BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: De fout van McLaren.

Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 26 maart 2010 - 13:43   quote  deeplink  
Terugdenkend aan afgelopen woensdag concludeer ik dat McLaren en zijn staf een ernstige psychologische fout heeft gemaakt.

Men had moeten kiezen voor het sterkste elftal tegen Feyenoord. Nkufo heeft nog steeds een neusje voor de goal en Perez is trefzekerder dan Tioté. Luuk de Jong had voor Parker kunnen spelen en achterin had zenuwpees Tiendalli door een ander kunnnen worden vervangen.

In die opstelling had Twente zeker in de 1e helft al af kunnen rekenen met Feyenoord.

Winst in de Kuip had het laatste zetje kunnen geven naar het benodigde zelfvertrouwen om de titel te halen. Nu blijft het idee leven we waren stukken beter maar toch niet verder.

Coaches maken altijd dezelfde fout. Ze zijn te conservatief. Juist door aan ´the bigger picture´te denken liep het niet goed af met Twente.

Elke wedstrijd in deze fase van het seizoen moet je ingaan met de uiterste wil te winnen. Dat betekent dat de topguns ingezet moeten worden.

McLaren heeft twijfel gezaaid die onzekerheid kan oogsten. Met het oog op Sparta thuis (....) spelers sparen zo alleen begrijpelijk zijn geweest als het de laatste wedstrijd van de competitie zijn geweest.

In mijn ogen is Twente nog steeds favoriet voor de titel maar twijfel is gezaaid.

www.sportdwaas.blogspot.com
dege
 dege - vrijdag 26 maart 2010 - 14:06   quote  deeplink  
hoop dat die twijfel de doorslag gaat geven
@lex
 @lex - vrijdag 26 maart 2010 - 15:28   quote  deeplink  
ja het is makkelijk lullen acheteraf. McLaren heeft gegokt en verloren maar hij iig aangegeven waar de prioriteiten van Twente liggen.

Als Mulder (in de eerste helft) feyenoord niet op de been had gehouden had twente 2 of misschien wel 3-0 voor gestaan, in de tweede helft pakte hij weer een fantastische bal van de jong bij 1-1. Er is dus alleen "onzekerheid" en onbegrip onstaan door de manier van veliezen en niet doordat er slecht of zonder zelfvertrouwen werd gespeeld.

Ik vind niet dat hij veel risico heeft genomen met het zicht op sparta thuis. Sparta speelt al weken matig voetbal daar mag je gewoon niet van verliezen, dus vind ik het wel verantwoordlijk dat Perez en Nkufo er niet instonden.

Het kan natuurlijk ook averechts gaan werken dat ze juist extra fel zijn omdat ze op zo'n manier verloren hebben.

Alleen had hij misschien niet met Tiendalli moeten beginnen aangezien hij toch uit de kuip is weggekropen maar aangezien Kuiper geschorst was vind ik ook deze beslissing begrijpelijk.

ik denk dat het morge een makkelijke 3-0 overwinning wordt en dat zo de nasmaak van de bekerwedstrijd weggespoeld gaat worden.
FsideVak129
 FsideVak129 - vrijdag 26 maart 2010 - 16:03   quote  deeplink  
Grappige is dat dit bij de wedstrijd tegen Ajax in de Arena ook van toepassing was maar dan met het sterkste elftal.
Voor de winterstop toen Ajax echt nog te ver achterlag hoopte ik dat jullie boven psv kampioen werden maar nu denk ik toch echt dat je op zijn minst minimaal 2x gelijk speelt tegen de resterende clubs (Feyenoord, AZ, NAC, VVV, Sparta of Heerenveen)
Het lijkt erop dat hetzelfde als met AZ gaat gebeuren bij de eerste keer dat ze daadwerkelijk kampioen konden worden.

Succes de komende wedstrijden... maar niet teveel ;)
adriu
 adriu - vrijdag 26 maart 2010 - 16:08   quote  deeplink  
feyenoord was veel sterke dan twente!! wat lult die mc claren nou
@lex
 @lex - vrijdag 26 maart 2010 - 20:20   quote  deeplink  
ja ja je hebt geen verstand van voetbal dat weten we nu wel
dekotel
 dekotel - vrijdag 26 maart 2010 - 20:33   quote  deeplink  
ik ben het helemaal eens met de sportdwaas ,ik wil daar ook nog iets aan toevoegen ,die fer van fijenoord kon de hele rechterkant opstomen WAAR WAS STAM ,makaay kon aan de linkerkant helemaal meelopen WAAR WAS TIENDALLI ,zij moeten zich gewoon bezig houden met verdedigen en de bal inleveren bij de middenvelders daarvoor zijn ze backs,zij verbeelden dat ze meer kunnen schoenmaker blijf bij je leest
adriu
 adriu - zaterdag 27 maart 2010 - 00:05   quote  deeplink  
hoop dat twente net zo speelt als tegen feyenoord!! kassa 2-3
@lex
 @lex - zondag 28 maart 2010 - 01:16   quote  deeplink  
zie had ik tog weer gelijk...
Guyt
 Guyt - zondag 28 maart 2010 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 - 16:08 schreef adriu het volgende:
feyenoord was veel sterke dan twente!! wat lult die mc claren nou
Sorry hoor ik weet niet waar jij naar heb zitten kijken maar Twente was in de 1e helft heer en meester. Ze hadden gewoon met de rust al 0-3 voor moeten staan 2de helft was Feyenoord sterker tot het laatste kwartier toen kwan Twente er weer aan dus al met al hebben jullie gewoon geluk gehad... Nu spelen jullie de finale tegen Ajax en ik denk dat de beker naar Ajax gaat...
remco k
 remco k - vrijdag 02 april 2010 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 - 16:08 schreef adriu het volgende:
feyenoord was veel sterke dan twente!! wat lult die mc claren nou
wanneer dan?? feijenoord werd volledig overklas in de eerste helft als twente toen gewoon de kansen had afgemaakt, had het met rust 4/5-0 gestaan.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 02 april 2010 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 - 13:43 schreef sportdwaas het volgende:
Terugdenkend aan afgelopen woensdag concludeer ik dat McLaren en zijn staf een ernstige psychologische fout heeft gemaakt.

Men had moeten kiezen voor het sterkste elftal tegen Feyenoord. Nkufo heeft nog steeds een neusje voor de goal en Perez is trefzekerder dan Tioté. Luuk de Jong had voor Parker kunnen spelen en achterin had zenuwpees Tiendalli door een ander kunnnen worden vervangen.

In die opstelling had Twente zeker in de 1e helft al af kunnen rekenen met Feyenoord.

Winst in de Kuip had het laatste zetje kunnen geven naar het benodigde zelfvertrouwen om de titel te halen. Nu blijft het idee leven we waren stukken beter maar toch niet verder.

Coaches maken altijd dezelfde fout. Ze zijn te conservatief. Juist door aan ´the bigger picture´te denken liep het niet goed af met Twente.

Elke wedstrijd in deze fase van het seizoen moet je ingaan met de uiterste wil te winnen. Dat betekent dat de topguns ingezet moeten worden.

McLaren heeft twijfel gezaaid die onzekerheid kan oogsten. Met het oog op Sparta thuis (....) spelers sparen zo alleen begrijpelijk zijn geweest als het de laatste wedstrijd van de competitie zijn geweest.

In mijn ogen is Twente nog steeds favoriet voor de titel maar twijfel is gezaaid.

www.sportdwaas.blogspot.com
Tiotè is al jaren de beste speler tegen Feyenoord geweest ,ook in die beker wedstrijd..
Feyenoord werd totaal overklast de eerste helft,maar in de 2e helft was het in mindere mate andersom.Alleen wist Feyenoord vaker het netje te vinden...
Dace73
 Dace73 - maandag 12 april 2010 - 10:10   quote  deeplink  
Ik hoop dat Twente morgen van AZ wint, Dat scheelt namelijk ook voor feyenoord9mijn cluppie).
Dan mogen jullie weer van ons winnen iedereen blij Twente kampioen, Feyenoord europees voetbal en helemaal niets in amsterdam. Als wij de bekerfinale dan winnen (wordt denk ik wel een lastig verhaal) dan zou het helemaal top zijn . Twente veel succes
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 12 april 2010 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 april 2010 - 10:10 schreef Dace73 het volgende:
Ik hoop dat Twente morgen van AZ wint, Dat scheelt namelijk ook voor feyenoord9mijn cluppie).
Dan mogen jullie weer van ons winnen iedereen blij Twente kampioen, Feyenoord europees voetbal en helemaal niets in amsterdam. Als wij de bekerfinale dan winnen (wordt denk ik wel een lastig verhaal) dan zou het helemaal top zijn . Twente veel succes
Ik wens AZ het allerbeste toe.
En daarna Feyenoord a.s. zondag in Enschede ...

Winnen we ook de bekerfinale hebben we gewoon weer eens de dubbel.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Twente Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: De fout van McLaren.









0.0054841