BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Titelkansen FC Twente groeien met de week. Speelronde 27

Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 12 maart 2010 - 11:05   quote  deeplink  
Er is nog een lange weg te gaan zegt McLaren. Hij blijft de bescheidenheid zelve. Met een gelijkspel in de Arena behoudt PSV uitzicht op de titel want met vijf punten achterstand wordt het lastig. Als Ajax wint, en dat zal niet makkelijk worden zonder Suk, komt het op 6 punten. Voor Feyenoord zou het goed zijn als hun nemesis de 3 punten pakt en de sportieve plichten vervult in Deventer later deze maand want de 4e plek kan steviger in handen komen van die van Zuid met 3 titelkandidaten knokkend voor elk punt. Twente zal ook iets minder geconcentreerd in de Kuip verschijnen dus een finaleplaats voor Feyenoord1 is haalbaar.

Feyenoord lijkt met het contracteren met Auasar al met het volgend seizoen bezig. De terugkeer van huurling Babovic lijkt hiermee van de baan.

De Nederlandse uitzendkrachten deden het weer voortreffelijk in het buitenland en dat onderstreept de kwaliteit van eigen jeugd.

Hier de voorspellingen voor de komende speelronde 27 (allemaal finales) op hoop en gevoel.

Bookmaker odds (www.betfair.com) tussen haakjes)

FC Twente - ADO Den Haag 3-1 (1,28/6,2/14,5)
Met hoeveel man zal ADO het eindsignaal halen. Ik denk 9. Je zou het graag anders zien voor de spanning maar dit wordt een makkie.

NAC - FC Groningen 2-1 (2,36/3,5/3,3)
NAC uit te lastig.

AZ - RKC 1,16/9/29 6-0 (1,16/9/29)
Tja.

VVV - FC Utrecht 2-1 (2,4/3,4/3,35)
Het wordt tijd voor winst in de Koel.

NEC - Roda JC 2-2 (2,2/3,5/3,65)
Herenakkoord.

Feyenoord - Heracles 5-2 (1,51/4,5/7,4)
Terugkeer van GJ in de Kuip. Feyenoord scoort wat makkelijker maar laat er ook wat meer door. Spektakeltje denk ik.

Vitesse - Heerenveen 2-1 (2,54/3,4/2,94)
Na deze wedstrijd gaat de pleuris uitbreken in Hearenfean.

Willem II - Sparta 2-1 (2,24/3,5/3,45)
De winterstopkwaliteitsinjectie begint te werken in Tilburg.

Ajax - PSV 4-3 (2,02/3,65/4,1)
Van mij mogen ze natuurlijk allebei verliezen. PSV doet het traditioneel niet slecht in de Arena maar omdat de Amsterdammers moeten winnen en beter in vorm zijn trekken ze aan het kortste eind. De Rotterdamse vrienden hebben hier uiteindelijk ook baat bij.

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):Bookmakers (143 uit 234)
Sportdwaas (132 uit 234, 15 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan
Terminator
 Terminator - vrijdag 12 maart 2010 - 18:41   quote  deeplink  
Zeker want ook vanavond gaan ze weer winnen!Maar psv wordt 1 en twente wordt 2!
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 12 maart 2010 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 - 18:41 schreef Terminator het volgende:
Zeker want ook vanavond gaan ze weer winnen!Maar psv wordt 1 en twente wordt 2!
ik hoop et
Johnqqqq
 Johnqqqq - vrijdag 12 maart 2010 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 - 22:50 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

ik hoop et
en ikke niet
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 12 maart 2010 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 - 23:00 schreef Johnqqqq het volgende:

[..]

en ikke niet
neee????:O
dege
 dege - zaterdag 13 maart 2010 - 09:05   quote  deeplink  
als twente nu eens met goed voetbal zou winnen, maar dat is ver te zoeken.
Feijenoorder
 Feijenoorder - zaterdag 13 maart 2010 - 19:12   quote  deeplink  
Ik hoop dat FC Twente landskampioen wordt. Toch hartstikke mooi een club te zien die voor het eerst in de geschiedenis de schaal omhoog zou mogen tillen? Bovendien past dat bij een volksclub, en hebben ze het al eerder verdiend moeten hebben.
En ik hoor de commentator al zeggen: 'FC Twente neemt de titel over van AZ'. Dat is iets wat je ook niet jaarlijks tegenkomt. Dat zou toch wat zijn om 2 keer achter elkaar topclubs afgetroefd te zien worden door clubs die er eigenlijk normaliter nooit aan het einde van het seizoen nog bovenaan staan.

Ik hoop met jullie mee, omdat jullie dat verdienen.

Groeten van een fan van een andere volksclub,

een Feijenoorder.
@lex
 @lex - zondag 14 maart 2010 - 09:37   quote  deeplink  
@dege
kijk als je de wedstrijd heb bekeken, wat mij lijkt aangezien je het over het"slechte" voetbal van twente hebt, dan heb je ook moeten constateren dat ado met 11 man achter de bal aan het voetballen was waardoor goed voetbal erg moeilijk is.

Twente leedt weliswaar veel balverlies maar dat kwam oa omdat ado goed kort aan het dekken was en twente geen kans gaf om de bal rustig rond te spelen.

ik wil even kwijt dat die domme reacties van de afgelopen weken mij een beetje irriteren doe dat dan maar op het forum van je eigen club of kom met argumenten en denk even na voordat je post...
dege
 dege - zondag 14 maart 2010 - 10:13   quote  deeplink  
waarom domme reacties, wil je gaan vertellen dat twente zo'n goed voetbal speelt??
d8 het niet, als je ze tegen rkc ziet voetballen is het ook niet zo sterk en hoeveel wedstrijden beslissen ze wel niet in de laatste 10 minuten?
En JA, ik heb goed nagedacht voordat ik post!
nameric
 nameric - zondag 14 maart 2010 - 13:02   quote  deeplink  
@dege,
je hebt misschien nagedacht voordat je poste, maar blijkbaar NIET goed genoeg.
Je bent er weer eentje die "te kort door de bocht" denkt, of te wel korte termijn geheugen.
Ben het met je eens hoor, Twente speelde slecht tegen RKC en zelfs uit tegen Utrecht en Groningen bijvoorbeeld. Maar verder niet echt.
De 3 clubs die ik nu heb genoemd, hebben alle drie ook akkers van velden, kortom niet op te voetballen voor teams die technisch en snel de bal willen/kunnen rondspelen.
Verder wordt er gemakshalve vergeten dat Twente al 2 tot 3 jaar zo ongeveer het beste voetbal van de Eredivisie speelde en de 4e of 5e begroting van de Eredivisie heeft, en per seizoen haar 2/3 beste spelers verloor.

Mag Twente dan nu deze 2e seizoenshelft minder tot slecht voetballen?
Ik vind het allemaal nog meevallen hoor, want de tegenstanders van Twente in de Grolsch Veste bijvoorbeeld spelen met 10 tot 11 man "achter de bal".
Daar heeft PSV en in mindere mate Ajax ook mee te maken.
PSV is geduldig, zoals altijd, en die winnen ook veel wedstrijden met 1 doelpunt verschil.
Ajax is NU de enige club die geweldig speelt, helemaal mee eens.
Conclusie:
Het is ONTERECHT dat Twente door vele voetbalvolgers zo wordt "afgekraakt" en dat getuigd van geen respect.
Het is knap wat ze doen in Enschede.
Tot slot dege: kom niet nog eens met zo'n verhaal aanzetten en denk nu nog eens goed na.
Lees ook eens het verhaal van Feijenoorder goed door en nog eens de laatste reactie van @lex. Beide reacties getuigen van goed voetbalinzicht
@lex
 @lex - zondag 14 maart 2010 - 14:00   quote  deeplink  
nou als je hebt nagedacht dan heb je nu weer een blunder gemaakt. ik bedoel hoe kun je twente op een kwaliteit bekritiseren. ik dacht dat het al redelijk lang zo was dat een wedstrijd 90min duurt, twente blijft gewoon tot het laatste moment scherp spelen waardoor ze in de laatste 10min veel scoren. Twente heeft gewoon veel geduld, die kansen komen wel en als ze er zijn dan met de kwaliteit van Nkufo en vooral Ruiz hebben we niet veel kansen nodig.
oke het was vrijdag niet flitsend maar heb je het balbezit bekeken (60/40) daaraan kan je zien dat het veldoverwicht er was en is het achterin geconcentreerd blijven en voorin geduldig.
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 14 maart 2010 - 20:30   quote  deeplink  
4 goed niet best. Twente moet gewoon a.s. zaterdag 1 punt pakken dan is de titel zeker
Rik@
 Rik@ - maandag 15 maart 2010 - 04:34   quote  deeplink  
Als je naar het heden daagse top voetbal kijkt dan zie je weinig goede wedstrijden. Verdedigen kunnen ze in Italië het beste zie sport 1 slaapverwekkende wedstrijden de nul is daar heilig. Duitsland wordt daar nu zo goed gevoetbald, als je kijkt naar de begrotingen van de topclubs 2x tot 3x wat men in Nederlandse topclubs mogen besteden, ik zie niet veel mooie wedstrijden in de Bundesliga. Maar ook daar geld de nul is heilig. Het niveau van de Engelse middenmoot is dat nou zo goed. Maar ook daar geld eerst de nul houden, en van daaruit met veel strijdt en lange ballen naar voren. En wij in de Mickey Mouse Competitie moeten aanvallend mooi en goed voetbal spelen. En nu naar de kern van het verhaal. Als je ziet hoe Fc Twente voetbalt tja volgens mij niet eens zo slecht ze winnen, ja vaak zit het verschil in de laatste paar minuten. Volgens mij is dat kwaliteit, zorgen dat je de nul houdt en toeslaan als dat kan. Steve Mac Claren ziet dit onderdeel goed, de rust houden en van uit je kwaliteit toeslaan. Vorig jaar speelde Twente vaak heel erg mooi voetbal maar was het toch niet effectief genoeg om kampioen te worden. Twente staat er nu beter voor, ook nu nog vaak met redelijk goed verzorgt voetbal. Maar met de punt iets meer naar achteren, de beide buiten aanvallers zakken meer in verdedigen mee. Dus dit Twente speelt heel compact, en een beetje on-Nederlands. Ondanks dat Twente met 5-6 punten los zijn krijgen ze het heel moeilijk. Maar wie aan het eind van de competitie de meeste punten heeft is in mijn ogen de terechte kampioen.
adriu
 adriu - dinsdag 16 maart 2010 - 00:27   quote  deeplink  
in nederland kunnen ze ook goed verdedigen hoor! kijk maar naar twente en psv! is niet om aan te zien!!!!!!
adriu
 adriu - dinsdag 16 maart 2010 - 00:31   quote  deeplink  
nee dat is niet kwaliteit! maar de tegen stander 80 minuten laten aan vallen en dan toeslaan ,en dat kan twente
adriu
 adriu - dinsdag 16 maart 2010 - 00:35   quote  deeplink  
de rust houden??? dat betekent in de woorden van mc claren dus verdedigen !!
adriu
 adriu - dinsdag 16 maart 2010 - 00:37   quote  deeplink  
ik weet de uitslag al zaterdag!! psv -twente 5-2
Rik@
 Rik@ - dinsdag 16 maart 2010 - 02:06   quote  deeplink  
Beste adriu.
Ik heb zondag een Ajax gezien die onder Jol het zelfde deden. PSV laten komen compact spelen. En verdomd goed counteren. Let op ik heb het hier over de eerste helft. En wat is er tegen om de nul te houden! Een clubje als Twente dat op deze manier voetbalt en ook nog eens redelijk positiespel laat zien. Tja dan is het aan de grote zogenaamd goedvoetballende teams om dit zo volgens u niet om aanziende spel van Twente kapot te spelen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat in deze competitie. En nog even een steek, internationaal zijn beide teams in de zelfde ronde niet verder gekomen. Tja
johnno
 johnno - dinsdag 16 maart 2010 - 09:42   quote  deeplink  
als fc twente van psv wint denk ik dat twente 1ste word maar onder schat die kk joden niet. het is lukky 020 dus. maar twente - psv 2-1 en twente komt op 8 punten voor. denk niet dat ze dat nog weg geven.
adriu
 adriu - dinsdag 16 maart 2010 - 11:33   quote  deeplink  
beste rik@) we hebben zeker niet de zelfde wedstrijd gezien zondag??? ajax valt altijd aan. kijk naar doel punten 80 voor en 16 tegen dat zegt al genoeg!! wat me ook op valt dat ajax veel meer geele kaarten krijgt dan twente !! bijna 50 % meer toeval??? en twente verdedigt 50 % meer dan zou je toch meer kaarten verwachten bij twente?? als twente!! kampioen wort dan filicteer ik twent!! psv- twente ik denk 2-1! tenminste als vink niet fluit!!!!!!!!!!!!!!!!!!! anders 1-2
adriu
 adriu - dinsdag 16 maart 2010 - 11:39   quote  deeplink  
tip voor de knvb en kesler!! geen nederlandse scheits rechters meerbij de laaste wedstrijden van AJAX psv twente aleen nog belgie.s scheitsrechters zo voorkom veel tramelant!!!!
Thomas
 Thomas - dinsdag 16 maart 2010 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 - 11:39 schreef adriu het volgende:
tip voor de knvb en kesler!! geen nederlandse scheits rechters meerbij de laaste wedstrijden van AJAX psv twente aleen nog belgie.s scheitsrechters zo voorkom veel tramelant!!!!
Alsof de Belgen het over de jaren heen zo geweldig hebben gedaan.... Wat dat betreft heb ik met de uitwisseling geen verbetering gezien in de gemiddelde kwaliteit.
dege
 dege - dinsdag 16 maart 2010 - 12:58   quote  deeplink  
als twente zo goed was als wat jullie verklaren zouden ze niet met 3-0 op de broek hebben gekregen in de arena.
Ben heel benieuwd hoe het zaterdag gaat aflopen in eindhoven, psv heeft heel wat goed te maken, dus verwacht een sterk psv, het zal een spannende strijd worden.
Of ik heb nagedacht over wat ik post, ja, maar ik laat jullie in jullie waarde over jullie mening, laat mij dan ook een mening geven.
Als twente kampioen word, zal ik jullie feliciteren, maar het word nog heel spannend de laatste wedstrijden, het worden allemaal finales, voor zowel twente, psv en ajax.
FsideVak129
 FsideVak129 - dinsdag 16 maart 2010 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 maart 2010 - 20:30 schreef sportdwaas het volgende:
4 goed niet best. Twente moet gewoon a.s. zaterdag 1 punt pakken dan is de titel zeker
?

Met de wedstrijden tegen Feyenoord en AZ in het verschiet zou ik daar niet zo zeker van zijn.
Zaterdag 1 punt halen is 2 punten verliezen op de 6 punten voorsprong.
Met die 2 wedstrijden die nog volgen in gedachte is het niet geheel onmogelijk dat je nog eens 4 punten verliest.
En dan staat Twente gelijk met AJAX wat op doelsaldo negatief uitkomt.
Tenzij Ruiz er nog 30 inschiet...
adriu
 adriu - dinsdag 16 maart 2010 - 14:08   quote  deeplink  
kijk naar mijn eerste bericht !!!!!!!!!!!! dus klop het toch !! hoe kan je zo blind zijn knvb!!! dus is nu voor twente een koud kunsje vink is 100% voor twente!!! arme psv !! dat het zo moet gaan???
adriu
 adriu - dinsdag 16 maart 2010 - 14:47   quote  deeplink  
veel sterkte psv met je nederlaag!!!!
twente supporter
 twente supporter - dinsdag 16 maart 2010 - 15:18   quote  deeplink  
we zullen weer zien wat onze grote vrienden van de vi hebben denk dat het alleen maar over de topper gaat en net 2 minuten over ons clubje gaat maar denk dat we al met 1 been kampioen zijn.maar hoop op een goeie afloop aankomende zaterdag
twente supporter
 twente supporter - dinsdag 16 maart 2010 - 15:28   quote  deeplink  
krijgen we dat gezeik weer adriu over de scheiDsrechter hahahah
adriu
 adriu - dinsdag 16 maart 2010 - 15:46   quote  deeplink  
twente suporter, wacht maar af zaterdag en dan zal je zien wie gelijk heeft!! heb het gisteren al voor spelt dat vink zou fluiten is geen toeval meer!!! maar dat psv dat zo maar neemt dat vink fluit!!
twente supporter
 twente supporter - dinsdag 16 maart 2010 - 21:31   quote  deeplink  
ja ja en als 1 van de andere scheiDsrechters hadden gefloten was het ook niet goed der is altijd wel gezeik om een TOPPER jammer weer
@lex
 @lex - dinsdag 16 maart 2010 - 23:42   quote  deeplink  
@ adriu
ga ff lekker op het forum van psv zeiken dan gaan wij hier wel over voetbal praten.

w8 even wil je zeggen dat psv in voorgaande jaren niet verdedigend (of dankzij een keeper) kampioen zijn geworden???
psv heeft altijd vanuit een gesloten verdediging gewerkt, dus lul niet over het feit dat twente achterin gewoon erg sterk is.
de afgelopen jaren zijn er de hele tijd clubs met een goede achterhoede kampioen geworden,
psv al tig jaar en vorig jaar az.

en wat voor een onzin kraam je uit over de scheidsrechter? de vorige keer dat er gezeik was over de scheidsrechter in twents voordeel heeft onze vriend nijhuis ajax een paar penalty's cadeau gegeven... dus lul niet dat twente "geluk" heeft bij de scheidsrechters er toen geen gezeik was hadden jullie gewoon op 7 punten van ajaks gestaan.

ps. kan iemand mij even uitleggen waarom het precies een voordeel is voor twente dat vink fluit...
o ja nog ff dege jij hebt echt geen verstand van voetbal.
adriu
 adriu - woensdag 17 maart 2010 - 00:26   quote  deeplink  
( @lex let zaterdag maar op! ik hoef niets te zeggen gewoon kijken!!
Rik@
 Rik@ - woensdag 17 maart 2010 - 02:04   quote  deeplink  
Ja gaan we doen hopen op een leuke pot voetbal. Maar eerlijk is eerlijk Twente staat nu nog steeds 6 en 5 punten los. En houd nu eens op over scheidrechters te zeiken. veel voetbal plezier.
adriu
 adriu - woensdag 17 maart 2010 - 09:03   quote  deeplink  
ji ook
nummer10
 nummer10 - woensdag 17 maart 2010 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 - 02:06 schreef Rik@ het volgende:
Beste adriu.
Ik heb zondag een Ajax gezien die onder Jol het zelfde deden. PSV laten komen compact spelen. En verdomd goed counteren. Let op ik heb het hier over de eerste helft. En wat is er tegen om de nul te houden! Een clubje als Twente dat op deze manier voetbalt en ook nog eens redelijk positiespel laat zien. Tja dan is het aan de grote zogenaamd goedvoetballende teams om dit zo volgens u niet om aanziende spel van Twente kapot te spelen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat in deze competitie. En nog even een steek, internationaal zijn beide teams in de zelfde ronde niet verder gekomen. Tja
mmmm

Ajax 80 - 18 is nou niet bepaald verdedigend of wel ? is bijna net zoveel als twente en PSV bij elkaar....
nummer10
 nummer10 - woensdag 17 maart 2010 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 - 23:42 schreef @lex het volgende:
@ adriu
ga ff lekker op het forum van psv zeiken dan gaan wij hier wel over voetbal praten.

w8 even wil je zeggen dat psv in voorgaande jaren niet verdedigend (of dankzij een keeper) kampioen zijn geworden???
psv heeft altijd vanuit een gesloten verdediging gewerkt, dus lul niet over het feit dat twente achterin gewoon erg sterk is.
de afgelopen jaren zijn er de hele tijd clubs met een goede achterhoede kampioen geworden,
psv al tig jaar en vorig jaar az.

en wat voor een onzin kraam je uit over de scheidsrechter? de vorige keer dat er gezeik was over de scheidsrechter in twents voordeel heeft onze vriend nijhuis ajax een paar penalty's cadeau gegeven... dus lul niet dat twente "geluk" heeft bij de scheidsrechters er toen geen gezeik was hadden jullie gewoon op 7 punten van ajaks gestaan.

ps. kan iemand mij even uitleggen waarom het precies een voordeel is voor twente dat vink fluit...
o ja nog ff dege jij hebt echt geen verstand van voetbal.
zou betekenen dat Ajax dus kampioen moet worden dit jaar.. minste voor en meeste voor doelpunten.. het domme geluk wat Twente en PSV hebben heeft Ajax gewoon dit jaar niet (sparta bijv).. waarvan ook nog eens 6 punten zijn bestolen door vink bij vooral PSV uit en Feynoord uit.. reken die 6 punten erbij en we stonden gewoon waar we hoorden !
FsideVak129
 FsideVak129 - woensdag 17 maart 2010 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 - 09:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zou betekenen dat Ajax dus kampioen moet worden dit jaar.. minste voor en meeste voor doelpunten.. het domme geluk wat Twente en PSV hebben heeft Ajax gewoon dit jaar niet (sparta bijv).. waarvan ook nog eens 6 punten zijn bestolen door vink bij vooral PSV uit en Feynoord uit.. reken die 6 punten erbij en we stonden gewoon waar we hoorden !
Tsja,

dat is voetbal maar je hebt wel gelijk. Uit Twente had ook gelijk mogen zijn maar goed.

Het wordt een spannend slot
@lex
 @lex - woensdag 17 maart 2010 - 15:41   quote  deeplink  
volgens mij heeft ajaks laats nog geluk gehad met nijenhuis toen vertonghen een doorgebroken speler neerhaalde had dat rood moeten zijn, dat kreeg Brama ook tegen ajaks.

van twente zijn ook punten afgenomen oa door de penalty in de laatste minuut tegen feyenoord(uit) toen tiendalli uit een onterechte vrijetrap de bal tegen de hand werd aangeschoten kreeg feijenoord toen een penalty.

conclusie: het heeft geen zin om over de scheidsrechters te gaan klagen als die bij elke club in een seizoen wel een aantal fouten maken. ik heb alleen het idee dat de thuis spelende clubs in het voordeel zijn, vanwege het publiek hebben de scheidsrechters dan niet de ballen om de bal op de stip te leggen of om rood te geven en daar hebben vooral ajaks en feyenoord profeit van aangezien deze de meeste en ik denk ook de meest klagende supporters hebben.
Bramie
 Bramie - vrijdag 19 maart 2010 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 - 15:41 schreef @lex het volgende:
volgens mij heeft ajaks laats nog geluk gehad met nijenhuis toen vertonghen een doorgebroken speler neerhaalde had dat rood moeten zijn, dat kreeg Brama ook tegen ajaks.

van twente zijn ook punten afgenomen oa door de penalty in de laatste minuut tegen feyenoord(uit) toen tiendalli uit een onterechte vrijetrap de bal tegen de hand werd aangeschoten kreeg feijenoord toen een penalty.

conclusie: het heeft geen zin om over de scheidsrechters te gaan klagen als die bij elke club in een seizoen wel een aantal fouten maken. ik heb alleen het idee dat de thuis spelende clubs in het voordeel zijn, vanwege het publiek hebben de scheidsrechters dan niet de ballen om de bal op de stip te leggen of om rood te geven en daar hebben vooral ajaks en feyenoord profeit van aangezien deze de meeste en ik denk ook de meest klagende supporters hebben.
PSV gaat zaterdag winnen. PSV thuis betekent namelijk al jaren: Pieter Schenkt Victorie
PSV-Ajax 1-0, Schwalbe Farfan strafschop Simons
2006-2007:
PSV-Feyenoord 2-1, afgekeurd doelpunt Feyenoord in de laatste minuut
PSV-Vitesse 5-1 overtreding op Benson in de laatste minuut niet gezien. PSV met 1 doelpunt kampioen
2007-2008:
PSV-Groningen 3-0
2008-2009:
PSV-Twente 0-0 enige uitzondering. PSv in slechte doen.
2009-2010:
PSV-Ajax 4-3, duw in de rug van Wielaert wordt niet gezien en Bakkal scoort 4-3. Meerdere struikelpartijen van Manolev en Afellay wordt beloond met een vrije trap waaruit wordt gescoord. Bij de 3-3 wordt een overtreding op Afellay gemaakt, echter 70 meter van ons doel. Suarez wordt getackeld door Ooijer geen strafschop.
PSV-Az 1-0 Rode kaart El Hamdoui

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 19 maart 2010 door Thomas --
@lex
 @lex - vrijdag 19 maart 2010 - 16:51   quote  deeplink  
wat wil je hiermee bewijzen dan? dat psv altijd geluk heeft bij vink, ofzo?
heb je mijn vorige post dan misschien niet goed gelezen?
piet
 piet - zaterdag 20 maart 2010 - 19:41   quote  deeplink  
twente moet winnen..... suc6!!!
@lex
 @lex - zaterdag 20 maart 2010 - 23:38   quote  deeplink  
ik moet even kwijt dat Vink een prima wedstrijd gefloten heeft...
Rukurt
 Rukurt - maandag 22 maart 2010 - 15:44   quote  deeplink  
Allereerst sluit ik me aan bij @alex, vink floot degelijk.

Dan het spel van fc twente. Als we naar het beste positiespel moeten kijken zou twente een terecht kampioen zijn. Als we naar de productiviteit kijken, Ajax. Maar waar heb je nu meer aan? Juist, positiespel. Ik vind dat Twente het kampioenschap verdient. Aanvallers verdedigen mee, verdedigers vallen mee aan. Dat was toch de intentie van Mclaren? Ik denk dat PSV en Ajax maar rot bezig zijn. Wanneer Twente bovenaan staan wordt vertrouwde arbitrage plots "Twents gekleurd" en wordt er over de hele wereld geroepen dat Stoch naar PSV of Ajax gaat. Allemaal pogingen om paniek te zaaien in het goed draaiende Twente.

Ik zou zeggen. Twente, ga zo door. Over het seizoen gezien is de club die het echt verdient Twente!
SanderS
 SanderS - maandag 22 maart 2010 - 16:19   quote  deeplink  
Rukurt... volgens mij heb je meer aan productiviteit. Wanneer je posistiespel elke wedstrijd beter is dan dat van je je tegenstander, betekend dit niet dat je de wedstrijd zal winnen.

Wanneer je meer productiviteit hebt dan je tegenstander dan win je!

Maar goed, ik snap wel wat je bedoeld en je hebt gelijk wanneer je zegt dat Twente bij vlagen het mooiste voetbal speelt. Maar als AJACIED kan ik niet ontkennen dat ik bij vlagen ook fantastisch voetbal van AJAX zie.

Het gaat in iedergeval heel spannend worden de komende weken!!

En inderdaad over het seizoen genomen (tot nu toe) zou Twente de absoluute terecht kampioen van NL zijn! Maar wanneer AJAX het toch presteerd om boven jullie te eindigen kan je natuurlijk niet zeggen dat het onverdiend is. Als je op Pisvee en Twente 9 punten achter hebt gestaan en toch kampioen wordt is dat uiteraard ook zeer terecht!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 maart 2010 door SanderS --
Rukurt
 Rukurt - maandag 22 maart 2010 - 20:00   quote  deeplink  
Daar heb je wel een punt, maar goed spel leidt tot productiviteit, wat niet valt te ontkennen bij Ajax!

Maar nu wil ik toch nog even zeggen dat ik vind dat Ruiz wel erg veel eer krijgt. Bij PSV-Twente had hij werkelijk maar één moment (wel een briljant moment, maar dat terzijde) waar hij een voldoende mee kon scoren, verder was hij onzichtbaar. En dan wordt hij meteen in de hemel geprezen? Ik denk dat Brama of Douglas in deze wedstrijd belangrijker zijn geweest. Zonder hun had PSV meer gescoord, en dan had Ruiz niets aan zijn ene moment. Bij dat ene moment wordt trouwens ook alleen over Ruiz gepraat, waarbij zelfs de doelpuntenmaker Kufo over het hoofd gezien wordt door velen. (Kufo die ook maar een keer in de wedstrijd zichtbaar was)
Maar wat heeft een speler aan aandacht van buitenaf. Fijn dat Twente goed draait, maar dit is bij mij toch een wrang punt.

Ruiz is en blijft natuurlijk wel een talentje!
michael 70
 michael 70 - maandag 22 maart 2010 - 20:27   quote  deeplink  
met mijn hele hart hoop ik dat ajax een drie sterrenclub word,maar als dit niet lukt vind ik het fantastisch als twente kampioen word !zonder groot geld hebben ze een goed draaiend team neergezet dat dit jaar bijna niet verslagen werd!! succes...
@lex
 @lex - maandag 22 maart 2010 - 22:59   quote  deeplink  
1. als stoch zo blijft spelen als de laatste paar wedstrijden vind ik dat psv en ajaks hem mogen ophalen bij chelsea. Die jongen heeft vooral dankzij zijn felheid de eerste seizoenshelft goed gespeelt en was hij ook productief, maar zoals tegen psv oa was hij gewoon te laat bij manolev daar ligt zijn zwakte op het moment
2. ik denk juist dat twente productiever is dan ajaks als je de kans/goal verhouding gaat vergelijken, ajaks heeft nog behoorlijk veel kansen nodig om te scoren.
3. rust en geduld, ik denk dat je twente zo het beste kan beschrijven dit jaar en met vooral Ruiz voorin krijg je altijd wel een kans dan alleen nog achterin goed dicht houden en je hebt weer 3 punten, zo gaat het week naar week bij twente en zo wordt je (hopelijk) kampioen.
4. alleen als ajaks 18 uit 6 halen denk ik dat ze kampioen worden maar ik geloof niet dat ajaks 18 uit 6 gaat halen, ik denk dat ze net als twente en psv in de laatste wedstrijden een paar punten gaan laten liggen maar we zullen wel zien...
Terminator
 Terminator - donderdag 25 maart 2010 - 01:35   quote  deeplink  
TWENTE KAMPIOEN!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5958
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Titelkansen FC Twente groeien met de week. Speelronde 27









0.0083789