BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nijhuis fan van Twente, zorgt hij voor verzwakt Ajax?

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Dit topic is een vervolg op het topic:  'Aanstelling Bas Nijhuis bij Ajax-Roda een grove fout' PFFFF
nummer10
 nummer10 - woensdag 03 februari 2010 - 08:13   quote  deeplink  
Nijhuis fan van Twente, zorgt hij voor verzwakt Ajax?

"Rien Koopman heeft met de aanstelling van Bas Nijhuis bij Ajax-Roda JC,een grove fout gemaakt." Dat is de stellige overtuiging van een aantal collega's van de scheidsrechter. Nijhuis woont in Enschede, zit geregeld bij FC Twente op de tribune en mag om die reden die club nooit fluiten.
AjaxF-side.NL
"Om hem dan de wedstrijd vóór Ajax-FC Twente te 'geven', terwijl er vijf Ajacieden qua gele kaarten op scherp staan, is niet slim", zegt een arbiter, die uit angst voor represailles van de KNVB anoniem wil blijven.

Mochten Jan Vertonghen, Eyong Enoh of Luis Suarez vanavond door Nijhuis worden bekeurd, dan missen zij zondag de kraker met FC Twente, waarin Ajax voor zijn laatste Champions Leaguekans vecht. Ook Ismail Aissati en Toby Alderweireld kunnen zich geen gele kaart permitteren, maar zij maken geen deel uit van de selectie.

De interne onrust rond Nijhuis komt voor de KNVB op een vervelend moment. Zondag vestigde een andere scheidsrechter de aandacht op zich. Pieter Vink zag tijdens Feyenoord-Ajax (1-1) twee penalty's voor Ajax over het hoofd. Martin Jol wilde niet op de 'kwestie Nijhuis' reageren.

bron AjaxF-side.nl

ik snap nu de uitspraken van onze KNVB voorzitter kesler.. wat is de kroon op uw werk ? dat twente kampioen word (nog niet zolang geleden gezegt in een interview)..

als nog 1 keer een mafkees hier durft te roepen dat de KNVB pro Ajax is.. wat vinden mijn mede ajacieden hier van.... ?
PETER111
 PETER111 - woensdag 03 februari 2010 - 08:15   quote  deeplink  
In ieder geval goed dat hier wat van gezegd wordt. Hij zal nu wel 2 keer nadenken omdat hij weet dat er (beter) op zijn vingers gekeken wordt.
FsideVak129
 FsideVak129 - woensdag 03 februari 2010 - 08:36   quote  deeplink  
heb er maar ff een topic van gemaakt...
Sampie
 Sampie - woensdag 03 februari 2010 - 09:17   quote  deeplink  
Wanneer wordt er nou eens opgehouden met het wijzen naar scheidsrechters en de KNVB? Kijk eens naar het voetbal dat wekelijks op de mat gelegd wordt, misschien dat daar de oorzaak ligt van de achterstand op PSV en Twente... Er zullen heus ook wel scheidsrechters en/of grensrechters zijn die 's avonds lekker onder hun warme Ajax-dekbedje kruipen, hetzelfde geldt voor Feyenoord en PSV. Dus: concentreer je eens op het voetbal en niet op al die onzinnige randzaken.
nummer10
 nummer10 - woensdag 03 februari 2010 - 09:22   quote  deeplink  
vind je het zelf niet toevallig dan dat het PRECIES voor de wedstrijd twente is ? dat is het punt.. als Ajax zondag tegen VVV moest had niemand er problemen mee gehad.. maar uitgerekend een Tukker voor de wedstrijd tegen de Tukkers. is gewoon zo uitgezocht kan er niks anders van maken...
Rogier
 Rogier - woensdag 03 februari 2010 - 09:24   quote  deeplink  
Onzinnige randzaken ? Door scheidsrecherlijke dwalingen (Vink stond er zondag 3 meter vandaan en had het goed gezien hoor) staan we 5 punten meer achter. Verder hoort een scheidsrechter op zijn minst de schijn van onpartijdigheid te hebben. Tuurlijk moet Ajax naar zichzelf kijken, maar de domheid (of juist niet) van de KNVB in deze is werkelijk niet te bevatten, terwijl het zo simpel was om een ander aan te stellen.
Sampie
 Sampie - woensdag 03 februari 2010 - 09:30   quote  deeplink  
Nijhuis zou toch iedere wedstrijd die hij fluit van een concurrent van Twente kunnen beinvloeden om zo Twente te bevoordelen? Hetzelfde geldt voor scheidsrechters die fan zijn van andere ploegen. Dus niet zo zeuren, overkomt iedere ploeg.
nummer10
 nummer10 - woensdag 03 februari 2010 - 09:32   quote  deeplink  
sampie je snapt hem niet of wel.. als Ajax over 2 weken tegen Twente moest is het een ander verhaal omdat dan de geschorste spelers weer terug zijn... lees het andere stuk maar van FsideVak129 dan snap je waar Kesler dit doet... en hoe de KNSB is..
Sampie
 Sampie - woensdag 03 februari 2010 - 09:32   quote  deeplink  
En in de eerste wedstrijd kreeg Feyenoord een onterechte rode kaart, we wonnen ooit de beker doordat Wamberto niet buitenspel werd gegeven et cetera. Aan het eind van de competitie zijn dat soort dingen altijd min of meer in evenwicht. Soms zit het mee, soms tegen...
finian990
 finian990 - woensdag 03 februari 2010 - 09:40   quote  deeplink  
als er daadwerkelijk stuk of 2 spelers geschorst worden, en het is onterecht dan heb je mij overtuigd dat dit zooitje de nieuwe twentse maffia is.
FsideVak129
 FsideVak129 - woensdag 03 februari 2010 - 09:49   quote  deeplink  
Zal mij benieuwen... ik zou Suarez niet opstellen vanavond...
Misschien als reserve, al was het om hem fit te houden.
Gooi Suk er maar in, kan die vanavond laten zien wat hij waard is.
En zondag gewoon vol er tegen aan tegen Twenthe.
Als we dat winnen kunnen we tenminste met de borst vooruit lopen

p.s. Calimero gedrag van ons betreffende de laatste 6 jaar is niet geheel onterecht.
te lang hebben wij te arrogant rondgewandeld maar nu moet er toch besef komen dat er meer speelt in den landen.
Boss
 Boss - woensdag 03 februari 2010 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 februari 2010 - 09:17 schreef Sampie het volgende:
Wanneer wordt er nou eens opgehouden met het wijzen naar scheidsrechters en de KNVB? Kijk eens naar het voetbal dat wekelijks op de mat gelegd wordt, misschien dat daar de oorzaak ligt van de achterstand op PSV en Twente... Er zullen heus ook wel scheidsrechters en/of grensrechters zijn die 's avonds lekker onder hun warme Ajax-dekbedje kruipen, hetzelfde geldt voor Feyenoord en PSV. Dus: concentreer je eens op het voetbal en niet op al die onzinnige randzaken.
Dit wordt zelf aangegeven door zijn collega's! Dus niet door Jol of Ajax!
Sampie
 Sampie - woensdag 03 februari 2010 - 10:06   quote  deeplink  
Er wordt toch een forumtopic (2) van gemaakt of niet?
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 03 februari 2010 - 10:24   quote  deeplink  
ajax zeurt altijd een beetje over de scheidsrechter, dit is gewoon puur een tactiek van Jol en co om de scheidsrechters mee te krijgen, zoals bij nec en feyenoord. Bij vink werd het ook geprobeerd, maar vink is een consequent persoon.
FsideVak129
 FsideVak129 - woensdag 03 februari 2010 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 februari 2010 - 10:24 schreef patrickpsv15 het volgende:
ajax zeurt altijd een beetje over de scheidsrechter, dit is gewoon puur een tactiek van Jol en co om de scheidsrechters mee te krijgen, zoals bij nec en feyenoord. Bij vink werd het ook geprobeerd, maar vink is een consequent persoon.
Vink is zeker consequent in het niet objectief kijken naar Ajax...
nummer10
 nummer10 - woensdag 03 februari 2010 - 10:43   quote  deeplink  
je bent net zo gek... Jol heeft NIKS gezegt... ooit 1 keer omdat jullie wonnen door die klootzakken.. de rest heb je Ajax/Jol nooit gehoord... dus ga geen onzin lopen lullen... en hoezo met nec en feynoord? feynoord hebben we VERLOREN dankzij die oetlul die zijn FOUT toegeeft.. NEC heeft liesveld NIKS verkeerds gedaan... hij gaf kaarten waar nodig.. er is geen ontrechte gele kaart geweest of rode.. ok Ema maakt hands was misschien geel maar denk dat de scheids er de humor wel van inzag hoe ema de bal ving.. en is een heel andere situatie dan als je een KANS ontnomen word wat daar niet het geval was.. dus aub psv ga lekker ergens anders onzin lopen te verkondigen..
Eide
 Eide - woensdag 03 februari 2010 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 februari 2010 - 10:24 schreef patrickpsv15 het volgende:
ajax zeurt altijd een beetje over de scheidsrechter, dit is gewoon puur een tactiek van Jol en co om de scheidsrechters mee te krijgen, zoals bij nec en feyenoord. Bij vink werd het ook geprobeerd, maar vink is een consequent persoon.
Patrick.... dit zeggen collega's van Nijhuis, niet Ajax en niet Jol.... lezen jongen, lezen, en niet meteen afgeven op Ajax. Ik weet dat het heel makkelijk is, maar dit is wel een beetje een domme reactie hoor (sorry, wil je niet beledigen maar toch)

Overigens vind ik het verder onzin. Ik heb zeker niet het gevoel dat Vink de boel moedwillig zal verneuken. Ondanks het dramatische niveau van leidsmannen in Nederland, ben ik echt niet van mening dat ze op het veld hun persoonlijke voorkeuren laten spreken, zelfs niet naar het penalty akkefietje van de afgelopen klassieker.

Laten wij als Ajax ons vooral niet laten afleiden door wat mensen intern bij de KNVB roepen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 februari 2010 door Eide --
FsideVak129
 FsideVak129 - woensdag 03 februari 2010 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 februari 2010 - 11:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Patrick.... dit zeggen collega's van Nijhuis, niet Ajax en niet Jol.... lezen jongen, lezen, en niet meteen afgeven op Ajax. Ik weet dat het heel makkelijk is, maar dit is wel een beetje een domme reactie hoor (sorry, wil je niet beledigen maar toch)

Overigens vind ik het verder onzin. Ik heb zeker niet het gevoel dat Vink de boel moedwillig zal verneuken. Ondanks het dramatische niveau van leidsmannen in Nederland, ben ik echt niet van mening dat ze op het veld hun persoonlijke voorkeuren laten spreken, zelfs niet naar het penalty akkefietje van de afgelopen klassieker.

Laten wij als Ajax ons vooral niet laten afleiden door wat mensen intern bij de KNVB roepen.
Ben ik het niet mee eens... de beelden spreken voor zichzelf.
Zeker in het geval van de bewuste tik op het achterhoof van Demy.
welgeteld 2.5 meter stond hij er vanaf en er naar te kijken.
Daar hoor je voor te fluiten en rood te geven.
Idem dito bij de strafschop, er is geen discussie meer mogelijk.

Echt, ik was altijd de laatste die hier over zeikte.
Moest altijd lachen als dat gebeurde en probeerde duidelijk te maken dat " WIJ ZIJN AJAX WIJ ZIJN DE BESTE"

En nog steeds is dat zo. Als je soms, heel soms helaas, het voetbal ziet is dat van pure aanvalskracht vanuit impulsen ipv dat vanuit de verdediging zoeken naar een counter zoals Twente, AZ en psv dat altijd doen.

Maar het begint nu wel op te vallen de laatste jaren, wordt er een beetje misselijk van.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 februari 2010 door FsideVak129 --
Eide
 Eide - woensdag 03 februari 2010 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 februari 2010 - 11:21 schreef FsideVak129 het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens... de beelden spreken voor zichzelf.
Zeker in het geval van de bewuste tik op het achterhoof van Demy.
welgeteld 2.5 meter stond hij er vanaf en er naar te kijken.
Daar hoor je voor te fluiten en rood te geven.
Idem dito bij de strafschop, er is geen discussie meer mogelijk.
En zo hebben wij de scheidsrechters ook wel eens mee. Zo vaak als dat wij vinden dat eens scheidsrechter opzichtig in de fout gaat, gebeurt dat andersom ook. En ja, natuurlijk ben ik met je eens dat Suarez een pingel had moeten krijgen, maar partijdigheid? Neuh, gewoon dramatisch slechte scheidsrechters in Nederland.
nummer10
 nummer10 - woensdag 03 februari 2010 - 11:44   quote  deeplink  
Eide.. het is al 3 jaar achter mekaar zo.. 3 x feynoord uit.. 3 JAAR OP RIJ !!! dat is geen toeval meer.. en dit voorval nu ook met nijhuis.. ik ben ervan overtuigd Zeist = Anti Ajax
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 03 februari 2010 - 12:26   quote  deeplink  
Als pantelic de laatste kans gewoon afmaakte zaten we nu niet zo te zeuren.
AJAX moet gewoon altijd zelf zien te winnen en niet zeuren om een
penalty een scheids is ook maar een mens. Iedere club word weleens benadeeld!
FsideVak129
 FsideVak129 - woensdag 03 februari 2010 - 12:35   quote  deeplink  
Ben ik ook wel met je eens maar een scheids moet niet scheiterig zijn in zijn beslissingen.
En zeker niet zulke duidelijke.
Dat wij meer moeten scoren is een wijsheid die JC al uitsprak....
alibabba
 alibabba - woensdag 03 februari 2010 - 19:22   quote  deeplink  
Ajax hoeft en moet niet afhankelijk zijn van de scheidsrechter. Ik ben van mening dat als Ajax WEER ALS VANOUDS is, het niet veel uitmaakt hoe een scheids hanteert. Dan maken WIJ de dienst uit en niet de leidsman.
bahbah
 bahbah - woensdag 03 februari 2010 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 februari 2010 - 19:22 schreef alibabba het volgende:
Ajax hoeft en moet niet afhankelijk zijn van de scheidsrechter. Ik ben van mening dat als Ajax WEER ALS VANOUDS is, het niet veel uitmaakt hoe een scheids hanteert. Dan maken WIJ de dienst uit en niet de leidsman.
heeft niks te maken met afhankelijk zijn van de scheidsrechter....maar wel een scheidsrechter die ajax flink kan naaien met gele kaarten.......zodat we verzwakt zijn zondag......wedden dat suarez geel krijgt???die speelt altijd op het randje.....
remco k
 remco k - woensdag 03 februari 2010 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 februari 2010 - 19:22 schreef alibabba het volgende:
Ajax hoeft en moet niet afhankelijk zijn van de scheidsrechter. Ik ben van mening dat als Ajax WEER ALS VANOUDS is, het niet veel uitmaakt hoe een scheids hanteert. Dan maken WIJ de dienst uit en niet de leidsman.
je kan een wedstrijd niet winnen van een partijdige scheids. Tot op zekere hoogte heb je gelijk, maar als een scheidsrechter tegen ajax fluit en daarbij teveel gele kaarten geeft waardoor dragende spelers in belangrijke wedstrijden geschorst worden, sorry maar dan wordt het ons allemaal wel heel erg moeilijk gemaakt.

Daarom steun ik wel de stelling dat Nijhuis ( een fan van Twente) niet de wedstrijd van ajax mag fluiten een week voor de wedstrijd tegen twente.
bahbah
 bahbah - woensdag 03 februari 2010 - 21:13   quote  deeplink  
heheheheheh.....
freakie
 freakie - woensdag 03 februari 2010 - 23:18   quote  deeplink  
Wei zeuren er over de scheids? ja toen tegen feyenoord.. wat je zegt emotie.. maar deze wedstrijd hbben wij suporters van ajax op dit forum niet geklaagt alleen gediscuseert over t bericht dat nijhuis miss wel voor verzwakt ajax zou kunne zorgen....
FsideVak129
 FsideVak129 - donderdag 04 februari 2010 - 08:04   quote  deeplink  
Net wat op AFCA.nl vandaag staat. Als hij Twente niet mag fluiten waarom mag Fink dan wel Feyenoord fluiten...
dat is meten met 2 maten...

Maar gisteren mochten we niet klagen, dank jullie wel Televaag voor de commotie om Blijhuis heen.
Daardoor floot hij gisteren "normaal"
alibabba
 alibabba - donderdag 04 februari 2010 - 13:44   quote  deeplink  
Nijhuis heeft te kennen gegeven dat hij gisteren een LEKKERE WEDSTRIJD floot. Dat zegt mij genoeg............ Bas Nijhuis is een echte schIJtsrechter.
remco k
 remco k - donderdag 04 februari 2010 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 februari 2010 - 13:44 schreef alibabba het volgende:
Nijhuis heeft te kennen gegeven dat hij gisteren een LEKKERE WEDSTRIJD floot. Dat zegt mij genoeg............ Bas Nijhuis is een echte schIJtsrechter.
Ik las het net ook ja, echt belachelijk dat zo'n man komende zondag weer een wedstrijd toegewezen krijgt. zegt genoeg over de scheidsrechters in nederland.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - donderdag 04 februari 2010 - 16:04   quote  deeplink  
jullie zijn ook ondankbaar zeg:P hij geeft 2 penalty's en floot in het voordeel van ajax, wat is het probleem?
remco k
 remco k - donderdag 04 februari 2010 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 februari 2010 - 16:04 schreef patrickpsv15 het volgende:
jullie zijn ook ondankbaar zeg:P hij geeft 2 penalty's en floot in het voordeel van ajax, wat is het probleem?
Ik hoop voor je dat jij het scheidsrechterkorps heel dankbaar bent, hij moet gister bij psv- UTRECHT gewoon een penalty tegen Afelay fluiten, dit doet de scheids niet en uit de hieropvolgende aanval scoort psv. wederom de competitie beinvloed..
Sampie
 Sampie - donderdag 04 februari 2010 - 16:48   quote  deeplink  
-Zucht- Ik denk dat het allemaal toch door de belchinezen komt, die hebben Kessler in hun zak zitten!! Die belchinezen willen natuurlijk dat Twente kampioen wordt. Nou was Nijhuis laatst bij de Chinees aan het eten... Ik vind dit wel héél toevalliig. Beïnvloeding van de competitie van jewelste!!! Blablablaaaaaa.

Loop toch niet zo te mekkeren allemaal man, kijk geen voetbal meer als je het niet aankunt.
Aaaaight
 Aaaaight - donderdag 04 februari 2010 - 18:02   quote  deeplink  
ik heb het idee dat de american football regels moeten toegepast worden, ze worden er bijna toe gedwongen. scheidsrechters kunnen geen enkele wedstrijd meer goed fluiten, de laatste tijd zijn ze simpel weg de lul.. Nijhuis floot gewoon goed, klaar... oke hij had het misschien in ze achterhoofd maar hij floot daardoor echt goed ik zie zelden zo iemand fluiten, hij zat er dicht op en correct. mensen moeten het voetbal het voetbal laten en niet vooraf van een wedstrijd lopen roepen dat de scheids het gaat verkloten.. het is en blijft naar dat mensen van andere clubs beweren dat er altijd in het voordeel van Ajax word gefloten, dat word geroepen vervolgens is 010- Ajax op het programma en ik zei al dat er geen penalty's zouden komen tenzij er een doodschop zou plaatsvinden, Ajax deed zijn beklaag en als gevolg krijg je dat de wedstrijd erna 2 penalty's aan Ajax worden gegeven... ik vind dat als iemand valt in de 16, tijd stil, beelden bekijken, is het een schwalbe ROOD, bij zoiets leer je het ze af, je hebt geen onduidelijkheden meer en het duurt niet lang ze hebben allemaal een oortje in, de 4de official kijkt mee op een schermpje en ziet het binnen 5 seconden... of heb ik ongelijk??
patrickpsv15
 patrickpsv15 - donderdag 04 februari 2010 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 februari 2010 - 16:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat jij het scheidsrechterkorps heel dankbaar bent, hij moet gister bij psv- UTRECHT gewoon een penalty tegen Afelay fluiten, dit doet de scheids niet en uit de hieropvolgende aanval scoort psv. wederom de competitie beinvloed..
als dat van suarez een penalty was dan was dat idd ook zo bij afellay, maar ik vind het allebei absoluut geen penalty waard.
ajacied
 ajacied - donderdag 04 februari 2010 - 18:47   quote  deeplink  
idd de eerste was zeker geen penalty !!! (mij hoor je niet klagen) toch floot de scheids bagger in het voordeel van ons! en swalbe rood is een goed idee maar kan nooit werken, blijft en wel niet strijd dan
remco k
 remco k - donderdag 04 februari 2010 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 februari 2010 - 18:26 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

als dat van suarez een penalty was dan was dat idd ook zo bij afellay, maar ik vind het allebei absoluut geen penalty waard.
kom op zeg affelay raakt hem vol, niet een beetje en dat was ook zeker geen swalbe die van suarez was zeker geen penalty waard.
Eide
 Eide - vrijdag 05 februari 2010 - 11:01   quote  deeplink  
Ben een paar dagen in het buitenland geweest, en heb net even de samenvatting gezien. Jammer dat Ajax eigenlijk niet al veel eerder deze pot naar eigen hand heeft gezet. De eerste penalty is discutabel. Natuurlijk zie ik als Ajacied dat Suarez wordt geraakt, hij valt ook niet mooi of zo, maar speelt de bal wel te ver vooruit. Uit de beelden die ik in de samenvatting heb gezien zit net niet het juiste beeld op het definitief te zeggen. Laten we het maar een mazzeltje noemen dat Ajax tegen feyenoord niet had.

De tweede is natuurlijk een 100% pingel. Voetje van de Faauw komt net genoeg omhoog op Siem's pootje te lichten, geen twijfel mogelijk, en de 4e van SUarez is er weer eens eentje met een gouden randje. Mooi hoor, zeker als je zit hoe die Roda speler nog aan hem hangt.

@Sampie: Inderdaad, goede reactie man.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nijhuis fan van Twente, zorgt hij voor verzwakt Ajax?









0.0059649