BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Spiritualiteit / Astrologie / topic: Kun je iemands dood voorspellen middels astrologie? Info uit Astrology and sex van Vivian. E. Robson

Headliner: Astrologie Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
zwaluw
 zwaluw - donderdag 25 maart 2010 - 20:41   quote  deeplink  
Hallo allemaal,

Ik las iets van het materiaal van de auteur Vivian E. Robson ,n.l. uit het boek "Astrology and sex" (een boek uit 1941), wat me heel erg verontrustte.
Hele vervelende dingen schrijft hij (Vivian is n.l. een hij en niet een zij) over wie van de partners in geval van een verbintenis eerder komt te overlijden, jong overlijdt etc.
Echt behoorlijk schrikaanjagend.

Zo schreef hij ook het volgende: "If Venus is further advanced than the Sun in the zodiac, weak, and afflicted by the malefics, the wife will live only a short time".

Omdat er maar een aantal delen van dit boek op internet getoond werden is het niet helemaal duidelijk of deze positie van zon en venus betrekking heeft op de horoscoop van de man, van de vrouw of dat er een vergelijking is gemaakt, dus dat het b.v. gaat om de positie van de zon in de horoscoop van de man of vrouw in de ene horoscoop en de positie van venus in de horoscoop van de man of vrouw in de andere horoscoop, dus partnervergelijking.

Ik ben niet getrouwd, maar heb wel een partner.
Bij hem staat de zon in Tweelingen in huis 7 (vrijwel op cusp van huis 8) op 14 graad 2' 22" en Venus in huis 7 in Tweelingen op 9 graad 8' 7".
Bij mij staat de zon in Kreeft in huis 8 op 5 graad 45' 07" en Venus op 20 graad 15' 01" in huis 6 in Stier.

Venus staat bij hem goed geplaatst (huis 7) en heeft twee sextielen, 1 conjunctie en 1 inconjunctie.
Venus staat bij mij in huis 6 in stier op 20 graad 15' 01", dus bijna op de cusp van huis 7 (21 graad 56' 40"). Mijn Venus heeft geen goede aspecten (vierkant met uranus, oppositie met ascendant, 1/2 vierkant met zon, 1/2 vierkant met mercurius; wel een biquintile met de maanin Boogschutter in huis 2 en driehoek met MC in Maagd).
Zowel mijn 6e als 7e huis vallen in Stier.
Ik heb ook de Pars in Stier staan in huis 6.

Als ik het de opmerking van V. Robson vrij vertaal maak ik er uit op dat hij dit bedoelt: "Als Venus verder vooruitgelopen is dan de zon in de zodiac, zwak is en slecht is geaspecteerd, dan zal de vrouw slechts kort leven".

Maar Venus bij wie? De man of de vrouw? En de Zon bij wie? De man of vrouw?
Of bedoelt hij dat het om Venus en Zon in de geboortehorsocoop van alleen de man is, of van alleen de vrouw, of maakt hij een vergelijking tussen beide geboortehoroscopen, dus b.v. Venus in de horoscoop van de man en de Zon in de horoscoop van de vrouw?
En bedoelt hij dan qua teken, dus b.v. Zon in Kreeft (bij mij) staat verder dan Venus in Tweelingen (bij m'n partner) of qua gradatie verder, dus Zon staat b.v. op een lagere graad dan Venus, ook al staat de Zon dus b.v. qua teken verder.

In zowel de horoscoop van mijn partner als van mij staat de zon verder voorop dan Venus (bij hem staat de Zon dus op 14 graad en Venus dus op 9 graad in Tweelingen en bij mij staat de Zon op 5 graad in Kreeft en Venus op 20 graad in Stier).
Qua tekens loopt de zon voorop, ook al staan Zon en Venus bij hem in hetzelfde teken, de Zon loopt voorop.
Qua gradatie loopt in zijn horoscoop de Zon dus voorop (Zon 14 gr., Venus 9 gr), bij mij zou dan qua gradatie (dus niet qua teken!) Venus voorop lopen (Zon n.l. s gr en Venus 20 gr).

Als je beiden horoscopen met elkaar vergelijkt loopt mijn Zon qua teken voorop (n.l. in Kreeft) en zijn Venus achterop (in Tweelingen), en zijn zon (in Tweelingen) loopt ook voorop op mijn Venus (in Stier). Dus qua tekens zit dat volgens mij wel goed, maar qua gradatie van de planeten is het dus anders, want (zonder de tekens er bij te betrekken) dan staat mijn Venus (20 gr) voorop zijn zon (14 gr) en zijn venus (9 gr) voorop mijn zon 5 gr).

Dus als Robson de loop door de tekens bedoelt, lijkt alles me oke (hij heeft het over de Zodiac, de dierenriem dus, dus ik hoop maar dat ie inderdaad de loop door de afzonderlijke tekens bedoelt en m.i. moet je dan tegen de klok in kijken, dus b.v. eerst Stier, dan Tweelingen, dan Kreeft etc.), maar als ie zuiver de gradering van de tekens bedoelt niet!
Heel beangstigend!

Mijn partner heeft dus een sterke Venus en weinig geafflicteerd, ik heb weliswaar een sterke Venus-positie, maar behoorlijk geafflicteerd.

Weten jullie hoe het zit, kennen jullie deze tekst en het boek van V. Robson?
Ik heb inmiddels begrepen dat dit een bekend boek is en door velen als belangrijk gezien werd (wordt?).

Het jaagt me behoorlijk de stuipen op het lijf moet ik zeggen!
Hopelijk kunnen jullie me helpen met goed nieuws!?

Jullie kunnen me mailen, maar ook gewoon op dit forum reageren.

Alvast bedankt!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 maart 2010 door zwaluw --
Pinkelien
 Pinkelien - vrijdag 02 april 2010 - 14:06   quote  deeplink  
Hoi Zwaluw,

Je kunt iemands dood niet vooraf uit een horoscoop halen en dat moet je niet eens willen denk ik.....
zwaluw
 zwaluw - zaterdag 03 april 2010 - 19:23   quote  deeplink  
Nou gelukkig dan maar, ik hoop het van harte. Ik wil dat natuurlijk ook niet uit mijn/iemands horoscoop kunnen halen, maar als je opeens op internet van dit soort horror-astrologie tgenkomt komt schrik je toch wel behoorlijk!
Myrna
 Myrna - zondag 01 augustus 2010 - 15:39   quote  deeplink  
Ja, dat kan. Je kunt namelijk beweren wat je wilt en dat dan verschuilen achter horoscoopstanden. Wat me vooral verbaast is dat je dat niet gewoon onzin noemt, maar horror. Ga voor een kritische benadering van astrologie eens kijken op www.astroboot.com. Zal je goed doen.
Sophie Chaldean
 Sophie Chaldean - donderdag 28 februari 2013 - 09:39   quote  deeplink  
Het boek is wel in een bepaalde tijd geschreven en nu wordt er anders gekeken naar aanleg en wat er mogelijk kan gebeuren.Pas achteraf kun je beoordelen bij extreme ernstige gebeurtenissen welke standen dat weerspiegelen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Astrologie Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Spiritualiteit / Astrologie / topic: Kun je iemands dood voorspellen middels astrologie? Info uit Astrology and sex van Vivian. E. Robson









0.0072991