BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Twente fans of gloryhunters??

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Johnqqqq
 Johnqqqq - woensdag 03 maart 2010 - 01:12   quote  deeplink  
Ik las dit bericht:

Volgens een onderzoek van Voetbal International is Ajax verreweg de populairste club van Nederland gevolgd door PSV, Feyenoord en AZ. Enkele variabelen die zijn gemeten zijn bezoekersaantallen, fans en het aantal vrouwen in het stadion. Dit laatste is volgens Iwan van Duuren belangrijk voor de sponsors.

Ajax zou 3,7 miljoen geschatte fans hebben in Nederland. De rest van de ploegen volgt op een grote achterstand. FC Twente is de grootste stijgende club geworden op de lijst van populairste clubs.

Hier viel bij mij vooral de laatste zin op: FC Twente is de grootste stijgende club geworden op de lijst van populairste clubs.

Nu het wat beter gaat krijgen ze er "fans" bij. Was dit destijds ook niet zo bij AZ?

Kunnen we hier wel spreken van fans of zijn het toch de bekende "gloryhunters" graag jullie mening.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 maart 2010 door Johnqqqq --
FsideVak129
 FsideVak129 - woensdag 03 maart 2010 - 07:23   quote  deeplink  
Is toch logisch, dat had Ajax ook in 1995 en 1996
Opeens wilden er wildvreemden naar de finale en het is ze nog gelukt ook.
Johnqqqq
 Johnqqqq - woensdag 03 maart 2010 - 08:05   quote  deeplink  
Die dingen die Ajax toen bereikt heeft is wel even iets anders dan een 2e plek ofzo. En dan nog waren dat destijds dan geen gloryhunters??
FsideVak129
 FsideVak129 - woensdag 03 maart 2010 - 10:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 maart 2010 - 08:05 schreef Johnqqqq het volgende:
Die dingen die Ajax toen bereikt heeft is wel even iets anders dan een 2e plek ofzo. En dan nog waren dat destijds dan geen gloryhunters??
HAhAHaHa

2e plek voor twente is hetzelfde als een CL finale voor ons...

en ja, van gloryhunters heeft Ajax de meeste...

Logisch... meest succesvolle nederlandse club allertijden.
Yordee1
 Yordee1 - woensdag 03 maart 2010 - 11:37   quote  deeplink  
Ik ben geen gloryhunter :P
FsideVak129
 FsideVak129 - woensdag 03 maart 2010 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 maart 2010 - 11:37 schreef Yordee1 het volgende:
Ik ben geen gloryhunter :P
Ik denk de meeste hier niet ;)

Maar als je ziet hoeveel bobo's er op de finale afkwamen laat staan de sponsorbedrijven die toen vele kaartje opeiste en kregen waardoor de fans die alle wedstrijden sinds de zegetocht van 1987 volgde geen eens een kans kregen om een kaartje te kopen...

Die bedoel ik met GloryHunters.
Zie AZ met zijn uitbreiding. De enige keer dat het stadion nu nog volkomt is als AJAX langskomt omdat vele AZ-fans nog van AJAX zijn en ze dan in staat om voor beide zijden te juichen.
Wint AZ zijn ze voor AZ en wint AJAX zijn ze voor AJAX.

En degene hier die ze kennen weet waar ik over praat...
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 03 maart 2010 - 12:31   quote  deeplink  
Bij alle clubs die het goed doen zie je van die nepperds opduiken. Ik vind overigens AZ niet te vergelijken met FC Twente. Bij Twente zit er meer achter dan alleen maar één rijke geldschieter, dat had iets kunstmatigs.
remco k
 remco k - woensdag 03 maart 2010 - 13:02   quote  deeplink  
Twente is wel een "echte" club met best veel fans, het is natuurlijk ook vrij logisch dat als het beter gaat met een club dat je dan meer fans krijgt, de aantallen fans zullen dus stijgen naar gelang het succes van de club. Het is dus ook logisch te denken dat als ajax altijd een middenmoter was gebleven (ik weet het dat is bijna onmogelijk)de club nog niet een kwart van de fans had gehad die ze nu hebben.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Twente fans of gloryhunters??









0.0057878