BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De hand van jol

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
bully
 bully - zondag 07 maart 2010 - 18:18   quote  deeplink  
Na jaren teleurstellingen zie ik eindelijk weer progressie bij ons aller ajax.
verschil met vorig seisoen toen we het na de winterstop wel heel makelijk lieten liggen is groot.
Nu word er eindelijk ook van de kleintjes gewonnen.
Jol moest begin dit seisoen gaan werken met de erfenis van jaren wanbeleid en de verkeerde trainers.
Dus dat heefd punten gekost ook natuurlijk door het missen van geluk.
dat zal ons misschien ook de landstitel kosten want je bent natuurlijk nog steeds afhankelijk van wat je tegenstander doet.
maar de hoop gloort weer door het verlies van psv.
en met ajax-psv volgende week op het programma,en de week daarop de wedstrijd psv-twente.
dus de concurentie kan nog heel wat punten gaan verliezen.
Maar dan moet ons ajax natuurlijk wel blijven winnen.
en met het oog op de wedstrijden die onze concurenten nog krijgen is de competitie nog steeds niet gespeeld.
Al zal het dit seisoen nog niet lukken dan nog heefd Jol het na mijn mening goed gedaan.
En is volgend seisoen zeer hoopvol.
En Jol heefd het niet makelijk waar zijn voorgangers mochten kopen wat ze wouen word nu terecht de hand op de knip gehouden.
Maar ik zie ons oude ajax weer beetje terug met dominant voetbal en genoeg jeugd.
Pietje
 Pietje - zondag 07 maart 2010 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2010 - 18:32 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
wat moest dit topic eigenlijk inhouden?

Je kan beter een klein spel-cursusje nemen, of je nou dislectisch of woordenblind bent maakt niet uit maar 15 woorden fout in 1 zin is een beetje vervelend om te lezen!

op slot dit topic!
Wat maakt het uit. Taalfouten of niet, niet iedereen blinkt uit in het spellen van de Nederlandse taal. Het gaat om de kern van deze topic. Ik ben het wel met bully eens, dat je langzaam maar zeker de hand van Jol ziet. Vergelijk dit seizoen maar eens met het vorige, onder Marco van Basten. Wellicht dat wij dit jaar niet eens tot het volgend seizoen hoeven te wachten. Kijk maar eens naar het programma van de titel-favorieten. Ik ben niet altijd even optimistisch geweest, maar ik denk (hoop?) dat er nog een mooi slot voor ons aan staat te komen!
theo66
 theo66 - zondag 07 maart 2010 - 18:59   quote  deeplink  
ja
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2010 - 19:10   quote  deeplink  
Ik denk inderdaad dat je de hand van Jol kan zien, toch moet ik daar een kleine kanttekening bij plaatsen, dat is namelijk dat ik vind dat van Basten vorig seizoen ondanks tegenvallende resultaten al vooruitgang boekte, ik had dan ook altijd de hoop dat hij zou blijven, helaas is dat niet gebeurt.

Echter moet ik ook toegeven dat ajax echt goed voetbal speelt, de verdediging staat erg goed, en dat terwijl we niet eens een echte linksback hebben. Vooral het middenveld met Enoh, De Jong, De Zeeuw en Eriksen staat de afgelopen weken erg goed, en met de opkomende van der Wiel is er dus genoeg aanvoer voor de aanvallers, die onder leiding van Suarez er toch aardig wat inschieten.
De constante beweging van de middenvelders en aanvallers zijn een ware plaag voor alle tegenstanders.

Ajax is momenteel zeer goed bezig, in de afgelopen 6 competitie wedstrijden 20 keer tot scoren gekomen en heeft geen tegengoal gekregen.

Als we dan een stapje maken naar volgende week, dan kunnen we concluderen dat we niks in eigen handen hebben, maar wat we wel kunnen is de competitie spannend maken en de druk er vol op zetten. Ajax is in vorm en moet dus gewoon winnen van PSV, er zijn geen excuses meer.

Ik persoonlijk ben erg tevreden als we bij de eerste 2 eindigen, en dus volgend jaar weer CL zouden mogen spelen..
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 07 maart 2010 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2010 - 19:10 schreef remco k het volgende:

Ik persoonlijk ben erg tevreden als we bij de eerste 2 eindigen, en dus volgend jaar weer CL zouden mogen spelen..
Ik ook, maar nederlandse clubs komen toch niet door die voorrondes heen...
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2010 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2010 - 19:12 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Ik ook, maar nederlandse clubs komen toch niet door die voorrondes heen...
behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...

Zomaar zeggen dat we er niet door heen komen slaat natuurlijk nergens op.
AjaxThebesteVanNL
 AjaxThebesteVanNL - zondag 07 maart 2010 - 19:39   quote  deeplink  
Wij hebben de beste trainer,en hij past goed bij ajax van mag hij jaren blijven zitten ik ben tevreden met hem!
freakie
 freakie - zondag 07 maart 2010 - 19:40   quote  deeplink  
Twente en ajax zijn verschillend van rang als ajax zich plaatst voor voorronde dan heeft ajax de kans om slechtere clubs te krijgen dat heeft twente niet..
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 07 maart 2010 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2010 - 19:18 schreef remco k het volgende:

[..]

behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...

Zomaar zeggen dat we er niet door heen komen slaat natuurlijk nergens op.
Als je clubs als arsenal treft in de voorronde ben je kansloos... Ik geloof best dat Nederlandse clubs het ze lastig kunnen maken maar meer ook niet. Of je moet 2x heel veel geluk hebben met de loting dat je een van de zwakkere clubs treft, en dan nog wordt het heel erg lastig. Behaalde resultaten in het verleden bieden idd geen garantie voor de toekomst. Maar als psv en ajax in de winterstop weer een aantal goede spelers kwijtraken dan zie ik het er somber in. Ook in de eredivisie wordt het lastig volgend jaar zeker als twente dezelfde selectie/staff heeft als dit jaar.
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2010 - 20:27   quote  deeplink  
je raat echt veel onzin, in de winterstop, ajax is geen spelers kwijt geraakt deze winterstop en arsenal is maar 1 club die je noemt, er zijn 36 teams in de voorrondes
.
freakie
 freakie - zondag 07 maart 2010 - 20:32   quote  deeplink  
inderdaad en ajax heeft het voordeel dat ze bij hogere clubs staan dus tegen zwakkere(op papier) tegenstanders moeten..
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 07 maart 2010 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2010 - 20:32 schreef freakie het volgende:
inderdaad en ajax heeft het voordeel dat ze bij hogere clubs staan dus tegen zwakkere(op papier) tegenstanders moeten..
kun je dat uitleggen?:P
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 07 maart 2010 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2010 - 20:27 schreef remco k het volgende:
je raat echt veel onzin, in de winterstop, ajax is geen spelers kwijt geraakt deze winterstop en arsenal is maar 1 club die je noemt, er zijn 36 teams in de voorrondes
.
Nee maar ajax gaat wel spelers kwijtraken in de zomer. waarschijnlijk bijv. suarez emanuelson van der wiel. bij psv dszudszak afellay
freakie
 freakie - zondag 07 maart 2010 - 20:58   quote  deeplink  
Ja uiteraard..teams worden ingedeelt in 4 categorien.. voor makkelijkheid nu 1, 2, 3, 4.. 1 zijn de 8 beste teams en 4 de laagste teams.. dat gebeurt bij elke loting.. als twente zat heeft altijd bij de laatste poules gezeten waardoor ze betere teams konden loten.. Als ajax 2e wordt komen ze in poule 2 geloof ik en dan loten ze 3 of 4 teams.. zo loot je op papier gezien mindere clubs..
freakie
 freakie - zondag 07 maart 2010 - 21:00   quote  deeplink  
patrickpsv.. van der wiel is egt niet weg van de zomer.. en ema is geen verzwakking voor ajax om kwijt te raken.. suarez t zou mij verbazen als hij blijft maar hij heeft aangegeven dat door een kind dat op komst is hij best nog wil blijven.. en als ajax champions league haalt dan vindt hij het zelfs goed om te blijven..
sjakiepakie
 sjakiepakie - zondag 07 maart 2010 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2010 - 20:55 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Nee maar ajax gaat wel spelers kwijtraken in de zomer. waarschijnlijk bijv. suarez emanuelson van der wiel. bij psv dszudszak afellay
niet zomaar dingen zegge nhet moe echt barca zijn met 30 mmiljoen voordat suarez vertrekt
hij heeft zij contract verlengt en duidelijk laten zien dat hij wilt blijven
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2010 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2010 - 20:55 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Nee maar ajax gaat wel spelers kwijtraken in de zomer. waarschijnlijk bijv. suarez emanuelson van der wiel. bij psv dszudszak afellay
Suarez is inderdaad al ingecalculeerd, Emanuelson moet van mij zelfs maar verkocht worden, en van der Wiel, tjaa hij doet het erg goed momenteel, maar ajax denkt nu eindelijk weer eens aan zichzelf en ik weet niet of ze hem zo makkelijk laten gaan. Maar we hebben dan Silva ook nog weer, die wordt nu verhuurd en doet het erg goed, ik ben altijd al een fan geweest van Silva..

Verder zullen er bij ajax zelfs veel spelers weg moeten die niet aan spelen toe komen en zal er dus inclusief suarez weer geld zijn om spelers te kopen...
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2010 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2010 - 20:58 schreef freakie het volgende:
Ja uiteraard..teams worden ingedeelt in 4 categorien.. voor makkelijkheid nu 1, 2, 3, 4.. 1 zijn de 8 beste teams en 4 de laagste teams.. dat gebeurt bij elke loting.. als twente zat heeft altijd bij de laatste poules gezeten waardoor ze betere teams konden loten.. Als ajax 2e wordt komen ze in poule 2 geloof ik en dan loten ze 3 of 4 teams.. zo loot je op papier gezien mindere clubs..
je zegt het bijna goed, maar als ajax in de pot komt, dan zitten we ook in de laatste pot, dat komt niet door de naam van ajax of twente, maar door de competitie en de punten die we halen in de cl en uefa cup.
freakie
 freakie - zondag 07 maart 2010 - 21:10   quote  deeplink  
Remco ik denk ook dat suarez vertrekt maar dingen wijzen erop dat suarez niet persee weg wil.. en aangezien groote clubs ook met financiele problemen zitten.. is er wel kans dat hij blijft..
freakie
 freakie - zondag 07 maart 2010 - 21:11   quote  deeplink  
remco.. waarom was er volgend seizoen dan zoon ophef over dat twente moeilijke teams zou loten en ajax niet?
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2010 - 21:23   quote  deeplink  
weet ik niet, wat ik zeg zijn enkel de regels, het zou ook raar zijn dat enkel onze "naam" voorrang krijgt op twente, dat zou echt nergens op slaan..
freakie
 freakie - zondag 07 maart 2010 - 21:27   quote  deeplink  
nee nee!! niet de naam! eufa heeft de hoe noem je die lijst?

Clubcoëfficiënt
De clubcoëfficiënt wordt bepaald door de prestatie van een bepaalde club in Europees voetbal over de laatste vijf seizoenen en door de competitiecoëfficiënt. De clubcoëfficiënt is 0,2 x competitiecoëfficiënt + de door de club behaalde punten. Tot 2004 was deze competitiefactor 0,5 en voor 2009 was dit 0,33. Punten die worden behaald in de voorronde van een toernooi tellen voor de helft mee. De ranglijst wordt door de UEFA gebruikt voor loting van de UEFA Cup en de Champions League.
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2010 - 21:35   quote  deeplink  
een uitgebreide versie van wat ik net zeg, maar dit jaar zal ajax geen hogere pot krijgen verwacht ik..
freakie
 freakie - zondag 07 maart 2010 - 21:44   quote  deeplink  
Ik zie nu nergens hier iets over.. maar twente staat er zowiezo slechter voor dan ajax of psv.. twente heeft namelijk 17,826 punten en ajax 54,826 en psv 75,856.. er van uitgaat dat ajax 2e wordt.. ajax is 31ste.. er plaatste erg veel teams zich gelijk.. Ik zou me kunnen voorstelle dat ajax bij de 16 clubs zit in de 1ste of 2e poule.. Ik zou natuurlijk niet weten hoe dit gaat verandere volgend seizoen.,.
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2010 - 22:09   quote  deeplink  
we zullen zien
freakie
 freakie - zondag 07 maart 2010 - 22:15   quote  deeplink  
ja idd
bully
 bully - maandag 08 maart 2010 - 01:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2010 - 20:55 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Nee maar ajax gaat wel spelers kwijtraken in de zomer. waarschijnlijk bijv. suarez emanuelson van der wiel. bij psv dszudszak afellay
bij ajax heefd alleen emanuelson aangegeven dat hij weg gaat waarschijnlijk.
bij psv hebben dszudszak en afellay al door laten schemeren dat ze gaan.
de kans is groot dat suares nog jaartje blijft heefd niet voor niks bijgetekend.
in augustus word zijn eerste kind verwacht dus hij vind het nog niet het moment om weg tegaan.
over van der wiel zie je ook alleen nog maar geruchten dus heb de hoop dat hij blijft.
er zullen ongetwijfeld wel wat spelers vertrekken maar dat zullen geen basis spelers zijn.
en hoe meer spelers vertrekken die buiten de boot vallen hoe beter het is voor ajax.
remco k
 remco k - maandag 08 maart 2010 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 maart 2010 - 01:08 schreef bully het volgende:

[..]

bij ajax heefd alleen emanuelson aangegeven dat hij weg gaat waarschijnlijk.
bij psv hebben dszudszak en afellay al door laten schemeren dat ze gaan.
de kans is groot dat suares nog jaartje blijft heefd niet voor niks bijgetekend.
in augustus word zijn eerste kind verwacht dus hij vind het nog niet het moment om weg tegaan.
over van der wiel zie je ook alleen nog maar geruchten dus heb de hoop dat hij blijft.
er zullen ongetwijfeld wel wat spelers vertrekken maar dat zullen geen basis spelers zijn.
en hoe meer spelers vertrekken die buiten de boot vallen hoe beter het is voor ajax.
ik denk dat jij erg naief bent als jij echt denkt dat Suarez, van der Wiel, Stekelenburg en Vertongen allemaal blijven, ze zullen niet allemaal weggaan, mar ik verwacht toch echt dat Suarez wegggaat, ik denk ook dat van der Wiel erg moeilijk zal zijn om te houden, deze jongen hoort gewoon bij de 2/3 beste rechtbacks van europa.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5967
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De hand van jol









0.0075991