BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Volgend seizoen???

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zaterdag 06 februari 2010 - 19:17   quote  deeplink  
Natuurlijk moeten we dit seizoen nog zorgen voor een goed eindresultaat, voor mij is echtr belangrijker dat er een steigende lijn in het spel zit, wil ajax weer ajax worden dan zullen de spelers moeten leren om een hoger baltempo te spelen, meer vanuit de positie spelen, en de omschakeling kan nog stukken beter. Dus er is nog genoeg om aan te werken.

Als ik ga kijken na de spelers die bij ajax zitten die echt bruikbaar zijn voor het 1e elftal dan zijn dat er best wel aardig wat, het enige probleem wat we denk ik hebben is dat er veel spelers tussen zitten die hetzelfde zijn, je kan namelijk heel veel wisselen in het elftal zonder dat ajax daar zwakker van wordt, maar erger nog we worden er ook niet sterker van. Als je onze buiten spelers ziet bijvoorbeeld, op links maakt het niet veel uit of Ema, Aissati of Sulejmani daar speelt, op rechts maakt het niet uit of Kennedy Rommedhaalof de verhuurde speler Sarpong speelt daar speelt. op het middenveld maakt het in mijn ogen niet uit of je daar nou speelt met gabri ,Lindgren, en zelfs de verhuurde spelers, Daley Blind en Donald zouden er niet voor onderdoen, kortom we hebben te weinig spelers die er echt uit springen.
Het is bekend dat eigenlijk alleen Suarez en de Zeeuw er echt uitspringen, v/d Wiel en Vertongen komen hierna. Sulejmani is een jongen die het wel in zich heeft maar daar komt het nog niet uit.

In mijn ogen moet Jol een keuze gaan maken, of hij gaat 4-3-3 spelen of hij gaat 4-4-2 spelen met een ruit op het midden. In mijn ogen hebben we meer spelers in huis om 4-4-2 te gaan spelen.

Het contract van Pantelic wordt maar niet verlengt en ik denk dan dus ook dat er een nieuwe spits aangetrokken zal worden, ik vind dat suarez het best tot zijn recht komt van de "punten" van de 16 en dit is dus het best het geval met een 4-4-2 systeem.

Als Lodiero zo speelt zoals verwacht en dan vanaf links zou gaan spelen dan komt er ook minder druk te staan op de linksbackpositie, toch denk ik dat het echt hard nodig is om daar een speler voor aan te trekken.

Dus als er besloten wordt om 4-4-2 te gaan spelen is het alleen nodig om evt een nieuwe spits aan te trekken( Suk is nog te jong om een vol seizoen d 1e spits te zijn)
en een linksback . Voor de rest zit het wel redelijk goed denk ik , al zou een andere keeper in mijn ogen ook zeker niet verkeerd zijn.

----------------------Steek/ Aankoop----------------------

V/D Wiel------------Alderweireld-----------------Aankoop
--------------------------------Vertongen------------------
---------------------Enoh-------------------
-----De Zeeuw-------------------------------------Lodiero---

--------------------------Erikson--------------------------

---------------Suarez----------------Aankoop---------------

Bank:
Olequer
Vermeer
Sulejmani
Gabri
Kerlon( mits hij ooit nog fit wordt)
Daley Blind
Suk
Anita
Lindgren
Ze Eduardo.

Ik heb Ze Eduardo( doet het erg goed bij Ajax momenteel) en Kerlon (geblesseerd) erbij gezet omdat dit toch zeker grote talenten zijn en Jol ze er ook daarvoor erbij heeft gehaald.

In mijn ogen hoeven we niet extreem veel geld uit te geven voor deze spelers.

Verder mogen van mij dan ook echt alle spelers die ik hier niet noem bij ajax vertrekken, of dat voor een transfersom is of niet maakt mij niet heel veel uit

Spelers als , Kennedy, Wielaert, Silva, Cvitanich, Emanuelson, Sno, Luque, Aissati, voegen niks toe aan een goed ajax en brengen dus ook het niveau omlaag als ze bij de club blijven, "waar je mee omgaat wordt je mee besmet toch", De rotte appels moeten echt weg bij ajax.

Het geld wat je aan loon en eventuele inkomsten hiermee verdient moet genoeg zijn om 2/3 aankopen mee te doen.

Voor de rest moet iedereen op zijn plek blijven zitten bij ajax en doorgaan op de manier zoals dat nu gebeurt, het zou overigens niet verkeerd zijn om in de raad van commissarisen een aantal mensen te krijgen met een voetbal verleden, zeker omdat deze mensen iets meer kijk hebben op eventuele nieuwe aankopen.

Al met al zal er veel vallen of staan met het al dan niet bereiken van de CL.

Ben zeer benieuwd naar jullie visie..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 februari 2010 door remco k --
Yordee1
 Yordee1 - zaterdag 06 februari 2010 - 19:32   quote  deeplink  
Ik denk dat Atouba een goeie linksback is, en over een maand ofzo staat ie in de basis denk ik. Jol heeft hem gehad bij zowel de Spurs als bij HSV, dus die jongen kan echt wel wat. Verder ben ik het met je eens dat Aisatti, Kennedy etc. weg mogen/moeten. Misschien dat Blind volgend seizoen basisspelers is (linksback of centraal).
remco k
 remco k - zaterdag 06 februari 2010 - 19:34   quote  deeplink  
Misschien inderdaad dat Blind Linksback zou kunnen spelen.
Moet je trouwens nagaan dat ik Atouba volledig vergeten ben:)
T-imothy
 T-imothy - zaterdag 06 februari 2010 - 22:07   quote  deeplink  
At remco,

Ik ben het deels eens met je opstelling.
Om wat meer balans te krijgen op het middenveld zou ik in plaast van enoh lindgren op de controlerende positie zeggen.De zeeuw op rechts en enoh op links en als nummer tien lodeiro. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eind van het seizoen v/d wiel zie vertrekken omdat verschillende "topclubs" daar belangstelling voor hebben. Daarvoor in de plaats kan je bijv. Boulah kopen welke volgens mij een aflopend contract heeft.

je krijgt dan

-------------------------Stekelenburg--------------------------
Boula/Vd wiel----Aldeweireld----------Vertongen------------Blind

-----------------------------Lindgren---------------------------

-----------De zeeuw-------------------------------Enoh----------

------------------------------Lodeiro---------------------------

--------------------Suarez--------------------------------------
----------------------------------Pantelic----------------------

Daarbij heeft suarez een vrij rol rond pantelic waarvan ik het contract wel zou verlengen. Tevens denk ik dat je benkt te weinig "power" heeft.

Donald
Suk
Eriksen
Gabri
Olequer
Atouba
Emanuelson (mag van mij vertrekken)
Vermeer
Rommendahl
T-imothy
 T-imothy - zaterdag 06 februari 2010 - 22:07   quote  deeplink  
Ps. Zou de jong er ook bij houden
bird
 bird - zaterdag 06 februari 2010 - 22:56   quote  deeplink  
volgend seizoen knallen
PSVMocro
 PSVMocro - zaterdag 06 februari 2010 - 23:09   quote  deeplink  
@Remco: Geen 4-3-3? Ajax zou er m.i. goed aandoen om een jonge vervanger voor Pantelic te halen. Iemand die sneller is en ook als aanspeelpunt kan functioneren. Gewoon een beest van 1,90+. Rechts Suarez, links Sulejmani uit zijn Heerenveen periode of een nieuwe aankoop wat een pure buitenspeler moet zijn zoals Stoch en Dzsudzsák. Een sterke nummer 10...Misschien die Lodeiro? Want ik zie Eriksen Ajax volgend jaar nog niet dragen. Aissati en de Jong zijn ook geen zekerheidjes en moeten zich nog doorontwikkelen. Daarachter De Zeeuw en een balafpakker type Davids...en 4 verdedigers met sowieso een nieuwe linksback.
T-imothy
 T-imothy - zaterdag 06 februari 2010 - 23:16   quote  deeplink  
Denk dat je je moet aanpassen aan je selectie.

Zoals remco voorstelt heb je niet de spelers om 4-4-3 te spelen.

Je hebt links geen echte buitenspeler, aangezien sulejmani beter verhuurt kan worden aan heracles. En suarez kan je beter als hangende spits hebben dan op rechts.
Jacco
 Jacco - zaterdag 06 februari 2010 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 februari 2010 - 23:16 schreef T-imothy het volgende:
Zoals remco voorstelt heb je niet de spelers om 4-4-3 te spelen.
4-4-3 is uberhaubt een beetje lastig
Pim
 Pim - zondag 07 februari 2010 - 00:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 februari 2010 - 23:57 schreef Jacco het volgende:

[..]

4-4-3 is uberhaubt een beetje lastig
welnee, gewoon zonder keeper:P
ajax1111111
 ajax1111111 - zondag 07 februari 2010 - 00:17   quote  deeplink  
Gewoon boulah halen en verthongen en toby plekje opschuiven, jan kan makkelijk links back. en ja een goaltjes dief er bij en je ben een top ploeg
T-imothy
 T-imothy - zondag 07 februari 2010 - 01:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 februari 2010 - 23:57 schreef Jacco het volgende:

[..]

4-4-3 is uberhaubt een beetje lastig
Beetje overbodige reactie vind je niet? Een reactie zonder toevoegende waarde.
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 07 februari 2010 - 05:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 februari 2010 - 23:16 schreef T-imothy het volgende:
Denk dat je je moet aanpassen aan je selectie.

Zoals remco voorstelt heb je niet de spelers om 4-4-3 te spelen.

Je hebt links geen echte buitenspeler, aangezien sulejmani beter verhuurt kan worden aan heracles. En suarez kan je beter als hangende spits hebben dan op rechts.
Ok, ik ben het wel met je eens dat een trainer het systeem moet gebruiken wat het beste bij de spelers past, maar dan heb je het over 4-4-2 voor dit seizoen en voor de huidige selectie. Nu kan er niemand meer bij. Maar als je voor volgend jaar ook 4-4-2 wil gaan spelen met Suarez in de punt, dan wordt je niet minder afhankelijk van zijn vorm en productie en kan het moeilijk worden om zijn vertrek over 1 of 2 jaar op te vangen. Daar moet Ajax eigenlijk nu al naartoe werken.
dege
 dege - zondag 07 februari 2010 - 09:34   quote  deeplink  
ik hoop egenlijk dat Pantelc blijft, hij laat zien dat hij steeds belangrijker word voor AJAX. Maar toch iets over het 4-3-3 systeem, laten we daar aub over ophouden, dat bestaat niet meer tegenwoordig, alleen als je de allerbesten bij elkaar hebt, zoals in '95, en dat gaat niet meer lukken.
Gewoon 4-4-2 spelen, met inderdaad een goede aankoop voor de achterhoede, middenveld ben je wel klaar mee denk ik mits er niemand van de basis vertrekt, aanval misschien de eventuele vervanger voor Suarez al binnen halen.
eSCee
 eSCee - zondag 07 februari 2010 - 09:54   quote  deeplink  
het rendement van Suarez op rechts vind ik in ieder geval beter dan op links..

maar ajax is 343 of 433.. en gewoon met eigen jeugd.. dan maar met vallen en opstaan. voor herhaling van 95 heb ik wel geduld hoor..

ps. vermeer op goal dan

en eventueel linksback en als er een top buitenspeler is a la finidi of een back a la trabelsi graag.
Sicko
 Sicko - zondag 07 februari 2010 - 10:44   quote  deeplink  
Spelen we 4-3-3 dan? Is Emanuelson een Linksbuiten? Dacht het niet en zijn rendement (op 2 wedstrijden na) is 0,0. Speelt Suarez op links dan speelt hij ook niet als linksbuiten dus 4-3-3 is allang over bij Ajax.

Buitenspelers zoeken een mannetje continue op net zoals Robben en Elia kunnen.
AlexAFCA
 AlexAFCA - zondag 07 februari 2010 - 11:37   quote  deeplink  
Goede opstelling, Emanuelson nog wel ff houden, ik vind het namelijk een hele goede speler!
remco k
 remco k - zondag 07 februari 2010 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2010 - 11:37 schreef AlexAFCA het volgende:
Goede opstelling, Emanuelson nog wel ff houden, ik vind het namelijk een hele goede speler!
ik snap niet dat mensen dit nog steeds zeggen, wat is zijn toegevoegde waarde dan, hij maakt heel veel fouten waar tegengoals uitkomen, en laat echt verschrikkelijk vaak zijn man lopen waardoor de halve verdediging uit positie staat. individueel is het een aardige voetballer , maar een waardeloze mentaliteit als het even tegen zit.
Jacco
 Jacco - zondag 07 februari 2010 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2010 - 01:01 schreef T-imothy het volgende:
Beetje overbodige reactie vind je niet? Een reactie zonder toevoegende waarde.
Je hebt gelijk.
Poging 2 dan:

In het goal staat Stekelenburg. Vermeer is in potentie beter maar komt lengte te kort. Spijtig maar daar doe je niets aan.

Verdediging:

De linksback positie is nog een beetje het probleem bij ajax.
Je zou namelijk kunnen kiezen om Blind (als hij zo blijft spelen als hij nu speelt) in het centrum te laten naast Alderweireld waardoor vertonghen linksback gaat spelen. Het enige jammere daaraan is dat Blind rechtsbenig is net als Alderweireld, en het mooi van het defensie duo van nu is dat er een rechtspoot naast een linkspoot staat.

Daarna het middenveld, en gelijk ook de vraag 4-3-3 of 4-4-2:
Het meest voor de hand liggende (gezien hoe er dit seizoen vaak gespeelt wordt) is om in ieder geval met Enoh, De Zeeuw en Lodeiro (op 10) te gaan spelen. Dat zijn 3 goede middenvelders (ervan uitgaande dat Lodeiro goed uit de verf komt) die allen een basisplaats verdienen.
Voorhoede Emmanuelson-Pantelic-Suarez

Zelf vind ik een 4-4-2 sterker dan 4-3-3.

dan kun je het middenveld zo opbouwen:

_____Lindgren/Enoh
De Zeeuw Erikson/Emmanuelson
_____Lodeiro

Het is heel verlijdelijk om natuurlijk zo te spelen

___Lindgren
De Zeeuw Enoh
___Lodeiro

maar ik ben bang dat in de aanval, wanneer de recht en linker middenvelders vleugelspitsen worden, Enoh niet genoeg aanvallende kwalieiten heeft. De Zeeuw zie ik dat overigens nog wel lukken. Dan kun je Enoh nog op de plek van Lindgren zetten, maar Enoh´s beste kwaliteit (de bal afpakken) komt dan niet van pas omdat je te dicht bij je eigen goal staat waar je dus al echt moet verdedigen in plaats van storen (positioneel dekken in plaats van op de speler met de bal afstormen).

Dus dan ligt op die positie Emanuelson het meest voor de hand, die kan goed aanvallen en ook verdedigen. Je kunt Lodeiro daar schijnbaar ook proberen maar omdat hij nu altijd goed heeft gespeelt op 10 lijkt het me niet verstandig om hem daar vanaf te halen.

Over Gabri: Gabri was altijd een heel goede speler. Maar ik heb hem echter de laatste paar keer dat hij speelde nauwlijks iets zien doen. De wedstrijd waarin hij zijn rentree maakte had hij nog een paar goede tackles maar daarna niet meer. Ik snap dus wel waarom Jol hem niet meer opstelt en ik denk dat we moeten vrezen dat het beste eraf is. Jammer want heeft veel goede dingen voor Ajax gedaan.

De aanval dan:

De beste aanval is een 2 spitsen systeem met Suarez en Pantelic (hoewel ik stiekem hoop dat Suk doorbreekt en naast Suarez komt te staan, maar dat gaat voorlopig nog niet gebeuren denk ik). In een 4-3-3 situatie zou Emmanuelson erbij komen. Ik vrees dat we Sulejmani een tijdje niet meer terug zien. Helaas, helaas, helaas....

In conclusie:
.
.

___________Stekelenburg

V.d Wiel Blind Alderweireld Vertonghen

____________Lindgren

De Zeeuw _____________Emmanuelson

____________Lodeiro

_________Suarez Pantelic
.
.
en in de wedstrijden waarin je meer power op het middenveld (a.k.a een blok):
.
.
Stekelenburg

V.d Wiel Blind Alderweireld Vertonghen

__De Zeeuw Lindgren/Lodeiro Enoh

____Suarez Pantelic Emmanuelson

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 februari 2010 door Jacco --
Yordee1
 Yordee1 - zondag 07 februari 2010 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2010 - 01:01 schreef T-imothy het volgende:

[..]

Beetje overbodige reactie vind je niet? Een reactie zonder toevoegende waarde.
Nee die van jou voegt wat toe (en mijne nu ook niet, ik weet het) :)
T-imothy
 T-imothy - zondag 07 februari 2010 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2010 - 12:23 schreef Jacco het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
Poging 2 dan:

In het goal staat Stekelenburg. Vermeer is in potentie beter maar komt lengte te kort. Spijtig maar daar doe je niets aan.

Verdediging:

De linksback positie is nog een beetje het probleem bij ajax.
Je zou namelijk kunnen kiezen om Blind (als hij zo blijft spelen als hij nu speelt) in het centrum te laten naast Alderweireld waardoor vertonghen linksback gaat spelen. Het enige jammere daaraan is dat Blind rechtsbenig is net als Alderweireld, en het mooi van het defensie duo van nu is dat er een rechtspoot naast een linkspoot staat.

Daarna het middenveld, en gelijk ook de vraag 4-3-3 of 4-4-2:
Het meest voor de hand liggende (gezien hoe er dit seizoen vaak gespeelt wordt) is om in ieder geval met Enoh, De Zeeuw en Lodeiro (op 10) te gaan spelen. Dat zijn 3 goede middenvelders (ervan uitgaande dat Lodeiro goed uit de verf komt) die allen een basisplaats verdienen.
Voorhoede Emmanuelson-Pantelic-Suarez

Zelf vind ik een 4-4-2 sterker dan 4-3-3.

dan kun je het middenveld zo opbouwen:

_____Lindgren/Enoh
De Zeeuw Erikson/Emmanuelson
_____Lodeiro

Het is heel verlijdelijk om natuurlijk zo te spelen

___Lindgren
De Zeeuw Enoh
___Lodeiro

maar ik ben bang dat in de aanval, wanneer de recht en linker middenvelders vleugelspitsen worden, Enoh niet genoeg aanvallende kwalieiten heeft. De Zeeuw zie ik dat overigens nog wel lukken. Dan kun je Enoh nog op de plek van Lindgren zetten, maar Enoh´s beste kwaliteit (de bal afpakken) komt dan niet van pas omdat je te dicht bij je eigen goal staat waar je dus al echt moet verdedigen in plaats van storen (positioneel dekken in plaats van op de speler met de bal afstormen).

Dus dan ligt op die positie Emanuelson het meest voor de hand, die kan goed aanvallen en ook verdedigen. Je kunt Lodeiro daar schijnbaar ook proberen maar omdat hij nu altijd goed heeft gespeelt op 10 lijkt het me niet verstandig om hem daar vanaf te halen.

Over Gabri: Gabri was altijd een heel goede speler. Maar ik heb hem echter de laatste paar keer dat hij speelde nauwlijks iets zien doen. De wedstrijd waarin hij zijn rentree maakte had hij nog een paar goede tackles maar daarna niet meer. Ik snap dus wel waarom Jol hem niet meer opstelt en ik denk dat we moeten vrezen dat het beste eraf is. Jammer want heeft veel goede dingen voor Ajax gedaan.

De aanval dan:

De beste aanval is een 2 spitsen systeem met Suarez en Pantelic (hoewel ik stiekem hoop dat Suk doorbreekt en naast Suarez komt te staan, maar dat gaat voorlopig nog niet gebeuren denk ik). In een 4-3-3 situatie zou Emmanuelson erbij komen. Ik vrees dat we Sulejmani een tijdje niet meer terug zien. Helaas, helaas, helaas....

In conclusie:
.
.

___________Stekelenburg

V.d Wiel Blind Alderweireld Vertonghen

____________Lindgren

De Zeeuw _____________Emmanuelson

____________Lodeiro

_________Suarez Pantelic
.
.
en in de wedstrijden waarin je meer power op het middenveld (a.k.a een blok):
.
.
Stekelenburg

V.d Wiel Blind Alderweireld Vertonghen

__De Zeeuw Lindgren/Lodeiro Enoh

____Suarez Pantelic Emmanuelson
In principe had ik dezelfde opstelling en ik denk dat ze op deze manier het beste uit de voeten kunnen (4-4-2 systeem)alleen vind ik emanuelson echt tekort komen. Als je goed de wedstrijden analyseert merk je dat hij helemaal geen vleugelspeler is en de neiging heeft om altijd naar binnen te trekken. Bijv tegen nec zag je dat anita daardoor tegen twee man kwam te staan en emanuelson telkens te laat terug kwam. Er onstond op deze manier een ontzettend groot gat linksvoor.
alibabba
 alibabba - zondag 07 februari 2010 - 13:28   quote  deeplink  
Ajax moet 100% weer richting 4-4-3, omdat een goed Ajax daar het meeste rendement mee haalt en daar weer Europese successen mee kan halen. Europese successen omdat het fantastische AJAX-4-4-3-systeem, bij perfectie, voor Europese tegenstanders een kwelling is. We moeten de systemen van andere Europese tegenstanders niet na willen streven, want dan leggen we het fysiek altijd af. Binnen de club moet daar éénsgezindheid over zijn en de Jeugdopleiding moet geperfectioneerd worden. Goeie buitenspelers zijn essentieel en deze in combinatie met sterke verdedigers maakt AJAX ouderwets sterk. Ik blijf zeggen dat er een reorganisatie, allereerst de Jeugdopleiding, moet plaatsvinden, want Ajax moet in staat zijn om buitenspelers en verdedigers ZELF op te leiden. Bij een goeie organisatie zijn aanvallers geen probleem, maar goeie verdedigers opleiden is lastig. Ajax heeft in het verleden uitstekende verdedigers gehad en deze gasten moeten samen een groep vormen die richting geven aan het vak verdedigen.

Ik probeer een selectie voor volgend seizoen neer te zetten, maar het blijft lastig. Dit omdat je bijvoorbeeld de ontwikkeling van Eduardo, Blind, Kerlon, Donald, Aissati, Gabri, Eriksen, Lodeiro, Rodney Sneijder, Jan-Arie vd Heijden, Suk, Castillon, Zeegelaar en Sulejmani moet afwachten. Stekelenburg, Emanuelson verkopen en haal Maarten Martens en Dembélé van Az. Het is zonde dat Aissati, Sulejmani en Kennedy niet verhuurd zijn, want dan had je een goed zicht gehad op hun toekomst bij Ajax. Daarom plaats ik ze in de selectie voor volgend seizoen, omdat ze in mijn ogen geschikt zijn voor Ons Aller Ajax. Silva terughalen als rechtsback, want V.D.Wiel en Vertonghen vormen samen een sterk centrum-duo. Blind kan in het centrum of als linksback gebruikt worden, waardoor je Vertonghen eventueel als middenvelder kunt gebruiken. Kijken hoe Pantelic het gaat doen de aankomende tijd en zowiezo op zoek naar een balvaste spits met uiteraard een neusje voor de goal. De ontwikkeling afwachten de aankomende maanden en Jol moet gaan saneren in de selectie. Duidelijk maken waarmee je verder wil en met wie niet.

Selectie; Vermeer, Verhoeven, 3e keeper, Silva, ( Ogararu ), Alderweireld, V.D.Wiel, Vertonghen, ( Atouba ), Anita, Blind, Eduardo, De Zeeuw, Aissati, Enoh, Siem de Jong, Donald, ( Gabri ), Eriksen, Lodeiro, ( Kerlon ), ( Lindgren ), ( R.Sneijder ), ( V.D.Heijden ), Suarez, Sulejmani, ( Suk ), ( Castillon ), ( Zeegelaar ), Kennedy, Rommedahl, M.Martens, Dembélé, ( Pantelic ), nieuwe spits.
ajaxpower
 ajaxpower - zondag 07 februari 2010 - 15:42   quote  deeplink  
Stekelenburg
R:(Vermeer)

G.v.d.Wiel Granqvist Vertonghen
R:(P.Verhaegh) R:() R:(Boilessen)
Alderweireld
R:()

De zeeuw Lodeiro Lindgren
R:(M. Donald) R:(Eriksen) R:(K.Strootman)

Suarez Wanderson Jovanovic
R:(Kerlon) R:(Suk) R:()

Res:
S Padt
Atouba
Ze Eduardo
Aissatti
Enoh
S.de Jong
Rommendahl
T-imothy
 T-imothy - zondag 07 februari 2010 - 16:12   quote  deeplink  
Ben je nu serieus....??? GRANQVIST ??? HAHAHA bij groningen kan hij niet eens verdedigen.
Wanderson is geen ajaxspeler. Jovanovic ken ik niet
maar dit is echt een debielenopstelling. Sorry dat ik het zeg.

Kijk even naar wat je al hebt lopen en wat op welke positie goed speelt.
remco k
 remco k - maandag 08 februari 2010 - 09:48   quote  deeplink  
Jovanovic lijkt mij volledig onhaalbaar, Granqvist is een leuke voetballer bij groningen, ik zie hem alleen niet bij ajax spelen.

Ik ben natuurlijk erg blij met de overwinning van gister, maar ongelooflijk wat voetbalt die Ruiz makkelijk zeg, bijna onmogelijk om van de bal af te zetten, en erg doelgericht goede actie en een goede steekpass. Jammer dat ajax hem toen niet heeft gescout, dit was echt een grote aanwinst voor ajax geweest.
nummer10
 nummer10 - maandag 08 februari 2010 - 10:25   quote  deeplink  
beetje jammer hoe een echte ajacied als ema word afgeschreven.. die jongen kan er niks aan doen dat hij JAREN verkeerd is gebruikt.. en ajaxpower ik hoop toch echt dat steek volgend jaar pleite is hoor.. gisteren ook hield ik mijn hart vast dat hij niet uit kwam terwijl hij wel moest komen.. vooral met hogeballen in de 5 !
nummer10
 nummer10 - maandag 08 februari 2010 - 10:30   quote  deeplink  
alibabba.. wat kraam jij een onzin uit... jesus.. silva terug halen ? ema verkopen ? steek wel maar Ema.. Martens en Dembélé ?? vdwiel en vertonghen in centrum ?? waarom ?? moeten gewoon een killer hebben achterin.. en vertonghen opschuiven naar linksback..

vdwiel aankoop(boula?) alderweireld vertonghen (denk dat hij een uitstekende linksback is die ook kan opkomen)
MikeT
 MikeT - maandag 08 februari 2010 - 12:40   quote  deeplink  
Het lijkt mij dat Ajax niemand moet kopen, en met eigen jeugd verder moet. Via een goede doorstroom uit de jeugd kan er weer gebouwd worden aan een stuctueel succesvol Ajax... Wat men gister in studio voetbal zei klopt trouwens ook, trainers moeten spelers beter maken. En dus niet na een paar wedstrijden gaan roepen dat ze nieuwe spelers nodig hebben. Dus Ajax moet de selectie inkrimpen en met eigen jeugd verder gaan. Misschien nog wel één ervaren speler erbij btw...
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 08 februari 2010 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 februari 2010 - 19:17 schreef remco k het volgende:

----------------------Steek/ Aankoop----------------------

V/D Wiel------------Alderweireld-----------------Aankoop
--------------------------------Vertongen------------------
---------------------Enoh-------------------
-----De Zeeuw-------------------------------------Lodiero---

--------------------------Erikson--------------------------

---------------Suarez----------------Aankoop---------------

Bank:
Olequer
Vermeer
Sulejmani
Gabri
Kerlon( mits hij ooit nog fit wordt)
Daley Blind
Suk
Anita
Lindgren
Ze Eduardo.

Grappig Remco,

Op 23 januari had je het nog over een andere opstelling nl.
"Opstelling voor volgend seizoen zou in mijn optiek dan kunnen worden.

----------------------Tim Krul-----------------------

V/D Wiel------------Alderweireld--------Luciano Fabian
----------------------------Vertongen-----------------

------------------De Zeeuw----------------------------

-------------Erikson----------------Lodeiro-----------

Suarez-----------------Pantelic--------------Sulejmani

Bank:
Enoh
Vermeer
Centrale verdediger
Zeegelaar
De Jong
Nieuwe rechtsbuiten
Suk"

Toen had ik je al gezegd dat deze opstelling veel te aanvallend is en dat als je met zo'n middenveld wilt spelen je een 4-4-2 systeem moet spelen.
Grappig dat je dit in een nieuwe opstelling hebt toegevoegd. (toch nog iemand anders, dan m'n hond, die naar me luisterd) Overigens je nieuwe opstelling bevalt me wel. Alleen weet ik niet of v/d Wiel wel blijft. En Vertongen naar Linksback. En centraal kan Blind spelen.
Scheelt weer een aankoop. Overigens waar heb je Rommendahl gelaten. Ideale speler om in iedergeval bij de selectie te hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 februari 2010 door Eindhovense Ajaxfan --
Aaaaight
 Aaaaight - maandag 08 februari 2010 - 16:30   quote  deeplink  
een keertje geen aankopen doen en geen spelers weg doen creëer is een echt TEAM! elk jaar gaan de beste spelers weg ik durf het hand in het vuur te steken dat Suarez, Vertongen, v/d Wiel, Ema of Steekie weg gaan aan het eind van het seizoen..
nummer10
 nummer10 - maandag 08 februari 2010 - 16:50   quote  deeplink  
suarez denk ik toch niet aangezien Lodeiro hier nu is en hij hem wou hebben en zoals vdboog ook aangaf we willen hem eigenlijk pas verkopen als hij 26 is en de contract verlenging is wederzijdse liefde... Emanuelson wel maar we hebben een vervanger.. Lodeiro en geloof me sulejmani en aissati zijn er ook gewoon binnenkort...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 februari 2010 door nummer10 --
alibabba
 alibabba - maandag 08 februari 2010 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2010 - 10:30 schreef nummer10 het volgende:
alibabba.. wat kraam jij een onzin uit... jesus.. silva terug halen ? ema verkopen ? steek wel maar Ema.. Martens en Dembélé ?? vdwiel en vertonghen in centrum ?? waarom ?? moeten gewoon een killer hebben achterin.. en vertonghen opschuiven naar linksback..

vdwiel aankoop(boula?) alderweireld vertonghen (denk dat hij een uitstekende linksback is die ook kan opkomen)
Meningen verschillen nummer10. Ken je Silva niet uit de tijd van Groningen? Ook bij Ajax heeft hij laten zien dat hij een uitstekende back is. Het elftal word sterker als je en Silva laat spelen en V.D.Wiel, 100%. Emanuelson blijft te wisselvallig en nu kun je nog centen voor hem vangen, zijn contract loopt in 2011 af. Urby en Stekelenburg brengen een aardig bedrag op, waardoor Ajax financieel weer wat meer ruimte heeft. Dit tezamen met overbodige spelers van de hand doen biedt mogelijkheden om Martens en Dembélé te halen. Dit zijn echte goeie voetballers die ontzettend veel kunnen betekenen voor AJAX. Waarom zou je Vertonghen in het centrum weghalen? Hij doet het daar uitstekend, groeit met de week en kan prima inschuiven als extra middenvelder.

Met de selectiespelers die ik eerder noemde kun je een elftal op de been brengen die fluitend kampioen word.
Aaaaight
 Aaaaight - maandag 08 februari 2010 - 18:38   quote  deeplink  
ik kende ook een Sulejmani in de tijd van Heereveen die is er ook niet meer...
Emanuelson ben ik tevreden over maar hij moet geen linksback staan... maar kunnen we al die spelers behouden?? het lijkt me echt top als dat kan en ik hoop het echt maar de afgelopen jaren werden de beste spelers weggehaald...
Johnqqqq
 Johnqqqq - maandag 08 februari 2010 - 19:54   quote  deeplink  
emanuelson moet zeker niet vertrekken! Nuttige speler

mijn opstelling waar ik van het gemak maar even er vanuit ga dat suarez vertrekt om de balans sluitend te krijgen:

Stekelenburg / Vermeer (als we voor steek wat kunne vangen mag hij van mij weg)
Vd Wiel Alderweireld Verthongen Anita / Pocognoli (want az moet wel verkopen en dan is het belgische trio compleet :P)

De zeeuw Enoh Siem de Jong (als hij blijft ontwikkelen)

Beerens / Martens (indien niet te duur) Pantelic Lodeiro

En dan heb je in de breedte nog:
Daley Blind
Sarpong
Donald
Vd Heijden
Eriksen
Suk
Rommedahl
Suljemani
Emanuelsson (mag weg voor goed bod)
Aisatti
Bodul (zou je bijna vergeten)
Lindgren

De rest proberen te slijten als is het maar om de salarissen te drukken

Dit past prima bij het beleid wat ajax wil voeren.
Niet te veel inkopen en de jeugd de kans geven
remco k
 remco k - maandag 08 februari 2010 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2010 - 14:58 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

Grappig Remco,

Op 23 januari had je het nog over een andere opstelling nl.
"Opstelling voor volgend seizoen zou in mijn optiek dan kunnen worden.

----------------------Tim Krul-----------------------

V/D Wiel------------Alderweireld--------Luciano Fabian
----------------------------Vertongen-----------------

------------------De Zeeuw----------------------------

-------------Erikson----------------Lodeiro-----------

Suarez-----------------Pantelic--------------Sulejmani

Bank:
Enoh
Vermeer
Centrale verdediger
Zeegelaar
De Jong
Nieuwe rechtsbuiten
Suk"

Toen had ik je al gezegd dat deze opstelling veel te aanvallend is en dat als je met zo'n middenveld wilt spelen je een 4-4-2 systeem moet spelen.
Grappig dat je dit in een nieuwe opstelling hebt toegevoegd. (toch nog iemand anders, dan m'n hond, die naar me luisterd) Overigens je nieuwe opstelling bevalt me wel. Alleen weet ik niet of v/d Wiel wel blijft. En Vertongen naar Linksback. En centraal kan Blind spelen.
Scheelt weer een aankoop. Overigens waar heb je Rommendahl gelaten. Ideale speler om in iedergeval bij de selectie te hebben.
er zit weinig verschil in de opstellingen, alleen sulejmani eruit en enoh erin, reden waarom is eigenlijk alleen omdat ik sinds een tijdje vind dat Suarez gevaarlijker wordt als hij als een soort 4-4-2 spits gaat spelen. En sulejmani eruit omdat ik wel verwacht dat hij er komt maar ik weet niet wanneer..
FsideVak129
 FsideVak129 - dinsdag 09 februari 2010 - 08:32   quote  deeplink  
Precies, 4-4-2 is denk ik toch de strijdwijze die internationaal succes kan opleveren.
4-4-3 is niet meer van toepassing door het simpelweg ontbreken van spelers daarvoor.
En Ajax stijl?
Ajax stijl is met goed en mooi voetbal winnen en dat kan ook in 4-4-2

Alleen die Tim Krul snap ik nog steeds niet...
Corne2
 Corne2 - dinsdag 09 februari 2010 - 11:32   quote  deeplink  
Van een aantal opstellingen val ik bijna van mijn stoel....
Aantal aankopen: 2
1. Goede verdediger (Alderweireld is echt (nog) goed genoeg voor topwedstrijden). Haal voor de centrale plek Boula.Je kunt hem ook evt. rechts zetten (als vd wiel een blessure heeft)!
Met 2 sterke centrale verdedigers kunnen vd wiel en blind meer opkomen!
2. Sterke (kopsterke) lange aanvaller: Dost een optie? Anders een jongen scouten.

Stekelenburg
Bouhla Vertonghen
VD Wiel Blind (aanvallend)

Enoh

De zeeuw Emmanuelson
Suarez Dost? (aankoop?)
Corne2
 Corne2 - dinsdag 09 februari 2010 - 11:46   quote  deeplink  
Ik vergeet Lodeiro op 10.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - dinsdag 09 februari 2010 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 februari 2010 - 11:32 schreef Corne2 het volgende:
Van een aantal opstellingen val ik bijna van mijn stoel....
Aantal aankopen: 2
1. Goede verdediger (Alderweireld is echt (nog) goed genoeg voor topwedstrijden). Haal voor de centrale plek Boula.Je kunt hem ook evt. rechts zetten (als vd wiel een blessure heeft)!
Met 2 sterke centrale verdedigers kunnen vd wiel en blind meer opkomen!
2. Sterke (kopsterke) lange aanvaller: Dost een optie? Anders een jongen scouten.

Stekelenburg
Bouhla Vertonghen
VD Wiel Blind (aanvallend)

Enoh

De zeeuw Emmanuelson
Suarez Dost? (aankoop?)
Beste Corne2,

dat je Bouhla wilt halen klinkt goed. Alleen ik denk na wat er in de winterstop is gebeurd hij weinig trek in Ajax heeft. Uit ervaring weet ik dat een rechtbenige speler (Blind) nooit de ideale Linksback kan zijn. Vertonghen zou wel kunnen. Maar je schrijft Alderweireld is echt (nog) goed genoeg voor topwedstrijden. Waarom moet Bouhla dan komen als we Oleguer en Blind ook nog hebben? Koop een goede Linksback (of er eentje opleiden) en een kop sterke spits (wat jij ook al aangaf). Ik vind zelf nog steeds dat Ajax bij corners niet echt gevaarlijk is. Dus wat meer lengte (kopkracht) is erg gewenst.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 februari 2010 door Eindhovense Ajaxfan --
FsideVak129
 FsideVak129 - dinsdag 09 februari 2010 - 12:58   quote  deeplink  
Suk is kopsterk volgens mij... kan behoorlijk springen.
Nu nog iemand die een goede hoekschop kan trappen want Urby zat weer te kloten afgelopen zondag... de 1ste helft zelfs 3x achter elkaar.

En ik snap het niet want die hoekschop tegen feyenooit was briljant, mooi opgezet.
Als hij die gescoord had was het een wereldgoal, goed gered door die ouwe zak.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 09 februari 2010 - 13:30   quote  deeplink  
Urby is niet de enige die het niet kan.. dezeeuw ook niet.. kweet niet waarom het niet lukt.. het is toch van de gekke dat ik moet lachen (en meerdere familieleden met mij) als ajax scoort uit een hoekschop...
OriginalbabyGangsta
 OriginalbabyGangsta - dinsdag 09 februari 2010 - 14:24   quote  deeplink  
Dit is voor al die mensen die volgens mij niet realistisch nadenken. Mensen kijk is naar onze bmvolle selectie, kijk naar de jeugd en kijk wat we kunnen bouwen.

-------------Stekelenburg---------------
V.d. Wiel----Aldeweireld--Verthongen-??????
---------------enoh-----lindgren--------
----------De Zeeuw----------------Lodeiro
----------Suarez-------Pantelic--------

Maar deze opstelling is tegen een top club.
Een club van formaat zoals helaas twente psv, Juventus etc.
Tegen de wat mindere clubs kan je er voor kiezen om rommedahl er in te zetten op rechts en daarom ben ik ook van mening dat we die zeker moeten houden.

Tegen de middenmotors en minderen zeg ik dan ook dit

-------------Stekelenburg---------------
V.d. Wiel----Aldeweireld--Verthongen-??????
------------------enoh---------------------
----------De Zeeuw----------------Lodeiro
Suarez overal op de helft van de tegenstander
-------Rommedahl---pantelic---------------

Dan nu mijn kijk op spelers als Donald, Van der Heijden, Silva, Sarpong,Blind,erikssen, kenneth, emanuelson, kennedy, etc.

Ik vind dat we Donald, Van der Heijden, Silva, Sarpong,Blind,erikssen, kenneth, emanuelson, allemaal moeten behouden. Want zodra er een plek vrij komt waar dan ook is dit prima op te vangen met deze spelers. BTW Silva is een zwaar onderschatte speler want wij hebben een topper daar staan en dat is Van der Wiel. Hij heeft de pech dat hij minder is maar hij is zeker wel goed. En over Kerlon en Ze eduardo, Die twee mogen van mij ook zeker blijven zeker zolang dat ik kan zien of het alle 2 toppertjes zijn zo neit? wegwezen

Dan nu mijn bank;
kenneth
Oleguer
Daley Blind
Anita
Silva
Donald
Van der heijden
Atouba?????????
erikssen
Suk
Zegelaar
Castillion

Heel de rest die ik hier niet genoemd heb mag van mij part vertrekken dat scheelt enorm.
Al ben ik ook van mening dat elke potentiele toppen die gescout wordt gewoon gehaald kan worden mits daar geld en ruimte voor is. Daar moeten ze eerst veel overbodige spelers voor wegwerken en dat gaat lukken. Ik geloof heilig in Jol. En hij brengt ons weer op de rails. Jullie gaan het zien

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 februari 2010 door OriginalbabyGangsta --
finian990
 finian990 - dinsdag 09 februari 2010 - 19:40   quote  deeplink  
kennedy, wielaert wegdoen. linksback halen en misschien als er een goede mogelijkheid is boulahrouz, kopsterke aanvaller, en een echte linksvoor(die kom je alleen neit zoveel tegen) Ik hoop dat er nog een paar sterke lange spelers komen. Zonde als je 12 hoekschoppen krijgt waarvan je er 0 benut. Als je gevaarlijke corners krijgt dan scoor je als een team als Ajax meteen 15 meer per seizoen.

Ik denk overigens dat Martin Jol binnen paar jaar wel een goed Ajax waardig team heeft gemaakt.
remco k
 remco k - dinsdag 09 februari 2010 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 februari 2010 - 08:32 schreef FsideVak129 het volgende:
Precies, 4-4-2 is denk ik toch de strijdwijze die internationaal succes kan opleveren.
4-4-3 is niet meer van toepassing door het simpelweg ontbreken van spelers daarvoor.
En Ajax stijl?
Ajax stijl is met goed en mooi voetbal winnen en dat kan ook in 4-4-2

Alleen die Tim Krul snap ik nog steeds niet...
Ik kijk erg veel engels voetbal, zo kijk ik ook vaak 2nd leugue in engeland en hij speelt toch met enige regelmaat en is extreem veeel beter dan welke andere NL keeper dan ook.
remco k
 remco k - dinsdag 09 februari 2010 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 februari 2010 - 11:32 schreef Corne2 het volgende:
Van een aantal opstellingen val ik bijna van mijn stoel....
Aantal aankopen: 2
1. Goede verdediger (Alderweireld is echt (nog) goed genoeg voor topwedstrijden). Haal voor de centrale plek Boula.Je kunt hem ook evt. rechts zetten (als vd wiel een blessure heeft)!
Met 2 sterke centrale verdedigers kunnen vd wiel en blind meer opkomen!
2. Sterke (kopsterke) lange aanvaller: Dost een optie? Anders een jongen scouten.

Stekelenburg
Bouhla Vertonghen
VD Wiel Blind (aanvallend)

Enoh

De zeeuw Emmanuelson
Suarez Dost? (aankoop?)
En Lodeiro zal niet voor de basis gehaald zijn???
remco k
 remco k - dinsdag 09 februari 2010 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 februari 2010 - 12:28 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

Beste Corne2,

dat je Bouhla wilt halen klinkt goed. Alleen ik denk na wat er in de winterstop is gebeurd hij weinig trek in Ajax heeft. Uit ervaring weet ik dat een rechtbenige speler (Blind) nooit de ideale Linksback kan zijn. Vertonghen zou wel kunnen. Maar je schrijft Alderweireld is echt (nog) goed genoeg voor topwedstrijden. Waarom moet Bouhla dan komen als we Oleguer en Blind ook nog hebben? Koop een goede Linksback (of er eentje opleiden) en een kop sterke spits (wat jij ook al aangaf). Ik vind zelf nog steeds dat Ajax bij corners niet echt gevaarlijk is. Dus wat meer lengte (kopkracht) is erg gewenst.
Daley Blind is linksbenig niet rechtsbenig... Kom op, ken je spelers als je dit soort opmerkingen plaats.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 09 februari 2010 - 20:20   quote  deeplink  
Lodeiro word gewoon basis spelertje hoor..

en remco geef Vermeer nu maar het vertrouwen dat word een grote ;) dat hij de laatste wedstrijden slecht keepte vorig seizoen kwam ook door MvB die hem niet echt veel vertrouwen gaf door te zeggen tjah ik kijk per wedstrijd balblbla... weet zeker dat het de 2de menzo word.. maar aan alles zelf de laatste wedstrijd van hem het Ek de OS.. kan je zien dat het een goeie is..

en ik zie mensen weer van alles door mekaar gooie.. NIET DOEN ! zoweinig mogelijk veranderen alleen daardoor krijg je automatisme in het team.. enige die dat snapt is Jol volgens mij... want sommigen hier... tjong jonge.. en nu niet gaan zeggen dat jol veel veranderd want dat is complete onzin.. hij veranderd alleen wanneer het MOET.. schorsingen/blessures

Corne2 doe ff normaal gast.. Dost een optie... hij leest ook wat hoor een jongen die droomt van ajax.. hey ik ook en scoor er 20 in de competitie kom ik nu ook in aanmerking ? alsjeblieft zeg
nummer10
 nummer10 - dinsdag 09 februari 2010 - 20:21   quote  deeplink  
en over linksback.. jongens let nu maar op als Atouba topfit is... dan heb je een sterke beer achterin en ook nog linksback..
Yordee1
 Yordee1 - dinsdag 09 februari 2010 - 20:39   quote  deeplink  
Jongens. Stop met dromen. Het geld is verdomme op!
dirk12
 dirk12 - dinsdag 09 februari 2010 - 20:48   quote  deeplink  
---------steek---------
vdwiel--alderweireld--verthongen--blind
--------------------lindgren-------------------
---------de zeeuw-------------------enoh-------
------------------------lodeiro----------------
----------------suarez--------pantelic---------

bank:oleguer
anita
eriksen
suk
verhoeven of vermeer
donald
zegelaar

daley blind doet het laatste weken erg goed bij grongingen mischien kan hij later wel basisplaats verdienen omdat hij het heel erg goed doet
volgend seizoen gaan we zeker voor die 3e ster
en dit jaar gaan we er ook voor strijden
come on jodenn!!!!!!!!!!!!!
ajacied 4-life

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Volgend seizoen???









0.0155820