BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbeschouwing Sparta - Ajax (07-03-2010)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Dit topic is een vervolg op het topic:  AJAX-sparta
Johnnyafca
 Johnnyafca - maandag 01 maart 2010 - 17:05   quote  deeplink  
Beste mede Ajacieden,

Aangezien onze Pantelic een lichte blessure heeft is het nog maar de vraag of hij kan spelen tegen Sparta(altijd moeilijke wedstrijd)

Daarom vraag ik aan jullie, wat is dan de beste voorhoede.. zonder Luis en Marko?

Geef hier je opstelling:
Yordee1
 Yordee1 - maandag 01 maart 2010 - 17:10   quote  deeplink  
Steek
Gregz Toby Jan Urby
Demy Gabri Enoh Eriksen
Siem Sulejmani

Of Rommedahl ipv Gabri. Of Oleguer erin, Vertonghen linksback en Urby linksbuiten. Of Anita linksback en Urby linksbuiten :P
ajacied
 ajacied - maandag 01 maart 2010 - 17:12   quote  deeplink  
sulejmani - suk - rommedahl
Johnnyafca
 Johnnyafca - maandag 01 maart 2010 - 17:12   quote  deeplink  
suk? dat meen je niet=P
ajacied
 ajacied - maandag 01 maart 2010 - 17:13   quote  deeplink  
de rest blijft gewoon staan. moet kennen
ajacied
 ajacied - maandag 01 maart 2010 - 17:15   quote  deeplink  
wil hem weleens een hele wedstrijd aanzien. anders moeten we met 2 aanvallers spelen :P
Johnnyafca
 Johnnyafca - maandag 01 maart 2010 - 17:17   quote  deeplink  
Ja Suk kan (nog) niet zo veel denk ik..
ajacied
 ajacied - maandag 01 maart 2010 - 17:19   quote  deeplink  
ja ik weet niet echt daarom krijgt hij mij voorkeur, vindt wel mooi als hij erin komt dat het publiek tekeer gaat als een gek :P
PSVMocro
 PSVMocro - maandag 01 maart 2010 - 17:28   quote  deeplink  
Ik heb niet zo op die Suk gelet...maar is hij is wel groot, toch? Kan hij als aanspeelpunt spelen? Het veld bij Sparta zag er gisteren tegen NAC echt slecht uit. Dat wordt gewoon vechtvoetbal en opportunistisch spelen, goed voetbal is niet mogelijk op zo een veld...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 maart 2010 door PSVMocro --
ajacied
 ajacied - maandag 01 maart 2010 - 17:32   quote  deeplink  
ik denk dat niemand het echt weet, ik denk gewoon opstellen anders 4 4 2 vind ik wat minder maar 1 ding alleen de 3 punten tellen !!
Johnnyafca
 Johnnyafca - maandag 01 maart 2010 - 17:42   quote  deeplink  
ja en wie spelen er dan in de voorhoede?
ajacied
 ajacied - maandag 01 maart 2010 - 17:46   quote  deeplink  
sulejmani rommadahl en erisen of de jong erachter. heb jij een voorkeur dan ?
remco k
 remco k - maandag 01 maart 2010 - 18:04   quote  deeplink  
misschien dat Jol, gaat proberen een heel sterk middenveld op te stellen met sulejmani De Jong en Rommedhaal voorin
Johnqqqq
 Johnqqqq - maandag 01 maart 2010 - 19:13   quote  deeplink  
we moeten die wedstrijd sowiso winnen dus ik denk dat je als volgt moet spelen
Ik zou het zo doen:
Steek
Vd wiel Alderweireld Vertonge Anita
Enoh de zeeuw eriksen
Lodeiro (waar de jong normaal speelt)
Suljemani De jong

Jol zie ik er wel voor aan om het zo te doen

steek
wiel alderw vertonge anita
enoh de zeeuw eriksen
Rommedahl De jong
suk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 maart 2010 door Johnqqqq --
E-J
 E-J - maandag 01 maart 2010 - 19:44   quote  deeplink  
----------------------Steek------------------
v/d Wiel--Alderw.--Vertongen--Anita
-----Enoh----de Jong----De Zeeuw----
---Suljemani----Suk-----Eriksen--------

Gaat wel lukken zo denk ik......
freakie
 freakie - maandag 01 maart 2010 - 19:49   quote  deeplink  
denk gewoon: Steek
v/d wiel-- alder--vertonghen--anita
enoh--dezeeuw--de jong--eriksen
-----pantelic--sulejmani---

Liever geen pantelic maar ja die zet jol wel in..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 maart 2010 door freakie --
balvers
 balvers - maandag 01 maart 2010 - 20:02   quote  deeplink  
-------------steek-----------
-gregory-toby-olequer-jantje-
---eyong-demy-siem-eriksen---
-----sulejmani---lodeiro-----
remco k
 remco k - maandag 01 maart 2010 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 maart 2010 - 19:49 schreef freakie het volgende:
denk gewoon: Steek
v/d wiel-- alder--vertonghen--anita
enoh--dezeeuw--de jong--eriksen
-----pantelic--sulejmani---

Liever geen pantelic maar ja die zet jol wel in..
pANTELIC IS GEBLESSERD
remco k
 remco k - maandag 01 maart 2010 - 20:46   quote  deeplink  
Sorry caps lock nog aan:)
freakie
 freakie - maandag 01 maart 2010 - 23:03   quote  deeplink  
sorry had ik niet gezien.. jezus.. de zoveelste keer.. nou mag voor mij egt weg einde van t seizoen..
Sajayden
 Sajayden - maandag 01 maart 2010 - 23:16   quote  deeplink  
ik persoonlijk denk,

stekelenburg

vd wiel toby verthongen anita

enoh

de zeeuw urby

de jong (lodeiro) erikssen

suk (rommedahl) suljimani

lijkt me best solide
en vooral veel tikkers, omdat hbet veld al zo klote is dat je amper actie op kan maken
FsideVak129
 FsideVak129 - dinsdag 02 maart 2010 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Sparta Ajax in Belgische handen

02 maart 2010
Het competitieduel Sparta Rotterdam Ajax wordt zondag door een Belgische scheidsrechter geleid. Paul Allaerts heeft de leiding op Het Kasteel. Hij wordt langs de lijn bijgestaan door zijn landgenoten Debast en Gilon. Vierde official Delacour maakt het Belgisch kwartet compleet.
Allaerts floot Ajax dit seizoen één keer eerder. Op 27 september 2009 had de 45-jarige Belg de leiding over Ajax ADO Den Haag (3-0).

Sparta Rotterdam Ajax begint zondag om 12.30 uur.
Had die liever bij AJAX - p$v gehad....
Aaaaight
 Aaaaight - dinsdag 02 maart 2010 - 15:06   quote  deeplink  
De Jong in de spits gooien?? heeft hij toch vaker gestaan met Suarez of heb ik dat fout.. Suk met de Jong spits De Zeeuw Eriksen Enoh middenveld en standaard achterhoede..
Boss
 Boss - woensdag 03 maart 2010 - 23:05   quote  deeplink  
Pantelic heeft gewoon een interland gespeeld vandaag en gescoord...
Ricky888
 Ricky888 - woensdag 03 maart 2010 - 23:14   quote  deeplink  
Hahahaha boss heeft gelijk. Wat is dit voor onzin! En eerder las ik dat suk als aanspeelpunt moet fungeren. Weet die jongen wel wat dat is.....
FsideVak129
 FsideVak129 - donderdag 04 maart 2010 - 07:49   quote  deeplink  
Niemand hier gokt een uitslag???

0-3

Pantelic en Tsunami in de spits met Eriksen er vlakbij.
Enoh - Zeeuw - Gabri
Wiel-Aldewereld-Vertongen-Anita

Zoiets...

En NAC gaat gewoon a.s. zaterdag winnen van p$v...
freakie
 freakie - donderdag 04 maart 2010 - 08:22   quote  deeplink  
gabri?? hij zet hem nooit in:P de jong staat daar voor in.. Dus bijna de opstelling die tegen utrecht gebruikt werd...
Feyenoord-010
 Feyenoord-010 - donderdag 04 maart 2010 - 09:19   quote  deeplink  
4-0
voor sparta net als vorige jaar
freakie
 freakie - donderdag 04 maart 2010 - 09:21   quote  deeplink  
hahahahaha!! We gaan niet zo af als jullie doen dit seizoen..
hoogvliet010
 hoogvliet010 - donderdag 04 maart 2010 - 09:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 maart 2010 - 07:49 schreef FsideVak129 het volgende:
Niemand hier gokt een uitslag???

Jullie hebben toch allemaal een flinke GOK.

Ik zeg 3-0

3 x Poepon
Boss
 Boss - donderdag 04 maart 2010 - 10:37   quote  deeplink  
Liever grote gokken dan de spelers niet kunnen dokken...
dege
 dege - donderdag 04 maart 2010 - 11:23   quote  deeplink  
het zal spannend worden, krappe overwinning voor ajax hoop ik.
Het komt helaas te vaak voor dat ajax bij dit soort cruciale wedstrijden punten laat liggen en sparta zal extra gebrand zijn op een goed resultaat.
Juich niet te vroeg, ajax zal 100% inzet moeten tonen om daar te winnen.
Johnnyafca
 Johnnyafca - donderdag 04 maart 2010 - 11:43   quote  deeplink  
Ik vrees het ergste,
Ajax is in mijn ogen vrijwel niks zonder onze Luis..
robs
 robs - donderdag 04 maart 2010 - 11:46   quote  deeplink  
Feyenoord-010 en Hoogvliet 010 opzouten van dit forum en droom maar lekker verder
AFCA was, is en zal altijd superieur zijn al die 010 rommel uit Rotterdam Zuid, armoedzaaiers!!

Stakker! 5-1 dit jaar ben je vernederd in de Arena, hahah

Maar goed
Hele lastige wedstrijd zondag
Pantelic speelt gewoon, heeft gister gescoord voor Servie

Steek
Wiel-Alder-Jan-Anita
Eriksen-Zeeuw-Enoh-De Jong
Pantelic-Tsunami

Wat ook kan bij verrassing is Eriksen en Sulejmani op de bank zetten en met Dennis en Urby spelen stijf aan de buitenkanten met Siem op 10
robs
 robs - donderdag 04 maart 2010 - 11:46   quote  deeplink  
1-3 wordt het als ze er met hun hoofd beter bij zijn als vorig jaar...
Aaaaight
 Aaaaight - donderdag 04 maart 2010 - 12:06   quote  deeplink  
als het eerste goaltje snel komt word het een monster score...
Johnnyafca
 Johnnyafca - vrijdag 05 maart 2010 - 16:51   quote  deeplink  
dat hoop ik dan maar..
luis_suarez 16
 luis_suarez 16 - vrijdag 05 maart 2010 - 17:14   quote  deeplink  
met 2e aanvalllers lijkt me duidelijk aangezien luis niet mee doet en afgelopen weken hebben we ook met 2 aanvallers gespeelt en dat ging goed, vd wiel recht en urby liks voor de extra dreiging rommendahl altijd laten invallen en niet in de basis want als hij invalt is hij gevaarlijk en als hij basis is dan is die weer zo als bij nec.

----------steeek------------
vdwiel-toby-vertongen-urby--
de zeeuw-enoh-eriksen de jong
---------suk pantelic--------

uitslag 2-4

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 maart 2010 door luis_suarez 16 --
remco k
 remco k - vrijdag 05 maart 2010 - 18:27   quote  deeplink  
waarom geen Sulejmani, en wel Suk, Suk heeft helemaal nog niks laten zien, ik denk ook niet dat het handig is om met 2 echte spitsen te starten, dat doe je normaal alleen als je achter staat, en ajx zal kansen gaan krijgen door combinaties, daarom zal denk ik Sulejmani ook starte, hij heeft het ook goed gedaan tegen Juve
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 05 maart 2010 - 18:33   quote  deeplink  
Ik denk:
----------Steek------------
VdWiel-Toby-Vertonghen-Anita
Enoh-De Zeeuw-De Jong-Eriksen
-----Pantelic-Sulejmani------

Met Lodeiro na 70 minuten invallend voor De Jong en dat Lodeiro wisselt met Enoh van positie.
remco k
 remco k - vrijdag 05 maart 2010 - 18:59   quote  deeplink  
waarom wisselen van positie?? Lodeiro moet juist vanaf 10 spelen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 05 maart 2010 - 19:05   quote  deeplink  
Ow, ik had gehoord dat hij links half stond.. Maar dit kan ook hoor, dat hij alleen met De Jong wisselt en daarna niks ;)
alibabba
 alibabba - vrijdag 05 maart 2010 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 maart 2010 - 18:59 schreef remco k het volgende:
waarom wisselen van positie?? Lodeiro moet juist vanaf 10 spelen.
Eriksen moet vanaf 10 spelen, altijd en overal, omdat hij evenwicht in het team brengt. Omdat Suarez niet meedoet speel je nu met Sulejmani, Pantelic in spits. Stekelenburg, vd Wiel, Vertonghen, Alderweireld, Anita, de Zeeuw, Enoh en Siem de Jong completeren het elftal.
alibabba
 alibabba - zaterdag 06 maart 2010 - 11:28   quote  deeplink  
Morgenmiddag 12.30uur de aftrap in Rotterdam tegen het Sparta van trainer Frans Adelaar. Als ik ga kijken naar de statistieken tussen beide ploegen, heeft Ajax het traditioneel moeilijk tegen Sparta. 51x werd Sparta - Ajax tot nu toe gespeeld in de vaderlandse competitie en Ajax verloor er daarvan 18 en speelde het 12x gelijk. 21x was AJAX aan de goede kant van de score en nu is een zege uitermate belangrijk in de race om de titel. Tot dusverre wist Ajax tegen die Spartanen 100x het net te vinden en kreeg het er 85 tegen. Laten we hopen dat de wedstrijd niet word afgelast, want anders moeten we Suarez missen in de topper van volgende week tegen Psv.

Op 1-12-1963 wist Piet Keizer 3x te scoren in de met 2-5 gewonnen wedstrijd en 2-4 werd het in het kampioensseizoen '69'70 met Ruud Krol, Gerrie Muhren, Cruijff en alweer Keizer als doelpuntenmakers aan Ajax-kant. Ons Aller Ajax scoorde in dat seizoen precies 100 goals.

Ajax werd ook kampioen in het seizoen '76'77 en Sparta - Ajax eindigde in dat seizoen in 0-3 met 2x Ruud Geels en 1x Johan Zuidema ( 2x international ).

Godenzoon Louis v.Gaal speelde mee aan Sparta-kant in de partij op 9-12-1979 die Ajax met 3-4 wist te winnen en waarin v.Gaal wist te scoren. Ook ex-Ajax Ruud Geels wist 2x het doel te treffen voor Sparta, maar door goals van Schoenaker, Tsjeu la Ling en 2x Karel Bonsink ( speelde 1 seizoen voor Ajax ) trok Ajax aan het langste eind. Ajax pakte ook in dat seizoen de titel.

Ajax werd ook kampioen in '84'85. Sparta - Ajax eindigde dat seizoen in 2-5, het was de 1e wedstrijd van dat seizoen, waarin zowel v.Gaal als Danny Blind het Sparta-shirt droegen.

Een hele belangrijke zege werd geboekt op 25-2-1990, 1-2 met Ajax-goals van Wim Jonk en Peter Larsson...Prince Polley scoorde tegen, maar kon niet verhinderen dat Ajax op weg ging naar wederom een kampioensschap.

0-5 werd het maar liefst op 9-11-1997, met 3x Jari Litmanen en 1x Dani en Benni Mc Carthy. Op 14-4-2002 prijkte er 0-4 op het scorebord, door 3 treffers van Mido en 1 van Ibrahimovic, waardoor Ajax op weg ging naar de 28e landstitel. De laatste overwinning werd geboekt op 2-10-2005, waarin Sjakie Polak de score opende, maar dat teniet gedaan werd door 2x Nigel de Jong.

De laatste Sparta - Ajax zit me nog vers in het geheugen en die teleurstelling moet morgen gezuiverd worden. Ajax moet die blamage ( 4-0 ) in het achterhoofd meenemen en de ploeg moet aan het Ajax-publiek laten zien dat ze ook echt kampioen willen worden. Als ze scherp aan de wedstrijd beginnen mag het geen probleem opleveren..... Ik ga voor 0-2.....

Plaats hier alle zin en onzin omtrent de clash van morgen; pakken we 3 punten? Zo ja, met welk elftal en wie gaan er scoren?????

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 maart 2010 door alibabba --
remco k
 remco k - zaterdag 06 maart 2010 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 maart 2010 - 20:19 schreef alibabba het volgende:

[..]

Eriksen moet vanaf 10 spelen, altijd en overal, omdat hij evenwicht in het team brengt. Omdat Suarez niet meedoet speel je nu met Sulejmani, Pantelic in spits. Stekelenburg, vd Wiel, Vertonghen, Alderweireld, Anita, de Zeeuw, Enoh en Siem de Jong completeren het elftal.
ik zeg ook niet dat eriksen daar niet moet spelen, ik snapte alleen zijn wissel niet helemaal
remco k
 remco k - zaterdag 06 maart 2010 - 12:10   quote  deeplink  
ik verwacht van ajax de volgende opstelling:

--------------------Steek------------------

van Der Wiel--Alderweireld--Vertongen--Anita

---------------De Zeeuw--Enoh---------------

------De Jong-------------------Eriksen-----

--------------Pantelic---Sulejmani----------

Ik verwacht zoals altijd tegen sparta, een open wedstrijd vol strijd, waarin ajax zonder Suarez echt heel scherp aan de start moet verschijnen, Sparta is namelijk echt een team dat zich goed kan opladen tegen ajax.
Desalnietemin verwact ik een 1-3 overwinning , met goals van Sulejmani, Pantelic en De Jong

Ajax moet ook winnen om in de strijd te blijven voor de 2e plaats of zelfs nog de titel..
freakie
 freakie - zondag 07 maart 2010 - 12:02   quote  deeplink  
remco 2 punten mis anita en sulejmani
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2010 - 12:09   quote  deeplink  
ja, dat Emanuelson speelt op linksback, daar kan ik nog we inkomen, maar ik vind het toch raar dat rommedhaal start en geen sulejmani..
freakie
 freakie - zondag 07 maart 2010 - 12:14   quote  deeplink  
snap t wel rommedhal heeft veel snelheid en is ook niet egt voorspelbaar.. kan op positie van suarez spelen en eriksen dan nummer10 en vaak spel breedhouden dus links.. zo heb je de zelfde opstelling als normaal..
alibabba
 alibabba - zondag 07 maart 2010 - 12:29   quote  deeplink  
De opstelling is vooraf nooit te voorspellen, want Jol is onnavolgbaar. Laten we hopen dat het allemaal goed uitpakt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5907
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbeschouwing Sparta - Ajax (07-03-2010)









0.0104620