BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nederlandse spelers eerder naar het buitenland

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
bully
 bully - zondag 28 februari 2010 - 22:36   quote  deeplink  
Ik schrok wel even van deze uitspraak van bert van Marwijk.
In een persconferentie van afgelopen donderdag riep hij Nederlandse voetballers op om Nederland zo snel mogelijk te verlaten. Als de spelers aanspraak willen maken op selectie voor het Nederlands elftal, dienen ze in een sterke competitie te spelen, was de strekking van zijn verhaal.
Persoonlijk was van marwijk zowiezo niet degeen die ik als bondscoachs had willen zien.
Maar nu is hij helemaal in mijn achting gedaald.
Denk dat de nederlandse clubs het in de europa league nog geeneens zo slecht hebben gedaan tegen clubs uit zwaarder geachte competities.
Ajax was over twee wedstrijden voetballend niet de mindere van de nummer 4 van italie.
Psv idem tegen de nummer 4 van duitsland.
En twente liet zich overbluffen tegen de nummer 6 uit duitsland.
Maar van marwijk vind dat ze in onze competitie niveau tekort komen daarom moeten ze maar eerder naar het buitenland zodat ze kunnen doorgroeien.
Met het risico dat ze daar dan op de bank komen zoals huntelaar en van der vaart enz.
Op deze manier word onze competitie nog meer uitgedunt en dus zwakker.
Persoonlijk vind ik dat een bondscoach die een voorbeeld functie bekleed dit soort uitspraken niet zou mogen doen.
Spelers zullen door dit soort uitspraken denk ik ook eerder gaan vertrekken omdat ze bang zijn niet meer in aanmerking voor oranje tekomen.
Ook wij willen deze spelers nog wat wedstrijden zien spelen in onze eigen competitie.
En ook eens in de zoveel tijd een succesje in europa zien van onze vaderlandse clubs.
Maar dat zal als het aan van Marwijk ligt niet meer gebeuren want hij wil onze competitie leegtrekken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 februari 2010 door bully --
Aaaaight
 Aaaaight - dinsdag 02 maart 2010 - 14:51   quote  deeplink  
Vind niet dat hij dit mocht zeggen... hij helpt alleen maar de Eredivisie naar de klote
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 02 maart 2010 - 15:03   quote  deeplink  
Ik vind het ronduit schandalig. Ik snap ook niet dat de KNVB van Marwijk niet op de vingers tikt. Hij heeft ook een verantwoordelijk voor het Nederlandse voetbal als geheel. We hebben al niet zoveel topspelers in de eredivisie lopen en dan gaat hij ze nog wegjagen ook. Het is bovendien een zinloze uitspraak, want de bepalende spelers van Oranje (Van Persie, Robben, Sneijder) zitten al in het buitenland. Laat ons dan wat langer van de toptalenten hier genieten. Ik vond zijn opmerking dat het door de uitschakelingen in de EL weer gebleken was dat het niveau van Nederlandse topclubs matig is erg misplaatst. Ajax en PSV deden het helemaal niet zo slecht. Ajax liet het thuis liggen en PSV was over 2 wedstrijden gezien beter dan HSV...
Aaaaight
 Aaaaight - dinsdag 02 maart 2010 - 15:08   quote  deeplink  
Voel ik hier een spandoek aan komen??:P

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 maart 2010 door Aaaaight --
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 15:43   quote  deeplink  
PANNEKOEK
ajacied
 ajacied - dinsdag 02 maart 2010 - 17:04   quote  deeplink  
Beetje een rare uitspraak!Toch kan ik het een beetje begrijpen, kijk naar een aantal spelers die worden er uiteindelijk alleen maar sterker van dat is weer gunstig voor het wk ;)
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 18:45   quote  deeplink  
Ik snap niks van deze uitspraak:

Als spelers langer in Nederland zouden blijven wordt de competitie een stuk sterker, waardoor de jeugd dus ook in een strkere competitie instroomd en is het dus niet nodig direct voor het geld te verkassen.
Kijk naar Ryan Babel, veel te vroeg weggegaan uit nederland, als spelers vroeger weggaan, dan maken ze dus niet de bekende nederlandse voetbalschool af en komen te vroeg voor te grote uitdagingen te staan.

Hij mag als Bondsman dit soort uitspraken ook helemaal niet doen en moet hiervoor ook zeker op de vingers worden getikt.
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 02 maart 2010 - 19:17   quote  deeplink  
Precies, ik vraag me dus ook af wat de toekomstvisie van de bondscoach eigenlijk is. Hij speelt het zwakker worden van de eredivisie alleen maar in de hand met zo een debiele uitspraak.
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 19:17 schreef PSVMocro het volgende:
Precies, ik vraag me dus ook af wat de toekomstvisie van de bondscoach eigenlijk is. Hij speelt het zwakker worden van de eredivisie alleen maar in de hand met zo een debiele uitspraak.
en dus ook de toekomst van het nl elftal..
bully
 bully - woensdag 03 maart 2010 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 17:04 schreef ajacied het volgende:
Beetje een rare uitspraak!Toch kan ik het een beetje begrijpen, kijk naar een aantal spelers die worden er uiteindelijk alleen maar sterker van dat is weer gunstig voor het wk ;)
beetje begrijpen?
wat hij nu veroorzaakt is dat spelers sneller weg gaan.
wat op korte termijn misschien voor hem wat voordeel geefd.
maar op de lange termijn het voetbal hier in nederland afzakt naar niveau eerste divisie dus zullen er ook minder spelers doorbreken omdat ze niet de tegenstand krijgen die ze nodig hebben.
en als ze naar het buitenland gaan komen ze niet meer aan de bak maar op de bank.
waardoor ze dus niet meer doorgroeien naar het niveau wat nodig is voor de top.
dus ik begrijp er juist helemaal niks van.
en snap ook niet dat de knvb dit dan nog beloond met bijtekenen voor twee jaar.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5970
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nederlandse spelers eerder naar het buitenland









0.0079021