsrechters bij naam te noemen, het is eigenlijk heel simpel waarom, daar worden veel minder fouten gemaakt en maakt de scheidsrechter zich altijd ondergeschikt aan de geest van de wedstrijd. In nederland denken de scheidsrechters dat ze het middelpunt van de wedstrijd zijn, ik kan dat niet begrijpen eb hoop dus ook dat Uilenberg heel snel een tak in het bos zal gaan opzoeken zodat Dick JOl deze taak kan overnemen( de wens is denk ik de vader van de gedachte)
Of kun je niet zo goed engels;-) dat je de namen misschien niet hoort
voetballer55
 voetballer55 - woensdag 03 februari 2010 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2010 - 19:30 schreef Yordee1 het volgende:
In het interview van Vink met de NOS, geeft ie aan dat Feyenoord - Ajax belangrijker, meer beladen en mooier is dat Ajax - Feyenoord. Wtf? Het is de zelfde wedstrijd alleen in een ander stadion met allemaal mongolen die maar één liedje kennen, en na afloop van dat liedje voor zichzelf gaan klappen. Maar hier geeft Vink dus aan dat hij de spanning niet aankan, en hij betrekt hier het thuisvoordeel van Feyenoord bij, waar hij dus duidelijk door geïntimideerd was.
Een mooier stadion een mooiere club en gewone mensen die niet schelden op het forum;-)
remco k
 remco k - woensdag 03 februari 2010 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 februari 2010 - 20:37 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

Of kun je niet zo goed engels;-) dat je de namen misschien niet hoort
:) ik kan je verzekeren dat mijn engels zeer goed is, maar sport 1 verslaat ook gwoon in het nederlands.
Rogier
 Rogier - donderdag 04 februari 2010 - 08:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2010 - 19:30 schreef Yordee1 het volgende:
In het interview van Vink met de NOS, geeft ie aan dat Feyenoord - Ajax belangrijker, meer beladen en mooier is dat Ajax - Feyenoord. Wtf? Het is de zelfde wedstrijd alleen in een ander stadion met allemaal mongolen die maar één liedje kennen, en na afloop van dat liedje voor zichzelf gaan klappen. Maar hier geeft Vink dus aan dat hij de spanning niet aankan, en hij betrekt hier het thuisvoordeel van Feyenoord bij, waar hij dus duidelijk door geïntimideerd was.
Euh tuurlijk zegt hij dat....hij heeft niet voor niets 9 jaar een seizoenskaart van feyenoord gehad. Dat is zijn 'thuis' wedstrijd. Een hugo Walker had waarschijnlijk Ajax-Feyenoord mooier gevonden.
jarjar78
 jarjar78 - donderdag 04 februari 2010 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 februari 2010 - 08:55 schreef Rogier het volgende:

[..]

Euh tuurlijk zegt hij dat....hij heeft niet voor niets 9 jaar een seizoenskaart van feyenoord gehad. Dat is zijn 'thuis' wedstrijd. Een hugo Walker had waarschijnlijk Ajax-Feyenoord mooier gevonden.
denk dat dat wel mee valt. nijhuis schijnt al jaren een seizoenskaart van twente tehebben.
dus zou ajax kunnen benadelen, heb er gister niet veel van gezien.
wie is hugo wakler eigenlijk? nooit van gehoord.
FsideVak129
 FsideVak129 - donderdag 04 februari 2010 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 februari 2010 - 09:39 schreef jarjar78 het volgende:

[..]

denk dat dat wel mee valt. nijhuis schijnt al jaren een seizoenskaart van twente tehebben.
dus zou ajax kunnen benadelen, heb er gister niet veel van gezien.
wie is hugo walker eigenlijk? nooit van gehoord.
? ben jij uit 1978...

Hugo Walker

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 04 februari 2010 door FsideVak129 --
jarjar78
 jarjar78 - donderdag 04 februari 2010 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 februari 2010 - 10:30 schreef FsideVak129 het volgende:

[..]

? ben jij uit 1978...

Hugo Walker
ja, hoezo?
heb er echt nooit van gehoord. sorry

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 04 februari 2010 door jarjar78 --
alibabba
 alibabba - donderdag 04 februari 2010 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 februari 2010 - 11:00 schreef jarjar78 het volgende:

[..]

ja, hoezo?
heb er echt nooit van gehoord. sorry
Ken je Hugo Walker niet? DAAR KOMT DAT SCHOOOOOOOOOOOOOOOT, DOELPUNT. Hilarisch........
alibabba
 alibabba - donderdag 04 februari 2010 - 13:58   quote  deeplink  
Nog f terugkomend op onze scheidsrechters. Het niveau van dit korps daalt en daalt en doet pijn aan de ogen. Het was al een hele tijd dat ze wekelijks blunders maken, maar het word nu onderhand elke wedstrijd. Dat moet natuurlijk belicht worden door de schIJtsrechterscommissie en daar moeten consequenties aan verbonden worden. Als een elftal slecht presteert neemt een trainer de schuld op zich en vertrekt. Zo moet dat ook zijn bij het leidskorps. Ik zit natuurlijk te dollen over Jaap Uilenberg, met alle respect, maar hij hoort gewoon af te treden. Sinds hij met de scepter zwaait, holt het niveau achteruit en daar is HIJ verantwoordelijk voor.
Champy
 Champy - donderdag 04 februari 2010 - 14:30   quote  deeplink  
Zo zie je ook gisteravond maar weer dat het verloop van de competitie zwaar beinvloed wordt door de scheidsrechters. Als Ajax zondag gewoon een penalty had gehad (1 van de 2), waren ze 2 punten ingelopen op Psv. Gisteren hoorde Psv bij een 1-1 stand een penalty tegen te krijgen. Uit de tegenaanval scoord Psv de 2-1. Als Psv 1-2 achter had gekomen door de penalty hadden ze hooguit nog gelijk gespeeld. Weer kon Ajax dan minimaal 2 punten inlopen en hadden ze na gister nog maar op 5 punten gestaan ipv 9. Nee dit is geen calimero gedrag maar gewoon de waarheid.
remco k
 remco k - donderdag 04 februari 2010 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 februari 2010 - 14:30 schreef Champy het volgende:
Zo zie je ook gisteravond maar weer dat het verloop van de competitie zwaar beinvloed wordt door de scheidsrechters. Als Ajax zondag gewoon een penalty had gehad (1 van de 2), waren ze 2 punten ingelopen op Psv. Gisteren hoorde Psv bij een 1-1 stand een penalty tegen te krijgen. Uit de tegenaanval scoord Psv de 2-1. Als Psv 1-2 achter had gekomen door de penalty hadden ze hooguit nog gelijk gespeeld. Weer kon Ajax dan minimaal 2 punten inlopen en hadden ze na gister nog maar op 5 punten gestaan ipv 9. Nee dit is geen calimero gedrag maar gewoon de waarheid.
maar het werkt wel 2 kanten op , die eerste gister bij ajax roda was ook geen penalty, als ajax dan gelijk had gespeeld dan was psv weer 2 punten uitgelopen... Aan het einde van het seizoen denk ik dat je een aantal dingen mee krijgt en een aantal dingen tegen krijgt, dit heft elkaar wel weer op volgens mij..

Het gaat er hier ook niet om dat ajax bevoordeelt of benadeelt wordt, het feit is dat de fouten die door de scheidsrechters worden gemaakt steeds groter worden, steeds vaker voorkomen en het ergste, Scheidsrechters zijn te beinvloeden, LAls je de kritieken ziet die Nijhuis voor de wedstrijd kreeg en dat koppeltr aan de wedstrijd, dit is echt heel erg. als je vorige week de kritiek van Been hoort voor de wedstrijdop het feit dat ajax de scheids vaak mee heeft, al deze simpele dingen beinvloed de leiding, dit is een grote schande en ik vind dan ook dat Uilenberg hier verantwoordelijk voor is en moet aftreden, laat dick JOl deze taak maar op zich nemen.
jarjar78
 jarjar78 - vrijdag 05 februari 2010 - 08:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 februari 2010 - 13:40 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ken je Hugo Walker niet? DAAR KOMT DAT SCHOOOOOOOOOOOOOOOT, DOELPUNT. Hilarisch........
was hij dat? sorry hoor. wist ik echt niet.
FsideVak129
 FsideVak129 - vrijdag 05 februari 2010 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 februari 2010 - 08:17 schreef jarjar78 het volgende:

[..]

was hij dat? sorry hoor. wist ik echt niet.
hahahaha

had je niet geklikt op mijn blauwe linkje ;)

Maar Hugo Walker was goud waard... jammer dat hij weg moest zonder het juiste respect...
Koos-C
 Koos-C - vrijdag 05 februari 2010 - 12:52   quote  deeplink  
Als er 1 club NOOIT mag klagen over de arbitrage in Nederland, dan is dat Ajax wel.
Het begint gewoon echt genant te worden!!!
FsideVak129
 FsideVak129 - vrijdag 05 februari 2010 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 februari 2010 - 12:52 schreef Koos-C het volgende:
Als er 1 club NOOIT mag klagen over de arbitrage in Nederland, dan is dat Ajax wel.
Het begint gewoon echt genant te worden!!!
NOOIT NOOIT NOOIT...

zo goed?
remco k
 remco k - vrijdag 05 februari 2010 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 februari 2010 - 12:52 schreef Koos-C het volgende:
Als er 1 club NOOIT mag klagen over de arbitrage in Nederland, dan is dat Ajax wel.
Het begint gewoon echt genant te worden!!!
Als je de moeite zou nemen om beter te lezen, dan zou je kunnen zien dat het hier nietr over ajax gaat, maar over de scheidsrechters in het algemeen, ga ajax er dan ook niet bij betrekken kerel!
jarjar78
 jarjar78 - zaterdag 06 februari 2010 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 februari 2010 - 10:55 schreef FsideVak129 het volgende:

[..]

hahahaha

had je niet geklikt op mijn blauwe linkje ;)

Maar Hugo Walker was goud waard... jammer dat hij weg moest zonder het juiste respect...
jawel, maar kon hem echt niet.
remco k
 remco k - zondag 07 februari 2010 - 16:12   quote  deeplink  
zit net Feijenoord-AZ te kijken maar ook daar weer hoor, martens maakt volgens de scheids 2 keer hands binnen een minuut of 10, beide keren was er geen sprake van hands en werd az een kansrijke doelpoging ontnomen..
freakie
 freakie - zondag 07 februari 2010 - 20:37   quote  deeplink  
ja t is egt erg tegenwoordig..
alibabba
 alibabba - zondag 07 februari 2010 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2010 - 16:12 schreef remco k het volgende:
zit net Feijenoord-AZ te kijken maar ook daar weer hoor, martens maakt volgens de scheids 2 keer hands binnen een minuut of 10, beide keren was er geen sprake van hands en werd az een kansrijke doelpoging ontnomen..
Ik heb de wedstrijd ook gezien en daar faalde de schIJtsrechter. Het niveau word echt schrikbarend, maar Wegereef floot vandaag een goeie wedstrijd. Al is de gele kaart in de laatste minuten die Vertonghen kreeg belachelijk.
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 07 februari 2010 - 21:20   quote  deeplink  
Het is belachelijk dat Vertonghen met een 3-0 voorsprong en nog slechts een minuutje op de klok in een positie komt waardoor hij geel kan krijgen. Hij was vandaag trouwens wel erg goed. Veruit de beste verdediger bij Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 februari 2010 door PSVMocro --
remco k
 remco k - maandag 08 februari 2010 - 00:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2010 - 21:18 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ik heb de wedstrijd ook gezien en daar faalde de schIJtsrechter. Het niveau word echt schrikbarend, maar Wegereef floot vandaag een goeie wedstrijd. Al is de gele kaart in de laatste minuten die Vertonghen kreeg belachelijk.
En ook tiendalli had die gele kaart niet hoeven krijgen, scheids geeft daar aan dat het een optelsommetje was, alleen was het pas z´n tweede overtreding, en allebei waren zeer lichte vergrijpen. maar ach, ik kan nog wel leven met het feit dat er weleens een onterchte kaart wordt gegeven, dat is namelijk het ergste niet in het Korps.
remco k
 remco k - zaterdag 13 februari 2010 - 23:19   quote  deeplink  
5 minuten extra tijd bij vitesse twente, terwijl er 3 wissels zijn geweest en verder niks bijzonders, dit is weer echt ongelooflijk, ook vandaag bij ajax weer, 2 x buitenspel gegeven bij 1 100% goal en 1 200% kans, sorry hoor maar dit gaat echt te ver met de scheids rechters.
bahbah
 bahbah - zaterdag 13 februari 2010 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 - 23:19 schreef remco k het volgende:
5 minuten extra tijd bij vitesse twente, terwijl er 3 wissels zijn geweest en verder niks bijzonders, dit is weer echt ongelooflijk, ook vandaag bij ajax weer, 2 x buitenspel gegeven bij 1 100% goal en 1 200% kans, sorry hoor maar dit gaat echt te ver met de scheids rechters.
ja wil niet zeiken ofzo hoor,maar het is wel zo gewoon...wat een geblunder weer bij heerenveen-ajax.
nu maakt het niks uit,maar voor het zelfde geld verlies je punten zo.....
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zaterdag 13 februari 2010 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 - 23:19 schreef remco k het volgende:
5 minuten extra tijd bij vitesse twente, terwijl er 3 wissels zijn geweest en verder niks bijzonders, dit is weer echt ongelooflijk, ook vandaag bij ajax weer, 2 x buitenspel gegeven bij 1 100% goal en 1 200% kans, sorry hoor maar dit gaat echt te ver met de scheids rechters.
Dit keer vond ik vooral beide vlaggenisten een drama. De scheidsrechter beoordeelt het vlagsignaal, dus is hem niet al te veel te verwijten. Maar het wordt tijd dat de grensrechters eens een betere opleiding krijgen. We zeuren wel continu over de scheidsrechters, maar de grensrechters maken de laatste tijd ook grote fouten.

SVEN KRAMER OLYMPISCH KAMPIOEN!!!
bully
 bully - zaterdag 13 februari 2010 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2010 - 00:27 schreef remco k het volgende:

[..]

En ook tiendalli had die gele kaart niet hoeven krijgen, scheids geeft daar aan dat het een optelsommetje was, alleen was het pas z´n tweede overtreding, en allebei waren zeer lichte vergrijpen. maar ach, ik kan nog wel leven met het feit dat er weleens een onterchte kaart wordt gegeven, dat is namelijk het ergste niet in het Korps.
twee keer beetpakken op zelfde plaats bij zelfde speler is gewoon volgens de regels geel.
alleen is het een feit dat geeneen scheidsrechter Consequent is.
en dat de een er geel voor geefd en de ander niet.
maar is wel zo dat suares twee keer werd belemmerd zijn actie temaken.
dus dit was gewoon optelsom.
toen ik overtreding zag wist ik gelijk dat er geel kwam.
ook omdat scheids zich moest laten gelden en dat gelijk liet zien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 februari 2010 door bully --
alibabba
 alibabba - zondag 14 februari 2010 - 13:58   quote  deeplink  
Het is werkelijk onvoorstelbaar met die flapdrollen. Dat schIJtsrechterskorps gisteren bij Heerenveen-Ajax was ook weer een drama. Elke Nederlandse wedstrijd is niet meer te voorspellen, want die nozems hebben een veel te groot aandeel. VERSCHRIKKELIJK...................
voetballer55
 voetballer55 - zondag 14 februari 2010 - 18:19   quote  deeplink  
wat een gelul steeds over de scheidsrechters. Wanneer beseffen jullie eens dat het allemaal bij het spelletje hoort. En over die 5 minuten extra zelfs dan is de wedstrijd nog geen 90 minuten zuivere speeltijd.
Dan nog even over het calimero gedrag van de ajax supporters. Je hebt nog niet te klagen over de scheidsrechters of de knvb. Even wat voorbeelden.
ajax feyenoord rode kaart babovic suarez niet.
ajax nec heurbach rode kaart emmanuelson niet.
ajax twente vertongen slechts rood na elleboog stoot waardoor boscker met hersenschudding van veld moest.
proveceren publiek Fer gele kaart bij nac feyenoord suarez niets.
dus niet meer zeiken over scheidsrechters of knvb maar gewoon je wedstrijden winnen en kampioen worden. Als je ze niet kunt winnen mis je kwaliteit en moet je de schuld niet ergens anders zoeken.
alibabba
 alibabba - zondag 14 februari 2010 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 februari 2010 - 18:19 schreef voetballer55 het volgende:
wat een gelul steeds over de scheidsrechters. Wanneer beseffen jullie eens dat het allemaal bij het spelletje hoort. En over die 5 minuten extra zelfs dan is de wedstrijd nog geen 90 minuten zuivere speeltijd.
Dan nog even over het calimero gedrag van de ajax supporters. Je hebt nog niet te klagen over de scheidsrechters of de knvb. Even wat voorbeelden.
ajax feyenoord rode kaart babovic suarez niet.
ajax nec heurbach rode kaart emmanuelson niet.
ajax twente vertongen slechts rood na elleboog stoot waardoor boscker met hersenschudding van veld moest.
proveceren publiek Fer gele kaart bij nac feyenoord suarez niets.
dus niet meer zeiken over scheidsrechters of knvb maar gewoon je wedstrijden winnen en kampioen worden. Als je ze niet kunt winnen mis je kwaliteit en moet je de schuld niet ergens anders zoeken.
We zoeken de schuld niet bij de schIJtsrechters, het gaat over het algemene niveau van de heren. Dat is bedroevend slecht en is zo klaar als een klontje. Als je het daarmee niet eens bent, kijk je geen Nederlandse wedstrijden. Ik heb een abonnement op Eredivisie-Live, maar ik zit er hard aan te denken om dat op te zeggen. Ik erger me namelijk groen en geel aan het schIJtsrechterskorps, het lijken wel WIJVEN.
Johnnyafca
 Johnnyafca - zondag 14 februari 2010 - 19:00   quote  deeplink  
voetballer.
mooi man die voorbeelden van je(nooit)
remco k
 remco k - zondag 14 februari 2010 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 februari 2010 - 18:19 schreef voetballer55 het volgende:
wat een gelul steeds over de scheidsrechters. Wanneer beseffen jullie eens dat het allemaal bij het spelletje hoort. En over die 5 minuten extra zelfs dan is de wedstrijd nog geen 90 minuten zuivere speeltijd.
Dan nog even over het calimero gedrag van de ajax supporters. Je hebt nog niet te klagen over de scheidsrechters of de knvb. Even wat voorbeelden.
ajax feyenoord rode kaart babovic suarez niet.
ajax nec heurbach rode kaart emmanuelson niet.
ajax twente vertongen slechts rood na elleboog stoot waardoor boscker met hersenschudding van veld moest.
proveceren publiek Fer gele kaart bij nac feyenoord suarez niets.
dus niet meer zeiken over scheidsrechters of knvb maar gewoon je wedstrijden winnen en kampioen worden. Als je ze niet kunt winnen mis je kwaliteit en moet je de schuld niet ergens anders zoeken.
Als je de moeite zou nemen om wat beter te lezen, dan zou je tot de conclusie komen dat we het hier helemaal niet over ajax alleen hebben, maar over de zeer matige prestaties van de scheidsrechters in het algemeen.

En je kan wel zeggen dat twente gister incl 5 minuten blessuretijd nog steeds niet aan 90 minuten effectieve speeltijd was gekomen, maar dat is de regel niet en dat weet je zelf ook.

het is gewoon een feit dat het scheitsrechterskorps verschrikkelijk slecht is. Zo erg zelfs dat de competitie er door beinvloed wordt..
Jij noemt een aantal voorbeelden verdeeld over een aantal seizoenen, ik zal er een aantal noemen dit seizoen tegen ajax:
Psv- Ajax, laatste oal van Bakkal had afgefloten moeten worden wegens overtreding
Psv- Ajax 2e goal van dzudzak had nooit gemaakt mogen worden, het was geen overtreding namelijk. dat zijn 3 punten meer voor ajax en 3 punten minder voor psv.
Feijenoord- Ajax, suarez had hier recht op een penalty, waardoor ajax had gewonnen.
Twente- ajax, tot 2 x toe werd suarez onterecht buitenspel gegeven terwijl hij alleen door kon lopen op de keeper, ijde gevallen gebeurden voor de 1-0 van ruiz, ook deze wedstrijd had ajax dus kunnen winnen, ajax 3 punten meer en twente 3 punten minder.
Psv-Utrecht Affelay verorzaakt een penalty welke niet werd gegeven, uit deze verdedigende actioe scoort psv de winnende goal, terwijl ze dus eigenlijk op achterstand had moeten komen. 3 punten minder voor psv.
Vitesse twente 5 minuten blessuretijd terwijl er maar 3 wissels waren geweest en verder was er niks bijzonders gebeurt, twente had hier dus 2 punten minder moeten hebben

AJAX had dus 8 punten meer kunnen hebben, door fouten van de scheidsrechters heeft ajax deze niet.
Psv had dus door fouten van de scheidsrechter 6 punten minder moeten hebben.
Twente had dus 5 punten minder moeten hebben door fouten van de scheidsrechters is dit niet het geval.

Volgens mij hoef ik nu niet uit te leggen dat de stand in onze eredivisie er heel anders uit had kunnen zien..
voetballer55
 voetballer55 - zondag 14 februari 2010 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 februari 2010 - 19:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je de moeite zou nemen om wat beter te lezen, dan zou je tot de conclusie komen dat we het hier helemaal niet over ajax alleen hebben, maar over de zeer matige prestaties van de scheidsrechters in het algemeen.

En je kan wel zeggen dat twente gister incl 5 minuten blessuretijd nog steeds niet aan 90 minuten effectieve speeltijd was gekomen, maar dat is de regel niet en dat weet je zelf ook.

het is gewoon een feit dat het scheitsrechterskorps verschrikkelijk slecht is. Zo erg zelfs dat de competitie er door beinvloed wordt..
Jij noemt een aantal voorbeelden verdeeld over een aantal seizoenen, ik zal er een aantal noemen dit seizoen tegen ajax:
Psv- Ajax, laatste oal van Bakkal had afgefloten moeten worden wegens overtreding
Psv- Ajax 2e goal van dzudzak had nooit gemaakt mogen worden, het was geen overtreding namelijk. dat zijn 3 punten meer voor ajax en 3 punten minder voor psv.
Feijenoord- Ajax, suarez had hier recht op een penalty, waardoor ajax had gewonnen.
Twente- ajax, tot 2 x toe werd suarez onterecht buitenspel gegeven terwijl hij alleen door kon lopen op de keeper, ijde gevallen gebeurden voor de 1-0 van ruiz, ook deze wedstrijd had ajax dus kunnen winnen, ajax 3 punten meer en twente 3 punten minder.
Psv-Utrecht Affelay verorzaakt een penalty welke niet werd gegeven, uit deze verdedigende actioe scoort psv de winnende goal, terwijl ze dus eigenlijk op achterstand had moeten komen. 3 punten minder voor psv.
Vitesse twente 5 minuten blessuretijd terwijl er maar 3 wissels waren geweest en verder was er niks bijzonders gebeurt, twente had hier dus 2 punten minder moeten hebben

AJAX had dus 8 punten meer kunnen hebben, door fouten van de scheidsrechters heeft ajax deze niet.
Psv had dus door fouten van de scheidsrechter 6 punten minder moeten hebben.
Twente had dus 5 punten minder moeten hebben door fouten van de scheidsrechters is dit niet het geval.

Volgens mij hoef ik nu niet uit te leggen dat de stand in onze eredivisie er heel anders uit had kunnen zien..
Ik merk alleen op dat er nergens zoveel gezeurd wordt over scheidsrechters als door ajax supporters.

Verder zijn de voorbeelden die ik noem van dit seizoen.

Als effectieve speeltijd geen regel is dan hoeft er ook nooit tijd bijgetrokken worden.

verder vraag ik me af als de scheidsrechter beslist had in bovenstaande wedstrijden zoals jij gewild had of de wedstrijden inderdaad de winnaar of verliezer gekregen zou hebben die jij nu noemt. Het wedstrijd verloop zou anders geweest zijn,of de uitslag anders geweest zou zijn zal niemand ooit weten. Dus je hele op tel som is gebaseerd op ALS.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5877
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het scheidsrechterskorps.









0.0102679