BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Omdat je het verdient....... LEESTIP!!!!

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - maandag 15 maart 2010 - 19:00   quote  deeplink  
Omdat je het verdient

De wekelijkse column van Remko van der Ploeg voor www.Ajax1.nl

Soms kun je dingen niet geloven, ook al zie je ze. Soms kun je dingen niet begrijpen, ook al hoor je ze. Afgelopen vrijdag kon ik het beiden niet. Een schitterend interview van Joep Schreuder met Luis Suarez deed mijn Ajax hart sneller kloppen. Joep beheerst zijn talen en deed het interview dan ook in het Spaans, Luis zijn moederstaal dus. Luis spreekt redelijk Nederlands, maar in het Spaans is hij toch op zijn best, zo bleek uit zijn opvallende uitspraken.

Luis is een winnaar, soms ten koste van alles. Alles is in zijn ogen geoorloofd: swalbes, tackles, duwen, trekken en hands. Het maakt hem niet uit, het gaat om het winnen. Luis kan slecht tegen zijn verlies, niet omdat hij een slecht mens is, maar hij heeft in de straten van Montevideo geleerd, dat je niet mag verliezen om te overleven. Luis deed nog meer opvallende uitspraken over de patatgeneratie van de 21e eeuw: ze vinden het normaal om van PSV te verliezen. Luis kan het allemaal niet accepteren. Ze rijden op hun 18e in een dikke auto en lopen met een blackberry rond. Ze vinden het geld belangrijker dan het winnen, waren zijn wijze en volwassen woorden. Ook vindt Luis, dat spelers zich verschuilen achter hun leeftijd als ze eens een keer slecht spelen. Hij had een oplossing voor Martin Jol: geef ze net genoeg geld om naar de training te komen en neem hun blackberry en auto af, dat zal ze leren om te voetballen met hun hart.

Als je dit soort uitspraken doet, ben je op je 23e al een hele volwassen vent en zit je bij mij in mijn hart. Wie ook in het hart zit, maar dan van de Manchester United fans is David Beckham. Afgelopen woensdag kwam deze flamboyante Engelsman bij een 3-0 achterstand van zijn huidige club AC Milan in het veld op Old Trafford. Spandoeken, mannen en vrouwen met sjaals fleurden de tribunes in Manchester op en onder een oorverdovend gejuich betrad hij de heilige grassprieten. Hij gunde Sir Alex Ferguson geen blik waardig en genoot van zijn publiek; het publiek dat hij had gemist en zij hem.

Ik zie het al voor me. Ajax speelt volgend jaar Champions League en is ingedeeld in een poule met Inter, Real Madrid en Everton. In de thuiswedstrijden worden Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart en Johnny Heitinga onder een oorverdovend gejuich ontvangen in de ArenA. Het Ajax publiek zal zijn echte helden eren, helden die met hun hart de clubkleuren van Ajax vertegenwoordigd hebben. Helden, die alles hebben gegeven voor Ajax en daarna de stap naar het buitenland hebben gemaakt. Het jaar daarna speelt Ajax opnieuw Champions League en is ingedeeld in een poule met Barcelona. Luis Suarez, met het shirt van Barca om zijn schouders, betreedt zijn vertrouwde ArenA. Hij schudt wat handen en kijkt wat schuchter naar de voor hem bekende tribunes. Opeens gaat iedereen staan en schalt zijn naam, Suarez oh-oh wordt er gezongen. Hij was zo bang dat ze hem vergeten waren, of hem zouden haten vanwege zijn overstap naar Barcelona.

Luis Suarez leidde zijn Ajax afgelopen zondag naar een klinkende 4-1 overwinning tegen PSV. Hij speelde met zijn hart, met passie, was belangrijk bij de eerste goal en maakte zelf de vierde. Hij was Il Capitano en zal ongetwijfeld zijn zegje hebben gedaan, vooraf en in de rust. Luis Suarez wilde winnen, voor zichzelf, maar vooral voor zijn Ajax en zijn supporters. Luis wil een prijs met Ajax. Il Capitano wil de campionata met Ajax ten koste van FC Twente en PSV. Verliezen van die ploegen is voor hem niet normaal en onacceptabel.

Luis wil maar één ding: winnen en hierdoor kampioen worden, belangrijk zijn voor Ajax en een derde ster op zijn shirt. Luis wil op het bordes van de stadschouwburg de schaal laten zien aan zijn supporters en dat moet dit jaar gebeuren. Nog zeven wedstrijden en 21 punten te gaan. FC Twente staat nog zes punten voor, PSV nog één. Maar Luis heeft ook het resterende programma nog gezien en zal hoogstpersoonlijk de druk blijven opvoeren naar deze twee ploegen, door te scoren en zijn medespelers aan te sporen om niet te verliezen. Hij zal als het moet alle blackberrys stelen uit de kleedkamer van de zogenaamde jonge spelers. Hij zal, bij een gelijke stand in de rust, zijn zegje doen om vervolgens de jonge spelers te dwingen hun Mercedessleutels in te leveren en ze pas terug te geven als er na 90 minuten een overwinning op het scorebord staat.

Daarom Luis, zul je niet bang hoeven zijn, dat we je vergeten in de ArenA als je in een Barcelona shirt daar verschijnt. Ook al maak je een hattrick tegen Ajax, dan nog zullen we je toezingen en adoreren, want jij gaf ons de dertigste en eenendertigste schaal. Niet alleen door je fantastische goals en onnavolgbare acties, maar vooral door je mentaliteit, die je ook nog eens weet over te brengen op je teamgenoten. Zelfs Urby durft door jou met rechts te schieten.

Over twee jaar krijg jij, Luis, een Beckham-achtige ontvangst in de ArenA.
Omdat je het verdient.

Tot volgende week

Remko van der Ploeg
freakie
 freakie - maandag 15 maart 2010 - 20:52   quote  deeplink  
leuk stukjeeee!!!
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - maandag 15 maart 2010 - 21:17   quote  deeplink  
Ja mooi stukje
sjakiepakie
 sjakiepakie - maandag 15 maart 2010 - 21:23   quote  deeplink  
ik vind het geweldig ik heb he filmpje ook al gezien en die jongen heeft helemaal gelijk behalve dat emanuelson (en waarschijnelijk ook andere) in de zomer soms op de fiets gaat maar heel mooi interview
remco k
 remco k - maandag 15 maart 2010 - 21:35   quote  deeplink  
kippenvel als ik dit lees, dat meen ik ook...
FsideVak129
 FsideVak129 - dinsdag 16 maart 2010 - 07:43   quote  deeplink  
Gaaf stuk, bedankt voor het plaatsten.
hamster
 hamster - dinsdag 16 maart 2010 - 10:04   quote  deeplink  
top stuk, en zo denken de meeste echte ajacieden erover!!
bedankt voor dit prachtige stuk!!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 16 maart 2010 - 10:27   quote  deeplink  
Prachtig stuk en krijg er echt kippenvel van!!! Luis forever!!
Medi..
 Medi.. - dinsdag 16 maart 2010 - 19:05   quote  deeplink  
El Pistolero forever!
Ride
 Ride - dinsdag 16 maart 2010 - 19:24   quote  deeplink  
Gaaf
bahbah
 bahbah - dinsdag 16 maart 2010 - 19:26   quote  deeplink  
ja..inderdaad kippenvel....haren overeind....er was toen ook een stuk bij de tv-show met ivo niehe....iemand gezien?god,ook zo mooi....
bahbah
 bahbah - dinsdag 16 maart 2010 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 - 19:05 schreef Medi.. het volgende:
El Pistolero forever!
en wat je ook doet luis,je ziet bij mij in het rijtje litmanen,sneijder,vdvaart.ik respecteer de keuzes die je maakt....capitano....
Medi..
 Medi.. - dinsdag 16 maart 2010 - 19:30   quote  deeplink  
Het Konijntje;)
Medi..
 Medi.. - dinsdag 16 maart 2010 - 19:34   quote  deeplink  
Seizoen 2009/10

Seizoen 2009/2010 begon uitermate goed voor Suarez. De nieuwe coach Martin Jol maakte hem aanvoerder van het elftal[9] en Suarez kreeg een opwaardering van zijn contract[10]. Suarez scoorde er op los in de voorbereiding en zette dit voort in het begin van het voetbalseizoen. In de eerste 4 officiële duels scoorde de Zuid-Amerikaan 9 doelpunten (5 in 3 eredivisieduels en 4 in 1 Europa League duel). Door deze ongekende scoringsdrift kwamen enkele geruchten naar boven dat Suarez in de winterstop mogelijk zou vertrekken naar FC Barcelona, die Suarez al eerder had aangegeven als zijn droomclub[11]. Nieuwe Ajax-directeur Rik van den Boog zei in het Algemeen Dagblad "De technische staf bepaalt dat uiteindelijk, maar bij een extreem bod valt er natuurlijk te praten. Ook als dat voor Luis zelf een extreem goed bod is."[12] In De Klassieker tegen Feyenoord op 1 november 2009 scoorde Suarez zijn eerste goal tegen Feyenoord waardoor hij na 12 wedstrijden op 16 doelpunten kwam te staan.[13] In het jaar 2009 maakte Suarez de meeste goals, gemeten over alle competities, van alle spelers in Europa [14]. Ondanks veel geruchten over een vertrek naar een grotere club tekende Suarez in januari 2010 een nieuw contract bij Ajax [15].

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5970
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Omdat je het verdient....... LEESTIP!!!!









0.0050730