BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax laat Emanuelson lopen?!?!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
luis_suarez 16
 luis_suarez 16 - maandag 01 maart 2010 - 20:50   quote  deeplink  
ajax maakt absoluut geen haast om emanuelson te behouden in amsterdam, ik vind het oer dom, een hardstikke goede speler die misschien zelfs een plekje bij het nl-elftal verdiend. urby kan een hele grote worden! misschien is hij dat al wel, dit is toch belachelijk!!!!!!!!!!!
remco k
 remco k - maandag 01 maart 2010 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 maart 2010 - 20:50 schreef luis_suarez 16 het volgende:
ajax maakt absoluut geen haast om emanuelson te behouden in amsterdam, ik vind het oer dom, een hardstikke goede speler die misschien zelfs een plekje bij het nl-elftal verdiend. urby kan een hele grote worden! misschien is hij dat al wel, dit is toch belachelijk!!!!!!!!!!!
Leg eens uit waarom hij zo goed is dan??

Deze gast is de meest waardeloze speler in onze selectie, hij heeft totaal geen instelling laat altijd zijn man lopen en toont weinig inzet, veel tegengoals via de linkerzijde komen echt doordat hij z'n man laat lopen, en de manier waarop hij invalt de laatste 2 wedstrijden kan mij ook echt niet bekoren.

Aan de bal doet hij best leuke dingen en het ziet er wel leuk uit maar hij heeft echt totaal geen rendement, hij scoort vrijwel nooit en geeft heel weinig assists.
Deze jongen is het talent zijn nooit ontgroeid en dat zal ook niet gebeuren, ik ben heel erg blij als deze jonegn naar jaren ajax eindelijk een weggaat.
Johnnyafca
 Johnnyafca - maandag 01 maart 2010 - 21:08   quote  deeplink  
Alles is voor mij al gezegd, sluit me hier dan ook volledig bij aan.
remco k
 remco k - maandag 01 maart 2010 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 maart 2010 - 21:08 schreef Johnnyafca het volgende:
Alles is voor mij al gezegd, sluit me hier dan ook volledig bij aan.
dank je Johny:)
luis_suarez 16
 luis_suarez 16 - maandag 01 maart 2010 - 21:19   quote  deeplink  
het is een jonge voetballer die al in het nl elftal heeft gespeelt, hij heeft er voor gezorgt dat we van dorderecht wonnen in de laatste minuut en speelde een fantastiche wedstrijd, tegen feyenoord maakte hij ook een fantastische goal, en tegen az een wereld goal, tegen utrecht uit was hij verreweg de beste speler op het veld bij ajax en utrecht thuis was hij ook een hele goede invaller en wonnen we de wedstrijd tegen psv scoort hij ook een knappe goal en heereveen thuis was hij fantastisch, hij is de laastste weken iets minder in vorm maar dat komt omdat de club hem weinig vertrouwen geeft geloof mij het is een fantastiche voetballer voor ajax!!
luis_suarez 16
 luis_suarez 16 - maandag 01 maart 2010 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 maart 2010 - 21:08 schreef Johnnyafca het volgende:
Alles is voor mij al gezegd, sluit me hier dan ook volledig bij aan.
het is een jonge voetballer die al in het nl elftal heeft gespeelt, hij heeft er voor gezorgt dat we van dorderecht wonnen in de laatste minuut en speelde een fantastiche wedstrijd, tegen feyenoord maakte hij ook een fantastische goal, en tegen az een wereld goal, tegen utrecht uit was hij verreweg de beste speler op het veld bij ajax en utrecht thuis was hij ook een hele goede invaller en wonnen we de wedstrijd tegen psv scoort hij ook een knappe goal en heereveen thuis was hij fantastisch, hij is de laastste weken iets minder in vorm maar dat komt omdat de club hem weinig vertrouwen geeft geloof mij het is een fantastiche voetballer voor ajax!!
Johnqqqq
 Johnqqqq - maandag 01 maart 2010 - 21:38   quote  deeplink  
onze urby is zo een typisch voorbeeld van eeuwig talent..
Tuurlijk hij heeft uitschieters.
Aardige speler om erbij te hebben als je tegen minder ploegen speelt.
Maar voor de rest niet iemand die in de top 10 salarissen van ajax moet staan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 maart 2010 door Johnqqqq --
nummer10
 nummer10 - maandag 01 maart 2010 - 21:53   quote  deeplink  
1 van de betere spelers dit seizoen.. let nu maar op wat hij doet zonder bal.. kunnen nog veel van leren.. maar goed sommige leven nog 3 jaar terug.. en als je toch over eeuwig talent hebt.. STEEK ! Ema word steeds beter Steek blijft idd STEKEN
bird
 bird - maandag 01 maart 2010 - 21:54   quote  deeplink  
ben het helemaal eens met remco
Johnqqqq
 Johnqqqq - maandag 01 maart 2010 - 22:01   quote  deeplink  
stekelenburg heeft al sinds feyenoord thuis geen competitie doelpunt meer tegen gehad hoor!!
Pjettr
 Pjettr - maandag 01 maart 2010 - 22:16   quote  deeplink  
Sorry dat ik het zeg maar ik vind emanuelson ook niet echt een topspeler..
Zie liever een andere speler staan in de basis 11 .. Een speler die wel een voorzet kan geven bijvoorbeeld.. Of wel een corner verder dan de eerste beste tegenstander kan krijgen.. Leuk dat ie heeft gescoord tegen Dord.. Maar voor mijn gevoel is het tijd voor vervanging
Yordee1
 Yordee1 - maandag 01 maart 2010 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 maart 2010 - 22:01 schreef Johnqqqq het volgende:
stekelenburg heeft al sinds feyenoord thuis geen competitie doelpunt meer tegen gehad hoor!!
Feyenoord uit?
remco k
 remco k - maandag 01 maart 2010 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 maart 2010 - 21:53 schreef nummer10 het volgende:
1 van de betere spelers dit seizoen.. let nu maar op wat hij doet zonder bal.. kunnen nog veel van leren.. maar goed sommige leven nog 3 jaar terug.. en als je toch over eeuwig talent hebt.. STEEK ! Ema word steeds beter Steek blijft idd STEKEN
Wat hij doet zonder bal???

Kom op zeg, Urby is zonder bal in iedere wedstrijd de slechtste man van het veld, hij loopt gaten dicht als medespelers aan de bal zijn waardoor lopende acties stuiten, en als we de bal niet hebben trekt hij juist gaten waar de tegenstanders in kunnen lopen.

luis_suarez 16 - maandag 01 maart 2010 - 21:19 quote deeplink

het is een jonge voetballer die al in het nl elftal heeft gespeelt, hij heeft er voor gezorgt dat we van dorderecht wonnen in de laatste minuut en speelde een fantastiche wedstrijd, tegen feyenoord maakte hij ook een fantastische goal, en tegen az een wereld goal, tegen utrecht uit was hij verreweg de beste speler op het veld bij ajax en utrecht thuis was hij ook een hele goede invaller en wonnen we de wedstrijd tegen psv scoort hij ook een knappe goal en heereveen thuis was hij fantastisch, hij is de laastste weken iets minder in vorm maar dat komt omdat de club hem weinig vertrouwen geeft geloof mij het is een fantastiche voetballer voor ajax!!

Hij scoorde tegen psv een knappe goal ja, dat is volledig waar, maar hij was persoonlijk ook verantwoordelijk voor de tweede vrije trap van Dsudzak die er in vloog(daar liet hij manolev gewoon weg lopen, waardoor er een overtreding gemaakt moest worden)
En hij liet Manolev nogmaals lopen ergens in de 80e minuutwaardoor Manolev kon voorgeven op Bakal die de winnende goal kan maken.

Jij zegt hij heeft in het NL elftal gespeeld, maar zou er dan ook een reden zijn waarom hij al jaren niet meer is opgeroepen? ik denk dat dat komt omdat hij kwaliteit mist.
Hij is door het laten lopen van zijn mannetje heel erg vaak verantwoordelijk voor tegengoals. En aanvallend heeft hij extreem weinig rendement. zoals ik al zei hij speelt vrijwel altijd linksbuiten maar heeft zelfs minder assists dan kennedy, en die heeft nog niet de helft gespeeld van Emanuelson.

Het lijkt aan de bal vaak wel aardig, maar daar kopen we niks voor, hij heeft nul rendement en dat ziet Jol nu ook eindelijk, dat is de reden dat hij niet speelt, al zal hij nu Pantelic en Suarez niet spelen tegen Sparta waarschijnlijk wel basis starten.

Sinds Emanuelson Basis speelt bij Ajax heeft Ajax zo'n beetje de slechtste periode uit haar bestaan gehad, nu is dat niet alleen zijn schuld, maar hij is wel het sprekende voorbeeld voor deze periode(veel te veel spelers die aardige leuk uitziende dingen doen maar nooit geen rendement)
remco k
 remco k - maandag 01 maart 2010 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 maart 2010 - 22:01 schreef Johnqqqq het volgende:
stekelenburg heeft al sinds feyenoord thuis geen competitie doelpunt meer tegen gehad hoor!!
of zou dat komen doordat de verdediging goed staat??
freakie
 freakie - maandag 01 maart 2010 - 23:01   quote  deeplink  
Kijk luis suarez 16.. je moet dan keuzes maken.. eeuwig talent houden voor aanzienlijk salaris of hem laten gaat en miss wat goede aankopen kunne doen..
Oceanu
 Oceanu - maandag 01 maart 2010 - 23:19   quote  deeplink  
Volledig eens met Remco. Emanuelson heeft al vreselijk veel punten gekost. Idd doordat hij zijn vent liet lopen of na vreselijk dom balverlies. Zelfde als Steek, zoals een jaar of 4 geleden zit menig ajacied nog steeds met samengeknepen billen bij een hoge bal vanaf de zijkant.
bully
 bully - maandag 01 maart 2010 - 23:45   quote  deeplink  
soms laat hij zijn klasse weleens zien.
maar probleem met urby is dat hij het eeuwige talent zijn nooit is ontgroeit.
hij maakt 1 mooie actie in een wedstrijd en denkt gelijk dat hij superspeeld.
maar als je het in het geheel bekijkt komen 99% van zijn passes niet aan.
plus dat hij regelmatig zijn man laat lopen.
zelfs corners kan hij niet nemen plus dat hij ook veelal the nonchalant is.
maar hij heefd zeker talent alleen komt dat bij hem er veel en veel teweinig uit.
en ook jol ziet maar heefd momenteel op die positie geen speler in vorm.
maar laat regelmatig merken door zijn wissels dat hij niet tevreden is.
net als anita die jol alleen gebruikt in de kleine wedstrijden omdat anita wel sterk is in met opkomenin die wedstrijden.
maar als verdediger laat hij het afweten omdat hij nog telicht is.
en durft jol hem in de grote wedstrijden ook niet optestellen.
verschil met anita en urby is dat anita jonger is en dus nog kan groeien.
dat heb ik bij urby al opgegeven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 maart 2010 door bully --
Johnqqqq
 Johnqqqq - dinsdag 02 maart 2010 - 00:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 maart 2010 - 22:54 schreef remco k het volgende:

[..]

of zou dat komen doordat de verdediging goed staat??
allebei he, maar je kan niet zeggen dat steek slecht keept
jef24
 jef24 - dinsdag 02 maart 2010 - 01:59   quote  deeplink  
heb echt mijn twijfels over urby, afentoe is hij geweldig. maar vind hem veel te vaak niet van toegevoegde waarde voor ons Ajax! Als hij speelt is het vaak uit armoede voor de linksback positie bij zowel Ajax als het nederlands elftal! op het middeveld hebben we betere opties. en Jol is er volgens mij achter dat het geen zin heeft om met buitenspelers te spellen met deze selectie! dus van mij mag hij wel gaan, aangezien hij geen vrede heeft met een bankpositie!
Guyt
 Guyt - dinsdag 02 maart 2010 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 maart 2010 - 20:50 schreef luis_suarez 16 het volgende:
ajax maakt absoluut geen haast om emanuelson te behouden in amsterdam, ik vind het oer dom, een hardstikke goede speler die misschien zelfs een plekje bij het nl-elftal verdiend. urby kan een hele grote worden! misschien is hij dat al wel, dit is toch belachelijk!!!!!!!!!!!
Helemaal met jou eens....
PS25
 PS25 - dinsdag 02 maart 2010 - 10:15   quote  deeplink  
Bij Emanuelson denk ik dat het vooral een mentaliteitsprobleem is. Ik mis bij hem de absolute wil om te winnen. Talent heeft hij wel, maar talent alleen is niet genoeg. Voor nu dus ook zeker geen basisspeler. Emanuelson zegt dat de bal bij Ajax ligt, maar ik denk juist dat de bal bij Emanuelson ligt.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - dinsdag 02 maart 2010 - 11:05   quote  deeplink  
Ik vind het prima om Emanuelson te laten lopen, aangezien ook ik van mening ben dat hij niet veel toevoegt in deze grote selectie. Vooral zijn corners leveren bij mij vaak frustratie op. Ik heb hem maar zelden een fatsoenlijke corner zien afleveren... Maar waar ik niemand over hoor is, dat hij transfervrij de toko uit loopt! En dat vind ik eerlijk gezegd wel bijzonder jammer. Volgens mij heeft hij namelijk wel genoeg kwaliteiten om nog een paar centen voor te kunnen vangen... Toch?
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 02 maart 2010 - 11:13   quote  deeplink  
Van mij mag Ajax Emanuelson laten lopen. Ik erger me wekelijks aan zijn instelling. Zoals eerder werd gezegd doet hij wel eens goede dingen, maar die zijn in een wedstrijd meestal op 1 hand te tellen. De jongen is al een hele tijd bij Ajax en staat achteraan in de rij als het aankomt op strijd. Ik denk dat Jol dat inmiddels ook heeft gezien, waardoor Urby nu vaker op de bank belandt. Het wordt tijd voor een nieuwe lichting in het elftal en ben dan ook zeer benieuwd wanneer Boilessen de overstap gaat maken naar het eerste.
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 02 maart 2010 - 11:33   quote  deeplink  
Was er niet een tijdje geleden interesse vanuit Engeland voor Emanuelson? Tottenham ofzo? Lijkt me kapitaalsvernietiging van Ajax. Zo een multifunctionele speler kun je echt wel voor een paar miljoen verkopen als je hem even laat staan.
yngwie
 yngwie - dinsdag 02 maart 2010 - 13:13   quote  deeplink  
Urby is een typische Ajaxspeler. Snel, technisch, goed schot in de benen. Het nadeel voor Urby is dat hij op vele plekken in het elftal is neergezet. Ook linksachter, wat niet echt zijn plek is. Speelt hij achter de voorhoedespelers dan is hij op zijn best. Heeft daar dit seizoen prachtige en belangrijke doelpunten gescoord. Ik hoop dan ook dat hij bijtekent want hij is een zeer bruikbare speler voor Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 maart 2010 door yngwie --
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 00:58 schreef Johnqqqq het volgende:

[..]

allebei he, maar je kan niet zeggen dat steek slecht keept
hij heeft heel erg weinig te doen momenteel, ajax is weer dominant zoals dat hoort, tegen juventus uit, thuis, vitesse thuis en utrecht thuis, heeft stekelenburg welgeteld 6 schoten op de goal gehad waarvan er toch weer twee heel belangrijke ingingen, hij is slecht bij hoge ballen, dat is een feit, apart detail dus dat beide goals kwamen uit hoge voorzetten. Hier kon hij overigens niet veel aan doen hoor.

Toch ben ik wel van mening dat Steek geen topkeeper is en dat we met hem het wk zeker niet gaan winnen..
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 01:59 schreef jef24 het volgende:
heb echt mijn twijfels over urby, afentoe is hij geweldig. maar vind hem veel te vaak niet van toegevoegde waarde voor ons Ajax! Als hij speelt is het vaak uit armoede voor de linksback positie bij zowel Ajax als het nederlands elftal! op het middeveld hebben we betere opties. en Jol is er volgens mij achter dat het geen zin heeft om met buitenspelers te spellen met deze selectie! dus van mij mag hij wel gaan, aangezien hij geen vrede heeft met een bankpositie!
hij is al 2/3 jaar niet meer opgeropen voor het NL elftal, dat zegt ook wel wat over zijn kunnen, toen was het een groot talent, als je hem nu ziet voetballen is dat nog precies hetzelfde, en dat kan natuurlijk niet..
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 11:05 schreef Harm de Graaf het volgende:
Ik vind het prima om Emanuelson te laten lopen, aangezien ook ik van mening ben dat hij niet veel toevoegt in deze grote selectie. Vooral zijn corners leveren bij mij vaak frustratie op. Ik heb hem maar zelden een fatsoenlijke corner zien afleveren... Maar waar ik niemand over hoor is, dat hij transfervrij de toko uit loopt! En dat vind ik eerlijk gezegd wel bijzonder jammer. Volgens mij heeft hij namelijk wel genoeg kwaliteiten om nog een paar centen voor te kunnen vangen... Toch?
hij heeft nog een contract voor 1 jaar en zal dus nog best wat geld op kunnen leveren, mits hij dit seizoen wordt verkocht..
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 13:13 schreef yngwie het volgende:
Urby is een typische Ajaxspeler. Snel, technisch, goed schot in de benen. Het nadeel voor Urby is dat hij op vele plekken in het elftal is neergezet. Ook linksachter, wat niet echt zijn plek is. Speelt hij achter de voorhoedespelers dan is hij op zijn best. Heeft daar dit seizoen prachtige en belangrijke doelpunten gescoord. Ik hoop dan ook dat hij bijtekent want hij is een zeer bruikbare speler voor Ajax.
hoeveel goals en assists op hoeveel minuten achter de spits. Het lijkt inderdaad vaak wel leuk, maar geen rendement, ook niet als hij achter de spitsen speelt..
alibabba
 alibabba - dinsdag 02 maart 2010 - 17:54   quote  deeplink  
Emanuelson moet je aan het eind van het seizoen verkopen, heel simpel. Ik vind hem geen slechte voetballer, maar nu heb je nog de kans om hem te verkopen, voordat ie gratis de deur uitloopt. Bovendien hebben we meer dan voldoende spelers onder contract die Urby als voetballer overtreffen. Hij staat al vanaf 2004 onder contract en is altijd een talent gebleven.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 02 maart 2010 - 17:55   quote  deeplink  
Mee eens, en Sevilla en Tottenahm Hotspur zijn geïnteresseerd, dus verkopen maar!
MarcoH
 MarcoH - dinsdag 02 maart 2010 - 17:59   quote  deeplink  
Zoals Ton Ojers ooit mooi omschreef... Ik zou Emanuelson met een roeiboot naar Engeland/Spanje roeien en hem daar met een strik erom inleveren!
yngwie
 yngwie - dinsdag 02 maart 2010 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 15:30 schreef remco k het volgende:

[..]

hoeveel goals en assists op hoeveel minuten achter de spits. Het lijkt inderdaad vaak wel leuk, maar geen rendement, ook niet als hij achter de spitsen speelt..
De korte periode dat hij op die plek stond, was zijn rendement heel hoog.
yngwie
 yngwie - dinsdag 02 maart 2010 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 17:59 schreef MarcoH het volgende:
Zoals Ton Ojers ooit mooi omschreef... Ik zou Emanuelson met een roeiboot naar Engeland/Spanje roeien en hem daar met een strik erom inleveren!
dus zo denken (sommige)ajacieden over hun eigen spelers.
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 18:01 schreef yngwie het volgende:

[..]

De korte periode dat hij op die plek stond, was zijn rendement heel hoog.
Als je dit soort dingen zegt, ondersteun dat dan wel met feiten.

Urby Emanuelson speelde vanaf het seizoen 2004/2005 166 wedstrijden voor ons AJAX, scoorde in die duels 14 keer, en had 13 assists.

Hij is dus in 166 wedstrijden "slechts" 27 keer bij een goal betrokken geweest. Dat betekent dat hij dus iedere 6 wedstrijden 1 keer bij een goal betrokken is.

Ajax heeft in deze 6 seizoenen 465 keer gescoord in de nederlandse competitie, daarvan was onze Urby bij 27 goals betrokken.

Als jij dat een hoog rendement vind, dan denk ik dat jij het niet goed hebt.

BRON:
http://www.voetbalkrant.com/nl/spelers/emanuelson-urby
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 02 maart 2010 - 19:27   quote  deeplink  
Heel leuk dat iedereen precies weet of Ema wel of niet goed is, maar we kunnen ook gewoon zeggen: Urby, bedankt voor de jaren, je bent een echte ajacied en we zullen je altijd respecteren. Nu is het tijd dat je doorgroeit bij een buitenlandse club en we wensen je heel veel geluk en succes daar! Bedankt voor de ajax-jaren!

Dit vind ikzelf meer op z'n plaats dan meteen te zeggen dat ie weg moet want hij is te slecht! Dat is zonder respect over een echte ajacied praten en dus je eigen club/spelers neerhalen!

Ben je het niet met me eens? I don't give a fuck, Urby is gewoon een echte AJACIED en dat mag iedereen weten.

Neemt niet weg dat ik hem de laatste tijd niet op z'n best vind, maar goed....eens een echte ajacied......Hou van alle echte ajacieden!!

Ciao zeurpietjes!
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 19:31   quote  deeplink  
Er wordt ook nergens gezegd dat Urby geen echte Ajacied is.

Feit is wel dat hij moeilijk doet over een nieuw contract en dikke eisen gaat stellen, daar hou ik dan niet echt van als je ondermaats presteerd.
Maar inderdaad eens een ajacied altijd een ajacied..
Aaaaight
 Aaaaight - dinsdag 02 maart 2010 - 20:21   quote  deeplink  
hij betreed ook altijd het veld met een gezicht alsof hij met het verkeerde been uit bed is gestapt...
yngwie
 yngwie - dinsdag 02 maart 2010 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 19:27 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Heel leuk dat iedereen precies weet of Ema wel of niet goed is, maar we kunnen ook gewoon zeggen: Urby, bedankt voor de jaren, je bent een echte ajacied en we zullen je altijd respecteren. Nu is het tijd dat je doorgroeit bij een buitenlandse club en we wensen je heel veel geluk en succes daar! Bedankt voor de ajax-jaren!

Dit vind ikzelf meer op z'n plaats dan meteen te zeggen dat ie weg moet want hij is te slecht! Dat is zonder respect over een echte ajacied praten en dus je eigen club/spelers neerhalen!

Ben je het niet met me eens? I don't give a fuck, Urby is gewoon een echte AJACIED en dat mag iedereen weten.

Neemt niet weg dat ik hem de laatste tijd niet op z'n best vind, maar goed....eens een echte ajacied......Hou van alle echte ajacieden!!

Ciao zeurpietjes!
Precies, respect daar draait het om.
yngwie
 yngwie - dinsdag 02 maart 2010 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 19:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je dit soort dingen zegt, ondersteun dat dan wel met feiten.

Urby Emanuelson speelde vanaf het seizoen 2004/2005 166 wedstrijden voor ons AJAX, scoorde in die duels 14 keer, en had 13 assists.

Hij is dus in 166 wedstrijden "slechts" 27 keer bij een goal betrokken geweest. Dat betekent dat hij dus iedere 6 wedstrijden 1 keer bij een goal betrokken is.

Ajax heeft in deze 6 seizoenen 465 keer gescoord in de nederlandse competitie, daarvan was onze Urby bij 27 goals betrokken.

Als jij dat een hoog rendement vind, dan denk ik dat jij het niet goed hebt.

BRON:
http://www.voetbalkrant.com/nl/spelers/emanuelson-urby
Zoals al eerder gemeld, maar voor jou speciaal zal ik het nog eens doen. Urby heeft een hele tijd linksback gespeeld. Dan scoor je zowiezo weinig, heb je een hele andere functie binnen het elftal. Vanaf het moment dat hij op zijn vertrouwde stekkie stond begon hij goed te draaien. In de jeugd was dat ook altijd zijn plek. Trouwens hij speelt al een aantal jaren bij Ajax , heeft verschillende trainers gehad. En door al die trainers werd hij opgesteld.
freakie
 freakie - dinsdag 02 maart 2010 - 21:49   quote  deeplink  
altijd prijs in de k.. je heb gelijk man! maar yngwie.. laten we het dan anders stellen.. hij wordt op links achter en voor neergezet omdat trainer niet weten waar hij moet staan.. en hij is erg weinig uitgenodigd voor t nederlands elftal.. dan heeft hij DIT seizoen 3 goals gescoort(warvan ik weet wel 2 hele leuke in 1 wedstrijd) en assists heb ik niet waar dan zijn er ook niet veel geweest kan ik je zegge.. hoge ballen komen namelijk niet aan,,
remco k
 remco k - dinsdag 02 maart 2010 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 21:25 schreef yngwie het volgende:

[..]

Zoals al eerder gemeld, maar voor jou speciaal zal ik het nog eens doen. Urby heeft een hele tijd linksback gespeeld. Dan scoor je zowiezo weinig, heb je een hele andere functie binnen het elftal. Vanaf het moment dat hij op zijn vertrouwde stekkie stond begon hij goed te draaien. In de jeugd was dat ook altijd zijn plek. Trouwens hij speelt al een aantal jaren bij Ajax , heeft verschillende trainers gehad. En door al die trainers werd hij opgesteld.
Maar werd niet meer voor het NL elftal geselecteerd en Jol passeerd ook nu er een betere speler voorhanden is, hoe zou dat dan komen?? En je komt nogmaals niet met feiten, ook dit seizoen is hij pas bij 3a4 van de 78 goals betrokken geweest en dat in het seizoen waarin hij veruit het meeste linksbuiten heeft gespeeld.

Jij wil graag dat ie blijft, ik zie hem liever gaan omdat ik ajax graag beter zie worden.
freakie
 freakie - dinsdag 02 maart 2010 - 22:43   quote  deeplink  
inderdaad remco!
yngwie
 yngwie - woensdag 03 maart 2010 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 maart 2010 - 22:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar werd niet meer voor het NL elftal geselecteerd en Jol passeerd ook nu er een betere speler voorhanden is, hoe zou dat dan komen?? En je komt nogmaals niet met feiten, ook dit seizoen is hij pas bij 3a4 van de 78 goals betrokken geweest en dat in het seizoen waarin hij veruit het meeste linksbuiten heeft gespeeld.

Jij wil graag dat ie blijft, ik zie hem liever gaan omdat ik ajax graag beter zie worden.
Dat hij niet is geselecteerd voor het NL elftal is toch geen schande. De concurentie daar is moordend. En omdat hij geen vaste positie bij Ajax heeft werkt dat ook in zijn nadeel.
Zoals al eerder gememoreerd, hij is geen echte linksbuiten en ook geen verdediger. Een positie achter de spitsen waar hj een korte tijd heeft gespeeld past het beste bij hem. Jij hebt het steeds over feiten opnoemen en rendement, maar voetbal is een kijksport en voetbal is ook een spel waar fouten worden gemaakt. Verthongen maakt 2 fouten tegen Juventus, is het daarom een slechte voetballer? Enoh hoeveel scoort hij of assist heeft hij op zijn naam staan is hij een slechte voetballer dan.
Urby heeft Ajax persoonlijk naar de volgende ronde van de KNVB beker geschoten. En kunnen jij en ik en vele Ajacieden genieten van de halve finale tegen Go Ahead. Hij scoorde de belangrijke gelijkmaker tegen AZ uit. De gelijkmaker tegen PSV uit, normaal gesproken spelen we daar gelijk, maar omdat we daar verloren hebben, verliest dat doelpunt zijn waarde. Tegen Feyenoord thuis de belangrijke 2-0. Hij knapt ook veel vuil werk op binnen het team, maar dat valt minder op als een assist of doelpunt. Maar zoals het er nu uit ziet gaat Urby aan het eind van het seizoen weg.
En of je hem nu wel of geen goede voetballer vind hij verdient wel respect voor al die jaren dat hij bij Ajax heeft gevoetbalt.
freakie
 freakie - woensdag 03 maart 2010 - 12:04   quote  deeplink  
t gaat bij enoh en vertonghen heel vaak niet om assists maar om verdedigen dacht ik zo!..
remco k
 remco k - woensdag 03 maart 2010 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 maart 2010 - 11:58 schreef yngwie het volgende:

[..]

Dat hij niet is geselecteerd voor het NL elftal is toch geen schande. De concurentie daar is moordend. En omdat hij geen vaste positie bij Ajax heeft werkt dat ook in zijn nadeel.
Zoals al eerder gememoreerd, hij is geen echte linksbuiten en ook geen verdediger. Een positie achter de spitsen waar hj een korte tijd heeft gespeeld past het beste bij hem. Jij hebt het steeds over feiten opnoemen en rendement, maar voetbal is een kijksport en voetbal is ook een spel waar fouten worden gemaakt. Verthongen maakt 2 fouten tegen Juventus, is het daarom een slechte voetballer? Enoh hoeveel scoort hij of assist heeft hij op zijn naam staan is hij een slechte voetballer dan.
Urby heeft Ajax persoonlijk naar de volgende ronde van de KNVB beker geschoten. En kunnen jij en ik en vele Ajacieden genieten van de halve finale tegen Go Ahead. Hij scoorde de belangrijke gelijkmaker tegen AZ uit. De gelijkmaker tegen PSV uit, normaal gesproken spelen we daar gelijk, maar omdat we daar verloren hebben, verliest dat doelpunt zijn waarde. Tegen Feyenoord thuis de belangrijke 2-0. Hij knapt ook veel vuil werk op binnen het team, maar dat valt minder op als een assist of doelpunt. Maar zoals het er nu uit ziet gaat Urby aan het eind van het seizoen weg.
En of je hem nu wel of geen goede voetballer vind hij verdient wel respect voor al die jaren dat hij bij Ajax heeft gevoetbalt.
LAten we voorop stellen dat hij respect verdiend, want dat is natuurlijk zo na jaren dienst.
Jij zegt hij maakt een belanrijke gelijkmaker tegen PSV, je vergeet er alleen bij te vertellen dat ajax 2 keer een tegentreffer krijgt in die wedstrijd die komendoor fouten van Urby. Hij maakt dus niet een belangrijke gelijkmaker, nee hij is verantwoordelijk voor twee tegentreffers, omdat hij z'n man laat lopen.

Jij hebt het over Enoh en Vertongen, Enoh speelt in een verdedigende rol op het middenveld en staat er om schoon te poetsen, dus dat hij niet scoort en geen assists geeft is logisch, voor Emanuelson is dit echter altijd wel een taak geweest, en die voert hij gewoon niet goed genoeg uit. En Vertongen maakt twee fouten in 1 wedstrijd, dat klopt, maar ik reken spelers niet af op 1 wedstrijd maar over een hele lange periode.

Dan refereer jij aan het feit dat hij volgens jou veel vuil werk opknapt, ik denk echt dat jij naar andere wedstrijden kijkt dan ik, Urby is bij ajax zo'n beetje de luiste voetballer. Hij is namelijk ook samen met Stekelenburg regelamtig de enige speler geweest die geen 9,5 kilometer per wedstrijd loopt (dat is het loopgemiddelde voor een veldspeler) Alleen dat feit spreekt al voor zich. Ik dacht de eerste 2 jaar ook dat het een hele goede voetballer zou kunnen worden, maar als je eenmaal door zijn schild van leuke voetballer prikt, dan zul je zien dat hij geen rendement heeft, en op de posities waar hij speelt bahalve de linksbackpositie wordt er gewoon van je verwacht dat je rendement hebt.
Guyt
 Guyt - woensdag 03 maart 2010 - 13:35   quote  deeplink  
Sorry hoor maar vraag me af wat die Remko mankeert.Overal zeikt hij Emanuelson af. Heb je niks beters te doen of zo. Laat iedereen zn eigen mening hebben. En ga niet zo in de aanval als iemand wat over die jongen schrijft. Respecteer hem eens dat komt een keertje anders over. Kijk weet je wie er nou echt geen pepernoot van kan vind ik Pantelic die mag van mij vandaag nog vertrekken. Daar hoor ik je nooit eens over. Wat vind je van hem dan?????

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 maart 2010 door Guyt --
Aaaaight
 Aaaaight - woensdag 03 maart 2010 - 13:43   quote  deeplink  
lol ja remco ben je wel voor ajax :P??
FsideVak129
 FsideVak129 - woensdag 03 maart 2010 - 14:23   quote  deeplink  
Ik moet zeggen dat ik ook altijd een fan was van Urby maar nu door Remco K. toch mijn twijfels krijg over hem.
Als ik dit alles zo teruglees wat hij schrijft moet ik eerlijk zeggen dat ik het wel allemaal gezien heb maar ook door de vingers gekeken heb.
Zijn inzet en bereidwilligheid om te spelen was bij mij geen discussie. Maar misschien was dat ook wel nodig omdat hij gewoon niet goed genoeg was en zo kon compenseren.

Remco K.; ik ben om... bedankt voor je heldere uitleg.
yngwie
 yngwie - woensdag 03 maart 2010 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 maart 2010 - 12:57 schreef remco k het volgende:

[..]

LAten we voorop stellen dat hij respect verdiend, want dat is natuurlijk zo na jaren dienst.
Jij zegt hij maakt een belanrijke gelijkmaker tegen PSV, je vergeet er alleen bij te vertellen dat ajax 2 keer een tegentreffer krijgt in die wedstrijd die komendoor fouten van Urby. Hij maakt dus niet een belangrijke gelijkmaker, nee hij is verantwoordelijk voor twee tegentreffers, omdat hij z'n man laat lopen.

Jij hebt het over Enoh en Vertongen, Enoh speelt in een verdedigende rol op het middenveld en staat er om schoon te poetsen, dus dat hij niet scoort en geen assists geeft is logisch, voor Emanuelson is dit echter altijd wel een taak geweest, en die voert hij gewoon niet goed genoeg uit. En Vertongen maakt twee fouten in 1 wedstrijd, dat klopt, maar ik reken spelers niet af op 1 wedstrijd maar over een hele lange periode.

Dan refereer jij aan het feit dat hij volgens jou veel vuil werk opknapt, ik denk echt dat jij naar andere wedstrijden kijkt dan ik, Urby is bij ajax zo'n beetje de luiste voetballer. Hij is namelijk ook samen met Stekelenburg regelamtig de enige speler geweest die geen 9,5 kilometer per wedstrijd loopt (dat is het loopgemiddelde voor een veldspeler) Alleen dat feit spreekt al voor zich. Ik dacht de eerste 2 jaar ook dat het een hele goede voetballer zou kunnen worden, maar als je eenmaal door zijn schild van leuke voetballer prikt, dan zul je zien dat hij geen rendement heeft, en op de posities waar hij speelt bahalve de linksbackpositie wordt er gewoon van je verwacht dat je rendement hebt.
Is het zo belangrijk dat een speler zulke afstanden aflegd? Dan ben je een goede voetballer. Cruyff zei altijd dat als je je goed opsteld niet zulke afstanden hoeft af te leggen. Dus Urby is zo'n goede voetballer blijkbaar. Maar je hebt een tijd geleden een mening gevormt over Urby en je bent daarna niet meer objectief ten op zichte van hem.Hetzelfde met Stekelenburg. V.d Sar, Henk Timmer, Ronald Watereus ze vinden Maarten allemaal de beste keeper voor Oranje.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax laat Emanuelson lopen?!?!









0.0100800