BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Beloften: Jong Ajax verslaat Jong PSV in Eindhoven

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - maandag 22 maart 2010 - 23:50
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Beloften: Jong Ajax verslaat Jong PSV in Eindhoven (Sportweek Online)

remco k
 remco k - dinsdag 23 maart 2010 - 11:23   quote  deeplink  
Wederom een tik vanuit Amsterdam uitgedeeeld aan psv, ondanks dat het JONG psv betreft, verwacht ik wel dat het hard is aangekomen in Eindhoven..
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 23 maart 2010 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 - 11:23 schreef remco k het volgende:
Wederom een tik vanuit Amsterdam uitgedeeeld aan psv, ondanks dat het JONG psv betreft, verwacht ik wel dat het hard is aangekomen in Eindhoven..
Wat is er met het oude topic gebeurd? Verder zijn resultaten van de jeugdelftallen helemaal niet belangrijk. Het gaat om de ontwikkelingen van individuele spelers. Het 1ste elftal heeft weinig aan een sterk team bij de jeugd, maar meer aan sterke individualisten in een zwak team. Maar dat wist jij al. ;)
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - dinsdag 23 maart 2010 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 - 14:02 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Wat is er met het oude topic gebeurd? Verder zijn resultaten van de jeugdelftallen helemaal niet belangrijk. Het gaat om de ontwikkelingen van individuele spelers. Het 1ste elftal heeft weinig aan een sterk team bij de jeugd, maar meer aan sterke individualisten in een zwak team. Maar dat wist jij al. ;)
ja dat zou ik ook zeggen..
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 23 maart 2010 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 - 15:05 schreef ajaxamsterdam4ever het volgende:

[..]

ja dat zou ik ook zeggen..
Hoezo? dit is al jaren mijn mening over de jeugd. Nadat Jong PSV eerder dit seizoen van Jong Ajax in de ArenA had gewonnen heb je mij ook niet zo een topic zien openen of wel? Ik kijk niet naar resultaten van jong PSV, maar ga af en toe als ik tijd heb op de herdgang wel kijken welke spelers er opvallen en wat individuele spelers laten zien.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - dinsdag 23 maart 2010 - 15:58   quote  deeplink  
is niet erg, we hadden de vorige keer sowieso gewonnen daar in amsterdam en jong psv doet het de laatste tijd ietsje minder. Het vervelendse is dat ramos geschorst is. Dus als isaksson misschien geblesseerd zou raken....
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 23 maart 2010 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 - 15:58 schreef patrickpsv15 het volgende:
is niet erg, we hadden de vorige keer sowieso gewonnen daar in amsterdam en jong psv doet het de laatste tijd ietsje minder. Het vervelendse is dat ramos geschorst is. Dus als isaksson misschien geblesseerd zou raken....
Ik zie bij een blessure van Isaksson liever Roorda invallen. Ramos is nog niet toe aan het keepen in het eerste van PSV.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - dinsdag 23 maart 2010 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 - 16:12 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Ik zie bij een blessure van Isaksson liever Roorda invallen. Ramos is nog niet toe aan het keepen in het eerste van PSV.
Ik heb eigenlijk niet genoeg wedstrijden gezien van deze keepers om daar over te oordelen. Maar iig de laatste wedstrijd die hij keepte, een gedeelte van uit-fiorentina, maakte hij een goede indruk. Ramos maakte bij sparta een goede indruk..
remco k
 remco k - dinsdag 23 maart 2010 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 - 14:02 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Wat is er met het oude topic gebeurd? Verder zijn resultaten van de jeugdelftallen helemaal niet belangrijk. Het gaat om de ontwikkelingen van individuele spelers. Het 1ste elftal heeft weinig aan een sterk team bij de jeugd, maar meer aan sterke individualisten in een zwak team. Maar dat wist jij al. ;)
Ik weet niet wat er met het oude topic is gebeurd, maar tuurlijk heb je gelijk, al moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk veel van de jeugd zie, en het altijd leuk is als de tegenstander wordt weggespeeld( dit was gister overigens niet helemaal het geval.)

En volgens mij is Ajax al lang niet meer afhankelijk van Suarez, want daar doelde je op toch:)
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 23 maart 2010 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 - 18:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik weet niet wat er met het oude topic is gebeurd, maar tuurlijk heb je gelijk, al moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk veel van de jeugd zie, en het altijd leuk is als de tegenstander wordt weggespeeld( dit was gister overigens niet helemaal het geval.)

En volgens mij is Ajax al lang niet meer afhankelijk van Suarez, want daar doelde je op toch:)
Ik had het eigenlijk niet over Suarez of het eerste van Ajax. Ik bedoelde het meer van liever één of twee parels in de jeugd en onderaan meedraaien, dan een team vol met middelmatige harde werkers die kampioen worden. Daar heb je als club voor het eerste elftal uiteindelijk niet zo heel veel aan. De meeste kun je verhuren en hopen dat ze zich alsnog goed doorontwikkelen. Wat ik jammer vind van jeugdelftallen is dat spelers die terugkomen van een blessure of die even buiten de boot vallen er ook in meespelen. Een extra reden voor me om niet al te veel waarde te hechten aan een jeugdkampioenschap, ook al is het natuurlijk altijd leuk als jonge gastjes het goed doen.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 03 mei 2010 - 21:44   quote  deeplink  
JA, maar wij zijn wel kampioen :D helemaal niets in amsterdam!
Yordee1
 Yordee1 - dinsdag 04 mei 2010 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 mei 2010 - 21:44 schreef patrickpsv15 het volgende:
JA, maar wij zijn wel kampioen :D helemaal niets in amsterdam!
Gefeliciteerd met het toch nog winnen van een echte, belangrijke prijs :)
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 04 mei 2010 - 19:59   quote  deeplink  
Jong geleerd is oud gedaan. Eigenlijk onvoorstelbaar als je ziet wat voor kapitaal er bij jong Ajax op het veld liep.
remco k
 remco k - dinsdag 04 mei 2010 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 mei 2010 - 21:44 schreef patrickpsv15 het volgende:
JA, maar wij zijn wel kampioen :D helemaal niets in amsterdam!
och, och, zijn jullie nu echt zo zielig, dat je dit al als een prijs gaat zien, en volgens mij hebben wij de beker dadelijk, spelen wij vCL en jullie hebben echt helemaal niks, behalve een kont vol met schulden...
remco k
 remco k - dinsdag 04 mei 2010 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 mei 2010 - 19:59 schreef PSVMocro het volgende:
Jong geleerd is oud gedaan. Eigenlijk onvoorstelbaar als je ziet wat voor kapitaal er bij jong Ajax op het veld liep.
Ook bij Jong psv loopt aardig wat kapitaal rond he?? wat dacht je van Van Der Meyden..:):)
patrickpsv15
 patrickpsv15 - dinsdag 04 mei 2010 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 mei 2010 - 23:20 schreef remco k het volgende:

[..]

och, och, zijn jullie nu echt zo zielig, dat je dit al als een prijs gaat zien, en volgens mij hebben wij de beker dadelijk, spelen wij vCL en jullie hebben echt helemaal niks, behalve een kont vol met schulden...
grappig dat jouw cluppie al 6 jaar geen kampioen is. Wij hebben dit jaar ook niks helaas, maar ik heb toch genoten zondag, hoe later de klap hoe harder de klap!
remco k
 remco k - dinsdag 04 mei 2010 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 mei 2010 - 23:41 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

grappig dat jouw cluppie al 6 jaar geen kampioen is. Wij hebben dit jaar ook niks helaas, maar ik heb toch genoten zondag, hoe later de klap hoe harder de klap!
Valt wel mee hoor, en volgens mij hebben jullie nu ook al 2 jaar op rij geen CL en geen Kampioenschap, geen eigen kapitaal en 16 miljoen schuld, weinig spelers die veel geld opbrengen, en niet te vergeten, de grootste kneuzen als supporters..

Mooi trouwens om te zien dat supporters van concurrerende teams, zich meer druk maken om AJAX dan hun eigen club, natuurlijk hoor ook jij bij dat clubje, want zo'n meeloper ben jij natuurlijk wel he..
patrickpsv15
 patrickpsv15 - dinsdag 04 mei 2010 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 mei 2010 - 23:47 schreef remco k het volgende:

[..]

1.Valt wel mee hoor, en volgens mij hebben jullie nu ook al 2 jaar op rij geen CL en geen Kampioenschap, geen eigen kapitaal en 16 miljoen schuld, weinig spelers die veel geld opbrengen, en niet te vergeten, de grootste kneuzen als supporters..

2.Mooi trouwens om te zien dat supporters van concurrerende teams, zich meer druk maken om AJAX dan hun eigen club, natuurlijk hoor ook jij bij dat clubje, want zo'n meeloper ben jij natuurlijk wel he..
1. PSV is samen met 1 andere club de enige nederlandse club die NIET in de schulden zit. We hebben idd weinig spelers die veel geld opbrengen, maar ajax heeft er ook weinig. Zo is dat nou eenmaal in de eredivisie. Idd, 2 jaar geen cl, heerlijk toch. Lekker in de groupsfase alles met 1-0 winnen en toekijken hoe ajaks in de cl alles met grote cijfers verliest (niet dat ze de cl halen maarja). Overigens waar haal je dat kneuzen vandaan? jullie zijn pas echt (k)neuzen. Als ajax scoort gaan 6 spelers op elkaar liggen en knijpen ze elkaar in hun ballen, het publiek doet het bovenste gedeelte van de kleren uit en gaat aan elkaar zitten om met hun kont richting het veld een dans te doen. Dat zijn pas (k)neuzen!

2. Nee hoor is niet zo, we supporten onze eigen club en we haten die club uit amsterdam. En als zij geen kampioen worden vieren we dat.
remco k
 remco k - woensdag 05 mei 2010 - 00:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 mei 2010 - 23:57 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

1. PSV is samen met 1 andere club de enige nederlandse club die NIET in de schulden zit. We hebben idd weinig spelers die veel geld opbrengen, maar ajax heeft er ook weinig. Zo is dat nou eenmaal in de eredivisie. Idd, 2 jaar geen cl, heerlijk toch. Lekker in de groupsfase alles met 1-0 winnen en toekijken hoe ajaks in de cl alles met grote cijfers verliest (niet dat ze de cl halen maarja). Overigens waar haal je dat kneuzen vandaan? jullie zijn pas echt (k)neuzen. Als ajax scoort gaan 6 spelers op elkaar liggen en knijpen ze elkaar in hun ballen, het publiek doet het bovenste gedeelte van de kleren uit en gaat aan elkaar zitten om met hun kont richting het veld een dans te doen. Dat zijn pas (k)neuzen!

2. Nee hoor is niet zo, we supporten onze eigen club en we haten die club uit amsterdam. En als zij geen kampioen worden vieren we dat.
Alleen nepsupporters zoals jijzelf haten een andere club, Even beter op de cijfers letten want jullie club heeft momenteel geen eigen vermogen op de bank en een negatief eigen saldo van -16miljoen euro.
AJAX heeft dit seizoen 27 miljoen verlies geleden, maar heeft nog steeds een eigen bankvermogen van 51 miljoen euro.

Ajax heeft spelers als Suarez, vertongen, van der wiel, Eriksen, straks lodeiro en blind, Stekelenburg en Vermeer brengen ook aardig wat geld op, En niet te vergeten dat ook Enoh erg goed is geworden. AJAX heeft erg veel talent in de B! en A! rondlopen, dat kan psv niet bepaald zeggen..

Wat heeft PSV, Affelay met een gelimiteerde transfersom van rond de 13 miljoen euro, en dsudzak, verder vrijwel niks.

En over die mensen die op elkaar gaan liggen: jaloers??? dat jullie daar de titel en het seizoen verspeelden??

ALgemeens is bekend dat psv maar weinig echte supporters heeft en dat het merendeel vaders zijn met een zoontje die graag een pot voetbal willen zien, niks mis mee verder maar dat kun je geen supporters noemen..
remco k
 remco k - woensdag 05 mei 2010 - 00:18   quote  deeplink  
Oja, Groningen, H'veen, Fc Twente, en AJAX zijn de enige clubs zonder directe schulden..
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 05 mei 2010 - 00:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 mei 2010 - 00:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Alleen nepsupporters zoals jijzelf haten een andere club, Even beter op de cijfers letten want jullie club heeft momenteel geen eigen vermogen op de bank en een negatief eigen saldo van -16miljoen euro.
AJAX heeft dit seizoen 27 miljoen verlies geleden, maar heeft nog steeds een eigen bankvermogen van 51 miljoen euro.
bron en ik geloof je
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 05 mei 2010 - 00:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 mei 2010 - 00:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax heeft spelers als Suarez, vertongen, van der wiel, Eriksen, straks lodeiro en blind, Stekelenburg en Vermeer brengen ook aardig wat geld op, En niet te vergeten dat ook Enoh erg goed is geworden. AJAX heeft erg veel talent in de B! en A! rondlopen, dat kan psv niet bepaald zeggen..

Wat heeft PSV, Affelay met een gelimiteerde transfersom van rond de 13 miljoen euro, en dsudzak, verder vrijwel niks.

En over die mensen die op elkaar gaan liggen: jaloers??? dat jullie daar de titel en het seizoen verspeelden??

ALgemeens is bekend dat psv maar weinig echte supporters heeft en dat het merendeel vaders zijn met een zoontje die graag een pot voetbal willen zien, niks mis mee verder maar dat kun je geen supporters noemen..
klopt ajax krijgt meer in het laadje dan psv. Dat is erg jammer. Maar het zij zo. Az, twente en barcelona hebben bewezen dat je ook met een mindere begroting en minder investeringen dan andere clubs kampioen kunt worden.

Waarom zou ik jaloers zijn op ajax terwijl ze heel teleurstellend net geen kampioen zijn geworden?
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 05 mei 2010 - 00:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 mei 2010 - 00:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Alleen nepsupporters zoals jijzelf haten een andere club, Even beter op de cijfers letten want jullie club heeft momenteel geen eigen vermogen op de bank en een negatief eigen saldo van -16miljoen euro.
AJAX heeft dit seizoen 27 miljoen verlies geleden, maar heeft nog steeds een eigen bankvermogen van 51 miljoen euro.
Ajax heeft geen 51 miljoen op de bank staan. Het eigen vermogen waar jij het over hebt bestaat uit bezittingen - schulden...daar houdt Ajax een X bedrag van over...wat bij Ajax allang geen 50 miljoen meer is. Ajax heeft zo weinig liquide middelen dat ze de optie hebben om bij de ABN geld bij te lenen en zodoende aan hun financiële verplichtingen te voldoen. EV zegt dus niks over geld op de bank.

Ook over PSV moet ik je even corrigeren. Uit het jaarverslag van 08/09 blijkt dat PSV een positief eigen vermogen van 28.8 miljoen euro heeft...en dat zonder beursgang :P. Felle discussies zijn welkom, maar wel graag de feiten noemen. Als PSV bovendien geen geld in kas had, dan waren ze ook niet ver met Lens. Terwijl Ajax herhaaldelijk heeft aangegeven dat er niks gekocht kan worden, tenzij er spelers vertrekken.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 05 mei 2010 - 00:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 mei 2010 - 00:46 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Ajax heeft geen 51 miljoen op de bank staan. Het eigen vermogen waar jij het over hebt bestaat uit bezittingen - schulden...daar houdt Ajax een X bedrag van over...wat bij Ajax allang geen 50 miljoen meer is. Ajax heeft zo weinig liquide middelen dat ze de optie hebben om bij de ABN geld bij te lenen en zodoende aan hun financiële verplichtingen te voldoen. EV zegt dus niks over geld op de bank.

Ook over PSV moet ik je even corrigeren. Uit het jaarverslag van 08/09 blijkt dat PSV een positief eigen vermogen van 28.8 miljoen euro heeft...en dat zonder beursgang :P. Felle discussies zijn welkom, maar wel graag de feiten noemen. Als PSV bovendien geen geld in kas had, dan waren ze ook niet ver met Lens. Terwijl Ajax herhaaldelijk heeft aangegeven dat er niks gekocht kan worden, tenzij er spelers vertrekken.
Zie je remko? dat is de bron
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 05 mei 2010 - 00:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 mei 2010 - 23:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook bij Jong psv loopt aardig wat kapitaal rond he?? wat dacht je van Van Der Meyden..:):)
:)

Van der Meyde heeft PSV net zoveel gekost als een maandsalaris van Sulejmani. Even zonder dollen, het is toch raar dat Jong Ajax geen kampioen is geworden. 16 mln Sulejmani + 4 miljoen Wielaert + 4 mln Aissati + 4 of 5 mln Lodeiro...dat is bijna 30 miljoen aan spelers. Moet toch haast aan de mentaliteit liggen, want kwaliteit genoeg voor een beloftenelftal.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 05 mei 2010 - 00:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 mei 2010 - 00:48 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

:)

Van der Meyde heeft PSV net zoveel gekost als een maandsalaris van Sulejmani. Even zonder dollen, het is toch raar dat Jong Ajax geen kampioen is geworden. 16 mln Sulejmani + 4 miljoen Wielaert + 4 mln Aissati + 4 of 5 mln Lodeiro...dat is bijna 30 miljoen aan spelers. Moet toch haast aan de mentaliteit liggen, want kwaliteit genoeg voor een beloftenelftal.
geniaal!
remco k
 remco k - woensdag 05 mei 2010 - 01:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 mei 2010 - 00:47 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Zie je remko? dat is de bron
NIet helemaal correct, als je de Vi van afgelopen november bekijkt zie dat wat hij zegt niet klopt, en het saldo waar hij over praat van ajax heeft hij fout, in NOvember was het positieve eigen banksaldo van ajax iets meer dan 63 miljoen euro, en aangezien zij verlies hebben geleden is dat natuurlijk verminderd. AJAX heeft inderdaad een lening aangevraagd, maar zoals ook hij weet hoeft dat niet te zijn omdat je zelf geen geld meer hebt.

Voorbeeld, Mijn bedrijf waar ik werk heeft een jaaromzet van ongeveer 365 miljoen euro, en een winst van 31 miljoen euro, het heeft een eigen banksaldo van 1,2 miljard euro, maar als het een nieuwe vestiging opent neemt het wel een lening op. Misschien dat je het nu snapt, zo niet dan moet je even alle notulen van AJAX doorlezen, aangezien AJAX een beursgenoteerd bedrijf is zijn ze verplicht deze open te stellen en is alles dus gewoon openbaar.
remco k
 remco k - woensdag 05 mei 2010 - 01:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 mei 2010 - 00:48 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

:)

Van der Meyde heeft PSV net zoveel gekost als een maandsalaris van Sulejmani. Even zonder dollen, het is toch raar dat Jong Ajax geen kampioen is geworden. 16 mln Sulejmani + 4 miljoen Wielaert + 4 mln Aissati + 4 of 5 mln Lodeiro...dat is bijna 30 miljoen aan spelers. Moet toch haast aan de mentaliteit liggen, want kwaliteit genoeg voor een beloftenelftal.
heb je gelijk in, maar zeg nu zelf, zou jij met een gezonde instelling constant het veld betreden als je weet dat je vrijwel geen toekomst meer hebt bij AJAX1, nee toch??
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 05 mei 2010 - 01:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 mei 2010 - 01:03 schreef remco k het volgende:

[..]

NIet helemaal correct, als je de Vi van afgelopen november bekijkt zie dat wat hij zegt niet klopt, en het saldo waar hij over praat van ajax heeft hij fout, in NOvember was het positieve eigen banksaldo van ajax iets meer dan 63 miljoen euro, en aangezien zij verlies hebben geleden is dat natuurlijk verminderd. AJAX heeft inderdaad een lening aangevraagd, maar zoals ook hij weet hoeft dat niet te zijn omdat je zelf geen geld meer hebt.

Voorbeeld, Mijn bedrijf waar ik werk heeft een jaaromzet van ongeveer 365 miljoen euro, en een winst van 31 miljoen euro, het heeft een eigen banksaldo van 1,2 miljard euro, maar als het een nieuwe vestiging opent neemt het wel een lening op. Misschien dat je het nu snapt, zo niet dan moet je even alle notulen van AJAX doorlezen, aangezien AJAX een beursgenoteerd bedrijf is zijn ze verplicht deze open te stellen en is alles dus gewoon openbaar.
"Ajax moet binnenkort mogelijk een beroep doen op een krediet van de bank om aan haar betalingsverplichtingen te kunnen voldoen." http://www.at5.nl/artikelen/34143/ajax-8

Betalingsverplichtingen zijn héél wat anders dan een vestiging openen. Geen één bedrijf tikt het aankopen van vaste activa zoals gebouwen cash af. Waarom zouden ze? Een miljonair neemt ook een hypotheek op zijn villa ipv het cash te betalen. Dat geeft fiscale voordelen. Maar bij betalingsverplichtingen heb je het over salarissen, huur van het stadion, etc. dat zijn kosten, waar je echt geen lening voor gaat afsluiten als je daadwerkelijk tig miljoenen op de bank hebt staan.

Ik heb net het jaarverslag van Ajax 08/09 gedownload. Die 60 miljoen waar jij het over hebt staat onder het kopje eigen vermogen op blz 31. Dat is dus niet gelijk aan wat Ajax op de bank heeft staan.

Op blz 46 heb zie ik dat Ajax in Juni 2009 18,6 mln aan Liquide middelen (kasmiddelen en banktegoeden) heeft. Dat is het banksaldo waar jij het over hebt, dat geld zouden ze kunnen uitgeven. Aangezien de salariskosten bij Ajax flink zijn, zou dat de berichtgeving rond februari 2010 verklaren. Dat gedurende 7 of 8 maanden die volgden door de hoge kosten die 18 miljoen voor een groot deel verdampt is.
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 05 mei 2010 - 01:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 mei 2010 - 01:04 schreef remco k het volgende:

[..]

heb je gelijk in, maar zeg nu zelf, zou jij met een gezonde instelling constant het veld betreden als je weet dat je vrijwel geen toekomst meer hebt bij AJAX1, nee toch??
Niet voor Ajax1 nee. :P Als ik het shirtje van PSV aan zou trekken, dan zou ik altijd vol gas geven. Dat garandeer ik je en jij ook bij Ajax. Dat weet ik zeker! Ik zou niet uitgaan, alleen maar op mijn dieet letten en trainen, hard trainen. Maar wij zijn geen miljonairs die op basis van hun hobby dik geld verdienen. Ik moest hard doorleren en hard werken om te komen waar ik nu ben. Jongens als Sulejmani en Aissati hebben geen idee hoeveel geluk ze hebben.
remco k
 remco k - woensdag 05 mei 2010 - 01:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 mei 2010 - 01:21 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

"Ajax moet binnenkort mogelijk een beroep doen op een krediet van de bank om aan haar betalingsverplichtingen te kunnen voldoen." http://www.at5.nl/artikelen/34143/ajax-8

Betalingsverplichtingen zijn héél wat anders dan een vestiging openen. Geen één bedrijf tikt het aankopen van vaste activa zoals gebouwen cash af. Waarom zouden ze? Een miljonair neemt ook een hypotheek op zijn villa ipv het cash te betalen. Dat geeft fiscale voordelen. Maar bij betalingsverplichtingen heb je het over salarissen, huur van het stadion, etc. dat zijn kosten, waar je echt geen lening voor gaat afsluiten als je daadwerkelijk tig miljoenen op de bank hebt staan.

Ik heb net het jaarverslag van Ajax 08/09 gedownload. Die 60 miljoen waar jij het over hebt staat onder het kopje eigen vermogen op blz 31. Dat is dus niet gelijk aan wat Ajax op de bank heeft staan.

Op blz 46 heb zie ik dat Ajax in Juni 2009 18,6 mln aan Liquide middelen (kasmiddelen en banktegoeden) heeft. Dat is het banksaldo waar jij het over hebt, dat geld zouden ze kunnen uitgeven. Aangezien de salariskosten bij Ajax flink zijn, zou dat de berichtgeving rond februari 2010 verklaren. Dat gedurende 7 of 8 maanden die volgden door de hoge kosten die 18 miljoen voor een groot deel verdampt is.
Het verhaal waarom AJAX deze lenig op wou nemen klopt hier niet helemaal, aangezien AJAX dit totaal niet nodig had om aan betalingsverplichtingen te voldoen, dat was namelijk enkel een gerucht, tuurlijk verkeerd AJAX ook in redelijk zwaar weer, maar lang niet zo erg als je vriend het doet voorkomen, en het ligt bij AJAX enkel en alleen aan het salarishuis en het niet halen van CL. Niet te vergeten, heeft ajax nog flink geld tegoed van een aantal transfers waaronder die van Vermaelen en HUntelaar, hier zijn beide namelijk betalingsregelingen voor getroffen richting AJAX.

Je vriend roept dat PSV de enige club is zonder schulden samen met nog 1 club, dit is gewoon een leugen en nergens op gebasseerd.
remco k
 remco k - woensdag 05 mei 2010 - 01:33   quote  deeplink  
http://www.ajax.nl/web/file?uuid=1bc3a7e3-3f4b-4ca3-946b-860521208b4b&owner=a9c506c9-a475-4a3f-a7c4-b0aa7307af94

Hier kun je alles lezen wat je wilt in een iets verkorte versie.

Ik zat er inderdaad iets naast, maar je Patrick slaat echt kant nog wal.
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 05 mei 2010 - 01:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 mei 2010 - 01:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Het verhaal waarom AJAX deze lenig op wou nemen klopt hier niet helemaal, aangezien AJAX dit totaal niet nodig had om aan betalingsverplichtingen te voldoen, dat was namelijk enkel een gerucht, tuurlijk verkeerd AJAX ook in redelijk zwaar weer, maar lang niet zo erg als je vriend het doet voorkomen, en het ligt bij AJAX enkel en alleen aan het salarishuis en het niet halen van CL. Niet te vergeten, heeft ajax nog flink geld tegoed van een aantal transfers waaronder die van Vermaelen en HUntelaar, hier zijn beide namelijk betalingsregelingen voor getroffen richting AJAX.

Je vriend roept dat PSV de enige club is zonder schulden samen met nog 1 club, dit is gewoon een leugen en nergens op gebasseerd.
Nee, alle clubs hebben schulden, maar er zijn er maar weinig met een positief eigen vermogen. Vooralsnog behoren Ajax en PSV tot die categorie.

En je hebt gelijk, Ajax heeft die extra lening nog niet nodig gehad. Maar de kredietfaciliteit van 2,7 miljoen bij de ABN bestaat wel (pag 39 van het jaarverslag).
remco k
 remco k - woensdag 05 mei 2010 - 12:58   quote  deeplink  
hebben we allebei gelijk:):)

Ik las trouwens net dat jullie, je ook gaan bemoeien in de strijd om Wanderson..
Dat zijn dus 4 nederlandse clubs die hem zouden willen..
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 05 mei 2010 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 mei 2010 - 12:58 schreef remco k het volgende:
hebben we allebei gelijk:):)

Ik las trouwens net dat jullie, je ook gaan bemoeien in de strijd om Wanderson..
Dat zijn dus 4 nederlandse clubs die hem zouden willen..
9 dacht ik:P.
Ja opmerkelijk, maar ik denk dat hij niet naar PSV komt aangezien PSV vaak zuinig is met aankopen en meestal niet van plan is om 1 of 2 miljoen extra neer te leggen om de concurrentie te verslaan. Bovendien heeft PSV Lens waarschijnlijk al binnen deze zomer, Nijland keert terug en Reis keert mogelijk ook terug.
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 05 mei 2010 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 mei 2010 - 12:58 schreef remco k het volgende:
hebben we allebei gelijk:):)

Ik las trouwens net dat jullie, je ook gaan bemoeien in de strijd om Wanderson..
Dat zijn dus 4 nederlandse clubs die hem zouden willen..
Het is normaal dat scouts gaan kijken, maar ik denk niet dat Ajax en PSV die Wanderson echt gaan halen. De vorige keer toen Beenhakker was geweest zaten ze hem bij VI uit te lachen omdat het 0-0 was gebleven. Gisteren las ik het berichtje dat PSV voor hem was gaan kijken en ook daar bleef het 0-0. Tsja...is dit dan de goaltjesdief waar de Nederlandse topclubs het van moeten hebben? :S

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5137
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Beloften: Jong Ajax verslaat Jong PSV in Eindhoven









0.0070021